Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony A7II dostępny w Europie od stycznia 2015 roku

Sony A7II dostępny w Europie od stycznia 2015 roku
20 listopada
2014 17:43

Polski oddział firmy Sony opublikował informację prasową na temat bezlusterkowca A7II. Wbrew wcześniejszym informacjom okazuje się, że aparat ten będzie dostępny w Europie od stycznia 2015 roku. Więcej informacji w dalszej części tekstu.

Specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:


Informacja prasowa

Sony wprowadza aparat α7 II - pierwszy na świecie korpus z pełnoklatkową matrycą obrazu wyposażony w 5-kierunkowy, optyczny system stabilizacji obrazu.

Sony A7II dostępny w Europie od stycznia 2015 roku

Firma Sony ogłosiła wprowadzenie kolejnego modelu z wymiennymi obiektywami z serii α7. Nowy aparat α7 II (ILCE-7M2) jest pierwszym na świecie1 korpusem, w którym zastosowano 5-kierunkowy system stabilizacji obrazu przeznaczony do współpracy z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu.

Aparat łączy nieprzeciętną jakość obrazu z małymi wymiarami i lekkością. Tym samym dobrze wpisuje się w tradycje serii α7, w której znajduje się między innymi model α7R - najmniejszy i najlżejszy na świecie aparat z wymiennymi obiektywami i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu. Drgania aparatu są kompensowane odpowiednimi przemieszczeniami - w pięciu kierunkach - pełnoklatkowego przetwornika obrazu Exmor CMOS o efektywnej rozdzielczości 24,3 megapiksela. Osiągana w ten sposób stabilizacja pozwala fotografować z czasem migawki nawet o 4,5 stopnia dłuższym2 niż w systemach bez stabilizacji. Oznacza to, że teraz w wielu sytuacjach można zrezygnować z użycia statywu i mimo to uzyskać ostre zdjęcia i stabilne filmy — w pełni odzwierciedlające potencjał pełnoklatkowej matrycy. Wbudowany system stabilizacji poprawia też ostrość obrazu, gdy do rejestracji używane są obiektywy z mocowaniem typu A oraz oferowany oddzielnie adapter.

Pierwszy na świecie korpus z pełnoklatkową matrycą obrazu wyposażony w 5-kierunkowy, optyczny system stabilizacji obrazu

W celu zapewnienia ostrości fotografii i stabilności filmów system ten wykrywa i koryguje różne ruchy korpusu: kątowe (obrót wokół osi pionowej i przechył w górę/w dół), typowe dla zdjęć z użyciem teleobiektywu; boczne (wzdłuż osi X i Y), zauważalne zwłaszcza przy znacznych współczynnikach powiększenia; oraz przekrzywienia (przechył na lewo / na prawo), charakterystyczne dla zdjęć w nocy i nagrywania filmów.

Ruchy tego rodzaju są kompensowane odpowiednimi przemieszczeniami matrycy. W przypadku wykonywania zdjęć kompensacja drgań jest na tyle skuteczna, że pozwala na wydłużenie czasu otwarcia migawki nawet o 4,5 stopnia.

5-kierunkowy, optyczny system stabilizacji obrazu: doskonała współpraca z szeregiem obiektywów αTM3
Podczas zdjęć z ręki w słabszym oświetleniu możliwe jest teraz wydłużanie czasu migawki, co przekłada się na dodatkowe możliwości twórcze. Dodatkową zaletę stanowi większa mobilność - nie trzeba bowiem rozstawiać statywu. Wbudowany w korpus stabilizator obrazu jest efektywny nawet przy pracy z obiektywami typu E bez stabilizatora Optical SteadyShot (OSS). 5-kierunkowy system stabilizacji obrazu działa nawet przy korzystaniu z obiektywów z mocowaniem typu A (zamontowanych przy użyciu sprzedawanego oddzielnie adaptera LA-EA4 lub LA-EA3). W konsekwencji model α7 II pozwala w pełni wykorzystywać szeroki wachlarz obiektywów α i ich specyficzne właściwości.

