|
|
|
|
|
|
Producent |
Fujifilm | Olympus | Sony | Panasonic | Samsung |
Model |
X-Pro1 | OM-D E-M5 | NEX-7 | Lumix DMC-G5 | NX20 |
Data premiery |
2012-01-09 |
2012-02-08 |
2011-08-24 |
2012-07-18 |
2012-04-20 |
Liczba pikseli |
16 Mpix |
16 Mpix |
24 Mpix |
16 Mpix |
20 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• 4896 x 3264
• 4896 x 2760 (16:9)
• 3264 x 3264 (1:1)
• 3456 x 2304
• 3456 x 1944 (16:9)
• 2304 x 2304 (1:1)
• 2496 x 1664
• 2496 x 1408 (16:9)
• 1664 x 1664 (1:1)
• Tryby panoramy |
• 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF) |
• 6000 x 4000
• 4240 x 2832
• 3008 x 2000
• 6000 x 3376 (16:9)
• 4240 x 2400 (16:9)
• 3008 x 1688 (16:9)
• Tryby panoramy |
• 4608 x 3456
• 4608 x 3072 (3:2)
• 4608 x 2592 (16:9)
• 3456 x 3456 (1:1)
• 3264 x 2448
• 2336 x 1752
• 1824 x 1368
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1 |
• 5472x3648 (RAW, JPEG)
• 3888x2592 (JPEG)
• 2976x1984 (JPEG)
• 2736x1824 ((JPEG, tylko w trybie zdjęć seryjnych)
• 1728x1152 (JPEG)
• 5472x3080 (JPEG 16:9)
• 3648x3648 (JPEG 1:1)
• Dostępne także mniejsze rozmiary JPEG dla proporcji 16:9 i 1:1 |
Matryca |
23.6 x 15.6 mm (APS-C) X-Trans CMOS, 3:2
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.9 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 24.7 Mpix
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i elektromagnetyczny mechanizm wibracyjny)
|
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 18.31 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
23.5 mm x 15.7 mm (APS-C) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 21.6 Mpix,
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
Procesor obrazu |
EXR Pro |
TruePic VI |
BIONZ |
Venus Engine VII FHD |
brak danych |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MPEG4 (MOV, H.264)
• Dźwięk: stereo
|
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Zdjęcia 3D: MPO
Rodzaje JPEG: Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3),
Zdjęcia 3D: MPO, MPO+JPEG
RAW, JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: AVCHD, MP4
• Dźwięk: Dolby Digital stereo (AVCHD), AAC stereo (MP4) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF, DCF 2.0),
RAW (.SRW) skompresowany, JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Super Fine / Fine / Normal
• Filmy: MP4, H.264 (MPEG-4.AVC)
• Dźwięk: stereo (AAC) |
Zakres ISO |
Auto (400, 800, 1600, 3200 ISO), 200 - 6400 ISO
100, 12800, 25600 ISO (tryby rozszerzone)
• Bracketing ISO: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
|
Auto (200–25600 ISO, możliwość dostosowania),
200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
• Bracketing dla ISO: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV |
Auto (100-1600 ISO)
Ręcznie 100-16000 ISO |
Auto, 160 - 12800 ISO z krokiem co 1/3 EV, Inteligentne ISO |
Auto, 100 - 12800 ISO z krokiem co 1/3 lub 1 EV
Możliwość ustawienia górnego poziomu Auto ISO (max. do 3200 ISO) |
Migawka |
30 s – 1/4000 s, Bulb (do 60 min.)
w trybie P 1/4 s – 1/4000 s
|
szczelinowa sterowana elektronicznie,
1/4000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV)
Czas B: domyślne ustawienie 8 min. (możliwość wyboru 1/2/4/8/15/20/25/30 min.) |
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb |
60 s - 1/4000 s, Bulb (do 2 min.)
