Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Na stronie japońskiego oddziału Canona można oglądać przykładowe zdjęcia (oraz filmy) wykonane nową lustrzanką EOS-1D X Mark II, z podpiętymi do niej takimi obiektywami, jak EF 400 mm f/2.8L IS II USM czy EF 100-400 mm f/4.5-5.6L IS II USM.
Żadnego nie robi. ISO należy oceniać w warunkach adekwatnego oświetlenie kiedy faktycznie musi być użyte. Przy tej scenie użycie ISO 6400 przez fotografa świadczy o jego brakach warsztatu.
@Chris62 "Przy tej scenie użycie ISO 6400 przez fotografa świadczy o jego brakach warsztatu. " Taa... Się fachowiec odezwał... 1/4000s ma tu zamrozić ruch, gdybyś miał o tym pojęcie, wiedziałbyś, że czasem trzeba aż tak krótkich czasów - miał może otworzyć przysłonę poniżej f/2.8?
A to, że ISO6400 ok, ale bez szału, to inna sprawa.
@Wurcel, bo widzisz, Chris62 użyłby czegoś z systemu NX, z całym systemem lamp, zdecydowanie lepszych szkieł i już nie musiałby używać tak wysokiego ISO (oczywiście to wszystko w zdecydowanie niższej cenie niż wszystko co jest na rynku). Jeśli natomiast jakimś dziwnym trafem musiałby użyć ISO6400, to bądź pewien, że w systemie NX szum byłby mniej widoczny...
Mogli dać jakieś nocne ujęcie z tym iso 6400, ciemne niebo, jasne budynki itd. Jak nowe procki i matryca, to pewnie będzie poprawa. Strzelam, że 8000 będzie takie jak 6400 w mark I. W filmach na pewno jeszcze lepiej.
@bartaspl: Przy czasie 1/4000 nie mógł użyć lampy błyskowej, mielibyśmy wtedy jasny pasek na zdjęciu, a reszta w cieniu (w żadnym momencie migawka nie jest otwarta na całej matrycy). To zdjęcie musiało być wykonane przy sztucznym świetle ale ciągłym
@bartekh86 - o HSS słyszałeś? Inna sprawa, że nie wydaje mi się, żeby było w ten sposób oświetlone, ale jak by się ktoś uparł, to można (tylko sporo by tych lamp trzeba, bo światło miękkie, z niemałej odległości, a HSS sporo mocy zabiera).
A o zdjęciach nie jestem w stanie nic powiedzieć. Są tak masakrycznie odszumione, że nic nie widać. Gdyby to była najlepsza możliwa do uzyskania jakość na wysokich czułościach, to sukcesu rynkowego bym się nie spodziewał.
@jaad75 skoro o fachowych poradach... to do żadnego z tych sportów nie jest potrzebne 1/4000. Przeważnie operuje się wartościami 1/800-1250, na upartego można je skrócić kosztem dynamiki tonalnej i DR. To, że ktoś w pełnym słońcu postanowił poszaleć i wykręcić 1/4000 jest raczej kapryśne niż niezbędne albo potrzebne.
Faktycznie, sample przy pełnym słońcu dobre dla dyletantów.
eee tam, Canon ma byle jakich speców od marketingu, tak od razu kawa na ławę, pucha, specyfikacja, sample po 10Mb/sztuka, co to ma być w ogóle? Zapowiadać trzeba przynajmniej ze 2 lata, jakąś makietę z gliny po targach wozić, a sample dozuje się po trochu, zmniejszone żeby szybko się ściągały... aparat dobry ale marketing 100% lipa... ;-P
@bartekh86, mogło być robione zarówno przy sztucznym ciągłym, jak i przy synchronizacji ze studyjnymi z długim błyskiem, czy HSS, choć patrząc w exif wygląda mi to na ciągłe, bo zarówno HSS, jak i HyperSync powinno zapisać się w metadanych (choć nigdy nie zwrociłem uwagi jak to w C wygląda w przypadku tej drugiej opcji) @jausmas, ciekawe, ja wiem, że przy fotografii tańca właśnie, na 1/2000s mam jeszcze sporo poruszeń. Gdyby światło pozwalało (zazwyczaj nie pozwala) skracałbym jeszcze z działkę.
jaad75-to nie jest superbohater z komiksu ale człowiek w ruchu , więc wytłumacz na co Ci 1/4000 ? :D co do szumu to kasza jest na ISO 200 link po prawej w cieniu
Po to, żeby ruch był w 100% zatrzymany. Gdybym chciał rozmyć, to bym go wydłużył - zazwyczaj nie chcę. I wbrew pozorom nawet tak krótkie czasy jak 1/2000s nie gwarantują absolutnego braku rozmyć.
