Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Zeiss Batis 25 mm f/2 oraz 85 mm f/1.8 z mocowaniem Sony E

Zeiss Batis 25 mm f/2 oraz 85 mm f/1.8 z mocowaniem Sony E
22 kwietnia
2015 14:25

Firma Zeiss zaprezentowała dzisiaj dwa nowe pełnoklatkowe obiektywy zaprojektowane dla mocowania Sony E. Nowe obiektywy z linii Batis - 25 mm f/2 oraz 85 mm f/1.8 wyposażone zostały w autofocus. Można je zamawiać już teraz, a do pierwszych klientów trafią one w lipcu.

Specyfikacje obiektywów są dostępne w naszej bazie:

Jak podkreśla Zeiss, nowe obiektywy Batis 25 mm f'/2 oraz 85 mm f/1.8 to pierwsze pełnoklatkowe obiektywy tego producenta zaprojektowane specjalnie dla aparatów z mocowaniem Sony E, wyposażone dodatkowo w mechanizm autofocusa. Zeiss zapewnia, że osoby wolące korzystać z manualnego ustawiania ostrości także będą mogły wygodnie obsługiwać nowe obiektywy, dzięki pokryciu pierścienia ostrzenia gumą.

Na budowę optyczną obiektywu Zeiss Batis 25 mm f/2 składa się 10 soczewek ułożonych w 8 grupach. Obiektyw ostrzy z odległości 20 cm, a jego pole widzenia wynosi 82 stopnie. Z kolei Zeiss Batis 85 mm f/1.8 wyposażony został w 11 soczewek ułożonych w 8 grupach. Ostrzy z odległości 80 cm, a pole widzenia wynosi 29 stopni.

Co ciekawe oba Batisy wyposażone zostały w elektroniczne wyświetlacze OLED na obudowie, informujące fotografa o dystansie ostrzenia obiektywu. Dzięki temu wartości te mają być dobrze widoczne także w ciemnych warunkach oświetleniowych. Warto też wspomnień, że obudowa nowych obiektywów jest odporna na warunki pogodowe.

Zeiss Batis 25 mm f/2 został wyceniony na sumę 1.092 euro, a Batis 85 mm f/1.8 na 1.008 euro.

Zeiss Batis 25 mm f/2 oraz 85 mm f/1.8 z mocowaniem Sony E

Zeiss Batis 25 mm f/2 oraz 85 mm f/1.8 z mocowaniem Sony E


Komentarze czytelników (75)
  1. ciszy
    ciszy 22 kwietnia 2015, 14:46

    Hmm... za malo prądu ciągnie body? Co prawda wyświetlacz nie ciągnie za dużo ale to zawsze te kilka fotel mniej a aktu zawsze pada w naj mniej odpowiednim momencie. Co do samych obiektywów prezentują się zacznie jak na zeissa przystalo. Czekamy na marudzenie ze to cena za dużą, ze obiektywy ogromniaste i koncepcja malego bezlusterkowca zachwiana. Ktoś pewnie powie ze mogli by być f1.4. A tak poza tym w końcu portretowa 85 no niech się teraz ktoś czepi ze nie ma szkielek do Sony e? A no tak zakres kończy się ,,tylko" na 240mm ehh

  2. sektoid
    sektoid 22 kwietnia 2015, 14:55

    25/2 w sam raz :)

  3. 22 kwietnia 2015, 15:19

    Konkurenci dla Fudżików 16/1.4 i 56/1.2.

    Specki na dole link

  4. goornik
    goornik 22 kwietnia 2015, 15:37

    Nowa seria ma stylistykę równie ładną (brzydką?...) tak Otusy; mam wrażenie, to będą "mniejsi bracia" Otusów.

    "Pierścień ostrzenia" wolał bym, by nazywał się "pierścień ręcznego ustawiania ostrości" - nie kaleczmy naszego języka wystarczają zniekształconego przez "lajki", "dedlajny" czy inne "supporty"

  5. ato7
    ato7 22 kwietnia 2015, 15:56

    Jak Fuji wypuszcza 16mm F1.4 - drogo. Jak Zeiss pokazuje jeszcze droższy 25mmF2 - super :).

  6. Matt
    Matt 22 kwietnia 2015, 16:24

    Tanio nie jest ale bardzo drogo też nie - w przypadku 25/2. 85/1.8 to inna para kaloszy, ale w takiej cenie musi być sprzętem wybitnym. Chociaż w przypadku optyki Zeiss pod Sony - różnie to z jakością bywa...

