|
|
|
|
|
|
Producent |
Samsung | Sony | Olympus | Panasonic | Nikon |
Model |
NX200 | NEX-5N | E-P3 | Lumix DMC-GX1 | 1 J1 |
Data premiery |
2011-09-01 |
2011-08-25 |
2011-06-30 |
2011-11-07 |
2011-09-21 |
Liczba pikseli |
20 Mpix |
16 Mpix |
12.2 Mpix |
16 Mpix |
10 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• 5472 x 3648 (RAW, JPEG)
• 3888 x 2592 (JPEG)
• 2976 x 1984 (JPEG)
• 1728 x 1152 (JPEG)
• 2736 x 1824 (JPEG)
• 5472 x 3080 (16:9, JPEG)
• 3648 x 3648 (1:1, JPEG)
• Dostępne także inne rozdzielczości dla 16:9 i 1:1 |
• 4912x3264 (RAW, JPEG)
• 3568x2368 (JPEG)
• 2448x1624 (JPEG)
• 4912x2760 (JPEG, 16:9)
• 3568x2000 (JPEG, 16:9)
• 2448x1376 (JPEG, 16:9)
• Tryby panoramy |
• 4032 x 3024 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 6:6, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
|
• 4592 x 3448
• 4576 x 3056 (3:2)
• 4576 x 2576 (16:9)
• 3424 x 3424 (1:1)
• 3232 x 2424
• 2272 x 1704
• 1824 x 1368
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1 |
• 3872 × 2592
• 2896 × 1944
• 1936 × 1296
• 3840 × 2160 (16:9) |
Matryca |
23.5 mm x 15.7 mm (APS-C) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 21.6 Mpix,
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
23.4 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.7 Mpix
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i ultradźwiękowy mechanizm wibracyjny) |
17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.68 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
13.2 x 8.8 mm (CX) CMOS , 3:2
• Szklana osłona przed kurzem |
Procesor obrazu |
DRIMe III |
BIONZ |
TruePic VI |
Venus Engine |
EXPEED 3 |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF 1.1, DCF),
RAW (.SRW), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Super Fine / Fine / Normal
• Filmy: MP4, H.264
• Dźwięk: stereo (AAC) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.2, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.2, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: AVCHD / AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Dolby Digital (AVCHD),
Wave Base Stereo PCM/16bit, 48kHz (Motion-JPEG) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywy 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, MPO+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD
• Dźwięk: Dolby Digital Stereo w AVCHD, AAC Stereo w MP4, Dolby Digital Stereo Creator |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0) , RAW (12-bit, skompresowany), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC H.264)
• Dźwięk: AAC stereo |
Zakres ISO |
Auto (100-3200 ISO), 100 - 12800 ISO z krokiem co 1 lub 1/3 EV |
Auto (100-3200 ISO)
Ręcznie 100-25.600 ISO z krokiem co 1 EV |
Auto (200–12800 ISO), 200–12800 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV |
Auto, 160 - 12800 ISO z krokiem co 1/3 EV, Inteligentne ISO |
Auto (100-3200, 100-800, 100-400 ISO),
• 100-3200 ISO w krokach co 1 EV
• tryb rozszerzony 6400 ISO |
Migawka |
Elektroniczna sterowana, o przebiegu pionowym w płaszczyźnie ostrości
30s - 1/4000 s z krokiem co 1/3 EV, Bulb (do 4 min.) |
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb |
szczelinowa sterowana elektronicznie, 60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Przy włączonej stabilizacji: 2–1/4000 s
|
60 s - 1/4000 s, Bulb (do 2 min.)
