Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Czarna kropka na filmach z Sony A7S II

Czarna kropka na filmach z Sony A7S II
16 listopada
2015 15:10

Pojawiają się doniesienia o problemie występującym w niektórych aparatach Sony A7S II. Dotyczy on czarnej kropki obecnej czasem w miejscu jasnych obszarów kadru na nagraniach wideo.

O sprawie piszą m.in. serwisy EOSHD oraz MirrorLessons, przy okazji krótkich recenzji aparatu Sony A7S II. Problem dotyczy czarnej kropki, która pojawiać ma się czasem w miejscu jasnych obszarów kadru na nagraniach wideo.

Według EOSHD problem występuje przy nagrywaniu w standardzie PAL 25p. Serwis ten pisze, że otrzymał już mailem odpowiedź od firmy Sony, że fenomen jest w tej chwili badany, w celu przygotowania aktualizacji firmware.


Komentarze czytelników (47)
  1. SQ3OPH
    SQ3OPH 16 listopada 2015, 15:15

    Leica ma czerwoną kropkę, a Sony czarną. To taka nowa forma promocji marki. Co w tym dziwnego?

  2. krzyskra0
    krzyskra0 16 listopada 2015, 15:23

    wow. Nie no, fajna sprawa. Gotowe zaćmienie słońca :-)

  3. Heimo
    Heimo 16 listopada 2015, 15:25

    Miałem tak w chińskiej kamerce VGA za 150 zł 8 lat temu - słoneczko zawsze było czarne jeśli wpadło w kadr. Poza tym fajny sprzęt :-)

  4. SQ3OPH
    SQ3OPH 16 listopada 2015, 15:28

    @Heimo u mnie podobnie, z tym że czarna kropka pojawiała się w smartfonie (o zgrozo też marki Sony)

  5. Didymos
    Didymos 16 listopada 2015, 15:32

    @krzyskra
    Dokładnie!
    Filtr kreatywny "Eclipse"!
    Właściwie czemu by nie, byle można go było wyłączać.

  6. Heimo
    Heimo 16 listopada 2015, 15:32

    ... aaa i to się dzieje dlatego, że czułość matrycy jest tak duża, że pojemność studni potencjałów grup fotodiód sensora powoduje powstanie czarnej dziury fotonowej widocznej na zdjęciu. Na szczęście czarne dziury na tak małych matrycach mają tendencję do błyskawicznego parowania po wyłączeniu zasilania, dlatego nie kończy się to wzrostem fotonowej czarnej dziury i jakąś tragedią.

  7. Arek
    Arek 16 listopada 2015, 15:33

    Dokładnie. To promocja Sony. Zamiast jeździć na drogie wyprawy na zaćmienie, od Sony zaćmienie Słońca dostaje się gratis ;)

  8. qbic
    qbic 16 listopada 2015, 15:50

    Pewnie jakiś programista przekwalifikował się z obsługi licznika w zegarkach na drivery do matrycy, a jak wszyscy wiemy po 23:59 jest 00:00

  9. mav
    mav 16 listopada 2015, 15:54

    Blackmagic miał czarną kropkę, zanim to było modne :/

  10. ciszy
    ciszy 16 listopada 2015, 15:56

    Teleskopy nasa używają jakiś drogich specialistycznych zaslon na slonce aby oglądać tylko wybuchy koronalne a tu wystarczy podczepic aparat Sony i po problemie;)
    A tak serio jest to maly problem który pewnie szybko zostanie naprawiony. Lepsze to niż rozklejajaca się obudowa, lustro czy inne tego typu rzeczy.

  11. zdebik
    zdebik 16 listopada 2015, 15:58

    Leica ma czerwona, Nikon czarna - Sony popelnilo plagiat!

  12. SQ3OPH
    SQ3OPH 16 listopada 2015, 16:07

    Tu ewidentnie występuje zjawisko Sabattiera. Kiedyś trzeba było się zdrowo namęczyć, aby takie coś uzyskać w fotografii analogowej :)

  13. 16 listopada 2015, 16:08

    @qbic: Ten sam programista pewnie pisał światłomierz w EVF.

