Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Obiektywy Tokina Cinema ATX w ofercie polskiego dystrybutora

Obiektywy Tokina Cinema ATX w ofercie polskiego dystrybutora
29 sierpnia
2014 12:43

Firma Next77, polski dystrybutor marki Tokina, informuje o wprowadzeniu do oferty obiektywów filmowych z serii Cinema ATX: 11-16 mm T3 Cine oraz 16-28 mm T3 Cine. Obie wersje filmowe obiektywów bazują na parametrach optycznych ich odpowiedników w wersjach fotograficznych.

Specyfikacje obiektywów są dostępne w naszej bazie:


Informacja prasowa

Tokina poszerza ofertę o obiektywy filmowe VDSLR.

Obiektywy Tokina Cinema ATX w ofercie polskiego dystrybutora

Kraków, 29 sierpnia 2014 r. Polski dystrybutor Tokiny - firma Next77 - informuje o wprowadzeniu do oferty obiektywów filmowych tej marki. Asortyment poszerzy się o wersje kinematograficzne z serii Cinema ATX: 11-16 mm T3 Cine oraz 16-28 mm T3 Cine.

Obie wersje filmowe obiektywów Tokina bazują na znakomitych parametrach optycznych odpowiadającym ich wersjom fotograficznych. Tokina 11-16 T3 Cine powstała na bazie popularnego i wielokrotnie nagradzanego obiektywu AT-X 116 PRO DX II, jednego z najostrzejszych i najjaśniejszych szerokokątnych zoomów na rynku zaprojektowanych dla formatu APS-C. Z kolei Tokina 16-28 T3 Cine to odpowiednik fotograficznej wersji obiektywu AT-X PRO FX 16-28mm - szerokiego, jasnego i doskonałego optycznie zooma zaprojektowanego dla formatu FF.

Obiektywy Tokina Cinema ATX w ofercie polskiego dystrybutora

Obiektywy Tokina Cinema ATX w ofercie polskiego dystrybutora

Obiektywy Tokina Cinema ATX w ofercie polskiego dystrybutora

Oba obiektywy filmowe zamknięte są w wytrzymałych, w pełni metalowych, korpusach oraz posiadają szereg udogodnień zwiększających komfort pracy operatora filmowego, m.in. pierścienie zmiany ogniskowej, ostrości oraz przysłony wyposażonej w zębatki ułatwiające stosowanie systemu follow-focus oraz płynną regulację przysłony.

Tokina 11-16 T3 Cine oferuje pole widzenia wynoszące 85 stopni, a dzięki dużej jasności wynoszącej T3 (f/2.8) doskonale radzi sobie w słabych warunkach oświetleniowych, zapewniając doskonałą plastykę obrazu oraz małą głębie ostrości. Na zaawansowaną konstrukcję optyczną obiektywu składa się trzynaście soczewek umieszczonych w jedenastu grupach. Budowa oparta jest m.in. na dwóch soczewkach SD (niskodyspersyjnych) oraz dwóch soczewkach asferycznych. Gwarantuje to wysoki kontrast i skuteczną kontrolę aberracje chromatycznej. Obiektyw ma wysoką rozdzielczość optyczną przewyższającą format filmowy 4K. Dzięki przysłonie o 9 listkach w bardzo plastyczny i miękki sposób odwzorowuje nieostrości znajdujące się poza głębią ostrości, tzw. bokeh. Obiektyw dostępny jest z osłoną przeciwsłoneczną BH-77A w zestawie.

Obiektywy Tokina Cinema ATX w ofercie polskiego dystrybutora

Obiektywy Tokina Cinema ATX w ofercie polskiego dystrybutora

Obiektywy Tokina Cinema ATX w ofercie polskiego dystrybutora

W Tokinie 16-28 T3 Cine zastosowano dużą przednią soczewkę asferyczną o średnicy 56mm i dwa elementy asferyczne znajdujące się w tylnej części obiektywu. Ma również trzy soczewki ze szkła o bardzo niskim współczynniku dyspersji (SD) pozwalające ograniczyć wagę i wymiary szkła oraz korygować aberrację chromatyczną. Obiektyw gwarantuje wysoką jakość optyki, zapewniającą doskonałą ostrość w całym polu obrazu, dużą jasność i znacznie zredukowaną dystorsję, dzięki czemu obiektyw może być używany wraz z aparatami i kamerami pracującymi w standardzie 4K. Tokina 16-28 T3 Cine ma wsparcie dla systemu LDS (Lens Data Support). Skala ostrości, zoomu oraz przysłony naniesione są po obu stronach obiektywu, aby zapewnić podgląd ustawionych parametrów oraz ułatwić mocowanie systemów follow-focus.

Cena detaliczna z VAT

  • Tokina 11-16mm T3 Cine - 5575,00 PLN
  • Tokina 16-28mm T3 Cine - 13850,00 PLN

Gwarancja

Wszystkie obiektywy marki Tokina objęte są 24-miesięczna gwarancją.


Komentarze czytelników (9)
  1. 29 sierpnia 2014, 13:16

    W 16-28 zmodyfikowali mechanikę i cena wzrosła pięciokrotnie.

  2. 29 sierpnia 2014, 13:42

    wielkie mi halo
    link

    link

  3. LarsikOwen
    LarsikOwen 29 sierpnia 2014, 13:52

    W artykule jest cyt. "..plastykę obrazu oraz małą głębie ostrości". Powinno być chyba małom głembie?

  4. Siergiej73
    Siergiej73 29 sierpnia 2014, 14:17

    @LarsikOwen - Brawo! Udało Ci się zabłysnąć znajdując literówkę. Teraz z poczuciem dumy i spełnienia możesz spokojnie wrócić zabawy w piaskownicy.

  5. sektoid
    sektoid 29 sierpnia 2014, 15:11

    To od "głomba" :D

  6. sloma_p
    sloma_p 29 sierpnia 2014, 15:26

    Czekamy na Panów "bez AF nie da się filmować" :D

  7. sloma_p
    sloma_p 29 sierpnia 2014, 15:34

    I tak szczerze mówiąc, strasznie drogie te metalowe obudowy i kontrola jakości (która powinna być normą w każdym szkle, nie tylko filmowej wersji za 14 tysi...).

  8. wzrokowiec
    wzrokowiec 29 sierpnia 2014, 16:10

    Na pierwszym filmie chyba ani razu nie użyli przysłony T3 :(

  9. 29 sierpnia 2014, 18:14

    Użyli, użyli, na pierwszym filmie prawie wszystkie ujęcia są nagrywane przy pełnym otworze, co akurat dość dobrze widać. Potwierdza to sam używający, w tym miejscu :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.