Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe

Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
4 marca
2015 16:43

W ostatnich dniach w nasze ręce wpadła Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM. Choć pogoda była ostatnio bardzo kapryśna, udało nam się zabrać ten ciekawy obiektyw na spacer i wykonać kilkadziesiąt zdjęć przykładowych, którymi chcielibyśmy się z Wami podzielić. Zapraszamy!


Obiektyw był podpięty do aparatu Canon EOS 5D Mark III. Wszystkie zdjęcia to JPEG-i prosto z korpusu. Ustawiono najniższy dostępny poziom wyostrzania, odszumiania i kompresji.


Zdjęcia przykładowe

Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/1.4, exp. 1/3200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 2.07 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/2.0, exp. 1/4000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.37 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/8.0, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.26 MB
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/2.0, exp. 1/2000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.23 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/1.4, exp. 1/6400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 2.92 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/4.0, exp. 1/1250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.38 MB
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/5.6, exp. 1/320 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.65 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/2.8, exp. 1/1600 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 2.82 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/4.0, exp. 1/250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.02 MB
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/2.8, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.52 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/2.0, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.85 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/1.4, exp. 1/640 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.43 MB
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/2.8, exp. 1/125 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 2.84 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/1.8, exp. 1/1250 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 2.99 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/4.0, exp. 1/250 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.33 MB
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/4.0, exp. 1/100 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.7 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/2.8, exp. 1/1600 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.86 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/2.0, exp. 1/2500 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.02 MB
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/5.6, exp. 1/160 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.63 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/4.0, exp. 1/800 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.09 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/8.0, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.27 MB
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/1.4, exp. 1/1250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 1.72 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/1.4, exp. 1/1000 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 2.21 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/2.8, exp. 1/250 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 2.4 MB
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/2.0, exp. 1/640 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 2.65 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/2.8, exp. 1/250 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.33 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/4.0, exp. 1/200 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.33 MB
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/1.4, exp. 1/800 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.6 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/2.0, exp. 1/640 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.04 MB
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 24 mm, f/5.6, exp. 1/500 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 3.31 MB


Komentarze czytelników (66)
  1. panmarecq
    panmarecq 4 marca 2015, 16:45

    Jest pięknie :)

  2. iberica
    iberica 4 marca 2015, 16:59

    Rzeczywiście :-)

  3. druid
    druid 4 marca 2015, 16:59

    Ostrość super. Bokeh natomiast jakoś nie powala.

  4. sloma_p
    sloma_p 4 marca 2015, 17:02

    Jest naprawdę nieźle, choć nie tak ostro, jak w 35 czy 50, ale jak na 24/1.4 nie traci bardzo dużo w narożnikach. Duża winieta na 1.4 i 2.0. CA małe (choć jakiejś trudnej syt. w tych zdjęciach nie ma), dystorsje ciężko ocenić, ale chyba tragedii w rodzaju N16-35 nie ma. W tej cenie to rewelacja.

  5. domelek
    domelek 4 marca 2015, 17:27

    Według mnie jest bardzo ciekawie na 1.4. W porównaniu do Canona 24 1.4 nie ma się czego wstydzić :)
    Znając sigmę 35 1.4 domyślam się, że z celnością będzie bezproblemowo, czego nie można powiedzieć o Canonowskiej 24-ce. Jest jeszcze dla mnie jedna niewiadoma.. jak sytuacja wygląda z szybkością AF.
    Oj kibicuje mocno sigmie. Z 35-tki Sigmy jestem mega zadowolony, chętnie przygarnę też taką 24-ke w tej cenie.

  6. pary
    pary 4 marca 2015, 17:28

    A mnie denerwują takie komentarze opisujące zdjęcia jak " ale chyba tragedii w rodzaju N16-35 nie ma. W tej cenie to rewelacja. dla jednych rewelacja dla innych to właśnie owy N16-35 lub droższa wersja 14-24 lub Nikkor AF-S 17-35mm f/2,8D IF-ED są rewelacją.

