|
|
|
|
|
Producent |
Nikon | Nikon | Canon | Sony |
Model |
D810 | D800E | EOS 5D Mark III | A7R |
Data premiery |
2014-06-26 |
2012-02-07 |
2012-03-02 |
2013-10-16 |
Liczba pikseli |
36.3 Mpix |
36 Mpix |
22.1 Mpix |
36 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• FX (36 x 24) obszar zdjęcia: (L) 7360 x 4912, (M) 5520 x 3680, (S) 3680 x 2456.
• 1,2X (30 x 20) obszar zdjęcia: (L) 6144 x 4080, (M) 4608 x 3056, (S) 3072 x 2040.
• DX (24 x 16) obszar zdjęcia: (L) 4800 x 3200, (M) 3600 x 2400, (S) 2400 x 1600.
• 5 : 4 (30 x 24) obszar zdjęcia: (L) 6144 x 4912, (M) 4608 x 3680, (S) 3072 x 2456.
• Zdjęcia w formacie FX zrobione podczas filmowania z podglądem na żywo: (L) 6720 x 3776, (M) 5040 x 2832, (S) 3360 x 1888.
• Zdjęcia w formacie DX zrobione podczas filmowania z podglądem na żywo: (L) 4800 x 2704, (M) 3600 x 2024, (S) 2400 x 1352. |
Format FX:
• 7360 x 4912, 5520 x 3680, 3680 x 2456
Format DX:
• 4800 x 3200, 3600 x 2400, 2400 x 1600
Format 1.2x (3:2):
• 6144 x 4080, 4608 x 3056, 3072 x 2040
Format 5:4:
• 6144 x 4912, 4608 x 3680, 3072 x 2456
Zdjęcia formatu FX wykonane w trybie podglądu filmu na żywo (16:9):
• 6720 x 3776, 5040 x 2832, 3360 x 1888
Zdjęcia formatu DX wykonane w trybie podglądu filmu na żywo (16:9):
• 4800 x 2704, 3600 x 2024, 2400 x 1352 |
• 5760 x 3840 (RAW,JPEG),
• 3960 x 2640 (M-RAW)
• 3840 x 2560 (JPEG)
• 2880 x 1920 (S-RAW, JPEG)
• 1920 x 1280 (JPEG)
• 720 x 480 (JPEG) |
• 7360 x 4912 (RAW, JPEG)
• 4800 x 3200 (JPEG)
• 3680 x 2456 (JPEG)
• Do 12416 x 1856 w trybie panoramy |
Matryca |
CMOS, 35.9 mm × 24.0 mm (bez optycznego filtra dolnoprzepustowego) |
35.9 x 24.0 mm (FX) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 36.8 Mpix,
• ultradźwiękowy mechanizm samooczyszczania matrycy
• Aparat wyposażony w filtr optyczny z usuniętymi funkcjami antyaliasingu. Dzięki temu umożliwia on uzyskanie obrazów o jak największej ostrości. Aparat obarczony większym ryzykiem wystąpienia efektu mory i zniekształceń kolorów w porównaniu z aparatem D800. |
36 x 24 mm (Full-frame) CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 23.4 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
35.8 x 23.9 mm (FF), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli 36.8 MPix,
• elektromagnetyczny mechanizm samooczyszczania matrycy
• Aparat bez optycznego filtra dolnoprzepustowego. Dzięki temu umożliwia on uzyskanie obrazów o jak największej ostrości, jednocześnie jednak obarczony jest większym ryzykiem wystąpienia efektu mory i zniekształceń kolorów. |
Procesor obrazu |
EXPEED 4 |
EXPEED 3 |
DIGIC 5+ |
BIONZ X |
Format zapisu |
• NEF (RAW): 12- lub 14-bitowe z kompresją bezstratną, skompresowane lub nieskompresowane; dostępny mały rozmiar (tylko w trybie nieskompresowanym 12-bitowym) • TIFF (RGB)
• JPEG: zgodność z podstawowym formatem JPEG z kompresją fine (ok. 1 : 4), normal (ok. 1 : 8) lub basic (ok. 1:16) (Priorytet wielkości); Dostępna opcja kompresji - optymalna jakość
