Red Weapon 8K
Na targach NAB 2015 w Las Vegas firma Red zaprezentowała nowy sensor - Vista Vision. Matryca pozwalająca na nagrywanie obrazu w standardzie 8K (8192 x 4320 px) będzie dostępna m.in. jako aktualizacja dla dotychczasowych posiadaczy kamer z sensorem 6K.
Sensor w rozmiarze 40.96 x 21.6 mm pozwala na nagrywanie wideo w standardzie 8K (8192 x 4320 px) z 60 kl/s (lub 75 kl/s przy proporcjach kadru 2.40:1). W czasie trwania tagów NAB 2015 cena za aktualizację ma wynosić 10 tys. dolarów. Po tym czasie opcja ta będzie kosztować 20 tys. dolarów.
8K VISTA VISION FORGED WEAPON from RED Digital Cinema on Vimeo. |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
kolejny amerykanski produkt który stał się legendarny dzięki - marketingowi. Wiekszość hollywoodu pracuje na Arri a nie na tym szmelcu. Pomijam tych którym RED za free udostępnia kamery w zamian za reklamę.
Świat to nie tylko holyłód.
Guzik prawda, orbs - wystarczy dobrze czytać napisy na końcu filmów. Na Arri, czy Panavison owszem pracuje większość z tych, którzy wciąż kręcą na filmie, ale cyfra jest już o wiele mniej zduopolizowana:
link
"Szmelc" bo?
Dziadofffstfooo bo arri i pana przespali swój czas ? Tylko kto teraz dziadem zostanie ? ; )
grunt, ze blackmagic dziala i ma sie dobrze. Bez tych tanich kamer kino artystyczne i niszowe dokumenty a takze producenci pornografii mieli by pod gorke ;)
Wymagający specjaliści, których stać na wszystko wybierają Alexę. Red to charakterystyczny produkt ponowoczesności, a raczej heavy-metalowy wizerunek produktu, dzieło działu marketingu, dokładnie tak samo jak konan. 15 lat temu nikt o konanie nie słyszał. Nagle to „legendarna” marka czczona przez masę.
8k x 60 klatek na sekundę w RAW...wyobrażacie sobie ile to informacji????
@3enit, jak widać z linkowanej wyżej listy, niekoniecznie wybierają Alexę...
No wiadomo Canon wyskoczył ze swoim C300 mkII z 4K to RED chce pokazać co oni potrafią.
Ale po co w ogóle komentować wypowiedzi jak ta od orbsa??
Przecież to kwintesencja polskiego cebulactwa, pewnie na oczy nie widział żadnej z tych kamer nie mówiąc już o jakimkolwiek pojęciu o filmowaniu. Żal.
@kuusamo - RAW kompresowany 3:1. Ale informacji i tak w uj.
mnie tylko zastanawia ile kosztuje dysk który to pociągnie, nie wspominając o kompie do obróbki tych terabajtów. No i gdzie jest granica? 35mpx@60fps, pewnie niedługo będzie i 130... ja odpadam.
@cube:
- dyski: link
- karta do kompa: link
:D
@ALIGATOR, sorry, ale Canon, ze swoim C300II, to niespecjalnie się liczy w zabawie na tym poziomie...
@jaad75 - wyniki ubiegłorocznych Oscarów mówią co innego - CanonyC tam były, REDa link
miało być "REDa żadnego"
W tym roku prawie wszystko na Arri, analogowych i cyfrowych, są też Canony, REDa nadal brak. Jest sporo osób,które używa jeszcze RED ONe, jako że produkcje miały zapięte budżety i technikę już jakiś czas temu. Nowych REDów jednak coraz mniej. Jak się czyta fora, to ludzie też mają coraz bardziej nie po drodze z tą firma, oprócz fanatyków oczywiście i choć fora to żaden wyznacznik tak naprawdę, to te opinie plus info z Oscarów jednak dają do myślenia.
sloma_p, a zalinkowaną wyżej listę widziałeś? Zobacz ile razy pojawia się tam Canon, a ile RED (w różnych wersjach), Arri, czy Sony.
@Słoma, ten dysk ładny, ale patrząc na rozmiar to chyba trzeba ich nakupić jak kart 2GB do canona... jedno ujęcie (parę minut) i następny HDD... :-) no cóż, jak ktos umie tego używać to i budżet musi mieć.