    Patent z dokładnym wskazaniem odległości ostrzenia - moim zdaniem świetna sprawa, byłoby nieźle gdyby inni producenci podjęli temat i zastosowali coś takiego w swoich obiektywach. Albo niekoniecznie w obiektywach a chociażby w firmware aparatu, jak np. Fuji, które to dodatkowo pokazuje rozkład głębi ostrości.

  7. gnieciuch
    gnieciuch 22 kwietnia 2015, 16:42

    Zamiast marudzić składajcie zamówienia :)
    Coś tylko te ceny mi się nie podobają, ten sam poziom co Loxii 2/35. A jest AF i uszczelnienia, może te ceny to netto?

  8. Szabla
    Szabla 22 kwietnia 2015, 16:57

    Fuji to APS-C, a nie FF.

  9. tomek67
    tomek67 22 kwietnia 2015, 17:03

    Ciekawe czy w przypadku zmiany firmware obiektywu trzeba będzie wysyłać do producenta.
    Chyba jest tak w przypadku Zeissów do NEXów.
    W dzisiejszych czasach zmiana softu w aparatach i obiektywach to często konieczność.
    Bo producenci tak naprawdę nie raz sprzedają nam produkty z oprogramowaniem będącym betą .

  10. Szabla
    Szabla 22 kwietnia 2015, 17:08

    Istnieje coś takiego jak postęp.

  11. gnieciuch
    gnieciuch 22 kwietnia 2015, 17:16

    W życiu nie aktualizowałem obiektywu ...

  12. tadeusz69
    tadeusz69 22 kwietnia 2015, 18:28

    Batis = Otus Baby

  13. handlowiecupc
    handlowiecupc 22 kwietnia 2015, 18:41

    Jak dla mnie oledy to genialna sprawa. Nie żrą prądu tyle by się ich obawiać a jestem pewien, że z czasem ten pomysł przejmą inni.

  14. cube
    cube 22 kwietnia 2015, 18:52

    NOOOOOO NARESZCIE! 85-ka! Czekam na test, choć nie wiem czy wytrzymam tak długo... :-)

  15. ciszy
    ciszy 22 kwietnia 2015, 19:48

    Cube zapomnij o jakichkolwiek testach obiektywów Sony optyczne juz dawwwwwnoooooo temu olalo testy obiektywów Sony a na pytania czy cos przetestuja odpowiadają...no wlasnie na takie pytania nie odpowiadaja

  16. gnieciuch
    gnieciuch 22 kwietnia 2015, 20:16

    Ale tu jest mowa nie o Sony ale o Zeissie, więc pewnie lipiec sierpień i test będzie :)

  17. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 22 kwietnia 2015, 20:18

    Nie trzeba testu, wystarczą pierwsze zdjęcia które pojawią się w sieci. W przypadku 85mm ostrość albo będzie wybitna albo rewelacyjna. AF kontrastowego nie trzeba testować. Praca pod światło w zeissach jest zawsze dobra. Pozostaje winietowanie, które w 85mm nie powinno być duże. I tyle.

  18. jakubkrawiec.pl
    jakubkrawiec.pl 22 kwietnia 2015, 20:27

    Można przypuszczać, że przy takich gabarytach te obiektywy będą obłędnie dobre pod każdym względem.

  19. Bahrd
    Bahrd 22 kwietnia 2015, 20:34

    Piszą wszędzie, że 85/1.8 ma stabilizację optyczną!

  20. mate
    mate 22 kwietnia 2015, 20:36

    @gnieciuch
    Testu nie będzie i nie chodzi o to, czy to obiektyw Sony czy Zeiss, tylko Optyczni uparcie tłumaczą, że nie mają na czym testować, gdyż nie ma żadnej puszki z bagnetem E, na której mogliby to testować. Tłumaczenie głupie, ale co poradzisz.

  21. noumen
    noumen 22 kwietnia 2015, 20:39

    Też to powiem: nareszcie!
    Aż dziw bierze, że Sony nie wrzucił stałek o podobnych parametrach na pierwszy ogień przy budowaniu zrębów systemu. Dobra 24-ka, jasna 50-ka (1,4) i 85-ka (1.8 lub 1,4) powinny być moim zdaniem w ofercie Sony wraz z wprowadzeniem pełnoklatkowej wersji systemu na rynek, tymczasem to niezależny (jednak) producent odrabia zadanie pierwszy. Dziwna polityka Sony, ale brawa dla Zeissa.

