|
|
|
|
|
|
Producent |
Olympus | Olympus | Panasonic | Samsung | Sony |
Model |
E-PL2 | E-PL1 | Lumix DMC-GF2 | NX100 | NEX-5 |
Data premiery |
2011-01-06 |
2010-02-03 |
2010-11-04 |
2010-09-14 |
2010-05-11 |
Liczba pikseli |
12.3 Mpix |
12.2 Mpix |
12 Mpix |
14 Mpix |
14.2 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• 4032 x 3042 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6
(w trybie RAW zapisywane w EXIF) |
• 4032 x 3024 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6
(w trybie RAW zapisywane w EXIF) |
• 4000 x 3000
• 4000 x 2672 (3:2)
• 4000 x 2248 (16:9)
• 2992 x 2992 (1:1)
• 2816 x 2112
• 2048 x 1536
• Dostępne także inne rozdzielczości dla trybów 4:3, 16:9, 3:2 i 1:1. |
• 4592x3056
• 3872x2592
• 3008x2000
• 1920x1280
• 1472x976
• 4592x2584 (16:9)
• 3056x3056 (1:1)
• Dostępne także inne rozdzielczości dla 16:9 i 1:1 |
• 4592×3056
• 4592×2576 (16:9)
• 3344×2224
• 3344×1872 (16:9)
• 2288×1520
• 2288×1280 (16:9) |
Matryca |
17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.06 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
23.4mm x 15.6mm (APS-C) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 15.1 Mpix,
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
23.4 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 14.6 Mpix
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i elektromagnetyczny mechanizm wibracyjny) |
Procesor obrazu |
brak danych |
TruePic V |
Venus Engine FHD |
DRIMe II Pro |
BIONZ |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Stereo PCM/16bit, 44.1kHz, WAVE |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Stereo PCM/16bit, 44.1kHz, WAVE |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywy 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: QuickTime Motion JPEG / AVCHD |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW (.SRW), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Super Fine / Fine / Normal
• Filmy: MP4, H.264 (MPEG-4.AVC)
• Dźwięk: mono (AAC) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.1), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD (MPEG4 AVC/H.264)
• Dźwięk: AAC-LC stereo, Dolby Digital |
Zakres ISO |
Auto (200-6400), 200–6400 ISO z krokiem co 1/3 lub 1 EV
• ISO Bracketing: 3 klatki w krokach co 1/3, 2/3 i 1 EV |
Auto (200–3200 ISO), 100–3200 ISO z krokiem co 1/3 lub 1 EV
• ISO Bracketing: 3 klatki w krokach co 1/3, 2/3 i 1 EV |
Auto, Inteligentne ISO, 100 - 6400 ISO z krokiem co 1 EV |
Auto, 100 - 3200 ISO z krokiem co 1 lub 1/3 EV
• Tryb rozszerzony: do 6400 ISO |
Auto, 200 - 12800 ISO |
Migawka |
Skomputeryzowana migawka szczelinowa
60 s – 1/4000 s, Bulb do 30 min. |
60 s – 1/2000 s, Bulb do 30 min. |
60s - 1/4000s,
Funkcja wyzwolenia migawki dotykiem |
Elektroniczna sterowana, o przebiegu pionowym w płaszczyźnie ostrości
30s - 1/4000s z krokiem co 1/3 EV, Bulb (do 8 min.) |
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb |
Konstrukcja obiektywu |
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Z bagnetem Samsung NX
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5,
• Obsługa i-Function |
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
(Możliwość użycia obiektywów z mocowaniem Sony Alpha / Minolta A poprzez opcjonalny adapter. Dla takich obiektywów dostępny tylko tryb MF). |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
0x |
0x |
4x |
0x |
0x |
Stabilizacja obrazu |
Tak |
Tak |
Nie |
Nie |
Nie |
Zapis wideo |
• 1280 x 720 pix (HD 16:9),
• 640 x 480 pix (VGA),
z szybkością 30 kl./s,
maks. czas nagrania: 7 min. (HD), 14 min. (VGA), maks. wielkość pliku 2 GB,
• Wbudowany mikrofon mono, opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo SEMA-1 |
• 1280 x 720 pix (HD 16:9),
• 640 x 480 pix (VGA),
z szybkością 30 kl./s,
maks. czas nagrania: 7 min. (HD), 14 min. (VGA), maks. wielkość pliku 2 GB,
• Wbudowany mikrofon mono, opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo SEMA-1 |
AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD, NTSC), 60i (FSH: 17Mbps, FH: 13Mbps)
• 1920x1080 (Full HD, PAL), 50i (FSH: 17Mbps, FH: 13Mbps)
• 1280 x 720 (HD, NTSC), 60p (SH:17Mbps, H:13Mbps)
• 1280 x 720 (HD, PAL), 50p (SH:17Mbps, H:13Mbps)
Motion JPEG:
• 1280x720 (HD) z szybkością 30kl/s,
• 848x480 (WVGA) z szybkością 30kl/s,
• 640x480 (VGA) z szybkością 30kl/s,
• 320x240 (QVGA) z szybkością 30kl/s.
