Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

50 lat Fujifilm w Europie

50 lat Fujifilm w Europie
21 czerwca
2016 16:48

Firma Fujifilm chwali się 50-leciem działania na terenie Europy. Historia rozwoju tej korporacji na naszym kontynencie jest ciekawa. Podobnie jak informacje o tym, czym się ona obecnie zajmuje.

Informacja prasowa

50-lecie Fujifilm w Europie: stały rozwój i pomyślna transformacja w ramach zróżnicowanych dziedzin.

W tym roku Fujifilm obchodzi 50-lecie istnienia w Europie. Rozpoczynając oryginalną działalność w zakresie filmu do aparatów, firma zdywersyfikowała działalność, stając się odnoszącą sukcesy korporacją międzynarodową o wiodącej pozycji w wielu branżach. 7 lipca 1966 roku Fuji Photo Film Europe GmbH została zarejestrowana w rejestrze handlowym w Düsseldorfie. Rozszerzając działalność najpierw na Wielką Brytanię w 1976 roku, a następnie na całym kontynencie poprzez placówki produkcyjne i biura sprzedaży, obecnie firma posiada gęstą sieć lokalizacji w całej Europie.

Fujifilm początkowo była znana jako producent filmu. Stanowiące sygnaturę firmy zielone pudełka z filmem można było znaleźć w każdym sklepie, a statek powietrzny Fujifilm stał się znanym symbolem wydarzeń sportowych. Od 2000 roku rynek filmu zaczął się gwałtownie kurczyć, gdyż jego miejsce zajęła fotografia cyfrowa. Fujifilm stawiła czoła temu wyzwaniu dzięki niezwykle pomyślnej transformacji, która umożliwiła nie tylko przetrwanie firmy, lecz także jej rozwój, przekształcając ją w zróżnicowaną korporację prowadzącą działalność w wielu branżach.

Obecnie produkcja tradycyjnego filmu stanowi mniej niż 1% dochodów Fujifilm. Na całym świecie firma posiada trzy główne obszary biznesowe: Rozwiązania do obrazowania, włączając zaawansowane urządzenia optyczne oraz aparaty cyfrowe, materiały i systemy do druku zdjęć, rozwiązania informacyjne, gdzie Fujifilm posiada silną obecność w branży opieki zdrowotnej, systemów graficznych, materiałów do płaskich wyświetlaczy panelowych, mediów do zapisywania, kontroli przemysłowych oraz innych technologii, a także rozwiązania do dokumentów, w ramach których firma dostarcza drukarki i powiązane produkty, zajmuje się produkcją i innymi usługami.

Na terenie Europy grupa Fujifilm prowadzi działalność w siedmiu branżach, włączając opiekę zdrowotną, systemy graficzne, urządzenia optyczne, media do zapisywania oraz technologie fotograficzne. Fujifilm prowadzi siedem głównych zakładów produkcyjnych w regionie, wytwarzając płyty CTP, papier kolorowy, substancje chemiczne, tusze, barwniki do drukarek atramentowych, tonery, materiały elektroniczne do produkcji półprzewodników oraz biofarmaceutyki. Europejska siedziba firmy mieści się w Düsseldorfie, a grupa posiada około 50 firm w całej Europie, zatrudniając niemal 5000 pracowników.

Inwestycje w przyszły rozwój

Fujifilm inwestuje około 7% rocznych skonsolidowanych przychodów w badania i rozwój, skupiając zasoby w obszarach biznesowych o znaczącym potencjalne rozwoju. Kluczową jednostką badawczo-rozwojową napędzającą możliwości technologiczne firmy jest zaawansowane laboratorium badawcze Fujifilm Advanced Research Laboratories otwarte w 2006 roku w Tokio. Kompleks ten łączy naukowców i inżynierów w globalnych zespołach ds. innowacji pracujących nad syntezą organiczną, cienkimi wielowarstwowymi powłokami, mikroobróbką precyzyjną, projektowaniem soczewek, laserami, drukowaniem i przetwarzaniem obrazów.