• Funkcja wyzwalania migawki dotykiem |
Elektroniczna sterowana, o przebiegu pionowym w płaszczyźnie ostrości
30 - 1/8000 s z krokiem co 1/3EV, Bulb (do 4 min.) |
Konstrukcja obiektywu |
Z bagnetem Fujifilm X
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
|
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Opcjonalnie adapter LA-EA2 - nastawianie ostrości z wykrywaniem fazy przy użyciu obiektywu z mocowaniem Sony A, zarówno podczas fotografowania, jak i filmowania. |
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.00 |
Z bagnetem Samsung NX
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5,
• Obsługa i-Function 2.0 |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
0x |
2x |
10x |
4x |
0x |
Stabilizacja obrazu |
Nie |
Tak |
Nie |
Nie |
Nie |
Zapis wideo |
• 1920 x 1080 (Full HD) z szybkością 24 kl./s
• 1280 x 720 (HD) z szybkością 24 kl./s
Maksymalna długość: 29 minut.
|
AVCHD:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 59.94i) 20 lub 17 Mbps
• 1280 x 720 pix (HD 16:9), zapis 59.94i ) 13 lub 10 Mbps
Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. rozmiar pliku 4 GB (AVCHD) lub 2 GB (Motion-JPEG),
maks. czas nagrania: 29 min. (AVCHD), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Wbudowany mikrofon stereo,
Redukcja szumu wiatru,
Regulowana głośność nagrywania. |
W trybie PAL:
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50p, AVCHD, 28 Mbit/s, PS)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s, 25 kl./s)
• 640 x 480 pix (VGA), MP4, 3 Mbit/s, 25 kl./s)
Długość zapisu do 29 minut, w formacie MP4 do 2 GB
Wbudowany mikrofon stereo lub opcjonalnie zewnętrzny mikrofon |
Dla systemu PAL:
• 1920 x 1080 pix. 50p (Full HD, AVCHD) z jakością 28 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. 50i (Full HD, AVCHD) z jakością 17 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. 25p (Full HD, AVCHD) z jakością 17 Mbit/s
• 1280 x 720 pix. 50p (HD, AVCHD) z jakością 17 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. z szybkością 25 kl./s (Full HD, MP4)
• 1280 x 720 pix. z szybkością 25 kl./s (HD, MP4)
• 640 x 480 pix. z szybkością 25 kl./s (VGA, MP4)
Wbudowany mikrofon stereo z 4 poziomowa regulacją wzmocnienia
Funkcja wyciszania głosu wiatru (wył. lub auto)
Funkcja redukcji migotania (4 częstotliwości) |
• 1920 x 1080 (Full HD)
• 1920 x 810 (HD)
• 1280 x 720 (HD)
• 640 x 480 (VGA)
• 320 x 240 (QVGA)
z szybkością 30 kl./s lub 24 kl./s (1920 x 810 tylko). |
Ogniskowanie |
AF TTL oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryby pól AF: Strefa (49 stref EVF/LCD 7x7, 25 stref OVF 5x5), Multi
• Zmienny rozmiar ramki AF (5 rodzajów)
• Tryb napędu AF: Pojedynczy , Ciągły, Ręczny MF
• Dioda wspomagająca AF |
Zaawansowany AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF
• Strefy AF: 35-obszarowy wielopolowy AF / Wszystkie cele, Obszar grupy celów (9-obszarów), Pojedynczy cel
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14 |
AF z wykrywaniem kontrastu
• Obszary AF: Wielopolowy (wybór automatyczny z 25 punktów AF), Centralnie ważony, Nastawianie ostrości na wybrany punkt.
• Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Ciągły AF-C , DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100 i obiektyw f/2.8).
• Nastawianie ostrości w momencie zbliżenia oka (wł./wył.) z adapterem LA-EA2
• Funkcja śledzenia ostrości.
• Funkcja wykrywania twarzy i uśmiechu.
