Nowe obiektywy od Panasonica - 30 mm f/2.8 Macro i 42.5 mm f/1.7
Firma Panasonic poinformowała o wprowadzeniu do swojej oferty dwóch nowych obiektywów z serii Lumix z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie - modeli G Macro 30 mm f/2.8 ASPH. MEGA O.I.S. (H-HS030) oraz G 42.5 mm f/1.7 ASPH. POWER O.I.S. (H-HS043).
Specyfikacje obiektywów są dostępne w naszej bazie:
- Specyfikacja Panasonic G Macro 30 mm f/2.8 ASPH. MEGA O.I.S.
- Specyfikacja Panasonic G 42.5 mm f/1.7 ASPH. POWER O.I.S.
Informacja prasowa
do zdjęć w orientacji pionowej.
Nowe obiektywy jeszcze bardziej poszerzą największy na świecie1 asortyment obiektywów i akcesoriów zgodnych ze standardem Mikro Cztery Trzecie
Frankfurt (Niemcy), 23 lutego 2015 r. - Panasonic zaprezentował dziś dwa nowe wymienne obiektywy do aparatów z serii LUMIX G z systemem Mikro Cztery Trzecie: H-HS030 30 mm do zdjęć makro i H-HS043 42,5 mm do zdjęć w orientacji pionowej.
Uniwersalny obiektyw H-HS030 doskonale nadaje się do zdjęć makro obiektów w naturalnej wielkości, takich jak zbliżenia owadów, jedzenia i kwiatów. Gwarantuje on równie znakomite rezultaty przy zdjęciach w orientacji pionowej i poziomej. Nowy obiektywH-HS043 42,5 mm umożliwia uzyskanie pięknego, miękkiego efektu rozmycia poza głębią ostrości, który wzbogaca artystyczne walory zbliżeń w orientacji pionowej lub zdjęć wykonywanych przy słabym oświetleniu.
H-HS030 - uniwersalny obiektyw 30 mm z przysłoną F2,8 do zdjęć makro
Nowy 30-milimetrowy obiektyw do zdjęć makro wyróżnia się eleganckim wzornictwem z czarnym metalizowanym wykończeniem, dzięki któremu doskonale pasuje do stylu najnowszych jednoobiektywowych bezlusterkowych cyfrowych aparatów fotograficznych z serii LUMIX G. Szerokokątny obiektyw z ogniskową 30 mm (odpowiednik 60 mm w aparacie analogowym 35 mm) i szybko działającą przysłoną F2,8 gwarantuje wyraziste i kontrastowe odwzorowanie fotografowanych obrazów. Funkcja powiększania do naturalnych rozmiarów 1x, duża głębia ostrości oraz możliwość uzyskania ostrego zdjęcia już z odległości 10,5 cm zapewniają doskonałe wyniki nawet przy fotografowaniu obiektów z bardzo bliska.
Wytrzymały, metalowy mechanizm mocujący sprawia, że obiektyw znakomicie sprawdza się w codziennym użytkowaniu, a wielowarstwowa powłoka minimalizuje powstawanie poświaty i odblasku, podnosząc jakość uzyskanych zdjęć. Napęd autofokusu działający z szybkością 240 kl./s oraz optyczna stabilizacja obrazu MEGA O.I.S. zapewniają szybkie ustawianie ostrości i stabilność kadru przy każdym ujęciu.
H-HS043 - nowy obiektyw 42,5 mm z przysłoną F1,7 do zdjęć w orientacji pionowej
Nowy obiektyw o ogniskowej 42,5 mm w eleganckiej czarnej lub srebrnej metalizowanej obudowie umożliwia wzbogacenie zdjęć o artystyczne i kreatywne efekty, takie jak piękne rozmycie tła. Odległość ogniskowa 42,5 mm na poziomie średniego teleobiektywu (odpowiednik 85 mm w aparacie analogowym 35 mm), szybka przysłona F1,7 oraz uniwersalna charakterystyka zapewniająca ostry obraz już z odległości 31 cm to cechy, dzięki którym fotograf korzystający z tego obiektywu może uzyskać bogaty efekt stereoskopowy na zdjęciach w orientacji pionowej, a także zbliżenia z efektownie rozmytym tłem.
System POWER O.I.S. zastosowany w obiektywie skutecznie kompensuje rozmazanie obrazu spowodowane drżeniem ręki - nie tylko w przypadku małych i szybkich ruchów, ale także powolnych przesunięć w większym zakresie - pomagając uzyskać pożądany rezultat nawet przy słabym oświetleniu. System POWER O.I.S. w połączeniu z autofocusem działającym z szybkością 240 kl./s gwarantuje stabilność kadru i precyzję ostrości każdego zdjęcia.
Rozbudowa dynamicznego mikrosystemu LUMIX G
Obiektywy H-HS030 i H-HS043 to najnowsze elementy rozbudowanego mikrosystemu LUMIX G firmy Panasonic obejmującego największy na świecie2 asortyment obiektywów i akcesoriów zgodny ze standardem Mikro Cztery Trzecie, dzięki którym fotograf może skompletować zestaw pozwalający mu skutecznie zarejestrować każdy ważny moment.
