Sigma A 20 mm f/1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe
Właśnie dotarła do nas nowa Sigma A 20 mm f/1.4 DG HSM i korzystając z ładnej pogody wyszliśmy na spacer na warszawskie Stare Miasto, aby wykonać kilkadziesiąt zdjęć przykładowych. Zapraszamy do oglądania i dyskusji.
Użyliśmy aparatu Canon EOS 5D Mark III. Wszystkie zdjęcia to pliki JPEG z najniższym poziomem wyostrzania i kompresji.
Zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/1.4, exp. 1/8000 sek., ISO 50 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.89 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/1.4, exp. 1/5000 sek., ISO 50 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.66 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/1.4, exp. 1/4000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.56 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/1.4, exp. 1/800 sek., ISO 200 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.28 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/1.4, exp. 1/2000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.98 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/1.4, exp. 1/400 sek., ISO 200 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.24 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/1.4, exp. 1/640 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.18 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/1.4, exp. 1/30 sek., ISO 400 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.69 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/1.4, exp. 1/8000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.43 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/2.0, exp. 1/1250 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.06 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/2.0, exp. 1/60 sek., ISO 400 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.17 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/2.0, exp. 1/320 sek., ISO 200 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 4.84 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/2.0, exp. 1/100 sek., ISO 400 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.73 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/2.0, exp. 1/8000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.02 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/2.0, exp. 1/5000 sek., ISO 50 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.59 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/2.0, exp. 1/6400 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.77 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/2.0, exp. 1/250 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.27 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/2.8, exp. 1/1250 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.98 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/2.8, exp. 1/800 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.63 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/2.8, exp. 1/3200 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.54 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/2.8, exp. 1/200 sek., ISO 200 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.67 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/2.8, exp. 1/2000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 9.16 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/2.8, exp. 1/1000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.44 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/2.8, exp. 1/6400 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.73 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/4.0, exp. 1/1600 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.55 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/4.0, exp. 1/1250 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.29 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/4.0, exp. 1/1000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.48 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/4.0, exp. 1/1600 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.5 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/4.0, exp. 1/1000 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.67 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/4.0, exp. 1/1600 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.41 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.41 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/5.6, exp. 1/250 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 9.64 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/5.6, exp. 1/800 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.23 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/5.6, exp. 1/400 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 8.79 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/5.6, exp. 1/1250 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 6.97 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/8.0, exp. 1/125 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 12.36 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/8.0, exp. 1/400 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 7.82 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/8.0, exp. 1/250 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 9.45 MB |
Aparat: Canon 5D MkIII
Parametry: 20 mm, f/11.0, exp. 1/200 sek., ISO 100 Plik: JPEG, 5760 x 3840 pix, 5.34 MB |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Jest sens w ogóle testować kolejne Arty? ;)
Ostrość w centrum super, narożniki odstają ale bez tragedii (na 1.4 bo po to się takie szkło kupuje), winieta spora, CA całkiem w porządku. Cena jak zwykle świetna za te parametry. No ale mam N20/1.8 wiec tym razem się nie skuszę.
Z tego co widzę to robi wrażenie. Brzegi i rogi bardzo dobre jakna te parametry. Oczywiście te którą są w płaszczyźnie ostrości. No, ale w tych wymiarach szkła to powinny takie być. Coś wysyp teraz stałek wielkości wiader i wadze około kilograma. Jest z czego wybierać. Ja jednak wolę mniej doskonałe, ale może bardziej poręczne stałki. Jest dużo 24/1.4 i bym chyba wolał 20/2.0 - 2x mniejsze i lżejsze.
obrazek miodzio
Piękna sprawa, szeroko, mega jasno, można gwiazdki łapać :)
Ta Sigma na zdjęciach wygląda na większą niż jest w rzeczywistości. Spodziewałem się, że będzie większa.
takie 20/1.4 to moj brakujacy element :O Arek jak jest z AF? podobnie jak pozostale arty czy jednak powtarzalnosc jest lepsza ? :D
Wygląda to naprawdę świetnie. Aż się prosi o fotkę nocnego nieba.
