|
|
|
|
|
|
Producent |
Olympus | Olympus | Panasonic | Samsung | Sony |
Model |
E-P3 | E-P2 | Lumix DMC-GF2 | NX100 | NEX-5 |
Data premiery |
2011-06-30 |
2009-11-05 |
2010-11-04 |
2010-09-14 |
2010-05-11 |
Liczba pikseli |
12.2 Mpix |
12.2 Mpix |
12 Mpix |
14 Mpix |
14.2 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• 4032 x 3024 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
|
• 4032 x 3024 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
|
• 4000 x 3000
• 4000 x 2672 (3:2)
• 4000 x 2248 (16:9)
• 2992 x 2992 (1:1)
• 2816 x 2112
• 2048 x 1536
• Dostępne także inne rozdzielczości dla trybów 4:3, 16:9, 3:2 i 1:1. |
• 4592x3056
• 3872x2592
• 3008x2000
• 1920x1280
• 1472x976
• 4592x2584 (16:9)
• 3056x3056 (1:1)
• Dostępne także inne rozdzielczości dla 16:9 i 1:1 |
• 4592×3056
• 4592×2576 (16:9)
• 3344×2224
• 3344×1872 (16:9)
• 2288×1520
• 2288×1280 (16:9) |
Matryca |
17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.06 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
23.4mm x 15.6mm (APS-C) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 15.1 Mpix,
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
23.4 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 14.6 Mpix
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i elektromagnetyczny mechanizm wibracyjny) |
Procesor obrazu |
TruePic VI |
TruePic V |
Venus Engine FHD |
DRIMe II Pro |
BIONZ |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.2, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: AVCHD / AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Dolby Digital (AVCHD),
Wave Base Stereo PCM/16bit, 48kHz (Motion-JPEG) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Stereo PCM/16bit, 44.1kHz, WAVE |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywy 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: QuickTime Motion JPEG / AVCHD |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW (.SRW), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Super Fine / Fine / Normal
• Filmy: MP4, H.264 (MPEG-4.AVC)
• Dźwięk: mono (AAC) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.1), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD (MPEG4 AVC/H.264)
• Dźwięk: AAC-LC stereo, Dolby Digital |
Zakres ISO |
Auto (200–12800 ISO), 200–12800 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV |
Auto (200–6400 ISO), 100–6400 ISO
• ISO Bracketing: 3 klatki w krokach co 1/3, 2/3 i 1 EV |
Auto, Inteligentne ISO, 100 - 6400 ISO z krokiem co 1 EV |
Auto, 100 - 3200 ISO z krokiem co 1 lub 1/3 EV
• Tryb rozszerzony: do 6400 ISO |
Auto, 200 - 12800 ISO |
Migawka |
szczelinowa sterowana elektronicznie, 60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Przy włączonej stabilizacji: 2–1/4000 s
|
szczelinowa sterowana elektronicznie, 60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Przy włączonej stabilizacji: 2–1/4000 s
|
60s - 1/4000s,
Funkcja wyzwolenia migawki dotykiem |
Elektroniczna sterowana, o przebiegu pionowym w płaszczyźnie ostrości
30s - 1/4000s z krokiem co 1/3 EV, Bulb (do 8 min.) |
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb |
Konstrukcja obiektywu |
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Z bagnetem Samsung NX
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5,
• Obsługa i-Function |
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
(Możliwość użycia obiektywów z mocowaniem Sony Alpha / Minolta A poprzez opcjonalny adapter. Dla takich obiektywów dostępny tylko tryb MF). |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
2x |
0x |
4x |
0x |
0x |
Stabilizacja obrazu |
Tak |
Tak |
Nie |
Nie |
Nie |
Zapis wideo |
AVCHD:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 60i) 17 lub 13 Mbps
• 1280 x 720 pix (HD 16:9), zapis 60p ) 17 lub 13 Mbps
Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. rozmiar pliku 4 GB (AVCHD) lub 2 GB (Motion-JPEG),
maks. czas nagrania: 29 min. (AVCHD), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Wbudowany mikrofon stereo. |
• 1280 x 720 pix (HD 16:9),
• 640 x 480 pix (VGA),
z szybkością 30 kl./s,
maks. czas nagrania: 7 min. (HD), 14 min. (VGA). |
AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD, NTSC), 60i (FSH: 17Mbps, FH: 13Mbps)
• 1920x1080 (Full HD, PAL), 50i (FSH: 17Mbps, FH: 13Mbps)
• 1280 x 720 (HD, NTSC), 60p (SH:17Mbps, H:13Mbps)
• 1280 x 720 (HD, PAL), 50p (SH:17Mbps, H:13Mbps)
Motion JPEG:
• 1280x720 (HD) z szybkością 30kl/s,
• 848x480 (WVGA) z szybkością 30kl/s,
• 640x480 (VGA) z szybkością 30kl/s,
• 320x240 (QVGA) z szybkością 30kl/s.
