Pentax-D HD FA 70-200 mm f/2.8 ED DC AW dostępny jesienią
Firma Ricoh informuje na stronie swojego japońskiego oddziału o opóźnieniach w produkcji pełnoklatkowego obiektywu Pentax-D HD FA 70-200 mm f/2.8 ED DC AW, który został zaprezentowany w lutym. Według aktualnej zapowiedzi model ten powinien pojawić się na rynku jesienią tego roku.
Przypominamy, że Pentax-D HD FA 70-200 mm f/2.8 ED DC AW to obiektyw z górnej półki, jeśli chodzi o ofertę tej marki. Na jego budowę optyczną składa się 19 soczewek ułożonych w 16 grupach (wśród nich są soczewki ze szkła ED i Super ED). Pole widzenia (dla formatu 35 mm) mieści się w przedziale 34.5-12.5 stopni.
Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
link
@dcs, taki drobny szczegół pominąłeś - to nie Canon tylko Pentax :)
rolka w myszce działa?
lol padłem:)
oj tam ;) dopiero Sony zabija ceną, tradycyjnie zresztą
Nie ma (prawie) konkurencji link
...nie to co:
do S link
do N link
nie mówiąc o do C link
O co chodzi z tymi licytacjami cenowymi? Te obiektywy w kadym systemie odbierajá ochoté zakupu stalek w tym zakresie, chyba, ze na jasniejsze - sa tak dobre. W koncu Pentax ma cos z wyzszej polki, to i cena musi byc odpowiednia...
a niedługo będzie miał FF (już prawie, już prawie jest) :)
Ale o co chodzi z tymi cenami? Że ta nowość od Pentaxa kosztuje mniej więcej tyle co w innych systemach?
tripper
Bo to pentax i powinien być tańszy.A to że często i gest jakości wykonania jest znacznie lepsza od konkurencji to już nikt nie wspomina
Masz przemek na mysli te cztery czy piec obiektywow ktore pojawily sie 15 lat temu? Bo ostatnia dekada dla pentaxa to byl glownie przedrozony plastk fantastik z silniczkami do kompaktow co najwyzej....
W foto-plusie kosztuje 9399 zł. , faktycznie, pieruńsko drogi :(
@przemek1978 | 2015-06-17 20:04:04
Bo to pentax i powinien być tańszy.A to że często i gest jakości wykonania jest znacznie lepsza od konkurencji to już nikt nie wspomina
Zwłaszcza ze pewnie bedzie dostepny w różu lub w kropki.
Lub, biało czarny.
Sony 70-200/2.8 SSM II to 11k w cyfrowe.pl :) FE35/2.8 to 3k zł, a tak wychwalany FE55/1.8 to 3.8k zł.
dorzuć 500 zł na dwa akumulatorki i cenę nowej A7RII (patrząc na relacje cenowe B&H wychodzi jakieś 13k zł za A7RII), robi się ciekawie :)
@dcs, rzeczywiście nie pokwapiłem się o użycie kółka ;) Ale jak już je użyłem to ku mojemu zdziwieniu okazało się, że nie można usuwać swoich komentarzy na optyczne.pl :D
drozszy od najlepszego 70-200 na rynku ? :O to pewnie bedzie niezla rakieta... :P
analogiczny zestaw oparty o D750 i dwie genialne Sigmy A 35 i 50 mm ze światłem 1.4 oraz jeden z najlepszych w swojej klasie Nikkor 70-200/2.8 VRII wyjdzie poniżej 22k zł :)
biorąc nie ustępujący osiągami soniakom D610 w zestawie ze starym ale jarym i wciąż jaśniejszym Nikkorem 35/2 i 50/1.4G oraz Tamronem 70-200/2.8 USD zapłacimy nieco ponad 13 zł :)
W Sony z A7RII zapłacimy 31k zł :D kogoś tu zdrowo porąbało...
ale zaraz przyjdzie Szabla z Rafikim i napiszą, że przecież możesz zacząć od A7 ;))))
nic tylko brać! @cube już odkłada zaskórniaki ;)))
@jausmas. a Ty jakieś nowe ceneo zakładasz:):)
w koszta Sony wrzuciłeś tego mega drogiego 70-200 na bagnet A???
a masz jakieś inne AF 70-200/2.8 które będzie działać z A7IIR?
