|
|
|
|
Producent |
Nikon | Olympus | Olympus |
Model |
Coolpix P7800 | Stylus 1 | Stylus 1s |
Data premiery |
2013-09-05 |
2013-10-29 |
2015-04-13 |
Liczba pikseli |
12 Mpix |
12 Mpix |
12 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• 4000 x 3000
• 3264 x 2448
• 2272 x 1704
• 1600 x 1200
• 640 x 480
• 3984 x 2656 (3:2)
• 3968 x 2232 (16:9)
• 3000 x 3000 (1:1) |
• 3968x2976 (RAW, JPEG)
• 2560x1920
• 1600x1200
• 1280x960
• 640x480
• Proporcje obrazu: 4:3 (domyślnie), 3:2, 16:9, 1:1 |
• 3968x2976 (RAW, JPEG)
• 2560x1920
• 1600x1200
• 1280x960
• 640x480
• Proporcje obrazu: 4:3 (domyślnie), 3:2, 16:9, 1:1 |
Matryca |
1/1.7-cala CMOS BSI, 4:3, całkowita liczba pikseli ok. 12.76 miliona |
7.3 x 5.5 mm (1/1.7 cala), BSI CMOS, 4:3, całkowita liczba pikseli 12.76 Mpix |
7.3 x 5.5 mm (1/1.7 cala), BSI CMOS, 4:3, całkowita liczba pikseli 12.76 Mpix |
Procesor obrazu |
EXPEED C2 |
TruePic VI |
TruePic VI |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF, MPF) ,
RAW (12-bit, nieskompresowany, pliki .NRW), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC H.264)
• Dźwięk: WAV (notatki dźwiękowe) / AAC stereo (film) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF),
RAW (12-bit, bezstratna kompresja), RAW+JPEG
Jakość JPEG: Fine / Normal
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPEG)
• Dźwięk: Wave (Stereo, linearny PCM/16-bit, częstotliwość próbkowania 48kHz) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF),
RAW (12-bit, bezstratna kompresja), RAW+JPEG
Jakość JPEG: Fine / Normal
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPEG)
• Dźwięk: Wave (Stereo, linearny PCM/16-bit, częstotliwość próbkowania 48kHz) |
Zakres ISO |
80 – 1600 ISO, 3200 ISO, Hi 1 (równoważny ISO 6400, dostępny w trybach P, S, A i M) |
Auto (100-12800 ISO, możliwość dostosowania zakresu),
Ręcznie: 100-12800 ISO z krokiem co 1/3 EV |
Auto (100-12800 ISO, możliwość dostosowania zakresu),
Ręcznie: 100-12800 ISO z krokiem co 1/3 EV |
Migawka |
Mechaniczna oraz elektroniczna CMOS
1 s - 1/4000 s
60 s - 1/4000s (przy czułości ISO 80–400 w trybie M)
Sterowana elektronicznie 7-segmentowa przysłona irysowa |
60 s – 1/2000 s, Bulb do 30 min.
|
60 s – 1/2000 s, Bulb do 30 min.
|
Konstrukcja obiektywu |
NIKKOR
13 elementów w 10 grupach (2 soczewki ze szkła ED) |
i.ZUIKO DIGITAL
12 elementów w 10 grupach
w tym 8 elementów asferycznych |
i.ZUIKO DIGITAL
12 elementów w 10 grupach
w tym 8 elementów asferycznych |
Ogniskowa obiektywu |
6.0-42.8 mm
(28-200 mm – odpowiednik formatu 35mm) |
6.0 – 64.3 mm
(ekwiwalent: 28 – 300 mm dla filmu 35 mm)
• Opcjonalnie telekonwerter 1.7 x |
6.0 – 64.3 mm
(ekwiwalent: 28 – 300 mm dla filmu 35 mm)
• Opcjonalnie telekonwerter 1.7 x
• Zoom krokowy - dostępne ognioskowe: 28, 35, 50, 70, 85, 100, 135, 200, 300 mm |
Światłosiła: |
f/2.0-4.0 |
f/2.8 |
f/2.8 |
Zoom optyczny |
7.1x |
10.7x |
10.7x |
Zoom cyfrowy |
4x |
4x |
4x |
Stabilizacja obrazu |
Tak |
Tak |
Tak |
Zapis wideo |
• 1920 x 1080 (Full HD 1080p) z szybkością 30 lub 25 kl./s,
• 1280 x 720 (HD 720p) z szybkością 30 lub 25 kl./s,
• 640x480 (VGA) z szybkością 30 lub 25 kl./s,
Szybkie filmy:
• 640x480 z szybkością 120 kl./s (filmy w 4-krotnie zwolnionym tempie),
• 1280 x 720 z szybkością 60 kl./s (filmy w 2-krotnie zwolnionym tempie),
• 1920 x 1080 z szybkością 15 kl./s (filmy w 2-krotnie przyspieszonym tempie) |
• 1920 x 1080 pix (Full HD 30p) 20 Mbit/s, do 29 min.