• Funkcja wyzwalania migawki dotykiem |
Elektroniczna,
30 s - 1/16 000 s w krokach co 1/3 EV, Bulb
(bulb; wymaga opcjonalnego bezprzewodowego pilota zdalnego sterowania ML-L3) |
Konstrukcja obiektywu |
Z bagnetem Samsung NX
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5,
• Obsługa i-Function |
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Opcjonalnie adapter LA-EA2 - nastawianie ostrości z wykrywaniem fazy przy użyciu obiektywu z mocowaniem Sony A, zarówno podczas fotografowania, jak i filmowania. |
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.00 |
Z bagnetem Nikon 1
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.7
• Opcjonalnie adapter FT1 umożliwiający instalowanie dowolnych obiektywów NIKKOR z bagnetem Nikon F |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
4x |
0x |
Zoom cyfrowy |
2x |
10x |
2x |
0x |
0x |
Stabilizacja obrazu |
Nie |
Nie |
Tak |
Nie |
Nie |
Zapis wideo |
• 1920 x 1080 (Full HD 1080p) z szybkością 30 kl./s,
• 1280 x 720 (HD 720p) z szybkością 60 kl./s,
• 1280 x 720 (HD 720p) z szybkością 30 kl./s,
• 640 x 480 (VGA) z szybkością 30 kl./s,
• 320 x 240 (QVGA) z szybkością 30 kl./s. |
W trybie PAL:
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50p, AVCHD, 28 Mbit/s, PS)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s, 25 kl./s)
• 640 x 480 pix (VGA), MP4, 3 Mbit/s, 25 kl./s)
Długość zapisu do 29 minut, w formacie MP4 do 2 GB
Wbudowany mikrofon stereo
Opcjonalnie dostępny zewnętrzny mikrofon stereo ECM-SST1podłączany do stopki akcesoriów. |
AVCHD:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 60i) 17 lub 13 Mbps
• 1280 x 720 pix (HD 16:9), zapis 60p ) 17 lub 13 Mbps
Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. rozmiar pliku 4 GB (AVCHD) lub 2 GB (Motion-JPEG),
maks. czas nagrania: 29 min. (AVCHD), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Wbudowany mikrofon stereo. |
AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD, NTSC), 60i (FSH: 17 Mbit/s)
• 1920x1080 (Full HD, PAL), 50i (FSH: 17 Mbit/s)
• 1280 x 720 (HD, NTSC), 60p (SH:17 Mbit/s)
• 1280 x 720 (HD, PAL), 50p (SH:17 Mbit/s)
MP4:
• 1920x1080 (Full HD), z szybkością 30kl./s NTSC lub 25 kl./s PAL, (20 Mbit/s),
• 1280x720 (HD) z szybkością 30kl./s NTSC lub 25 kl./s PAL, (10 Mbit/s),
• 640x480 (VGA) z szybkością 30kl./s NTSC lub 25 kl./s PAL, (4 Mbit/s),
W Europie czas zapisu ograniczony do 29 min. 59 s.
Wbudowany mikrofon stereo.
Funkcja wyciszania głosu wiatru. |
• 1920 x 1080 (Full HD 1080/60i) 59.94 kl./s
• 1920 x 1080 (Full HD 1080/30p) 29.97 kl./s
• 1280 x 720 (HD 720/60p) 59,94 kl./s
• Filmy spowolnione: 640x240 z szybkością 400 kl./s lub 320x120 z szybkością 1200 kl./s (odtwarzanie w trybie 30p/29.97 kl./s)
• Filmy nagrane w trybie fotografowania: 1072 x 720 / 60p (59.94 kl./s) (odtwarzanie w trybie 24p/23.976 kl./s)
• Ruchome zdjęcie: 1920 × 1080 / 60p (59.94 kl./s) (odtwarzanie w trybie 24p/23.976 kl./s)
Maksymalny czas nagrania: 1080/60i - 20 minut, 1080/30p - 20 minut, 720/60p -29 minut.
Wbudowany mikrofon stereo, możliwość regulowania czułości |
Ogniskowanie |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Strefy AF: tryb wielostrefowy (15 stref), tryb wielostrefowy makro (35 stref), Ręcznie wybrany obszar 1 punktowy
• Tryby AF: pojedynczy, ciągły
• Funkcja wykrywania twarzy (do 10 twarzy)
• Podgląd głębi ostrości
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda |
AF z wykrywaniem kontrastu
• Obszary AF: Wielopolowy (25 pól) / Centralnie ważony / Punktowy z wyborem czujnika
• Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Ciągły AF-C , DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100 i obiektyw f/2.8).
