Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nikon - tutaj też spadek w sprzedaży aparatów

Nikon - tutaj też spadek w sprzedaży aparatów
9 listopada
2015 11:45

Firma Nikon zaprezentowała sprawozdanie finansowe dotyczące drugiego kwartału i jednocześnie pierwszej połowy obecnego roku fiskalnego.

Jeśli chodzi o pierwszą połowę roku fiskalnego 2016, firma Nikon nie uniknęła spadku (13.8 mld jenów - 5 proc. w stosunku do okresu z poprzedniego roku) w sprzedaży produktów pochodzących z działu obrazowania.

Jednak w porównaniu do prognozowanych wcześniej wyników - zysk operacyjny zwiększył się, m.in. dzięki powiększeniu portfolio produktów oraz redukcji kosztów. Raport jest dostępny tutaj.


Komentarze czytelników (22)
  1. SQ3OPH
    SQ3OPH 9 listopada 2015, 12:22

    Rozwijający się rynek bezlusterkowców oraz smartfonów robią swoje. Coraz mniej ludzi na ulicy z lustrzankami. Dominują telefony i małe bezlusterkowce, rzadziej kompakty.

  2. PowerShot A720
    PowerShot A720 9 listopada 2015, 12:29

    Ciężko spodziewać się innych wyników, skoro - mający się co najmniej za ProFoto - Amatorzy cykają wiekowemi a przestarzałemi klamotami D90, miast wymienić na współczesny model...

  3. mkol
    mkol 9 listopada 2015, 12:57

    @PowerShot, pliz, nie patrz przez pryzmat PL. To, ze u nas widzisz D90 nie oznacza, że tak to wygląda. Bo targetem dla takich japońskich firm jak C i N jest w pierwszej kolejności Japonia i USA, ew. zachodnia Europa.
    Natomiast rację ma SQ30PH, trend jest dość oczywisty. Nawet "pro" powoli przesiadają się (do zadań "mniej pro") na bezlustra. Tylko, że tu Nikon niewiele jest w stanie zaproponować.

  4. SQ3OPH
    SQ3OPH 9 listopada 2015, 14:15

    @PowerShot, jestem amatorem i też robię zdjęcia wiekowym i przestarzałym klamotem, którego zakupiłem w dniu premiery w Polsce (dobre kilka lat wstecz) Moje potrzeby zaspokaja w 110%. W moim przypadku zakup nowego modelu byłoby niczym innym, jak kosztowną fanaberią. Jak sprzęt mi padnie, to będę starał się go naprawić. Gdyby koszt naprawy był dla mnie nieopłacalny, to kupię sobie inne body, tyle tylko, że będzie to zakup na rynku wtórnym. Chyba, że nowy sprzęt będzie miał cenę adekwatną do moich zarobków (albo na odwrót - moja pensja osiągnie poziom europejski). Do tego czasu będę korzystał z tego, co mam :)

  5. focjusz
    focjusz 9 listopada 2015, 14:25

    Nie chce mi się wertować sprawozdania firmy której akcji i tak nie kupię ;) ale chętnie pospekuluję.
    Wydaje mi się że zysk operacyjny mógł zwiększyć się dzięki wzrostowi sprzedazy FF a zwłaszcza D750 który jest obecnie najlepszym (tj stosunkowo tanim i uniwersalnym ) aparatem FF. Jednak spadki sprzedaży rzedu 5% i więcej są nie do zaakceptowania na dłuższą metę - i nikon koniecznie musi szukać innych źródeł przychodów.

  6. 9 listopada 2015, 15:14

    Najważniejszy, moim zdaniem, wniosek z tych wiadomości jest taki, że wszyscy producenci tracą podobnie, więc nie powinniśmy stracić my, klienci. Najgorszy możliwy scenariusz to taki, gdy z rynku zaczyna ubywać graczy. Niestety nie rozumieją tego bezmyślni fanboje swoich marek, stale i z entuzjazmem wieszczący upadki wszystkich innych...

  7. wzrokowiec
    wzrokowiec 9 listopada 2015, 16:21

    @SQ3OPH
    A ja na Rynku w Toruniu widzę fotografujących mniej-więcej po równo: lustrzankami, telefonami i tabletami. Bezlusterkowców nie widzę.

  8. 9 listopada 2015, 17:22

    A ja bezlustra widuję nawet na Ekstraklasie :P

  9. 2marekm
    2marekm 9 listopada 2015, 18:11

    Czy jest polski odpowiednik okropnego słowa T A R G E T ???????