• NEF (RAW)+JPEG: jedno zdjęcie zapisane zarówno w formacie NEF (RAW), jak i JPEG |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez),
NEF+JPEG, TIFF (RGB) bez kompresji
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV, H.264/MPEG-4 AVC
• Dźwięk: Liniowy PCM |
• Zdjęcia:
JPEG (EXIF 2.3, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW (14bit, pliki .CR2), M-RAW (10.5 Mix), S-RAW (5.5 Mpix),
JPEG+RAW, JPEG+M-RAW, JPEG+
S-RAW
• Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: MOV (H.264, MPEG-4)
• Dźwięk: liniowy PCM |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Extra Fine/ Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: Stereo Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC stereo |
Zakres ISO |
• ISO 64–12 800 z krokiem 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Rozszerzenie do wartości ISO 32-51 200)
• Tryb Auto ISO |
Auto, 100 - 6400 ISO w skoku 1/3, 1/2 lub 1 EV
• 4 tryby Lo poniżej ISO 100: 0.3/0.5/0.7/1 (ISO 50),
5 trybów Hi powyżej ISO 6400: 0.3/0.5/0.7/1 (ISO 12800)/2 (ISO 25600).
|
Auto (100-12800 ISO), 100 - 25600 ISO w skoku co 1/3 EV,
Tryby rozszerzone poniżej ISO 100: 50 ISO (tryb L) Tryby rozszerzone powyżej ISO 25600: 51200 ISO (tryb H1), 102400 ISO (tryb H2)
Tryb Auto ISO z określeniem minimalnego czasu migawki |
Auto (100-6400 - regulowany dolny i górny zakres),
ręcznie: 100-25600 ISO z krokiem co 1/3 EV
tryb rozszerzony ISO 50
|
Migawka |
• Mechaniczna migawka, sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości
• Elektroniczna przednia kurtynka migawki dostępna w trybie podniesienia lustra
• Czas otwarcia migawki: od 1/8000 do 30 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV czas B |
Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości.
• 30s - 1/8000s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb
• żywotność: ponad 200 tys. cykli wyzwoleń
|
Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości.
30 s - 1/8000 s w krokach co 1/2 lub 1/3 EV, Bulb
żywotność: 150 tys. zdjęć
tryb cichych zdjęć (pojedynczych i seryjnych) |
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/8000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb |
Konstrukcja obiektywu |
W zależności od wybranego modelu. |
Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 w trybie FX lub x1.5 w trybie DX |
Z bagnetem Canon EF, (brak obsługi EF-S)
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 |
Z bagnetem Sony E |
Ogniskowa obiektywu |
W zależności od wybranego modelu. |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
W zależności od wybranego modelu. |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
0x |
0x |
0x |
4x |
Stabilizacja obrazu |
Nie |
Nie |
Nie |
Nie |
Zapis wideo |
• 1920 x 1080; 60 p (progresywnie) 50 p, 30 p, 25 p, 24 p 1280 x 720; 60p, 50p. Rzeczywista liczba klatek na sekundę dla szybkości 60p, 50p, 30p, 25p i 24p to odpowiednio 59,94, 50, 29,97, 25 i 23,976 kl./s. W każdym przypadku obsługiwana jest zarówno wysoka, jak i normalna jakość obrazu.
