Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

System Phase One The A-Series już dostępny

System Phase One The A-Series już dostępny
22 grudnia
2014 14:13

Duńska firma Phase One poinformowała o wprowadzeniu na rynek nowego systemu o nazwie A-Series, o którym pisaliśmy niedawno. Składają się na niego cyfrowe ścianki Phase One, optyka firmy Rodenstock oraz body firmy ALPA. Najtańszy zestaw kosztuje 36.000 euro.

W nowej serii A od firmy Phase One dostępne są trzy warianty aparatów: A250, A260 i A280. Wspólne są body Alpa 12 TC oraz obiektywy Rodenstock Alpar 35 mm f/4.0. Inne natomiast są cyfrowe ścianki: IQ250 (CMOS 50 MPix), IQ260 (CCD Full Frame 60 Mpix) oraz IQ280 (CCD Full Frame 80 Mpix).

System Phase One The A-Series już dostępny

Dodatkowo dostępne są opcjonalnie zestawy z dwoma innymi obiektywami Alpagon: 23 mm f/5.6 oraz 70 mm f/5.6. Do zestawu dołączony jest program Capture One Pro 8.1. Całość objęta jest 5-letnią gwarancją.

Phase One A250 wyceniony został na 36.000 euro, A260 na 38.000 euro, a A280 na 43.000 euro.

System Phase One The A-Series już dostępny


Komentarze czytelników (22)
  1. druid
    druid 22 grudnia 2014, 14:15

    Fajny ten drewniak..

  2. piXelRider
    piXelRider 22 grudnia 2014, 14:59

    Kurcze, w tym miesiącu już kupiłem jacht, to dopiero w następnym zamówię... jak żyć?...

  3. koń który mówi
    koń który mówi 22 grudnia 2014, 15:11

    Brak stabilizacji w "ciemnych jak noc listopadowa" obiektywach, brak autofokusa, brak wifi, brak GPS, sensor mniejszy niż format klatki w Starcie 66, no i ten wolny jak polskie sądownictwo tryb seryjny. Coś dla mnie.

  4. espresso
    espresso 22 grudnia 2014, 15:21

    Najgorsze to że nie ma na korpusie znanej nazwy, a do tego wygląda na samoróbkę.

  5. s4int
    s4int 22 grudnia 2014, 15:26

    jaki jest target takiego produktu... ?

  6. Aleksander0070
    Aleksander0070 22 grudnia 2014, 15:32

    Drogi Mikołaju... Nie jesteś tak drogi jak to coś, ale możesz mnie to przynieść. Z góry dziękuję.

  7. bestzone
    bestzone 22 grudnia 2014, 15:52

    Za koszt dwóch reportaży ślubnych kupię go sobie.
    Będzie pasował jako zapasowe body do mojego Hasselka Stellara ;)

  8. pomydor
    pomydor 22 grudnia 2014, 16:07

    eeeee tam... a ja niegdys poznalem pewnego fotografa z wawy, ktory - jak czasem popatruje na jegoz dorobek - ma obecnie takie cus w posiadaniu... przystawka tylko chyba nie P1...

  9. fotopstryk
    fotopstryk 22 grudnia 2014, 16:09

    Nie ma obrotowego monitorka. I jak tu zrobic selfie???

  10. Youkin
    Youkin 22 grudnia 2014, 16:46

    same złośliwości (czysta, polska zazdrość, że tego nie będę miał)
    nie chodzi o cenę, tylko ilu komentujących ZNA markę Alpa ??

  11. iberica
    iberica 22 grudnia 2014, 17:36
  12. certainbeing
    certainbeing 22 grudnia 2014, 18:37

    żaden fotograf nie ośmieszy się kupując tak tani aparat, śmieszna taniocha

  13. abes
    abes 22 grudnia 2014, 19:37

    Youkin:
    Ty widzisz złośliwości, inni humor. Każdy widzi, co chce :)

  14. tomizary
    tomizary 22 grudnia 2014, 19:47

    heh - to takie audiofilskie aparaty .... coś jak głośniki za 300.000 i wzmacniacz za 200.000
    są tacy co kupią - jak 300,000 tygodniowo zarabia ktoś i lubuje się to kupi

  15. Amator79
    Amator79 22 grudnia 2014, 20:43

    Ale co to jest ta matryca Full Frame??? Taka kasa za "modułowy" aparat formatu 135???

