Porównanie aparatów

Producent OlympusOlympusPanasonicSamsungSony
Model E-PL3E-PL2Lumix DMC-GF3NX100NEX-C3
Data premiery 2011-06-30 2011-01-06 2011-06-13 2010-09-14 2011-06-08
Liczba pikseli 12.2 Mpix 12.3 Mpix 12 Mpix 14 Mpix 16 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4032 x 3024 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
• 4032 x 3042 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
• 4000 x 3000
• 4000 x 2672 (3:2)
• 4000 x 2248 (16:9)
• 2992 x 2992 (1:1)
• 2816 x 2112
• 2048 x 1536
• 1600 x 1200 (z obiektywem 3D)
• Dostępne także inne rozdzielczości dla trybów 4:3, 16:9, 3:2 i 1:1.
• 4592x3056
• 3872x2592
• 3008x2000
• 1920x1280
• 1472x976
• 4592x2584 (16:9)
• 3056x3056 (1:1)
• Dostępne także inne rozdzielczości dla 16:9 i 1:1
• 4912 x 3264 (RAW, JPEG)
• 3568 x 2368 (JPEG)
• 2448 x 1624 (JPEG)
• 4912 x 2760 (JPEG, 16:9)
• 3568 x 2000 (JPEG, 16:9)
• 2448 x 1376 (JPEG, 16:9)
• Tryby panoramy i panoramy 3D
Matryca 17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.06 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
23.4mm x 15.6mm (APS-C) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 15.1 Mpix,
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.5 Mpix
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i elektromagnetyczny mechanizm wibracyjny)
Procesor obrazu TruePic VI brak danych Venus Engine VII HD DRIMe II Pro BIONZ
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.2, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: AVCHD / AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Dolby Digital (AVCHD),
Wave Base Stereo PCM/16bit, 48kHz (Motion-JPEG)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Stereo PCM/16bit, 44.1kHz, WAVE
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywy 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: QuickTime Motion JPEG / AVCHD
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW (.SRW), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Super Fine / Fine / Normal
• Filmy: MP4, H.264 (MPEG-4.AVC)
• Dźwięk: mono (AAC)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.1), RAW+JPEG
Zdjęcia 3D zgodne z formatem MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MPEG-4 Visual
• Dźwięk: MPEG-4 AAC-LC 2 kanały
Zakres ISO Auto (200–12800 ISO), 200–12800 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV Auto (200-6400), 200–6400 ISO z krokiem co 1/3 lub 1 EV
• ISO Bracketing: 3 klatki w krokach co 1/3, 2/3 i 1 EV
Auto, Inteligentne ISO, 160 - 6400 ISO z krokiem co 1 EV Auto, 100 - 3200 ISO z krokiem co 1 lub 1/3 EV
• Tryb rozszerzony: do 6400 ISO
Auto, 100 - 25600 ISO
Migawka szczelinowa sterowana elektronicznie, 60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Przy włączonej stabilizacji: 2–1/4000 s
Skomputeryzowana migawka szczelinowa
60 s – 1/4000 s, Bulb do 30 min.
60s - 1/4000s,
Funkcja wyzwolenia migawki dotykiem
Elektroniczna sterowana, o przebiegu pionowym w płaszczyźnie ostrości
30s - 1/4000s z krokiem co 1/3 EV, Bulb (do 8 min.)
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Z bagnetem Samsung NX
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5,
• Obsługa i-Function
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
(Możliwość użycia obiektywów z mocowaniem Sony Alpha / Minolta A poprzez opcjonalny adapter. Dla takich obiektywów dostępny tylko tryb MF).
Ogniskowa obiektywu n/a n/a n/a n/a n/a
Światłosiła: n/a n/a n/a n/a n/a
Zoom optyczny 0x 0x 0x 0x 0x
Zoom cyfrowy 2x 0x 4x 0x 0x
Stabilizacja obrazu Tak Tak Nie Nie Nie
Zapis wideo AVCHD:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 60i) 20 lub 17 Mbps
• 1280 x 720 pix (HD 16:9, zapis 60p) 17 lub 13 Mbps
Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. długość pliku: AVCHD 4 GB, Motion-JPEG 2 GB
maks. czas nagrania: 29 min. (AVCHD), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Wbudowany mikrofon stereo.
