Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Zapraszamy do obejrzenia przykładowych zdjęć wykonanych lustrzanką Nikon D750. Są to oficjalne sample producenta, a w galerii, która znajduje się
tutaj, opublikowano siedem fotografii JPEG, które powstały poprzez wywołanie 14-bitowych plików RAW za pomocą aplikacji Capture NX-D.
Wszystko zależy od fotografa a nie aparatu ... nawet najtańsze lustereczko taki d 3300 w rękach wprawnego fotografa wykona znacznie lepsze zdjęcia niż ten model w rękach zupełnego amatora :-) Tak samo mistrz ping ponga z Chin wygrał do zera trzymając deskę do mięsa z ręku zamiast rakietki .. z amatorem który miał najlepszą rakietkę stiga w ręku :-)
@tomizary najprawdziwsza prawda, ale jak Chiński mistrz pinponga spotka innego mistrza pingponga to z deska do miesa przegra. Generalnie co do matryc, jak to kiedyś Rolls Royce mawiał o utajnionej mocy maksymalnej swoich silników - wystarczajaca. Ja bym dokładnie to samo odniósł do rozdzielczości i czułości wiekszości współczesnych matryc - wystarczajaca. 12 MPIX i iso dostepne kiedyś na D700 umożliwia spokojnie zrobić zdjecie życia praktycznie w każdych warunkach. Dla mnie istotniejsza jest erognomia czyli pokrętło i guzikologia, Jak sie szybko np nie przejdzie z pewnych ustawień recznych na inne to zdjecie życia może uciec. Tutaj stara filozofia Nikona od D200 poczynajac została skurczona do prawie jak z serii D5000. Nie ma przycisków na lewej stronie góry korpusu, gdzie suwadło wyboru pola pomiaru światła?
Nikon D750 na ISO 3200 wygląda o wiele lepiej od Nikona D600 i D610 ( na podstawie portretu przy zastosowaniu AF-S NIKKOR 35mm f / 1.8G ED link ) F/2.2 czas 1/250 ISO 3200 bez lampy ale zauważyłem odchylenie ekspozycji na -1.7 EV hmmmm Fotograf zyskał na czasie ....ale pojawiły się też większe szumy matrycy PYTANIE - jakie jest odszuminie ?
Raczej bym nie liczył na spektakularny skok jakości tego modelu. Wszystkie nowsze matryce FX Nikona generują znakomity obraz do ISO 3200/6400. Zdecydowanie na plus D750 przemawia AF i szybszy procesor. Taka seria D6X0 za dużo większą kasę. Za rok będą D6X0, D7X0,D8X0 jeszcze lepsze :)
@martens - te 12mpix z D700 może było i wystarczające w wielu sytuacjach. Ale było to też sporo mniej niż dawał zwykły analogowy film - więc umówmy się że szczyt technologi to nie był ( gdyby robił filmy Full HD to pożył by dłużej ) Myślę że obecnie optimum na wiele lat ( ze względu na szklarnie ) jest te około 40Mpix i A7R / D8X0 - nie wiem tylko czy te ostatnie serie starej D800tki ciągle mają rozregulowujący się AF
A D750 to jużraczej potwierdza migrację Nikona do FX. Mamy już korpus amatorski, profesjonalne D810/D4 oraz semi pro D750. Tylko półka (cenowa) trochę jeszcze za wysoko - ale to tylko start i za parę miesiecy będize taniej ( a jak znów coś spiep..yli to bardzo tanio ;)
Szkoda że nie zdecydowali się na szybszą migawkę ( a nawet D810 ma 7kl/s w DX) - bo jakość obrazu jakością ale w poniedziałek się okaże że Nikon nie ma odpowiedzi na 10kl/s Canona. Może nie jest to jakiś wielki fragment rynku ( a profesionalistów stać być powinno na D4s ) Jednak jakaś jest i dla nie lubiących białych obiektywów zostanie A7s albo ... Samsung NX1
@focjusz Na co Ci te 40Mpix? Chyba do ogladania w celach podjarki 1:1 fragmentow na monitorze. Mam kilka wydruków A2 z 6Mpix ze starego amatorskiego D50, oczywiście z 30cm widać pixeloze tylko że wydruki A2 wisiały na ścianie i nikt tego nie ogladał z bliższa niż 2 metry, a z tej odległości było pefekcyjnie nawet dla zdjeć A2 / 6mpix.