  7. sloma_p
    sloma_p 4 marca 2015, 17:40

    Pary, drugi art. i drugi raz nie wiesz co piszesz. Czytaj że zrozumieniem, będzie Ci lżej. Cena odnosiła się do innych 24/1.4 i jest rewelacyjna. Porównanie do innych16-35VR odnosiło się do dystorsji, którą ten Nikkor na 16 mm ma bardzo dużą. Mało wiesz, dużo gadasz....

  8. pary
    pary 4 marca 2015, 17:58

    ty natomiast kolego za dużo czytasz to jeden z twoich wielu komentarzy

    obiektyw sony 90/2.8 - spadłem z krzesła. Sorry, ale prawie 5 klocków za macro 90/2.8 to jakieś jaja są. Sigma czy Tamron o takich parametrach są poniżej 2000. Nawet firmowe 105VR czy 100L są w okolicach lub poniżej 3300 zł. Rozumiem podatek od nowości, ale bez przesady...
    Zapomniałeś napisać ,że jest to obiektyw z serii G ,której chyba jeszcze nie miałeś w ręku i tak to właśnie wygląda za dużo gadasz za mało wiesz.....

  9. sąsiad
    sąsiad 4 marca 2015, 18:05

    patrząc w historię widać że jest lepiej niż w 24/1,4 systemowych, niestety droższych niemal x2, czyli jest moc, czyli da się, da się lepiej i rozsądnie cenowo.

  10. pary
    pary 4 marca 2015, 18:23

    Nie bardzo rozumiem słów ,że da się lepiej i rozsądnie cenowo ,ponieważ NP nikon ma w swojej ofercie
    Nikkor AF-S 18-35mm f/3,5-4,5G ED -2500zł
    Nikkor AF 18-35mm f/3,5-4,5D IF-ED -2699zł

    ale i ma Nikkor AF-S 17-35mm f/2,8D IF-ED -6999zł
    diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach co do rozsądku nikt nikogo do niczego nie zmusza .

  11. zbitooko
    zbitooko 4 marca 2015, 18:28

    Jest naprawdę bardzo dobrze - mnie się podoba.

  12. Zelber
    Zelber 4 marca 2015, 18:50

    @pary
    Trolujesz, czy tak na serio?

  13. Maik30d
    Maik30d 4 marca 2015, 18:52

    Droga redakcjo jak z Autofocusem na 5d mk3 ? Czekamy na szybki test sigmy 24!

  14. cube
    cube 4 marca 2015, 18:52

    czy jest rzeczywiscie ostrzej niż w systemówce to nie jestem taki pewien. C24LII jest w miarę nową konstrukcją i nie będzie łatwo go przeskoczyć. Poczekajmy na test, sprawa się wyjasni. Natomiast bokeh nie za bardzo mi podchodzi. O dziwo kolory bez ciepłego zafarbu, zupełnie jak nie z sigmy. Ciekawe jak AF... ;-)

  15. Wacław Świntuch
    Wacław Świntuch 4 marca 2015, 18:55

    Co można powiedzieć o ostrości obiektywu na aparacie z AA i przy maksymalnie rozmytych jpegach. Chciałbym zobaczyć RAW z D800E.

  16. newman
    newman 4 marca 2015, 19:10

    Czy ja mógłbym mieć prośbę do redakcji optyczne.pl. Otóż kolejny raz widzę, że jak są jakieś sample to każdy w oddzielnym okienku. Czy nie możnaby zrobić tak jak na znanym portalu dpr..., by można było wyświetlić album a i tak parametry zdjęć wyświetlają się jak najedzie się na lewy róg kadru. Byłoby to znaczne ułatwienie zwłaszcza przy porównaniu fotek, chyba, że ja czegoś nie umiem.

  17. karolt
    karolt 4 marca 2015, 19:10

    AF, jak to w Sigmach. Z jedną puszką działa idealnie, z inną nie chce wcale. Bardzo żałuję, bo chętnie bym kupił. Ale skoro pracuję jednocześnie na 2-3 puszkach i dość często je zmieniam, to zakup takiego szkła niestety jest nonsensem... A szkoda.

  18. cube
    cube 4 marca 2015, 19:23

    eee tam szkoda, za to dzięki sigmie kupisz sobie taniej szkło systemowe. :-)

  19. sloma_p
    sloma_p 4 marca 2015, 19:38

    @pary-oszczędź sobie wstydu i nic już nie pisz...