Funkcja podglądu na żywo: kontrola nad efektywnością stabilizacji
Poddany stabilizacji obraz można kontrolować w czasie rzeczywistym na ekranie LCD aparatu lub w wizjerze OLED. Ułatwia to pracę nad kompozycją i nastawianie ostrości przy zdjęciach z użyciem teleobiektywu lub obiektywu do makrofotografii.

Szybki i dokładny system automatyki ostrości Fast Hybrid AF

Pokrywający rozległą strefę system AF z umieszczonym w płaszczyźnie ogniskowej, 117-polowym czujnikiem AF opartym na detekcji fazy (wspomaganym przez 25-polowy system AF oparty na detekcji kontrastu)
System AF nowego aparatu tworzą dwa elementy: umieszczony w płaszczyźnie ogniskowej, 117-polowy czujnik AF oparty na detekcji fazy oraz 25 pól AF opartych na detekcji kontrastu. Pokrycie polami AF dużego fragmentu kadru pozwala na dokładne, oparte na wykrywaniu fazy śledzenie ostrości ruchomych obiektów i zapobiega „gubieniu” ostrości.

O 30% szybsze działanie systemu AF4
Do wykrywania położenia obiektu służy obecnie udoskonalony, bardziej zaawansowany algorytm, który optymalizuje sterowanie silnikiem w obiektywie. W rezultacie system AF wyróżnia się bardzo dużą szybkością działania - w wielu przypadkach o 30% większą niż w poprzednich modelach.

Ulepszony algorytm przewidywania ruchu: o 50% większa niż w poprzednich modelach efektywność śledzenia ruchu
Udoskonalony, firmowy algorytm Sony służący do przewidywania ruchu obiektów o połowę sprawniej śledzi przemieszczanie się obiektu i przewiduje jego następny ruch. Co więcej, automatyka ostrości (AF) i ekspozycji (AE) działają nieprzerwanie nawet w trybie zdjęć seryjnych o dużej szybkości (do 5 kl./s). Dzięki temu w uzyskaniu udanych zdjęć nie przeszkodzi nawet gwałtowny ruch ani inne niespodziewane zachowanie obiektu. Sprawniejsze śledzenie obiektów to także efekt postępu w technologii analizy obrazu przez system utrzymywania ostrości „lock-on AF”, który dostosowuje sposób nastawiania ostrości do rozmiarów obiektu.

Pełnoklatkowa matryca i procesor BIONZ X™: nieprzeciętna jakość obrazu i dodatkowe możliwości przy nagrywaniu filmów

Pełnoklatkowy przetwornik obrazu Exmor CMOS: wysoka rozdzielczość, duża czułość i minimalny poziom szumów
Aparat jest wyposażony w pełnoklatkowy przetwornik obrazu Exmor CMOS o efektywnej rozdzielczości około 24,3 megapiksela. Większe wymiary pojedynczych pikseli przekładają się na większą czułość i mniejszy poziom szumu, a w rezultacie pozwalają w pełni spożytkować walory optyczne obiektywu. Aparat rejestruje więc piękny, wiernie odwzorowany obraz z efektem bokeh, jaki uzyskuje się tylko z pełnoklatkowej matrycy obrazu.

Procesor obrazu BIONZ X: doskonałe szczegóły, naturalny wygląd faktur i mniejsze szumy
Szybki, zaawansowany procesor BIONZ X umożliwia wykorzystanie całego szeregu technologii służących do optymalizacji obrazu. I tak, technologia reprodukcji szczegółów nadaje naturalny wygląd fakturom i najdrobniejszym detalom, a technologia kompensacji dyfrakcji przeciwdziała zamazywaniu się obrazu przy małych otworach przysłony. Strefowa redukcja szumów znacznie osłabia szumy w słabym oświetleniu - na przykład nocą lub w pomieszczeniu - a przy tym zachowuje niezwykłą wprost ilość szczegółów w obrazie i w fakturach.