żadne ceneo, po prostu Sony ma zwariowane ceny i coraz mocniej przesadza
nie od dziś wiadomo że przesadza, ale przecież nikt nikomu nie każe kupować takiego zestawu,
jest 70-200 f4 ze stabilizacja za ok.5000-5500
A7RII jeszcze nie na na rynku, chcesz robić porównania cenowe to czemu nie wycenisz A7II za około 7000-7500
Trzeba mieć sporo polotu aby pod obiektywem Pentaxa pisać o Sonym...
no właśnie espresso masz całkowitą rację:)
jausmas, ale na kij mi wielkie i ciężkie 70-200 do A7, skoro takie już mam do mojego canona?? Mam do niego również sporawe i ciężkie stałki f/1.4, a nawet i f/1.2 o interesujących mnie ogniskowych. Z mentalnością ciułacza-allegrowicza nie pojmujesz, że dany aparat nie musi być do wszystkiego. Fanatyzm systemowy zawęża też twoją wyobraźnie w obrębie jednego, "jedynie słusznego" systemu. A u mnie np. A7 służy jako kompakt do pstrykania na codzień i wraz z 35/2.8 sprawdza się w tej roli idealnie.
Jest 6 korpusów pełnoklatkowych (A850/900 nie liczę) do których tego SSM-a można podpiąć,
do tego Pentaxa przez najbliższy rok, a pewnie i dłużej będzie jeden.
Kto z tu obecnych decyduje się kupić to cudo?
(choćby pod aps-c)
@jausmas
"Nie znam się na bagnetach Sony, ale się wypowiem" :)
Jeśli już chcesz podpinać 70-200 2.8 A-mount do A7R II, to tylko przez przejściówkę. I zaskoczę Cię, Tamrona 70-200 2.8 USD tez możesz podpiąć, Sigmy również :)
A dlaczego porównanie cenowe A7R II do D610 i D750 zamiast do D810, przypadek? Nie sądzę...
Jak słusznie koledzy napisali, wątek jest o Pentaksie, więc po co to szczekanie na Sony? Jeszcze tylko barona13 tu potrzeba, aby udowadniał że EVF to całe zło tego świata...
@espresso gdybyś włączył szare komórki to zauważyłbyś że dyskusja o cenach zaczyna się od Pentaxa. są stosowne linki w których pojawiają się odniesienia do adekwatnych szkieł w innych systemach (w tym również Sony)
@krissss nawet Nikkor 70-200/4 jest tańszy o prawie 1000 zł, a o szklarni Canona w tym zakresie i z takim światłem nawet nie wspomnę.
A7RII jest już na rynku w preorderze i w przeliczeniu na nasze można się spodziewać strzelam prawie 13k zł, co wydaje mi się szaloną sumą bo aparat będzie konkurował z takimi konstrukcjami jak 6D/5DIII/D610/D750, które najczęściej są o połowę (o zgrozo!) tańsze. oczywiście można robić odniesienia, że to konkurencja dla 5Ds ale w praktyce ta konstrukcja powalczy o klientów z grupy lustrzanek pozycjonowanych o wiele niżej. dlaczego? z tego samego powodu dla którego A7 i A7 II nie są dla tych lustrzanek konkurencją - dopiero A7RII ma szansę powalczyć lepszymi osiągami matrycy i modułem AF (który w poprzednich modelach jest o epokę wstecz). rozdzielczości w każdej z wymienionych puszek jest aż nadto dla każdego więc te 42MP nie są chyba żadnym wyznacznikiem przy zakupie.