Nic nie wiemy jakie odszumianie, kompresja itepe. Więc wróżąc z fusów ja oddaję głos na D5, ale jak wiemy, jotpeg jotpegowi nierówny. Od tego są optyczni, żeby zrobić porządne pomiary RAWów :)
Osobiście uważam, że taneczny moment uchwycony na zdjęciu z ISO6400 nie jest specjalnie dynamiczny. O ile szaty mogą fruwać o tyle sama tancerka w takim ułożeniu ciała jest bliska bezruchu. Więc dla niej nawet 1/60 mogłoby wystarczyć (oczywiście opadające szaty byłyby rozmyte). Dla mnie o wiele więcej mówi zdjęcie tancerki ISO3200. Tu czas migawki ma znaczenie (w końcu tancerka jest w powietrzu). I tu widać, że ostrość przestrzeliła. Niewiele ale jednak (GO jest poza twarzą). Może i Chris62 jest zakochany w Samsungu. Ale nie zmienia to faktu, że operator nowego Canona nie był zbyt dobrym rzemieślnikiem.
Co do samego obrazka z nowej D-1x2. Na podstawie polecanego materiału zdjęciowego lepiej nie wyciągać wniosków. Zbyt wiele rozczarowań powoduje. ;-)
Skoro nie ma istotnej różnicy w jakości obrazka pomiędzy D5 i 1DX II (jak widać na samplach) to ja wybrałbym aparat szybszy, z lepszym trybem filmowania i o 10% tańszy. Nie zdziwię się jeśli większość redakcji i fotoreporterów wybierze tak samo.
@boorg " taneczny moment uchwycony na zdjęciu z ISO6400 nie jest specjalnie dynamiczny. O ile szaty mogą fruwać o tyle sama tancerka w takim ułożeniu ciała jest bliska bezruchu. Więc dla niej nawet 1/60 mogłoby wystarczyć (oczywiście opadające szaty byłyby rozmyte)." Czyżby? Popatrz na napięcie mięśni, położenie włosów, czy pozycję stopy - jeśli wierzysz, że 1/60s by tu wystarczyła, to życzę powodzenia. Do tego przypuszczam, że mamy do czynienia z jednym zdjęciem z serii i trudno oczekiwać, że będziemy polować na jeden ciut statyczniejszy moment ma długich czasach naświetlania, ryzykując, że zdecydowana większość pod innym względem udanych kadrów pójdzie do kosza przez nieakceptowalne poruszenia.
" I tu widać, że ostrość przestrzeliła. Niewiele ale jednak (GO jest poza twarzą)." IMHO, to nie przestrzelenie, a właśnie delikatne poruszenie.
@ad1216, to czy nie ma istotnej różnicy, to się dopiero okaże. Te sample niewiele pokazują. A szybkość serii na tym poziomie na pewno nie jest czynnikiem decydującym (podobnie jak filmowanie zresztą). Redakcje/fotoreporterzy wybiorą tę firmę, którą wybierali do tej pory, chyba, że inna zaproponuje im lepszy deal. Niuansami nikt się nie będzie przejmował - tylko jakieś poważne wady jednego, czy drugiego sprzętu mogłyby być decydujące.
Do tej pory jakość obrazka w topowych Canonach i Nikonach była podobna i to się nie zmieni zapewne i tym razem. Ja myślę, że szybkość serii jednak ma dla fotoreporterów ogromne znaczenie bo często od ułamka sekundy zależy czy będą mieli zdjęcie dnia na okładce czy nie. Gdyby Nikon miał szczególnie rewelacyjne ISO 25600 i wyższe to by je pokazał już na samym początku. Z sobie tylko znanego powodu jednak tego nie robi i pokazuje najwyżej zdjęcia na ISO 6400. Może chce wszystkich zaskoczyć później a może po prostu nie ma się czym chwalić?
Naprawdę uważasz, że różnica między 12, a 14fps ma tu decydujące znaczenie? To są prędkości serii, przy których w większości przypadków i tak dostajesz mnóstwo bardzo podobnych kadrów. Zresztą nawet przy niższym fps tak jest. W jakim sporcie, czy w fotografii czego, te dwie klatki będą miały decydujące znaczenie? A co do wysokiego ISO w D5, poprawa ma wynosić ok 1.5EV, w stosunku do D4S, więc nie przypuszczam, że by to ISO25600 było takie złe, bo już w przypadku poprzednika nie było. Czy (i o ile) będzie lepsze od tego Canona, to wyjdze dopiero jak korpusy będą na rynku.
Wszystkie te topowe modele mają sens tylko w sytuacji gdy wykonujemy co najmniej kilkaset zdjęć dziennie. To aparaty typowo reporterskie gdzie liczy się bufor i szybkostrzelność. Co do kwestii ISO to np D750 zdecydowanie dorównuje pod tym względem np topowemu D4 który kosztuje jednak 3 razy tyle. Z założonym gripem D750 jest równie poręczny jak D4. Jednak w przypadku fotografa ślubnego czy okolicznościowego zdecydowanie wolę kupić trzy korpusy typu D750 niż jeden D4. No chyba że jesteś Tyszką i potrzebujesz machać aparatem w celach marketingowych to i tak D5 nie wystarczy
jaad75, tanferki fotografujesz na 1/2000, to na jakim czasie fotografujesz samoloty i helikoptery? Tez z zamrozonymi lopatami? Uwazasz ze to jest naturalne uchwycenie obiektu?