Tam są wersje od 256 GB do 1 TB, ten największy, przy 8K w 24p w RAWie powinien starczyć na jakieś pół godziny. Chyba, że się gdzieś machnąłem ;)
na wesela jak znalazł! ;-P
Ajaad75 - widziałem, ale spójrz na daty i rodzaje kamery. Większość z tego, co było kręcone na RED jest na One/One MX, to było w czasach przed pełną dostępnością Alexy, w momencie kiedy ta się pojawia, zajmje dużą część listy. Poza tym ona jest słabo uaktualniana i niepełna, to jakiś mały wycinek wszystkich produkcji - z 2013/14 roku mało tam filmów jest, a to są lata, w których RED zaczął tracić, a cyfra na dobre zadomowiła się w produkcjach. RED miał wszystko - dobry produkt, dobre wejście na rynek, sporą popularność, ale ostatnio coś im nie bardzo idzie. Sprawdź jeszcze raz listy Oscarowe - ani jednego REDa. Trochę zaskakujące, dwa lata pod rząd, nie? Arri za to praktycznie zmonopolizował Oscarowe filmy.
@cube - a jak ;) Wiesz jakie wrażenie by było, jakby ktoś przyszedł z takim WEAPONem zrigowanym i zoomem Zeissa (razem ponad 20 kg) ;)
A potem klient dostanie film na 40 Blurayach :D
@sloma_p, nie, jest tam zarówno EPIC na Mysterium X, jak i One, na tym samym sensorze. Są też oczywiście filmy robione na starym Mysterium, ale to te z 2010 i starsze. Wprawdzie jest tylko jeden film kręcony EPIC na Red Dragonie ("Zaginiona Dziewczyna" Finchera, która nota bene też miała nominacje do Oskara w 2015), ale to stosunkowo nowa konstrukcja. Na EOSHD masz filmy które kręcone są zarówno na cyfrze, jak i na taśmie, a do tego nie pokazali wszystkich nominacji, co jest dość tendencyjne...
Ja nie napisałem, ze Epica nie ma, tylko że większość filmów na RED w tym zestawieniu jest z ONE/ONE MX. Większość filmów jest też sprzed 2013, z 2013 jest kilkanaście, a już z 2014 kilka. Jak pisałem wyżej, wtedy syt. była inna, RED był jeszcze na fali. To co pokazuje EOSHD to nie ich, tylko z innego serwisu. Pokazują te kategorie, w których mają dostęp do info. Wejdź na źródło i jest większość kategorii. Zresztą, jak nie wierzysz, to ja nie chcę nikogo przekonywać, po prostu przytaczam to, co sobie wyczytuję, to nie jest moja działka, więc się upierał nie będę.
Ale ja nie twierdzę, że Arri z Alexą nie są w ostatnim czasie na fali, bo są, tyle, że to nie jest tak, że liczy się Alexa i nic więcej, to raz, a po drugie, RED na Dragonie, będzie pewnie silniej widoczny dopiero przy kolejnych Oskarach - przecież te filmy nie są robione w miesiąc... Tak, jak pewnie filmy kręcone Vista Vision będą do obejrzenia w 2017 (przy pomyślnych wiatrach).
Pomijając już kwestie tego, czy Hollywood i Oskary są w ogóle reprezentatywne dla całości przemysłu filmowego, bo to też byłby spory temat do dyskusji...
+- 30 tys zł za taką kamerę ? Nie ma chyba aż takiej tragedii... Ostatnio Canon za 74500 zł zaproponował raczej nie wyróżniające się niczym szczególnym gówno, więc nie wiem skąd takie rozbieżności cenowe...