  20. krissss
    krissss 4 marca 2015, 19:41

    podzielam zdanie karlota, ja z żalem rozstałem się z sigmą 35 1.4-obrazek super ale praca AF pozostawała wiele do życzenia. Po własnych błędach zakupowych i doświadczeniach w pracy z 35-ką nie zaryzykowałbym 24 mm.

  21. komarr
    komarr 4 marca 2015, 19:51

    krissss czy usb dock nie dał rady ?

  22. sloma_p
    sloma_p 4 marca 2015, 19:57

    Sub docs pomaga na ff/bf na niepewność AF tylko kalibracja do body, a i to nie zawsze...

  23. mancebo
    mancebo 4 marca 2015, 20:00

    WOW.
    Jest cudownie.
    Ile to szkło kosztuje?
    Nie no, ja wymiękam. Muszę je mieć... :)

    Szczerze powiedziawszy to już praktycznie same Sigmy mam w torbie. No jak za 2x niższą cenę, mam ten sam obrazek z takim światłem to nic tylko bić brawa dyrektorowi firmy.

    Brawo, dziękuję Ci Sigmo.

  24. domelek
    domelek 4 marca 2015, 20:03

    krisss na jakim korpusie miałeś problemy?

    Jak dla mnie w tej 35-tce sigmy jest najpewniejszy i najcelniejszy AF z jakim miałem do czynienia. Korzystam z korpusów 5D II i 6D.
    Jeśli w 24-ce będzie równie pewny i ciut szybszy to dla według mnie szkło będzie genialne.

  25. 4 marca 2015, 20:28

    Juz go kocham. Kochalem 30 MTF, 60 MTF teraz kocham 35.

  26. robertskc7
    robertskc7 4 marca 2015, 20:29

    Celowo pudło o 20cm ?
    link
    Redakcjo jak z celnością Af ?

  27. Zawilec
    Zawilec 4 marca 2015, 21:03

    Przez to że zdjęcia są bez normalnego wyostrzania ciężko się prównuje (oko jednak przyzyczajone do standardowego ustawienia). Mimo wszystko zdjęcia wygląda dobrze.

  28. TomSte
    TomSte 4 marca 2015, 21:55

    Jest żyleta! Winieta raczej mała, na moje oko max 1,6EV i to tylko w rogach, brzegi bez spadków. Na tej ogniskowej szybkość AF-u nie powinna być problemem, za to celność jak zwykle będzie różna w zależności od body...

  29. krissss
    krissss 4 marca 2015, 22:14

    @domelek, na a99,
    no właśnie z canonami FF jest bardzo dobrze,
    potwierdził to mój znajomy, który pracuje 5D III

  30. PhotoEd
    PhotoEd 4 marca 2015, 22:21

    @Maik30d ... z 5D Mark III działa świetnie.

  31. krissss
    krissss 4 marca 2015, 22:27

    @komarr
    ślamazarność AF była dla mie główną wadą tego szkła

  32. PhotoEd
    PhotoEd 4 marca 2015, 22:54

    Tego? tzn którego?

  33. krissss
    krissss 4 marca 2015, 22:58

    @PhotoEd sorry trochę zamieszałem chodziło mi o 35mm,

  34. sloma_p
    sloma_p 4 marca 2015, 23:02

    @TomSte - w sumie może masz rację, oglądałem wcześniej na tablecie i winieta wydawała się dużo większa. Na monitorze jest OK. Zobaczymy w teście :)

  35. ALIGATOR
    ALIGATOR 4 marca 2015, 23:02

    osobiście używam 24/1.4 w wersji 1 i trafia bez zastrzeżeń na 5Dmk II i 6D. Lepiej łapie AF niż w wersji II z którą porównywałem u znajomego. Z Sigmą nie mam doświadczenia.

  36. FuzBal
    FuzBal 4 marca 2015, 23:02

    jednak chyba zosstane przy pierwszej koncepcji czyli 35...

  37. martens
    martens 5 marca 2015, 05:03

    Ale bokeh to jakiś taki "nerwowy" jest.
    Np zdjęcie na samym dole z lewej, liście w strefie nieostrości z lewej strony zielonej ławki.