Wbudowany mikrofon stereo z 4 poziomowa regulacją wzmocnienia.
Funkcja wyciszania głosu wiatru (wył. lub 3 poziomy). |
• 1280 x 720 (HD) z szybkością 30 kl./s,
• 640 x 480 (VGA) z szybkością 30 kl./s,
• 320 x 240 (QVGA) z szybkością 30 kl./s,
Zapis ograniczony do 25 min. lub 4 GB
Funkcja redukcji szumu wiatru. |
• 1920 x 1080 pix (Full HD), AVCHD, 17Mbit/s
• 1440 x 1080 pix (HD), MP4, 12 Mbit/s
• 640 x 480 pix (VGA), MP4, 3 Mbit/s
Długość zapisu ciągłego ograniczona do 29 min.
Opcjonalnie dostępny zewnętrzny mikrofon stereo ECM-SST1podłączany do stopki akcesoriów. |
Ogniskowanie |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
(w przypadku użycia obiektywów nie wspierających funkcji AF w trybie detekcji kontrastu aparat pracuje w trybie MF z asystą)
• Strefy AF: 11 punktów, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy (do 8 twarzy) |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
(w przypadku użycia obiektywów nie wspierających funkcji AF w trybie detekcji kontrastu aparat pracuje w trybie MF z asystą)
• Strefy AF:
11 punktów, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF
25 punktów, wybór automatyczny z funkcją wykrywania twarzy
225 punktów, w trybie MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF
• Funkcja wykrywania twarzy |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły AF (AFC), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy,
• Strefy AF sterowane dotykiem: 1 strefowy z wykrywaniem twarzy, Śledzenie AF, wielostrefowy, 1 strefowy,
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od 0 do 18 EV (obiektyw f/3.5, ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Strefy AF: tryb wielostrefowy (15 stref), tryb wielostrefowy makro (35 stref), Ręcznie wybrany obszar 1 punktowy
• Tryby AF: pojedynczy, ciągły
• Funkcja wykrywania twarzy (do 10 twarzy)
• Podgląd głębi ostrości
• Wspomaganie AF: wbudowana zielona dioda |
AF z wykrywaniem kontrastu
• Obszary AF: Wielopolowy (wybór automatyczny z 25 punktów AF), Centralnie ważony, Nastawianie ostrości na wybrany punkt (Flexible Spot).
• Tryby AF: Pojedynczy, Ciągły, DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100).
• Funkcja śledzenia ostrości.
• Funkcja wykrywania twarzy i uśmiechu.
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED (zasięg do 4 m dla obiektywu E16 mm). |
Pomiar światła |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Digital ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla 50mm, F2.0, ISO 100)
Technologia Kompensacji Cienia |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Digital ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla 50mm, F2.0, ISO 100)
Technologia Kompensacji Cienia |
System pomiaru 144 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100) |
Tryby pomiaru:
• Matrycowy 247 strefowy (19x13),
• Centralnie ważony,
• Centralny punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla ISO 100 i f/2.0) |
Pomiar 49-segmentowy przez przetwornik obrazu
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy (49 pól),
• Punktowy,
• Centralnie ważony.
Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100, obiektyw f/2.8). |
Ostrość od |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
w zależności od obiektywu |
Balans bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (w dwóch osiach A-B, G-M, w +/- 7 krokach) i bracketing balansu bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja i bracketing balansu bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) balansu bieli |
Auto, Światło dzienne, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Lampa błyskowa
• ustawienia własne wg wzorca,
• korekcja balansu bieli (w 7 krokach, w 2 osiach A-B/G-M)
• bracketing balansu bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (19-stopniowa purpura / zieleń) |
Kompensacja ekspozycji |
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3, 5 kadrów z krokiem co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 kadrów z krokiem co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV |
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV |
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV , w zakresie +/- 4/3 EV |
• Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki, +/- 3 EV z krokiem co 1/3 EV |
Kompensacja: +/- 2.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
• Tryb Auto DRO/HDR (automatyczna korekta jasności lub kontrastu). |
Programy |
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Makro, Zdjęcia sportowe, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Tryb DIS, Makrofotografia przyrody, Przy świecach, Zachód Słońca, Dokument, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter "Rybie oko", Konwerter szerokokątny, Konwerter makro
• Tryby ekspozycji podczas filmowania: Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART) |
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-portret, Krajobraz, Krajobraz i ludzie, Makro, Sport, Nocny krajobraz, Nocny portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Cyfrowa stabilizacja obrazu (DIS), Makrofotografia przyrody, Świece, Zachód słońca, Fajerwerki, Dokumenty, Panorama, Plaża i śnieg |
Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryb My Color Mode
• Tryby sytuacyjne (SCN): Portret, Gładka skóra, Architektura, Sport, Rozmyte tło, Kwiaty, Jedzenie, Obiekty, Nocny portret, Nocne sceny, Dzieci (1,2), Nocne światła, Zwierzęta, Przyjęcie, Zachód słońca |
Smart Auto, Priorytet obiektywu (i), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Film,
• Programy tematyczne (SCENE) : Upiększenie, Dzieci, Makro, Tekst, Zachód Słońca, Świt, Pod światło, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Noc, Sport, Krajobraz, Zdjęcia z dźwiękiem |
iAuto, Program AE (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Panorama, Korekcja drgań
• Programy tematyczne: Portret, Makro, Krajobraz, Sporty, zachód słońca, Nocny widok, Nocny portret, Z ręki o zmierzchu.
|
Zdjęcia seryjne |
Szybkość 3 kl./s, maksymalnie 10 zdjęć w formacie RAW, w formacie JPEG w zależności od poziomu kompresji i typu karty pamięci (12 klatek dla zdjęć JPEG Large Normal i karty Toshiba Super High Speed type "Class 6" 4GB). |
Szybkość 3 kl./s, maksymalnie 10 zdjęć w formacie RAW, w formacie JPEG w zależności od poziomu kompresji i typu karty pamięci (13 klatek dla zdjęć JPEG Large Normal i karty Toshiba Super High Speed type "Class 6" 4GB). |
• Tryb szybki: szybkość 3.2 kl./s,
• Tryb średni: szybkość 2.6 kl./s (z Live view),
• Tryb wolny: szybkość 2 kl./s (z Live view),
maksymalnie 7 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG |
• Tryb ciągły: z szybkością do 3 kl./s, do 3 zdjęć RAW lub 10 zdjęć JPEG przy wyłączonej funkcji korekty zniekształceń obiektywu lub 6 zdjęć JPEG przy włączonej funkcji korekty zniekształceń obiektywu.
• Tryb szybki: z szybkością 10, 15 lub 30 kl./s, do 30 zdjęć z rozdzielczością ograniczoną do 1.4 Mpix |
• Z szybkością do 2.3 kl./s, do 16 zdjęć JPEG (rozmiar L, Fine), do 7 zdjęć RAW lub RAW+JPEG
• Z szybkością do 7 kl.s w trybie z priorytetem szybkości (ostrość i ekspozycja blokowana na pierwszej klatce) |
Lampa błyskowa |
WBUDOWANA lampa błyskowa,
• Liczba przewodnia 7 dla ISO100, 10 dla ISO200
• Obsługa typów błysku: TTL-Auto, Ręczny (Pełny błysk, 1/4, 1/16, 1/64)
• Synchronizacja: 1-30 - 1/180 s,
ZEWNĘTRZNE lampy błyskowe:
• Obsługa typów błysku: TTL Auto, Auto, Ręczny, FP-TTL-Auto, FP-Ręczny
• Synchronizacja w trybie Super FP Mode: 1/125 s - 1/4000 s,
• Tryby pracy: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Redukcja efektu czerwonych oczu przy długich czasach naświetlania, Synchronizacja na pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie błysku.
• Kompensacja błysku: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bezprzewodowego sterowania błyskiem (3 grupy, 4 kanały) |
WBUDOWANA lampa błyskowa:,
• Liczba przewodnia 7 dla ISO100,
• Obsługa typów błysku: TTL-Auto, Ręczny (Pełny błysk, 1/4, 1/16, 1/64)
• Synchronizacja: 1-30 - 1/160 s,
ZEWNĘTRZNE lampy błyskowe:
• Obsługa typów błysku: TTL Auto, Auto, Ręczny, FP-TTL-Auto, FP-Ręczny
• Synchronizacja w trybie Super FP Mode: 1/180 s - 1/2000 s,
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Lampa wyłączona.