• Pomiar ekspozycji: pomiar ekspozycji TTL za pomocą matrycy
• Sposób pomiaru ekspozycji: pomiar matrycowy, centralnie ważony lub pomiar ekspozycji chroniący jasne obszary przed prześwietleniem
• Format plików: MOV
• Fompresja wideo: H.264/MPEG-4 AVC (Advanced Video Coding)
• Format zapisu dźwięku: liniowy PCM
• Czułość ISO: tryby ekspozycji P, S i A: automatyczny dobór czułości ISO (od ISO 64 do Hi 2) z możliwością wyboru maksymalnej wartości, Tryb ekspozycji M: automatyczny dobór czułości ISO (od ISO 64 do Hi 2), z możliwością wyboru maksymalnej wartości; wybór ręczny (od ISO 64 do 12800 z krokiem 1/3, 1/2 i 1 EV) z możliwością zwiększenia o około 0,3, 0,5, 0,7, 1 lub 2 EV (odpowiednik ISO 51200) powyżej wartości ISO 12800. |
• 1920x1080 (Full HD 1080p) z szybkością 30 (29,97), 25, 24 (23,976) kl./s,
• 1280x720 (HD) z szybkością 60 (59.94), 50, 30 (29,97), 25 kl./s,
Wbudowany mikrofon monofoniczny lub opcjonalny mikrofon stereofoniczny, możliwość regulowania czułości
Filmy poklatkowe |
• 1920 x 1080 pix (HD 16:9 1080p) z szybkością 29.97, 25, 23.976 kl./s,
• 1280 x 720 pix (HD 720p) z szybkością 59.94, 50 kl./s,
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 29.97, 25 kl./s,
Kompresja: ALL-I, IPB
Maks. długość filmów do 4 GB lub 29 min. 59
Sterowanie ekspozycją: Auto, Priorytet przysłony, Priorytet migawki, Ręczna ekspozycja
Obsługa kodów czasowych do synchronizacji wielu aparatów podczas filmowania
Wbudowany mikrofon mono |
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60p/50p, AVCHD, 28 Mbit/s)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60i/50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p/24p, AVCHD, 17 lub 24 Mbit/s, FX/FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s) z szybkością 30 lub 25 kl./s
• 640 x 480 (VGA, MP4, 3 Mbit/s) z szybkością 30 lub 25 kl./s
Wbudowany mikrofon stereo
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon ECM-CG50/ XLR-K1M
|
Ogniskowanie |
• Tryby ustawiania ostrości: pojedynczy AF (AF-S); tryb ciągłego AF (AF-C); wyprzedzające śledzenie ostrości włączane automatycznie przy zmianie stanu fotografowanego obiektu, Ręczne ustawianie ostrości (M): możliwość korzystania ze wskaźnika ustawienia ostrości
• Pola AF: możliwość wyboru jednego z 51 lub 11 pól AF
• Tryb pól AF: jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (9, 21 lub 51 pól), śledzenie 3D, wybór pola AF z grupy, automatyczny wybór pola AF
• Blokada AF: ustawienie ostrości można zablokować, naciskając spust migawki do połowy (w trybie pojedynczego AF) lub naciskając przycisk AE-L/AF-L |
Detekcja fazowa TTL, Nikon Advanced Multi-CAM 3500FX,
51 punktowy AF (w tym 15 punktów krzyżowych), możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru jednego z 51 lub 11 pól AF,
• Strefy AF: Jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (9, 21 lub 51 punktów), śledzenie 3D, automatyczny wybór pola AF.
• Tryby napędu AF: Pojedynczy AF (AF-S), Ciągły AF (AF-C), Ręczne ustawianie ostrości (MF), Tryb cichej migawki (Q)
• Zakres detekcji: od -2 do +19 EV (ISO 100, 20°C),
• Pomiar w trybie Live View: detekcja kontrastu w dowolnej części kadru,
• Tryb pola AF (Live View): AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, śledzenie obiektów w ruchu AF.
