Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
29 maja
2016 13:55

W tym tygodniu potwierdziły się doniesienia na temat pierwszej kamery sportowej firmy Olympus, bowiem światło dzienne ujrzał model Tough TG-Tracker. A o tym co przyniosą kolejne tygodnie możecie przeczytać w naszym cyklicznym zestawieniu najciekawszych plotek.

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

Canon

Coś dla miłośników patentów

Do sieci trafił kolejny wniosek patentowy firmy Canon. Jest to dokument opisujący konstrukcję obiektywu EF-M 9-17 mm f/3.5-5.0 STM, który, jak sama nazwa wskazuje, powstał z myślą o współpracy z bezlusterkowcami systemu Canon EOS M.

Canon EOS 5D Mark IV

Podobno kilku fotografów otrzymało już do testów przedprodukcyjne egzemplarze lustrzanki Canon EOS 5D Mark IV. Oznacza to, że od strony sprzętowej aparat jest już gotowy, a jedyne co jeszcze jest dopracowywane to jego oprogramowanie. Inżynierowie powinni wyrobić się z zakończeniem prac do sierpnia, kiedy to ma odbyć się premiera tej lustrzanki. Kolejne źródła potwierdzają, iż w aparacie znajdzie się tryb wideo 4K, a także tryb Full HD przy 120 kl/s.

Canon EF 70-300 mm f/4-5.6 IS II

Najnowsze plotki wskazują, że następca obiektywu Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS ma zostać wyposażony w ultradźwiękowy silnik USM. Premiera nowego produktu zaplanowana jest na wrzesień br.

Fujifilm

Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 i 50 mm f/2

Według nieoficjalnych informacji konstruktorzy firmy Fujifilm pracują obecnie nad szerokokątnym obiektywem Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 a także modelem 50 mm f/2. Oznacza to, że system Fujifilm X może niebawem powiększyć się o dwa interesujące produkty.

Olympus

Olympus M.Zuiko 30 mm f/3.5 Macro

Wygląda na to, iż w najbliższych tygodniach oferta obiektywów M.Zuiko od firmy Olympus powiększy się o model 30 mm f/3.5 Macro. Produkt ten pojawił się bowiem przez moment w ofercie chińskiego sklepu Amazon. Według podanych tam informacji nowy produkt ma składać się z 7 soczewek ułożonych w 6 grupach i pozwalać na ostrzenie z minimalnej odległości wynoszącej 9.5 cm. Przysłona obiektywu ma domykać się do wartości f/22, a maksymalne powiększenie wyniesie 1.25x.

Olympus E-PL8

Kwietniowe trzęsienie ziemi w Japonii spowodowało podjęcie decyzji o opóźnieniu premiery bezlusterkowca Olympus E-PL8. W chwili obecnej nie wiadomo kiedy aparat pojawi się na rynku, jednak według najnowszych doniesień znajdzie się w nim znana z wcześniejszych bezlusterkowców Olympusa matryca o rozdzielczości 16 Mpix.

Sigma

Sigma A 85 mm f/1.4 DG

Wygląda na to, że we wrześniu pojawi się konkurent dla świetnego optycznie Zeiss'a Otus 85 mm f/1.4. Pojawiły się bowiem plotki na temat nowego obiektywu Sigma z serii Art o ogniskowej 85 mm i świetle f/1.4. Jego premiera ma odbyć się na Photokinie, a do sklepów powinien on trafić przed końcem roku.

Sony

Nowa kamera sportowa

Plotki głoszą, że niebawem Sony ma zaprezentować nową kamerę sportową mającą zastąpić model FDR-X1000V. Nowy produkt ma wyróżniać się jeszcze lepszymi trybami wideo (wyższe rozdzielczości i większa liczba klatek na sekundę), a w jego wnętrzu być może znajdzie się matryca IMX318.

Premiera już w czerwcu

Podobno na czerwiec firma Sony zaplanowała konferencję prasową, na której być może odbędzie się prezentacja nowego produktu. Na razie nie wiadomo, co zostanie wówczas zaprezentowane, jednak spekuluje się, iż może to być flagowy bezlusterkowiec Sony A9, lub nowa lustrzanka systemu Alpha. Możliwe również, że poznamy trzecią odsłonę modelu A7, lub piątą wersję kompaktu Cyber-shot RX100.


