|
|
|
|
|
|
Producent |
Pentax | Olympus | Panasonic | Sony | Nikon |
Model |
Q | E-PL3 | Lumix DMC-GF3 | NEX-5N | 1 J1 |
Data premiery |
2011-06-23 |
2011-06-30 |
2011-06-13 |
2011-08-25 |
2011-09-21 |
Liczba pikseli |
12 Mpix |
12.2 Mpix |
12 Mpix |
16 Mpix |
10 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• 4000x3000
• 3456x2592
• 2688x2016
• 1920x1440
• 4000x2664 (3:2)
• 4000x2248 (16:9)
• 2992x2992 (1:1)
• dostępne także mniejsze rozdzielczości dla 3:2, 16:9, 1:1 |
• 4032 x 3024 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
|
• 4000 x 3000
• 4000 x 2672 (3:2)
• 4000 x 2248 (16:9)
• 2992 x 2992 (1:1)
• 2816 x 2112
• 2048 x 1536
• 1600 x 1200 (z obiektywem 3D)
• Dostępne także inne rozdzielczości dla trybów 4:3, 16:9, 3:2 i 1:1. |
• 4912x3264 (RAW, JPEG)
• 3568x2368 (JPEG)
• 2448x1624 (JPEG)
• 4912x2760 (JPEG, 16:9)
• 3568x2000 (JPEG, 16:9)
• 2448x1376 (JPEG, 16:9)
• Tryby panoramy |
• 3872 × 2592
• 2896 × 1944
• 1936 × 1296
• 3840 × 2160 (16:9) |
Matryca |
1/2.3 cala, CMOS BSI, 4:3, całkowita liczba pikseli: 12.75 Mpix,
ultradźwiękowy mechanizm samooczyszczania matrycy DRII |
17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.06 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
23.4 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.7 Mpix
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i ultradźwiękowy mechanizm wibracyjny) |
13.2 x 8.8 mm (CX) CMOS , 3:2
• Szklana osłona przed kurzem |
Procesor obrazu |
brak danych |
TruePic VI |
Venus Engine VII HD |
BIONZ |
EXPEED 3 |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0),
RAW (12bit), JPEG+RAW,
RAW nieskompresowany - pliki .DNG,
Rodzaje JPEG: Best / Better / Good
• Filmy: MPEG-4 AVC/H.264 |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.2, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: AVCHD / AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Dolby Digital (AVCHD),
Wave Base Stereo PCM/16bit, 48kHz (Motion-JPEG) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywy 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: QuickTime Motion JPEG / AVCHD |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.2, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0) , RAW (12-bit, skompresowany), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC H.264)
• Dźwięk: AAC stereo |
Zakres ISO |
Auto, 125 - 6400 ISO w skoku co 1/3 EV,
w trybie Bulb do 1600 ISO, |
Auto (200–12800 ISO), 200–12800 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV |
Auto, Inteligentne ISO, 160 - 6400 ISO z krokiem co 1 EV |
Auto (100-3200 ISO)
Ręcznie 100-25.600 ISO z krokiem co 1 EV |
Auto (100-3200, 100-800, 100-400 ISO),
• 100-3200 ISO w krokach co 1 EV
• tryb rozszerzony 6400 ISO |
Migawka |
Migawka obiektywu (wbudowana w obiektyw) lub migawka elektroniczna z krokiem co 1/3 EV
• 30 s - 1/2000 s migawka obiektywu*
• 30 s - 1/8000 s migawka elektroniczna*
• 2 s - 1/8000 s migawka elektroniczna**
*- dla obiektywów wyposażonych we wbudowaną migawkę)
*- dla obiektywów nie wyposażonych we wbudowaną migawkę)
Filtr ND wł/wył.