• 1280 x 720 pix (HD 30p) 13 Mbit/s, do 29 min.
maks. rozmiar pliku 4 GB
Szybkie filmy:
• 320x240 (QVGA) z szybkością 240 kl./s, do 20 s
• 640x480 (VGA) z szybkością 120 kl./s, do 20 s
Wbudowany mikrofon stereo
Redukcja szumu wiatru, regulowana głośność nagrywania |
• 1920 x 1080 pix (Full HD 30p) 20 Mbit/s, do 29 min.
• 1280 x 720 pix (HD 30p) 13 Mbit/s, do 29 min.
maks. rozmiar pliku 4 GB
Szybkie filmy:
• 320x240 (QVGA) z szybkością 240 kl./s, do 20 s
• 640x480 (VGA) z szybkością 120 kl./s, do 20 s
Wbudowany mikrofon stereo
Redukcja szumu wiatru, regulowana głośność nagrywania |
Ogniskowanie |
AF oparty o detekcje kontrastu, MF
• Tryby pól AF: Priorytet twarzy, automatycznie (automatyczny wybór z 9 pól AF), centralny (szeroki, normalny), manualny z 99 polami ostrości, śledzenie obiektów w ruchu, AF z wyszukiwaniem celu
• Funkcja śledzenia AF
• Funkcja wykrywania twarzy
• Tryby AF: Normalny, Makro, Nieskończoność, MF |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Wybór punktu AF: 35-polowy - wielopolowy AF / Wszystkie pola, Grupa pól (9 punktów), Pojedyncze pole
• Tryby ustawiania ostrości: Pojedynczy AF (AF) / Ciągły AF (C-AF) / Manualne ustawianie ostrości (MF) / Tryb Super Makro / Śledzący AF (C-AF + TR),
• Wykrywanie twarzy
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Wybór punktu AF: 35 punktów / Wszystkie punkty, Grupa punktów (9-obszarów), Pojedynczy punkt (normalny), Pojedynczy punkt (mały)
• Tryby ustawiania ostrości: Pojedynczy AF (AF) / Ciągły AF (C-AF) / Manualne ustawianie ostrości (MF) / Tryb Super Makro / Śledzący AF (C-AF + TR),
• Wykrywanie twarzy
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda
• Manualne ustawianie ostrości: większa strefa nastawiania ostrości lub peaking ostrości
|
Pomiar światła |
Tryby pomiaru:
• Matrycowy,
• Centralnie ważony, uśredniony,
• Punktowy (centralny),
• Punktowy w aktywnym polu AF |
TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy ESP
• centralnie ważony uśredniony
• punktowy
• punktowy z kontrolą świateł
• punktowy z kontrolą cieni
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV |
TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy ESP
• centralnie ważony uśredniony
• punktowy
• punktowy z kontrolą świateł
• punktowy z kontrolą cieni
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV |
Ostrość od |
• AF Normalny (szeroki kąt): od 50 cm do nieskończoności
• AF Normalny (tele): od 80 cm do nieskończoności
• AF Makro (szeroki kąt): od 2cm do nieskończoności
• AF Makro (tele): od 50 cm do nieskończoności |
• AF Normalny, szeroki kąt: od 10 cm do nieskończoności,
• AF Normalny, tele: od 80 cm do nieskończoności,
• AF Super Makro, szeroki kąt: od 5 cm |
• AF Normalny, szeroki kąt: od 10 cm do nieskończoności,
• AF Normalny, tele: od 80 cm do nieskończoności,
• AF Super Makro, szeroki kąt: od 5 cm |
Balans bieli |
Auto (1,2), Światło dzienne, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca.