  38. sektoid
    sektoid 5 marca 2015, 06:36

    Oglądam te jabłka na 2.8 i szału nie ma.

  39. mancebo
    mancebo 5 marca 2015, 08:49

    @sektoid - dobry masz wzrok jak widzisz, na takich jabłkach jakość szkła.

    Poczekaj na MTF-y to będziesz zbierał szczękę z ziemi...
    Cuuuuuuuuuudowinie, Ludzieeeeee , co za szkłoooooooo !!!

    Jednak się da zrobić szkła:

    - 24 f1.4
    - 35 f1.4
    - 85 f1.4

    W dobrej cenie z ekstra światłem i super jakością obrazka.

  40. Betelgeuse
    Betelgeuse 5 marca 2015, 08:52

    @martens
    >Ale bokeh to jakiś taki "nerwowy" jest.
    >Np zdjęcie na samym dole z lewej, liście w strefie nieostrości z lewej strony zielonej ławki.

    Rzeczywiście, wszystko jakby się "rozjechało" tylko w pionie.

  41. sloma_p
    sloma_p 5 marca 2015, 09:31

    Cóż, dwa duże elementy asferyczne z przodu i z tyłu nie mogły pozostać bez wpływu na bokeh. Zobaczymy po teście jak wyjdą obrazy, ale coś podejrzewam, że będą ładne cebulki...

  42. robertskc7
    robertskc7 5 marca 2015, 10:34

    24 a 35 to całkiem spora różnica. Jeśli ktoś myśli, że z tego szkła będzie miał kremowy i przyjemny bokeh to się grubo powinien zastanowić. Żeby mieć ładny bokeh trzeba podejść blisko, a wtedy rogi ciągnie całkiem mocno. Szkło dla świadomych użytkowników.

  43. sloma_p
    sloma_p 5 marca 2015, 10:45

    Bokeh to nie tylko "ilość" rozmycia, ale jego "jakość". C24/1.4 ver. I miała IMHO całkiem przyjemny bokeh.

  44. sloma_p
    sloma_p 5 marca 2015, 10:47

    Jak na 24 oczywiście...

  45. omnilight
    omnilight 5 marca 2015, 10:59

    Bokeh jest elektryczny, ciekawy, nie jest nudny. Mam podobne szkło- sigmę 20mm f1.8 i brdzo podoba mi się sposób w jaki rozmywa, szczególnie pod światło.

  46. sektoid
    sektoid 5 marca 2015, 11:23

    @mancebo.
    Raczej przeciętny, bo widzę coś przeciętnego.

  47. ontario
    ontario 5 marca 2015, 11:38

    Tu jest dopiero pudło. Zwróćcie uwagę na trawę za metalowym gościem :D
    link

  48. robertskc7
    robertskc7 5 marca 2015, 11:56

    ontario, fakt pudło, drugie w jednej galerii.
    Oczywiście redakcja się nie wypowie, bo czeka na wyniki testu AF w sterylnych,studyjnych warunkach. Przewiduję, że wyjdzie jak zwykle perfekcyjnie.

  49. Doc1965
    Doc1965 5 marca 2015, 12:08

    Straszna ta trawa. Zadeptana jak nic... ;)

  50. 5 marca 2015, 12:34

    "dpreview: Are you confident that your Art-series primes can resolve enough detail on the new Canon 50MP sensors?

    Kazuto Yamaki CEO of Sigma: I think so - of course it depends on the aperture value, but we believe that our new 24mm F1.4 is the best lens of this focal length on the market. So if it isn't usable on the new Canon cameras, there isn't another 24mm lens which is." link

  51. Boa
    Boa 5 marca 2015, 12:35

    Fajna opcja jeśli ktoś ma jako podstawe FF, a backup APSC.
    Brakuje takiego szkła, albo chociaż sensownego 24/1.8 pod APSC.

  52. TomSte
    TomSte 5 marca 2015, 13:35

    Nie wyciągałbym daleko idących wniosków na temat celności AF-u na podstawie tych zdjęć, pozorne pudło może być wynikiem techniki fotografowania, przekadrowywanie na f/1.4 może powodować przesunięcie płaszczyzny ostrości.