@tripper
Chciałem zgłosić dokładnie taki sam postulat. Mam nadzieję że w pełnym teście nie zabraknie fotek nocnego nieba lub, jeśli pogoda nie dopisze, chociaż miasta nocą. Bez tego test takiego szkła trudno uznać za kompletny...
Jest pełnia i na razie nie mam możliwości wyskoczenia poza Wawę, żeby to niebo jako tako wyglądało. Jak pogoda się utrzyma, to będę 31go jechał na fotografowanie przelotu planetoidy 2015 TB145 więc wtedy coś tam cyknę.
Fenomenalna ostrość na brzegu "wide open" jak na 20 mm i f/1,4!! Winieta też (niestety) mistrzowska, ale nie ma co oczekiwać cudów - światła w rogach obiektyw sam nie wyprodukuje....
Mam wrażenie, że inne szkła "okołodwudziestkowe" zostaną zmiażdżone przez tą Sigmę!
Brawo!
Arek, Co to za planetoida, podeślij mi efemerydę
Ja pierdziu, ale petarda, normalnie sam JPEG wystarcza
goornik - link
z najniższym poziomem wyostrzania? no no.
Arku a tak z ciekawości to przelot tej planetoidy to jakieś ciekawe zjawisko czy po prostu kolejna ,,gwiazdk" na niebie tyle ze poruszająca się? Bo nie wiem czy warto na stawiać się na obserwacje i czym to focic...:-)
Poruszająca się szybko gwiazdka. Szybko, to znaczy kilka-kilkanaście stopni na godzinę. Nic efektownego jeśli nie jest się poważnie zainteresowanym tematem.
Jak tu wierzyć w obiektyw,,,izm
Na jednych fotkach beczka na innych pion.
Te same prawie parametry ,o ile róznica w czasie naswietlania nie wpływa na geometrię .Cos mi nie Hallo ! z testem w plenerze. Może szkła inne tylko kadrowanie pod "zadany kąt"- w spiskowej teorii dziejów.
Powtórzę pytanie FuzBal - Arek jak z AF,jaka powtarzalność ?
Fajne szkło.
Strasznie fajny efekt daje taka bardzo jasna szerokokątna stałka. Chodzi mi głównie o fotki pomniczków i skrzynki.
winieta momentami na f/4 większa niż na f/1.4...
Dobry kontrast i kolory. Październikowe słońce daje to sporo "od siebie", ale wydaje się że i Sigma coś dokłada. A tak przy okazji - to dodanie odwzorowania kolorów byłoby dobrym dodatkiem do procedury testowej. Na początek wystarczy jakaś standardowa fotka karty kolorów...
Ha, zapowiada się doskonale (uwzględniając ogniskową). Idealne uzupełnienie zestawu stałek, jeśli ktoś tak akurat lubi.. Fajnie :-)
Seria Art mocno zamieszała na rynku szkieł systemowych.
Każda premiera nowego szkła Sigmy i ja je chcę!
Do testów, sampli podchodzę ostrożnie bo widziałem już wiele świetnych szkieł, o których świat już dawno zapomniał, albo pamięta o nich niewielu...
Aby kupować trzeba mieć za co.
Tu kilka przykładowych ujęć miesza mi w głowie co sprzedać z tego czego nigdy nie zamierzałem sprzedać.
Brawo Sigma!
Mam trzy szkła z tej serii i jeszcze trzy mi potrzebne aby zawołał "brawo ja".
Szukam pracy, oddam żonę, zamienię samochód na tańszy...
Co robić?
Objektyw o tej przysłonie to szkło przede wszystkim na reportarz a wiec gdzie klasyczny przykład czyli half-shot przy pełnym otwarciu osoby ( nie skrzynki na listy ), umieszczonej w jednej z połówek kadru ( a nie w centrum w którym wiekszość objektywów do przyjęcia )? Na uzupełnienie prosiłoby się jakieś ciasne wnętrze z paroma osobami.
Architekturę cyka się objektywem który ma rysować krawędzie tak samo ostro jak środek n.p. Loxia 20/2.8 czy Super-Elmarit 21/3.5.