• Nastawianie ostrości w momencie zbliżenia oka (wł./wył.) z adapterem LA-EA2
• Funkcja śledzenia ostrości.
• Funkcja wykrywania twarzy i uśmiechu.
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED (zasięg do 4 m dla obiektywu E16 mm). |
Zaawansowany AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF
(w przypadku użycia obiektywów nie wspierających funkcji AF w trybie detekcji kontrastu aparat pracuje w trybie MF z asystą)
• Strefy AF:
35 punktów, możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF
grupowy obszar docelowy (9 pól) spośród 35 pól,
automatyczny wybór prawie ze wszystkich pól, gdy włączona jest detekcja twarzy,
swobodny wybór, gdy ustawiony jest tryb powiększonego podglądu,
dostępne podświetlanie punktów AF.
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14 |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły AF (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Ręczne ustawienie ostrości (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy wskazany dotykiem (Pinpoint)
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), AF+MF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od 0 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda |
Hybrydowy AF (autofokus z detekcją fazową/detekcją kontrastu), MF
• Tryby pól AF-detekcja kontrastu: Jednopolowy (135 pól ostrości), automatyczny wybór pola (41 pól ostrości), śledzenie obiektów w ruchu,
• Tryby pól AF-detekcja fazowa: 73 pola ostrości
• Tryby AF: pojedynczy AF (AF-S); tryb ciągłego AF (AF-C); automatyczny wybór AF-S/AF-C (AF-A); ciągły AF (AF-F), ręczne ustawianie ostrości (MF)
• Funkcja wykrywania twarzy
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda |
Pomiar światła |
Tryby pomiaru:
• Matrycowy 221 strefowy (17x13),
• Centralnie ważony,
• Centralny punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla 30 mm, ISO 100 i f/2.0) |
Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100, obiektyw f/2.8). |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Digital ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy (ok 1% pow. ekranu),
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100) |
System pomiaru 144 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100) |
Tryby pomiaru:
• Matrycowy,
• Centralnie ważony (obszar o średnicy 4,5 mm na środku kadru),
• Punktowy (pomiar w kole o średnicy 2 mm na środku wybranego pola ostrości). |
Ostrość od |
zależne od obiektywu |
w zależności od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
Balans bieli |
Auto, Światło dzienne, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Lampa błyskowa
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienie temperatury barwowej w skali Kelvina,
• korekcja balansu bieli (w 7 krokach, w 2 osiach A-B/G-M),
• bracketing balansu bieli. |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (15-stopniowa purpura / zieleń) |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• automatyczny balans bieli zachowujący ciepłe kolory wł./wył.
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M). |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) balansu bieli
• Bracketing WB (3 klatki) |
Auto, Światło słoneczne, Chmury, Światło żarówki, Cień, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• korekcja balansu bieli. |
Kompensacja ekspozycji |
• Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki, +/- 3 EV z krokiem co 1/3 EV |
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range) |
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV
|
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV |
Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV |
Programy |
Smart Auto, Priorytet obiektywu (i), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Film, Panorama, Magic
• Programy tematyczne (SCENE) : Upiększenie, Dzieci, Makro, Tekst, Zachód Słońca, Świt, Pod światło, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Noc, Sport, Krajobraz, Zdjęcia z dźwiękiem, Portret, 3D |
iAUTO, zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), panorama, panorama 3D, tryb wyraźnego ruchu,
• Programy tematyczne: Portret, krajobraz, makrofotografia, akcja w sporcie, zachód słońca, portret nocą, widok nocny, zdjęcia z ręki o zmierzchu.