@cube rozsądek podpowiada mi, że kredyty są mi tak samo niepotrzebne jak trzy systemy i dwa telefony. jeśli wchodzę w taki układ to z musu i muszę w tym widzieć realne korzyści. jednak masz rację, bogatemu nikt nie zabroni więc inwestuj i rób zdjęcia jak lubisz
a będzie miał mocowanie do Nikona ? :P
@MaciekNorth
to pierwsze systemowe 70-200/2.8 w którym AF będzie działał na prostej niewielkiej przejściówce bez celofanu.
odniesienie jest więc adekwatne. zresztą dla kogo Sony trzyma w tej cenie to szkło? dla tej garstki z A77II i A99? może dla przyszłych nabywców A99 II, która niczym okręt widmo gdzieś tam tonie w wyobraźni tych którzy jeszcze nie zdążyli wyprzedać się z bagnetu A?
właśnie od zestawienia cenowego systemowych 70-200/2.8 zaczyna się ta dyskusja, w kontekście ponoć drogiego Pentaxa. dlaczego akurat do tych aparatów porównuję już pisałem wyżej
jausmas, zestaw który wymieniłeś powyżej po prostu nie ma sensu. Długie tele najlepiej się sprawdzają na większych aparatach. Czepiasz się przedpremierowej ceny najnowszego A7r2, który nota bene może pobić jakością piksela wszystko co jest na rynku, a nie raczysz zauważyć, że w ofercie nadal jest A7 za mniej niż 4 tys. pln. To jest obecnie najtańsza puszka FF na rynku. A widząc trend za rok-dwa ten dziś najnowszy a7r2 też będzie kosztował na tym poziomie. Nie ma podstaw do narzekań.
w jednym miałeś rację, 70-200 nikona jest rzeczywiście jednym z najlepszych w swojej klasie. Najlepszym jest natomiast canon 70-200/2.8 IS II. ;-)
@cube
mnie tam dobrze trzyma się lżejsze body z 70-200, dramatu nie ma i nawet nie jest jakoś dyskomfortowo.
nie sądzę aby A99 II pojawiło się w niższej cenie niż A7r2, jeśli w ogóle jeszcze się pojawi i nie będzie ostatnim korpusem w tej linii, więc to obecnie najlepsze body jakie można spiąć z tym tele.
A7 to epoka wstecz niestety.
rok dwa i a7r2 będzie na jakim poziomie? czekasz aż spadnie do pułapu D750 i 5DIII? to sobie poczekasz :D
Do A7RII można w końcu podpiąć szkła z Canona z dobrze działającym AF ... także tego ;)
jak pokażą FF to będzie szkiełko jak się patrzy:) Ja 8 lat temu gdy kupowałem k10 też chodziły plotki o pełnej klatce. Dobrze że zmieniłem system bo do dzisiaj biegałbym z k10 tka i manualnymi szkiełkami:)
jausmas, A7 jakością obrazka nie jest ani trochę wstecz od d750 ani 5d3, to raczej A7r2 zapowiada się na epokę (albo i dwie) do przodu. Co do cen to A7 w ciągu niecałego roku zjechał z pułapu 6.3 do 3.8 tys. pln, jak firma robi premiery FF co parę miesięcy, to ceny nie trzymają się tak sztywno jak w CiN które pokazują coś nowego raz na 3-4 lata.
@aspon
A nowym systemie masz 3,5 stabilizacji matrycy, podpinasz co chcesz i działa potwierdzenie ostrości?
Tutaj 90% komentujących zajmuje się kopaniem w Pentaxa .
Co ja mam zrobić?
Mam FF Nikon (12 szkieł, 11 korpusów) , Pentax (APSC ponad 50 szkiełeł z czego używam może sześć a reszta to kolekcja ;) 9 korpusów ) i Fuji, które kocham i co z tego jak ... .(4 szkła i 9 korpusów) i inne...
W tym wszystkim są manualne szkła poprzez AF i ultrasy, body od manualnych po świeże nabytki.
O analogach nie wspomnę i nadal kupuję, to tak jak zbieranie znaczków ;)
Pentax dał mi możliwość zabawy z pleśniakami.
Wasze systemy też?
Ceny szkieł weryfikuje rynek, producent je proponuje, kupujesz albo nie...
Obiektyw jak obiektyw poczekamy na testy...