Bulb |
szczelinowa sterowana elektronicznie, 60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Przy włączonej stabilizacji: 2–1/4000 s
|
60s - 1/4000s,
Funkcja wyzwolenia migawki dotykiem |
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb |
Elektroniczna,
30 s - 1/16 000 s w krokach co 1/3 EV, Bulb
(bulb; wymaga opcjonalnego bezprzewodowego pilota zdalnego sterowania ML-L3) |
Konstrukcja obiektywu |
Bagnet PENTAX Q,
Obsługiwane obiektywy z bagnetem Pentax Q
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: ok x5.5 |
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Opcjonalnie adapter LA-EA2 - nastawianie ostrości z wykrywaniem fazy przy użyciu obiektywu z mocowaniem Sony A, zarówno podczas fotografowania, jak i filmowania. |
Z bagnetem Nikon 1
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.7
• Opcjonalnie adapter FT1 umożliwiający instalowanie dowolnych obiektywów NIKKOR z bagnetem Nikon F |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
0x |
2x |
4x |
10x |
0x |
Stabilizacja obrazu |
Tak |
Tak |
Nie |
Nie |
Nie |
Zapis wideo |
• 1920 x 1080 (Full HD, 16:9, 1080p)z szybkością 30 kl./s,
• 1280 x 720 pix (HD 16:9, 720p) z szybkością 30 kl./s,
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s.
Wbudowany mikrofon mono
Zapis do 25 min, automatyczne zatrzymanie rejestracji w przypadku przekroczenia dozwolonej temperatury |
AVCHD:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 60i) 20 lub 17 Mbps
• 1280 x 720 pix (HD 16:9, zapis 60p) 17 lub 13 Mbps
Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. długość pliku: AVCHD 4 GB, Motion-JPEG 2 GB
maks. czas nagrania: 29 min. (AVCHD), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Wbudowany mikrofon stereo. |
AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD, NTSC), 60i (FSH: 17Mbps)
• 1920x1080 (Full HD, PAL), 50i (FSH: 17Mbps)
• 1280 x 720 (HD, NTSC), 60p (SH:17Mbps)
• 1280 x 720 (HD, PAL), 50p (SH:17Mbps)
Motion JPEG:
• 1280x720 (HD) z szybkością 30kl/s,
• 640x480 (VGA) z szybkością 30kl/s,
• 320x240 (QVGA) z szybkością 30kl/s.
Wbudowany mikrofon mono z 4 poziomowa regulacją wzmocnienia.
Funkcja wyciszania głosu wiatru (wył. lub 3 poziomy). |
W trybie PAL:
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50p, AVCHD, 28 Mbit/s, PS)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s, 25 kl./s)
• 640 x 480 pix (VGA), MP4, 3 Mbit/s, 25 kl./s)
Długość zapisu do 29 minut, w formacie MP4 do 2 GB
Wbudowany mikrofon stereo
Opcjonalnie dostępny zewnętrzny mikrofon stereo ECM-SST1podłączany do stopki akcesoriów. |
• 1920 x 1080 (Full HD 1080/60i) 59.94 kl./s
• 1920 x 1080 (Full HD 1080/30p) 29.97 kl./s
• 1280 x 720 (HD 720/60p) 59,94 kl./s
• Filmy spowolnione: 640x240 z szybkością 400 kl./s lub 320x120 z szybkością 1200 kl./s (odtwarzanie w trybie 30p/29.97 kl./s)
• Filmy nagrane w trybie fotografowania: 1072 x 720 / 60p (59.94 kl./s) (odtwarzanie w trybie 24p/23.976 kl./s)
• Ruchome zdjęcie: 1920 × 1080 / 60p (59.94 kl./s) (odtwarzanie w trybie 24p/23.976 kl./s)
Maksymalny czas nagrania: 1080/60i - 20 minut, 1080/30p - 20 minut, 720/60p -29 minut.