• 1280 x 720 pix (HD 16:9),
• 640 x 480 pix (VGA),
z szybkością 30 kl./s,
maks. czas nagrania: 7 min. (HD), 14 min. (VGA), maks. wielkość pliku 2 GB,
• Wbudowany mikrofon mono, opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo SEMA-1
AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD, NTSC), 60i (FSH: 17Mbps)
• 1920x1080 (Full HD, PAL), 50i (FSH: 17Mbps)
• 1280 x 720 (HD, NTSC), 60p (SH:17Mbps)
• 1280 x 720 (HD, PAL), 50p (SH:17Mbps)
Motion JPEG:
• 1280x720 (HD) z szybkością 30kl/s,
• 640x480 (VGA) z szybkością 30kl/s,
• 320x240 (QVGA) z szybkością 30kl/s.
Wbudowany mikrofon mono z 4 poziomowa regulacją wzmocnienia.
Funkcja wyciszania głosu wiatru (wył. lub 3 poziomy).
• 1280 x 720 (HD) z szybkością 30 kl./s,
• 640 x 480 (VGA) z szybkością 30 kl./s,
• 320 x 240 (QVGA) z szybkością 30 kl./s,
Zapis ograniczony do 25 min. lub 4 GB
Funkcja redukcji szumu wiatru.
• 1280 x 720 pix (HD), MP4, 9 lub 6 Mbit/s
• 640 x 480 pix (VGA), MP4, 3 Mbit/s
Opcjonalnie dostępny zewnętrzny mikrofon stereo ECM-SST1podłączany do stopki akcesoriów.
Ogniskowanie Zaawansowany AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF
(w przypadku użycia obiektywów nie wspierających funkcji AF w trybie detekcji kontrastu aparat pracuje w trybie MF z asystą)
• Strefy AF:
35 punktów, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF
grupowy obszar docelowy (9 pól) spośród 35 pól,
automatyczny wybór prawie ze wszystkich pól, gdy włączona jest detekcja twarzy,
swobodny wybór, gdy ustawiony jest tryb powiększonego podglądu,
dostępne podświetlanie punktów AF.
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
(w przypadku użycia obiektywów nie wspierających funkcji AF w trybie detekcji kontrastu aparat pracuje w trybie MF z asystą)
• Strefy AF: 11 punktów, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy (do 8 twarzy)
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły AF (AFC), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy wskazany dotykiem (Pinpoint)
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od 0 do 18 EV (obiektyw f/3.5, ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Strefy AF: tryb wielostrefowy (15 stref), tryb wielostrefowy makro (35 stref), Ręcznie wybrany obszar 1 punktowy
• Tryby AF: pojedynczy, ciągły
• Funkcja wykrywania twarzy (do 10 twarzy)
• Podgląd głębi ostrości
• Wspomaganie AF: wbudowana zielona dioda
AF z wykrywaniem kontrastu
• Obszary AF: Wielopolowy (wybór automatyczny z 25 punktów AF), Centralny, Nastawianie ostrości na wybrany punkt (Flexible Spot).
• Tryby AF: Pojedynczy, Ciągły, DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100).
• Funkcja śledzenia ostrości.
• Funkcja wykrywania twarzy i uśmiechu.
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED (zasięg do 4 m dla obiektywu E16 mm).
Pomiar światła 324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Digital ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy (ok 1% pow. ekranu),
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100)
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Digital ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla 50mm, F2.0, ISO 100)
Technologia Kompensacji Cienia
System pomiaru 144 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100)
Tryby pomiaru:
• Matrycowy 247 strefowy (19x13),
• Centralnie ważony,
• Centralny punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla ISO 100 i f/2.0)
Pomiar 49-segmentowy przez przetwornik obrazu
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy (49 pól),
• Punktowy,
• Centralnie ważony.
Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100, obiektyw f/2.8).