Zgodność z formatem XAVC S: możliwość zapisu obrazu przy dużej przepływności
Aparat umożliwia zapis filmów w dwóch formatach: AVCHD 2.0 Full HD (1920×1080) 60p (50p)/60i (50i)/24p oraz XAVC S, będącym adaptacją profesjonalnego systemu zapisu XAVC® stworzoną na potrzeby sprzętu powszechnego użytku5. Zaletą tego nowego formatu jest wysoka jakość obrazu filmowego Full HD, którego przepływność wynosi aż 50 Mb/s. Do kompresji obrazu służy kodek MPEG-4 AVC/H.264 w wersji Long GOP. Dźwięk nagrywany jest w formacie Linear PCM, a do zapisu pliku wykorzystywany jest kontener MP4.

Pełny zestaw funkcji do nagrywania obrazu filmowego przeznaczonego do zastosowań profesjonalnych
Aparat α7 II pozwala na wybór różnych profili obrazu, służących do wygodnego korygowania zakresów tonalnych. Użytkownik może między innymi wybrać profil gamma S-Log26, który zapewnia bardzo szeroki zakres dynamiczny. Wśród innych funkcji zapożyczonych ze sprzętu profesjonalnego warto wymienić kod czasowy i bity użytkownika (przydatne przy edycji i montażu nagrań), funkcję sterowania nagrywaniem (do synchronizacji zapisu obrazu przez aparat i współpracujący, zewnętrzny rejestrator), wyświetlanie różnych znaczników oraz nagrywanie filmu w dwóch formatach.

Większa funkcjonalność i niezawodność

Wysoki standard funkcjonalności
Kształt i wysokość uchwytu na korpusie ułatwiają stabilne trzymanie aparatu nawet podczas zdjęć z użyciem dużego teleobiektywu. Konstruktorzy nowego modelu przesunęli też do przodu i powiększyli przycisk spustu migawki. Ułatwia to jego intuicyjne, bezwzrokowe użycie, a w konsekwencji pozwala uniknąć poruszenia zdjęcia. Priorytetem projektantów była również wygoda użycia, dlatego aparat jest wyposażony w 10 programowalnych przycisków, do których można łącznie przypisać 56 funkcji. Do podglądu ujęcia można użyć ekranu LCD z technologią White MagicTM, który zapewnia doskonałą widoczność obrazu nawet w intensywnym oświetleniu słonecznym.

Szczegółowy, kontrastowy wizjer XGA OLED Tru-Finder™ do precyzyjnego podglądu obrazu
Zastosowany w aparacie wizjer XGA OLED Tru-Finder ma 2,36 mln punktów rozdzielczości, co w połączeniu z wysokim kontrastem pozwala dokładnie sprawdzić wpływ wybranych ustawień na wygląd zdjęcia, ostrość powiększonego fragmentu czy wygląd miękko rozmytych fragmentów tła. Wizjer umożliwia też sprawdzanie wykonanych zdjęć. A ponieważ aparat jest w pełni przystosowany do współpracy z obiektywami do matryc APS-C, w przypadku użycia takiego obiektywu obraz wypełnia cały wyświetlacz wizjera.

Niezawodność, która doceni także profesjonalista
Góra i przód korpusu oraz jego wewnętrzny szkielet są wykonane z lekkiego, ale trwałego i wytrzymałego stopu magnezu. Solidne gniazdo mocowania obiektywu pozwala bez obaw używać dużych teleobiektywów czy ciężkich obiektywów przeznaczonych do rejestracji obrazu filmowego. Najważniejsze przyciski i pokrętła są zaopatrzone w uszczelki, które zapobiegają przedostawaniu się do wewnątrz pyłu i wilgoci. Temu samemu celowi służą dwuwarstwowe osłony złączy i gniazd na karty pamięci. Cała konstrukcja została pomyślana tak, by umożliwić korzystanie z aparatu w najróżniejszych sytuacjach, bez obaw o jego bezpieczeństwo.