Wbudowany mikrofon stereo, możliwość regulowania czułości |
Ogniskowanie |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Obszary AF: automatyczny wybór z 25 punktów, ręczny wybór jednego z punktów, centralny punk AF, z funkcją śledzenia, wykrywanie twarzy
• Zakres detekcji: od 1 do 18 EV (ISO 125)
• Asysta AF: wbudowana dioda LED
• Powiększenie w trybie MF: wył/ x2 / x4 |
Zaawansowany AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF
(w przypadku użycia obiektywów nie wspierających funkcji AF w trybie detekcji kontrastu aparat pracuje w trybie MF z asystą)
• Strefy AF:
35 punktów, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF
grupowy obszar docelowy (9 pól) spośród 35 pól,
automatyczny wybór prawie ze wszystkich pól, gdy włączona jest detekcja twarzy,
swobodny wybór, gdy ustawiony jest tryb powiększonego podglądu,
dostępne podświetlanie punktów AF.
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14 |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły AF (AFC), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy wskazany dotykiem (Pinpoint)
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od 0 do 18 EV (obiektyw f/3.5, ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda |
AF z wykrywaniem kontrastu
• Obszary AF: Wielopolowy (25 pól) / Centralnie ważony / Punktowy z wyborem czujnika
• Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Ciągły AF-C , DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100 i obiektyw f/2.8).
• Nastawianie ostrości w momencie zbliżenia oka (wł./wył.) z adapterem LA-EA2
• Funkcja śledzenia ostrości.
• Funkcja wykrywania twarzy i uśmiechu.
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED (zasięg do 4 m dla obiektywu E16 mm). |
Hybrydowy AF (autofokus z detekcją fazową/detekcją kontrastu), MF
• Tryby pól AF-detekcja kontrastu: Jednopolowy (135 pól ostrości), automatyczny wybór pola (41 pól ostrości), śledzenie obiektów w ruchu,
• Tryby pól AF-detekcja fazowa: 73 pola ostrości
• Tryby AF: pojedynczy AF (AF-S); tryb ciągłego AF (AF-C); automatyczny wybór AF-S/AF-C (AF-A); ciągły AF (AF-F), ręczne ustawianie ostrości (MF)
• Funkcja wykrywania twarzy
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda |
Pomiar światła |
Pomiar TTL, tryby:
• segmentowy,
• centralnie ważony,
• punktowy.
Zakres pomiaru: od 1.3 do 17 EV (dla f/1.9, ISO125) |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Digital ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy (ok 1% pow. ekranu),
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100) |
System pomiaru 144 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100) |
Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100, obiektyw f/2.8). |
Tryby pomiaru:
• Matrycowy,
• Centralnie ważony (obszar o średnicy 4,5 mm na środku kadru),
• Punktowy (pomiar w kole o średnicy 2 mm na środku wybranego pola ostrości). |
Ostrość od |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
w zależności od obiektywu |
zależne od obiektywu |
Balans bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarowe, Światło jarzeniowe (4 tryby), Lampa błyskowa, CTE
• ustawienia własne wg wzorca,
• Korekcja balansu bieli (w 2 osiach A-B / G-M w zakresie +/-7 kroków) |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Podwodny Balans Bieli
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M). |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) balansu bieli
• Bracketing WB (3 klatki)
Predefiniowane WB dla programów tematycznych |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (15-stopniowa purpura / zieleń) |
Auto, Światło słoneczne, Chmury, Światło żarówki, Cień, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• korekcja balansu bieli. |
Kompensacja ekspozycji |
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki
Tryb HDR (High Dynamic Range) - Auto, HDR1, HDR2
Wielokrotna ekspozycja (2-9 ujęć) |
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV
|
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV , w zakresie +/- 4/3 EV |
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range) |
Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV |
Programy |
Program, Priorytet migawki, Priorytet przysłony, Ręczna ekspozycja, Bulb, Kontrola rozmycia (tylko JPEG),
• Tryb Auto (Standard, Portret, Krajobraz, Makro, Nocny Portret, Nocny krajobraz, Błękitne niebo, Las)
• Programy tematyczne: (Portret, Krajobraz, Makro, obiekty ruchome, Nocny portret, Zachód słońca, Błękitne niebo, Nocny krajobraz, Nocny krajobraz HDR, Nocne ujęcie, Jedzenie, Szybkie Makro, Zwierzęta, Dzieci, Las, Plaża i śnieg, HDR, Pod Słońce, Światło świec, Światło sceniczne, Muzeum). |
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film, Podwodny tryb szerokokątny / podwodny tryb Makro (Wybierane w menu jako funkcja przycisku Rec/Fn)
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Makro, Sport, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, tryb DIS, Makrofotografia przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter makro, 3D |
Inteligentne Auto (iA), Inteligentne Auto Plus (iA+), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Własny (C), Filtry kreatywne
• Tryby sytuacyjne (SCN): Portret, Gładka skóra, Krajobraz, Architektura, Sport, Rozmyte tło, Kwiaty, Jedzenie, Obiekty, Nocny portret, Nocne sceny, Dzieci (1,2), Nocne światła, Zwierzęta, Przyjęcie, Zachód słońca |
iAUTO, zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), panorama, panorama 3D, tryb wyraźnego ruchu,
• Programy tematyczne: Portret, krajobraz, makrofotografia, akcja w sporcie, zachód słońca, portret nocą, widok nocny, zdjęcia z ręki o zmierzchu.
• Efekty cyfrowe: 11 rodzajów (15 odmian): posteryzacja (kolor, cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, aparat-zabawka, miękki obraz high-key, miękka ostrość, obraz HDR, obraz czarno-biały z bogatymi przejściami tonalnymi, miniatura |
Automatyka programowa z fleksją programu (P), automatyka z preselekcją czasu (S), automatyka z preselekcją przysłony (A), manualna ekspozycja (M), programy tematyczne |
Zdjęcia seryjne |
• Tryb szybki (Hi), 5 kl./s, maksymalnie 5 zdjęć w formacie JPEG,
• Tryb wolny (Lo), 1.5 kl./s, maksymalnie 100 zdjęć w formacie JPEG,
• Zdjęcia z interwałem czasowym od 1 s do 24 godz. (do 999 zdjęć). |
Szybkość 4.1 kl./s (5,5 kl./s gdy wyłączona jest stabilizacja obrazu) |
• Tryb szybki: szybkość 3.8 kl./s,
• Tryb średni: szybkość 2.8 kl./s (z Live view),
• Tryb wolny: szybkość 2 kl./s (z Live view),
maksymalnie 7 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG |
• Z szybkością do 3 kl./s,
• Z szybkością do 10 kl.s w trybie z priorytetem szybkości
do 10 zdjęć JPEG (Fine / Standard), do 6 zdjęć RAW lub do 4 zdjęć RAW+JPEG |
• Tryb elektroniczny (Hi): około 10, 30 lub 60 kl./s
• Inne tryby: do 5 kl./s
ok 13 klatek przy prędkości fotografowania 10 kl./s;
ok 12 klatek przy prędkości fotografowania 30 kl./s lub 60 kl./s. |
Lampa błyskowa |
Typu pop-up, P-TTL, liczba przewodnia 5.6 (ISO 125), 7 (ISO 200).
• Kąt pokrycia błyskiem: 28 mm dla ekwiwalentu 35 mm
• Korekcja siły błysku od -2 do +1 EV
• Synchronizacja: 1/2000 s (dla obiektywów z wbudowaną migawką) lub 1/13 s (dla migawki elektronicznej).
• Tryby pracy: P-TTL, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami migawki, Synchronizacja z drugą kurtyną migawki, |
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W zestawie zewnętrzna lampa błyskowa FL-LM1 o liczbie przewodniej 10 (ISO 200)
• Tryb działania: TTL-Auto, Manualny (Pełna siła błysku, 1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32, 1/64),
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 4 grupy),
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem znajdująca się w komplecie lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza,
• Synchronizacja do 1/160 s, 1/4000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV,
• Tryby pracy: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Redukcja efektu czerwonych oczu przy długich czasach naświetlania, Synchronizacja na pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie błysku. |
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 6.3 (ISO 160).