Ostrość od zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu w zależności od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Podwodny Balans Bieli
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (w dwóch osiach A-B, G-M, w +/- 7 krokach) i bracketing balansu bieli
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) balansu bieli
• Bracketing WB (3 klatki)
Predefiniowane WB dla programów tematycznych
Auto, Światło dzienne, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Lampa błyskowa
• ustawienia własne wg wzorca,
• korekcja balansu bieli (w 7 krokach, w 2 osiach A-B/G-M)
• bracketing balansu bieli
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (19-stopniowa purpura / zieleń)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3, 5 kadrów z krokiem co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 kadrów z krokiem co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV , w zakresie +/- 4/3 EV
• Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki, +/- 3 EV z krokiem co 1/3 EV
Kompensacja: +/- 2.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
• Tryb Auto DRO/HDR (automatyczna korekta jasności lub kontrastu).
Programy iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film, Podwodny tryb szerokokątny / podwodny tryb Makro (Wybierane w menu jako funkcja przycisku Rec/Fn)
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Makro, Sport, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, tryb DIS, Makrofotografia przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter makro, 3D
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Makro, Zdjęcia sportowe, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Tryb DIS, Makrofotografia przyrody, Przy świecach, Zachód Słońca, Dokument, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter "Rybie oko", Konwerter szerokokątny, Konwerter makro
• Tryby ekspozycji podczas filmowania: Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART)
Inteligentne Auto (iA), Inteligentne Auto Plus (iA+), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Własny (C), Filtry kreatywne
• Tryby sytuacyjne (SCN): Portret, Gładka skóra, Krajobraz, Architektura, Sport, Rozmyte tło, Kwiaty, Jedzenie, Obiekty, Nocny portret, Nocne sceny, Dzieci (1,2), Nocne światła, Zwierzęta, Przyjęcie, Zachód słońca
Smart Auto, Priorytet obiektywu (i), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Film,
• Programy tematyczne (SCENE) : Upiększenie, Dzieci, Makro, Tekst, Zachód Słońca, Świt, Pod światło, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Noc, Sport, Krajobraz, Zdjęcia z dźwiękiem
iAuto, Program AE (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Panorama, Korekcja drgań, Panorama 3D, Filtry artystyczne
• Programy tematyczne (SCN): Portret, Makro, Krajobraz, Sporty, Zachód słońca, Nocny widok, Nocny portret, Z ręki o zmierzchu.
Zdjęcia seryjne Szybkość 4.1 kl./s (5,5 kl./s gdy wyłączona jest stabilizacja obrazu) Szybkość 3 kl./s, maksymalnie 10 zdjęć w formacie RAW, w formacie JPEG w zależności od poziomu kompresji i typu karty pamięci (12 klatek dla zdjęć JPEG Large Normal i karty Toshiba Super High Speed type "Class 6" 4GB). • Tryb szybki: szybkość 3.8 kl./s,
• Tryb średni: szybkość 2.8 kl./s (z Live view),
• Tryb wolny: szybkość 2 kl./s (z Live view),
maksymalnie 7 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG
• Tryb ciągły: z szybkością do 3 kl./s, do 3 zdjęć RAW lub 10 zdjęć JPEG przy wyłączonej funkcji korekty zniekształceń obiektywu lub 6 zdjęć JPEG przy włączonej funkcji korekty zniekształceń obiektywu.
• Tryb szybki: z szybkością 10, 15 lub 30 kl./s, do 30 zdjęć z rozdzielczością ograniczoną do 1.4 Mpix
• Z szybkością do 5.5 kl.s w trybie z priorytetem szybkości
Lampa błyskowa Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W zestawie zewnętrzna lampa błyskowa FL-LM1 o liczbie przewodniej 10 (ISO 200)
• Tryb działania: TTL-Auto, Manualny (Pełna siła błysku, 1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32, 1/64),
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 4 grupy),
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem znajdująca się w komplecie lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza,
• Synchronizacja do 1/160 s, 1/4000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV,
• Tryby pracy: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Redukcja efektu czerwonych oczu przy długich czasach naświetlania, Synchronizacja na pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie błysku.