• wybór temperatury barwowej (K)
• bracketing balansu bieli |
Auto, Światło słoneczne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe (2 rodzaje), Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (w dwóch osiach A-B, G-M, w +/- 7 krokach) balansu bieli |
Auto, Światło słoneczne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe (2 rodzaje), Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (w dwóch osiach A-B, G-M, w +/- 7 krokach) balansu bieli |
Kompensacja ekspozycji |
Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki |
• Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Bracketing: 2 lub 3 klatki co 1/3, 2/3, 1.0 EV
|
• Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Bracketing: 2 lub 3 klatki co 1/3, 2/3, 1.0 EV
|
Programy |
Auto, Automatyka programowa (P), Preselekcja czasu (S), Preselekcja przysłony (A), Ekspozycja Manualna (M), Ustawienia użytkownika (U1,U2, U3), Film, Ustawienie osobiste filmowania, Efekty specjalne
• Programy tematyczne (SCENE): Automatyczny wybór programu, Portret, Krajobraz, Sport, Portret nocny, Przyjęcie/wnętrza, Plaża, Śnieg, Zachód słońca, Zmierzch/świt, Krajobraz nocny, Makro, Żywność, Muzeum, Sztuczne ognie, Kopia czarno-biała, Zdjęcia pod światło, Panorama, Portret zwierzaka
• Filtry efektów: Zmiękczenie, Nostalgiczna sepia, Rozjaśnienie, Przyciemnienie, zdjęcia monochromatyczne o wysokim kontraście, Kolor selektywny, Krosowanie, Ekspozycja z zoomem, Rozogniskowanie podczas ekspozycji, kreatywne zdjęcia monochromatyczne, malowanie |
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Ręczna ekspozycja (M), Filtry artystyczne (ART), Własne (C1, C2), Foto story, Film
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Sport, Scena nocna, Scena nocna i portret, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Fajerwerki, Plaża i śnieg, Wielokrotna ekspozycja.
• Filtry artystyczne: PopArt, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Przetwarzanie krosowe, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika Key Line. |
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Ręczna ekspozycja (M), Filtry artystyczne (ART), Własne (C1, C2), Foto story, Film
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Sport, Scena nocna, Scena nocna i portret, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Fajerwerki, Plaża i śnieg, Wielokrotna ekspozycja.
• Filtry artystyczne: PopArt, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Przetwarzanie krosowe, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika Key Line.
• Tryb time-lapse |
Zdjęcia seryjne |
• Zdjęcia seryjne szybkie: z szybkością 8 kl./s do 6 zdjęć
• Zdjęcia seryjne szybkie: z szybkością 4 kl./s do 6 zdjęć
• Zdjęcia seryjne szybkie: z szybkością 1 kl./s do 30 zdjęć
• Szybkie zdjęcia seryjne: z szybkością 120 lub 60 kl./s do 60 zdjęć
• Zdjęcia z interwałem czasowym
• Funkcja Najlepsze zdjęcie BSS
• Seria 16 zdjęć |
Z szybkością 7 kl./s do 200 zdjęć |
Z szybkością 7 kl./s do 200 zdjęć |
Lampa błyskowa |
Wbudowana, Błysk automatyczny TTL z przedbłyskami monitorującymi lub tryb manualny
• Kompensacja błysku: +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Zakres (ISO auto): 0.5-10 m (szeroki kąt), 0.5-5.5 m (tele).
• Obsługa sterowania lampą błyskową w trybie i-TTL z lampami współpracującymi systemem Nikon CLS
• Bezprzewodowy system oświetlenia obsługiwany po ustawieniu wbudowanej lampy błyskowej w tryb sterownika (ma zastosowanie tylko w grupie A i dla stałego ustawienia 3 CH) |
Wbudowana typu pop-up
• Funkcje: Auto, Redukcja czerwonych oczy, Błysk wymuszony, Błysk wyłączony, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, Ręczna siła błysku (Full,1/1.3 - 1/128).