• Synchronizacja do 1/160s
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy |
Zewnętrzna lampa błyskowa HVL-F7S TTL (w zestawie) podłączana do stopki akcesoriów Smart Accessory Terminal 2,
• Liczba przewodnia 7 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s
• Kąt pokrycia błyskiem: dla ogniskowej 16 mm
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 4 s
• Tryby pracy: Lampa automatyczna, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, Synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, Osłabianie efektu czerwonych oczu. |
Wbudowana (podnoszona po naciśnięciu dźwigni podnoszenia lampy błyskowej), i-TTL, liczba przewodnia: 5 (ISO 100)
• Tryby: Błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji
• Kompensacja błysku: od -3 do +1 EV w krokach co 1/3 EV
• Synchronizacja do 1/60s |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Nie |
Nie |
Nie |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
2 s lub 12 s |
2 s lub 12 s |
2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) |
2 s lub 10 s, samowyzwalacz (seria) (opóźnienie 10 s, do wyboru 3 / 5 klatek), |
2 s, 5 s, 10 s |
Karta pamięci |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi,
Do filmowania zalecane karty Class 6 |
Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Memory Stick (PRO Duo, PRO-HG Duo) |
Karty pamięci: Secure Digital SD/SDHC/SDXC |
LCD |
stały, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, 460 000 punktów, regulowana jasność i kolorystyka, powłoki przeciwodblaskowe
pole widzenia 100%, |
Odchylany, 3 calowy, kolorowy LCD, 460.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Powłoka AF (zapobiegająca pozostawianiu odcisków palców),
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru |
stały, 3 calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy TFT LCD, 460 000 punktów, 100% pokrycie kadru,
regulowana jasność, kontrast i kolorystyka (w 7 poziomach) |
odchylany (regulacja kąta 80° w górę / 45° w dół), dotykowy,
3-calowy, kolorowy Xtra Fine TruBlack LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, panoramiczny, pokrycie kadru: ok. 100%
regulowana jasność (Auto / Ręcznie (5 stopni) / Słońce) |
stały, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, 460.000 punktów,
jasność regulowana |
Wizjer |
Opcjonalnie optyczny O-VF1 mocowany w złączu hot-shoe |
Opcjonalnie zewnętrzne:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47) montowany w złączu hot-shoe, dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, odchylany o 90 stopni, montowany w złączu hot-shoe. |
brak |
• Opcjonalny zewnętrzny wizjer optyczny FDA-SV1, podłączany do stopki akcesoriów, konstrukcja optyczna: 5 elementów w 4 grupach.
• Opcjonalny zewnętrzny wizjer elektroniczny FDA-EV1S,
XGA OLED Tru-Finder, 0.5 cala, 2.359.296 punktów,
powiększenie: x1.09, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -4.0 do +1.0, punkt oczny: 23 mm (od soczewki wizjera) |
brak |
Komunikacja i złącza |
Uniwersalne złącze USB 2.0 Hi-Speed (MSC/PTP) / wyjście wideo (PAL/NTSC), wyjście HDMI typu D
• Opcjonalnie zdalne sterowanie
• PIM III |
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Mini HDMI typu-C, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL. |
Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście audio-wideo (NTSC/PAL), wyjście mini HDMI (Typu C),
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Złącze USB 2.0 Hi-Speed (MTP), złącze HDMI (typu C), złącze akcesoriów Smart Accessory Terminal 2
• Obsługa PIM III, BRAVIA Sync, PhotoTV HD
• Opcjonalnie zdalne sterowanie bezprzewodowe pilotem RMT-DSLR1 |
Uniwersalne złącze USB / wyjście audio-wideo(PAL/NTSC), złącze HDMI mini typu C,
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą pilota ML-L3. |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy D-LI68 (3.7V, pojemność 1000 mAh, wydajność do 250 zdjęć, bez lampy)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy K-AC115 |
Akumulator litowo-jonowy BLS-5 (7.2V, pojemności 1150 mAh, wydajność ok 300 zdjęć) lub akumulator litowo-jonowy BLS-1 (7.2 V, pojemność 1150 mAh). |
Akumulator litowo-jonowy DMW-BLE9E (7.2 V, pojemność 940 mAh, wydajność ok 320 zdjęć z obiektywem 14-42 mm),
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy. |
Akumulator litowo jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 430 zdjęć).