Komentarze czytelników (43)
  1. merti
    merti 29 maja 2016, 14:08

    Ciągle odgrzewane kotlety. Brak jakiegoś przełomu w fotografii. Ale ja to mam w nosie i ida coś pocykać ;)

  2. fides
    fides 29 maja 2016, 14:13
  3. fides
    fides 29 maja 2016, 14:31

    Ostro przeceniają stałki w tym zakresie (i 10-24/4) przed nadejściem XF 8-16mm/2.8
    link

  4. ttomasz
    ttomasz 29 maja 2016, 15:16

    @merti
    Dokładnie tak, na najbliższe lata nic ciekawego się nie pojawi.
    Tylko marketingowe zagrania,zamiast szybkiego Af,dobrej matrycy i duzego wyboru odświeżonych obiektywów dostajemy wifi,gps czy inne gadżety które do jakości zdjęć nic nie wnoszą.
    Bezlusterkowce z wolnym Af, z beznadziejnymi bateriami i niewielką liczbą obiektywów tele,ceny nowych modeli to już x2
    Z Nikonem pewnie będzie sytuacja podoba jak u Canona z modelem gdy wypuścili 7d model 60d byl bardzo okrojony,teraz Nikon wypuścił d500 to nastepca 7200 będzie bardzo okrojony.
    Jednym słowem osoby kupujące teraz aparat nie są w dobrej sytuacji, bo aparatem z przed 4 lat zrobisz tyle samo i kupionego za duzo mniej :-)

  5. zgred37
    zgred37 29 maja 2016, 15:23

    Ad. Fuji:

    8-16/2,8 no to fiu fiu... ciekawe czy powalczą jakością z Olkowym 7-14/2,8. Jeśli czegoś nie spieprzą to będzie ciekawie w tych bezlustrkowcach. No i ten kąt widzenia - aż nie do wiary że tak szeroko i (?) rektalinearnie. Przyznam się, nie kojarzę takich konstrukcji.

    Co do przecen, to normalne, Fuji chyba trochę przesadziło z oczekiwaniami.

  6. DlaZabawy
    DlaZabawy 29 maja 2016, 15:34

    @ttomasz - GPS to bardzo przydatna funkcja; zgadzam się, że dla ślubniaka bezużyteczna, ale dla turysty chodzącego sobie bez celu po jakimś malowniczym mieście i fotografującemu wszystkie ciekawiące go budynki - naprawdę bezcenna.

    Co do WiFi - to wydaje mi się, że masz rację. Próbowałem korzystać z niego w moim D7200, i jest to porażka. Próba zainicjowania przesyłu zdjęć z tabletu - i kicha; nie dość że transfer bardzo powolny, to jeszcze wszystkie RAWki konwertuje bez pytania do JPG. Mimo usilnych starań, nigdzie nie udało mi się znaleźć funkcji wyłączającej tę konwersję. Udało mi się przesłać RAWki inicjując przesył z aparatu - ale można przesłać max 100 zdjęć na raz, aparat każe osobno zaznaczyć każde z nich; po wrzuceniu 100 RAWek do pamięci tabletu kolejnych nie udało mi się już przesłać (miejsce w pamięci urządzenia jest).

    A ja chcę tylko, żeby kopiowało mi na tablet (i dalej do chmury Amazonu) wszystkie RAWki, których tam jeszcze nie ma; bez żadnego 'dzielenia się w mediach społecznościowych' i innych bzdetów :/

  7. ttomasz
    ttomasz 29 maja 2016, 15:39

    @zgred37
    Fujek to co najwyżej szaleje z cenami :-)
    Niedawno wypuszczony obiektyw Fuji 100 -400 to jakies żarty do lekkiego i z wolnym Af body dopinac cegłę o wadze 1400g to tyle waży obiektyw Canona do pełnej klatki :-)
    Wyczekiwana premiera Fuja X T2 to będzie odgrzewany kotlet za odpowiednią dużo kasę.

