Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Fujifilm aktualizuje mapę obiektywów Fujinon X

Fujifilm aktualizuje mapę obiektywów Fujinon X
10 lutego
2015 10:29

Firma Fujifilm poinformowała o aktualizacji mapy obiektywów Fujinon X. Wśród nowych modeli, które wkrótce dołączą do oferty japońskiego producenta będą obiektywy XF 120 mm f/2.8 R Macro 1:1 oraz XF 35 mm f/2 R. Pojawi się także nowy telekonwerter 1.4x.

Informacja prasowa

Fujifilm aktualizuje schemat obiektywów Fujinon X.

Fujifilm aktualizuje mapę obiektywów Fujinon X

FUJIFILM Corporation (Prezydent: Shigehiro Nakajima) aktualizuje mapę obiektywów Fujifilm X. Już wkrótce pojawią się trzy nowe, solidnie wykonane obiektywy zapewniające najwyższą jakość obrazu.

Schemat obiektywów Fuji X powiększy się o:
  • nowy XF120mmF2.8 R Macro 1:1, obiektyw typu telephoto
  • nowy XF35mmF2 R – kompaktowy stałoogniskowy obiektyw charakteryzujący się niewielką wagą
  • nowy telekonwerter 1.4x dla XF50-140mmF2.8 R LM OIS WR, XF120mmF2.8 R Macro, XF100-400mm

XF120mmF2.8 R Macro to drugi obiektyw makro w schemacie obiektywów Fujifilm X.

XF35mmF2 R to wyczekiwany model, przeznaczony dla fotografów, którzy cenią niewielki rozmiar i wagę obiektywu.

Telekonwerter 1.4x to pierwszy tego typu model w schemacie. Można go dołączyć do obiektywów Fujinon XF i w ten sposób przedłużyć ogniskową x1,4.

Inne aktualizacje

Fujifilm potwierdza, że wyczekiwany obiektyw Super Telephoto Zoom ogłoszony podczas poprzedniej aktualizacji schematu będzie miał zakres ogniskowej równoważny 150-600mm.


Komentarze czytelników (57)
  1. kivirovi
    kivirovi 10 lutego 2015, 11:08

    100-400mm x1.4 od Fuji...
    No jestem w szoku i to ciężkim. Brawo!

  2. bradley
    bradley 10 lutego 2015, 11:28

    W szoku to dopiero będziesz, jak poznasz cenę! 😁

  3. krzyskra0
    krzyskra0 10 lutego 2015, 11:44

    ja się cieszę, że pojawi się w końcu prawdziwe makro!!! I z telekonwertera też się cieszę :-)

  4. Arek
    Arek 10 lutego 2015, 11:47

    Konkurenci cenią się na poziomie 9999 zł. Obstawiam, że w Fuji będzie ciut taniej.

  5. espresso
    espresso 10 lutego 2015, 12:36

    To chyba jest najszybciej i najbardziej sensownie zbudowany nowy system.

  6. Arek
    Arek 10 lutego 2015, 12:40

    Dokładnie. Same fajne premiery. Brak kolejnych wersji plastikowych i ciemnych kitów, 18-200, 18-300 i innych wynalazków tego typu. Czasami przesadzają z cenami, ale ofertę szkieł mają piękną.

  7. MX-1
    MX-1 10 lutego 2015, 12:41

    @espresso
    żeby się tylko nie okazało, że Fuji ma system i jest bankrutem, bo coś to wszystko za szybko jak dla mnie.

  8. Arek
    Arek 10 lutego 2015, 12:46

    Dla mnie do pełni szczęścia brakuje czegoś w stylu Sigmy 17-70 lub Zeissa 16-80 mm. Powiedzmy niech będzie 16-70 mm f/2.8-4.5 :)

    16-55 f/2.8 jest fajny ale to kolos. A 18-55 mm ma za mały zakres.

  9. krzyskra0
    krzyskra0 10 lutego 2015, 12:58

    widocznie system się fajnie rozwija i sprzedaje, skoro mamy premierę za premierą- chyba by przecież nie strzelali sobie w kolano :-)

  10. gavin
    gavin 10 lutego 2015, 13:31

    dalej bez 50 f/1.8 no to lipa

  11. 10 lutego 2015, 13:56

    50mm f1.8 na APS-C fuji da ekwiwalent 75mm dla małego obrazka, czyli ogniskowa dość nie typowa. Jak się przyjrzysz obiektywom w systemie Fuji to zauważysz, że projektuje obiektywy które po przeliczeniu na ekwiwalent małego obrazka są dostępne w innych systemach (16mm--> 24mm, 23mm---> 35mm, 35mm--->50mm, 56mm---> 85mm, 90mm---> 135mm)