O 40% krótsze uruchamianiei*v
Po włączeniu aparat osiąga gotowość do pracy o 40% wcześniej niż obecne modele.

Łącze Wi-Fi i technologia NFC do podłączania urządzeń mobilnych; możliwość dodawania nowych funkcji, pobranych z serwisu PlayMemories Camera Apps

  • Łącze Wi-Fi i technologia NFC do podłączania urządzeń mobilnych
  • Współpraca z serwisem PlayMemories Camera Apps, umożliwiającym dodawanie do aparatu nowych funkcji

Po zainstalowaniu aplikacji „Kompensacja obiektywu” (umożliwiającej zapis informacji o obiektywie w danych Exif, kompensację nagrywanego obrazu filmowego oraz importowanie/eksportowanie wartości korekt dla obiektywu) użytkownicy mogą ręcznie wprowadzać wartości korekt winietowania, aberracji chromatycznej i dystorsji.

Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej serwisu PlayMemories Camera Apps: (www.playmemoriescameraapps.com/portal).

Akcesoria

VG-C2EM: uchwyt do zdjęć w układzie pionowym do aparatu α7 II
Ten uchwyt, przeznaczony specjalnie do modelu α7 II, zwiększa stabilność aparatu podczas zdjęć w układzie pionowym. Pozwala też na zainstalowanie dwóch akumulatorów NP-FW50 (sprzedawanych oddzielnie), a w konsekwencji na wydłużenie czasu pracy. Dodatkową zaletę stanowi wytrzymałą konstrukcja, odporna na wilgoć i pył. Kompatybilne modele: α7 II

LCS-ELCB: torba na aparat α7 II
Przeznaczona do aparatu α7 II torba składa się ze skórzanego pokrowca na korpus i osłony obiektywu. Założony pokrowiec nie utrudnia wymiany akumulatora i karty pamięci, dostępu do portu USB ani działania funkcji NFC. Kompatybilne modele: α7 II

FDA-EP15: muszla oczna
Miękka, zapasowa muszla oczna zaprojektowana z myślą o wygodzie użytkowania. Kompatybilne modele: α7 II, α7S, α7R, α7

Wymienny obiektyw α [mocowanie typu A]

70–300 mm F4,5–5,6 G SSM II [SAL70300G2]
Teleobiektyw zmiennoogniskowy, który pozwala połączyć ostre ujęcie głównego obiektu z charakterystycznym dla serii G, pięknym efektem bokeh - miękkim rozmyciem nieostrych fragmentów. Idealnie nadaje się do fotografowania sportu na powietrzu i dzikiej przyrody; można go również używać do zdjęć portretowych. Minimalna odległość od fotografowanego obiektu wynosi zaledwie 1,2 m, co pozwala na wykonywanie makrofotografii roślin itp.

  • Powłoka Nano AR na powierzchniach soczewek obiektywu: mniejsza ilość refleksów i tzw. duszków oraz wierniejsze odwzorowanie obrazu
  • Mniej więcej cztery razy szybsze śledzenie ostrości niż w obecnym modelu SAL70300G
  • Konstrukcja odporna na wilgoć i pył

Aparat α7 II będzie dostępny w Europie od stycznia 2015.

1. Wśród aparatów cyfrowych z wymiennymi obiektywami i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu, badanie Sony, stan na listopad 2014 r.
2. Według normy Camera & Imaging Products Association. Kompensacja przemieszczeń kątowych (obrót wokół osi pionowej i przechył w górę/w dół). Pomiar przy zamontowanym obiektywie Sonnar T* FE 55 mm F1,8 ZA i wyłączonej funkcji redukcji szumów przy długiej ekspozycji.
3. Niektóre obiektywy nie są zgodne z 5-kierunkowym, optycznym system stabilizacji obrazu.
4. W porównaniu z modelem α7. Na podstawie wewnętrznych pomiarów Sony.
5. Do zapisu w formacie XAVC S niezbędna jest karta pamięci SDXC klasy 10 lub wyższej.
6. S-Log2: krzywa korekty gamma opracowana przez Sony na potrzeby zapisu obrazu HDR. Dzięki niej w warunkach, które normalnie powodowałyby utratę szczegółów w światłach i cieniach, istnieje możliwość zarejestrowania obrazu, z którego będzie można wydobyć te szczegóły w czasie edycji.