  8. czary44
    czary44 29 maja 2016, 15:46

    @DlaZabawy, mam dokładnie takie same przemyślenia i problemy z wifi w Canonie. Niestety w 6D nie znalazłem możliwości przesyłu nawet stu rawów :/

  9. grzegorzg
    grzegorzg 29 maja 2016, 15:48

    @DlaZabawy - wi-fi w Canonie 6D sprawowało się znakomicie, doskonale ułatwiając pracę w studio. Bardzo brakuje mi tego w K-3

  10. PeterLeonard
    PeterLeonard 29 maja 2016, 16:26

    ciekawe czy Sigma będzie z mocowaniem Pentaxa

  11. wzrokowiec
    wzrokowiec 29 maja 2016, 16:29

    @zgred37
    Ile lat na rynku jest Sigma 8-16 mm? Sześć?
    link

  12. 29 maja 2016, 17:26

    Wi-Fi w aparacie służy głownie do zdalnego sterowania aparatem z odległości a nie przesyłanie plików.

  13. handlowiecupc
    handlowiecupc 29 maja 2016, 18:16

    A czy przez Wi-Fi można ściągnąć dane gps że smarkfona? Czy Wi-Fi nie pożera więcej energii niż gps?

  14. mikmac
    mikmac 29 maja 2016, 19:32

    Borat -->
    bo?
    Mi od dwóch lat, CODZIENNIE, wifi służy do podglądu zrobionych zdjęć na tablecie w formie tetheringu - tzn, że źle używam wifi?

  15. 29 maja 2016, 19:49

    @DlaZabawy - jeżeli potrzebujesz geotagowania zdjęć, to przecież wcale nie musisz kupować nowego aparatu. W dzisiejszych czasach prawie każdy ma jakiegoś smartfona przy sobie. Instalujesz sobie apkę do zapisywania trasy, np. najprostszą GPSLogger (lub coś innego jak wolisz) i za pomocą GeoSetter`a w prosty sposób dopisujesz do exif`ów zapisane współrzędne.

  16. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 29 maja 2016, 20:03

    @mikmac - w takim razie zalecam odpoczynek. Poza tym mowa jest o rawach (co wynika z calosci dyskusji a ni jednego postu), a raowo w ten sposob nie przegladasz.

  17. zgred37
    zgred37 29 maja 2016, 20:34

    wzrokowiec

    a dzięki za podpowiedź... nie wiedziałem że jest taki (ciekawy) obiektyw.
    I tak sobie myślę, że skoro Sigma, dosyć przeciętna jeśli chodzi o światło, kosztuje prawie 3 tysiaki, to ten Fuji poniżej 8 nie zejdzie.

  18. DlaZabawy
    DlaZabawy 29 maja 2016, 20:54

    @shamanizm - Czyli dochodzą kolejne rzeczy do zrobienia kolejnymi aplikacjami, nie mówiąc już o wytrzymałości baterii w smartfonie przy bezustannym korzystaniu z GPS'a. To nie jest dobre rozwiązanie. Obecnie używam geotagger'a wielkości pudełka od zapałek - ale to niewiele lepszy sposób. Chciałbym mieć moduł w aparacie (może być też w gripie), działający bez żadnych zewnętrznych gratów.

    @grzegorzg, @Borat - Ja nie pracuję w studio, jestem turystą z porządnym aparatem - więc moje potrzeby są inne, niż Wasze. Chcę po powrocie do hotelu zrobić sobie kopię zdjęć w chmurze - na wypadek, gdyby coś mi się przytrafiło i straciłbym aparat / kartę.

  19. 29 maja 2016, 21:13

    @DlaZabawy

    Kopie zdjęć możesz zrobić używając czytnika wiec nie bardzo rozumiem po co ci do tego wi-fi?

  20. DlaZabawy
    DlaZabawy 29 maja 2016, 21:51

    @Borat - co oznacza branie ze sobą kolejnych gratów - przy wyjazdach turystycznych rzecz raczej niepożądana.

  21. mate
    mate 29 maja 2016, 21:56

    @zgred37
    " No i ten kąt widzenia - aż nie do wiary że tak szeroko i (?) rektalinearnie. Przyznam się, nie kojarzę takich konstrukcji."