    @ dcs i szabla - a propos Fuji. Zgadzam się z pierwszym z Panów - to bezpośrednia konkurencja, mimo różnicy formatu matrycy. Po przeliczeniu ogniskowych i szacunkowej GO na FF obiektywy Fuji miałyby parametry 2.1/24, oraz 1.8/84.
    PS do powyższego: Gdyby Fuji były wyraźnie tańsze, mógłby to być argument za wyższością APS nad FF. Niestety przy zbliżonych cenach obu, jest to tylko argument za nie-niższością tegoż (szczególnie w wydaniu Fuji).

  22. focjusz
    focjusz 22 kwietnia 2015, 21:19

    Patent z wyświetlaniem ciekawy - choć jak dla mnie lepiej aby obiektywy było jak najmniej gadzetów. Dlatego wolę stabilizację w body je i tak trzeba wymienić co 5-7 lat max ( FF)

  23. 22 kwietnia 2015, 21:47

    Przy Panasonicu 42.5mm 1.2 to ten Zeiss 85mm 1.8 i tak tanio wychodzi...

  24. marcin480
    marcin480 22 kwietnia 2015, 21:54

    ciekawe jaką "85" wypuści sony, o jakim świetle i czy to będzie zeiss, w swoich planach podają że następny obiektyw ma być : Large aperture prime....

  25. krissss
    krissss 22 kwietnia 2015, 22:16

    no kurde i będzie mnie kusić ta 85 - ka, co do 25 -ki to zadowolę się chyba tańszą 28 f 2

  26. digo
    digo 22 kwietnia 2015, 22:45

    noumen - powiedz proszę, że ta "bezpośrednia konkurencja", twoje "przeliczanie" oraz argument, że cena to argument na wyższość APS nad FF to jakieś żarty są. Sylwester ci się jeszcze nie skończył ?

  27. 22 kwietnia 2015, 23:07

    ZEISS Batis 1.8/85

    "The ZEISS Batis 1.8/85 is a moderate tele lens which offers 11 lens elements in eight groups and features the ZEISS Sonnar optical design. The lens elements are made from special types of glass and designed to ensure superior image quality. The ZEISS Batis 1.8/85 is a particularly good choice for wedding photography and portrait shots, offering the high speed which provides plenty of creative scope to bring out the main subject. Thanks to its OPTICAL IMAGE STABILIZATION, the ZEISS Batis 1.8/85 can capture outstanding images even under difficult, shifting light conditions." link

  28. druid
    druid 23 kwietnia 2015, 00:00

    Panowie do robienia gniotków wystarczy wam spokojnie jakiekolwiek 50 1.8. Przecież ten Zeiss nic nie zmieni :D

  29. ciszy
    ciszy 23 kwietnia 2015, 00:54

    Nam pospolitym pstryaczom wystarczy byle małpka. A le nie ukrywam parametry całkiem pro. Nie pogardził by człowiek f1.4 ale takie światełko jest już jak najbardziej ok. Poza tym gdyby światło było by lepsze trzeba by dołożyć kolejna 2-3tys. Jeżeli jakość obrazka będzie bardzo dobra od pełnego otworu a na skraju dobra to będzie sprzęcik pierwsza klasa. Szkoda że nas przeciętnych polaków nie stać na taki sprzęt...

  30. tomek67
    tomek67 23 kwietnia 2015, 08:34

    Miałem Fuji 56mm 1.2
    Dawał naprawdę ostre zdjęcia już przy 1.2
    Teoretycznie GO tego Zeissa powinna być identyczna.
    Ciekaw jestem czy jakość zdjęć będzie lepsza jak z Fuji.

  31. Blue
    Blue 23 kwietnia 2015, 09:53

    "Zeiss Batis 25 mm f/2 został wyceniony na sumę 1.092 euro, a Batis 85 mm f/1.8 na 1.008 euro."

    Te ceny są cenami netto, w naszym przypadku trzeba będzie doliczyć 23% Vatu.

  32. Betelgeuse
    Betelgeuse 23 kwietnia 2015, 10:08

    Och, toż to malutkie Otuski :D

  33. dARTi
    dARTi 23 kwietnia 2015, 10:49

    85 1.8 to sonar jak FE55. Będzie mistrzem renderingu 3D jak nic. I o to chodzi. Przy takiej umiejętności światło 1.2 czy 1.4 nie jest potrzebne.