40Mpix? Może jak sie czesto wycina mocne cropy z bardzo dobrej stałki (która jeśli w ogóle da rade tym 40Mpix). Ja raczej staram sie kradrowac bez póżniejszej przycinki potem. jeśli już rzadko wycinam wiecej niż 25% powierzni, (czasem cos wlezie i kadr nie jest taki jak wygladał w celowniku).
@martens - dlatego że technologia na to pozwala niewielkim ( już kosztem ) . Nie potrzebujesz ustawiasz sobie s/m/RAW i jedziesz. Potrzebujesz przestawiasz przycisk i masz - zoom cyfrowy w gratisie.
focjusz, do czego robisz te foty, do ogladania dla przyjemności? wtedy po przycieciu ostateczne 6Mpix 3000x2000 na PAPIERZE jest ok (aby tylko były ostro złapane te pixele), z bliska do 30x20 cm jest na granicy rozdzielczości oka to rozmiar wiekszy niż do albumu, Wydruki wieksze niż A3 sa do ogladania z wiekszej odległosci wiec moze byc na wyduku mniej niz 300dpi i dalej na papierze 6mpix jest ok. No chyba że to fotografia techniczna do specjalnych zastosowań. W czasach techniki analogowej robiłem zdjecia 360 stopni terenu z wież dla potrzeb lokalizacji potencjalnych obiektów do teletransmisji dla sieci GSM, wtedy takie 40Mpix by sie przydało, ale dla zdjeć jako sztuki i piekna fotografowania, no bez jaj?
@focjusz - .....Nie potrzebujesz ustawiasz sobie s/m/RAW i jedziesz No to taka koncepcja też może być ale to raczej coś jak sony RX1 i ze stałym obiektywem, w kieszeni sie zmieści Ale czy to jeszcze fotografia kreatywna? Dla mnie najważniesza jest ergonomia klawiszologi puchy, generalnie szybkość aparatu, bo przez ospałość (tu akturat lustrzenki sa szybkie, to problem bezlusterkowców) i złą ergonomie utrudniajaca zmiany ustawień moża umknać sytuacja do świetnego kadru. Z mojego punktu widzenia mistrzostwo osiagnał Nikon w D200/D700 od którego wegług mnie odchodzi. Choćby magiczne kółko wokół przycisku AE/AF-L
Nie tylko AF, bo i zarąbisty pomiar światła z D800 też jest ! Dzięki temu pomiarowi ma się od razu na zdjęciach z aparatu świetny szeroki rozkład tonalny z wszystkimi tonami i przejściami.
Oczywiście, sprzęt można i należy zachwalać, ale stawianie go na pierwszym miejscu powoduje tzw. onanizm sprzętowy. Niestety, liczą się umiejętności, a nie sprzęt. Jeśli ktoś jest ciekawy, to na digitalrectv na youtube są b. fajne filmiki jak pan kay w. testuje znanych fotografów dając im byle jakie kompakty do zrobienia pięknych zdjęć. I rezultat mówi sam za siebie. Nie sprzęt, a fotograf ma pierwszeństwo.
Łącznie w dwu systemach, najpierw olku, potem nikonie, używałem już chyba co najmniej 10 obiektywów, ale nie kupiłem żadnego przed wczytaniem się w dział testów, obiektywów, ale i body. I to jest właśnie piękne, że idziemy z duchem (technicznym) czasów. :)
@martens - proste jest że skoro jest dostępna bardzo dobra matryca 36Mpix to dlaczego z niej nie korzystać ? Z filmu analogowego też robiło się głównie pocztówki mimo że rozdzielczość pozwalała na znacznie więcej. ( były przecież próby wylansowania mniejszych rozmiarów kliszy ) Więc jeszcze raz dlaczego nie ? Taka rozdzielczość to przecież tylko jakieś 16Mpix na kropie co już dawno zostało przeskoczone.