Wbudowany mikrofon stereo z 4 poziomowa regulacją wzmocnienia.
Funkcja wyciszania głosu wiatru (wył. lub 3 poziomy). |
• 1280 x 720 (HD) z szybkością 30 kl./s,
• 640 x 480 (VGA) z szybkością 30 kl./s,
• 320 x 240 (QVGA) z szybkością 30 kl./s,
Zapis ograniczony do 25 min. lub 4 GB
Funkcja redukcji szumu wiatru. |
• 1920 x 1080 pix (Full HD), AVCHD, 17Mbit/s
• 1440 x 1080 pix (HD), MP4, 12 Mbit/s
• 640 x 480 pix (VGA), MP4, 3 Mbit/s
Długość zapisu ciągłego ograniczona do 29 min.
Opcjonalnie dostępny zewnętrzny mikrofon stereo ECM-SST1podłączany do stopki akcesoriów. |
Ogniskowanie |
Zaawansowany AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF
(w przypadku użycia obiektywów nie wspierających funkcji AF w trybie detekcji kontrastu aparat pracuje w trybie MF z asystą)
• Strefy AF:
35 punktów, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF
grupowy obszar docelowy (9 pól) spośród 35 pól,
automatyczny wybór prawie ze wszystkich pól, gdy włączona jest detekcja twarzy,
swobodny wybór, gdy ustawiony jest tryb powiększonego podglądu,
dostępne podświetlanie punktów AF.
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14 |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
(w przypadku użycia obiektywów nie wspierających funkcji AF w trybie detekcji kontrastu aparat pracuje w trybie MF z asystą)
• Strefy AF:
11 punktów, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF
25 punktów, wybór automatyczny z funkcją wykrywania twarzy
225 punktów, w trybie MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF
• Funkcja wykrywania twarzy |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły AF (AFC), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy,
• Strefy AF sterowane dotykiem: 1 strefowy z wykrywaniem twarzy, Śledzenie AF, wielostrefowy, 1 strefowy,
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od 0 do 18 EV (obiektyw f/3.5, ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Strefy AF: tryb wielostrefowy (15 stref), tryb wielostrefowy makro (35 stref), Ręcznie wybrany obszar 1 punktowy
• Tryby AF: pojedynczy, ciągły
• Funkcja wykrywania twarzy (do 10 twarzy)
• Podgląd głębi ostrości
• Wspomaganie AF: wbudowana zielona dioda |
AF z wykrywaniem kontrastu
• Obszary AF: Wielopolowy (wybór automatyczny z 25 punktów AF), Centralnie ważony, Nastawianie ostrości na wybrany punkt (Flexible Spot).
• Tryby AF: Pojedynczy, Ciągły, DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100).
• Funkcja śledzenia ostrości.
• Funkcja wykrywania twarzy i uśmiechu.
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED (zasięg do 4 m dla obiektywu E16 mm). |
Pomiar światła |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Digital ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy (ok 1% pow. ekranu),
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100) |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Digital ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla 50mm, F2.0, ISO 100)
Technologia Kompensacji Cienia |
System pomiaru 144 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100) |
Tryby pomiaru:
• Matrycowy 247 strefowy (19x13),
• Centralnie ważony,
• Centralny punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla ISO 100 i f/2.0) |
Pomiar 49-segmentowy przez przetwornik obrazu
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy (49 pól),
• Punktowy,
• Centralnie ważony.
Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100, obiektyw f/2.8). |
Ostrość od |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
w zależności od obiektywu |
Balans bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• automatyczny balans bieli zachowujący ciepłe kolory wł./wył.
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M). |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja i bracketing balansu bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) balansu bieli |
Auto, Światło dzienne, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Lampa błyskowa
• ustawienia własne wg wzorca,
• korekcja balansu bieli (w 7 krokach, w 2 osiach A-B/G-M)
• bracketing balansu bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (19-stopniowa purpura / zieleń) |
Kompensacja ekspozycji |
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV
|
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV
|
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV , w zakresie +/- 4/3 EV |
• Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki, +/- 3 EV z krokiem co 1/3 EV |
Kompensacja: +/- 2.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
• Tryb Auto DRO/HDR (automatyczna korekta jasności lub kontrastu). |
Programy |
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Makro, Sport, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, tryb DIS, Makrofotografia przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter makro, 3D |
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-portret, Krajobraz, Krajobraz i ludzie, Makro, Sport, Nocny krajobraz, Nocny portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Cyfrowa stabilizacja obrazu (DIS), Makrofotografia przyrody, Świece, Zachód słońca, Fajerwerki, Dokumenty, Panorama, Plaża i śnieg |
Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryb My Color Mode
• Tryby sytuacyjne (SCN): Portret, Gładka skóra, Architektura, Sport, Rozmyte tło, Kwiaty, Jedzenie, Obiekty, Nocny portret, Nocne sceny, Dzieci (1,2), Nocne światła, Zwierzęta, Przyjęcie, Zachód słońca |
Smart Auto, Priorytet obiektywu (i), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Film,
• Programy tematyczne (SCENE) : Upiększenie, Dzieci, Makro, Tekst, Zachód Słońca, Świt, Pod światło, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Noc, Sport, Krajobraz, Zdjęcia z dźwiękiem |
iAuto, Program AE (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Panorama, Korekcja drgań
• Programy tematyczne: Portret, Makro, Krajobraz, Sporty, zachód słońca, Nocny widok, Nocny portret, Z ręki o zmierzchu.
|
Zdjęcia seryjne |
Szybkość 3 kl./s, maksymalnie 17 zdjęć w formacie RAW, w formacie JPEG do zapełnienia karty pamięci |
Szybkość 3 kl./s, maksymalnie 10 zdjęć w formacie RAW, w formacie JPEG w zależności od poziomu kompresji i typu karty pamięci (12 klatek dla zdjęć JPEG Large Normal i karty Toshiba Super High Speed type "Class 6" 4GB). |
• Tryb szybki: szybkość 3.2 kl./s,
• Tryb średni: szybkość 2.6 kl./s (z Live view),
• Tryb wolny: szybkość 2 kl./s (z Live view),
maksymalnie 7 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG |
• Tryb ciągły: z szybkością do 3 kl./s, do 3 zdjęć RAW lub 10 zdjęć JPEG przy wyłączonej funkcji korekty zniekształceń obiektywu lub 6 zdjęć JPEG przy włączonej funkcji korekty zniekształceń obiektywu.
• Tryb szybki: z szybkością 10, 15 lub 30 kl./s, do 30 zdjęć z rozdzielczością ograniczoną do 1.4 Mpix |
• Z szybkością do 2.3 kl./s, do 16 zdjęć JPEG (rozmiar L, Fine), do 7 zdjęć RAW lub RAW+JPEG
• Z szybkością do 7 kl.s w trybie z priorytetem szybkości (ostrość i ekspozycja blokowana na pierwszej klatce) |
Lampa błyskowa |
Wbudowana lampa błyskowa o liczbie przewodniej 10 (ISO 200)
• Tryb działania: TTL-Auto, Manualny (Pełna siła błysku, 1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32, 1/64),
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 3 grupy+wbudowana lampa błyskowa),
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem wbudowana lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza,
• Synchronizacja do 1/180 s, 1/4000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV,
• Tryby pracy: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Redukcja efektu czerwonych oczu przy długich czasach naświetlania, Synchronizacja na pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie błysku. |
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• Obsługa typów błysku: TTL AUTO, AUTO, MANUAL, FP TTL AUTO, FP MANUAL
• Synchronizacja do 1/180 s, 1/4000 s (Super FP Mode)
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Lampa wyłączona. |
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 6 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy |
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• Współpraca z zewnętrznymi lampami błyskowymi tj Samsung SEF42A, SEF20A i SEF15A.
