Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nikon wyprodukował 95 milionów obiektywów Nikkor

Nikon wyprodukował 95 milionów obiektywów Nikkor
28 lipca
2015 12:04

Firma Nikon poinformowała, że do połowy lipca tego roku liczba wyprodukowanych obiektywów Nikkor wyniosła 95 mln sztuk.

95 mln sztuk oznacza przy tym obiektywy dla lustrzanek oraz bezlusterkowców Nikon 1. Liczba ta powiększyła się o 5 mln sztuk od listopada ubiegłego roku, kiedy to Nikon informował o wyprodukowaniu 90 mln obiektywów.

Japoński producent przypomina też, że w tym roku mieliśmy premiery nowych obiektywów Nikkkor - DX 16-80 mm f/2.8-4E ED VR, a także modeli 300 mm f/4E PF ED VR, 500 mm f/4E FL ED VR oraz 600 mm f/4E FL ED VR.


Komentarze czytelników (25)
  1. 28 lipca 2015, 12:25

    Widzieliście wyniki Nikkor AF-S 58 mm f/1.4G?
    link

  2. Langusta
    Langusta 28 lipca 2015, 12:45
  3. sloma_p
    sloma_p 28 lipca 2015, 13:08

    Wiele osób używających 58/1.4 jest w nim zakochanych, na ostrość nie narzeka, a ogniskowa ładnie się komponuje z 35. Optyczne dostały kiepska kopię, cóż, zdarza się, choć w szkle za tą kasę nie powinno (ale Otusowi tym bardziej...a tu 1.8STM go w powtarzalności bije na łeb...).

  4. sloma_p
    sloma_p 28 lipca 2015, 13:11

    Mnie tam bardziej zaskoczyło porównanie MTFów 200/2 Canona i Nikona. Wydawałoby się, ze nowszy Canon powinien być równie dobry, a tu klops...

  5. poetanonclarus
    poetanonclarus 28 lipca 2015, 13:46

    A widzieliście ile kosztuje nowy 16-80? Bo ja takiej ceny się nie spodziewałem...

  6. 28 lipca 2015, 14:16

    NIKKOR 16-80mm f/2.8-4: 1067$
    NIKKOR 16-85mm f/3.5-5.6: 697$
    Sony E 16-70mm f/4: 998$
    Sony 16-80mm f/3.5-4.5: 998$
    Canon 15-85mm f/3.5-5.6: 799-100(rabat)=699$

  7. handlowiecupc
    handlowiecupc 28 lipca 2015, 16:12

    60 % tych obiektywów to kity a reszta też do kitu.

  8. kedar
    kedar 28 lipca 2015, 16:49

    Zgadzam się z tym co napisał sloma_p o opiniach na temat AF-S 58/1.4. To specyficzny obiektyw. Do bólu miękki, a przymknięty do bólu ostry. Osobiście uważam że brak flar, dobrze korygowana koma to zalety, których nie mam w 50/1.4G, którego posiadam. Widzę różnicę między tymi obiektywami. Inną sprawą jest cena.

  9. focjusz
    focjusz 28 lipca 2015, 17:32

    5mln obiektywów od listopada - czyżby Nikon zwiększał udziały w rynku ?

  10. sabrewulf
    sabrewulf 28 lipca 2015, 17:39

    58/1,4 nie ma być ostry. Ma być ładny w strefie nieostrej a w centrum w ostrości ma być po prostu dobry. Robiłem nim zdjęcia, nie są idealnie ostre ale to co dzieje się za modelką na murze jest rozmyte ładnie i dobrze. Nie polubiłem go ma ale ma coś w obrazku co powoduje że jest inny.

  11. goornik
    goornik 28 lipca 2015, 17:57

    Ciekawe ile lat robili pierwsze 10 milionów, ile tygodni robili ostatnie dziesięć....?

  12. 28 lipca 2015, 17:58

    Co do Nikkor 58 mm f/1.4G
    -Sony Planar T* 50mm F1,4 ZA SSM też swoje kosztuje (~5500)

    Najnowsze jasne zoomy standardowe Olek i Panas 12-35/40 około 4000

  13. goornik
    goornik 28 lipca 2015, 17:59

    sabrewolf - wybacz, ale za tę cenę każdy obiektyw ma "psi obowiązek" być co najmniej bardzo ostry, mile widziana jest wybitna optyka.