• Asysta AF: dioda o zasięgu do 3m
• Podgląd głębi ostrości |
Detekcja fazowa TTL-CT-SIR,
• 61 punktowy AF (w tym 41 punktów krzyżowych f/4 i 5 punktów podwójnie krzyżowych f/2.8),
Ilość punktów krzyżowych AF zależy od zastosowanego obiektywu
• Wybór punktu AF: automatyczny: 61-punktowy, ręczny pojedynczy punkt AF (do wyboru 61, 41 krzyżowych, 15 lub 9 punktów), ręczny punktowy AF, ręczny rozszerzenie punktowego AF do 4 punktów (góra, dół, lewo, prawo), ręczny rozszerzenie punktowego AF do otaczających 8 punktów, ręczny strefowy AF,
• Niezależny wybór punktów systemu AF w przypadku ujęć w pionie i w poziomie
• Tryby AF: One-Shot (pojedynczy), AI Servo (ciągły), AI Focus (automatyczny wybór pojedynczy lub ciągły), Tryb Manualny (MF)
• Zakres detekcji: od -2 do 18 EV (przy temp. 23°C i czułości ISO 100, dla centralnego punktu AF f/2.8),
• Asysta AF: zewnętrzna lampa błyskowa
• Podgląd głębi ostrości
• Dostrajanie AF (korekcja FF/BF +/- 20 stopni) dla 40 obiektywów (ustawienia szerokokątne i telefoto dla obiektywów zmiennoogniskowych). Zapamiętywanie regulacji dla obiektywu wg numeru seryjnego
• AF w trybie Live View (LV): Tryb szybki (detekcja fazowa), Tryb czasu rzeczywistego (detekcja kontrastu), Tryb wykrywania twarzy (detekcja kontrastu), MF (powiększenie obrazu 5x lub 10x w dowolnym punkcje ekranu)
• Dostępne proporcje w LV: 3:2, 4:3, 16:9, 1:1 |
AF z wykrywaniem kontrastu
• Obszary AF: Wielopolowy (wybór automatyczny z 25 punktów AF), Centralnie ważony, Nastawianie ostrości na wybrany punkt.
• Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Ciągły AF-C , DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100 i obiektyw f/2.8).
• Funkcja śledzenia ostrości.
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED o zasięgu do 3 m |
Pomiar światła |
• Pomiar ekspozycji TTL za pomocą czujnika RGB o rozdzielczości około 91 000 pikseli
• Sposób pomiaru ekspozycji: pomiar matrycowy: matrycowy pomiar ekspozycji 3D Color Matrix III (obiektywy typu G, E i D); matrycowy pomiar ekspozycji Color Matrix III (inne obiektywy z procesorem); pomiar matrycowy Color Matrix dostępny w przypadku obiektywów bez procesora, jeśli użytkownik wprowadzi dane obiektywu. Pomiar centralnie ważony: przypisanie około 75% wagi pomiaru okręgowi o średnicy 12 mm na środku kadru. Można wybrać średnicę koła 8, 15 albo 20 mm lub ważenie w oparciu o średnią całego kadru (w przypadku obiektywów bez procesora używane jest koło o średnicy 12 mm). Punktowy: pomiar w kole o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF (w centralnym polu AF, gdy jest używany obiektyw bez procesora). Pomiar ekspozycji chroniący jasne obszary przed prześwietleniem: dostępny z obiektywami typu G, E i D, równoważnik pomiaru centralnie ważonego w przypadku używania innych obiektywów.
• Zakres pomiaru ekspozycji (ISO 100, obiektyw f/1,4): omiar matrycowy, centralnie ważony lub pomiar chroniący jasne obszary przed prześwietleniem: od 0 do 20 EV Pomiar punktowy: od 2 do 20 EV |
TTL korzystający z czujnika RGB o rozdzielczości 91 000 pikseli.
Tryby pomiaru:
• matrycowy 3D Colour Matrix III - obiektywy typu D/G
• matrycowy Colour Matrix III - pozostałe obiektywy z procesorem
• matrycowy Colour Matrix - pozostałe obiektywy bez procesora, jeśli użytkownik wprowadzi ich dane.
