Nowe obiektywy Samyang - 21 mm f/1.4 oraz 50 mm f/1.2
Pod marką Rokinon koreańska firma Samyang zaprezentowała dwa nowe, jasne obiektywy przeznaczone dla bezlusterkowców. To modele 21 mm f/1.4 ED AS UMC CS oraz 50 mm f/1.2 AS UMC CS.
Nowe obiektywy Samyang (Rokinon) będą dostępne z mocowaniami Canon EF-M, Fujifilm X, Sony E oraz Mikro 4/3. Można je już zamawiać m.in. na stronie sklepu B&H (w systemie „pre-order”). Model 21 mm f/1.4 został wyceniony na 499 dolarów, a 50 mm f/1.2 na 549 dolarów.
W przypadku obiektywu 21 mm f/1.4 mamy do czynienia z 8 soczewkami ułożonymi w 7 grupach. Pole widzenia wynosi 69.3 stopnia, a minimalny dystans ostrzenia to 30 cm. W modelu 50 mm f/1.2 mamy 9 soczewek w 7 grupach, pole widzenia to 31.7 stopnia, zaś minimalny dystans ostrzenia to 50 cm. Oba obiektywy wyposażone są w 9-listkowe przysłony.
Specyfikacje obiektywów są dostępne w naszej bazie:
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Bardzo przyjemne premiery.
noo, widzę że rusza produkcja niezależna do Sony E! jeszcze z rok-dwa i będzie w czym przebierać :-)
Owszem, przy czym jak widać, nx-a nie ma...
A może zrobiliby 21/2.8 do FF? Niechby i do bezlusterkowego Sony ...
A przy tym, co ciekawe, jest Canon EF-M.
Baaardzo przyjemne! gdybym mnie miał 50/1,2 z bagnetem Nikona, pewnie bym się skusił....
No chyba, że w teście okaże się, że jest duuuuużo lepszy od "sytarego dobrego" Nikkora.....
Do pełni szczęścia brakuje tylko AF :)
Duże toto będzie?
W wypadku m4/3 obiektywy raczej wielu kupców nie znajdą. Są przecież wyposażone w AF 45/1.8, jest 20/1.7 - co ważne tańsze od tych Samyangów.
50mm pod APS-C? Dziwna sprawa...
Ee.... tylko na cropy.
A chciałbyś 21/1.4 na FF za pińcet dolców? Takie rzeczy ino w Erze...
A juz się cieszylem a tu pod aps-c eh szkoda.
@septemberlicht
50/1.2 może być dla niektórych alternatywą dla Voigtlandera 42.5/0.95. Dzięki temu, że pod APS-C, to można się spodziewać minimalnego winietowania i bardzo przyzwoitego obrazu w rogach matrycy 4/3. Za taką kasę można wybaczyć rozmiar i wagę. Pod warunkiem, że szkiełka będą trzymały poziom. A po takim 135/2, można mieć nadzieję, że i tu będzie bardzo dobrze.
Natomiast 21/1.4 to już dużo mniej ciekawa opcja dla użytkowników m4/3.
21 dla APS-C to też takie ni pies nie wydra, 31,5 na matrycach Sony czy 33,5 w Canonie (tu już bliżej ogólnie znanym standardom). Chyba, że ktoś Pentaxa analogowego się przesiada, to mu takie 31 spasuje ;)
@komisarz_ryba, a jest dziwnego w szerokiej portretówce na APS-C?
Z bagnetem XF raczej nie sprzedadzą za wiele. Są w podobnych rozmiarach i wadze 23 1.4 i 56 1.2. A używki w podobnych pieniądzach co Rokinony.
