Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Phase One The A-Series

Phase One The A-Series
13 listopada
2014 15:45

Pod nazwą The A-Series duńska firma Phase One wprowadza nowy system, na który składać się będą cyfrowe ścianki Phase One, optyka firmy Rodenstock oraz body firmy ALPA. Dzięki temu fotografowie będą mieć do dyspozycji średnioformatowy, cyfrowy system bezlusterkowy.

Informację o nowym systemie podał serwis Digital Transitions, który na terenie USA zajmuje się m.in. dystrybucją produktów Phase One i Mamiya/Leaf. Sama firma Phase One nie informuje jeszcze o The A-Series na swojej stronie internetowej.

Z informacji od Digital Transitions wynika, że w nowej serii A do dyspozycji będą trzy warianty aparatów: A250, A260 i A280. Wspólne będą body Alpa 12 TC oraz obiektyw Rodenstock Alpar 35 mm f/4.0. Inne będą natomiast cyfrowe ścianki: IQ250 (CMOS 50 MPix), IQ260 (CCD Full Frame 60 Mpix) oraz IQ280 (CCD Full Frame 80 Mpix). Do zestawy dołączony zostanie program Capture One 8. Całość objęta będzie 5-letnią gwarancją.

Phase One The A-Series
Źródło: www.digitaltransitions.com

Nie podany został jeszcze termin wprowadzenia do sprzedaży systemu The A-Series ani ceny jego poszczególnych wariantów.

Phase One The A-Series
Źródło: www.digitaltransitions.com


Komentarze czytelników (33)
  1. Wnioski
    Wnioski 13 listopada 2014, 15:54

    I co... lustra nie będzie?!
    To troglodyci będą zawiedzeni!!!

  2. cube
    cube 13 listopada 2014, 15:55

    kiedy test i porównanie do innych bezlusterkowców? ;-)

  3. Josef Maas
    Josef Maas 13 listopada 2014, 15:59

    Bez możliwości nagrywania filmów? Kto to dzisiaj kupi! Dobrze, że ma obracany monitorek, to będzie można sobie sefie cycknąć!

    (to żart, oczywiście)



    A tak na serio - pewnie będzie sprzęt - marzenie!

  4. archangelgabrys
    archangelgabrys 13 listopada 2014, 16:07

    Tylko czekałem, aż coś takiego się pojawi :)
    Pewnie dla profesjonalistów od Canikona, to sprzęt dla amatora :)

  5. druid
    druid 13 listopada 2014, 16:10

    To mi raczej wygląda na uchwyt dla smartfona niż obracany monitorek.
    Inna sprawa, że po co wizjer w sprzęcie który chyba nie wychodzi poza studio. Tam można sobie poradzić na samym LV, choć to oczywiście zubożenie konstrukcji.

  6. 13 listopada 2014, 16:14

    To nie obracany monitorek, tylko ogryzek. Ciekawe czy ten ogryzek to gratis w kicie?

  7. cube
    cube 13 listopada 2014, 16:17

    druid, aaj tam w studio, zdjęcie reklamowe sugeruje zastosowanie na górskich wycieczkach... no i obiektyw raczej szeroki jak na studio... ;-)

    archangelgabrys, jak amator jest zamożny to czemu nie? sam bym kupił jesli cena nie przekraczałaby połowy miesięcznych dochodów... ale to chyba raczej marne szanse. ;-)

  8. SKkamil
    SKkamil 13 listopada 2014, 16:18

    Wnioski
    pOmysł na tego typu korpus nie jest nowy bo Silvestri już coś takiego produkował
    pomysł na korpus bez lustra w wydaniu małoobrazkowym też miała wcześniej Leica
    Twoje wnioski sa co najmniej przedwczesne bo nie chodzi o brak lustra tylko o brak matówki czyli ogładanie obrazu rzeczywistego ;

  9. 13 listopada 2014, 16:48

    To jest ALPA 12 TC?
    link

    z no wersją tego link

    -Aale nowość!

  10. 13 listopada 2014, 16:52
  11. archangelgabrys
    archangelgabrys 13 listopada 2014, 16:54

    @cube

    To zależy czyich miesięcznych dochodów... Roberta Lewandowskiego? Nie powinno przekroczyć :)

  12. Bahrd
    Bahrd 13 listopada 2014, 16:54

    Co oznacza Full Frame w aparacie średnioformatowym?
    6cm x 4.5cm?

  13. cube
    cube 13 listopada 2014, 17:04

    archangelgabrys, myslałem o sobie, ale Ty z Robertem się nie krępujcie. ;-)

  14. Rafiki
    Rafiki 13 listopada 2014, 17:19

    @Bahrd
    Najbardziej Full jaki znam Frame w średnim formacie to 6x17cm :)
    6x4,5cm to jest mały obrazek w średnim formacie :)

  15. kojut
    kojut 13 listopada 2014, 17:23

    Bahrd, nie ma takiego formatu MF (6x4.5cm). Sam się też zastanawiam co ten fulfrejm znaczy.
    dcs, to jest Alpa (co wyraźnie zostało pokazane na zdjęciu), tylko do tej pory te aparaty współpracowały ze ściankami Hesselblad...