Komentarze czytelników (41)
  1. jausmas
    jausmas 20 listopada 2014, 18:31

    czy polska cena znowu na tyle przerażająca, że nie zdecydowali się jej opublikować?

  2. Bahrd
    Bahrd 20 listopada 2014, 18:32

    Co w takim razie będzie w A9, skoro ten ma zasadniczo wszystko co potrzeba i nie?

  3. Cichy
    Cichy 20 listopada 2014, 18:36

    1799 Euro body, info na rumorsach.

  4. ac
    ac 20 listopada 2014, 19:07

    Takie przemyślenia... Jeśli główną poprawką w odniesieniu do A7 ma być 5-kierunkowy, optyczny system stabilizacji obrazu - to zapis drobnym drukiem na dole informacji: "Niektóre obiektywy nie są zgodne z 5-kierunkowym, optycznym system stabilizacji obrazu" raczej nie nastraja optymizmem w odniesieniu do stosowania innych szkieł niż nowe z mocowaniem E FF. W sumie kibicuję Sony, ale to dosyć ważne dla wielu osób informacje.

  5. tripper
    tripper 20 listopada 2014, 20:01

    Hmm, dlaczego ta stabilizacja matrycy z uporem maniaka nazywana jest optyczną?

    @ac

    Może być tak, że stabilizacja będzie działała tylko z obiektywami systemowymi (czy to pod bagnet E czy pod A). Ale równie dobrze może być tak, że dla obiektywów bez elektroniki trzeba ustawić samemu ogniskową, ale wartości ogniskowych są predefiniowane. I np. nie będzie wśród nich wartości odpowiadającej danemu obiektywowi. Z tej notki prasowej można wnioskować, że może to być pierwsza sytuacja, ale bym się do takiego wniosku nie przywiązywał.

  6. mate
    mate 20 listopada 2014, 20:12

    Stabilizacja będzie działać ze wszystkimi szkłami. W przypadku szkieł ze stabilizacją na bagnet E, automatycznie system stabilizacji będzie się przestawiać na 3 kierunki ruchów matrycy, a pozostałe będą kompensowane stabilizacją optyczną w obiektywie. Przy szkłach bez IS na bagnet E, ale zaczipowanych system sam będzie czytać wartość ogniskowej aby zoptymalizować działanie stabilizacji. W przypadku części szkieł podpiętych przez przelotki LA-EA3 i LA-EA4 również będzie działać automatycnie. Natomiast w każdym innym przypadku łącznie z najstarszymi manualami będzie można wprowadzić ogniskową ręcznie:
    link
    Więc nie ma co siać paniki.

  7. ac
    ac 20 listopada 2014, 20:24

    Trochę więcej o zasadzie działania stabilizacji z różnymi obiektywami napisali i pokazali poglądowo na rysunkach tutaj link Jeśli faktycznie korpus przy podpięciu pod niego szkła OSS będzie rozdzielał stabilizację na puszkę i obiektyw nie będzie to głupie, bo dużo szkieł systemowych miało OSS.

  8. ac
    ac 20 listopada 2014, 20:26

    rys link

  9. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 21 listopada 2014, 10:51

    Szkoda że nie ma lampy błyskowej

  10. Wnioski
    Wnioski 21 listopada 2014, 13:20

    @MaciekKwarciak

    Szkoda że tak ciężko znaleźć dziurę w całym bo ni ma jak marudzić!

  11. Vendeur
    Vendeur 21 listopada 2014, 20:16

    ac - poprawką znaczącą jest także lepszy AF.