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED (zasięg do 3 m dla obiektywu E 18-55 mm f/3.5-5.6 OSS). |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy (Pinpoint)
• Ustawienie AF po zbliżeniu oka
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Wskazanie punktu AF dotykiem na ekranie LCD, podczas korzystania z wizjera (funkcja Touch Pad AF)
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), AF+MF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od 0 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Strefy AF: tryb wielostrefowy (15 stref), tryb wielostrefowy makro (35 stref), Ręcznie wybrany obszar 1 punktowy
• Tryby AF: pojedynczy, ciągły
• Funkcja wykrywania twarzy (do 10 twarzy)
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda |
Pomiar światła |
Pomiar TTL 256 segmentowy
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy,
• Uśredniony,
• Punktowy (ok 2% kadru) |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100) |
Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100, obiektyw f/2.8). |
System pomiaru 144 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100) |
Pomiar TTL 221 strefowy (17x3), tryby pomiaru:
• Matrycowy
• Centralnie ważony,
• Centralny punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla ISO 100 i f/2.0) |
Ostrość od |
zależne od obiektywu
|
zależne od obiektywu |
w zależności od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
Balans bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Pod wodą
• ustawienia temperatury barwowej w skali Kelvina,
• ustawienia własne wg wzorca. |
Auto, Słoneczny dzień, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M). |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (15-stopniowa purpura / zieleń) |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100K),
• Korekcja i bracketing balansu bieli |
Auto, Światło dzienne, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Lampa błyskowa
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (2500K - 10000K z krokiem 100K)
• korekcja balansu bieli (w zakresie +/- 7, w 2 osiach niebieski/bursztynowy, magenta/zielony)
• bracketing balansu bieli |
Kompensacja ekspozycji |
• Kompensacja z zakresie +/- 2 EV z krokiem co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Bracketing dynamiki tonalnej: 100, 200, 400%
• Wielokrotna ekspozycja. |
• Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3 lub 2/3 EV
• Regulacja standardowej wartości pomiaru ekspozycji: w krokach co 1/6 EV, w zakresie +/- 1EV
|
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range) |
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV |
Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki, +/- 3 EV z krokiem co 1/3 EV |
Programy |
Automatyka programowa (P), Ekspozycja Manualna (M), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S) |
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Czas B, Filtry artystyczne (ART), Podwodne zdjęcia szerokokątne / makro
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Zdjęcia sportowe, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Tryb DIS, Makro, Makro przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter Makro, 3D
• Filtry artystyczne: Pop Art, Zmiękczona ostrość, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Przetwarzanie Crossowe, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika "Key Line", Efekt zmiękczonej ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białych krawędzi, Efekt ramki, Efekt światła gwiazd. |
iAUTO, zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), panorama, panorama 3D, tryb wyraźnego ruchu,
