|
|
|
|
|
|
Producent |
Panasonic | Panasonic | Olympus | Sony | Samsung |
Model |
Lumix DMC-G5 | Lumix DMC-G3 | OM-D E-M5 | NEX-6 | NX20 |
Data premiery |
2012-07-18 |
2011-05-12 |
2012-02-08 |
2012-09-12 |
2012-04-20 |
Liczba pikseli |
16 Mpix |
16 Mpix |
16 Mpix |
16 Mpix |
20 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• 4608 x 3456
• 4608 x 3072 (3:2)
• 4608 x 2592 (16:9)
• 3456 x 3456 (1:1)
• 3264 x 2448
• 2336 x 1752
• 1824 x 1368
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1 |
• 4592 x 3448
• 4576 x 3056 (3:2)
• 4576 x 2576 (16:9)
• 3424 x 3424 (1:1)
• 3232 x 2424
• 2272 x 1704
• 1824 x 1368
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1 |
• 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF) |
• 4912 x 3264 (RAW, JPEG)
• 3568 x 2368 (JPEG)
• 2448 x 1624 (JPEG)
• 4912 x 2760 (JPEG, 16:9)
• 3568 x 2000 (JPEG, 16:9)
• 2448 x 1376 (JPEG, 16:9)
• Tryby panoramy |
• 5472x3648 (RAW, JPEG)
• 3888x2592 (JPEG)
• 2976x1984 (JPEG)
• 2736x1824 ((JPEG, tylko w trybie zdjęć seryjnych)
• 1728x1152 (JPEG)
• 5472x3080 (JPEG 16:9)
• 3648x3648 (JPEG 1:1)
• Dostępne także mniejsze rozmiary JPEG dla proporcji 16:9 i 1:1 |
Matryca |
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 18.31 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.6 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.9 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.7 Mpix
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i elektromagnetyczny mechanizm wibracyjny)
|
23.5 mm x 15.7 mm (APS-C) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 21.6 Mpix,
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
Procesor obrazu |
Venus Engine VII FHD |
Venus Engine FHD |
TruePic VI |
BIONZ |
brak danych |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3),
Zdjęcia 3D: MPO, MPO+JPEG
RAW, JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: AVCHD, MP4
• Dźwięk: Dolby Digital stereo (AVCHD), AAC stereo (MP4) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF),
Zdjęcia 3D: MPO
RAW, JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: QuickTime Motion JPEG / AVCHD
• Dźwięk: Dolby Digital Stereo Creator |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: AVCHD 2.0 (MPEG-4 AVC/H.264) / MP4
• Dźwięk: Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC, 2 kanały |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF, DCF 2.0),
RAW (.SRW) skompresowany, JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Super Fine / Fine / Normal
• Filmy: MP4, H.264 (MPEG-4.AVC)
• Dźwięk: stereo (AAC) |
Zakres ISO |
Auto, 160 - 12800 ISO z krokiem co 1/3 EV, Inteligentne ISO |
Auto, 160 - 6400 ISO z krokiem co 1/3 EV, Inteligentne ISO |
Auto (200–25600 ISO, możliwość dostosowania),
200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
• Bracketing dla ISO: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV |
Auto, 100 - 25600 ISO |
Auto, 100 - 12800 ISO z krokiem co 1/3 lub 1 EV
Możliwość ustawienia górnego poziomu Auto ISO (max. do 3200 ISO) |
Migawka |
60 s - 1/4000 s, Bulb (do 2 min.)
• Funkcja wyzwalania migawki dotykiem |
60 s - 1/4000 s, Bulb (do 2 min.)
• Funkcja wyzwalania migawki dotykiem |
szczelinowa sterowana elektronicznie,
1/4000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV)
Czas B: domyślne ustawienie 8 min. (możliwość wyboru 1/2/4/8/15/20/25/30 min.) |
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb |
Elektroniczna sterowana, o przebiegu pionowym w płaszczyźnie ostrości
30 - 1/8000 s z krokiem co 1/3EV, Bulb (do 4 min.) |
Konstrukcja obiektywu |
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.00 |
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Opcjonalnie adapter LA-EA2 - nastawianie ostrości z wykrywaniem fazy przy użyciu obiektywu z mocowaniem Sony A, zarówno podczas fotografowania, jak i filmowania. |
Z bagnetem Samsung NX
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5,
• Obsługa i-Function 2.0 |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
4x |
2x |
2x |
4x |
0x |
Stabilizacja obrazu |
Nie |
Nie |
Tak |
Nie |
Nie |
Zapis wideo |
Dla systemu PAL:
• 1920 x 1080 pix. 50p (Full HD, AVCHD) z jakością 28 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. 50i (Full HD, AVCHD) z jakością 17 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. 25p (Full HD, AVCHD) z jakością 17 Mbit/s
• 1280 x 720 pix. 50p (HD, AVCHD) z jakością 17 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. z szybkością 25 kl./s (Full HD, MP4)
• 1280 x 720 pix. z szybkością 25 kl./s (HD, MP4)
• 640 x 480 pix. z szybkością 25 kl./s (VGA, MP4)
Wbudowany mikrofon stereo z 4 poziomowa regulacją wzmocnienia
Funkcja wyciszania głosu wiatru (wył. lub auto)
Funkcja redukcji migotania (4 częstotliwości) |
AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD, NTSC), 60i (FSH: 17Mbps)
• 1920x1080 (Full HD, PAL), 50i (FSH: 17Mbps)
• 1280 x 720 (HD, NTSC), 60p (SH:17Mbps)
• 1280 x 720 (HD, PAL), 50p (SH:17Mbps)
Motion JPEG:
• 1280x720 (HD) z szybkością 30kl/s,
• 640x480 (VGA) z szybkością 30kl/s,
• 320x240 (QVGA) z szybkością 30kl/s.
