Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Canon prezentuje ewolucję serii EOS 5D

Canon prezentuje ewolucję serii EOS 5D
19 sierpnia
2015 14:57

Z okazji 10. rocznicy wprowadzenia na rynek pierwszej lustrzanki z serii EOS 5D, amerykański oddział firmy Canon udostępnił materiał filmowy prezentujący ewolucję tych aparatów począwszy od 2005 roku.

Trwające ok. 3 minut wideo możecie oglądać poniżej:


Komentarze czytelników (33)
  1. Beginner
    Beginner 19 sierpnia 2015, 15:24

    Coraz więcej pary w gwizdek :-(

  2. fotopstryk
    fotopstryk 19 sierpnia 2015, 15:27

    Nawet stare 5DmkI wycina obrazkiem dzisiejsze nowinki. I kazde szklo jest na nim ostre :)

  3. qbic
    qbic 19 sierpnia 2015, 15:32

    Na szczęscie jest godny następca 5DmkI, tyle że w innym systemie.

  4. Wnioski
    Wnioski 19 sierpnia 2015, 16:06

    Wygląda - tak jakby - na samozachwyt?!

  5. cube
    cube 19 sierpnia 2015, 16:21

    fotopstryk, 100% racji. Niedawno robiłem większe wydruki, wybrałem najlepsze zdjęcia i tak jakos wyszło że dokładnie połowa z nich pochodziła z 5Dc i CZ50mm.

  6. Bahrd
    Bahrd 19 sierpnia 2015, 16:33

    Wnioski,
    Ty nie obchodzisz - rozumiem - urodzin (albo chociaż okrągłych rocznic)? ;)


    PS
    Nie da się ukryć, że - na tle innych producentów - matryce Canona słabują ostatnio. Ale nie mam wątpliwości, że i tak są bardzo dobre.


  7. mgkiler
    mgkiler 19 sierpnia 2015, 17:06

    A gdzie news o "Aparat Modulo" czyli matryca, którą nie da się prześwietlić.

    Na innych portalach był taki news.

  8. dARTi
    dARTi 19 sierpnia 2015, 17:11

    cube ale wiesz, że to akurat zasługa CZ50mm niż 5D?

  9. cube
    cube 19 sierpnia 2015, 17:23

    Też, ale nie do końca, zdjęcia z 5d generalnie wyglądają bardzo miodnie w druku. Druga grupa zdjęć do druku poszła z 1ds3+85/1.2. Mimo wszystko klatki z CZ50+5d wyglądają ciut lepiej na papierze. A wg. różnych portali CZ50/1.4 to mydło, a 5d to rupieć 12mpx, co nawet LV nie posiada... a jednak zdjęcia zachwycają. :-)

  10. 19 sierpnia 2015, 17:28

    Potwierdzam. 5d mk1 to juz rupiec.

  11. Bahrd
    Bahrd 19 sierpnia 2015, 17:30

    Cube,

    Trochę - przyznaję - jestem zaskoczony. Od zawsze mówiono, że "jedynka" ma lepszą matrycę. I nie chodziło tu o marne 4mpx więcej, co - zdaje się - o odwzorowanie kolorów (głównie skóry) dzięki innemu filtrowi Bayera (czego efektem ubocznym miało być większe szumy).

    Ale to było lata temu i mogłem coś pomieszać...

  12. cube
    cube 19 sierpnia 2015, 18:40

    Bahrd, ale co cię zaskakuje? zdjęcie to nie tylko matryca, widać miałem szczęscie trafić lepsze swiatło z 5-tką w ręku. ;-)

  13. MateuszJ
    MateuszJ 19 sierpnia 2015, 19:35

    Qbic: na szczęście bredzisz, takie nieszkodliwe bajdurzenie uprawiasz.
    Phil001: rupieć bo ? Nie ma Wifi ? Nie strzela 8fps ? Nie kręci filmów ? Nie ma ISO 102 400 ? Twoje "potwierdzam" nic nie znaczy, na szczęście. Obrazek z 5D jest ciągle znakomity, zgadzam się z fotopstrykiem oraz cubem. Phil, popstrykaj 5D, z np. EF 50/1.4. Cudne obrazki można tym tworzyć.

  14. Da__FreaK
    Da__FreaK 19 sierpnia 2015, 20:09

    Używam 5dc z 24L i 135L ..Miodek :) Żeby jeszcze mialo AF jak stare 1d2 to by była petarda :D

  15. dARTi
    dARTi 19 sierpnia 2015, 20:13

    Cube wreszcie sie z Tobą zgadzam. Światło, moment, temat, kompozycja. Sprzęt gdzies daleko na końcu... Niestety to portal o sprzęcie a piszemy tu chyba z nudów i najczęściej głupoty ;)

  16. druid
    druid 19 sierpnia 2015, 21:39

    Wszystkie 5-ątki począwszy od wersji pierwszej to sprzęt którym nadal można robić świetne zdjęcia. Co nie zmienia jednak faktu, że od jakiegoś czasu ewolucja serii EOS 5D to temat dosyć żenujący. Przeskok z 5D na 5D mkII to było coś, Lepsza matryca, większa rozdzielczość a przede wszystkim filmowanie sprawiły że to chyba pozostanie najpopularniejszy FF ever :) Później już tak różowo nie jest... a nazywanie 5DR ewolucją jest grubą przesadą. Prócz rozdzielczości (potrzebnej może garstce fotografujących) nie ma nic więcej... a nawet jest gorzej bo szum większy i ISO ograniczone.
    Myślę, że większość osób mając do wyboru mkIII a 5DR wybrałoby ten pierwszy.