WBUDOWANA lampa błyskowa,
• Liczba przewodnia 7 dla ISO100, 10 dla ISO200
• Obsługa typów błysku: TTL-Auto, Ręczny (Pełny błysk, 1/4, 1/16, 1/64)
• Synchronizacja: 1-30 - 1/180 s,
ZEWNĘTRZNE lampy błyskowe:
• Obsługa typów błysku: TTL Auto, Auto, Ręczny, FP-TTL-Auto, FP-Ręczny
• Synchronizacja w trybie Super FP Mode: 1/125 s - 1/4000 s,
• Tryby pracy: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Redukcja efektu czerwonych oczu przy długich czasach naświetlania, Synchronizacja na pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie błysku.
• Kompensacja błysku: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bezprzewodowego sterowania błyskiem (3 grupy, 4 kanały)
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 6.3 (ISO 160).
• Synchronizacja do 1/160s
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• Współpraca z zewnętrznymi lampami błyskowymi tj Samsung SEF42A, SEF20A i SEF15A.
• Obsługiwane tryby pracy lampy błyskowej: Brak błysku, Smart (inteligentne auto), Auto, Auto z redukcją czerwonych oczu, Błysk wymuszony, Błysk wymuszony z redukcją czerwonych oczu, Synchronizacja z 1 kurtyną lub 2 kurtyną migawki.
• Regulacja siły błysku w zakresie +/- 2 EV.
Zewnętrzna lampa błyskowa HVL-F7S TTL (w zestawie) podłączana do stopki akcesoriów,
• Liczba przewodnia 7 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 4 s
• Tryby pracy: Lampa automatyczna, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, Synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, Osłabianie efektu czerwonych oczu.
Złącze hot-shoe Tak Tak Nie Tak Nie
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 2 s lub 12 s 2 s lub 12 s 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) od 2 do 30 s ( z krokiem co 1 s) 2 s lub 10 s
Karta pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi,
Do filmowania zalecane karty Class 6
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) Secure Digital (SD/SDHC) Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Memory Stick (PRO Duo, PRO-HG Duo)
LCD Odchylany, 3 calowy, kolorowy LCD, 460.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Powłoka AF (zapobiegająca pozostawianiu odcisków palców),
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru
Stały, 3.0 calowy, kolorowy HyperCrystal LCD z powłoką przeciwodblaskową AR, 460.000 punktów
Jasność i balans kolorów regulowane w 15 poziomach.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru
stały, 3 calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy TFT LCD, 460 000 punktów, 100% pokrycie kadru,
regulowana jasność, kontrast i kolorystyka (w 7 poziomach)
stały, 3 calowy, kolorowy AMOLED (4:3), 614.000 punktów (VGA 640 x 480, technologia PenTile), 100% pokrycie kadru
Regulowana jasność i kolorystyka wyświetlacza
odchylany (regulacja kąta 80° w górę / 45° w dół),
3-calowy, kolorowy LCD, rozdzielczość 921.600 punktów (640x480 pix),
regulowana jasność
Wizjer Opcjonalnie zewnętrzne:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47) montowany w złączu hot-shoe, dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, odchylany o 90 stopni, montowany w złączu hot-shoe.
Opcjonalnie zewnętrzne:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47) montowany w złączu hot-shoe, dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, odchylany o 90 stopni, montowany w złączu hot-shoe.
brak Opcjonalnie elektroniczny EVF10,
201.000 punktów (300x224), 98% pola widzenia, powiększenie x 0.83, korekcja dioptrii od -4 do +1, punkt oczny: 17 mm.
Opcjonalny zewnętrzny wizjer optyczny FDA-SV1, podłączany do stopki akcesoriów, konstrukcja optyczna: 5 elementów w 4 grupach.
Komunikacja i złącza Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Mini HDMI typu-C, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL.
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Mini HDMI typu-C, złącze akcesoriów AP2 (wizjera elektronicznego, mikrofonu, modułu komunikacyjnego lub zestawu oświetleniowego dla makrofotografii MAL-1),
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• opcjonalnie moduł komunikacyjny Bluetooth Olympus PENPAL
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście audio-wideo (NTSC/PAL), wyjście mini HDMI (Typu C),
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Złącze USB 2.0 Hi-Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście HDMI 1.3, wyjście wężyka spustowego, wejście zasilacza, złącze wizjera EVF
• sterowanie zdalne za pomocą opcjonalnego wężyka spustowego SR9NX01
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge 1.0)
Złącze USB 2.0 Hi-Speed (mini B), złącze HDMI (typu C)
• Obsługa PIM III, BRAVIA Sync, PhotoTV HD
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy BLS-5 (7.2V, pojemności 1150 mAh, wydajność ok 300 zdjęć) lub akumulator litowo-jonowy BLS-1 (7.2 V, pojemność 1150 mAh). Akumulator litowo-jonowy BLS-5 (7.2V, pojemności 1150 mAh, wydajność ok 270 zdjęć). Akumulator litowo-jonowy DMW-BLE9E (7.2 V, pojemność 940 mAh, wydajność ok 320 zdjęć z obiektywem 14-42 mm),
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy.