• Obsługiwane tryby pracy lampy błyskowej: Brak błysku, Smart (inteligentne auto), Auto, Auto z redukcją czerwonych oczu, Błysk wymuszony, Błysk wymuszony z redukcją czerwonych oczu, Synchronizacja z 1 kurtyną lub 2 kurtyną migawki.
• Regulacja siły błysku w zakresie +/- 2 EV. |
Zewnętrzna lampa błyskowa TTL (w zestawie) podłączana do stopki akcesoriów,
• Liczba przewodnia 7 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 4 s
• Tryby pracy: Lampa automatyczna, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, Synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, Osłabianie efektu czerwonych oczu. |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Nie |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
2 s lub 12 s |
2 s lub 12 s |
2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) |
od 2 do 30 s ( z krokiem co 1 s) |
2 s lub 10 s |
Karta pamięci |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi,
Do filmowania zalecane karty Class 6 |
Secure Digital (SD/SDHC) |
Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
Secure Digital (SD/SDHC) |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Memory Stick (PRO Duo, PRO-HG Duo) |
LCD |
Stały, 3 calowy, dotykowy, kolorowy OLED, 614.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 5 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 7 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Powłoka AF (zapobiegająca pozostawianiu odcisków palców),
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru |
Stały, 3 calowy, kolorowy HyperCrystal LCD, 230.000 pikseli
Jasność regulowana w 15 poziomach.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru |
stały, 3 calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy TFT LCD, 460 000 punktów, 100% pokrycie kadru,
regulowana jasność i kolorystyka (w 7 poziomach) |
stały, 3 calowy, kolorowy AMOLED (4:3), 614.000 punktów (VGA 640 x 480, technologia PenTile), 100% pokrycie kadru
Regulowana jasność i kolorystyka wyświetlacza |
odchylany (regulacja kąta 80° w górę / 45° w dół),
3-calowy, kolorowy TruBlack LCD, rozdzielczość 921.600 punktów (640x480 pix),
regulowana jasność |
Wizjer |
Opcjonalnie zewnętrzne:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47) montowany w złączu hot-shoe, dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, odchylany o 90 stopni, montowany w złączu hot-shoe. |
Opcjonalnie zewnętrzne:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47) montowany w złączu hot-shoe, dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, odchylany o 90 stopni, montowany w złączu hot-shoe. |
opcjonalny, zewnętrzny elektroniczny DMW-LVF1 o rozdzielczości 202.000 pikseli i 100% polu widzenia |
Opcjonalnie elektroniczny EVF10,
201.000 punktów (300x224), 98% pola widzenia, powiększenie x 0.83, korekcja dioptrii od -4 do +1, punkt oczny: 17 mm. |
Opcjonalny zewnętrzny wizjer optyczny FDA-SV1, podłączany do stopki akcesoriów, konstrukcja optyczna: 5 elementów w 4 grupach. |
Komunikacja i złącza |
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Mini HDMI typu-C, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL. |
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Mini HDMI typu-C, złącze akcesoriów (wizjera elektronicznego lub mikrofonu)
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III |
Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście mini HDMI (Typu C), złącze zewnętrznego wizjera elektronicznego.
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Złącze USB 2.0 Hi-Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście HDMI 1.3, wyjście wężyka spustowego, wejście zasilacza, złącze wizjera EVF
• sterowanie zdalne za pomocą opcjonalnego wężyka spustowego SR9NX01
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge 1.0) |
Złącze USB 2.0 Hi-Speed (mini B), złącze HDMI (typu C)
• Obsługa PIM III, BRAVIA Sync, PhotoTV HD
• Opcjonalnie zdalne sterowanie bezprzewodowe pilotem na podczerwień |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy BLS-5 (7.2V, pojemności 1150 mAh, wydajność ok 330 zdjęć) lub akumulator litowo-jonowy BLS-1 (7.2 V, pojemność 1150 mAh). |
Akumulator litowo-jonowy BLS-1 (7.2 V, pojemność 1150 mAh, wydajność ok 300 zdjęć), |
Akumulator litowo-jonowy (7.2 V, pojemność 1010 mAh, wydajność ok 300 zdjęć z obiektywem 14-42 mm), |
Akumulator litowo-jonowy BP1310 (7.4 V, pojemność 1300 mAh, wydajność ok 420 zdjęć)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy AD9NX01 |
Akumulator litowo jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 330 zdjęć).