  14. 28 lipca 2015, 18:00

    ...a następcy 17-55/2.8 z VR już pewnie nie będzie

  15. sabrewulf
    sabrewulf 28 lipca 2015, 18:22

    @goornik masz rację. Próbuję go wytłumaczyć a Sigma w tym czasie za pół ceny robi szkła które rozdzielczością są dużo do przodu. Mam na myśli, że pewnie mieli inne priorytety w założeniach projektowych. Ale racja, ma "psi obowiązek" bez wątpienia.

  16. Z_photo
    Z_photo 28 lipca 2015, 18:32

    @ goornik: "... za tę cenę każdy obiektyw ma "psi obowiązek" być co najmniej bardzo ostry...".

    Szczęśliwie, nikt nie ma obowiązku kupować jakiegokolwiek produktu - szczególnie, gdy nie odpowiada on oczekiwaniom potencjalnego nabywcy.

  17. all57
    all57 28 lipca 2015, 18:43

    Nikon 95 mln, Canon (przed 3 tygodniami) 110 mln. No to Sony ma jeszcze co robic, ale przy tych cenach ...

  18. goornik
    goornik 28 lipca 2015, 22:18

    Dobra, ale tak szczerze: co jest fajnego w informacji, że powstało tyle to a tyle obiektywów jakiejś marki?
    Czy to podnosi jej prestiż? - nie sądzę
    czy obiektywy będą przez to lepsze? - z pewnością nie
    Czy pan Kowalski w Polsce lub Brown w USA zyska coś przez to? - wątpię....

  19. all57
    all57 28 lipca 2015, 22:43

    Górnik, tu nikt nie produkuje na hałdę. Produkcję trzeba sprzedać, a to się obu producentom jakoś nieźle udaje. Wniosek z tego, że nie jest z nimi tak źle.
    Czy objektywy będą przez to lepsze? Uważam,że będą, bo w końcu aby sprzedać, trzeba się technicznie rozwijać i poprawiać sprzęt. W przeciwnym wypadku, byłoby tak jak kiedyś - jeden Zenit, jeden Helios i 30 lat nic nowego. Czy Kowalski albo Brown będą mieli z tego jakiś zysk? Nie wiem, ale ja wolę mieć z czego wybierać, a tu w obu systemach jest dość do wyboru. Prestige? W branży z pewnością tak. Dla fotografa to raczej obojętne, tu trzeba na to zapracować zdjęciami - no chyba że jest to osobnik nie fotografujący, a jedynie spacerujący ze sprzętem rzucającym się w oczy. Tak jak co niektórzy "narciarze" wracający z Alp z nowiutkim, nienaruszonym sprzętem i mega kacem...
    No ale to inny temat :-)

  20. 28 lipca 2015, 22:50

    Informacje z serwisów -co się psuje -mają.
    Pewnie uwzględniają je przy projektowaniu nowych obiektywów,
    więc czym więcej wyprodukowanych -tym lepiej.

  21. all57
    all57 28 lipca 2015, 22:53

    No ale jak widzę, to jednak temat zaciekawił
    "goornik 28 lipca 2015, 17:57
    Ciekawe ile lat robili pierwsze 10 milionów, ile tygodni robili ostatnie dziesięć....?"

    Jak u Nikona, nie wiem, aczkolwiek tutaj liczone są wszyskie szkła od początku produkcji.
    Canon zmienił system mocowania w 1987 z FD na EF i te liczby tyczą się jedynie nowego bagnetu EF i EF-S

    marzec 1987: rozpoczecie produkcji systemu EF
    1995: 10 Milionow objektywow EF
    2001: 20 Milionow objektywow EF
    2006: 30 Milionow objektywow EF
    2008: 40 Milionow objektywow EF
    2009: 50 Milionow objektywow EF
    styczen 2011: 60 Milionow objektywow EF
    pazdziernik 2011: 70 Milionow objektywow EF
    sierpien 2012: 80 Milionow objektywow EF
    maj 2013: 90 Milionow objektywow EF
    kwiecien 2014: 100 Milionow objektywow EF
    czerwiec 2015: 110 Milionow objektywow EF

  22. blase
    blase 29 lipca 2015, 15:59

    Macie rację, a zwłaszcza Handlowiecupc. Nikon to badziew i mało kto tego używa. Canon to jest porządna firma i tylko o niej każdy chciałby tu czytać. Reasumując nikon jest głupi.

  23. Michel
    Michel 29 lipca 2015, 16:52

    Langusta :-)

  24. fotopstryk
    fotopstryk 30 lipca 2015, 01:24

    Nikon-kretne te wyniki przy Canonie...

  25. cygnus
    cygnus 31 lipca 2015, 00:34

    Oo... Widzę że mój komentarz okazał się tak celny że aż został skasowany :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.