Nowe obiektywy są doskonałym uzupełnieniem ostatnich nowości w ofercie jednoobiektywowych bezlusterkowych cyfrowych aparatów fotograficznych z serii LUMIX G, takich jak model LUMIX GM5 charakteryzujący się - mimo zaskakująco kompaktowej obudowy - bardzo wysokimi parametrami oraz LUMIX GF7, czyli lekki i elegancki aparat z wymiennym obiektywem, który zapewnia swobodę twórczą bez uszczerbku dla stylu fotografa.
1, 2. Stan na 23 lutego 2015 r.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Oho, ktoś tu chciałby powtórzyć sukces 45mm 1,8 Olympusa ;)
Bogowie....
Czekam na pierwszy obiektyw do zdjęć w orientacji ukośnej :)
"42,5 mm do zdjęć w orientacji pionowej."
Spadłem z krzesła :)
To jest okrutny błąd projektować obiektyw, który nie sprawdzi się przy poziomych selfie :(
"Szybka przysłona" też robi wrażenie...
,,... jednoobiektywowych bezlusterkowych...'' - to czekamy na dwuobiektywowe :)
Ja nie wiem na co oni liczą z tym 42.5/1.7, skoro jest świetny i niedrogi Olek. Co prawda Panas ma stabilizację oraz ostrzy bliżej, ale mimo wszystko to strasznie podobne szkła.
@TS, a tam podobne, Panas jest optymalizowany pod pionowe kadry :D
Z tymi pionowymi kadrami to się czepiacie, może to obiektyw anamorficzny :P
Ale może być ciekawie: w przedsprzedaży ~400$, czyli około 50$ więcej od 45/1,8.
Różnica niewielka, szczególnie po uwzględnieniu stabilizacji.
Wymiarowo też podobnie. Pozostaje pytanie o optykę.
Pewnie skończy się tym, że ludzie będą w większości kupować 45 do body Olympusa i 42,5 do Panasa (przy założeniu, że optyka będzie porównywalna).
@TS
Zachęciłeś mnie do przeczytania tej informacji prasowej. Oj, poprawił mi się humor.
Co się okazuje? Że o ile 42.5 jest przeznaczony do zdjęć w orientacji pionowej, to już 30-tka równie dobrze radzi sobie ze zdjęciami w orientacji poziomej :)
Dowiemy się również, że odpowiednik 60mm na pełnej klatce to jest obiektyw szerokokątny. No i oczywiście przysłona działa szybko, jakże mogło by być inaczej w tak wysokiej jakości sprzęcie.
No i 42.5 oferuje takie kreatywne efekty jak rozmycie tła. Szkoda, że nie jest napisane jakie są te pozostałe kreatywne efekty. No i ta odległość ogniskowa. Och, i uniwersalna charakterystyka, dzięki której można zrobić zdjęcie z odległości 31 cm. No i nie zapominajmy o efekcie stroboskopowym. Ale tylko w orientacji pionowej :)
Z tymi wszystkimi zaletami nie dziwota, że obiektywy wyposażone są w system redukujący drżenie rąk :)
A tak przy okazji, GF7 zapewnia swobodę twórczą bez uszczerbku dla stylu fotografa.
:)
Ktoś to zdaje się tfurczo przetłumaczył z angielskiego (Panas Germany?)
W oryginale było że obiektyw portetowy, a nie portrait aspect
link
link
"Odległość ogniskowa 42,5 mm na poziomie średniego teleobiektywu (odpowiednik 85 mm w aparacie analogowym 35 mm)"
Woleli nie uświadamiać potencjalnym nabywcom że istnieją aparaty cyfrowe FF?
Chętnie poczytam test tych obiektywów :)
Jestem szczególnie ciekaw tego obiektywu 1.7. Ciekawe jak sprawuje się z takim światłem
...ale w oryginalnym tekście angielskim faktycznie jest napisane że 30mm to szeroki kąt...
...interesujące.
Sami się już pogubili... ;)
Jak na makro to szeroki :)
Szeroki - bo porządne makro to ma 180mm :-)
Jak to po co ta portretówka? Bo 45 1.8 na korpusach Panasa nie ma ois (poza gx7), a ten ma. I już!
Jeśli ceny będą na poziomie sigmy 19/30/60 to bardzo dobra wiadomość.
Cieszę się że powstają nowe konstrukcje do micro.
Zasadniczo, do makro. :)
Zasadniczo, makro zaczyna się powyżej 1:1, więc jednak micro ;-)
Dobrze, ale odwrotnie :-)
Chyba nie: Makrofotografia – rodzaj fotografii, w której fotografowany obiekt zostaje odwzorowany w naturalnych rozmiarach lub jest nieznacznie powiększony. .
Nikon nie bez powodu nazywa swoje szkła MicroNikkor. MacroNikkory umożliwiały odwzorowania większe od 1:1.
link
"They are largely unknown to the general public, and people get confused by Nikon designating them as "Macro" lenses (which they in fact are). After all, aren't the familiar Micro-Nikkors also "macro" lenses? Nikon's terminology is literally correct, as the Macro-Nikkors only provide larger than life-size (1:1) magnification in contrast to the Micro-Nikkors, which ends their focusing range at 1:1 or 1:2 and can focus to infinity."
Nikon zaklina rzeczywistość. Mikrofotografia to zdjęcia w skali odwzorowania większej niż 1:1, np. 2:1, 3:1, itd.