  17. fotopstryk
    fotopstryk 19 sierpnia 2015, 23:06

    Mam 5D II od roku 2010 i sprzedam jego zwloki dopiero jak go zajade. Z Sigma Art 50 wymiata.

  18. Bahrd
    Bahrd 19 sierpnia 2015, 23:11

    Cube, dARTi,

    "Światło, moment, temat, kompozycja" - nie sposób się nie zgodzić. Ale też nie ma co się zżymać na to, że u Optycznych mówi się o sprzęcie, który - z punktu widzenia inżyniera - też często kryje w sobie piękno, niespodziankę, pomysł, finezję...

  19. ciszy
    ciszy 19 sierpnia 2015, 23:47

    Ludzie się naoglądają takich filmów a potem myślą że będą pro i będą robić najpiękniejsze fotki... eh sprzęt to nie wszystko...

  20. gamma
    gamma 20 sierpnia 2015, 00:00

    canon i nikon jest jak bmw i mercedes.

    inne firmy probuja gonic, ale jakos im sie nie udaje.
    "wielki" pentax moze za 5 lat wprowadzi FF.
    sony tez jakos wymieklo z FF w lustrze.

    na razie lideruja w segmencie pro ;-)

  21. deel77
    deel77 20 sierpnia 2015, 00:11

    5d mk3 od tego zacząłem zabawę z FF. Jestem zadowolony. Może dokupię 5sdr.

  22. sloma_p
    sloma_p 20 sierpnia 2015, 07:25

    Ja jestem w innym systemie, ale zgodzę się z cie
    "Grube" piksele dają fajny obrazek, może dlatego, że maskują wiele niedoskonałości technicznych i nie ma co rozpraszać (świadomie lub podświadomie) uwagi. Inn sprawa ze dobry wydruk z gęstej matrycy robi duże wrażenie, no ale to kusi być coś w rodzaju Ultraprintu. ..

  23. qbic
    qbic 20 sierpnia 2015, 09:28

    MateuszJ, twoja opinia na temat moich wypowiedzi jest pusta.

    Znalazł się inny aparat FF z matrycą 12mpix do którego można podłączyć praktycznie każdy obiektyw.

  24. cube
    cube 20 sierpnia 2015, 10:26

    @qbic, tak, i nawet ten następca przetwarza 12 bitowo jak klaszcyna 5-tka z 2005r. Niestety nie wiem jak obrazowanie tego "następcy" się ma do 5-tki, gdyż jest on stworzony przede wszystkim do filmowania i wysokich iso.

    Bahrd, dARTi, ale sprzęt też jest istotny i jest jedną z niewielu rzeczy na jaką masz wpływ. Bo światło (poza studio) jakie trafisz takie masz, kadr skomponujesz jak umiesz, ale sprzęt możesz sobie dobrać by był lepszy do tego co chcesz robić. I tu może się bardzo liczyć np. szybkość reakcji, pewność AF. Albo np. wysokie czułości. Albo... itd. Dlatego sprzęt jest ważny w procesie tworzenia obrazu, mimo, że jak już mamy przed sobą gotowe zdjęcie to nie ma znaczenia czym zostało ono zrobione.

  25. Eth
    Eth 20 sierpnia 2015, 10:26

    @qbic - mówisz o tym następcy, który zapisuje stratnie rawy? w porównaniu do 5Dc to regres, nie progres, więc słaby z niego następca ;)

  26. jaad75
    jaad75 20 sierpnia 2015, 10:58

    Stratnie zapisane RAW-y nie zniwelują przepaści jakościowej między tymi matrycami. Matryca pierwszej piątki, nijak nie wpisuje się w dzisiejsze standardy obrazowania w tej klasie aparatów.

  27. 20 sierpnia 2015, 12:45

    Canon 5D Mark II na jednej migawce zrobił milion zdjęć i dalej działa info na twarzobooku CSI Foto Video

  28. cube
    cube 20 sierpnia 2015, 13:04

    wg. raportów użytkowników 5d2 ma średnio ponad 40% szans przekroczyć milion strzałów na jednej migawce: link

  29. cube
    cube 20 sierpnia 2015, 13:06

    Przy czym wyniki są zaniżone, bo zbyt dużo jest nierealnych danych o padnięciu migawki przy bardzo niskim przebiegu...

  30. druid
    druid 20 sierpnia 2015, 14:17

    @qbic
    Wszyscy świętujemy, że w końcu znalazłeś aparat dla siebie. Dawniej na okrągło pisałeś, że wszystkie Canony mają straszny banding, teraz na okrągło piszesz, że Canony mają banding a Sony go nie ma :D

  31. qbic
    qbic 20 sierpnia 2015, 14:56

    Czyżbym zranił twoje uczucia religijne informacją o gustownej kratownicy czającej się przy 12 bicie?

  32. canoes
    canoes 20 sierpnia 2015, 23:59

    Niby rocznica, to wypadałoby, żeby RAWy w DPP 4xxx działały, gdzie nawet ze 100D chodzą. ;-(

  33. Bahrd
    Bahrd 21 sierpnia 2015, 11:03

    Canoes, racja!
    Ale to zdaje się nie kwestia pozycjonowania modelu, a wieku.

    Mam zacny model Canona z 2007 i cierpliwie czekam...

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.