Nudy. No ale coś się dziać musi więc robią nowe obiektywy aby napędzać sprzedaż. Od dawna w fotografii jest już pełna oferta narzędzi umożliwiających wykonywanie świetnych zdjęć, zwłaszcza jeśli chodzi o lustrzanki. Po to powstały bezlusterkowce, aby nieco zmodyfikować potrzeby klientów by kupowali coraz więcej nowości, bo przecież niczego istotnego w kwestii obrazowania to nie oferuje. Lansuje się też moda na manuale, chociaż w praktyce jeśli mam wybierać to wolę nawet 1.8 ale z AF-em. Sigma i Canon to jedyne firmy które oferują coś ciekawego na cropowe matryce. Canon ze swymi fajnymi i w miarę tanimi STM a sigma z obiektywami serii Art.
Super! Zwlaszcza 1.4/21 do Fuji - juz sie nie moge doczekac.
@jaad75 - np. to ze nikt takich obiektywow dedykowanych APS-Cnie produkuje, a szkiel z FF o tej ogniskowej uzywalo sie na APS-C z koniecznosci (tanie, opularne, brak odpowiednika 50 pod apsc). Stad moje zdziwienie. niechby jeszcze to bylo 56mm zeby celowac w klasyczna szeroka portretowke 85mm. Niby roznica niewielka, ale po co wynajdywac kolo od nowa i oferowac nowa ogniskowa, gdzie brakuje tych sprawdzownych? Moim zdaniem Samyang projektowal to po FF i zmniejszyl, czyli poszedl po kosztach.
@komisarz_ryba spadłem z krzesła po Twoim ostatnim zdaniu :)
@komisarz_ryba
Klasyczną szeroką portretówką jest właśnie 75 mm na ff, ogniskowa stosunkowo popularna w dalmierzach (dużo bardziej niż 85 mm), co by nie być gołosłownym:
link
link
link
W średnim i wielkim formacie krótkie portretówki dające kąt widzenia ~32 st. również nie należą do rzadkości.
@mate - 75mm moze byc dostepne w niszowych systemach, ale nie zyje w latach dwudziestych wiec wypowiadam sie w kontekscie oferty wpolczesnej. Swoja droga leica moze byc klasyczna, ale na pewno nie popularna. Juz bardziej znana.
Nikt nie zwrócił uwagi na nową obudowę tych Samyangów.
damn, ja też myślałem przez chwilę, że to pod FF...
i myślę sobie "Good job Samyangu, nietypowe szkła z niskimi cenami - powrót do starej formy"... i już się cieszę, że pod Sony... ale E a nie EF :/
gdyby to było 21/1.4 pod FF w takiej cenie (ew. o połowę drożej nawet), brałbym na ślepo.
@komisarz_ryba: albo mi się wydaje, albo miliony ludzi robią portrety używając 50mm na APS-C - więc Twoje wyobrażenie o braku popularności odpowiednika 75mm chyba lekko się rozmija z rzeczywistością.
@lcf, a czym mają robić portrety, skoro 50 mm kupuje się najczęściej zaraz po kitowym i to głównie ze względu na cenę. Gdyby najtańszymi obiektywami ze światłem 1.8 były plasticzane 40-ki czy 60-ki, to właśnie takie byłyby najczęściej używane. Setki milionów ludzi robi samojebki szerokim kątem w telefonie, więc mamy to uznać za główny nurt portretu?
50 mm na APS-C fajne jest do luźnego popiersia, albo do całej sylwetki. Do ciaśniejszych portretów (obejmujących coś w okolicach zdjęcia legitymacyjnego) zdecydowanie bardziej 85 mm. Inaczej robi się krzywdę modelkom.
Dostrzegam, że w dzisiejszym czasach jest tendencja do włażenia z obiektywem na osobę fotografowaną, ale taka bliskość niekoniecznie dodaje tym zdjęciom intymności.
@MaciekNorth, ale jaki to problem, przy dzisiejszych matrycach, zrobić luźniejszy portret i go potem przyciąć?
85mm jest fajne, ale na APS-C robi się już ciasno, a do tego są to z reguły szkła większe, cięższe i droższe.
@lcf - przed komentowaniem polecam zapoznanie sie z pozostalymi postami. Wyjasnilem tam dlaczego tak sie dzieje.
@Michel - to moze od razu 35mm? Czemu nie, w koncu to pole widzenia 50mm na APS-C. Przytnie sie i jakos to bedzie.