Miałem akurat kilka dni temu możliwość testowania na Canonie 6D Sigmy 24/1.4 Art przez calutkie dwa dni i wszystko jest pięknie i cudowne, ale AF to tragedia - miota nim jak szatan. Obiektyw ma tendencje do BF lub FF w zależności od odległości na którą ostrzymy. Przy dobrym świetle AF jeszcze daje rade na małe odległości ale przy trudnych warunkach potrafi pudłować wszystko. Byłem z nim na ulicy, w muzeum, w kościele i niestety ale zjadłem sporo nerwów.
Jak AF trafi zdjęcia wychodzą miód malina, ale częściej nie trafiał i niestety ale jest to mój koniec przygody z serią Art.
I dobrze, niech inni, którzy z AF problemu nie mają, cieszą się obrazkiem.
Acha 24/1.4 w niewprawnych rękach nie trafia ani od Sigmy śni od Nikona ani Canona. Jak wchodził Nikkor 24/1.4 tez był lament ze AF do kitu. Potem się ludzie nauczyli z jednej strony, a zaakceptowali ze tak jasne szerokie szkło ze względu na sposób w jaki działa fazowy AF w lustrach będzie czasem robił jaja z drugiej.
Ale z tym AF to ubaw, kto to pisze konkurencja ? Pechowcy życiowi ? Ludzie co nie wiedzą jak AF działa ? Mam 4 szkła z serii ART działają na 4 różnych body Canona, jedno szło było wysłane do kalibracji z jednym body, 1 ustawiana korekcja w body, 2 nie dotykane, wszystkie po tym trafiają w punkt zawsze bez problemów czy to jasno czy ciemniej. Nie jest to prędkość C 16-25IIL/2.8 ale i tak wystarcza do reportaży. To że trzeba raz skalibrować to raczej nie uważam za problem, większe są problemy jak mydło totalne albo ciemnia w szkle w innych "firmowych" markach coś co nie jestem w stanie zmienić.
Więc proponuje więcej marudźcie,ceny będą jeszcze niższe za tak genialne szkła. Z Góry Wszystkich dziękuję :)
" sloma_p " w pełni się zgadzam Canonowski 24 L II również nie bryluje, szczególnie przy większych odległościach od obiektu
"ok99" radzę wziąć do porównania systemowy obiektyw 24mm i dopiero wyciągać wnioski, gdyż chyba jest to problem większości szerokich obiektywów. Natomiast osobiście posiadam 35 mm Art i naprawdę nie mogę się przyczepić do AF, więc nie spisywał bym serii Art. na straty po przetestowaniu tylko jednego obiektywu.
Ja używam prywatnie 24/35/50A i coraz mniej już 85EX i podzielam zdanie użytkownika @ok99.
Optycznie są rewelacyjne, ale celność w różnych warunkach oświetleniowych na Canonie 5d3 i 6d pozostawia czasami wiele do życzenia. Na szczęście optyka rekompensuje niedogodności.
Fakty są takie, że drogie Canony i Nikkory mają AF szybszy od Sigm z serii Art. I to jest ważna zaleta. Jeśli chodzi o celność oraz BF/FF zależny od odległości i ogniskowej, to bolączka ta dotyczy zarówno Sigm jak i obiektywów systemowych.
Moje doświadczenia (a przerzuciłem naprawdę sporo szkieł) pokazują, że jeśli obiektywy niefirmowe są gorsze w tym względnie od firmówek, to w stopniu niewielkim. Szanse na trafienie źle działającej sztuki są więc podobne.
W przypadku Sigmy mamy jednak USB-DOCK. W przypadku innych producentów musimy wysyłać na kalibrację do serwisu. A jeden z markowych serwisów kalibrację jasnych szkieł robi i tak na f/2.8 oraz w jednej odległości.
Jaki to ma skutek dla szkieł o świetle f/1.4, nie muszę mówić...