  34. cube
    cube 23 kwietnia 2015, 11:11

    @ciszy "gdyby światło było by lepsze trzeba by dołożyć kolejna 2-3tys."

    i obiektyw byłby jeszcze większy i cięższy. Tak jak jest, jest bdb, sądząc po gabarytach jakosć będzie topowa!

  35. sylwiusz
    sylwiusz 23 kwietnia 2015, 14:07

    Blue - niekoniecznie. Cena w € jest cena ze strefy Euro, gdzie wszedzie obowiazuje VAT. Inna sprawa, ze jest on roznej wysokosci, ale roznicy wielkiej ostatecznie nie powinno byc. Stawiam wiec, ze w okolicy 4000 brutto bedzie mozna takie 85/1.8 u nas kupic.

  36. Blue
    Blue 23 kwietnia 2015, 14:24

    @sylwiusz
    link

    "Available from summer 2015

    The ZEISS Batis 2/25 and ZEISS Batis 1.8/85 lenses will be available for purchase now and starts shipping in July 2015. The recommended retail prices are €1,092 or US$1,299 (excl. VAT)* for the ZEISS Batis 2/25 and €1,008 or US$1,199 (excl. VAT)* for the ZEISS Batis 1.8/85."

    exclude VAT

    więc te ceny podane w newsie to są ceny netto. Jak pisałem wyżej €1,092 x 4 zł + 23% Vatu i wychodzi nasza cena rynkowa.

  37. sylwiusz
    sylwiusz 23 kwietnia 2015, 14:49

    A to gorzej. Jednak w tej notce stoi "recommended retail prices" - czyli MSRP, ergo ceny z d...y, ktore zyczy sobie producent, a rynek i tak potem swoje, czyli taniej niz MSRP. Ostatecznie moze wiec bedzie okolo tych 4k zl, szczegolnie, ze przez brak podobnej ogniskowej w systemie E, popyt moze byc dosc duzy :-)

  38. 3xN
    3xN 23 kwietnia 2015, 15:16

    25/2 - 5000 PLN
    35/1.4 - 7000 PLN
    35/2.8 - 3100 PLN
    55/1.8 - 3800 PLN
    85/1.8 - 5400 PLN
    "Taniocha", ale dobrze, że są alternatywne systemy, i to niekoniecznie APS-C ;-)
    Podobają mi się A7-ki, ale relacja "światło-cena" w szklarni już mniej.
    Mimo tego napewno docenią te szkiełka ich posiadacze (wyboru nie mają - w każdym słowa znaczeniu ;-)

  39. cube
    cube 23 kwietnia 2015, 15:18

    sylwiusz sam sobie przeczysz, skoro "przez brak podobnej ogniskowej w systemie E, popyt moze byc dosc duzy" to cena nie tylko się utrzyma ale może i wzrosnie, do póki rynek się trochę nie nasyci. Stawiam, że do przyszłego roku będą schodzić jak ciepłe bułeczki i trzeba będzie czekać po 4 tygodnie na zamówienie.

  40. cube
    cube 23 kwietnia 2015, 15:21

    3xN, wbrew pozorom trudno to porównywać do istniejących systemów, bo jeszcze się nie spotkałem, żeby stałki były takie ostre od pełnej dziury. Ergo stosunek jakosć/cena jest bardzo dobry, bo jakosć niejednokrotnie lepsza od jasniejszych szkieł po odpowiednim przymknięciu.

  41. Zelber
    Zelber 23 kwietnia 2015, 15:34

    ""Taniocha", ale dobrze, że są alternatywne systemy, i to niekoniecznie APS-C ;-) "
    No tak, bo lepiej dać 7200 zł za ekwiwalent 85 f2.4 niż 5400 za 85 1.8 :D :D :D

    Jak widać crop factor(na poziomie 2) w przypadku miłośników m4/3 dotyczy też możliwości umysłowych :D

    Co jednak nie zmienia faktu, że szkła od Zeissa są po prostu zbyt drogie, no chyba że miałyby osiągi na poziomie Otus'ów.