Samyang zaoferowal obiektywy pod APS-C z ogniskowymi typowymi dla FF. Stad moj wniosek ze zrobili recycling jakichs projektow ktore robili pod FF.
Raczej o recyclingu nie ma mowy inne są wymagania pod APS-c a inne pod ff,
są więc są to szkła typowe pod APS_-C lub 4/3.
Inna sprawa to jakość tych szkieł no i oczywiście cena .
romeczek
''Nikt nie zwrócił uwagi na nową obudowę tych Samyangów.''
Bo są bardzo podobne do już istniejącej linii bezlusterkowych samyangów?
@antON2 - a na czym te inne wymagania polegaja? I dlaczego ite roznice w wymaganiach nie istnieja dla APS-C vs m43?
wielkość szkła byłaby ok gdyby krył FF ;)
Ciekaw jestem jak te szkla winetowac będą na ff. Może się okazać ze wystarczy tylko uciąć delikatnie rogi albo ustawić w aparacie przybliżenie 1.3x i nie będzie winetowac podobnie jak jest np z tamronem 60mm f2 macro który do okolo 1m bez winetowania kryje FF a dalej jest bardzo mala.
"Nikt nie zwrócił uwagi na nową obudowę tych Samyangów. "
bo ani to ładne, ani wygodne, tak samo śliskie jak poprzednich modelach.
komisarz_ryba
22 września 2015, 15:08
@Michel - to moze od razu 35mm? Czemu nie, w koncu to pole widzenia 50mm na APS-C. Przytnie sie i jakos to bedzie.
---------------------------
No i co? Da się?
Praktykowałem na NX30/F2 i spoko.
Lepiej mieć ciut za szeroko niż za wąsko kiedy akurat nie da się odejść od modelki/modela
Teraz mam 45/1,8 (@70/2,8) i też się da.
jak dla mnie te ogniskowe dają w miarę wierną perspektywę.
16/2,4 już czyni deformacje ale dla śmiechu można i karykaturę sfocić czemu nie?
21/F1,4 akurat brakuje czegoś takiego w NX jako ekw. 35 mm a tu masz - nie ma do NXa...
Ciekaw jestem jak te szkla winetowac będą na ff. Może się okazać ze wystarczy tylko uciąć delikatnie rogi albo ustawić w aparacie przybliżenie 1.3x i nie będzie winetowac podobnie jak jest np z tamronem 60mm f2 macro który do okolo 1m bez winetowania kryje FF a dalej jest bardzo mala.
Ciekaw jestem jak te szkla winetowac będą na ff. Może się okazać ze wystarczy tylko uciąć delikatnie rogi albo ustawić w aparacie przybliżenie 1.3x i nie będzie winetowac podobnie jak jest np z tamronem 60mm f2 macro który do okolo 1m bez winetowania kryje FF a dalej jest bardzo mala.
Ciekaw jestem jak te szkla winetowac będą na ff. Może się okazać ze wystarczy tylko uciąć delikatnie rogi albo ustawić w aparacie przybliżenie 1.3x i nie będzie winetowac podobnie jak jest np z tamronem 60mm f2 macro który do okolo 1m bez winetowania kryje FF a dalej jest bardzo mala.
Co jest? Czemu mi kilkakrotnie wyslalo stara wiadomość sory mój telefon zwariowal...
Oj tam na FF którego aparatu skoro są dla bezlusterkowców DX?
Na Sony A7 można spróbować najwyżej będzie kadr cropowy i tyle. Kto ma wersję R temu i pikseli nie braknie
Bez lusterkowy Sony E tak naprawdę nie ma obiektywów, wybór jest czysto amatorski, i żałosny. To już większy jest do Nikon 1, bo 32 f/1.2, czy system do Olympus, m4/3 Panasonic 42 f/1.2.
Ale do Canon / Nikon nie mają co fikać; do wyboru do koloru.
Nikon robi 50mm f/1.2 czy 85 1.4G.