@aspon "Ja 8 lat temu gdy kupowałem k10 też chodziły plotki o pełnej klatce. Dobrze że zmieniłem system bo do dzisiaj biegałbym z k10 tka i manualnymi szkiełkami:) "
8 lat temu, to Pentax Corp. kupiła Hoya, a oni kategorycznie zarzeczali, że zamierzają w ogóle zajmować się FF i nie było żadnych prawdopodobnych plotek na ten temat. Sprawa wróciła dopiero po odkupieniu nowo wydzielonego Pentax Imaging przez Ricoh w 2011, a realna jest faktycznie od 2012 kiedy projekt ruszył na poważnie.
BTW, w międzyczasie wyszło kilka znacznie lepszych korpusów od K10D, a i oferta szkieł jest znacznie bogatsza niż stare manuale, więc jeśli nadal biegałbyś z nimi i starą K-dziesiątką, to tylko dlatego, że mialbyś takie widzimisie.
Swoją drogą ciekawe co jest przyczną opóźnienia, bo te szkła krążyły w wersji przedprodukcyjnej już kilka miesięcy temu i zbierały dość dobre opinie - czyżby kłopoty z utrzymaniem odpowiedniej jakości w wersji produkcyjnej? Jeśli tak, to lepiej, żeby to wyeliminowali na tym etapie, niż dopuścili do sytuacji jak z pierwszymi DA*.
Brawo, Pentax dorobił się pierwszego 70-200 2,8 :D o cenie która przeraża.
Dla porównania canon doczekał się już 3-ciej generacji tego obiektywu + stare 80-200 2,8. Nikon tez zdaje się coś koło tego. Wiec co tu się dziwić, że pentax uważany jest za system niszowy. Wcale nie dziwię sie ludziom którzy rezygnują z tego systemu.
Kogo przeraża? Użytkowników Canona, Nikona, czy Sony?
Pentax miał stare 80-200/2.8, odpowiednik 70-200 dla APS-C, czyli 50-135/2.8 i teraz, w związku z tym, że wypuszcza korpus pełnoklatkowy ma znowu szkło o tym zakresie kątów. Ktoś się dziwi, że Olympus nie wypuszczał obiektywu 70-200 dla dużego, czy małego 4:3?
@jaad75
Na pomysł porównywania 70-200 i 50-135 to chyba tylko na optycznych ktoś byłby w stanie wpaść xD
Różnica w ogniskowej między 135 a 200mm dla wielu dziedzin fotografii to być albo nie być.
Mnie zastanawia duża waga w/w obiektywu ( pół kilo) mimo braku wbudowanej stabilizacji. Resztę poznamy po czynach, czyli jak będzie możliwe podpięcie tego szkła do jakiegoś body FF Pentaxa.
70-200 na pełnej klatce, to te same kąty widzenia 50-135 na APS-C - Pentax dotąd nie miał FF, więc tym bardziej są to odpowiedniki. W 4:3 takim odpowiednikiem było 35-100 - pewnie też nie słyszałeś?
To, że wielu używało 70-200 na APS-C uzyskując ekwiwalent ~100-300 dla FF, to zupełnie inna kwestia.
Przecież kupowanie FF Pentaxa jeśli wyjdzie w tym roku bedzie opłacalne ( idąc tokiem myslenia przeciętnego polaka szaraka) dopiero za kilka lat jak ceny się unormują a na rynku beda używane obiektywy HD w tym czasie firma penie zrobi MF 100 mpx w cenie 6 tys$ lub cos równie ciekawego
Kupowanie P FF w tym roku będzie raczej za przyczyna osób którym nie musi się opłacać ;
Przepraszam, miałem na myśli pół kilo więcej wagi niż u konkurencji Pentaxa.
Zaraz, panowie, ten pentax nie ma stabilizacji, więc własciwe jest takie porównanie: link
Tu dopiero wdać jak drogi jest ten pentax. Nie dziwne że trzeba być fanatykiem, żeby tkwić w tym systemie.