• punktowy: pomiar w kole o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF (w centralnym polu AF, gdy jest używany obiektyw bez procesora),
• centralnie ważony: 75% wagi pomiaru do obszaru o średnicy 12 mm (lub 8, 15 i 20 mm) na środku kadru. Możliwy pomiar na podstawie uśrednienia całego kadru (w przypadku obiektywu bez procesora używana jest średnica 12 mm lub cały kadr). ,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV lub od 2 do 20 EV w trybie pomiaru punktowego (dla f/1.4, ISO100, 20°C) |
iFCL (Focus Colour Luminance) 63-strefowy, dwuwarstwowy fotoelement krzemowy (SPC) TTL,
Tryby pomiaru:
• matrycowy 63-strefowy ,
• centralnie ważony uśredniony,
• skupiony (ok 6.2% kadru)
• punktowy (ok 1.5% kadru)
Zakres pomiaru: od 1 do 20 EV (dla 50mm, f/1.4, ISO100) |
Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony |
Ostrość od |
W zależności od obiektywu. |
zależne od obiektywu |
W zależności od obiektywu |
zależnie od obiektywu |
Balans bieli |
• Automatyczny (2 rodzaje), światło żarowe, światło jarzeniowe (7 rodzajów), światło słoneczne, lampa błyskowa, pochmurno, cień, pomiar manualny (można zapisać maks. 6 wartości; punktowy balans bieli dostępny w trybie podglądu na żywo) i wybór temperatury barwowej (od 2500 do 10 000 K)
• Wszystkie tryby z dokładną regulacją |
Auto (2 rodzaje), Światło żarowe, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Światło słoneczne, Lampa błyskowa, Chmury, Cień,
• 4 ustawień własnych wg wzorca lub na podstawie wykonanego zdjęcia,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K)
• Korekcja balansu bieli
• Braketing balansu bieli: od 2 do 9 zdjęć z krokiem 1, 2 lub 3. |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K ze skokiem 100 K)
• Korekcja balansu bieli w 2 osiach B/A i M/G w +/- 9 krokach
• Braketing balansu bieli: 3 zdjęcia z krokiem 1, 2 lub 3. |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (4 rodzaje), Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (15-stopniowa purpura / zieleń)
• bracketing balansu bieli (3 klatki) |
Kompensacja ekspozycji |
• Od -5 do +5 EV z krokiem 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Od 2 do 9 klatek z krokiem 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV; od 2 do 5 klatek z krokiem 2 lub 3 EV
• Blokada ekspozycji: blokada zmierzonej wartości natężenia światła przyciskiem AE-L/AF-L Czułość ISO (Indeks zalecanych ekspozycji) ISO 64 |
• Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: od 2 do 9 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV.
• Funkcja D-Lighting: Auto, 4 poziomy, Wyłączona.
• Braketing funkcji D-Lighting: 2 klatki
• Funkcja HDR (wysoka rozpiętość tonalna) |
• Kompensacja: +/-5 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 (można powiązać za automatycznym bracketingiem ekspozycji).
Priorytet jasnych tonów
Automatyczna optymalizacja oświetlenia (4 nastawy)
• Bracketing: 2,3,5 lub 7 klatek, +/- 3 EV, w krokach co 1/2 lub 1/3 EV
• Wielokrotna ekspozycja (2-9 ekspozycji)
• Tryb HDR (wysoki zakres dynamiki tonalnej): Auto, +/- 1, 2 lub 3 EV, 5 rodzajów efektów HDR |
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 i 3 EV (2 i 3 EV - tylko 3 klatki)
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range)
• Optymalizacja zakresu dynamiki (DRO), bracketing DRO |
Programy |
Automatyka programowa z fleksją programu (P); automatyka z preselekcją czasu (S); automatyka z preselekcją przysłony (A); manualny (M) |
Automatyka programowa z fleksją programu (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M).
• System Picture Control: Standardowy, Neutralny, Żywy, Monochromatyczny, Portret i Krajobraz, ustawienia osobiste. |
Auto+, Program AE (P), Priorytet przysłony (Av), Priorytet migawki (Tv), Manualny (M), Bulb (B), 3 tryby użytkownika (C1-C3),
• Style obrazu: Standardowy, Portret, Krajobraz, Neutralny, Wierny, Monochromatyczny, Własny (x3) |
iAuto, iAuto+ (Superior Auto), Program (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Sweep Panorama, Film, Własne (1,2) |
Zdjęcia seryjne |
Około 5 kl./s, z akumulatorem EN-EL15:
• Obszar zdjęcia: FX/5 : 4 CL: 1–5 kl./s CH: 5 kl./s QC: 3 kl./s
• Obszar zdjęć: DX/1,2X CL: 1–6 kl./s CH: 6 kl./s QC: 3 kl./s.