  10. all57
    all57 9 listopada 2015, 18:19

    C E L

  11. 2marekm
    2marekm 9 listopada 2015, 18:52

    To proszę używać, a nie snobować /@mkol/.

  12. all57
    all57 9 listopada 2015, 19:34

    Racja, ale to przecież takie powszechne.
    Co druga mordownia nazywa się teraz PUB.

    @Sawydz
    "Niestety nie rozumieją tego bezmyślni fanboje swoich marek, stale i z entuzjazmem wieszczący upadki wszystkich innych..."

    Nie od nich to zależy, czy firma zniknie z rynku.
    Problemem Nikona jest stosunkowo wąska specjalizacja technologiczna, prowadząca do dużej zależności od rozwoju sytuacji w jednej (no nie tylko, ale prawie ) branży. Canon, Sony czy Panasonic mają jeszcze inne hobbys poza fotografią.
    Poza tym najbardziej ortodoksyjne komentarze padają tutaj ze strony kilku użytkowników konkretnych bezluster. To chyba raczej próba potwierdzenia samego siebie i swojego wyboru. Nic wyjątkowego w narodowej mentalności. O co chodzi? nieważne, zasadniczo trzeba być przeciw, a potem się zobaczy...
    W sumie fotografować można wszystkim, zależy co się komu podoba. Jeden lubi zapach pomarańczy, a drugi jak mu nogi śmierdzą.

  13. veaver
    veaver 9 listopada 2015, 20:07

    all57

    Nikon ma też niezłą ofertę lornetek, celowników optycznych do broni, sprzęt medyczny od mikroskopów po tomografy i rtg, oprogramowanie do analizy obrazu, geodezja.

  14. all57
    all57 9 listopada 2015, 20:53

    @veaver
    Tak, dlatego napisałem "i w jednej (no nie tylko, ale prawie ) branży."

    Jednakże nie ma smartphone, drukarek, telewizorów, systemów nawigacyjnych, lodówek, pralek, sprzętu HiFi, kopiarek, systemów biurowych, komputerów, nie produkuje matryc czy też na większą skalę półprzewodników. Nie bawi się w gry komputerowe i do tego pasujący sprzęt. Jest ukierunkowany w stronę optyki. Specjalizacja zawsze była dobra, ale w dzisiejszych czasach przspieszenia technologicznego, to bardzo ryzykowne.

  15. 9 listopada 2015, 22:40

    @all57,
    "Nie od nich to zależy, czy firma zniknie z rynku."

    Nie do tego piłem bo to oczywiste, lecz do bezmyślnego zachwytu tym, że ktoś ma problemy, bo w rzeczywistości to powód do zmartwień zwłaszcza dla użytkowników innych systemów. Jeśli X ma problem, to Y może windować ceny. Oczywiste? Nie w polskim foto zaścianku.

  16. all57
    all57 9 listopada 2015, 23:32

    @Sawydz
    A to święta prawda. Nie ma nic gorszego, od monopolizacji rynku.

  17. Doc1965
    Doc1965 10 listopada 2015, 01:49

    A ja myśle, że problem Nikona zaczął się wraz z pojawianiem się tych wszystkich niedoróbek. AF/brudne matryce w D7000. Boczne punkty AF w D800. D600, D750. Coraz wiecej not serwisowych :( Do tego coraz lepsze moduły aparatów w smartfonach.

  18. mkol
    mkol 10 listopada 2015, 09:43

    "zysk operacyjny zwiększył się", a spadki sprzedaży "działów obrazowania" dotykają również innych producentów. Wpadki jakościowe i noty serwisowe zaliczają pozostali również (choćby Olek EM10 mkII), że można by rzec "po równo". Gdyby producent produkował jeden model to było by istotne, w sytuacji gdy dotyczy jednego (zazwyczaj) modelu z całej gamy produktów, wpływ na całą sprzedaż jest niewielki. Natomiast kluczowe jest to to jakie decyzje "kierunkowe" podejmuje firma i jak działa marketing. Ten ostatni element najlepiej pokazuje, jak Samsung, mając przyzwoitą ofertę, jak plotka gminna głosi, wycofuje się z rynku foto.

  19. 10 listopada 2015, 12:11

    Akurat u Olka jest wzrost i sprzedaży, i zysku... (też wczoraj pokazali raport)

  20. 10 listopada 2015, 15:18

    Nie ciesz się, spadnie im...

  21. 10 listopada 2015, 16:49

    Już masz - nowy news do hejtowania z 16:45 ;)

  22. 10 listopada 2015, 19:31

    Pomyliłeś mnie z kimś, ja nie hejtuję, ja stwierdzam oczywisty fakt.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.