PS. Mam nadzieję że AF nie będzie jednak z ( pierwszych ) D800 ;)
@focjusz Fajnie ,że jest dostępna natomiast w większości przypadków nie jest potrzebna. Napędza natomiast rynek bo jak masz kilkaset zdjęć do obrobienia to potrzebujesz wydajniejszy komputer z większym dyskiem a i parę większych kart i dodatkowych dysków też by się przydało. Chcesz mieć optymalne rezulataty z taką matrycą, kup lepszy i nowszy obiektyw, który wyrobi się z jakością optyki na takiej matrycy. Takie nakręcanie kasy konsumenta-fotografa IMO.
tomizary, akurat z D3300 to nie byłoby trudne, bo siedzi w nim najlepsza na dzień dzisiejszy matryca APS-C. Niech spróbuje przebić D750 z D3100 albo 700D ;)
@Canonex "...bo siedzi w nim najlepsza na dzień dzisiejszy matryca....Niech spróbuje przebić D750 z D3100" hłe hłe, miszcz mający tak zwane "oko" przebije beztalencie z 1D czy D800 mając smartfona Samsung Galaxy cośtam... kwestia jak sie spotka dwóch mistrzów na udeptanej ziemi. Jakie cechy aparatu dadzą mu przewage, akurat dzisiejsze matrce są wszystkie wystarczajaco dobre, zdaje sie wróciliśmy do starych regół gry znanch z korpusów na filmy gdzie sie dopłacało sporo kasiory za samą puche dających przewage w postaci niezawodności, ergonomi, szybkości etc,, a samą "matrcę" w postaci filmu to sie ładowało według potrzeb.
@marten - prawdopodobnie Kubica objechał by na rajdzie maluchem wszystkich nas tutaj. Ale to nie znaczy że nasze miejsca nie zależały by od tego czym jedziemy ;)
"D3300 to nie byłoby trudne, bo siedzi w nim najlepsza na dzień dzisiejszy matryca APS-C"
Hehehe, dobre. Chyba się coś pomyliło, a wielbienie ulubionej marki idzie daleko. Najlepsza matryca, dobre. Ciekawe w czym ona taka dobra, może w ilości prześć tonalnych, których nie ma nawet 255 przy ISO 100, czyli tyle by wypełnić standard jpg. Tak naprawdę to masówka dla amatorów, niech się cieszą.
Nie w tym rzecz, że jej chce coś zarzucać, matryca nie jest zła, ale z pewnością za najlepszą jej uznać nie sposób. Przede wszystkim została wyposażona jedynie w przetwornik 12 bitowy, co znacznie ją ogranicza, choćby w zakresie dynamiki. Są także lepsze matryce, np. w D5300, D7100, czy też w Sony A77 II i A6000.
D750 już jest w sprzedaży ! za 2 296 $ - czyli bardzo tanio jak na start. D610 jest teraz tylko 400$ tańsze - więc któraś cena się nie utrzyma. Myślę że nowy model powinien zjechać zaraz do jakiś 2100 $ a wtedy 610tka nie może kosztować więcej niż 1600 $. FF cyfrowe wreszcie wchodzi pod strzechy ;)
PS. Ciekawe co zrobi Canon - bo 7d chyba nie załatwi sprawy odpowiedzi na ruch Nikona ( choć nadal ciekawe ile będzie kosztował w obecnej sytuacji )
Brawo specjalisto, tylko że d5300, d3300, a6000, a77Ii i k3 to ta sama matryca. Oczywiście kto co z nią zrobi finalnie( sony-czujniki af,)to inna sprawa...
@focjusz do tej pory statystyki mówią że Canon nie obniżał ceny zdecydowanie przez rok a nawet więcej jeśli chodzi o wyższe modele. Stosował wybieg w postaci promocji CashBack a sklepy i tak miały problem z towarem którego nikt nie chciał za tą cenę. Niestety miliony pikseli nie powodują już zainteresowania towarem tylko jakość samego obrazka. Co może dać Canon 7D II w porównaniu do Canon 50D ??? Tylko mniejszy szum i to wszystko. Kiedy Nikon co chwile wypuszcza nowe modele dostosowując je do użytkownika Canon stoi w miejscu opowiadając o swoich planach na przyszłość. Mam nadzieje że Canon 7D II skończy jak Canon 60D którego nikt nie chciał Co zrobią teraz MARKETINGOWCY .... ? Jak wmówią ludziom że droższe APS-C jest lepsze od tańszego odpowiednika FF konkurencji
"d5300, d3300, a6000, a77Ii i k3 to ta sama matryca"
Proponuję trochę poczytać spejalistycznego piśmiennictwa. To, że te matryce mają taką samą ilość pikseli nie czyni z nich tego samego produktu. To są inne matryce z inną specyfikacją, a nawet o innej technologii wytważania. Łączy je tylko fakt, że wytważa je Sony, ale na zlecenie różnych podmiotów. Ponadto nie można zapomnieć o świetnej matrycy Toschiby metalizowanej miedzią.