  12. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 10 lutego 2015, 14:01

    @gavin, jest 56/1,2 i 60/2,4. Chyba, że spodziewasz się plastikowego "szajsiku" na wzór lustrzankowych 50-tek, które to decydują o wyborze systemu. :) Z resztą zapowiedzieli 35/2, znacznie praktyczniejszą ogniskową na aps-c i przypuszczalnie tańszą od wersji f/1,4. Na szczęście ten sysytem oprócz dual kita z korpusami X-A/M nie oferuje nic w plastiku i nie muszą kopać się z koniem aby zdobyć rynek wśród najmniej zorientowanych klientów. Celują w klientele, która chetnie wyda kasę na dodatkowe szkła i po rosnącej ofercie widać, że im sie to opłaca.

  13. gavin
    gavin 10 lutego 2015, 14:12

    no dobra dobra, no to niech dadzą: 56mm ale f/2 bo tak to lipa, a za noszenie tego klocka f/1.2 to ja podziękuję

  14. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 10 lutego 2015, 14:17

    @gavin, nie bądź wstydliwy, podejdź bliżej. Bierz 35/2 jak się pojawi, będzie Pan zadowolony :P

  15. ac
    ac 10 lutego 2015, 14:20

    @gavin - zapytam z ciekawości ^^ A miałeś w rękach 56 f/1.2 i chociażby canona 85 f/1.8 ?

    BTW -> link

  16. espresso
    espresso 10 lutego 2015, 14:21

    @gavin,

    Tak powtarzasz usłyszane, czy miałeś okazję/przyjemność nosić tego "klocka"?
    Zdaje się jednak że bardziej odpowiedni byłby dla Ciebie jakiś kompakt. Osobiście polecam X30. Też Fuji, nie musisz nadwyrężać swoich mięśni, lekko dobrze i przyjemnie.

  17. pep
    pep 10 lutego 2015, 14:23

    @espresso | 2015-02-10 12:36:57

    "To chyba jest najszybciej i najbardziej sensownie zbudowany nowy system."

    Zgadzam się. Gdyby jeszcze ceny były bardziej polskie.

  18. krzyskra0
    krzyskra0 10 lutego 2015, 14:38

    Teraz w cash-backu są:-) nic tylko kupować

  19. gavin
    gavin 10 lutego 2015, 14:53

    Canona ef 85 to ja mam w torbie razem z 5D, a 56/1.2 miałem nieprzyjemność popróbować.

  20. sloma_p
    sloma_p 10 lutego 2015, 14:57

    Kurde, jak zrobią Xpro 2 i tą wtyczkę do LR trzeba będzie w końcu wejść w ten system. Do tego czasu będzie już 16/1.4 i 90/2 ;-)

  21. krzyskra0
    krzyskra0 10 lutego 2015, 14:57

    gavin- nieprzyjemność??? rozwiń temat, bo jestem bardzo ciekawy co to za "nieprzyjemność" mogła Ci się przydarzyć?

  22. gavin
    gavin 10 lutego 2015, 15:02

    Tak, chodzi o wymiary i wagę. Oczywiście rozumiem parametry, to po prostu szkło nie dla mnie. Chętnie bym zaminił nexa na e-m2 z 18/2, ale nie ma nic do tego w okolicy 50mm (małego i lekkiego). Jak już dźwigać to wolę 85mm na FF.

  23. gavin
    gavin 10 lutego 2015, 15:04

    x-e2

  24. krzyskra0
    krzyskra0 10 lutego 2015, 15:08

    hmmm, aż TAK ciężki to on nie jest, a mały i lekki jest 35 1,4- na APS-C masz 50-tkę z niego jak nic.

  25. gavin
    gavin 10 lutego 2015, 15:11

    Ale mogę ni lubić 5mm na FF co? Czy muszę lubić bo jest mały i lekki 35 /1.4 w Fuji?

  26. gavin
    gavin 10 lutego 2015, 15:12

    50mm

  27. krzyskra0
    krzyskra0 10 lutego 2015, 15:15

    możesz nie lubić :-) może się doczekasz 50-tki/85-tki 2,0 :-)

  28. 10 lutego 2015, 15:15

    ale brzydka mapa! Jaka firma tacy graficy ;/

  29. jaad75
    jaad75 10 lutego 2015, 15:18

    Też przyłączę się do tego chóru - świetnie przemyślany system szkieł. Ktoś orientuje się jak wygląda ich współpraca z lampami?

  30. sloma_p
    sloma_p 10 lutego 2015, 15:20

    To co Ty dokładnie potrzebujesz? Lekkiej portretówki? Masz w cholerę manuali do wyboru...