    Oprócz wspomnianej przez wzrokowca Sigmy 8-16, jest jeszcze od prawie 10 lat pełnoklatkowa Sigma 12-24, a ponnad rok temu Canon zaprezentował pełnoklatkowego zooma 11-24/4 L, który daje jeszcze większe kąty widzenia.

  22. snufkin
    snufkin 29 maja 2016, 22:15

    @handlowiecupc:
    "A czy przez Wi-Fi można ściągnąć dane gps że smarkfona? Czy Wi-Fi nie pożera więcej energii niż gps?"

    W najgorszym wypadku dane gps ze smartfona możesz pobrać wieczorem w domu, hotelu itp. I tylko wtedy używać WiFi.
    A tak w ogóle to skąd ten pomysł na ciągłe używanie WiFi?

    @DlaZabawy:
    "Czyli dochodzą kolejne rzeczy do zrobienia kolejnymi aplikacjami, nie mówiąc już o wytrzymałości baterii w smartfonie przy bezustannym korzystaniu z GPS'a. To nie jest dobre rozwiązanie."

    Zazwyczaj ważniejsza jest bateria w aparacie niż ta w smartfonie. Smartfony przez swoje słabe baterie i tak nie nadają się jako telefon w sytuacjach awaryjnych - są tylko dodatkową elektronika użytkową (gps, notatnik, interenty, maile, dodatkowe mapki, przewodniki itd.) a funkcje telefonu i wifi można całkowicie wyłączyć.

    W turystyce funkcje telefonu lepiej spełniają - telefony :)
    Ale te standardowe bez zbędnych dodatków.

    Turysta, a o powerbankach nie słyszał?

  23. 29 maja 2016, 22:43

    @DlaZabawy

    Czytnik kart ma wielkości breloczka do kluczy

  24. ciszy
    ciszy 29 maja 2016, 23:22

    Kurde kiedyś to się brali tyle sprzętu i nikt nie marudzil ba nie byli GPS itp i wszyscy żyli. Ciekaw jestem co będzie za 10 lat. Jak baterii brakuje polecam powerbanka nigdy nie wiadomo kiedy się przyda. Czlowiek wieczorem wpina telefon w ladowarke, mieszka gdzieś na jakiejś wyspie okazalo się ze w nocy nie bylo pradu rano patrzysz 5% baterii ale na szczęście jest powerbank. Kilka razy tylek uratowal...
    A co do Sony a7mk3 watpie. Chyba ze wystawili by jakąś nowa fajna matryce i af z a6300 no i tak z 7-8kl/s, nie wiem co mogli by jeszcze poprawić.
    Mam wrażenie ze postęp trochę spowolnil pod względem jakości obrazka...

  25. ***s***
    ***s*** 30 maja 2016, 00:02

    Borat 29 maja 2016, 21:13 Kopie zdjęć możesz zrobić używając czytnika wiec nie bardzo rozumiem po co ci do tego wi-fi?


    Jasne. A na zachod dylizansem. Fajne.

    Jesli firmy foto szybciutko sie nie obudza z wprowadzeniem jakiegos szybkiego systemu laczenia WiFi ala np Applowe przesylanie zdjec za pomoca jednego klawisza to po prostu padna i juz nie powstana. Skoncza jak punkty dorabiania zaworkow do zaplniczek. To "nibywifi" ktore jest teraz jest tak idiotycznie skomplikowane ze dla 99% uzytkownikow latwiej wyciagnac tel z torby i zrobic fotke na fajsa niz probowac laczyc aparat z telefonem , przesylac zapisywac itp.
    Bez sensu.

  26. druid
    druid 30 maja 2016, 01:14

    Ja rozumiem, że ludzie muszą przesyłać swoje surowe gnioty natychmiast na smartfona i wrzucać na Fb sądząc że setka pseudoznajomych będzie piała z zachwytu nad tymi pstrykami, a tak naprawdę każdego to G obchodzi, a lajkuje tylko po to, żeby i jemu potem lajkowano... ale ja osobiście używam WiFi tylko do zdalnego sterowania aparatem o tam się sprawdza ;)

  27. szuu
    szuu 30 maja 2016, 01:42

    to wszystko są przejściowe problemy przez to, że większość aparatów jest technologicznie jeszcze w latach 90-ych, stąd zabawne pomysły w rodzaju przenoszenia zdjęć na dyskietach (sorki, teraz nazywają to kartami), konfigurowanie wifi łatwe jak administrowanie linuksem... gdy już zwycięży wiek XXI to będzie się normalnie robić zdjęcie i pojawi się ono na koncie użytkownika i jego pozostałych urządzeniach na jakich chce je oglądać lub obrabiać.