Wbudowany mikrofon stereo.
Funkcja wyciszania głosu wiatru. |
AVCHD:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 59.94i) 20 lub 17 Mbps
• 1280 x 720 pix (HD 16:9), zapis 59.94i ) 13 lub 10 Mbps
Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. rozmiar pliku 4 GB (AVCHD) lub 2 GB (Motion-JPEG),
maks. czas nagrania: 29 min. (AVCHD), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Wbudowany mikrofon stereo,
Redukcja szumu wiatru,
Regulowana głośność nagrywania. |
W trybie PAL:
• 1920 × 1080 (Full HD 50p, AVCHD), 28 Mbit/s
• 1920 × 1080 (Full HD 50i, AVCHD), 24 lub 17 Mbit/s
• 1920 × 1080 (Full HD 24p, AVCHD), 24 lub 17 Mbit/s
• 1440 × 1080 (HD MP4), z szybkością 25 kl./s
• 640 × 480 (VGA MP4) z szybkością 25 kl./s
Opcjonalnie dostępny zewnętrzny mikrofon stereo ECM-SST1podłączany do stopki akcesoriów. |
• 1920 x 1080 (Full HD)
• 1920 x 810 (HD)
• 1280 x 720 (HD)
• 640 x 480 (VGA)
• 320 x 240 (QVGA)
z szybkością 30 kl./s lub 24 kl./s (1920 x 810 tylko). |
Ogniskowanie |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy (Pinpoint)
• Ustawienie AF po zbliżeniu oka
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Wskazanie punktu AF dotykiem na ekranie LCD, podczas korzystania z wizjera (funkcja Touch Pad AF)
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), AF+MF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od 0 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły AF (AFC), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy
• Strefy AF sterowane dotykiem: 1 strefowy z wykrywaniem twarzy, Śledzenie AF, wielostrefowy, 1 strefowy,
• Pre AF (Szybki AF / Ciągły AF),
• Zakres detekcji od 0 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda |
Zaawansowany AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF
• Strefy AF: 35-obszarowy wielopolowy AF / Wszystkie cele, Obszar grupy celów (9-obszarów), Pojedynczy cel
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14 |
Fast Hybrid AF (wykrywanie fazy/wykrywanie kontrastu); 99 pól ostrości (wykrywanie fazy) / 25 pól ostrości (wykrywanie kontrastu);
• Śledzenie obiektu przez automatykę ostrości
• Tryby ustawiania ostrości: Pojedynczy, Ciągły, MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100).
• Rozpoznawanie twarzy i wykrywanie uśmiechu
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED (zasięg do 3 m dla obiektywu E PZ 16-50 mm f/3.5-5.6 OSS). |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Strefy AF: tryb wielostrefowy (15 stref), tryb wielostrefowy makro (35 stref), Ręcznie wybrany obszar 1 punktowy
• Tryby AF: pojedynczy, ciągły
• Funkcja wykrywania twarzy (do 10 twarzy)
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda |
Pomiar światła |
System pomiaru 144 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100) |
System pomiaru 144 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100) |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100) |
Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony. |
Pomiar TTL 221 strefowy (17x3), tryby pomiaru:
• Matrycowy
• Centralnie ważony,
• Centralny punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla ISO 100 i f/2.0) |
Ostrość od |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
w zależności od obiektywu |
zależne od obiektywu |
Balans bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100K),
• Korekcja i bracketing balansu bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100K),
• Korekcja i bracketing balansu bieli |
Auto, Słoneczny dzień, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M). |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• korekcja balansu bieli (15-stopniowa purpura / zieleń) |
Auto, Światło dzienne, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Lampa błyskowa
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (2500K - 10000K z krokiem 100K)
• korekcja balansu bieli (w zakresie +/- 7, w 2 osiach niebieski/bursztynowy, magenta/zielony)
• bracketing balansu bieli |
Kompensacja ekspozycji |
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV |
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV |
• Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3 lub 2/3 EV
• Regulacja standardowej wartości pomiaru ekspozycji: w krokach co 1/6 EV, w zakresie +/- 1EV
|
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 lub 3EV
• Tryb Auto DRO/HDR (automatyczna korekta jasności lub kontrastu).