Inne źródła zasilania:
• Obszar zdjęć: FX/5 : 4 CL: 1–5 kl./s CH: 5 kl./s QC: 3 kl./s • Obszar zdjęć: DX CL: 1–6 kl./s CH: 7 kl./s QC: 3 kl./s • Obszar zdjęć: 1,2X CL: 1–6 kl./s CH: 6 kl./s QC: 3 kl./s |
• Szybkość w formacie FX i 5:4: 4 kl./s (tryb szybki - CH), 1-4 kl./s (tryb wolny - CL).
• Szybkość w formacie DX i 1.2x: 5 kl./s (tryb szybki - CH), 1-5 kl./s (tryb wolny - CL).
• Szybkość w formacie DX: do 6 kl./s podczas używania opcjonalnego pojemnika na baterie MB-D12. |
• Tryb Hi z szybkością do 6 kl./s
• Tryb Lo z szybkością do 3 kl./s
• Tryb cichych zdjęć seryjnych z szybkością do 3 kl./s
maksymalnie 16270 zdjęć w formacie JPEG (Large, Fine) lub 18 zdjęć w formacie RAW lub 7 zdjęć w formacie RAW+JPEG (Large, Fine) - przy zapisie na kartę UDMA 7 |
• Szybkość w trybie ciągłym do 1.5 kl./s
• Szybkość w trybie priorytetu zdjęć seryjnych do 4.0 kl./s |
Lampa błyskowa |
• Wbudowana lampa błyskowa: manualne podnoszenie lampy za pomocą przycisku; liczba przewodnia 12 (m, ISO 100, 20°C)
• Sterowanie błyskiem - TTL: sterowanie lampą w trybie i-TTL za pomocą czujnika RGB o rozdzielczości około 91 000 pikseli możliwe z wbudowaną lampą błyskową
• Zrównoważony błysk wypełniający i-TTL z pomiarem matrycowym centralnie ważonym i pomiarem ekspozycji chroniącym jasne obszary przed prześwietleniem
• Standardowy błysk i-TTL z pomiarem punktowym |
Lampa wbudowana manualnie podnoszona za pomocą przycisku, i-TTL, liczba przewodnia 12 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku od - 3 EV do +1 EV w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing błysku: od 2 do 9 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV.
• Tryby pracy: Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu z synchronizacją z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki z długimi czasami ekspozycji, automatyczna synchronizacja z krótkimi czasami migawki.
• Obsługa kreatywnego systemu oświetlenia firmy Nikon (CLS) |
Tylko zewnętrzne lampy błyskowe. Obsługa E-TTL II z lampami błyskowymi serii EX.
• Kompensacja błysku: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Synchronizacja do 1/200s
• Sterowanie lampą z poziomu menu aparatu |
Brak wbudowanej lampy
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Czas synchronizacji: 1/160 s
• Tryby pracy: AUTO, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
• 2 s, 5 s, 10 s, 20 s
• Od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0,5, 1, 2 lub 3 s |
2, 5, 10, 20 s, od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0.5, 1, 2 lub 3 s. |
2 s lub 10 s |
2s lub 10s |
Karta pamięci |
CompactFlash (CF) (Typ I, zgodna z UDMA), SD, SDHC (zgodna z UHS-I), SDXC (zgodna z UHS-I) |
Podwójne gniazdo kart pamięci
• Secure Digital (SDHX/SDXC) zgodne z UHS-I
• CompactFlash typu I zgodne ze standardem UDMA
Dowolna karta może pełnić rolę podstawowej lub zapasowej albo służyć do osobnego zapisywania zdjęć NEF (RAW) i JPEG; zdjęcia można kopiować między kartami. |
Dwa gniazda:
• Secure Digital (SD/SDHX/SDXC) zgodne z UHS-I
• CompactFlash typu I zgodne ze standardem UDMA 7
Wybór karty: Standardowy, Automatyczna zmiana karty, Zapis na wybraną kartę, zapis na obu kartach.