Canona 60D nikt nie chciał? Skąd takie dane? Niech zgadnę, z własnego widzi mi się ;)
Jakież to dostosowywanie Nikona do potrzeb użytkowników? Chyba polegające na wypuszczaniu kolejnego modelu jako łatkę na chlapanie olejem albo rozregulowywanie się AF. Jedyną prawdziwie nową technologią jest Dual-Pixel od C który sprawdza się rewelacyjnie i daje dużo przyjemności z fotografowania i filmowania. Nikon, a raczej Sony i jego matryce to tylko żyłowanie starej technologi dające kilka punkcików więcej w wykresach. Owszem D750 przedstawia się fajnie, ale to żaden postęp czy innowacja, podobnie jak D810, to tylko podrasowanie wcześniejszego modelu. Jak ktoś twierdzi, że nieco tańsze (choć na nasze Polskie warunki relatywnie nadal bardzo drogie) FF może zagrozić korpusom APS-C to się grubo myli, oraz ma jak widać nie wielkie pojęcie o fotografii i zasotosowaniu konkretnego sprzętu do potrzeb. Chciałbym, żeby chociaż 5% posiadaczy FFpotrafiło wykorzystać potencjał swego aparatu, bo z moich doświadczeń to amatorski crop to dla nich za wiele. Zatem jakie witanie pod strzechy FF? Bądźmy poważni ;)
60D miał od razu bardzo słabe recenzje, testy fatalne.... Ci którzy kupili na szybko bez czytania testów, potem sprzedawali ten aparat. I jeszcze barany porównywali go do D7000. Ja myślę, że użytkownicy dobrych aparatów mogą po prostu wymienić migawkę i poczekać spokojnie na różne testy i opinie użytkowników, spokojnie się zastanowić czy potrzebny jest nowy model. Ja przynajmniej na razie tak zrobię. Bo tak sobie myślę czy nie lepiej nabyć za jakiś czas sony A7s, którym można robić dobre video - dobry AF w trybie video, niskie szumy, a również można nim robić świetne zdjęcia.
Przez pomyłkę wrzuciłem posta na poprzednie wątek dot. D750, więc przeklejam, bo chodziło mi o ten :-(
"Ciekawe porównanie (bo pierwsze): link Osobiście mam problem z oceną, mam wrażenie, że tester nie do końca panował nad stałością warunków - oświetlenia + parametry ekspozycji.
Nie mniej jednak, pomijając te wątpliwości - chyba D750 wypada lepiej od D810 i D610."
Husani, wszystko Ci się poplątało. Matryca Sony była w D7000 i D5100. Matryca w D3300 jest produkcji Toshiby, dokładnie tak samo jak D5300. Ta sama matryca siedzi również w D5200 i D7100, z tym że w D5200 jeszcze z filtrem AA. Nie opłaca się zamawiać różnych matryc o tej samej rozdzielczości u różnych producentów. Dlatego w D3300 matryca jest już na równi ze starszymi braćmi, mimo że w D3200 była gorsza. Różnią się pozostałe komponenty, ergonomia, funkcjonalność, oprogramowanie, ale wyniki samych matryc D7100, D5300 i D3300 na DXOMark są bliźniaczo podobne (poza rzeczywiście rozpiętością tonalną z racji 12-bitowego przetwarzania w D3300, ale to raczej ograniczenie programowe).
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Wszystko zależy od fotografa a nie aparatu ... nawet najtańsze lustereczko taki d 3300 w rękach wprawnego fotografa wykona znacznie lepsze zdjęcia niż ten model w rękach zupełnego amatora :-)
Tak samo mistrz ping ponga z Chin wygrał do zera trzymając deskę do mięsa z ręku zamiast rakietki .. z amatorem który miał najlepszą rakietkę stiga w ręku :-)
Sample wyglądają obiecująco. Czekam na test:)
tomizary -> a czy z D3300 też wyjdzie takie zdjęcie na ISO3200 jak na ostatnim samplu z D750? Moim zdaniem jakościowo będzie gorzej.
no tak, szum na 3200 u tej pani jest rzeczywiście (bez sarkazmu) piękny :)
pytanie na ile można wierzyć samplom bo moim zdaniem z nimi jest tak samo jak ze spotami politycznymi przed wyborami
Trudno oczekiwać, że w oficjalnych samplach producent będzie pokazywał słabości sprzętu...