• Opcjonalny zasilacz sieciowy AC-PW20 |
Akcesoria |
Akumulator BLS-5, ładowarka BCS-5, kabel USB/wideo typu Multi, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2/ib, instrukcja obsługi. |
Akumulator BLS-1, ładowarka BCS-1, pasek na ramię, kabel USB, kabel audio-wideo, pokrywka bagnetu, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie:
• OLYMPUS Master 2 |
Akumulator litowo-jonowy, ładowarka, osłona akumulatora, pasek na ramie, zaślepka złącza hot-shoe, rysik, kabel USB, kabel wideo, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 6.0 HD Edition,
• SILKYPIX® Developer Studio 3.1 SE
• Super LoiloScope (wersja testowa)
• sterowniki |
Akumulator litowo-jonowy BP1310, ładowarka BC1310, pasek, instrukcja, płyta z oprogramowanie Intelli-studio, Samsung RAW Converter oraz sterowniki, kabel USB |
Akumulator litowo jonowy NP-FW50, ładowarka BC-VW1 z kablem zasilającym, pasek na ramię, przewód USB, CD‑ROM, lampa błyskowa, futerał lampy błyskowej, przedłużacz do lampy błyskowej, futerał przedłużacza, zaślepka bagnetu obiektywu, instrukcja. |
Waga |
321 g (bez akumulatora)
ok. 369 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
335 g (bez akumulatora)
ok. 395 g (z akumulatorem) |
265 g (bez akumulatora i obiektywu)
475 g (z akumulatorem i obiektywem 14-42 mm)
|
282 g (bez akumulatora)
ok 428 g (z akumulatorem, kartą pamięci i obiektywem 30 mm f/2.0) |
229 g (sam aparat)
287 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
308 g (z akumulatorem, lampą błyskową i kartą pamięci) |
Wymiary |
122.0 x 69.1 x 34.2mm (bez elementów wystających) |
120.5 x 70.0 x 35.0 mm |
112.8 x 67.8 x 32.8 mm |
120.5 × 71 × 34.5 mm |
110.8 × 58.8 × 38.2 mm |
Dodatkowe informacje |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Filtry artystyczne (10).
Funkcja i-Enhance.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30sek.
Dostępny w kolorze czarnym, srebrno-czarnym i biało-beżowym. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Skuteczność stabilizacji wg producenta: 4EV.
Filtry artystyczne (8).
Funkcja i-Enhance.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Funkcja poziomicy.
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny EMA-1 |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Tryb My Color Mode (9 filtrów)
Dostępny w kolorze czarnym, srebrnym, białym, różowym i czerwonym. |
Notatki głosowe 5 lub 10 s (tylko JPEG).
Polskie menu.
Przestrzeń kolorów: sRGB, Adobe RGB.
Funkcja korekcji dystorsji obiektywów (wł./wył.).
Opcjonalnie moduł GPS WGS84.
Dostępny w kolorach: czarnym, białym, srebrnym i brązowym.
|
Magnezowy korpus.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu,
Dostępny w kolorach: czarnym i srebrnym.
Model NEX-5A/5CA - sprzedawany w komplecie z obiektywem E16mm,
Model NEX-5D/5CD - sprzedawany w komplecie z obiektywem E18-55 mm i E16mm,
Model NEX-5H/5CH - sprzedawany w komplecie z obiektywem E18-200 mm,
Model NEX-5K/5CK - sprzedawany w komplecie z obiektywem E18-55 mm. |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
Brak ocen |
|
|
|
|
Test |
|
|
|
|
|