  16. pomydor
    pomydor 22 grudnia 2014, 21:13

    w srednim formacie pierwsza firma, ktora osiagnela FUL FREJM to chyba wlasnie PhaseOne.

  17. dzarro
    dzarro 23 grudnia 2014, 15:55

    Ciekawe, że jako FF dla średniego określa się "prawie 645" czyli najmniejszy średni format w analogu . Ciekawe ile by kosztował cyfrak w formacie 6/7 albo 6/9 ;-)

  18. kojut
    kojut 23 grudnia 2014, 17:32

    dzarro, najmniejszy to chyba był format 127 ;-) Największa cyfrowa matryca dla aparatu to bodajże rozmiar 40,9x53,9mm. 645 to ok. 43x56mm (w moim 42,5x55,3mm). Przy tej wielkości nośnika te kilka/kilkanaście milimetrów nie robi różnicy.
    Też jestem ciekawy kiedy pojawi się ścianka do np. rb67 w rozmiarze jak oryginał (56x70) i ile będzie kosztowała.

  19. SEŃOR
    SEŃOR 23 grudnia 2014, 22:08

    Ciekawe, większość wchodzących dziś na rynek aparatów jest na tym czcigodnym forum przeważnie mieszana z błotem, bo rozdzielczość, ostrość, wszystko nie takie, bo za mały, za duży, nie mojej jedynie słusznej marki itd, itp.;-)
    A jak wreszcie Szwajcarzy wypuścili sprzęt, który parametrami i ostrością, ilością szczegółów na zdjęciu może zaimponować większości malkontentów to cóż go wita? Zjednoczony chór prześmiewców!
    Panowie, w fotografii zawsze było niedemokratycznie, tak jak i w sztuce. Jak ktoś nie ma na Alpę to foci Samsungiem albo Sony, z wszelkimi tego konsekwencjami. Cóż taki świat i nie ma się co obrażać. Wyśmiewając doskonały aparat objawiacie tylko wszem i wobec swoje frustracje. Po co to robić?

  20. archangelgabrys
    archangelgabrys 25 grudnia 2014, 18:43

    No i mamy pierwszego (prawie) średnioformatowego bezlusterkowca! I niech mi ktoś powie, że segment mirrorless to tylko gadżet, a dla pro są tylko lustrzanki :)
    A mówiąc poważnie, widać kierunek rozwoju. Wielu nie doceniało bezlusterkowców, a one staną się coraz powszechniejsze, a wykorzystywane w coraz poważniejszych projektach. Oczywiście na chwilę obecną płaci się jeszcze podatek od nowości. Skoro są plany u któregoś z Wielkich Małoobrazkowych na wypuszczenie bezlusterkowca pełnoklatkowego po tym, jak dostrzegł sukces rynkowy serii Ax Sonego, to zapewne pojawią się kolejni w klasie aparatów z matrycami większymi niż standard 135. Kto następny? Może Pentax? :)

  21. czornyj
    czornyj 25 grudnia 2014, 20:53

    @archangelgabrys - pierwszego? "Bezlusterkowce" w tym segmencie istnieją niemal od zarania fotografii cyfrowej (np. Agfa StudioCam - '95). Linie cyfrowych obiektywów Rodenstock HR Digaron i Schneider-Kreuznach APO Digitar są dostępne od wieków, podobnie jak odpowiednie korpusy Alpa, Arca-Swiss, Sinar, Cambo itp.

  22. archangelgabrys
    archangelgabrys 25 grudnia 2014, 21:23

    I rozumiem, że są to bezlusterkowce cyfrowe?

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.