  53. sektoid
    sektoid 5 marca 2015, 14:10

    Jakoś nie przemawia do mnie to szkło. Inna sprawa, że nie potrzebuję takiego :D

  54. stan.k
    stan.k 5 marca 2015, 18:06

    Doc1965 | 2015-03-05 12:08:57

    Straszna ta trawa. Zadeptana jak nic... ;)

    isz sie, zw psih kup nie widac, bo pewnie gdzies tam sa ;)

  55. stan.k
    stan.k 5 marca 2015, 18:17

    Sory cos z klawiatura sie stalo. Mialo byc

    Doc1965 | 2015-03-05 12:08:57

    Straszna ta trawa. Zadeptana jak nic... ;)

    Ciesz sie, ze psich kup nie widac, bo pewnie gdzies tam sa ;)

  56. fotopstryk
    fotopstryk 5 marca 2015, 23:17

    Mam Sigme A 50 i bokeh czasami robi nieprzyjemne psikusy. Ale tu jest po prostu koszmarny, nerwowe tlo na kazdej fotce @1.4 gdy ostrosc ustawiona jest na blizszy plan. Jestem dosc czuly na ten aspekt obrazu i niestety stwierdzam ze odpuszczam A 24. Wielkie nadzieje mialem. Wielka szkoda.

  57. ncc23marek
    ncc23marek 6 marca 2015, 10:16

    @ontario

    Tu jest dopiero pudło. Zwróćcie uwagę na trawę za metalowym gościem :D
    link
    faktycznie ! jak tak można wydeptać trawę do gołej ziemi !

  58. fotofan
    fotofan 6 marca 2015, 14:37

    Słaby bokeh, KOLOSALNE winietowanie, ostrość taka sobie, na brzegu to w ogóle nie powala. No i AF pewnie będzie loteria. Do tego aberacja w rogach aż pali po oczach. Za taką kasę? Sorry... zapewne znajdzie swoich amatorów, którzy wydadzą na to 3500 zł.

  59. fotofan
    fotofan 6 marca 2015, 14:41

    Mam Sigme A 50 i bokeh czasami robi nieprzyjemne psikusy. - hahaha jesteś moim idolem. Psikusy :) pluje na ciebie? szczypie po pośladach?

  60. fotofan
    fotofan 6 marca 2015, 14:44

    No to zdjęcie z metalowym gościem to koronny dowód na to, że obiektyw ma problemy z AF jak każda Sigma. Redakcja zapewne wrzuciła je z tego powodu by to od razu pokazać, przecież nie dlatego, że nie zauważyli. Poza tym to są zdjęcia testowe więc biorę i testuję a ostrość powinna być zawsze. Canony i Nikony zawsze trafiają w punkt. Nawet Canony zapięte na Nikona trafiają w punkt.

  61. TomSte
    TomSte 6 marca 2015, 14:58

    "...koronny dowód na to, że obiektyw ma problemy z AF jak każda Sigma."

    Tak, a każdy facet z widłami to Neptun...

  62. sektoid
    sektoid 6 marca 2015, 16:46

    Metalowy gość jest nieostry i tyle w temacie. Kit lepiej wypada.

  63. fotopstryk
    fotopstryk 6 marca 2015, 16:54

    Fotofan, ty jestes tylko pieniaczem nie rozumiejacym przenosni w jezyku polskim, czy wstrzasnietym uzytkownikiem Sigmy A 50?

  64. sloma_p
    sloma_p 6 marca 2015, 18:27

    @sektoid - mam nadzieję, że z tym kitem to sarkazm ;)

  65. fotofan
    fotofan 6 marca 2015, 23:59

    Kit zawsze lepiej wypada. I nie robi psikusów. A tu psikus. Nie ma ostrości na rzeźbie! Ooooo ale psikus....

  66. ncc23marek
    ncc23marek 9 marca 2015, 10:23

    @sektoid

    Metalowy gość jest nieostry i tyle w temacie. Kit lepiej wypada.

    masz rację ! KIT JEST LEPSZY i NIE ROBI PSIKUSÓW !!!

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.