  42. sylwiusz
    sylwiusz 23 kwietnia 2015, 15:44

    cube - troche moze zle sie wyrazilem - masz racje - na poczatku cena sie utrzyma przez popyt, ale mniemam, ze "wyglodniale masy" dosc szybko kupia 85/1.8 do swojej kolekcji i rownie szybko krzywa sprzedazy po prostu spadnie a wraz z nia cena :-)

  43. 3xN
    3xN 23 kwietnia 2015, 15:47

    @cube
    Odnośnie jakości wykonania - napewno,
    a odnośnie jakości obrazka na f1.8-2 niech wypowiedzą się posiadacze Sigm A (24/35/50).
    No offense ;-)

  44. cube
    cube 23 kwietnia 2015, 15:51

    ja tam liczę w przyszłym roku na używkę za pół ceny, od jakiegos zblazowanego kolesia, co to się podjarał a potem się okało, że w sumie to duży obiektyw a zdjęcia i tak najczęsciej robi iPhonem... tak własnie kupiłem 35/2.8 za niecałe 400Eur. Takie to rzeczy dzieją się panie na "zgniłym zachodzie"... ;-)

  45. 3xN
    3xN 23 kwietnia 2015, 15:53

    @Zelber
    "No tak, bo lepiej dać 7200 zł za ekwiwalent 85 f2.4 niż 5400 za 85 1.8 :D :D :D"
    "Jak widać crop factor(na poziomie 2) w przypadku miłośników m4/3 dotyczy też możliwości umysłowych :D"

    Buahahaha - nie wiem skąd te wnioski, przecież nikt tu m43 nie wymieniał :D :D :D

    Wyhamuj, bo jesteś często za mocno do przodu :D

  46. dARTi
    dARTi 23 kwietnia 2015, 16:07

    55FE już na 1.8 jest ostrzejszy i to w całym kadrze od środka po brzegi od najlepszych szkieł Canona i Nikona w dowolnie wybranych przesłonach wliczając F5.6. Stąd nazywają go Otus mini. Zeiss poszedł po rozum do głowy i wyglądem oraz nazwą nawiązał do linii Otus. Jeżeli nowe szkła jakościowo podążą za FE55 to kiepskim żartem jest sugerowanie, że cena tych szkieł jest za wysoka. Popatrzcie co oferuje Canon w klasie L i za jaką cenę. Tam cena jest stanowczo zbyt wysoka.

  47. rafalwspin
    rafalwspin 23 kwietnia 2015, 16:08

    Wszyscy sie jaraja na to 1.4 vs 1.8. Nie rozumiem tego. Przeciez 1.8 jest mniejsze, lzejsze i rysuje ostro od pelnej dziury w wypadku 55mm od Sony. Arty trzeba ciut przymknac by daly to samo. Rozumiem 1.4 czy 1.2 w czasach filmu, gdy zalozone mialo sie 200 ASA i trudno w wypadku FF bylo go zmienic, max czulosci 3200ASA, ale dzisiaj? Jakas magia w tym jest, czy co?

  48. rafalwspin
    rafalwspin 23 kwietnia 2015, 16:10

    dARTi mnie ubiegl 😉

  49. dARTi
    dARTi 23 kwietnia 2015, 16:17

    @ 3xN - Sigmnie A 50 jednak dość daleko do FE55 zarówno pod względem ostrości jak i jakości obrazka choć od innych 50tek jest znacząco lepsza. Pomimo stopień większego otworu w Sigmie Zeiss ładniej rozmywa tło i wycina z niego ostre obiekty.

  50. 3xN
    3xN 23 kwietnia 2015, 16:21

    @dARTi + rafalwspin
    Przecież każdy wie, że Zeissy są cacy...
    Pogadać nie można? ;-)

  51. dARTi
    dARTi 23 kwietnia 2015, 16:32

    Trochę trwa budowa systemu na tych Zeissach i tania nie jest - to prawda. Jednak miło, że w tym obśmiewanym (często słusznie) systemie coraz więcej natywnego szkła najwyższej jakości wykonania z osiągami pozostawiającymi konkurencję w tyle. Rozumiem też kpiny użytkowników innych systemów którzy stałki ze światłem 1.8 traktują jako zabawki dla przedszkolaków w cenach 300-500zł. Ja uważam, że to dobra droga. Topowe szkła zazwyczaj też się przymyka o minimum jedną dwie działki żeby były w pełni użyteczne a pozostają wielkie, ciężkie i drogie.