  31. jaad75
    jaad75 10 lutego 2015, 15:28

    BTW, zdaje się, że umknął Wam update roadmap Pentaksa...

  32. krzyskra0
    krzyskra0 10 lutego 2015, 15:31

    a co, mają wypuścić kolejne 18-50 f=5,6-6,3 czy jeszcze ciemniejsze?

  33. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 10 lutego 2015, 15:44

    @jaad75 | 2015-02-10 15:18:01

    "Też przyłączę się do tego chóru - świetnie przemyślany system szkieł. Ktoś orientuje się jak wygląda ich współpraca z lampami?"

    A co chcesz wiedzieć? Nie ma za różowo. Małe dizajnerski błyskadełko i 2 przebrandowane Sunpaki. No i Nissin i40, który jak sie okazuje, mimo wszelkim przesłankom czy danym fabrycznym, syhchronizuje ze wszystkimi czasami na X-ach. Co prawda bez ttl-a, ale do 1/4000 błyska mi na X-pro1


    "BTW, zdaje się, że umknął Wam update roadmap Pentaksa..."

    Gdzie, co, jak? Zobaczymy, czy firma porządna i ma ładną rołdmapkie? ;)

  34. krzyskra0
    krzyskra0 10 lutego 2015, 15:45

    na X-T1 też błyska- wbrew wszelkim specyfikacjom :-)

  35. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 10 lutego 2015, 15:48

    @szymon708, słabe to było :)))
    Trolować to trza umić, ekipa S zawsze lubiła przywieśniaczyć, ale to jeż 0,5m poniżej mułu. :P

  36. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 10 lutego 2015, 15:49

    już.... sfkubana korekta. :)

  37. jaad75
    jaad75 10 lutego 2015, 16:06

    @krzyskra0, wręcz przeciwnie kolejne dwa f/2.8 i o polu krycia nieco większym niż te Fuji... :P
    @bobby-6-killer, chodzi mi o o synchro właśnie, ewentualnie dostępność HSS (nie wiem jaką migawkę mają poszczególne modele Fuji), możliwość sterowania zewnętrznymi, kompatybilność z wyzwalaczami radiowymi (niekoniecznie TTL, bo te o ile mi wiadomo nie istnieją) itd.

    A co do wspomnianej roadmapy P:
    link

  38. krzyskra0
    krzyskra0 10 lutego 2015, 16:13

    no ciekawa jest, trzeba przyznać

  39. sloma_p
    sloma_p 10 lutego 2015, 16:18

    @jaad75 z YN560 IV i TX masz wszystko co trzeba, jeno z HSS może być problem :)

  40. PASQD_PL
    PASQD_PL 10 lutego 2015, 19:42

    2.0/90mm to będzie kobyła z 0,6-0,7 kg.
    link

    Ale na 1.4/16mm czekam.

  41. krzyskra0
    krzyskra0 10 lutego 2015, 20:03

    Pewnie 120-tka też będzie wielka...

  42. mate
    mate 10 lutego 2015, 21:09

    @gavin
    "bym zaminił nexa na e-m2 z 18/2, ale nie ma nic do tego w okolicy 50mm (małego i lekkiego)."

    Skoro masz Nexa, to czemu nie dokupisz sobie do niego Sigmy A 60/2.8? Może nie najjaśniejsza, ale tania jak barszcz, niewielka, świetnie wykonana no i genialna optycznie od pełnej dziury?

  43. 10 lutego 2015, 21:10

    7 stałek pokrywających zakres 14-35mm. Nie za gęsto?

  44. sloma_p
    sloma_p 10 lutego 2015, 21:41

    To są ekwiwalenty zakresu 21 do 50 w formacie 135. Ja bym powiedział, że klasyka - 21, 24, 28, 35 i 50 w dwóch wersjach. Tylko 27 ekw. 41 jest nieco "inna", ale to fajna ogniskowa, do tego szkło naleśnik, wiec czemu nie? Sam osobiście mam w tym zakresie 4 szkła, a będzie 5 jak sigma 24/1.4 naprawdę będzie konszować 3,5 tys. PLN i okaże się dobra optycznie :)

  45. sloma_p
    sloma_p 10 lutego 2015, 21:48

    A i jeszcze - Nikon ma w tym zakresie 22 stałki - 20/1.8, 24/1.4, 28/1.8, 35/1.4 i 1.8 oraz 50/1.4 i 1.8 plus 58/1.4, który spokojnie do tego zakresu można wliczyć. A są jeszcze 20, 24 i 28 ze swiatłem 2.8 ciągle dostępne jako nowe oraz 35/2 także dostępne jako nówki. Coś z MF też by się znalazło nadal w aktualnej ofercie, a konkretnie 7 szkieł standard (20, 24, 28/2.8, 35/1.4, 45/2.8 + 50/1.2 i 1.4), jedno macro (55) i 2 PC-E.