Laboratoria badawcze w Tilburgu w Holandii to europejskie centrum badań i rozwoju. Współpracując z instytucjami akademickimi w Europie, centrum opracowuje wiodące technologie skupiające się nad membranami do separacji gazu, membranami do wymiany jonowej i peptydami rekombinowanymi. Nowe Centrum otwartych innowacji w Tilburgu wspiera współpracę w oparciu o technologie Fujifilm.

Sukces w wielu obszarach

Fujifilm odnosi wiele sukcesów w tym zakresie i nadal opracowuje nowe innowacje. Przykłady obejmują przyjęte z uznaniem aparaty serii X nagrodzone wieloma prestiżowymi nagrodami. Aparaty instax Fujifilm oferują natychmiastowe zdjęcia po naciśnięciu przycisku, tworząc ogólnoświatowy trend. Wiele osób doświadcza radości drukowania zdjęć wykonywanych przy użyciu smartfonu; Oprogramowanie Fujifilm ułatwiło ten proces. Firma zapewnia również zaawansowane technologie dla branży poligraficznej. Będąc liderem przemysłowego druku atramentowego, firma ta będzie głównym wystawcą systemów graficznych na nadchodzących targach Drupa. Fujifilm jest pionierem obrazowania diagnostycznego dla instytucji medycznych i od dziesięcioleci jest niezawodnym partnerem dla szpitali i lekarzy, zwiększając portfolio produktów z nastawieniem na sektor opieki medycznej.

Prezes FUJIFILM Europe Takaaki Kurose mówi: „Przemiana z producenta w globalną firmę oferującą zaawansowaną technologię była możliwa, ponieważ posiadaliśmy mocną strategię rozwoju i intensywnie inwestujemy w badania i rozwój nad bogactwem zaawansowanych technologii opracowanych na przestrzeni lat. Zapewniamy najlepszą dostępną technologię w branżach, w których możemy przodować. Nasze poświęcenie na rzecz innowacyjności stanowi centrum tego podejścia. Europa to dla nas ważny rynek, co odzwierciedla nasze laboratorium badawcze w Tilburgu w Holandii oraz niedawno powstałe Centrum otwartych innowacji.

Dodatkowe informacje znajdziecie na www.fujifilm.eu/pl/o-nas/50-years.

Zajrzyjcie także na stronę www.fujifilm.eu/pl/innovation.


Komentarze czytelników (8)
  1. goornik
    goornik 21 czerwca 2016, 17:16

    Szkoda, że tłumacz nie zadał sobie trudu napisania tego tekstu po polsku. I zamiast pisać: "Fujifilm początkowo była znana jako producent filmu.", powinien napisać "Fujifilm początkowo była znana jako producent materiałów światłoczułych".
    Co to jest gęsta sieć lokalizacji?

    A prywatnie jako użytkownik Fujinona 10x50 FMT oraz "aparatury" system X, życzę kolejnych 50 lat owocnej działalności

  2. baron13
    baron13 21 czerwca 2016, 17:53

    Prywatnie, to nadal liczę na filmy Fujifilm, oraz bardzo sobie cenię plenery organizowane przez Fujiklub :-)

  3. espresso
    espresso 21 czerwca 2016, 18:12

    Ktoś wie dlaczego nie jest dostępna w Europie oferta chemii pod b&w produkowanej przez Fuji?

  4. Soniak10
    Soniak10 21 czerwca 2016, 22:13

    @baron: ze względu na zapraszane tam modelki?

  5. handlowiecupc
    handlowiecupc 22 czerwca 2016, 07:05

    @espresso
    Pewnie z tego samego powodu powodu, dla którego Bugatti Veyron nie jest oferowany w Polsce.

  6. kojut
    kojut 22 czerwca 2016, 09:20

    espresso, taka dobra ta chemia, że jest czego żałować?

  7. espresso
    espresso 22 czerwca 2016, 10:24

    Acros wymoczony w Microfine daje znakomite efekty.
    link

  8. espresso
    espresso 22 czerwca 2016, 10:32

    Przepraszam, właściwy link link

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.