@tomizary
najprawdziwsza prawda, ale jak Chiński mistrz pinponga spotka innego mistrza pingponga to z deska do miesa przegra.
Generalnie co do matryc, jak to kiedyś Rolls Royce mawiał o utajnionej mocy maksymalnej swoich silników - wystarczajaca. Ja bym dokładnie to samo odniósł do rozdzielczości i czułości wiekszości współczesnych matryc - wystarczajaca.
12 MPIX i iso dostepne kiedyś na D700 umożliwia spokojnie zrobić zdjecie życia praktycznie w każdych warunkach. Dla mnie istotniejsza jest erognomia czyli pokrętło i guzikologia, Jak sie szybko np nie przejdzie z pewnych ustawień recznych na inne to zdjecie życia może uciec. Tutaj stara filozofia Nikona od D200 poczynajac została skurczona do prawie jak z serii D5000. Nie ma przycisków na lewej stronie góry korpusu, gdzie suwadło wyboru pola pomiaru światła?
Nikon D750 na ISO 3200 wygląda o wiele lepiej od Nikona D600 i D610
( na podstawie portretu przy zastosowaniu AF-S NIKKOR 35mm f / 1.8G ED link )
F/2.2
czas 1/250
ISO 3200
bez lampy ale zauważyłem odchylenie ekspozycji na -1.7 EV
hmmmm
Fotograf zyskał na czasie ....ale pojawiły się też większe szumy matrycy
PYTANIE - jakie jest odszuminie ?
ja tam na nich nie widzę zauważalnej różnicy...
Raczej bym nie liczył na spektakularny skok jakości tego modelu. Wszystkie nowsze matryce FX Nikona generują znakomity obraz do ISO 3200/6400. Zdecydowanie na plus D750 przemawia AF i szybszy procesor.
Taka seria D6X0 za dużo większą kasę. Za rok będą D6X0, D7X0,D8X0 jeszcze lepsze :)
@martens - te 12mpix z D700 może było i wystarczające w wielu sytuacjach. Ale było to też sporo mniej niż dawał zwykły analogowy film - więc umówmy się że szczyt technologi to nie był ( gdyby robił filmy Full HD to pożył by dłużej )
Myślę że obecnie optimum na wiele lat ( ze względu na szklarnie ) jest te około 40Mpix i A7R / D8X0 - nie wiem tylko czy te ostatnie serie starej D800tki ciągle mają rozregulowujący się AF
A D750 to jużraczej potwierdza migrację Nikona do FX. Mamy już korpus amatorski, profesjonalne D810/D4 oraz semi pro D750. Tylko półka (cenowa) trochę jeszcze za wysoko - ale to tylko start i za parę miesiecy będize taniej ( a jak znów coś spiep..yli to bardzo tanio ;)
Szkoda że nie zdecydowali się na szybszą migawkę ( a nawet D810 ma 7kl/s w DX) - bo jakość obrazu jakością ale w poniedziałek się okaże że Nikon nie ma odpowiedzi na 10kl/s Canona. Może nie jest to jakiś wielki fragment rynku ( a profesionalistów stać być powinno na D4s ) Jednak jakaś jest i dla nie lubiących białych obiektywów zostanie A7s albo ... Samsung NX1
@focjusz
Na co Ci te 40Mpix? Chyba do ogladania w celach podjarki 1:1 fragmentow na monitorze. Mam kilka wydruków A2 z 6Mpix ze starego amatorskiego D50, oczywiście z 30cm widać pixeloze tylko że wydruki A2 wisiały na ścianie i nikt tego nie ogladał z bliższa niż 2 metry, a z tej odległości było pefekcyjnie nawet dla zdjeć A2 / 6mpix.
40Mpix? Może jak sie czesto wycina mocne cropy z bardzo dobrej stałki (która jeśli w ogóle da rade tym 40Mpix). Ja raczej staram sie kradrowac bez póżniejszej przycinki potem. jeśli już rzadko wycinam wiecej niż 25% powierzni, (czasem cos wlezie i kadr nie jest taki jak wygladał w celowniku).