W sobote fotografowalem tancerki na ISO 3200 przy f/1.4 (50mm). Czasy byly od 1/20 do 1/100. Ciemnica i duzo spudlowanych. Ale tez sporo ostrych a przede wszystkim blurr dajacy wrazenie ruch. Nie wygladaja jak manekiny. Polecam.
Nie fotografuję samolotów, ani helikopterów - nie interesuję się, ani nie uprawiam tego typu fotografii, choć akurat wiem, że np. śmiglaki należy fotografować z czasami na tyle długimi, by śmigło było wyraźnie rozmyte. Natomiast w przypadku fotografii tańca, wiem, również co mi się podoba i rzadko kiedy jest to rozmycie ruchu (choć oczywiście zdarzają się i takie fotografie). I nie, nie wydaje mi się, żeby w takich "zamrożonych" ujęciach brakowało dynamiki i tancerki wyglądały jak "manekiny": link
jaad75: Przy zdjęciach szybkiej akcji w fotografii przyrodniczej przy szybkości 10 kl/sek każde zdjęcie mam inne. To samo będzie przy szybkiej akcji w reportażu ulicznym, wojennym, sportowym itp. Często właśnie chodzi o te 2 zdjęcia na sek. więcej bo wtedy masz większą szansę na to jedno jedyne ujęcie. Oczywiście zawsze można powiedzieć że jeszcze 30 lat temu to 5 kl/sek było szczytem marzeń i ludzie też robili dobre zdjęcia ;) Ja jednak wolę mieć 20 lub 30 zdjęć do wyboru z jednej szybkiej akcji niż 10 czy 15
Tyle, że ta różnica 10-ciu zdjęć będzie w tym przypadku dla 5-sekundowej serii - często trzymasz spust przez tyle czasu? Pomijając już, że będziesz wybierał spośród 60-ciu lub 70-ciu zdjęć...
@Chris62 "Przy tej scenie użycie ISO 6400 przez fotografa świadczy o jego brakach warsztatu. " Taa... Się fachowiec odezwał... 1/4000s ma tu zamrozić ruch, gdybyś miał o tym pojęcie, wiedziałbyś, że czasem trzeba aż tak krótkich czasów - miał może otworzyć przysłonę poniżej f/2.8? -----------------------------
Czas migawki należy dobierać kompromisowo dla wymogów zamrożenia ruchu i użycia możliwie niskiego ISO. Jestem przekonany, że dla zamrożenia ruchu tej tancerki przy założeniu użycia F2,8 wystarczyłby czas 1/640s-1/1000s co za tym idzie zejście na ISO 1600 lub niżej Istnieje też szansa na użycie czasu 1/320s niemniej to tylko sampel i trudno być w 100% precyzyjnym - do tego trzeba być na miejscu i widzieć na żywo. Nie sądzę jednak, że ta tancerka to jakiś struś pędziwiatr... W każdym razie mi 1/320s wystarcza w 100% na zamrożenie ruchu przynajmniej tańczących muzyków na scenie. Jeżeli Tobie na takie tancerki potrzebne jest użycie migawki 1/2000s to wątpię czy masz sprawną migawkę. Miałem kiedyś Zenita, w którym czy to ustawiłem 1/250s czy 1/500s efekt był ten sam :) Mi czas migawki 1/640 -1/1000s wystarcza do zamrożenia szybko biegnącego psa. Przy 1/640 co najwyżej rozmazany wyszedł ogon co dało fajny efekt:)
3 lutego 2016, 11:14
jaad jak Ci się chce tutaj tyle klepać? teoria 1.
- jesteś emerytem - inwalidą na zasiłku - pracownikem na ciepłej i nudnej posadzie
napewno nie jesteś:
- przedsiębiorcą
bo oni nie mają czasu na pisanie przez tyle lat i w takiej ilości jak Ty.
Powiem tobie wrażenie to robił sony a7s i a7sII tu jest co najwyżej dobrze. Gdy fotkę oglądamy jako całość to jest dobrze ale po naciśnięciu ,,+" np. na włosach jest sieczka, jedna wielka bez szczegółowa ciapa... Jak dla mnie 4 liter nie urywa...
@Wurcel Luknij sobie tutaj link (sony a7sII) Jest dużo lepiej, dużoooo więcej szczegółów a i weź pod uwagę, że na optycznych pokazane są fotki na minimalnych ustawieniach bez wyostrzenia, odszumiania itp itd. Natomiast na podanej przez ciebie fotce widać, że była poddana już pewnym zabiegom, na bank usunięto szum kolorowy a i pewnie kilka spraw poprawiono...