  52. 23 kwietnia 2015, 16:51
  53. tripper
    tripper 23 kwietnia 2015, 17:40

    @Zelber

    LOL, widzę, że Twoja obsesja na punkcie m4/3 sięga zenitu. Czekam na moment, w którym zaczniesz liczyć ekwiwalenty pod testami lornetek :-)

  54. marcin480
    marcin480 23 kwietnia 2015, 18:43

    Kiedy zostaną przetestowane te obiektywy? Jest pewna koncepcja...:-)

    Rok 2030 Amatorzy już dawno nie kupują lustrzanek. Firma Niekom zawiesiła działalność, a firma Konam wypuszcza 1 aparat dla profesjonalistów, wszyscy niezależni producenci produkują obiektywy dla bagnetu E.
    Oficjalne stanowisko „Łoptyknych”, choć nie ma aparatu pozwalającego na poprawne przeprowadzenie testów obiektywów z bagnetem E mamy w planach zakup body z tym bagnetem i rozpoczęcie testów za wyniki nie ponosimy odpowiedzialności.

    Zbieżność osób i nazw przypadkowa, sens wypowiedzi tylko i wyłącznie dotyczy testu obiektywów.

  55. ciszy
    ciszy 23 kwietnia 2015, 21:03

    Trzeba napisać petycje do firmy Sony aby wypuscila puszkę na której optyczni będą w stanie przeprowadzić testy. Za rok może dwa...10 lat później...:-)

  56. r2mdi
    r2mdi 23 kwietnia 2015, 21:42

    marcin480: ciszy:

    Marzenia trolli. :)

  57. marcin480
    marcin480 23 kwietnia 2015, 22:46

    a gdzie tu marzenia widzisz?? myślisz, że użytkownicy, czy zwolennicy Sony E marzą żeby nie testowali obiektywów? reszta to bajka służąca uwypukleniu w jakiej sytuacje obiektywy byłyby testowane. Poza tym to taki żart....

  58. r2mdi
    r2mdi 23 kwietnia 2015, 23:07

    A to to co?
    "Firma Niekom zawiesiła działalność, a firma Konam wypuszcza 1 aparat dla profesjonalistów, wszyscy niezależni producenci produkują obiektywy dla bagnetu E. "
    Chyba raczej dział foto w Sony szybciej się wywróci.

  59. marcin480
    marcin480 23 kwietnia 2015, 23:14

    naprawde nie rozumiesz???

    Uwypuklenie sytuacji niczemu innemu nie służące nic nie prognozujące, Nie sądze że tak będzie.....

    napisałem "Zbieżność osób i nazw przypadkowa, SENS wypowiedzi tylko i wyłącznie dotyczy TESTU obiektywów." jak dalej nie rozumiesz masz pecha....

  60. 3xN
    3xN 24 kwietnia 2015, 10:23

    @marcin480
    Zabawny tekst - obyś nie był prorokiem ;-)
    BTW: dzisiaj rano widziałem 20-osobową grupę skośnookich turystów.
    Tylko jeden był "konający", reszta robiła fotki smartfonami/tabletami...

  61. Betelgeuse
    Betelgeuse 24 kwietnia 2015, 15:49

    @dARTi
    Na szczęscie są jeszcze inne źródła :)
    link
    Można sobie porównać i przekonać się co ten bzdenty system Sony E wyprawia z "topowymi" szkłami konkurencji.

  62. dARTi
    dARTi 24 kwietnia 2015, 16:08

    Paradoksalnie największa wada tego systemu jest też jego zaletą. Wszystkie szkła są projektowane zgodnie z nowymi standardami i przewidują pracę z sensorami o dużej rozdzielczości i to widać nie tylko na powiększeniach. Oby tak dalej i nie trzeba będzie się użalać, że sigma nie robi szkieł z mocowaniem E.