• Efekty cyfrowe: 11 rodzajów (15 odmian): posteryzacja (kolor, cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, aparat-zabawka, miękki obraz high-key, miękka ostrość, obraz HDR, obraz czarno-biały z bogatymi przejściami tonalnymi, miniatura |
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Makro, Sport, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, tryb DIS, Makrofotografia przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter makro, 3D |
Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryby własne (C1, C2), Tryb Kreatywne sterowanie,
• Tryby sytuacyjne (SCN): Portret, Gładka skóra, Krajobraz, Architektura, Sport, Rozmyte tło, Kwiaty, Jedzenie, Obiekty, Nocny portret, Nocne sceny, Dzieci (1,2), Nocne światła, Zwierzęta, Przyjęcie, Zachód słońca
• Tryby "Kreatywnego sterowania": Niski klucz (ang. Low key), Aparat zabawka, Ekspresyjny, Retro, Wysoki klucz (High key), Sepia, Wysoka dynamika i Efekt miniatury.
• Style obrazu: Standardowy, Żywe barwy, Naturalne, Monochromatyczne, Krajobraz, Portret, Własny. |
Automatyka programowa z fleksją programu (P), automatyka z preselekcją czasu (S), automatyka z preselekcją przysłony (A), manualna ekspozycja (M), programy tematyczne |
Zdjęcia seryjne |
• Tryb ciągły Hi: z szybkością do 7 kl./s, do 10 zdjęć JPEG.
• Tryb ciągły Lo: z szybkością do 3 kl./s, do 8 zdjęć RAW lub 15 zdjęć JPEG.
• Tryb szybki: z szybkością 10, 15 lub 30 kl./s, do 30 zdjęć z rozdzielczością ograniczoną do 1.4 Mpix. |
• Z szybkością do 3 kl./s,
• Z szybkością do 10 kl.s w trybie z priorytetem szybkości
do 10 zdjęć JPEG (Fine / Standard), do 6 zdjęć RAW lub do 4 zdjęć RAW+JPEG |
Szybkość 3 kl./s, maksymalnie 17 zdjęć w formacie RAW, w formacie JPEG do zapełnienia karty pamięci |
• Tryb super szybki (SH): szybkość 20 kl./s, rozdzielczość ograniczona do 4 Mpix.
• Tryb szybki (H): szybkość 4.2 kl./s,
• Tryb średni (M): szybkość 3 kl./s z LV,
• Tryb wolny (L): szybkość 2 kl./s z LV.
maksymalnie 9 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG |
• Tryb elektroniczny (Hi): około 10, 30 lub 60 kl./s
• Inne tryby: do 5 kl./s
ok 13 klatek przy prędkości fotografowania 10 kl./s;
ok 12 klatek przy prędkości fotografowania 30 kl./s lub 60 kl./s. |
Lampa błyskowa |
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W komplecie zewnętrzna lampa błyskowa SEF 8A o liczbie przewodniej 8 (dla ISO100) i kącie pokrycia błyskiem dla obiektywu 28 mm,
• Synchronizacja do 1/180s
• Współpraca z zewnętrznymi lampami błyskowymi tj Samsung SEF42A, SEF20A i SEF15A.
• Obsługiwane tryby pracy lampy błyskowej: Brak błysku, Smart (inteligentne auto), Auto, Auto z redukcją czerwonych oczu, Błysk wymuszony, Błysk wymuszony z redukcją czerwonych oczu, Synchronizacja z 1 kurtyną lub 2 kurtyną migawki.