@Cichy - u mnie jest tak, ze 35A to najcelniejsze szkło. Zwłaszcza po serwisie jednego z body zaczęła trafiać prawie wszystko i to w najrozmaitszych warunkach, z lampą i bez. Jestem autentycznie w szoku, bo aż próbuję ten zestaw (D3+35A) zmusić do błędu i owszem jak przegnę to czasem, od dzwonu, nie trafi, ale to każde szkło tak ma. Inna sprawa, że celność moich pozostałych obiektywów też się poprawiła. 50 miałem tylko na teście i nie zauważyłem wpadek większych, ale miałem ja krótko. 24 z reguły na 1.4 mają problem, to jest trudne zadanie i dla szkła i dla systemu AF. 20 będzie jeszcze trudniejsza, ale moja NIkonowska tyż czasem ma swoje zdanie na temat tego, gdzie ma być ostrość...
@Arek - co do szybkości AF w drogich szkłach, to też różnie bywa. Owszem C35L i zoomy 2.8 C i N do demony prędkości, ale już z pozostałymi stałkami to różnie bywa. N24, 35 i 84/1.4 są OK, ale nie jakieś super szybkie - na pewno wolniejsze od 35L. 50/1.4 to jest w ogóle tragedia i szybkościowa i jeśłi chodzi o celność - ale to tanie szkło. O ile w Canonie mocno bym się zastanawiał nad 35L, to u Nikona nie ma praktycznie nic przemawiającego za 35/1.4, może poza uszczelnieniem jak ktoś absolutnie potrzebuje (a i ono nie jest na poziomie zoomów 2.8...). Przy 24 równica z cenie jest taka, że tez nie wiem, co by miało przemawiać za szkłami oem. 50A jest klasą samą w sobie jeśli chodzi o 50 1.4 z AF, ale jest wielka i ciężka, więc jak ktoś ma 50 jako dupęratuj jak ja, to lepiej systemówkę.
@dcs - dodaj, że te testy są na nieskończoności. To wcale nie musi tak wyglądać dla typowego zastosowania szkła reporterskiego. Dopiero jak pododajesz sobie wyniki z kilku źródeł wychodzi, które rzeczywiście jest dobre i Sigmy nie mają się czego tu wstydzić, wręcz przeciwnie.
Rozrzut jakościowy jest, wiadomo, ale firmówki tez mają (Nikon...) a kosztują, hmm, nieco więcej.
wiesz słoma_p z jakiej odległości optyczne testuje?
Wiem, z takiej, żeby się tablica testowa Imatestu zmieściła w kadrze. Żeby zrobić tablicę do testowania szkieł typu 24 mm na nieskończoności musieliby mieć studio w jakiejś wysokiej i dużej hali produkcyjnej. Nie mówiąc o oświetleniu tego w jednorodny sposób. Testy na nieskończoności można zrobić tylko takim OLAFem jak ma Lensrentals.
@Arek - kiedy testy?
Ta firma ryje bańkę swoimi produktami. Nie spodziewałem się takiej rozdziałki na otwartym szkle. Ostrość ustawiona centralnie przy f8 kwalifikuje to szkło do krajobrazu. Szkoda że nie wkradł się żaden kadr w kontrze ze słońcem. To poza ostrością dla mnie najistotniejsza cecha.
A gdzie ja tak napisałem? Napisałem, że różnica może być w stosunku do OLAFa, to ten testuje na nieskończoności oraz że trzeba pozyskać dane z różnych źródeł, żeby wiedzieć, jak szkło się zachowuje. Co Ci tu nie odpowiada? Imatest też ma to do siebie, że pokazuje właściwości szkła na bliskich odległościach ostrzenia, stąd np. świetne wyniki szkieł macro (taka moja teoria). Miałem podejrzenie, że niektórzy producenci optymalizują szkła pod ima lub DXO, ale jak kupiłem S35A to wyszło, że jest dobra na każdym dystansie, więc tyle ze spiskowej teorii...
Sony A7S + Sigma 20/1.4 + jasna, ksiezycowa noc
dcs - bardzo Cię proszę o zaniechanie komunikacji z innymi poprzez średnio sześć linków i pięć cytatów w jednym poście.
@Arek i jak tam nocne zdjęcia? Udało się coś?