@martens - dlatego że technologia na to pozwala niewielkim ( już kosztem ) . Nie potrzebujesz ustawiasz sobie s/m/RAW i jedziesz. Potrzebujesz przestawiasz przycisk i masz - zoom cyfrowy w gratisie.
focjusz, do czego robisz te foty, do ogladania dla przyjemności? wtedy po przycieciu ostateczne 6Mpix 3000x2000 na PAPIERZE jest ok (aby tylko były ostro złapane te pixele), z bliska do 30x20 cm jest na granicy rozdzielczości oka to rozmiar wiekszy niż do albumu,
Wydruki wieksze niż A3 sa do ogladania z wiekszej odległosci wiec moze byc na wyduku mniej niz 300dpi i dalej na papierze 6mpix jest ok.
No chyba że to fotografia techniczna do specjalnych zastosowań. W czasach techniki analogowej robiłem zdjecia 360 stopni terenu z wież dla potrzeb lokalizacji potencjalnych obiektów do teletransmisji dla sieci GSM, wtedy takie 40Mpix by sie przydało, ale dla zdjeć jako sztuki i piekna fotografowania, no bez jaj?
@focjusz - .....Nie potrzebujesz ustawiasz sobie s/m/RAW i jedziesz
No to taka koncepcja też może być ale to raczej coś jak sony RX1 i ze stałym obiektywem, w kieszeni sie zmieści
Ale czy to jeszcze fotografia kreatywna?
Dla mnie najważniesza jest ergonomia klawiszologi puchy, generalnie szybkość aparatu, bo przez ospałość (tu akturat lustrzenki sa szybkie, to problem bezlusterkowców) i złą ergonomie utrudniajaca zmiany ustawień moża umknać sytuacja do świetnego kadru.
Z mojego punktu widzenia mistrzostwo osiagnał Nikon w D200/D700 od którego wegług mnie odchodzi. Choćby magiczne kółko wokół przycisku AE/AF-L
kto chciał D600 z af z d800 - proszę bardzo, zapraszamy do ustawiania się w kolejkach :D
tomizary | 2014-09-12 07:49:07
zgodze sie tylko po czesci. zalezy o jakie zdjecia chodzi.
Nie tylko AF, bo i zarąbisty pomiar światła z D800 też jest ! Dzięki temu pomiarowi ma się od razu na zdjęciach z aparatu świetny szeroki rozkład tonalny z wszystkimi tonami i przejściami.
Oczywiście, sprzęt można i należy zachwalać, ale stawianie go na pierwszym miejscu powoduje tzw. onanizm sprzętowy. Niestety, liczą się umiejętności, a nie sprzęt. Jeśli ktoś jest ciekawy, to na digitalrectv na youtube są b. fajne filmiki jak pan kay w. testuje znanych fotografów dając im byle jakie kompakty do zrobienia pięknych zdjęć. I rezultat mówi sam za siebie. Nie sprzęt, a fotograf ma pierwszeństwo.
Ale to jest właśnie portal onanistów sprzętowych :)))
Łącznie w dwu systemach, najpierw olku, potem nikonie, używałem już chyba co najmniej 10 obiektywów, ale nie kupiłem żadnego przed wczytaniem się w dział testów, obiektywów, ale i body. I to jest właśnie piękne, że idziemy z duchem (technicznym) czasów. :)
@martens - proste jest że skoro jest dostępna bardzo dobra matryca 36Mpix to dlaczego z niej nie korzystać ?
Z filmu analogowego też robiło się głównie pocztówki mimo że rozdzielczość pozwalała na znacznie więcej. ( były przecież próby wylansowania mniejszych rozmiarów kliszy )
Więc jeszcze raz dlaczego nie ? Taka rozdzielczość to przecież tylko jakieś 16Mpix na kropie co już dawno zostało przeskoczone.
PS. Mam nadzieję że AF nie będzie jednak z ( pierwszych ) D800 ;)
@focjusz
Fajnie ,że jest dostępna natomiast w większości przypadków nie jest potrzebna. Napędza natomiast rynek bo jak masz kilkaset zdjęć do obrobienia to potrzebujesz wydajniejszy komputer z większym dyskiem a i parę większych kart i dodatkowych dysków też by się przydało. Chcesz mieć optymalne rezulataty z taką matrycą, kup lepszy i nowszy obiektyw, który wyrobi się z jakością optyki na takiej matrycy. Takie nakręcanie kasy konsumenta-fotografa IMO.