  63. 3xN
    3xN 24 kwietnia 2015, 17:08

    @Betelgeuse
    Wyjątkiem są Sigmy A 24, 35 i 50...
    Których nie podepniemy do E, tak jak ww. Zeissów pod EF czy F ;-)

    Z mojego punktu widzenia:
    nie mam powodów wchodzenia w E, bo
    a) są ww. Sigmy, przy tym jaśniejsze i o wiele tańsze
    b) zakres 25-85 to dla mnie za mało, ale akceptuję, że innym to wystarcza

  64. 3xN
    3xN 24 kwietnia 2015, 17:22

    PS. To co pokazuje Canon 50/1.2 to nie jest niedoskonałość optyczna, a “nieostrość artystyczna” ;-)

  65. ciszy
    ciszy 24 kwietnia 2015, 18:29

    To co pies wyrzuca z siebie stylem to nie smierdzace g... to nieczystość wnetrza...
    Ja wychodze z zalozenia wole mieć obiektyw za ostry, zawsze moge w programie zrobić artystyczne mydlo. Ale jak obiektyw jest mydlany to zylety z niego nie zrobię.
    Zakres 25-85? Oj Kolbego chyba tobie parę obiektywów umknelo. Zakres obiektywów Sony fe to 16-240. Ale biorąc pod uwagę przejsciwki to jest nie ograniczony. Tyle miesięcy walkowania a ci dalej swoje

  66. 24 kwietnia 2015, 18:57


    tak mało brakowało, a cały zakres byłby w jednym fe

  67. Betelgeuse
    Betelgeuse 24 kwietnia 2015, 19:01

    @dARTi no to prawda, podczas gdy kwanon chwali sie pogonieniem 100milionowego szkła, a najkon wypuszcza kolejne szkło o losowych parametrach z generatora, inne firmy naprawdę starają sie opracowywać technologie które stają w szranki z problemami coraz bardziej upakowanych sensorów i sensorów w ogole (krzywizna pola etc). Brawo Zeiss, brawo Sigma, C&N żółta kartka.

  68. dARTi
    dARTi 24 kwietnia 2015, 21:34

    @3xN Masz rację nie da się podpiąć ww Zeissów pod EF czy F ale sigmy jak najbardziej pod E podepniemy. Pod E można podpiąć zasadniczo... wszystko.

  69. 24 kwietnia 2015, 21:52

    @dARTi , faktycznie same perełki te szkła Zeissa. Weźmy np. takiego Zeiss 24-70/4.0...

  70. dARTi
    dARTi 25 kwietnia 2015, 13:29

    Masz rację - Zeiss i zoomy to pomyłka. Generalnie zoomy to pomyłka. Ludzie niby sobie chwalą za kontrast i kolory z czego Zeiss jest znany. Nie przeczytałem nawet jednego testu tego szkła bo nie leżało nigdy w kręgu moich zainteresowań. Mam kita i czasem używam. Za 500zł mogę mu dużo wybaczyć a ponoć są aspekty w których jest od tego Zeissa lepszy. Faktem jest, że w porównaniu z FE55 zdjęcia z kita są kiepskie, wyprane z kolorów i kontrastu. Trzeba przy nich zawsze popracować kiedy Zeiss daje praktycznie gotowy produkt. Jednak porównując tego kita z chwalonym tamronem 17-50 f2.8 w każdym aspekcie tamron nie istnieje. Kit sony go miażdży szczególnie w kwestii ostrości w całym przedziale. Używam go tylko landszafciarsko do szerokiego kąta (ponoć tam jest najlepszy) i sprawdza się wyśmienicie.

  71. Szabla
    Szabla 26 kwietnia 2015, 10:22

    :)

  72. Wiek
    Wiek 26 kwietnia 2015, 12:56

    Robi się ciekawie, szkoda że Sony nie zaczęło od takiej oferty. Można narzekać na ceny ale jak ktoś ma kasę to już pojawia się sensowny zestaw obiektywów.
    Mogłoby być czasem jaśniej ale coś za coś. 35 1,4 jest super ale 7000 to już wyzwanie.
    Jak ktoś szuka jaśniej lżej i taniej pójdzie do fuji i zadowoli się apsc. Jak kasa nie jest priorytetem to teraz w Sony ma sensowny wybór.
    Generalnie brawo dla Sony.

  73. Szabla
    Szabla 26 kwietnia 2015, 15:36

    7000 to cena oficjalna.

  74. Wiek
    Wiek 27 kwietnia 2015, 18:37

    Zapewne, ale to już nie ma znaczenia, przecież z 7000 nie zrobi się 3500.
    Ważne, że jest, jest wybór i można zbudować system z kilkoma stałkami np. 25 mm + 35 mm+85 mm i mamy super zestaw.

  75. 3xN
    3xN 28 kwietnia 2015, 09:40

    Na wieki wieków, amen ;-)
    Przydałoby się jeszcze coś ekstra szerokiego, tylko nie piszcie o 16-35/4 czy przejściówkach, pliiizzz ;-)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.