  12. ciszy
    ciszy 21 listopada 2014, 23:39

    Wygląda wszystko to ladnie pięknie ale znając testy na op.pl wyjdzie tak jak z a7 ze to nie dziale ze to gorsze niż u Canona lub Nikona. Może wyjdą ponownie piękne kwiatki typu ze pelnoklatkowa matryca a7 ma gorsze szumy niż a500 jak to wynika z testów. Juz nie mogę się doczekac testu i 1k komentarzy typu ze c. 6d i tak lepszy...

  13. zentaurus
    zentaurus 22 listopada 2014, 10:04

    ciszy@
    Testy na optyczne.pl to jakaś wyrocznia czy co?

  14. ciszy
    ciszy 23 listopada 2014, 01:18

    No nie ale jestem ciekaw czemu optyczne nie robi czegoś w kierunku aby poprawić jakość swoich testów bo testy aparatów przenajmniej Sony to jakąś porażka szukanie dziory w calym na innych portalach roznica poziomu szumu czy dynamiki miedzy np jednym nikonem sony a canonem na poziomie 1/5 EV a w optycznych wychodzi 1 i 1/2 EV malo tego wychodzi ze pelnoklatkowe matryce sont szumie mocniej od niektórych aps-c Sony podczas gdy na innych portalach widać wyraźną różnice pomiędzy aps-c a FF. Wie po co takie testy które dają falszywe wyniki??

  15. lcf
    lcf 23 listopada 2014, 10:26

    Poprawiony AF, IBIS, bardzo rozsądna jak na FF rozdzielczość - kilka zalet jest :).

    Pytanie jeszcze jak z jakością samego mocowania będzie - bo jak czytałem o tym, że ludzie we własnym zakresie to poprawiają, np. wymieniając na Fotodiox Tough E-Mount:
    link

    to trochę w jakość Sony zwątpiłem...

  16. jausmas
    jausmas 23 listopada 2014, 14:19

    ponoć metalowe i szczelne

  17. Szabla
    Szabla 23 listopada 2014, 14:26

    @ciszy: poszukaj testów, gdzie zamieszczane są zdjęcia w pełnej rozdzielczości przy wszystkich czułościach (choć zdjęcia przy wysokich ISO są niemal zawsze źle robione). Zwróć uwagę na rodzaj użytych obiektywów, porównaj i sam wyciągnij wnioski.

  18. 23 listopada 2014, 19:43

    I bateryjka co pada po 300 fotkach albo i szybciej 150.

    Zapasowa kosztuje tylko 250 zł. Nie dziwie się ze 5d III króluje albo 810D.

  19. Szabla
    Szabla 23 listopada 2014, 20:18

    Tak, w obecnych czasach zasilanie to największy problem naszej cywilizacji :P

  20. ciszy
    ciszy 24 listopada 2014, 16:39

    Marq co ty wiesz o ...Po pierwsze porownujesz nie te aparaty D810 to odpowiednik a7r. Na marginesie co m
    A bateria do jakości obrazka. Szczerze to mogę wymieniać baterie nawet co 100 fotel jeżeli aparat robi dobre zdjęcia co a7 się udaje. A tak na marginesie Sony a7 kupi z za 4500zl. Jak znajdziesz mi c5d iii albo d610 w tej cenie(mowa o nowych aparatach) to może będzie jakieś porównanie.

  21. grabskim
    grabskim 24 listopada 2014, 22:23

    No wiesz Szabla, problem jest taki, ze jak ktoś wychodzi w teren na cały dzień i nie starcza baterii, to jednak jakiś problem jest. A to jest właśnie taki mały aparat jak znalazł w teren.

  22. krissss
    krissss 24 listopada 2014, 22:51

    Fajnie jest dmuchać problemy jak nie szumy to bateria:)

  23. Szabla
    Szabla 24 listopada 2014, 22:57

    Baterię - na szczęście - można dokupić. :)

  24. grabskim
    grabskim 24 listopada 2014, 23:21

    No tak, jedyne w tej sytuacji rozwiązanie, no i codziennie ładować. Kriss, bez przesady, ale czasem zdarzają się sytuacje (z tą baterią), których na zwykłym lustrze nie miałem.