• Programy tematyczne: Portret, krajobraz, makrofotografia, akcja w sporcie, zachód słońca, portret nocą, widok nocny, zdjęcia z ręki o zmierzchu.
• Efekty cyfrowe: 11 rodzajów (15 odmian): posteryzacja (kolor, cz. b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R, G, B, Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, aparat-zabawka, miękki obraz high-key, miękka ostrość, obraz HDR, obraz czarno-biały z bogatymi przejściami tonalnymi, miniatura |
Inteligentne Auto (iA), iA+, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryby własne (C1, C2),
• Programy tematyczne (SCN): Czysty portret, Jedwabista cera, Miękkie podświetlenie, Czysty podświetlony, Nastrój zrelaksowania, Słodka twarzyczka dziecka, Wyrazista sceneria, Czyste błękitne niebo, Romantyczna zorza zachodu, Żywa poświata zachodu, Lśniąca woda, Pogodna noc, Chłodne nocne niebo, Ciepły krajobraz nocny, Nocny krajobraz artystyczny, Roziskrzone oświetlenie, Czysty portret nocny, Miękki obraz kwiatu, Apetyczne danie, Smakowity deser, Zatrzymaj zwierzę w ruchu, Czyste zdjęcie sportowe, Monochromatyczny
• Tryb Kreatywne sterowanie: Ekspresyjny, Retro, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Dynamiczne czarno-białe, Mocny obraz, Wysoka dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Efekt miniatury, Miękka ostrość, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny. |
Smart Auto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Użytkownika(C), Priorytet obiektywu (i), Film, Wi-Fi
• Programy tematyczne (SCN) : Live Panorama (2D, 3D), Upiększenie, Noc, Krajobraz, Portret, Dzieci, Sport, Makro, Tekst, Zachód Słońca, Wschód Słońca, Pod światło, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Zdjęcie z notatką dźwiękową, Zdjęcia 3D
• Filtry cyfrowe: Winietowanie, Miniatura, Rybie oko, Szkic, Usunięcie zamglenia, Halftone Dot (Raster), Miękkie ujęcie, Stare kino 1, Stare kino 2, Negatyw, Wybrany kolor (R,G,B,Y) |
Zdjęcia seryjne |
Z szybkością 6 lub 3 kl./s |
• Tryb H: z szybkością do 9 kl./s w serii do 11 zdjęć RAW lub 17 zdjęć JPEG
• Tryb L: z szybkością do 3.5 lub 4.2 kl./s z włączoną stabilizacją w serii do 17 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci dla formatu JPEG |
• Z szybkością do 3 kl./s,
• Z szybkością do 10 kl.s w trybie z priorytetem szybkości
do 10 zdjęć JPEG (Fine / Standard), do 6 zdjęć RAW lub do 4 zdjęć RAW+JPEG |
• Tryb super szybki (SH): szybkość 20 kl./s, z ograniczoną rozdzielczością
• Tryb szybki (H): szybkość 6 kl./s (z AF AFS), z pełną rozdzielczością
• Tryb średni (M): szybkość 3.7 kl./s z LV,
• Tryb wolny (L): szybkość 2 kl./s z LV,
maksymalnie 9 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG |
• Tryb ciągły z pełną rozdzielczością: z szybkością do 8 kl./s (tryb Hi) lub do 3 kl./s (tryb Lo), do 8 zdjęć RAW lub 11 JPEG (w trybie Hi) lub 15 JPEG (w trybie Lo)
• Tryb szybki: z szybkością 10, 15 lub 30 kl./s, do 30 zdjęć z rozdzielczością ograniczoną do 5 Mpix |
Lampa błyskowa |
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• Funkcje dostępne dla lamp zewnętrznych: Auto, Auto+Redukcja efektu czerwonych oczu, Błysk wymuszony, Synchronizacja z długim czasem ekspozycji, Błysk przytłumiony, Synchronizacja na tylną kurtynę
• Synchronizacja do 1/180s |
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W komplecie z aparatem lampa błyskowa TTL FL-LM2, o liczbie przewodniej 7 (dla ISO 100).
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne 4 grupy (3 grupy zewnętrznych lamp błyskowych + lampa znajdującą się w komplecie z aparatem). Wyzwalane i kontrolowane z lampy błyskowej FL-LM2.
• Synchronizacja do 1/250 s, od 1/125 s do 1/4000 s (Super FP Mode), z lampa FL-50R do 1/180 s.