• Kompensacja błysku: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bezprzewodowego sterowania błyskiem (3 grupy, 4 kanały) |
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 6 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy |
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• Współpraca z zewnętrznymi lampami błyskowymi tj Samsung SEF42A, SEF20A i SEF15A.
• Obsługiwane tryby pracy lampy błyskowej: Brak błysku, Smart (inteligentne auto), Auto, Auto z redukcją czerwonych oczu, Błysk wymuszony, Błysk wymuszony z redukcją czerwonych oczu, Synchronizacja z 1 kurtyną lub 2 kurtyną migawki.
• Regulacja siły błysku w zakresie +/- 2 EV. |
Zewnętrzna lampa błyskowa TTL (w zestawie) podłączana do stopki akcesoriów,
• Liczba przewodnia 7 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 4 s
• Tryby pracy: Lampa automatyczna, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, Synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, Osłabianie efektu czerwonych oczu. |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Nie |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
2 s lub 12 s |
2 s lub 12 s |
2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) |
od 2 do 30 s ( z krokiem co 1 s) |
2 s lub 10 s |
Karta pamięci |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
Secure Digital (SD/SDHC) |
Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
Secure Digital (SD/SDHC) |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Memory Stick (PRO Duo, PRO-HG Duo) |
LCD |
Stały, 3.0 calowy, kolorowy HyperCrystal LCD z powłoką przeciwodblaskową AR, 460.000 punktów
Jasność i balans kolorów regulowane w 15 poziomach.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru |
Stały, 2.7 calowy, kolorowy HyperCrystal LCD, 230.000 pikseli
Jasność regulowana w 15 poziomach.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru |
stały, 3 calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy TFT LCD, 460 000 punktów, 100% pokrycie kadru,
regulowana jasność i kolorystyka (w 7 poziomach) |
stały, 3 calowy, kolorowy AMOLED (4:3), 614.000 punktów (VGA 640 x 480, technologia PenTile), 100% pokrycie kadru
Regulowana jasność i kolorystyka wyświetlacza |
odchylany (regulacja kąta 80° w górę / 45° w dół),
3-calowy, kolorowy TruBlack LCD, rozdzielczość 921.600 punktów (640x480 pix),
regulowana jasność |
Wizjer |
Opcjonalnie zewnętrzne:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47) montowany w złączu hot-shoe, dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, odchylany o 90 stopni, montowany w złączu hot-shoe. |
Opcjonalnie zewnętrzne:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47) montowany w złączu hot-shoe, dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, odchylany o 90 stopni, montowany w złączu hot-shoe. |
opcjonalny, zewnętrzny elektroniczny DMW-LVF1 o rozdzielczości 202.000 pikseli i 100% polu widzenia |
Opcjonalnie elektroniczny EVF10,
201.000 punktów (300x224), 98% pola widzenia, powiększenie x 0.83, korekcja dioptrii od -4 do +1, punkt oczny: 17 mm. |
Opcjonalny zewnętrzny wizjer optyczny FDA-SV1, podłączany do stopki akcesoriów, konstrukcja optyczna: 5 elementów w 4 grupach. |
Komunikacja i złącza |
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Mini HDMI typu-C, złącze akcesoriów AP2 (wizjera elektronicznego, mikrofonu, modułu komunikacyjnego lub zestawu oświetleniowego dla makrofotografii MAL-1),
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• opcjonalnie moduł komunikacyjny Bluetooth Olympus PENPAL
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III |
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Mini HDMI typu-C, złącze akcesoriów (wizjera elektronicznego lub mikrofonu)
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III |
Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście mini HDMI (Typu C), złącze zewnętrznego wizjera elektronicznego.