  25. Szabla
    Szabla 25 listopada 2014, 00:28

    W mojej lustrzance bateria wystarczała na rok pracy. :P

  26. 26 listopada 2014, 09:27

    grabskim
    "No wiesz Szabla, problem jest taki, ze jak ktoś wychodzi w teren na cały dzień i nie starcza baterii, to jednak jakiś problem jest. A to jest właśnie taki mały aparat jak znalazł w teren"
    kolejna bzdura... nawet amator jak wychodzi w góry nie ma włączonego aparatu przez 12h :) jeśli profesjonaliście wystarczy 500-900 fotografii z aku a amatorowi nie to znaczy że profesjonalista źle dobrał firmę...

    "No tak, jedyne w tej sytuacji rozwiązanie, no i codziennie ładować. Kriss, bez przesady, ale czasem zdarzają się sytuacje (z tą baterią), których na zwykłym lustrze nie miałem"
    podaj no proszę choć jedną taką sytuację! Poważnie...

  27. grabskim
    grabskim 26 listopada 2014, 12:58

    Napisałem to co stwierdziłem w praktyce, mam 2 bezlusterkowce i średnie doświadczenia z zasilaniem. Na początku starczało może na 3 dni teraz na ok dzień i oczywiście jeszcze aparat działa, ale wolę podładować, bo na drugi dzień wiem, że juz nie wystarczy. Zużywanie energii nie musi wynikac tylko z ilości zdjęć, po prostu z używania. Jednocześnie używam też lustzranki i mam porównanie co działa dłużej. No i nie każdego dnia używa się aparatu, wtedy bateria trzyma dłużej :)

  28. 26 listopada 2014, 13:11

    ja używam na zmianę od kilku lat aparatów z evf i ovf, inaczej jak chcesz canona i sony. używam raczej profesjonalnie, jeśli tak to się nazywa :) bateria po dwóch latach użytkowania w jakimkolwiek sprzęcie zużywa się, niemniej nadal na takim dwulatku wykonam 800 fotografii dla szkła manualnego przy evf... źle? martwi mnie codziennie brak czasu, zasilanie to najmniejszy problem...

  29. Rafiki
    Rafiki 26 listopada 2014, 19:04

    raven:
    " martwi mnie codziennie brak czasu, zasilanie to najmniejszy problem..."

    ...w punkt!

  30. grabskim
    grabskim 26 listopada 2014, 23:04

    Ja fotografuję w terenie i wymagam, aby przez dzień bateria trzymała. Poza tym nie uważacie, ze po prostu wygodniej jest, jak nie trzeba, np na wycieczce, codziennie szukać gniazdka? A może nie każdemu to potrzebne, tak jak stabilizacja.

  31. zentaurus
    zentaurus 27 listopada 2014, 10:31

    Gdybym tutaj nie zajrzał to bym się nawet nie dowiedział że mam jakiś problem z zasilaniem do A7. Mam w tej chwili trzy baterie, jedną oryginalną Sony i dwa zamienniki (dwie za ok.90zł). Spokojnie mi to wystarcza na jakąkolwiek okoliczność. Dodam że trzy baterie do A7 są praktycznie w wielkości jednego akumulatorka od lustrzanki Sony.

  32. zentaurus
    zentaurus 27 listopada 2014, 10:33

    cdn. Sorry, miało być akumulatorka od lustrzanki Nikona.