Akumulator litowo-jonowy BP1310 (7.4 V, pojemność 1300 mAh, wydajność ok 420 zdjęć)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy AD9NX01
Akumulator litowo jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh).
• Opcjonalny zasilacz sieciowy AC-PW20
Akcesoria Akumulator BLS-5, ładowarka BCS-5, lampa błyskowa FL-LM1, kabel USB, kabel wideo typu Multi, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2/ib, instrukcja obsługi. Bateria litowo-jonowa BLS-5, Ładowarka BCS-5, Wielofunkcyjny kabel USB/wideo, Pasek na ramię, CD-ROM z oprogramowaniem [ib], Instrukcja obsługi.
• Opcjonalnie obudowa do fotografii podwodnej PT-EP03
Akumulator litowo-jonowy DMW-BLE9E, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 6.2 HD Edition,
• SILKYPIX® Developer Studio 3.1 SE
• Super LoiloScope (wersja testowa)
• sterowniki
Akumulator litowo-jonowy BP1310, ładowarka BC1310, pasek, instrukcja, płyta z oprogramowanie Intelli-studio, Samsung RAW Converter oraz sterowniki, kabel USB Akumulator litowo jonowy NP-FW50, ładowarka BC-VW1 z kablem zasilającym, pasek na ramię, przewód USB, lampa błyskowa HVL-F7S, futerał lampy błyskowej, instrukcja, oprogramowanie (Image Data Converter SR, Image Data Lightbox SR, PMB)
Waga 265 g (bez akumulatora)
ok. 313 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
317 g (bez akumulatora)
ok. 362 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
225 g (bez akumulatora i obiektywu)
319 g (z akumulatorem i obiektywem 14 mm)
429 g (z akumulatorem i obiektywem 14-42 mm)
282 g (bez akumulatora)
ok 428 g (z akumulatorem, kartą pamięci i obiektywem 30 mm f/2.0)
225 g (sam aparat)
283 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 109.5 x 63.7 x 37.3 mm (bez elementów wystających) 115.4 x 72.7 x 42.0mm (bez elementów wystających) 107.7 x 67.1 x 32.5 mm 120.5 × 71 × 34.5 mm 109.6 × 60.0 × 33.0 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Filtry artystyczne (6).
Funkcja i-Enhance.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30sek.
Dostępny w czterech wersjach kolorystycznych: czarnej, białej, srebrnej oraz czerwonej.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Skuteczność stabilizacji wg producenta: 3 EV.
Polskie menu.
Filtry artystyczne (6).
Funkcja i-Enhance.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s.
Wersje kolorystyczne: czarna, biało-srebrna, wiśniowo-czarna
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Filtry kreatywne (6)
Dostępny w kolorze czarnym, białym, czerwonym, brązowym i różowym.
Notatki głosowe 5 lub 10 s (tylko JPEG).
Polskie menu.
Przestrzeń kolorów: sRGB, Adobe RGB.
Funkcja korekcji dystorsji obiektywów (wł./wył.).
Opcjonalnie moduł GPS WGS84.
Dostępny w kolorach: czarnym, białym, srebrnym i brązowym.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu,
Filtry artystyczne (11)
Model NEX-C3A- sprzedawany w komplecie z obiektywem E16mm,
Model NEX-C3D - sprzedawany w komplecie z obiektywem E18-55 mm i E16mm,
Model NEX-C3K - sprzedawany w komplecie z obiektywem E18-55 mm.
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
4.53 (6)
4.53 (3)
Brak ocen
4.20 (4)
4.64 (5)
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu