|
|
|
|
|
Producent |
Olympus | Olympus | Nikon | Sony |
Model |
E-420 | E-520 | D60 | Alpha DSLR-A200 |
Data premiery |
2008-03-05 |
2008-05-13 |
2008-01-29 |
2008-01-07 |
Liczba pikseli |
10 Mpix |
10 Mpix |
10 Mpix |
10 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• 3648 x 2736 (RAW, JPEG)
• 3200 x 2400 (JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1600 x 1200 (JPEG)
• 1280 x 960 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• 640 x 480 (JPEG) |
• 3648 x 2736 (RAW, JPEG)
• 3200 x 2400 (JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1600 x 1200 (JPEG)
• 1280 x 960 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• 640 x 480 (JPEG)
|
• 3872x2592 (NEF, JPEG)
• 2896x1944 (JPEG)
• 1936x1296 (JPEG) |
• 3872x2592 (RAW, JPEG)
• 2896x1936 (JPEG)
• 1920x1280 (JPEG)
• 3872x2176 (16:9, JPEG) • 2896x1632 (16:9, JPEG) • 1920x1088 (16:9, JPEG) |
Matryca |
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 11.8 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 11.8 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
• 23,6 x 15,8 mm (DX) CCD, 3:2, całkowita liczba pikseli: 10.75 Mpix,
mechanizm samooczyszczania matrycy |
23.6 x 15.8 mm (APS-C), CCD, 3:2, całkowita liczba pikseli: 10.8 Mpix, mechanizm samooczyszczania matrycy |
Procesor obrazu |
TruePic III
|
TruePic III
|
EXPEED |
Bionz |
Format zapisu |
JPEG (EXIF 2.2, DPOF, DCF), RAW (12-bit, pliki .ORF), JPEG+RAW
• Rodzaje JPEG: SuperFine, fine, Normal, Basic |
JPEG (EXIF 2.2, DPOF, DCF), RAW (12-bit, pliki .ORF), JPEG+RAW
• Rodzaje JPEG: SHQ/HQ/SQ |
JPEG (EXIF 2.21, DPOF, DCF 2.0)
NEF (12-bitowy, skompresowany), NEF + JPEG
• Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic |
JPEG (EXIF 2.21, DPOF, DCF), RAW (12 bit, pliki .ARW), RAW+JPEG
• Rodzaje JPEG: Fine/Standard |
Zakres ISO |
Auto (definiowana max. wartość), 100 - 1600 ISO w skoku co 1 EV |
Auto, 100 - 1600 ISO |
Auto, 100-1600 ISO (w skokach co 1/3EV), 3200 ISO (tryb Hi)
|
Auto, 100-3200 ISO w skoku co 1 EV |
Migawka |
szczelinowa sterowana elektronicznie, 60s - 1/4000s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb |
szczelinowa sterowana elektronicznie, 60s - 1/4000s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb |
szczelinowa sterowana elektronicznie, 30s - 1/4000s w krokach co 1/3 EV, Bulb |
szczelinowa sterowana elektronicznie, 30s - 1/4000s w krokach co 1/3 EV, Bulb |
Konstrukcja obiektywu |
Obiektywy systemu 4/3, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Obiektywy systemu 4/3, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Obiektywy NIKKOR AF-S i AF-I: Obsługa wszystkich funkcji
Inne obiektywy NIKKOR: z ograniczeniami. |
Z bagnetem Sony Alpha (Minolta A), powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5 |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
0x |
0x |
0x |
0x |
Stabilizacja obrazu |
Nie |
Tak |
Nie |
Tak |
Zapis wideo |
Nie |
Nie |
Nie |
Nie |
Ogniskowanie |
Detekcja fazowa TTL, 3-punktowy AF, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF, funkcja wykrywania twarzy, w trybie Live View AF 11-strefowy
• Tryby AF: AF Pojedyncze zdjęcie, AF Pojedyncze zdjęcie + MF, Ciągły AF, Ciągły AF + MF, MF
• Zakres detekcji od 0 do 19 EV (ISO 100)
• Asysta AF: lampa błyskowa
• Podgląd głębi ostrości |
Detekcja fazowa TTL, 3-punktowy AF, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF, funkcja wykrywania twarzy.
• W trybie Live View AF 11 strefowy oparty o detekcję kontrastu.
• Tryby AF: AF Pojedyncze zdjęcie, AF Pojedyncze zdjęcie + MF, Ciągły AF, Ciągły AF + MF, MF
• Zakres detekcji od 0 do 19 EV (ISO 100)
• Asysta AF: lampa błyskowa
• Podgląd głębi ostrości |
Detekcja fazowa TTL, Nikon Multi-CAM 530,
3 punktowy AF, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF, dynamiczne punkty AF.
• Tryby AF: Single Servo (pojedynczy, AF-S), Continuous Servo (ciągły, AF-C), Auto Servo (automatyczny wybór, AF-A), Tryb Manualny (MF)
• Zakres detekcji: od -1 do +19 EV (ISO 100),
• Asysta AF: biała lampka o zasięgu do 3m |
Detekcja fazowa TTL, czujniki liniowe CCD,
9-punktowy AF (centralny czujnik krzyżowy)
• Obszary AF: Wielopolowy (wybór automatyczny z 9 punktów AF), Punktowy (centralny), Lokalny (ręczny wybór z 9 punktów AF).