  16. archangelgabrys
    archangelgabrys 13 listopada 2014, 17:32

    @cube

    Mnie to co najwyżej byłoby stać na kasetkę... aj zaraz, bo ten nie ma :)

  17. cube
    cube 13 listopada 2014, 17:39

    To może chociaż ten uchwyt do iPhona? Czy co to tam za ustrojstwo na górze zamocowali... ;-)

  18. sloma_p
    sloma_p 13 listopada 2014, 17:43

    Widzę, ze niektórzy tutaj nie widzieli, że tego typu sprzęt jest na rynku od lat...cóż, tacy jak Wnioski, mają bardzo swoim chamstwem ograniczone horyzonty...

  19. 13 listopada 2014, 17:58

    No już łapię:
    -ten HR Digaron-S 23 mm f/5,6 wygląda trochę inaczej -jest zabudowany link

    dostanie pewnie elektroniczną migawkę link

  20. Marek B
    Marek B 13 listopada 2014, 18:05

    Już zaczynam odkładać ... na gwiazdkę sobie kupię. Kawał porządnego sprzętu. Profesjonaliści, fachowcy od mody /i nie tylko/ zyskają dobre narzędzie pracy. A przynajmniej tak mi się wydaje :)

  21. Bahrd
    Bahrd 13 listopada 2014, 18:10

    Rafiki i Kojut,
    Dzięki. Zajrzałem w drugiej wolnej chwili na stronę producenta: link
    Sensor size (mm) 53.7 x 40.4

  22. kojut
    kojut 13 listopada 2014, 18:28

    Bahrd, czyli 1mm z wysokości i 2mm z szerokości mniej od formatu 645. Tylko co to ma wspólnego z fulfrejmem?

  23. kojut
    kojut 13 listopada 2014, 18:31

    * "analogowego formatu 645" miało być.

  24. archangelgabrys
    archangelgabrys 13 listopada 2014, 18:42

    Ale to chyba wciąż największy cyfrowy format.

  25. archangelgabrys
    archangelgabrys 13 listopada 2014, 18:44

    matryca z teleskopu Keplera o wymiarach 42 układy x 50mm x 25mm się nie liczy :)

  26. Bahrd
    Bahrd 13 listopada 2014, 20:15

    archangelgabrys,
    Właśnie "się policzyła", jest więc jedna (góra trzy!) i koniec! ;)

    Kojut, ich zbójeckie prawo tak sobie ją nazywać, skoro faktycznie jest największą z (dostępnych na normalnym rynku) matryc.

    A spytałem, bo pamiętałem tę zapowiedź RED-a (sensor 617): link
    Ale to zdaje się skończyło się na etapie imponującej "infografiki"?

  27. Josef Maas
    Josef Maas 13 listopada 2014, 22:43

    Parę danych. ze strony producenta:

    IQ280, najniższe ISO - 35, najkrótszy czas - 1/10000s, Chciałbym zobaczyć ostrość detali w tym ISO 35!

  28. kojut
    kojut 13 listopada 2014, 23:19

    Josef Mass, link W niższym modelu bazowe iso to 200. ISO 100, 50 i 35 są otrzymywane programowo. Prawdopodobnie w IQ280 jest identycznie.

  29. zbytek3
    zbytek3 14 listopada 2014, 07:59

    ten ruch to wyprzedzenie przyszlek konkurencji a dokladnie Sony Mamiya, Scianka do Phase One kosztuje srednio 25 tys euro. A jak Sony sie postara to za 5 tys beda sprzedawac caly aparat - w koncu sami produkuja matryce np. dla Phase One i Hasselblada...

  30. jakubkrawiec.pl
    jakubkrawiec.pl 14 listopada 2014, 09:02

    Sony, albo jakaś inna firma w końcu zaprojektuje średnioformatowy system od nowa - tak jak od zera powstają systemy bezlusterkowce pod mniejsze matryce i rozwali cały ten absurdalny rynek średnioformatowców.

  31. cube
    cube 14 listopada 2014, 15:37

    fakt ten rynek jest absurdalny, brałem pod uwagę dokupienie starej scianki do mojej RZ67. Można je nieraz dostać w całkiem rozsądnej cenie. Trzeba tylko jeszcze dokupić adapter (kawałek płaskiego żelaztwa z odpowiednimi mocowaniami z obu stron) koszt 2000$, używane po 600-900Eur. No i odpowiedni wężyk spustowy, używany 350Eur, no i matówkę z mniejszą ramką ale... odechciało mi się dalej patrzeć...
    Z drugiej strony ten MF od sony to pewnie będzie cmos 44x33mm z przetwarzaniem 14bitowym i realnie nie będzie dawał tak znowu wiele więcej w stosunku do małego obrazka. :-/

  32. Rafiki
    Rafiki 15 listopada 2014, 11:04

    ...patrząc bez emocji, od strony praktyczne, matryce FF (24x36) 36mpix dają taka jakość że do 90% zawodowych zastosowań absolutnie wystarczy.
    Druga sprawa to... jak sądzę coraz trudniej znaleźć klienta który zapłaci sporo więcej byle tylko mieć zdjęcia z cyfrowego MF a nie cyfrowego FF(24x36)
    Różnica w cenie sprzętu jest zasadnicza...

  33. sisfot
    sisfot 15 listopada 2014, 12:46

    Gratulacje dla użytkownika systemu z matrycą CCD/80mpix w oparciu o live view. Radzę kupić tani celownik zewnętrzny do Zorki, będzie znacznie lepiej :-)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.