Chris62, więc miałem zapewne "zepsutą migawkę" w każdym aparacie, który użytkowałem. :P BTW, nie, 1/320s nie zawsze wystarcza do zamrożenia ruchu muzyków na scenie i nie chodzi tylko o pałeczki perkusisty, choć bywa, że i 1/60s jest wystarczająca (standardowo nie schodzę jednak poniżej 1/125s). Dynamiczny taniec zazwyczaj wymaga niestety znacznie krótszych czasów, niż klasyczne sportowe maksimum (czyli 1/500s). 1/1000s daje naprawdę spory odsetek zdjęć lekko poruszonych, a i na 1/2000s się zdarzają. Wbrew pozorom ruchy bywają naprawdę szybkie.
orbs, nie martw się o mój czas - naprawdę, są formy zarobkowania, które nie wymagają aż tak wiele zaangażowania, żeby interes się kręcił. :)
powiadasz o jego brakach warsztatu....... ---------- Zdecydowanie aczkolwiek może go tłumaczyć chęć zrobienia sampla z użyciem ISO 6400. Tyle tylko, że takie sample nie są miarodajne pod kątem oceny wyników w warunkach kiedy takie ISO rzeczywiście będzie potrzebne i jedyne czego możemy się spodziewać to tego że będzie jeszcze gorzej. Matryca FF zaledwie 20 MP - powinno być dobrze a czy jest? Za wcześnie coś twierdzić wykażą to bezpośrednie porównania. Dlatego zdania typu "robi wrażenie" w tym momencie są hurra optymistyczne.
@Wurcel Luknij sobie tutaj link (sony a7sII) Jest dużo lepiej, dużoooo więcej szczegółów a i weź pod uwagę, że na optycznych pokazane są fotki na minimalnych ustawieniach bez wyostrzenia, odszumiania itp itd. Natomiast na podanej przez ciebie fotce widać, że była poddana już pewnym zabiegom, na bank usunięto szum kolorowy a i pewnie kilka spraw poprawiono...
Dynamiczny taniec zazwyczaj wymaga niestety znacznie krótszych czasów, niż klasyczne sportowe maksimum (czyli 1/500s). 1/1000s daje naprawdę spory odsetek zdjęć lekko poruszonych, a i na 1/2000s się zdarzają. Wbrew pozorom ruchy bywają naprawdę szybkie. ------------------- Trudno dyskutować i porównywać w oderwaniu od obiektywu jakiego używamy i odległości od obiektu.... Jestem ciekawy kto na scenie jest szybszy od rozpędzonego na maksa amstaffa....
Wypuszczenie aparatu tego typu przypomina mi troche walke Appla z Samsungiem. Apple byl krytykowany za brak wymiennej baterii oraz brak slotu mikroSD. Po czy Samsung wypuscil S6 - bez karty i wymiennej baterii.
Teraz jest podobnie.
Krytcy Sony - po co komu ekran dotykowy? Po co komu GPS? Po co komu filmowanie 60p ? Czemu takie marne baterie ? czemu crop przy filmowaniu?
Po czy wychodzi Nikon D5 oraz Canon 1Dxmk2. Do wyimaginowanych wad stale "dostepnych" w S.iP. dochodi jeszcze NIBY-zapis 4k (w nikonie 3min a w canonie w sumie tez bo widze jak ktos filmuje na kartach Cfast 20min za 350$) do tego oba w z cropem ktory bije wszsytkie dotychczasowe najgorsze doswiadczenia - crop 1.5 a w FF line skipping ktorym Sony czy panasonic nie dewastuja obrazu juz od lat.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
link
iso 6400 - robi wrażenie
Ja już chyba nie dowidzę, bo tej zapowiadanej poprawy w stosunku do poprzednika, na podstawie tych zdjęć dostrzec nie potrafię.
Wurcel
2 lutego 2016, 11:14
link
iso 6400 - robi wrażenie
---------------
Żadnego nie robi.
ISO należy oceniać w warunkach adekwatnego oświetlenie kiedy faktycznie musi być użyte.
Przy tej scenie użycie ISO 6400 przez fotografa świadczy o jego brakach warsztatu.
powiadasz o jego brakach warsztatu.......
@Chris62 "Przy tej scenie użycie ISO 6400 przez fotografa świadczy o jego brakach warsztatu. "
Taa... Się fachowiec odezwał... 1/4000s ma tu zamrozić ruch, gdybyś miał o tym pojęcie, wiedziałbyś, że czasem trzeba aż tak krótkich czasów - miał może otworzyć przysłonę poniżej f/2.8?
A to, że ISO6400 ok, ale bez szału, to inna sprawa.