  28. Szabla
    Szabla 30 maja 2016, 08:56

    Po zwycięstwie XXI wieku, w ogóle nie będzie potrzeby przesyłania czegokolwiek :P

  29. tripper
    tripper 30 maja 2016, 09:02

    Ale robicie wielkie halo z tego WiFi. Tak jakby dotkniecie ekranu raz na aparacie i raz czy dwa na telefonie to był nie wiadomo jaki wysiłek fizyczny i umysłowy.

    Co ciekawe, Olympusowe WiFi pozwala na przesyłanie RAWów, tylko ich apka na to nie pozwala. Ogólnie ich apka jest słaba. I to chyba jest generalnie problem tych rozwiązań.

  30. zgred37
    zgred37 30 maja 2016, 09:06

    mate

    Widać mam duże braki w wiedzy o szerokokątnych obiektywach. Może dlatego, że Sigmy to już starsze konstrukcje, a Canony, po pewnych przykrych doświadczeniach z marką, jakoś mniej mnie interesują. Ale z Waszych komentarzy mogę się wiele dowiedzieć :)

    Cóż, popatrzyłem na cenę Canona... toż ten Fuji to będzie z 15 tysiaków kosztował jak nic. Fuji pewnie będzie musiało jeszcze z pięciu Boneckich zatrudnić do pisania "historii (nie)jednej fotografii" i może kilka egzemplarzy w Polsce sprzeda.

  31. Michel
    Michel 30 maja 2016, 09:26

    Ale Wy jesteście marudy okropne!

  32. ciszy
    ciszy 30 maja 2016, 10:46

    Co ty gadasz? Cena nie przekroczy 10k zł. Obstawiam coś koło 8k zł.

  33. baron13
    baron13 30 maja 2016, 10:49

    Gdybym miał korzystać ze wszystkich gadżetów, jakie mi oferuje współczesny aparat, to by mi życia nie starczyło. GPS? A owszem uruchamiam czasem dla ustawienia zegara w aparacie. Poza tym jak gdziekolwiek wrzucam fotki, to wywalam exify. Choćby dlatego, że RT dołącza je w rozmiarze kilkudziesięciu kB i pies z kulawą nogą je czyta. Pewnie bardzo pożyteczna jest wielokrotna ekspozycja. Owszem sprawdziłem że działa. HDR w aparacie? Wolę samemu. I tak dalej.
    Transferu fotek z aparatu na smerkfon, dokonywał mój siostrzeniec. Raz w życiu się to zdarzyło. Marudzenie, że muszę wyciągnąć kartę z aparatu by przepisać zdjęcia, jest marudzeniem.

  34. mate
    mate 30 maja 2016, 11:16

    @zgred37
    "Widać mam duże braki w wiedzy o szerokokątnych obiektywach."

    To celem uzupełnienia jeszcze manualne pełnoklatkowe Voigtlandery 10 i 12 mm z bagnetem Sony E :)
    link

  35. Szabla
    Szabla 30 maja 2016, 11:42

    Zdjęcie z aparatu? Wolę samemu. :P

  36. qqrq
    qqrq 30 maja 2016, 12:54

    @Michel
    No właśnie. Coraz częściej widzę takie marudzenie w wątkach z plotkami.
    Zamiast brać aparaty w łapę i robić genialne foty, to ludzie wybrzydzają i narzekają...

  37. Coman
    Coman 30 maja 2016, 16:42

    Brawo Fuji, tylko do tego szkiełka 8-16 poproszę gwint 77mm.

  38. DlaZabawy
    DlaZabawy 30 maja 2016, 17:23

    @snufkin - Baterii do aparatu mam kilka, w telefonie (tak, używam klasycznego - przy tablecie smartfon nie ma już sensu) jedną, w tablecie jedną niewymienną.

