Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nowe obiektywy anamorficzne od SLR Magic

Nowe obiektywy anamorficzne od SLR Magic
10 lutego
2016 17:48

W ofercie firmy SLR Magic pojawiły się nowe obiektywy anamorficzne z linii ANAMORPHOT-CINE - modele 35 mm T2.4, 50 mm T2.8 oraz 70 mm T4.

Obiektywy z soczewkami anamorficznymi stosuje się w przemyśle filmowym, bo pozwalają na uzyskanie bardziej panoramicznego obrazu z zachowaniem odpowiedniej jakości. Kadr jest ściskany w poziomie, dzięki czemu cała powierzchnia klatki jest wykorzystana do zapisu. Potem przy odtwarzaniu wystarczy zastosować soczewkę anamorficzną w projektorze (albo odpowiednią postprodukcję cyfrową), aby odwrócić proces i rozciągnąć obraz do jego pierwotnych proporcji.

Nowe obiektywy SLR Magic ANAMORPHOT-CINE to modele 35 mm T2.4, 50 mm T2.8 oraz 70 mm T4 o współczynniku kompresji 1.33x - przy rejestrowaniu obrazu w proporcjach 16:9. Będą dostępne w mocowaniem PL, kompatybilnym z adapterami Canon EF, Nikon F, Sony E oraz Mikro Cztery Trzecie. Ich ceny nie są jeszcze znane.


Komentarze czytelników (6)
  1. miszczu
    miszczu 10 lutego 2016, 20:03

    Podstawa filmowców !!! :-)

  2. 10 lutego 2016, 22:34

    Których ?!

  3. MaciekNorth
    MaciekNorth 10 lutego 2016, 23:09

    "... o współczynniku kompresji 1.33x - przy rejestrowaniu obrazu w proporcjach 16:9."

    A przy innych proporcjach obrazu współczynnik kompresji się zmieni? Czy wytniemy z matrycy klatkę 16:9, czy kwadrat, czy kółko, to kompresja zawsze będzie wynosiła 1.33.
    Zmieniać mogą się jedynie proporcje finalnego obrazu, zależnie od tego w jakich proporcjach nakręcimy materiał.

  4. Fenol
    Fenol 11 lutego 2016, 09:16

    Obiektywy ANAMORFOTYCZNE, nie anamorficzne! Po co używać kalki z języka angielskiego, skoro w Polsce jest używane inne słowo?

  5. Sky_walker
    Sky_walker 11 lutego 2016, 14:28

    Fenol - obie formy są poprawne. Sytuacja jest podobna jak z "przysłoną" i "przesłoną".

  6. jaad75
    jaad75 11 lutego 2016, 14:42

    Przesłona jest poprawnym określeniem wg. językoznawców, ale tylko dlatego, że nie wiedzą oni zapewne, że obraz jest przysłaniany (częściowo) przez jej listki, a nie przesłaniany (całkowicie).
    A anamorficzny jest bardziej prawidłowy słowotwórczo, jeśli wychodzimy od słowa "anamorphosis", choć fakt faktem, że przyjęło się w Polsce "anamorfotyczny".

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.