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Złącze USB 2.0 Hi-Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście HDMI 1.3, wyjście wężyka spustowego, wejście zasilacza, złącze wizjera EVF
• sterowanie zdalne za pomocą opcjonalnego wężyka spustowego SR9NX01
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge 1.0) |
Złącze USB 2.0 Hi-Speed (mini B), złącze HDMI (typu C)
• Obsługa PIM III, BRAVIA Sync, PhotoTV HD
• Opcjonalnie zdalne sterowanie bezprzewodowe pilotem na podczerwień |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy BLS-5 (7.2V, pojemności 1150 mAh, wydajność ok 270 zdjęć). |
Akumulator litowo-jonowy BLS-1 (7.2 V, pojemność 1150 mAh, wydajność ok 280 zdjęć), |
Akumulator litowo-jonowy (7.2 V, pojemność 1010 mAh, wydajność ok 300 zdjęć z obiektywem 14-42 mm), |
Akumulator litowo-jonowy BP1310 (7.4 V, pojemność 1300 mAh, wydajność ok 420 zdjęć)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy AD9NX01 |
Akumulator litowo jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 330 zdjęć).
• Opcjonalny zasilacz sieciowy AC-PW20 |
Akcesoria |
Bateria litowo-jonowa BLS-5, Ładowarka BCS-5, Wielofunkcyjny kabel USB/wideo, Pasek na ramię, CD-ROM z oprogramowaniem [ib], Instrukcja obsługi.
• Opcjonalnie obudowa do fotografii podwodnej PT-EP03 |
Akumulator BLS-1, ładowarka BCS-1, pasek na ramię, kabel USB, kabel audio-wideo, pokrywka bagnetu, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie:
• OLYMPUS Master 2 |
Akumulator litowo-jonowy, ładowarka, osłona akumulatora, pasek na ramie, zaślepka złącza hot-shoe, rysik, kabel USB, kabel wideo, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 6.0 HD Edition,
• SILKYPIX® Developer Studio 3.1 SE
• Super LoiloScope (wersja testowa)
• sterowniki |
Akumulator litowo-jonowy BP1310, ładowarka BC1310, pasek, instrukcja, płyta z oprogramowanie Intelli-studio, Samsung RAW Converter oraz sterowniki, kabel USB |
Akumulator litowo jonowy NP-FW50, ładowarka BC-VW1 z kablem zasilającym, pasek na ramię, przewód USB, CD‑ROM, lampa błyskowa, futerał lampy błyskowej, przedłużacz do lampy błyskowej, futerał przedłużacza, zaślepka bagnetu obiektywu, instrukcja. |
Waga |
317 g (bez akumulatora)
ok. 362 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
300 g (bez akumulatora)
ok. 360 g (z akumulatorem) |
265 g (bez akumulatora i obiektywu)
475 g (z akumulatorem i obiektywem 14-42 mm)
|
282 g (bez akumulatora)
ok 428 g (z akumulatorem, kartą pamięci i obiektywem 30 mm f/2.0) |
229 g (sam aparat)
287 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
308 g (z akumulatorem, lampą błyskową i kartą pamięci) |
Wymiary |
115.4 x 72.7 x 42.0mm (bez elementów wystających)
|
120.6 x 69.9 x 36.4 mm |
112.8 x 67.8 x 32.8 mm |
120.5 × 71 × 34.5 mm |
110.8 × 58.8 × 38.2 mm |
Dodatkowe informacje |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Skuteczność stabilizacji wg producenta: 3 EV.
Polskie menu.
Filtry artystyczne (6).
Funkcja i-Enhance.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s.
Wersje kolorystyczne: czarna, biało-srebrna, wiśniowo-czarna |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Skuteczność stabilizacji wg producenta: 3 EV.
Filtry artystyczne (6).
Funkcja i-Enhance.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Wersje kolorystyczne: czarna, szampańsko-srebrna, biało-srebrna, czerwono-czarna |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Tryb My Color Mode (9 filtrów)
Dostępny w kolorze czarnym, srebrnym, białym, różowym i czerwonym. |
Notatki głosowe 5 lub 10 s (tylko JPEG).
Polskie menu.
Przestrzeń kolorów: sRGB, Adobe RGB.
Funkcja korekcji dystorsji obiektywów (wł./wył.).
Opcjonalnie moduł GPS WGS84.
Dostępny w kolorach: czarnym, białym, srebrnym i brązowym.
|
Magnezowy korpus.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu,
Dostępny w kolorach: czarnym i srebrnym.
Model NEX-5A/5CA - sprzedawany w komplecie z obiektywem E16mm,
Model NEX-5D/5CD - sprzedawany w komplecie z obiektywem E18-55 mm i E16mm,
Model NEX-5H/5CH - sprzedawany w komplecie z obiektywem E18-200 mm,
Model NEX-5K/5CK - sprzedawany w komplecie z obiektywem E18-55 mm. |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
|
|
|
Test |
|
|
|
|
|