  14. Szabla
    Szabla 16 listopada 2015, 16:25

    Kosmici. Ich zielone macki wszędzie sięgają. Testują czujność Ziemian. :D

  15. Szabla
    Szabla 16 listopada 2015, 16:39

    link
    "There's a little black spot on the sun today
    It's the same old thing as yesterday"
    ;)

  16. StaL
    StaL 16 listopada 2015, 16:43

    SQ30PH efekt Sabattiera , inaczej pseudosolaryzacja robi się zaświetlając częściowo wywołaną emulsję. To tutaj wygląda jak prawdziwa solaryzacja czyli zakrzywienie w dół krzywej charakterystycznej wskutek bardzo silnego prześwietlenia. Współczesne emulsje są na to odporne. Matryca Sony widać nie,

  17. +tof
    +tof 16 listopada 2015, 17:12

    @Szabla ta mała czarna kropka?
    kiedyś Sony naprawi,
    kiedyś kropka zniknie,
    a wtedy:

    Ain't no sunshine when she's gone.
    It's not warm when she's away.
    Ain't no sunshine when she's gone
    And she's always gone too long anytime she goes away.

    Wonder this time where she's gone,
    Wonder if she's gone to stay
    Ain't no sunshine when she's gone
    And this house just ain't no home anytime she goes away.

    And I know, I know, I know, I know, I know,
    I know, I know, I know, I know, I know, I know, I know,
    I know, I know, I know, I know, I know, I know,
    I know, I know, I know, I know, I know, I know, I know, I know

    Hey, I ought to leave the young thing alone


    razem z całym Sony, ich klamotami i ich niechlujstwem informatycznym.

  18. sektoid
    sektoid 16 listopada 2015, 17:19

    To jest włączony efekt usuwania czerwonych oczu.

  19. sloma_p
    sloma_p 16 listopada 2015, 17:42

    Chyba oka Saurona ;)

  20. Szabla
    Szabla 16 listopada 2015, 17:59

    Ta kropka otwiera oczy niedowiarkom. Coś trzeba było wymyślić, skoro nie ma lustra, które przynajmniej olejem może chlapnąć ;)

  21. android
    android 16 listopada 2015, 18:02

    Złośliwiec... :)

  22. +tof
    +tof 16 listopada 2015, 18:15

    Jeśli w dzisiejszych czasach winieta korygowana jest programowo, aberracje chromatyczne, a nawet dystorsje obiektywów.
    To jak mam wierzyć, że jakiemuś informatykowi nie pomyliła się ramka obrazu i korekcja wady zamiast być zastosowana najpierw w lewym dolnym rogu, a potem kolejno w prawym, po lewej stronie nie została dokonana w ogóle, a po prawej podwójnie.
    A użytkownik jak jakiś idiota sześć razy niesie obiektyw do serwisu, skąd go zresztą regularnie odsyłają. A jego tablica testowa nadal po jednej stronie jest nieostra???

    @Szabla jedyny napis jakiego spodziewałbym się po Tobie (wszak marketingowcu Sony) zamiast kretyńskich wygłupów brzmi:

    それが再び起こることはありませんごめんなさい

  23. Szabla
    Szabla 16 listopada 2015, 18:18

    Mylisz się. Od dawna nie jestem marketingowcem Sony. :)
    Przetłumacz napis, to pośmiejemy się wszyscy. :D

  24. Szabla
    Szabla 16 listopada 2015, 18:24

    Ach, to: "I przepraszam, że nie powtórzy się" - ktoś z Sony na pewno tak napisał.

  25. +tof
    +tof 16 listopada 2015, 19:06

    Przepraszam Cię serdecznie, faktycznie cios był poniżej pasa, chyba nawet inwektywy byłyby mniejszym złem niż posądzenie o bycie przedstawicielem firmy. :))
    Wiem doskonale o czym piszę, bo sam zostałem niedawno posądzony o konszachty z Olympusem. Jak się zapewne domyślasz, oburzenie moje było wielkie. Gloryfikujesz tę markę tak strasznie, że pomyślałem, iż nadal siedzisz w branży. Podawaj więcej merytorycznych argumentów. Tacy jak ja to docenią, bo aparaty są super, tylko polityka Sony zraża.

  26. Szabla
    Szabla 16 listopada 2015, 19:08

    W branży siedzę, ale daleko mi do reprezentowania Sony.

  27. jausmas
    jausmas 16 listopada 2015, 21:03

    ktoś oglądał 11 minut Skolimowskiego?
    wyjaśniło się ;-)

  28. riesling
    riesling 16 listopada 2015, 21:23

    Sony to prawdziwy VW fotografii - przeciwności losu załatwia programowo.

    ps. fenomen jest badany - jakie to uwznioślające.

  29. szuu
    szuu 16 listopada 2015, 21:35

    czy w następnym odcinku cyklu "jak działa matryca" będzie wyjaśnienie czarnej kropki?

  30. r2mdi
    r2mdi 16 listopada 2015, 21:41

    Nikon tradycyjnie pluł olejem, a Sony poszło krok dalej i mamy fenomen. :) Kto tak mądrze pisze...