A sigma przestała produkować 70 -200 - przecież dla nie fananatyków jest sigma i tamron które w każdym systemie są o połowę tansze ;
@jausmas
Fajne masz te porównania, zestawiasz najdroższą puszkę w systemie (Sony) i jej cenę w przedsprzedaży z aparatami EL konkurencji, które w dodatku już są spory czas na rynku, D610 wyszedł w 2013 r., mając na uwadze, że to de facto jest D600 z usuniętymi błędami konstrukcyjnymi, to właściwie można go datować na 2012 r. Canon 6D to również 2012 r. i ty piszesz, że A7 w wersji pierwszej to epoka wstecz? Poza tym bądź poważny, 6D czy D610 to nie jest konkurencja dla A7r II, chociażby ze względu na matrycę, dlaczego nie weźmiesz do porównań A7 w wersji pierwszej bądź drugiej? Przypomnij, jaką cenę sugerowaną miał D810 (bo to jest konkurencja od Nikona) jak wchodził na rynek? Nie pamiętasz? To pozwól, że ci przypomnę:
D810 - 3300$
Canon 5 DS - 3700$
A7r II - 3200$
To są/były ceny wejściowe wysokorozdzielczych ff, no faktycznie Sony przesadza, tylko dlaczego ma najniższą SRP?
ps .
w pentaxie z nowych obiektywów możemy kupić dwa Tamrony ,sigme , no i ten obiektyw ;
ale oczywiście śa osoby które lubia mieć " ciepła wodę osobno zimna osobno ...;"
obiektyw stabilizowany ,obiektyw nie stabilizowany ,swiatełko mniej większe ;
a tu jednym przyciskiem w body zmieniasz czy ma być taki lub inny ..a jeśli stabilizacja będzie poprawiona i da faktycznie 4,5 ev ? nawet z takim 70 -210 który kupiłem za 250 zł i jestem zadowolony ;
@cube,
przyjmując Twój sposób myślenia...
...... trzeba być idiotą aby kupować aparat. Wszystko co było możliwe do sfotografowania na świecie zostało już dawno zostało sfotografowane na wszelkie możliwe sposoby.....
@SKamil
Tamrona 70-200/2.8 VC do Pentaksa nie ma,
więc jakie dwa Tamrony?
Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG OS HSM "Pentax mount is discontinued" link
@cube, a od kiedy to właściwe są porównania cenowe szkieł będących na rynku od kilku(nastu)lat i tych, które jeszcze na dobrą sprawę nie weszły do sprzedaży? Pentax stabilizacji mieć nie musi, bo stabilizacja matrycy daje w tym wypadku podobne efekty (wizjer przy 200mm nie musi być jeszcze koniecznie stabilizowany), a jej brak niekoniecznie oznacza tańszą konstrukcję.w stosunku do stabilizowanych konkurentów.
@zentaurus, ja tam widzę 215g w stosunku do N, 265g do C, a 415g to różnica dopiero w stosunku do Sony, od którego jest z kolei wyraźnie większy.
Wiekszosc pentaksiarzy i tak go nie kupi. Jada na k10 i pieja jak dobry jest k5/k3 (do wyboru).
Osoby ktore mialy kase, maja juz C, N lub S.
"a 415g to różnica dopiero w stosunku do Sony, od którego jest z kolei wyraźnie większy."
-ale ma tyle samo soczewek i grup link
Pentax 70-200/2.8:
WEIGHT (W/O HOOD): 61.9 oz (1755g)
WEIGHT (W/ HOOD): 64.7 oz (1835g)
WEIGHT (w/ hood and Tripod mount) 71.2 oz (2020g) link
@fanmario - pelnoklatkowa lustrzanka Pentaxa z wbudowaną stabilizacją wchodzi w niszę reprezentowaną do tej pory wyłącznie przez Sony A900/A850 - aparaty bardzo dobre, ale już od kilku lat nieprodukowane i pozbawione następców w linii prostej (A99 i seria A7 to już nowe segmenty, nie dla każdego alternatywne).
A900/A850 ma 2-4EV stabilizacji matrycy i potwierdzenie ostrości nawet ze słoikiem, jeśli go podpiąć przez adapter z dandelionem kupiony na Ebayu za $20.
Co do jakości obrazowania, już przy pojawieniu się na rynku A900 poprzeczka znalazła się bardzo wysoko. Dpreview nie robi już tych starych porównań standardowych profili użytecznych dla reporterki, ciekawe jak wypadłyby w zestawieniu nowsze aparaty.