  33. 27 listopada 2014, 21:50

    grabskim
    "Ja fotografuję w terenie i wymagam, aby przez dzień bateria trzymała"
    jak mam sesję w terenie, też bateria musi wytrzymać... czasem kilka czasem kilkanaście godzin. Przy modzie tak jest, że czasem aparatu nie wyłączasz przez godzinę a czasem wyłączasz co kilkanaście minut. taka oczywista oczywistość jak stan wstrzymania... bateria w takim systemie wytrzyma i trzy dni, wszystko zależy ile fotografii wykonasz i jak. nie przesadzaj bo robisz z igły widły.

    ps. robisz w takim terenie więcej jak 1000 zdjęć dziennie??? Jeśli tak to przepraszam... faktycznie nikon i canon - to dwie firmy które w profesji ślubnej najlepiej się sprawdzają :) (traktuj to jak żart)

  34. grabskim
    grabskim 27 listopada 2014, 22:53

    Przykład - fotografuje bobry. Rozwaliłem im trochę tamę, ustawiłem przy niej bezlusterkwca, sam ukryłem sie w czatowni. Bezlusterkowiec wyzwalam zdalnie, co jakiś czas budząc go, bo aparat sam sie usypia. Można tak wiele godzin czekać na zwierza, sam w tym czasie fotografuje lustrzanką z czatowni, co podejdzie czy też przyleci. Jak wypada porównanie zasilania już wspomniałem, no i juz wiem, ze chyba jako nieliczny mam takie problemy. Nie chcę aby kwestię zasilania rozpatrywano tylko przez ten przypadek, po prostu uważam, że lepiej by było, aby aparaty z każdą kolejną generacją były oszczedniejsze, ...jak np stabilizacje efektywniejsze.

  35. 28 listopada 2014, 17:27

    taaaa... aparat z właczonym wifi porównujesz do lustrzanki przy oku... :) wiesz jak wypada porównanie czasu pracy czegokolwiek z włączonym i wyłączonym wifi?
    Przy standardowej pracy z aparatem, czy to będzie evf czy ovf dwa akumulatory na dzień pracy to aż nadto. w Twoim przypadku musisz pokusić się o zewnętrzne źródło zasilania, co nie jest żadnym problemem (mały aku motocyklowy spokojnie da radę).

  36. grabskim
    grabskim 28 listopada 2014, 18:20

    Mam nikona v1 i olka pena, nie mają wifi, ja wyzwalam radiowo, dodatkowym urządzeniem, tym samym wczesniej wyzwalałem nikona d300. Czasem próbowałem również z lampą w d300. Małe aparaty są jednak do tego lepsze.

  37. rsaw
    rsaw 29 listopada 2014, 18:35

    @Wnioski | 2014-11-21 13:20:50
    > Szkoda że tak ciężko znaleźć dziurę w całym bo ni ma jak marudzić!

    Ja znalazłem taką - ekran w A7 nie jest dotykowy :)

    A7mk2 jest przez brak kłapaczki znacznie bardziej zbliżony do aparatu nie przeszkadzającego w robieniu zdjęć od aparatów z peryskopem i kłapiącym elementem w torze optycznym, a w dodatku oprócz tej kluczowej różnicy to specyfikację reszty też znakomitą, jednak jak iść do przodu to do końca - konserwatyzm w takim aparacie jest mało wskazany, bo wielbiciele poprzedniej epoki i tak go nie kupią - więc czemu ten ekran nie jest dotykowy???

  38. Szabla
    Szabla 30 listopada 2014, 18:17

    Bo to nie smartfon :P

  39. rsaw
    rsaw 30 listopada 2014, 22:08

    @Szabla | 2014-11-30 18:17:37
    > Bo to nie smartfon :P

    Rozumiem, ze kółek też nie powinien mieć żadnych, bo to nie samochód... ;)

  40. WojciechW
    WojciechW 1 grudnia 2014, 12:34

    Może A7r znacznie stanieje?

  41. 1 grudnia 2014, 22:35

    Mam nadzieje ze dzieki 14 bitowemu prztwarzaniu raw poprawi dynamika tonalna i opadną szumy . Przybliżony czas dostawy 23-24 grudnia , sądzę ze przyjdzie fajna zabawka na gwiazdkę.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.