$10K za upgrade (w czasie NAB) i jeszcze depozyt $5K lub $10K w zależności od zamawianego pakietu. Cały ten program jest zresztą dla mnie mało jasny:
link
Na szczęście nie musi być...:P
pracowałem na RED EPIC. do ARRI mu daleko, nie każdy potrzebuje pierdyliarda klatek do SlowMotion. Ale żeby uzmysłowić kochanej braci, kochającej wykresy, tabelki itp. jak kiepska jest ergonomia urządzenia...gdy będziecie mieli okazje: włączcie REDa. NIC więcej, jak wam się uda poniżej 30min znaleźć włącznik bez szukania w instrukcji to możecie gadać o wyższości REDa nad branżą. Duzo ludzi wybiera C100 czy C300, po 1 dostajesz dostęp do szkieł Canona bez niepozbawionych wad i potrafiących dać ciałą przelotek (wiecie jak się zmienia przysonę? trzeba podpiąć szkło do body Canona, przestawić w manualu, odpiąć i zapiąć do przeloki, takie byly cuda w starszych wersjach), a fakt że użyteczne ISO kończy się na 800-1600 też nikomu nie wadzi bo przy ilości światłą z jaką pracuje się na planie trzeba czasem NDków używać.
kuusamo | 2015-04-15 20:59:26
"8k x 60 klatek na sekundę w RAW...wyobrażacie sobie ile to informacji???? "
DANYCH sporo, ale ile w nich INFORMACJI? - Oto jest pytanie!
;)
PS
Poza tym: “the 20 bits per second which, the psychologists assure us, the human eye is capable of taking in” - Dennis Gabor
;) ;)
@aditoma, bez przesady, włącznik jest wystarczająco widoczny... Podobnie z obsługą szkieł Canona, to o czym piszesz, to zamierzchła przeszłość.
A co do Canona i jego filmowych produktów, to nie sądzisz, że pisanie, że RED wypuszcza 8K sensor, bo Canon ma od niedawna 4K, jest "nieco" na wyrost? Mysterium X miał 5K, Dragon to 6K i jakiś czas już jest dostępny - 8K to naturalna ewolucja.
A jeszcze, co do "straszliwej" ergonomii Epica, bo ktoś mógłby pomyśleć, że to prawda:
link
Tu widać nawet ten legendarny włącznik...:)
Patrzcie 8K już w filmie, a Baron13 ciągle z lupą w ręku drapie się nad wydrukiem 10x15 w głowę ;D
sloma_p - raczyłbyś pisać swoje myśli w 1 poście, a nie w 3 pod rząd.
Ciekawa lektura. Panowie 99,9% oglądaczy Państwa filmów ma telewizory albo z kineskopem , albo 720
Poczekajmy jeszcze, aż wymienią na te 1080 o 4K już nie mówiąc.
Piter, a to na podstawie jakichś większych badań? Z autopsji - CRT już prawie nie widuję, co najwyżej u starszych osób, 720 z rzadka, najczęściej w telewizorach w kuchni, czy w jadalni (choć przy jakości obecnie nadawanych programów i wielkościach do powiedzmy 32" spokojnie by wystarczyło), większość to 1080, ale całkiem spora część moich znajomych używa od jakiegoś czasu 2160, czyli tzw. 4K, a tak naprawdę UHD.
Poza tym, mówimy m.in. o filmach z przeznaczeniem do kin, a jeszcze wcześniej o materiale do obróbki, który powinien być możliwie najlepszej jakości nawet jeśli docelowo ląduje w skompresowanym 2K, czy 1080.
@vendeur - daj mi opcję edycji, to z chęcią tak zrobię.
"jaad75" Chyba istniejemy w innych światach? W moim 720 to rzadkość. Może żyjemy w różnych światach?
Ciekawe - w jakiej części Polski mieszkasz?
@Piter
Mieszkasz chyba w jakieś prawdziwej głuszy gdzie czas się zatrzymał. Telewizory 1080P to już standard, a przypuszczam że spoko zamożniejszych osób albo tych co teraz kupują nowy sprzęt nabędzie 4K.
kupowanie tv 4k w dzisiejszych czasach jest jeszcze dosyc ryzykowne, ze wzgledu na roznice w kodekach. Niby HEVC pla pla pla a potem na targach sa problemy z odtworzeniem filmow probnych z usb, na najnowszysch i topowych tv. Wole wytrzymac do momentu jak na satelicie nie pojawi sie z 20 kanalow 4k/8K UHD- w tym kilka w FTA. Teraz , to bezsens- ale onanisci biora.
Dwie rzeczy:
- Fulhade (a nawet więcej) to sporo luda ma dziś w telefonie,
- Rozdzielczosć ekranu rozdzielczością, a kontent dostajemy w 720p ;) Inwestycja już w FHD, nie mówiąc o 4K, to dla telewizji ogromne pieniądze. Już nie mówię o przepustowości satelitów...