• Tryby AF: Pojedynczy, Automatyczny, Ciągły, MF
• Zakres detekcji od 0 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana lampa błyskowa
• Nastawianie ostrości w momencie zbliżenia oka (on/off) |
Pomiar światła |
49-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Digital ESP (matrycowy 49-strefowy),
• centralnie-ważony,
• punktowy (2% kadru),
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 1 do 20 EV (dla 50mm, F2.0, ISO 100)
|
49-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Digital ESP (matrycowy 49-strefowy),
• centralnie-ważony,
• punktowy (2% kadru),
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 1 do 20 EV (dla 50mm, F2.0, ISO 100)
Technologii kompensacji cienia |
420 segmentowy czujnik RGB, TTL
Tryby pomiaru:
• matrycowy 3D Color Matrix II (420 segmentowy) - obiektywy Nikkor typu D/G,
• matrycowy (420 segmentowy)- pozostałe obiektywy z procesorem
• centralnie ważony (75% czułości czujnika skupione na obszarze o średnicy 8mm w centrum kadru)
• punktowy, obszar o średnicy 3,5 mm (około 2,5% powierzchni kadru) na środku aktywnego pola AF
Zakres pomiaru matrycowego i centralnie ważonego: od 0 do 20 EV, Zakres pomiaru punktowego: od 2 do 20 EV (dla 50mm, F1.4, ISO100) |
TTL, 40-segmentowa fotodioda krzemowa w układzie plastra miodu.
Zakres: 1 EV do 20 EV (3 EV do 20 EV przy pomiarze punktowym)
(dla odpowiednika ISO 100 i obiektywu F1.4)
Tryby pomiaru: • matrycowy 40-segmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony |
Ostrość od |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależnie od obiektywu |
zależne od obiektywu |
Balans bieli |
Auto, Słońce, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (trzy rodzaje), Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca, • ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000 - 14 000 K),
• Korekcja balansu bieli |
Auto, Słońce, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (trzy rodzaje),
• ustawienia własne wg wzorca, • ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000 - 14 000 K),
• Korekcja balansu bieli |
Auto, Słońce, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• Korekcja balansu bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500– 9900 K)
• Korekcja i bracketing balansu bieli
|
Kompensacja ekspozycji |
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1.0 EV |
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1.0 EV |
Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 EV |
Kompensacja: +/- 2.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
|
Programy |
Auto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M),
• Programy tematyczne: Portret, Krajobraz, Makro, Sport, Nocny Portret, • Tryby sytuacyjne (SCN): Portret na tle krajobrazu, Sceny nocne, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Tryb cyfrowej stabilizacji obrazu (DIS), Makrofotografie przyrody, Świece, Zachód słońca, Sztuczne ognie, Dokumenty, Plaża i śnieg, Panorama |
Auto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M),
• Programy tematyczne: Portret, Krajobraz, Makro, Sport, Nocny Portret, • Tryby sytuacyjne (SCN): Portret na tle krajobrazu, Sceny nocne, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Tryb cyfrowej stabilizacji obrazu (DIS), Makrofotografie przyrody, Świece, Zachód słońca, Sztuczne ognie, Dokumenty, Plaża i śnieg, Panorama, Podwodna fotografia szerokokątna, Podwodna fotografia makro |
Auto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M),
• Programy tematyczne (Portret, Krajobraz, Dziecko, Sport, Zbliżenie, Nocny portret, Brak błysku) |
Auto, Program AE (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przystłony (A), Manualny (M),
• Programy tematyczne:
Portret, Makro, Sport/akcja, Krajobraz, Zachód słońca, Zdjęcia nocne/ nocny portret |
Zdjęcia seryjne |
Szybkość 3.5 kl./s,
maksymalnie 8 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG |
Szybkość 3.5 kl./s,
maksymalnie 8 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG, |
Szybkość 3.0 kl./s, maksymalnie ok. 9 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG. |
Szybkość 3 kl./s, maksymalnie 6 zdjęć w formacie RAW lub 3 w formacie RAW+JPEG lub JPEG bez ograniczeń |
Lampa błyskowa |
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 12 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/180s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania z redukcją czerwonych oczu, Wyłączenie lampy |
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 12 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/180s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 lub 1.0 EV
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania z redukcją czerwonych oczu, Wyłączenie lampy |
Typu pop-up, i-TTL, liczba przewodnia 12 (ISO 100), 13 w trybie manualnym.