Chodzi o to, że wysokie ISO dopalane lampą zawsze wygląda dobrze. Kiedy użyjemy go bez dodatkowego światła sprawa wygląda zupełnie inaczej
@Wurcel, bo widzisz, Chris62 użyłby czegoś z systemu NX, z całym systemem lamp, zdecydowanie lepszych szkieł i już nie musiałby używać tak wysokiego ISO (oczywiście to wszystko w zdecydowanie niższej cenie niż wszystko co jest na rynku).
Jeśli natomiast jakimś dziwnym trafem musiałby użyć ISO6400, to bądź pewien, że w systemie NX szum byłby mniej widoczny...
Mogli dać jakieś nocne ujęcie z tym iso 6400, ciemne niebo, jasne budynki itd. Jak nowe procki i matryca, to pewnie będzie poprawa. Strzelam, że 8000 będzie takie jak 6400 w mark I. W filmach na pewno jeszcze lepiej.
@bartaspl: Przy czasie 1/4000 nie mógł użyć lampy błyskowej, mielibyśmy wtedy jasny pasek na zdjęciu, a reszta w cieniu (w żadnym momencie migawka nie jest otwarta na całej matrycy).
To zdjęcie musiało być wykonane przy sztucznym świetle ale ciągłym
@bartekh86 - o HSS słyszałeś?
Inna sprawa, że nie wydaje mi się, żeby było w ten sposób oświetlone, ale jak by się ktoś uparł, to można (tylko sporo by tych lamp trzeba, bo światło miękkie, z niemałej odległości, a HSS sporo mocy zabiera).
A o zdjęciach nie jestem w stanie nic powiedzieć. Są tak masakrycznie odszumione, że nic nie widać. Gdyby to była najlepsza możliwa do uzyskania jakość na wysokich czułościach, to sukcesu rynkowego bym się nie spodziewał.
a ja myślę, że to był fluorescencyjny koń. Teraz wszyscy manipulują przekazem...
Przecież to fotki na wysokim iso są odszumione tak bardzo, że wyszedł lekki budyń hehe
JPEG rządzi się swoimi prawami, ale wg mnie sample z D5 wyglądają lepiej:
link
Niezły karabin. Ciekawe jak wytrzymała jest migawka.
@jaad75
skoro o fachowych poradach... to do żadnego z tych sportów nie jest potrzebne 1/4000. Przeważnie operuje się wartościami 1/800-1250, na upartego można je skrócić kosztem dynamiki tonalnej i DR. To, że ktoś w pełnym słońcu postanowił poszaleć i wykręcić 1/4000 jest raczej kapryśne niż niezbędne albo potrzebne.
Faktycznie, sample przy pełnym słońcu dobre dla dyletantów.
Zdjęcie koni na ISO 25800 wygląda bardzo dobrze, szum ma ładną strukturę, bez placków i widać sporo szczegółów na sierści
No wygląda to normalnie... na 25600 spora utrata szczegółów i straszna ingerencja w ziarno, mapowane przebarwienia.
No szału nie zrobił Canon, szczęka nie opadła. Przyśpieszył, ale nie koniecznie jest lepszy obrazek.
Ktoś może podać link do zdjęć z D5 na ISO 25600? Wtedy można będzie ocenić czy Nikon zrobił szał :)
eee tam, Canon ma byle jakich speców od marketingu, tak od razu kawa na ławę, pucha, specyfikacja, sample po 10Mb/sztuka, co to ma być w ogóle? Zapowiadać trzeba przynajmniej ze 2 lata, jakąś makietę z gliny po targach wozić, a sample dozuje się po trochu, zmniejszone żeby szybko się ściągały... aparat dobry ale marketing 100% lipa... ;-P
no i kto to widział pokazywać sample na iso wyższym niż 200!? Niech sobie klient kupi i sam sprawdzi co jest dalej... ;-)
@bartekh86, mogło być robione zarówno przy sztucznym ciągłym, jak i przy synchronizacji ze studyjnymi z długim błyskiem, czy HSS, choć patrząc w exif wygląda mi to na ciągłe, bo zarówno HSS, jak i HyperSync powinno zapisać się w metadanych (choć nigdy nie zwrociłem uwagi jak to w C wygląda w przypadku tej drugiej opcji)
@jausmas, ciekawe, ja wiem, że przy fotografii tańca właśnie, na 1/2000s mam jeszcze sporo poruszeń. Gdyby światło pozwalało (zazwyczaj nie pozwala) skracałbym jeszcze z działkę.
jaad75-to nie jest superbohater z komiksu ale człowiek w ruchu , więc wytłumacz na co Ci 1/4000 ? :D
co do szumu to kasza jest na ISO 200
link
po prawej w cieniu
Po to, żeby ruch był w 100% zatrzymany. Gdybym chciał rozmyć, to bym go wydłużył - zazwyczaj nie chcę. I wbrew pozorom nawet tak krótkie czasy jak 1/2000s nie gwarantują absolutnego braku rozmyć.