• Opcjonalny zasilacz sieciowy AC-PW20 |
Akumulator litowo-jonowy EN-EL20 (pojemność 1020 mAh, wydajność ok. 230 zdjęć)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy EH-5b, poprzez złącze EP-5C |
Akcesoria |
Akumulator litowo-jonowy D-LI68, Kabel USB I-USB7, ładowarka K-BC68, pasek O-ST115, zaślepka złącza Hotshoe, zaślepka bagnetu Q, CDROM z oprogramowaniem |
Akumulator BLS-5, ładowarka BCS-5, lampa błyskowa FL-LM1, kabel USB, kabel wideo typu Multi, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2/ib, instrukcja obsługi. |
Akumulator litowo-jonowy DMW-BLE9E, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 6.2 HD Edition,
• SILKYPIX® Developer Studio 3.1 SE
• Super LoiloScope (wersja testowa)
• sterowniki |
Akumulator litowo jonowy NP-FW50, ładowarka BC-VW1 z kablem zasilającym, pasek na ramię, przewód USB, CD‑ROM, lampa błyskowa, futerał lampy błyskowej, przedłużacz do lampy błyskowej, futerał przedłużacza, zaślepka bagnetu obiektywu, instrukcja. |
Akumulator jonowo-litowy EN-EL20, ładowarka MH-27, kabel USB UC-E6, kabel audio-wideo EG-CP14, pasek AN-N1000, pokrywka bagnetu korpusu BF-N1000, dysk CD z programami ViewNX 2/Short Movie Creator |
Waga |
180 g (bez akumulatora, samo body)
200 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
265 g (bez akumulatora)
ok. 313 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
225 g (bez akumulatora i obiektywu)
319 g (z akumulatorem i obiektywem 14 mm)
429 g (z akumulatorem i obiektywem 14-42 mm)
|
210 g (sam aparat)
269 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
ok. 234 g (sam korpus)
ok. 277 g (z akumulatorem i kartą pamięci, bez pokrywki bagnetu korpusu), |
Wymiary |
98 x 57.5 x 31mm |
109.5 x 63.7 x 37.3 mm (bez elementów wystających) |
107.7 x 67.1 x 32.5 mm |
110.8 × 58.8 × 38.2 mm |
106 x 61 x 29.8 mm (bez elementów wystających) |
Dodatkowe informacje |
Dostępny w kolorze czarnym i biało-beżowym.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
11 filtrów cyfrowych.
Filtry kolorystyki zdjęć Smart Effect (9 + użytkownika).
Skuteczność stabilizacji wg producenta: do 4 EV.
Funkcja automatycznej korekcji dystorsji obiektywów.
Magnezowy korpus. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Filtry artystyczne (6).
Funkcja i-Enhance.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30sek.
Dostępny w czterech wersjach kolorystycznych: czarnej, białej, srebrnej oraz czerwonej. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Filtry kreatywne (6)
Dostępny w kolorze czarnym, białym, czerwonym, brązowym i różowym. |
Magnezowy korpus.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Funkcja D-Range Optimizer (DRO)
Polskie menu
Redukcja szumów przy dużych czułościach ISO i przy długich czasach ekspozycji
Automatyka ostrości działa dwa razy szybciej niż w modelu NEX-5 (wg. danych producenta).
Dostępny w kolorach: czarnym i srebrnym. |
Polskie menu.
Opcjonalnie uchwyt GR-N2000,
Dostępny w wielu kolorach. |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
Brak ocen |
|
|
Test |
|
|
|
|
|