• Zasięg błysku (przy ISO 1600): 0.1-10.3 m (szeroki kąt), 0.8-10.3 m (tele)
• Kompatybilne zewnętrzne lampy błyskowe: FL-50R, FL-36R, FL-300R, FL-600R
• Tryb pracy lamp zewnętrznych: Auto, FP TTL Auto, FP Manual Auto, FP TTL Auto, FP Manual |
Wbudowana typu pop-up
• Funkcje: Auto, Redukcja czerwonych oczy, Błysk wymuszony, Błysk wyłączony, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, Ręczna siła błysku (Full,1/1.3 - 1/128).
• Zasięg błysku (przy ISO 1600): 0.1-10.3 m (szeroki kąt), 0.8-10.3 m (tele)
• Kompatybilne zewnętrzne lampy błyskowe: FL-50R, FL-36R, FL-300R, FL-600R
• Tryb pracy lamp zewnętrznych: Auto, FP TTL Auto, FP Manual Auto, FP TTL Auto, FP Manual |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
1, 2 i 10 s |
2 s lub 12 s lub użytkownika |
2 s lub 12 s lub użytkownika |
Karta pamięci |
Pamięć wewnętrzna: ok. 86 MB,
• Karty pamięci: Secure Digital SD/SDHC/SDXC
Współpraca z kartami Eye-Fi X2 (i nowszymi)
|
• Karty pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilne z UHS-I i Eye-Fi.
|
• Karty pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilne z UHS-I i Eye-Fi.
|
LCD |
Uchylany i obrotowy, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, 921.000 punktów,
jasność regulowana w 6 poziomach
100% pokrycie kadru |
odchylany (w górę lub w dół), dotykowy, 3.0 calowy, kolorowy LCD, 1.040.000 punktów, jasność regulowana w 15 poziomach |
odchylany (w górę lub w dół), dotykowy, 3.0 calowy, kolorowy LCD, 1.040.000 punktów, jasność regulowana w 15 poziomach |
Wizjer |
Wizjer elektroniczny, 0.2 cala, LCD o rozdzielczości 921 000 punktów, korekta dioptrażu od -3 do +1, 100% pokrycie kadru |
Elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, punkt oczny 18 mm, regulowana w 15 poziomach jasność i kolorystyka, czujnik oka |
Elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, punkt oczny 18 mm, regulowana w 15 poziomach jasność i kolorystyka, czujnik oka |
Komunikacja i złącza |
Uniwersalne złącze USB 2.0 Hi-speed (MTP/PTP) / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC), złącze HDMI mini typu C, wejście mikrofonu stereo mini jack 3.5 mm, gniazdo akcesoriów
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą pilota ML-L3.
• Opcjonalnie moduł GPS GP-1 |
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście mikro HDMI (typu D),
• wbudowany modułu sieci bezprzewodowej Wi-Fi
|
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście mikro HDMI (typu D),
• wbudowany modułu sieci bezprzewodowej Wi-Fi
|
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy EN-EL14 (7.4 V, pojemność 1030 mAh, wydajność ok. 350 zdjęć)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy EH-5b (używany w połączeniu ze złączem zasilania EP-5A) |
Akumulator litowo-jonowy BLS-5 |
Akumulator litowo-jonowy BLS-50 (wydajność ok. 450 zdjęć) |
Akcesoria |
Pasek aparatu, pokrywka sanek mocujących, pokrywka obiektywu, akumulator jonowo-litowy EN-EL14 (z pokrywką styków), ładowarka MH-24, kabel USB, dysk CD-ROM z programem ViewNX 2, dysk CD-ROM z dokumentacją aparatu |
Akumulator litowo-jonowy BLS-5 |
Automatyczna osłona obiektywu, bateria BLS‑50, BCS-5 Ładowarka baterii, CB-USB6 Kabel USB, Pasek na ramię, Oprogramowanie Olympus Viewer, Instrukcje obsługi, Karta gwarancyjna |
Waga |
ok 399 g (z akumulatorem i kartą pamięci SD) |
402 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
402 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary |
118.5 x 77.5 x 50.4 mm (bez części wystających) |
116.2 x 87 x 56.5 mm |
116.2 x 87 x 56.5 mm |
Dodatkowe informacje |
Polskie menu
|
Wielokrotna ekspozycja (2 klatki).
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Polskie menu.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB i Adobe RGB.
Metalowy korpus. |
Wielokrotna ekspozycja (2 klatki).
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Polskie menu.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB i Adobe RGB.
Metalowy korpus. |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
|
Test |
|
|
|