Kompatybilność z kartami Eye-Fi |
• Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo, XC-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilne z UHS-I |
LCD |
• Przekątna 3,2 cala; TFT z kątem oglądania 170°, ok. 100% pokrycia kadru i regulacja jasności; • Rozdzielczość: ok.1 229 000 punktów (VGA; 640 x RGBW x 480 = 1 228 800 punktów) |
• Główny: stały, 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 921 000 punktów, kąt widzenia 170 stopni, pokrycie 100% pola widzenia
automatyczną regulacją jasności LCD
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo,
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
|
• Główny: stały, 3.2-calowy, kolorowy TFT Clear View II, 1.040.000 punktów, pokrycie 100%, kąt widzenia ok 170 stopni,
Jasność regulowana w 7-miu poziomach.
Powłoki przeciwodblaskowe.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 30 kl./s
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny |
odchylany o 90 stopni w górę lub 45 stopni w dół, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%
regulowana jasność
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo |
Wizjer |
• Wizjer z pryzmatem pentagonalnym z poziomu oka
• Matówka BriteView Clear Matte Mark VIII typu B z ramkami pól AF (można wyświetlić linie kadrowania) |
Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.7, pokrycie: ok. 100% (w pionie i poziomie dla formatu FX), korekcja dioptrii: od -3.0 do +1.0, punkt oczny: 17 mm (–1.0 dptr., licząc od wizjera), matówka BriteView Clear Matte Mark VIII typu B z ramkami pól AF i liniami kadrowania. |
Pentapryzmatyczny, powiększenie ok. 0.71x, pokrycie ok. 100%, korekcja dioptrii: -3 do +1 m-1, punkt oczny: ok. 21 mm (od środka soczewki okularu), matówka stała (przepuszczalny ekran LCD) |
EVF (elektroniczny) 0.5 calowy OLED Tru-Finder, powiększenie: x0.71, pokrycie: 100%, punkt oczny 22 mm od ramki okularu
rozdzielczość 2.359.296 punktów
korekcja dioptrii od -4.0 do +3.0 |
Komunikacja i złącza |
• USB SuperSpeed (złącze mikro-B USB 3.0)
• HDMI typ C
• Wejście audio mini-jack 3.5 mm
• Wyjście audiostereo mini-jack 3,5 mm)\
• Złącze akcesoriów: do podłączania opcjonalnego modułu zdalnego sterowania, opcjonalnego bezprzewodowego pilota zdalnego sterowania WR-R10 lub WR-1, odbiornika GPS GP-1/GP-1A lub innego w standardzie NMEA 0183 w wersji 2.01 lub 3.01 |
USB 3.0 SuperSpeed (Mikro-B), wyjście wideo (PAL/NTSC), wyjście mini HDMI (typu C), 10-pinowe złącze wężyka spustowego/modułu GPS, gniazdo mikrofonowe, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm, z zasilaniem), gniazdo słuchawek, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm),
• opcjonalnie zdalne sterowanie
• opcjonalnie modułu GPS GP-1 lub odbiornika GPS zgodnego ze standardem NMEA 0183 w wersji 2.01 lub 3.01 |
Złącze USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B) / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC), wyjście HDMI mini typu C, wejście mikrofonu stereo (mini jack 3.5 mm), wyjście słuchawek stereo (mini jack 3.5 mm), gniazdo akcesoriów, złącze PC do lamp zewnętrznych,
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka spustowego RS-80N3 lub TC-80N3, pilota LC-5 lub RC6,
• opcjonalny transmiter WiFi WFT-E7
• opcjonalnie odbiornik GPS GP-E2
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
USB 2.0 Hi-Speed / wejście zasilania, wyjście HDMI, wyjście słuchawkowe 3.5 mm stereo minijack
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-VPR1
• Wbudowana obsługa sieci bezprzewodowej Wi-Fi
• Obsługa NFC (Near Field Communication)
• Obsługa PIM III |
Zasilanie |
• Akumulator jonowo-litowy EN-EL15
• Opcjonalny wielofunkcyjny pojemnik na baterie MB-D12 |
Akumulator litowo-jonowy EN-EL15 (pojemność 1900 mAh),
• opcjonalny uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) MB-D12 z jednym akumulatorem litowo-jonowym EN-EL15, albo z ośmioma bateriami R6/AA
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: EH-5b
|
Akumulator litowo-jonowy LP-E6 (7.2 V, pojemność 1800mAh),
czas pracy akumulatora: ok. 950 klatek (w temp. 23°C), ok. 850 klatek (w temp 0°C)
wskaźnik naładowania: 6 poziomów + wartość procentowa
• jedna bateria litowa CR1616 (podtrzymywanie zegara i ustawień)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: ACK-E6
• opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) BG-E11 (na 2 akumulatory LP-E6 lub 6 baterii AA) |
Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 270 zdjęć).