• Synchronizacja do 1/200s,
• Korekcja siły błysku od –3 do +1 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy długich czasach ekspozycji.
|
Typu pop-up, ADI/TTL, liczba przewodnia 12 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s, (z włączoną stabilizacją 1/125s),
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami migawki, Synchronizacja na drugą kurtynę migawki |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
Tak, opóźnienie 12s lub 2s |
2s lub 12s |
2s, 5s, 10s lub 20s |
2s lub 10s |
Karta pamięci |
Compact Flash Typu I/II, zgodność z Microdrive (kompatybilna ze standardem FAT 16/32), xD-Picture |
Compact Flash Typu I/II, zgodność z Microdrive (kompatybilna ze standardem FAT 16/32), xD-Picture |
Secure Digital (SD/SDHC) |
CompactFlash Typu I/II, zgodność z Microdrive,
Memory Stick Duo oraz Memory Stick PRO Duo (poprzez adapter do gniazda CF) |
LCD |
stały, 2.7 calowy, kolorowy TFT LCD (HyperCrystal II), 230 000 pikseli,
Jasność regulowana w 15-stu poziomach.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo z AF opartym o detekcje kontrastu, 100% pokrycie pola kadru |
stały, 2.7 calowy, kolorowy TFT LCD (HyperCrystal II), 230 000 pikseli,
Jasność i balans kolorów regulowane w 15-stu poziomach.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo z AF opartym o detekcje kontrastu, 100% pokrycie pola kadru |
stały, 2,5-calowy, kolorowy TFT LCD, około 230 000 pikseli, Regulowana jasność LCD, Automatyczne wyłączenie LCD za pomocą czujnika zbliżenia oka |
stały, 2.7 calowy, kolorowy TFT LCD, 230 400 pikseli,
regulowana jasność |
Wizjer |
Lustrzany, powiększenie: x0.92, pokrycie: ok. 95%, korekcja dioptrii: od -3.0 do +1.0, punkt oczny: 14mm, matówka stała Neo Lumi-Micron |
Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.92, pokrycie: ok. 95%, korekcja dioptrii: od -3.0 do +1.0, punkt oczny: 14mm, matówka stała Neo Lumi-Micron |
Lustrzany, powiększenie x0.8, pokrycie: ok. 95 %, korekcja dioptrii: od -1.7 do +0.5 1/m, punkt oczny: 18mm, matówka stała Type B BriteView Clear Matte screen Mark V |
Lustrzany, powiększenie: x0.83, pokrycie: ok. 95%, korekcja dioptrii: od -2.5 do +1.0, punkt oczny: 17.6 mm, matówka Spherical Acute Matte |
Komunikacja i złącza |
Uniwersalne złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL),
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą pilota RM-1 lub wężyka spustowego RM-UC1,
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III |
Uniwersalne złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL),
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą pilota RM-1 lub wężyka spustowego RM-UC1,
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III |
USB 2.0 (Hi-Speed), wyjście wideo (PAL/NTSC), wejście zasilacza DC
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Uniwersalne złącze USB 2.0 Hi-Speed/wyjście wideo (NTSC/PAL), wejście zasilania DC, wejście zdalnego sterowania
• opcjonalnie zdalne sterowanie wężykiem RM-S1AM lub RM-L1AM
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy PS-BLS-1 (pojemność 1150 mAh)
|
Akumulator litowo-jonowy PS-BLM-1 (pojemność 1500 mAh),
Opcjonalnie 3 baterie litowe CR123A poprzez gniazdo PS-LBH1
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-2 |
Akumulator litowo-jonowy EN-EL9 (pojemność 1000 mAh)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: EH-5a |
Akumulator litowo-jonowy NP-FM500H (pojemność 1650 mAh)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-VQ900AM
• opcjonalnie uchwyt pionowy/pojemnik na baterie (grip) VG-B30AM |
Akcesoria |
Akumulator BLS-1, ładowarka BCS-1, pasek na ramie, kabel USB, kabel wideo, instrukcja, sterowniki, zakrywka wizjera EP-4, oprogramowanie: • OLYMPUS Master 2
|
Akumulator BLM-1, ładowarka BCM-2, pasek na ramie, kabel USB, kabel wideo, instrukcja, sterowniki, zakrywka wizjera EP-4, oprogramowanie: • OLYMPUS Master 2 |
Akumulator litowo-jonowy EN-EL9, ładowarka, kabel USB, gumowa muszla oczna, pasek do aparatu, osłona bagnetu, pokrywka wizjera, pokrywka złącza hot-shoe, płyta CD-ROM z pakietem oprogramowania |
Akumulator NP-FM500H, ładowarka BC-VM10, pasek, kabel USB, kabel wideo, sterowniki, instrukcja, zaślepka wizjera, zaślepka otworu obiektywu, oprogramowanie |
Waga |
380g (bez akumulatora)
ok. 440g (z akumulatorem i kartą CF) |
475g (bez akumulatora)
ok. 560g (z akumulatorem i kartą CF) |
495g (bez akumulatora)
ok. 551g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
532g (bez akumulatora)
610g (z akumulatorem) |
Wymiary |
129.5 x 91 x 53 mm |
136 x 91.5 x 68 mm |
126 x 94 x 64 mm |
130.8 x 98.5 x 71.3 mm |
Dodatkowe informacje |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Funkcja cyfrowej stabilizacji obrazu (DIS)
Polskie menu. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Skuteczność stabilizacji wg producenta: 2,5-3,5 EV |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
|
|
Test |
|
|
|
|