• Regulacja siły błysku w zakresie +/- 2 EV z krokiem co 1/2 EV. |
Zewnętrzna lampa błyskowa HVL-F7S TTL (w zestawie) podłączana do stopki akcesoriów Smart Accessory Terminal 2,
• Liczba przewodnia 7 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s
• Kąt pokrycia błyskiem: dla ogniskowej 16 mm
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 4 s
• Tryby pracy: Lampa automatyczna, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, Synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, Osłabianie efektu czerwonych oczu. |
Wbudowana lampa błyskowa o liczbie przewodniej 10 (ISO 200)
• Tryb działania: TTL-Auto, Manualny (Pełna siła błysku, 1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32, 1/64),
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 3 grupy+wbudowana lampa błyskowa),
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem wbudowana lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza,
• Synchronizacja do 1/180 s, 1/4000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV,
• Tryby pracy: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Redukcja efektu czerwonych oczu przy długich czasach naświetlania, Synchronizacja na pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie błysku. |
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 7.6 (ISO 160).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy
• Opcjonalnie zewnętrzne lampy błyskowe FL220 / FL360 / FL500 w trybie TTL Auto |
Wbudowana (podnoszona po naciśnięciu dźwigni podnoszenia lampy błyskowej), i-TTL, liczba przewodnia: 5 (ISO 100)
• Tryby: Błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji
• Kompensacja błysku: od -3 do +1 EV w krokach co 1/3 EV
• Synchronizacja do 1/60s |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Nie |
Tak |
Tak |
Nie |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
od 2 do 30 s ( z krokiem co 1 s) |
2 s lub 10 s, samowyzwalacz (seria) (opóźnienie 10 s, do wyboru 3 / 5 klatek), |
2 s lub 12 s |
2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) |
2 s, 5 s, 10 s |
Karta pamięci |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Memory Stick (PRO Duo, PRO-HG Duo) |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi,
Do filmowania zalecane karty Class 6 |
Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) w tym UHS-1 |
Karty pamięci: Secure Digital SD/SDHC/SDXC |
LCD |
stały, 3 calowy, kolorowy AMOLED (4:3), 614.000 punktów (VGA 640 x 480, technologia PenTile), 100% pokrycie kadru
Regulowana jasność i kolorystyka wyświetlacza |
odchylany (regulacja kąta 80° w górę / 45° w dół), dotykowy,
3-calowy, kolorowy Xtra Fine TruBlack LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, panoramiczny, pokrycie kadru: ok. 100%
regulowana jasność (Auto / Ręcznie (5 stopni) / Słońce) |
Stały, 3 calowy, dotykowy, kolorowy OLED, 614.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 5 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 7 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Powłoka AF (zapobiegająca pozostawianiu odcisków palców),
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru |
stały, dotykowy, 3 calowy, kolorowy TFT LCD, 460 000 punktów, proporcje 3:2, 100% pokrycie kadru, regulacja jasności, kontrastu i kolorystyki w 7 poziomach |
stały, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, 460.000 punktów,
jasność regulowana |
Wizjer |
brak |
• Opcjonalny zewnętrzny wizjer optyczny FDA-SV1, podłączany do stopki akcesoriów, konstrukcja optyczna: 5 elementów w 4 grupach.
• Opcjonalny zewnętrzny wizjer elektroniczny FDA-EV1S,
XGA OLED Tru-Finder, 0.5 cala, 2.359.296 punktów,
powiększenie: x1.09, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -4.0 do +1.0, punkt oczny: 23 mm (od soczewki wizjera) |
Opcjonalnie zewnętrzne:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47) montowany w złączu hot-shoe, dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, odchylany o 90 stopni, montowany w złączu hot-shoe. |
Opcjonalnie zewnętrzny, elektroniczny DMW-LVF2.
kolorowy, 1 440 000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: x 1.4, regulowany kąt podniesienia do 90 stopni |
brak |
Komunikacja i złącza |
Złącze USB 2.0 Hi-Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście HDMI 1.3, wejście zasilacza,
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge 1.0)
• Opcjonalnie moduł GPS WGS84. |
Złącze USB 2.0 Hi-Speed (MTP), złącze HDMI (typu C), złącze akcesoriów Smart Accessory Terminal 2
• Obsługa PIM III, BRAVIA Sync, PhotoTV HD
• Opcjonalnie zdalne sterowanie bezprzewodowe pilotem RMT-DSLR1 |
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Mini HDMI typu-C, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL. |
Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście Mini HDMI (Typu C) , złącze mini jack ø2.5 mm wężyka zdalnego sterowania, złącze zewnętrznego wizjera elektronicznego
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1.