• Ładowanie przez USB
• Opcjonalnie zasilanie sieciowe |
Akcesoria |
Dostarczane akcesoria: osłona monitora BM-12, pokrywka bagnetu korpusu BF-1B, akumulator jonowo-litowy EN-EL15 z osłoną styków, ładowarka MH-25a (dostarczana z adapterem do gniazda elektrycznego lub kablem zasilającym z wtyczką odpowiednią dla danego kraju lub regionu sprzedaży), zacisk kabla USB, zacisk kabla HDMI, kabel USB UC-E22, pasek AN-DC12, płyta CD z instalatorem programu ViewNX 2 |
Akumulator jonowo-litowy EN-EL15 z pokrywką styków, ładowarka MH-25, pasek, kabel USB, klips do kabla USB, pokrywka bagnetu korpusu, pokrywka sanek mocujących, pokrywa wyświetlacza, płyta CD z pakietem oprogramowania ViewNX 2. |
Akumulator litowo-jonowy LP-E6, ładowarka LC-E6, pasek na ramię, kabel USB, kabel AV, instrukcja, oprogramowanie:
• EOS Utility
• ImageBrowser EX
• Remote Capture
• WFT utility
• PhotoStitch
• Picture Style Editor
• Digital Photo Professional |
Akumulator litowo-jonowy NP-FW50, pasek, kabel USB, zaślepka bagnetu, sterowniki, instrukcja, oprogramowanie PlayMemories Camera |
Waga |
• Około 980 g z akumulatorem i kartą pamięci SD, bez pokrywki bagnetu korpusu
• Około 880 g (sam korpus) |
900 g (bez akumulatora)
ok. 1000g (z akumulatorem i kartą pamięci SD) |
860 g (bez akumulatora)
ok. 950 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
407 g (sam korpus)
465 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary |
146 x 123 x 81,5 mm |
146 x 123 x 81.5 mm |
152.0 x 116.4 x 76.4 mm |
126.9 x 94.4 x 48.2 mm |
Dodatkowe informacje |
Współpracujące obiektywy: współpraca z obiektywami AF NIKKOR, w tym obiektywami typu G, E i D (pewne ograniczenia dotyczą obiektywów PC), obiektywami DX (z użyciem obszaru zdjęcia DX 24 x 16 1,5x), obiektywami NIKKOR AI-P oraz obiektywami AI bez procesora (tylko tryby ekspozycji A i M). Nie można używać obiektywów IX NIKKOR, obiektywów do aparatu F3AF ani obiektywów non-AI / pre-AI. Wskaźnik ustawienia ostrości może być używany z obiektywami o jasności f/8 lub większej (11 pól ostrości działa z obiektywami o jasności f/8 lub większej). |
Polskie menu,
Wirtualny horyzont.
Korpus wykonany ze stopów magnezu.
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią.
Przetwarzanie obrazów RAW z poziomu aparatu. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
25 wersji językowych menu w tym polskie.
Elektroniczna poziomica.
Korpus wykonany ze stopów magnezu.
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią.
Redukcja szumów przy długiej ekspozycji i przy wysokiej czułości ISO (4 nastawy).
Automatyczna korekcja winietowania.
Korekcja dystorsji i aberracji chromatycznej obiektywów.
Możliwość obróbki plików RAW z poziomu menu aparatu. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
Polskie menu
Technologia Triluminos Colour. |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
|
|
Test |
|
|
|
|