    > Turysta, a o powerbankach nie słyszał?

    Ta, będę ze soba nosił telefon/tablet podpięty kabelkiem do kolejnego grata i ciągle pilnował, żeby mi się ta elektroinstalacja nie rozłączyła. Pyszny pomysł wujku!

    @Borat - O żesz w mordę... jak kupiłem aparat z WiFi, to chcę z niego korzystac - a nie wozić ze sobą kolejny gadżet, który to WiFi powinno mi zastąpić. Nie wiem, jak do tego podchodzi współczesne pokolenie - dawno dawno temu, kiedy byłem młody, komputery służyły do uprzyjemniania życia posiadaczom - a nie zmuszania ich do zachowywania się tak, jak chce komputer!

    @druid

    > Ja rozumiem, że ludzie muszą przesyłać swoje surowe gnioty natychmiast na smartfona i wrzucać na Fb

    Być może napisałem zbyt małą czcionką, więc wkleję jeszcze raz:

    A ja chcę tylko, żeby kopiowało mi na tablet (i dalej do chmury Amazonu) wszystkie RAWki, których tam jeszcze nie ma; bez żadnego 'dzielenia się w mediach społecznościowych' i innych bzdetów :/

  39. Szabla
    Szabla 30 maja 2016, 17:37

    Czasami trzeba jednak zrobić coś samemu, bez jakichkolwiek aplikacji.
    To trudne, ale przynosi spodziewane efekty. :D

  40. tripper
    tripper 30 maja 2016, 17:43

    @DlaZabawy

    "A ja chcę tylko, żeby kopiowało mi na tablet (i dalej do chmury Amazonu) wszystkie RAWki, których tam jeszcze nie ma; bez żadnego 'dzielenia się w mediach społecznościowych' i innych bzdetów :/"

    Popieram. I to jest spokojnie do zrealizowania, przynajmniej w przypadku Olympusa. Problem w tym, że sam Olympus, jak i chyba wszyscy pozostali gracze, są całe lata świetlne w tyle jeżeli chodzi o oprogramowanie.

    Ten scenariusz który przedstawiasz jest chyba bardziej typowy dla sytuacji w terenie czy na wyjeździe. Ja bym do tego dodał jeszcze jeden: wracam do domu po wypadzie foto, kładę aparat na biurku i odpalam na nim WiFi. Aparat łączy się do mojej domowej sieci a resztę robi oprogramowanie na moim kompie. Po kilku minutach mam nowe fotki w swojej bibliotece, kopię na dysku zewnętrznym i w chmurze. Coś w ten deseń. Niestety, ten scenariusz już jest nie do zrealizowania w przypadku WiFi Olympusa. Nie wiem jak u innych producentów.

  41. Szabla
    Szabla 30 maja 2016, 18:03

    No i to bezsensowne wożenie ze sobą aparatu, jakby kamer nigdzie nie było :P

  42. ciszy
    ciszy 31 maja 2016, 21:35

    Czy wyciągnięcie karty z aparatu i wepniecie jej w ten tablet jest AZ tak problematyczne? Malo tego po Wi-Fi wszystko zajmuje więcej czasu niż skopiowanie z karty. Ale ok jak kto woli.

  43. jausmas
    jausmas 5 czerwca 2016, 15:53

    @ baron13

    "GPS? A owszem uruchamiam czasem dla ustawienia zegara w aparacie."
    może jeśli wychylisz nos poza wrocławskie uliczki to zrozumiesz jak istotne mogą być takie dane. po prostu wystarczy zacząć intensywniej podróżować aby docenić geotagowanie. trzeba być niezłym frustratem aby to negować ;)

    "Poza tym jak gdziekolwiek wrzucam fotki, to wywalam exify."
    heh, koń by się uśmiał. dla tych kilku KB pozbawiać się istotnych informacji. może czegoś się wstydzisz? bo biegły użytkownik mógłby ocenić Twoje poczynania :P

    "HDR w aparacie? Wolę samemu."
    pewnie dlatego masz tyle HDRów... w planach :P

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.