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Uniwersalne złącze USB / wyjście audio-wideo(PAL/NTSC), złącze HDMI mini typu C,
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą pilota ML-L3. |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy BP1030 (pojemność 1030 mAh, wydajność ok 330 zdjęć)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy
|
Akumulator litowo jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 430 zdjęć).
• Opcjonalny zasilacz sieciowy AC-PW20 |
Akumulator litowo-jonowy BLS-5 (7.2V, pojemności 1150 mAh, wydajność ok 330 zdjęć) lub akumulator litowo-jonowy BLS-1 (7.2 V, pojemność 1150 mAh). |
Akumulator litowo-jonowy DMW-BLD10 (7.2 V, pojemność 1010 mAh, wydajność ok 310 zdjęć z obiektywem H-PS14042)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy DMW-AC8 poprzez adapter DMW-DCC9 |
Akumulator litowo-jonowy EN-EL20 (pojemność 1020 mAh, wydajność ok. 230 zdjęć)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy EH-5b, poprzez złącze EP-5C |
Akcesoria |
Akumulator litowo-jonowy BP1030, ładowarka BC1030, pasek, instrukcja, , kabel USB, płyta z oprogramowaniem:
• Intelli-Studio 3.0,
• Samsung RAW Converter 4
• Adobe Reader |
Akumulator litowo jonowy NP-FW50, ładowarka BC-VW1 z kablem zasilającym, pasek na ramię, przewód USB, CD‑ROM, lampa błyskowa, futerał lampy błyskowej, przedłużacz do lampy błyskowej, futerał przedłużacza, zaślepka bagnetu obiektywu, instrukcja. |
Akumulator BLS-5, ładowarka BCS-5, kabel USB/wideo typu Multi, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2/ib, instrukcja obsługi. |
Akumulator litowo-jonowy DMW-BLD10, ładowarka BTC7, pasek na ramie, kabel USB, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 7.0 HD Edition,
• SILKYPIX Developer Studio 3.1 SE,
• LoiLoScope. |
Akumulator jonowo-litowy EN-EL20, ładowarka MH-27, kabel USB UC-E6, kabel audio-wideo EG-CP14, pasek AN-N1000, pokrywka bagnetu korpusu BF-N1000, dysk CD z programami ViewNX 2/Short Movie Creator |
Waga |
220 g (bez akumulatora) |
210 g (sam aparat)
269 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
321 g (bez akumulatora)
ok. 369 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
272 g (bez akumulatora)
318 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
ok. 234 g (sam korpus)
ok. 277 g (z akumulatorem i kartą pamięci, bez pokrywki bagnetu korpusu), |
Wymiary |
116.5 x 62.5 x 36.2 mm |
110.8 × 58.8 × 38.2 mm |
122.0 x 69.1 x 34.2mm (bez elementów wystających) |
116.3 x 67.8 x 39.4 mm |
106 x 61 x 29.8 mm (bez elementów wystających) |
Dodatkowe informacje |
Notatki głosowe 5 lub 10 s (tylko JPEG).
Korpus magnezowo-plastikowy.
Polskie menu.
Przestrzeń kolorów: sRGB, Adobe RGB.
10 cyfrowych filtrów efektów.
13 cyfrowych filtrów magicznych ramek.
|
Magnezowy korpus.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Funkcja D-Range Optimizer (DRO)
Polskie menu
Redukcja szumów przy dużych czułościach ISO i przy długich czasach ekspozycji
Automatyka ostrości działa dwa razy szybciej niż w modelu NEX-5 (wg. danych producenta).
Dostępny w kolorach: czarnym i srebrnym. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Filtry artystyczne (10).
Funkcja i-Enhance.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30sek.
Dostępny w kolorze czarnym, srebrno-czarnym i biało-beżowym. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Funkcja poziomicy.
Polskie menu.
Dostępny w kolorze czarnym i srebrnym.
Metalowy korpus.
|
Polskie menu.
Opcjonalnie uchwyt GR-N2000,
Dostępny w wielu kolorach. |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
Brak ocen |
|
Brak ocen |
|
|
Test |
|
|
|
|
|