  31. stb
    stb 16 listopada 2015, 21:54

    To cień od śrubki co się zapodziała w obudowie po odkręceniu lustra :-)

  32. r2mdi
    r2mdi 16 listopada 2015, 22:02

    Albo antylustro rzuciło cień? :)

  33. Szabla
    Szabla 16 listopada 2015, 22:08

    Kropkę dość łatwo będzie usunąć. Nie zawsze tak się udaje.

  34. Lipen
    Lipen 17 listopada 2015, 00:59

    Ta kropka jest na miarę naszych czasów..

  35. cygnus
    cygnus 17 listopada 2015, 03:05

    Postawmy kropkę na koniec tej wzniosłej dyskusji.

    Koniec. KROPKA.

  36. fotopstryk
    fotopstryk 17 listopada 2015, 08:56

    Czy ta czarna dziura jest w aparacie, czy na sloncu? Lepiej niech Sony to ustali, bo niebezpieczny sprzet nalezy wycofac z rynku. Jakby mi aparat anihilowal z hukiem tuz przy twarzy, to nawet olowiany paltocik nie ochroni...

  37. wzrokowiec
    wzrokowiec 17 listopada 2015, 09:38

    Teraz Sony usunie tę kropkę programowo i wszystko będzie dobrze... dopóki ktoś nie zechce sfotografować prawdziwego zaćmienia. Wtedy okaże się, że tam również czarna kropka zostanie usunięta ;-)

  38. goornik
    goornik 17 listopada 2015, 09:39

    "Black hole limited editon" :)
    A może kropki robione są przez serwisantów Nikona, jako oznaczenie aparatu "sprawnego"?

  39. Andrzej19
    Andrzej19 17 listopada 2015, 12:36

    Efekt Sabattiera to chyba jednak nie jest, bo ten odnosi się do fotografii srebrowej. Ja bym zaryzykował tezę, że Sony zastosowało jakiś myk programowy, w którym wartość 255 na skali szarości jest przekraczany w regiony, w których przechodzi w swoje zaprzeczenie. Stopień 256 = zero.

  40. Bahrd
    Bahrd 17 listopada 2015, 13:06

    Najpewniej coś w tym stylu. Skoro pojawia się tylko w wideo i tylko dla PAL, to może być też np. wynik niepoprawnego zaokrąglania przy konwersji kolorów.

  41. 17 listopada 2015, 13:16

    Sony najpierw wypuszcza produkt do sprzedaży następnie go usprawnia tak samo jest z tego roczna seria telewizorow Bravia z androidem mnóstwo bledow wstyd żeby taka firma była w tyle za Samsungiem w sprawach oprogramowania bo co do jakości obrazu to nie mam pretesji jest bardzo dobrze !

  42. pinto
    pinto 17 listopada 2015, 15:18

    Ojej, Sony obiecuje usunąć czarną kropkę! A problem z niebieskim oświetleniem ledowym podczas filmowania trwa sobie w najlepsze od czasów PMW-EX1 i co? I nic.
    link

  43. qbic
    qbic 17 listopada 2015, 16:00

    Wszedzie na forach smutek i powątpiewanie czy pierwsze A7 - mki dostną firmware bez popsutego RAW-a. Ciekawe jak to będzie.

  44. fotopstryk
    fotopstryk 17 listopada 2015, 17:59

    Qbic, to jest wada. Jeśli model jest w sprzedaży, lub nadal obowiązuje rękojmia, musi zostać usunięta.

  45. aszgil
    aszgil 17 listopada 2015, 23:44

    to teraz wiem o czym jest utwór "Black hole sun"
    link

  46. Marek B
    Marek B 18 listopada 2015, 08:47

    Ma swoja kropkę Leica ...
    Ma też sony :))) ... i to jest kropka nad "i" ... :)))

  47. all57
    all57 18 listopada 2015, 18:58

    Soni?
    A może ta kropka, to te dwa bity różnicy?
    Ale tak na poważnie, to wygląda tak jak zamarkowany obszar prześwietlenia np. w Photoshop. Pewnie gdzieś w jakimś algorytmie doszło do odwócenia skali wartości. Łatwe do usunięcia, co nie znaczy, że łatwe do znalezienia.
    Kiedyś podobny problem miały niektóre kompilatory, gdy pojawił się 32-bitowy system operacyjny. Gdy skończyła się skala dodatnia, wartości przeskakiwały bez pytania o zgodę, na początek skali ujemnej i z białego, robiło się czarne.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.