"
At ISO 200 the A900's JPEG highlight range extends considerably further than either of the Canon models in our comparison and even manages to squeeze past the Nikon D3 thanks to its very gentle curve roll-off. We've been consistently impressed with Sony's ability to hold onto highlight detail and - as our real world experience with the Alpha 900 showed - the dynamic range has real, visible benefits in contrasty conditions.
Camera
Shadow range
Highlight range
Usable range
Sony DSLR-A900 (ISO 200) -5.1 EV 4.2 EV 9.4 EV
Canon EOS 5D (ISO 100) -4.7 EV 3.5 EV 8.2 EV
Nikon D700 (ISO 200) -4.4 EV 3.4 EV 7.8 EV
Nikon D3 (ISO 200) -4.7 EV 3.9 EV 8.6 EV
Canon EOS 1DS Mk3 (ISO 100) -5.1 EV 3.5 EV 8.6 EV
"
@zdebik, tak, oczywiście, musisz znać bardzo wielu "pentaksiarzy"... :P
@dcs, owszem, ale to o niczym nie świadczy - wystarczy by miał np. większe soczewki, co z większą obudową już może zrobić te 400g różnicy.
@jakubh, ale porównanie DR na JPG jest kompletnie niemiarodajne - wystarczy, że ktoś sobie inaczej ustawi kontrast i wyostrzanie (nie mówiąc o innych parametrach), a wyniki będą zupełnie inne.
@mate wejściowe czy niewejściowe nie spodziewaj się szybkiej i znaczącej obniżki ceny tego aparatu. rzeczywistość wygląda tak, że nowości muszą konkurować ze sprawdzonymi i popularnymi konstrukcjami. gdyby AF w A7 oferował podobne możliwości jak w najnowszym modelu to wtedy faktycznie można by się zastanawiać nad takim porównaniem. niestety ale dopiero A7r2 jest pierwszym korpusem, który pod tym względem chyba faktycznie może powalczyć z dostępnymi lustrzankami pełnoklatkowymi konkurencji. tej tezy nie trzeba udowadniać bo potwierdził ją rynek i liczba nabywców - A7 to ciekawy aparat ale rynku nie podbił bo zbytnio niedomagał w podstawowych kwestiach.
@jakubh czytaj co napisał jaad75. zresztą Pentax i Nikon wyciągają obecnie więcej z tych samych układów, co udowodniło już kilka konstrukcji. aczkolwiek z A900 na wakacjach będziesz wyglądał coraz bardziej ekstrawagancko więc inwestuj ;)
albo nie ma magnesium lens barrel
espresso, mistrzu logiki, jak doszedłes do takdaleko idących wniosków?!?
@dcs, być może, choć raczej wątpliwe.
przy założeniu małej produkcji -bardzo prawdopodobne
... bardziej niż to że ma większe soczewki link ;)
Produkcja raczej nie będzie mniejsza niż w przypadku 645Z i szkieł do niego.
link
Pierwsze trzy grupy największych soczewek wyglądają na tym schemacie na większe w Pentaksie.
Póki co to jeszcze nie ma korpusu do tego "cuda".
Zadziwiające, że Pentax ceni się sporo wyżej od CaNikona.
Zapewne będzie musiał zredukować swoje wyobrażenia.
@jaad75
"70-200 na pełnej klatce, to te same kąty widzenia 50-135 na APS-C"
i takie same jak 12,5-36mm na 1/2.5. I co z tego?
"Pierwsze trzy grupy największych soczewek wyglądają na tym schemacie na większe w Pentaksie."
oba mają filtr 77mm link
@Chris62
"Póki co to jeszcze nie ma korpusu do tego "cuda"."
Jak to nie? link Wszystko oprócz 645Z/D
"Zadziwiające, że Pentax ceni się sporo wyżej od CaNikona."
Nowość pentaxa w przedsprzedaży wyceniona 1% wyżej niż będący od jakiegoś czasu na rynku Canon i 0,5% mniej niż będący od jakiegoś czasu na rynku Nikkor. Zaiste sporo wyżej, że hej!
"Zapewne będzie musiał zredukować swoje wyobrażenia."
Zapewne forum Samsunga zostało pogrzebane na dobre :-P
Szkiełko w sam raz do pełnej klatki Pętaksa, oh wait...