BTW, ja tam nie widzę "kaszy", raczej lekką posteryzację. Nic niezwykłego, zwłaszcza w JPG.
Niech pokażą, jak wyglądają cienie po wyciągnięciu +4 EV.
ISO 6400 D5 - link
ISO 6400 1DX2 - link
Nic nie wiemy jakie odszumianie, kompresja itepe. Więc wróżąc z fusów ja oddaję głos na D5, ale jak wiemy, jotpeg jotpegowi nierówny. Od tego są optyczni, żeby zrobić porządne pomiary RAWów :)
Osobiście uważam, że taneczny moment uchwycony na zdjęciu z ISO6400 nie jest specjalnie dynamiczny. O ile szaty mogą fruwać o tyle sama tancerka w takim ułożeniu ciała jest bliska bezruchu. Więc dla niej nawet 1/60 mogłoby wystarczyć (oczywiście opadające szaty byłyby rozmyte). Dla mnie o wiele więcej mówi zdjęcie tancerki ISO3200. Tu czas migawki ma znaczenie (w końcu tancerka jest w powietrzu). I tu widać, że ostrość przestrzeliła. Niewiele ale jednak (GO jest poza twarzą).
Może i Chris62 jest zakochany w Samsungu. Ale nie zmienia to faktu, że operator nowego Canona nie był zbyt dobrym rzemieślnikiem.
Co do samego obrazka z nowej D-1x2. Na podstawie polecanego materiału zdjęciowego lepiej nie wyciągać wniosków. Zbyt wiele rozczarowań powoduje. ;-)
Pozdrawiam.
Skoro nie ma istotnej różnicy w jakości obrazka pomiędzy D5 i 1DX II (jak widać na samplach) to ja wybrałbym aparat szybszy, z lepszym trybem filmowania i o 10% tańszy. Nie zdziwię się jeśli większość redakcji i fotoreporterów wybierze tak samo.
@boorg " taneczny moment uchwycony na zdjęciu z ISO6400 nie jest specjalnie dynamiczny. O ile szaty mogą fruwać o tyle sama tancerka w takim ułożeniu ciała jest bliska bezruchu. Więc dla niej nawet 1/60 mogłoby wystarczyć (oczywiście opadające szaty byłyby rozmyte)."
Czyżby? Popatrz na napięcie mięśni, położenie włosów, czy pozycję stopy - jeśli wierzysz, że 1/60s by tu wystarczyła, to życzę powodzenia.
Do tego przypuszczam, że mamy do czynienia z jednym zdjęciem z serii i trudno oczekiwać, że będziemy polować na jeden ciut statyczniejszy moment ma długich czasach naświetlania, ryzykując, że zdecydowana większość pod innym względem udanych kadrów pójdzie do kosza przez nieakceptowalne poruszenia.
" I tu widać, że ostrość przestrzeliła. Niewiele ale jednak (GO jest poza twarzą)."
IMHO, to nie przestrzelenie, a właśnie delikatne poruszenie.
@ad1216, to czy nie ma istotnej różnicy, to się dopiero okaże. Te sample niewiele pokazują. A szybkość serii na tym poziomie na pewno nie jest czynnikiem decydującym (podobnie jak filmowanie zresztą).
Redakcje/fotoreporterzy wybiorą tę firmę, którą wybierali do tej pory, chyba, że inna zaproponuje im lepszy deal. Niuansami nikt się nie będzie przejmował - tylko jakieś poważne wady jednego, czy drugiego sprzętu mogłyby być decydujące.
Do tej pory jakość obrazka w topowych Canonach i Nikonach była podobna i to się nie zmieni zapewne i tym razem. Ja myślę, że szybkość serii jednak ma dla fotoreporterów ogromne znaczenie bo często od ułamka sekundy zależy czy będą mieli zdjęcie dnia na okładce czy nie. Gdyby Nikon miał szczególnie rewelacyjne ISO 25600 i wyższe to by je pokazał już na samym początku. Z sobie tylko znanego powodu jednak tego nie robi i pokazuje najwyżej zdjęcia na ISO 6400. Może chce wszystkich zaskoczyć później a może po prostu nie ma się czym chwalić?
Naprawdę uważasz, że różnica między 12, a 14fps ma tu decydujące znaczenie? To są prędkości serii, przy których w większości przypadków i tak dostajesz mnóstwo bardzo podobnych kadrów. Zresztą nawet przy niższym fps tak jest. W jakim sporcie, czy w fotografii czego, te dwie klatki będą miały decydujące znaczenie?
A co do wysokiego ISO w D5, poprawa ma wynosić ok 1.5EV, w stosunku do D4S, więc nie przypuszczam, że by to ISO25600 było takie złe, bo już w przypadku poprzednika nie było. Czy (i o ile) będzie lepsze od tego Canona, to wyjdze dopiero jak korpusy będą na rynku.