tomizary, akurat z D3300 to nie byłoby trudne, bo siedzi w nim najlepsza na dzień dzisiejszy matryca APS-C. Niech spróbuje przebić D750 z D3100 albo 700D ;)
@Canonex
"...bo siedzi w nim najlepsza na dzień dzisiejszy matryca....Niech spróbuje przebić D750 z D3100"
hłe hłe, miszcz mający tak zwane "oko" przebije beztalencie z 1D czy D800 mając smartfona Samsung Galaxy cośtam... kwestia jak sie spotka dwóch mistrzów na udeptanej ziemi. Jakie cechy aparatu dadzą mu przewage, akurat dzisiejsze matrce są wszystkie wystarczajaco dobre, zdaje sie wróciliśmy do starych regół gry znanch z korpusów na filmy gdzie sie dopłacało sporo kasiory za samą puche dających przewage w postaci niezawodności, ergonomi, szybkości etc,, a samą "matrcę" w postaci filmu to sie ładowało według potrzeb.
@marten - prawdopodobnie Kubica objechał by na rajdzie maluchem wszystkich nas tutaj. Ale to nie znaczy że nasze miejsca nie zależały by od tego czym jedziemy ;)
Portret 35mm na FF - nowa "szkoła Nikona" :-b
"D3300 to nie byłoby trudne, bo siedzi w nim najlepsza na dzień dzisiejszy matryca APS-C"
Hehehe, dobre. Chyba się coś pomyliło, a wielbienie ulubionej marki idzie daleko. Najlepsza matryca, dobre. Ciekawe w czym ona taka dobra, może w ilości prześć tonalnych, których nie ma nawet 255 przy ISO 100, czyli tyle by wypełnić standard jpg. Tak naprawdę to masówka dla amatorów, niech się cieszą.
tarasinski | 2014-09-12 08:17:36
Jak powiększasz 1:1, to pewnie, że szum zobaczysz. Normalny człowiek, nie licząc procesu obróbki ogląda całe zdjęcie, a nie wycinek.
Husani | 2014-09-12 22:55:52
A co możesz zarzucić tej matrycy, co jest w D3300?
Nie w tym rzecz, że jej chce coś zarzucać, matryca nie jest zła, ale z pewnością za najlepszą jej uznać nie sposób. Przede wszystkim została wyposażona jedynie w przetwornik 12 bitowy, co znacznie ją ogranicza, choćby w zakresie dynamiki. Są także lepsze matryce, np. w D5300, D7100, czy też w Sony A77 II i A6000.
D750 już jest w sprzedaży ! za 2 296 $ - czyli bardzo tanio jak na start. D610 jest teraz tylko 400$ tańsze - więc któraś cena się nie utrzyma. Myślę że nowy model powinien zjechać zaraz do jakiś 2100 $ a wtedy 610tka nie może kosztować więcej niż 1600 $. FF cyfrowe wreszcie wchodzi pod strzechy ;)
PS. Ciekawe co zrobi Canon - bo 7d chyba nie załatwi sprawy odpowiedzi na ruch Nikona ( choć nadal ciekawe ile będzie kosztował w obecnej sytuacji )
Brawo specjalisto, tylko że d5300, d3300, a6000, a77Ii i k3 to ta sama matryca. Oczywiście kto co z nią zrobi finalnie( sony-czujniki af,)to inna sprawa...
@focjusz
do tej pory statystyki mówią że Canon nie obniżał ceny zdecydowanie przez rok a nawet więcej jeśli chodzi o wyższe modele. Stosował wybieg w postaci promocji CashBack a sklepy i tak miały problem z towarem którego nikt nie chciał za tą cenę. Niestety miliony pikseli nie powodują już zainteresowania towarem tylko jakość samego obrazka. Co może dać Canon 7D II w porównaniu do Canon 50D ??? Tylko mniejszy szum i to wszystko. Kiedy Nikon co chwile wypuszcza nowe modele dostosowując je do użytkownika Canon stoi w miejscu opowiadając o swoich planach na przyszłość.