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV,
• Bracketing błysku: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Tryby pracy: Błysk automatyczny, Redukcja czerwonych oczu, Dopełniający, Wyłączenie błysku, Redukcja czerwonych oczu i synchronizacja z długimi czasami migawki (I kurtyna), synchronizacja z długimi czasami migawki (I lub II kurtyna ), Manualna regulacja:1/1(pełna moc) - 1/64 |
Wbudowana lampa błyskowa TTL,
• Liczba przewodnia 6 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 4 s
• Kąt pokrycia błyskiem: dla ogniskowej 18 mm
• Tryby pracy: Lampa wyłączona, Lampa automatyczna, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, Synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, Sterowanie bezprzewodowe*
* - z zewnętrzną lampą błyskową |
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 10.5 (ISO 160).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy
• Opcjonalnie zewnętrzne lampy błyskowe |
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 11 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/180s
• Kąt błysku: ok 75 stopni
• Korekcja siły błysku od +/-2 EV w krokach co 1/2 EV
• Tryby pracy: Prosty błysk, Auto, Auto+Redukcja efektu czerwonych oczu, Brak błysku, Błysk wypełniający, Błysk wypełniający+Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja na pierwszą i druga kurtynę
• Współpraca z zewnętrznymi lampami błyskowymi tj Samsung SEF42A i SEF220A. |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
10 lub 2s, |
2 s lub 12 s |
2 s lub 10 s, samowyzwalacz (seria) (opóźnienie 10 s, do wyboru 3 / 5 klatek), |
2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) |
od 2 do 30 s ( z krokiem co 1 s) |
Karta pamięci |
Karty pamięci Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-I) |
Secure Digital (SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi,
Do filmowania zalecane karty Class 6 |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Memory Stick (PRO Duo, PRO-HG Duo) |
Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
LCD |
stały, 3.0 calowy, kolorowy RGBW (White) LCD, 1.230.000 punktów,
pokrycie ok. 100% kadru |
nachylany (do góry do 80 stopni / do dołu do 50 stopni), 3 calowy, dotykowy, kolorowy OLED, 610.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 5 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 7 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo. |
odchylany (regulacja kąta 90° w górę / 45° w dół),
3-calowy, kolorowy Xtra Fine TruBlack LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, panoramiczny
regulowana jasność (Auto / Ręcznie (5 stopni) / Słońce) |
odchylany i obrotowy, dotykowy, 3 calowy, kolorowy TFT LCD, 920 000 punktów, proporcje 3:2, 100% pokrycie kadru, regulacja jasności, kontrastu i kolorystyki w 7 poziomach |
Uchylany i obrotowy (180 stopni w poziomie, 270 stopni w pionie), 3 calowy, kolorowy AMOLED, 614.000 punktów (4:3, VGA 640x480, PenTile), 100% pokrycie kadru |
Wizjer |
Hybrydowy, optyczno-elektroniczny, pentapryzmatyczny, punk oczny 14 mm,
• W trybie EVF (elektronicznym): 0.47 cala, rozdzielczość 1.440.000 punktów, pole widzenia 100% kadru
• W trybie OVF (optycznym): powiększenie x0.37 / x0.6, pokrycie 90% kadru z możliwością wyświetlania informacji z wbudowanego ekranu LCD |
Elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie 0.92x (w stylach 1, 2 celownika) lub 1.15x (w stylu 3 celownika), punkt oczny 18 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +1, kontrola jasności i temperatury barwowej w 15 poziomach, 3 style celownika
• Opcjonalna muszla oczna EP-11.
Opcjonalnie zewnętrzne:
• Opcjonalnie zewnętrzne wizjery VF-1 lub VF-2 przez złącze AP2 |
EVF (elektroniczny) XGA OLED Tru-Finder, 0.5 cala, 2.359.296 punktów,
powiększenie: x1.09, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0, punkt oczny: 23 mm (od soczewki wizjera)
• wyświetlenie siatki linii i poziomicy cyfrowej |
elektroniczny, kolorowy LCD, 1 440 000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: x 1.4, korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0, punkt oczny: 17.5 mm, czujnik zbliżenia oka |
Elektroniczny, 1.440.000 punktów (800x600), 100% pola widzenia, powiększenie x 1.04, korekcja dioptrii od -4 do +4, punkt oczny: 18 mm. |
Komunikacja i złącza |
Złącze USB 2.0 Hi-speed, wyjście Mini HDMI
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Micro HDMI typu-D, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL PP-1.