Wszystkie te topowe modele mają sens tylko w sytuacji gdy wykonujemy co najmniej kilkaset zdjęć dziennie. To aparaty typowo reporterskie gdzie liczy się bufor i szybkostrzelność. Co do kwestii ISO to np D750 zdecydowanie dorównuje pod tym względem np topowemu D4 który kosztuje jednak 3 razy tyle. Z założonym gripem D750 jest równie poręczny jak D4. Jednak w przypadku fotografa ślubnego czy okolicznościowego zdecydowanie wolę kupić trzy korpusy typu D750 niż jeden D4. No chyba że jesteś Tyszką i potrzebujesz machać aparatem w celach marketingowych to i tak D5 nie wystarczy
Jak dla mnie rewelacja, jednak nie kupię, do trzepania kotletów wystarcza czterokrotnie-krotnie tańsza piątka.
Ale pomarzyć można ;)
jaad75, tanferki fotografujesz na 1/2000, to na jakim czasie fotografujesz samoloty i helikoptery? Tez z zamrozonymi lopatami? Uwazasz ze to jest naturalne uchwycenie obiektu?
W sobote fotografowalem tancerki na ISO 3200 przy f/1.4 (50mm). Czasy byly od 1/20 do 1/100. Ciemnica i duzo spudlowanych. Ale tez sporo ostrych a przede wszystkim blurr dajacy wrazenie ruch. Nie wygladaja jak manekiny. Polecam.
Nie fotografuję samolotów, ani helikopterów - nie interesuję się, ani nie uprawiam tego typu fotografii, choć akurat wiem, że np. śmiglaki należy fotografować z czasami na tyle długimi, by śmigło było wyraźnie rozmyte.
Natomiast w przypadku fotografii tańca, wiem, również co mi się podoba i rzadko kiedy jest to rozmycie ruchu (choć oczywiście zdarzają się i takie fotografie).
I nie, nie wydaje mi się, żeby w takich "zamrożonych" ujęciach brakowało dynamiki i tancerki wyglądały jak "manekiny":
link
jaad75: Przy zdjęciach szybkiej akcji w fotografii przyrodniczej przy szybkości 10 kl/sek każde zdjęcie mam inne. To samo będzie przy szybkiej akcji w reportażu ulicznym, wojennym, sportowym itp. Często właśnie chodzi o te 2 zdjęcia na sek. więcej bo wtedy masz większą szansę na to jedno jedyne ujęcie. Oczywiście zawsze można powiedzieć że jeszcze 30 lat temu to 5 kl/sek było szczytem marzeń i ludzie też robili dobre zdjęcia ;) Ja jednak wolę mieć 20 lub 30 zdjęć do wyboru z jednej szybkiej akcji niż 10 czy 15
Tyle, że ta różnica 10-ciu zdjęć będzie w tym przypadku dla 5-sekundowej serii - często trzymasz spust przez tyle czasu? Pomijając już, że będziesz wybierał spośród 60-ciu lub 70-ciu zdjęć...
jaad75
2 lutego 2016, 12:06
@Chris62 "Przy tej scenie użycie ISO 6400 przez fotografa świadczy o jego brakach warsztatu. "
Taa... Się fachowiec odezwał... 1/4000s ma tu zamrozić ruch, gdybyś miał o tym pojęcie, wiedziałbyś, że czasem trzeba aż tak krótkich czasów - miał może otworzyć przysłonę poniżej f/2.8?
-----------------------------
Czas migawki należy dobierać kompromisowo dla wymogów zamrożenia ruchu i użycia możliwie niskiego ISO.
Jestem przekonany, że dla zamrożenia ruchu tej tancerki przy założeniu użycia F2,8 wystarczyłby czas 1/640s-1/1000s co za tym idzie zejście na ISO 1600 lub niżej
Istnieje też szansa na użycie czasu 1/320s niemniej to tylko sampel i trudno być w 100% precyzyjnym - do tego trzeba być na miejscu i widzieć na żywo.
Nie sądzę jednak, że ta tancerka to jakiś struś pędziwiatr...
W każdym razie mi 1/320s wystarcza w 100% na zamrożenie ruchu przynajmniej tańczących muzyków na scenie.
Jeżeli Tobie na takie tancerki potrzebne jest użycie migawki 1/2000s to wątpię czy masz sprawną migawkę.
Miałem kiedyś Zenita, w którym czy to ustawiłem 1/250s czy 1/500s efekt był ten sam :)
Mi czas migawki 1/640 -1/1000s wystarcza do zamrożenia szybko biegnącego psa.
Przy 1/640 co najwyżej rozmazany wyszedł ogon co dało fajny efekt:)
jaad jak Ci się chce tutaj tyle klepać?
teoria 1.