  46. gavin
    gavin 10 lutego 2015, 22:21

    ależ ja mam sony e 50 1.8 oss, fuji fajne jest, no ale nie ma podobnego szkła

  47. sloma_p
    sloma_p 10 lutego 2015, 22:29

    No jak się kupuje system dla jednego szkła...

  48. gavin
    gavin 10 lutego 2015, 22:44

    no właśnie nie kupuje się systemu fuji przez brak akurat tego jednego szkła...

  49. sloma_p
    sloma_p 10 lutego 2015, 22:53

    Jak zwał tak zwał :) Ja bym rozumiał - brak TS, długiego macro czy supertele. Ale nie kupować systemu przez brak 50/1.8? Jeszcze żeby 56/1.2 było naprawdę duże. A to zaledwie 400 gramów, a rozmiarowo niewiele większe od Sonowego 50/1.8 jest, tyle, że 1.2 zamiast 1.8...

    Powód do niezadowolenia zawsze się znajdzie. Ale żeby był to brak 50/1.8 to jakieś ekstremum jest.

  50. gavin
    gavin 10 lutego 2015, 22:59

    Supertele i bezlustro heh to rzeczywiście bardzo racjonalne rotfl

  51. sloma_p
    sloma_p 10 lutego 2015, 23:01

    Hmm, a czemu nie? Wyjaśnisz?

  52. sloma_p
    sloma_p 10 lutego 2015, 23:02

    Jak np. nazwiesz to: link

  53. krzyskra0
    krzyskra0 10 lutego 2015, 23:25

    sloma_p przecież to jalowa dyskusja :)

  54. jakubkrawiec.pl
    jakubkrawiec.pl 10 lutego 2015, 23:37

    sloma_p, akurat stabilizowane Sony 50/1.8 jest na prawdę genialnym obiektywem, żaden sprzęt nie dawał mi tyle frajdy, co NEX-5n z tą "pięćdziesiątką". Szkło jest stosunkowo duże, ale lekkie i stabilizowane, a jakość obrazu jest zdecydowanie wyższa niż z lustrzankowych odpowiedników. Coś podobnego jest potrzebne w systemie Fuji, bo z pewnością nie każdy ma chęć nosić ciężkie 56/1.2, w dodatku płacąc niemało. Wybór podobnie jak w przypadku 35/1.4 i 35/2 jest wyjątkowo wskazany.

  55. sloma_p
    sloma_p 10 lutego 2015, 23:55

    Ja nie twierdzę, że to jest złe szkło, ani ze nie powinno być wyboru. Ale kurde, naprawdę obiektyw ważący 400 gramów jest ciężki? Nosz kurde, ciężka to jest Sigma 50/1.4A czy 24-70/2.8 dowolnego producenta, ale nazywać szkiełko 400 gramowe ciężkim to przesada. Że nietani? To się zgodzę. Zgodzę się też, że powinien być wybór i pewnie będzie. Tylko nikt mi nie wmówi, że to dlatego, że 56/1.2 to klocek. Jak ktoś napisze, że gonie stać, to się OK - mnie nie stać na stałki 1.4 Nikona to kupuję 1.8. Ale dlatego, ze 56/1.2 to klocek - nie.

    Ostatnio miałem w łapach 58/1.4 AF-S. Waga niewiele mniejsza (385 gramów). Autentycznie stwierdziłem, ze to za lekkie jest. Nie było czuć, że ma się zapięte szkło. Wydmuszka. Ja wiem, że z bezlustrem inaczej się ciężar rozkłada, tylko mimo wszystko mówienie, że szkło ważące 400 gramów i mające rozmiary niewiele odbiegające od tego 50/1.8 OSS jest duże i ciężkie, ew. klocek, to wg. mnie szukanie argumentów na siłę.

  56. krzyskra0
    krzyskra0 11 lutego 2015, 00:23

    :)

  57. Wiek
    Wiek 17 lutego 2015, 19:09

    gavin | 2015-02-10 14:53:56

    Canona ef 85 to ja mam w torbie razem z 5D, a 56/1.2 miałem nieprzyjemność popróbować

    I co? Ten Canon z 85 taki leciutki i malutki vs fujinon 56 mm f 1,2 z xt1?

    Rozumiem że o wadze i rozmiarze rozmawiamy, bo chyba nie masz zastrzeżeń do jakości optycznej fuji?

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.