Mam nadzieje że Canon 7D II skończy jak Canon 60D którego nikt nie chciał
Co zrobią teraz MARKETINGOWCY .... ? Jak wmówią ludziom że droższe APS-C jest lepsze od tańszego odpowiednika FF konkurencji
"d5300, d3300, a6000, a77Ii i k3 to ta sama matryca"
Proponuję trochę poczytać spejalistycznego piśmiennictwa. To, że te matryce mają taką samą ilość pikseli nie czyni z nich tego samego produktu. To są inne matryce z inną specyfikacją, a nawet o innej technologii wytważania. Łączy je tylko fakt, że wytważa je Sony, ale na zlecenie różnych podmiotów. Ponadto nie można zapomnieć o świetnej matrycy Toschiby metalizowanej miedzią.
@ncc23marek
Canona 60D nikt nie chciał? Skąd takie dane? Niech zgadnę, z własnego widzi mi się ;)
Jakież to dostosowywanie Nikona do potrzeb użytkowników? Chyba polegające na wypuszczaniu kolejnego modelu jako łatkę na chlapanie olejem albo rozregulowywanie się AF. Jedyną prawdziwie nową technologią jest Dual-Pixel od C który sprawdza się rewelacyjnie i daje dużo przyjemności z fotografowania i filmowania. Nikon, a raczej Sony i jego matryce to tylko żyłowanie starej technologi dające kilka punkcików więcej w wykresach. Owszem D750 przedstawia się fajnie, ale to żaden postęp czy innowacja, podobnie jak D810, to tylko podrasowanie wcześniejszego modelu.
Jak ktoś twierdzi, że nieco tańsze (choć na nasze Polskie warunki relatywnie nadal bardzo drogie) FF może zagrozić korpusom APS-C to się grubo myli, oraz ma jak widać nie wielkie pojęcie o fotografii i zasotosowaniu konkretnego sprzętu do potrzeb. Chciałbym, żeby chociaż 5% posiadaczy FFpotrafiło wykorzystać potencjał swego aparatu, bo z moich doświadczeń to amatorski crop to dla nich za wiele. Zatem jakie witanie pod strzechy FF? Bądźmy poważni ;)
Husani | 2014-09-13 09:30:25
D3300 i D5300 mają tą samą matrycę. W tym drugim jest możliwość zapisu 14 bitowego Raw'a.
druid | 2014-09-13 15:52:26
Jasne, tylko Canon się liczy, resztą nie da się nawet zdjęć robić:)
Płacą Ci za tą zajadłość w stosunku do innych aparatów?
@druid
Canona 60D nikt nie chciał? Skąd takie dane? Niech zgadnę, z własnego widzi mi się ;)
- jak ci powiem to nie uwierzysz ...wiec nie powiem
60D miał od razu bardzo słabe recenzje, testy fatalne.... Ci którzy kupili na szybko bez czytania testów, potem sprzedawali ten aparat. I jeszcze barany porównywali go do D7000. Ja myślę, że użytkownicy dobrych aparatów mogą po prostu wymienić migawkę i poczekać spokojnie na różne testy i opinie użytkowników, spokojnie się zastanowić czy potrzebny jest nowy model. Ja przynajmniej na razie tak zrobię. Bo tak sobie myślę czy nie lepiej nabyć za jakiś czas sony A7s, którym można robić dobre video - dobry AF w trybie video, niskie szumy, a również można nim robić świetne zdjęcia.
Przez pomyłkę wrzuciłem posta na poprzednie wątek dot. D750, więc przeklejam, bo chodziło mi o ten :-(
"Ciekawe porównanie (bo pierwsze): link
Osobiście mam problem z oceną, mam wrażenie, że tester nie do końca panował nad stałością warunków - oświetlenia + parametry ekspozycji.
Nie mniej jednak, pomijając te wątpliwości - chyba D750 wypada lepiej od D810 i D610."
Husani, wszystko Ci się poplątało. Matryca Sony była w D7000 i D5100. Matryca w D3300 jest produkcji Toshiby, dokładnie tak samo jak D5300. Ta sama matryca siedzi również w D5200 i D7100, z tym że w D5200 jeszcze z filtrem AA. Nie opłaca się zamawiać różnych matryc o tej samej rozdzielczości u różnych producentów. Dlatego w D3300 matryca jest już na równi ze starszymi braćmi, mimo że w D3200 była gorsza. Różnią się pozostałe komponenty, ergonomia, funkcjonalność, oprogramowanie, ale wyniki samych matryc D7100, D5300 i D3300 na DXOMark są bliźniaczo podobne (poza rzeczywiście rozpiętością tonalną z racji 12-bitowego przetwarzania w D3300, ale to raczej ograniczenie programowe).