- jesteś emerytem
- inwalidą na zasiłku
- pracownikem na ciepłej i nudnej posadzie
napewno nie jesteś:
- przedsiębiorcą
bo oni nie mają czasu na pisanie przez tyle lat
i w takiej ilości jak Ty.
@Wurcel
link
iso 6400 - robi wrażenie
Powiem tobie wrażenie to robił sony a7s i a7sII tu jest co najwyżej dobrze. Gdy fotkę oglądamy jako całość to jest dobrze ale po naciśnięciu ,,+" np. na włosach jest sieczka, jedna wielka bez szczegółowa ciapa...
Jak dla mnie 4 liter nie urywa...
@Wurcel
Luknij sobie tutaj link (sony a7sII)
Jest dużo lepiej, dużoooo więcej szczegółów a i weź pod uwagę, że na optycznych pokazane są fotki na minimalnych ustawieniach bez wyostrzenia, odszumiania itp itd.
Natomiast na podanej przez ciebie fotce widać, że była poddana już pewnym zabiegom, na bank usunięto szum kolorowy a i pewnie kilka spraw poprawiono...
Chris62, więc miałem zapewne "zepsutą migawkę" w każdym aparacie, który użytkowałem. :P
BTW, nie, 1/320s nie zawsze wystarcza do zamrożenia ruchu muzyków na scenie i nie chodzi tylko o pałeczki perkusisty, choć bywa, że i 1/60s jest wystarczająca (standardowo nie schodzę jednak poniżej 1/125s). Dynamiczny taniec zazwyczaj wymaga niestety znacznie krótszych czasów, niż klasyczne sportowe maksimum (czyli 1/500s). 1/1000s daje naprawdę spory odsetek zdjęć lekko poruszonych, a i na 1/2000s się zdarzają. Wbrew pozorom ruchy bywają naprawdę szybkie.
orbs, nie martw się o mój czas - naprawdę, są formy zarobkowania, które nie wymagają aż tak wiele zaangażowania, żeby interes się kręcił. :)
Wurcel
2 lutego 2016, 12:03
powiadasz o jego brakach warsztatu.......
----------
Zdecydowanie aczkolwiek może go tłumaczyć chęć zrobienia sampla z użyciem ISO 6400.
Tyle tylko, że takie sample nie są miarodajne pod kątem oceny wyników w warunkach kiedy takie ISO rzeczywiście będzie potrzebne i jedyne czego możemy się spodziewać to tego że będzie jeszcze gorzej.
Matryca FF zaledwie 20 MP - powinno być dobrze a czy jest?
Za wcześnie coś twierdzić wykażą to bezpośrednie porównania.
Dlatego zdania typu "robi wrażenie" w tym momencie są hurra optymistyczne.
@Wurcel
Luknij sobie tutaj link (sony a7sII)
Jest dużo lepiej, dużoooo więcej szczegółów a i weź pod uwagę, że na optycznych pokazane są fotki na minimalnych ustawieniach bez wyostrzenia, odszumiania itp itd.
Natomiast na podanej przez ciebie fotce widać, że była poddana już pewnym zabiegom, na bank usunięto szum kolorowy a i pewnie kilka spraw poprawiono...
jaad75
3 lutego 2016, 12:18
Dynamiczny taniec zazwyczaj wymaga niestety znacznie krótszych czasów, niż klasyczne sportowe maksimum (czyli 1/500s). 1/1000s daje naprawdę spory odsetek zdjęć lekko poruszonych, a i na 1/2000s się zdarzają. Wbrew pozorom ruchy bywają naprawdę szybkie.
-------------------
Trudno dyskutować i porównywać w oderwaniu od obiektywu jakiego używamy i odległości od obiektu....
Jestem ciekawy kto na scenie jest szybszy od rozpędzonego na maksa amstaffa....
Wypuszczenie aparatu tego typu przypomina mi troche walke Appla z Samsungiem. Apple byl krytykowany za brak wymiennej baterii oraz brak slotu mikroSD. Po czy Samsung wypuscil S6 - bez karty i wymiennej baterii.
Teraz jest podobnie.
Krytcy Sony - po co komu ekran dotykowy? Po co komu GPS? Po co komu filmowanie 60p ? Czemu takie marne baterie ? czemu crop przy filmowaniu?
Po czy wychodzi Nikon D5 oraz Canon 1Dxmk2. Do wyimaginowanych wad stale "dostepnych" w S.iP. dochodi jeszcze NIBY-zapis 4k (w nikonie 3min a w canonie w sumie tez bo widze jak ktos filmuje na kartach Cfast 20min za 350$) do tego oba w z cropem ktory bije wszsytkie dotychczasowe najgorsze doswiadczenia - crop 1.5 a w FF line skipping ktorym Sony czy panasonic nie dewastuja obrazu juz od lat.
Canon schodzi na psy