|
Złącze USB 2.0 Hi-Speed (MTP), złącze HDMI (typu C)
• Obsługa PIM III, BRAVIA Sync, PhotoTV HD
• Opcjonalnie zdalne sterowanie bezprzewodowe pilotem RMT-DSLR1 |
Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście Mini HDMI (Typu C) , złącze mini jack ø2.5 mm wężyka zdalnego sterowania,
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1,
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Złącze micro USB 2.0 Hi-Speed, wyjście HDMI 1.4a (PAL/NTSC), wyjście wężyka spustowego, wejście zewnętrznego mikrofonu
• Wbudowana karta sieciowa Wi-Fi (IEEE 802.11n)
• sterowanie zdalne za pomocą opcjonalnego wężyka spustowego SR2NX02 (poprzez port Micro USB)
• Opcjonalnie odbiornik GPS WGS84
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy NP-W126 (7.2V, pojemność 1260 mAh, wydajność ok 300 zdjęć)
|
Akumulator litowo-jonowy BLN-1
• opcjonalny uchwyt pionowy HLD-6 umożliwiający dodatkowe zasilanie drugim akumulatorem BLN-1 (wydajność na 2 akumulatorach ok 650 zdjęć)
• opcjonalny zasilacza sieciowy AC-3. |
Akumulator litowo jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność z wizjerem ok 350 zdjęć, z monitorem LCD 430 zdjęć).
• Opcjonalny zasilacz sieciowy AC-PW20 |
Akumulator litowo-jonowy DMW-BLC12 (7.2 V, pojemność 1200 mAh, wydajność ok 320 zdjęć z obiektywem H-PS14042)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy DMW-AC8 poprzez adapter DMW-DCC8 |
Akumulator litowo-jonowy BP1310 (7.4 V, pojemność 1300 mAh, wydajność ok 360 zdjęć) |
Akcesoria |
Akumulator litowo-jonowy NP-W126, ładowarka BC-W126, pasek, kabel USB, zaślepka korpusu, CD-ROM, instrukcja |
Akumulator BLN-1, ładowarka BCN-1, lampa błyskowa FL-LM2, kabel USB/wideo, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2/ib, instrukcja obsługi. |
Akumulator litowo jonowy NP-FW50, ładowarka BC-VW1 z kablem zasilającym, pasek na ramię, przewód USB, CD‑ROM, zaślepka bagnetu obiektywu, instrukcja. |
Akumulator litowo-jonowy DMW-BLC12, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 8.2 PE
• SILKYPIX Developer Studio 3.1 SE,
• sterowniki |
Akumulator litowo-jonowy BP1310, ładowarka BC1310, pasek, instrukcja, kabel USB, płyta z oprogramowaniem:
• Intelli-studio 3.0
• Samsung RAW Converter 4
• PC Auto Backup |
Waga |
400 g (bez akumulatora i karty pamięci)
450 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
373 g (bez akumulatora)
ok. 425 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
291 g (sam aparat)
350 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
346 g (bez akumulatora)
396 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
561 g (z akumulatorem i obiektywem H-FS014042) |
341 g (bez akumulatora)
487 g (z akumulatorem, kartą pamięci i obiektywem 30 mm f/2.0) |
Wymiary |
139.5 x 81.8 x 42.5 mm
|
121.0 x 89.6 x 41.9 mm (bez elementów wystających) |
119.9 x 69.9 x 42.6 mm |
119.9 x 83.2 x 70.8 mm |
122 x 89.6 x 39.5 mm |
Dodatkowe informacje |
Funkcja elektronicznej poziomicy.
Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych Provia, Astia, Velvia oraz tryb zdjęć czarno-białych z filtrami kolorów.
Motion Panorama (do 7680 x 2160 pix w pionie lub 7680 x 1440 pix w poziomie).
Przestrzenie kolorów: sRGB, Adobe RGB. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
5-osiowa stabilizacja obrazu (przechylanie na boki/ kołysanie przód /tył /przesuniecie w pionie/przesunięcie w poziomie/obracanie) o wydajności wg producenta 5 EV.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Odporność na kurz i zachlapania (uszczelnienia).
Magnezowy korpus.
Dostępny w kolorze czarnym i srebrno-czarnym. |
Magnezowy korpus
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
Polskie menu
Kompensacja winietowania i aberracji
Funkcja D-Range Optimizer (DRO)
Redukcja szumów przy dużych czułościach ISO i przy długich czasach ekspozycji |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Elektroniczna poziomica (w 3 osiach).
Metalowa przednia ścianka korpusu. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Funkcja elektronicznej poziomicy.
Polskie menu. |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
|
|
|
Test |
|
|
|
|
|