|
Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki, +/- 3 EV z krokiem co 1/3 EV |
Programy |
Inteligentne Auto (iA), iA+, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryby własne (C1, C2),
• Programy tematyczne (SCN): Czysty portret, Jedwabista cera, Miękkie podświetlenie, Czysty podświetlony, Nastrój zrelaksowania, Słodka twarzyczka dziecka, Wyrazista sceneria, Czyste błękitne niebo, Romantyczna zorza zachodu, Żywa poświata zachodu, Lśniąca woda, Pogodna noc, Chłodne nocne niebo, Ciepły krajobraz nocny, Nocny krajobraz artystyczny, Roziskrzone oświetlenie, Czysty portret nocny, Miękki obraz kwiatu, Apetyczne danie, Smakowity deser, Zatrzymaj zwierzę w ruchu, Czyste zdjęcie sportowe, Monochromatyczny
• Tryb Kreatywne sterowanie: Ekspresyjny, Retro, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Dynamiczne czarno-białe, Mocny obraz, Wysoka dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Efekt miniatury, Miękka ostrość, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny. |
Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryby własne (C1, C2), Tryb Kreatywne sterowanie,
• Programy tematyczne: Portret, Gładka skóra, Krajobraz, Architektura, Sport, Rozmycie tła, Kwiaty, Jedzenie, Przedmioty, Nocny Portret, Nocny Krajobraz, Oświetlenie, Zachód Słońca, Przyjęcie, Dziecko 1, Dziecko 2, Zwierzęta. |
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Czas B, Filtry artystyczne (ART), Podwodne zdjęcia szerokokątne / makro
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Zdjęcia sportowe, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Tryb DIS, Makro, Makro przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter Makro, 3D
• Filtry artystyczne: Pop Art, Zmiękczona ostrość, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Przetwarzanie Crossowe, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika "Key Line", Efekt zmiękczonej ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białych krawędzi, Efekt ramki, Efekt światła gwiazd. |
iAuto, iAuto+, Program (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Panorama,
• Programy tematyczne SCN
• Efekty cyfrowe: 11 rodzajów (15 odmian): posteryzacja (kolor, cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, aparat-zabawka, high-key, miękka ostrość, HDR, obraz czarno-biały z bogatymi przejściami tonalnymi, miniatura |
Smart Auto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Użytkownika(C), Priorytet obiektywu (i), Film, Wi-Fi
• Programy tematyczne (SCN) : Live Panorama (2D, 3D), Upiększenie, Noc, Krajobraz, Portret, Dzieci, Sport, Makro, Tekst, Zachód Słońca, Wschód Słońca, Pod światło, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Zdjęcie z notatką dźwiękową, Zdjęcia 3D
• Filtry cyfrowe: Winietowanie, Miniatura, Rybie oko, Szkic, Usunięcie zamglenia, Halftone Dot (Raster), Miękkie ujęcie, Stare kino 1, Stare kino 2, Negatyw, Wybrany kolor (R,G,B,Y) |
Zdjęcia seryjne |
• Tryb super szybki (SH): szybkość 20 kl./s, z ograniczoną rozdzielczością
• Tryb szybki (H): szybkość 6 kl./s (z AF AFS), z pełną rozdzielczością
• Tryb średni (M): szybkość 3.7 kl./s z LV,
• Tryb wolny (L): szybkość 2 kl./s z LV,
maksymalnie 9 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG |
• Tryb super szybki (SH): szybkość 20 kl./s, rozdzielczość ograniczona do 4 Mpix.
• Tryb szybki (H): szybkość 4 kl./s,
• Tryb średni (M): szybkość 3 kl./s z LV,
• Tryb wolny (L): szybkość 2 kl./s z LV,
maksymalnie 7 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG |
• Tryb H: z szybkością do 9 kl./s w serii do 11 zdjęć RAW lub 17 zdjęć JPEG
• Tryb L: z szybkością do 3.5 lub 4.2 kl./s z włączoną stabilizacją w serii do 17 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci dla formatu JPEG |
Z szybkością do 10 kl.s w trybie z priorytetem szybkości |
• Tryb ciągły z pełną rozdzielczością: z szybkością do 8 kl./s (tryb Hi) lub do 3 kl./s (tryb Lo), do 8 zdjęć RAW lub 11 JPEG (w trybie Hi) lub 15 JPEG (w trybie Lo)
• Tryb szybki: z szybkością 10, 15 lub 30 kl./s, do 30 zdjęć z rozdzielczością ograniczoną do 5 Mpix |
Lampa błyskowa |
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 10.5 (ISO 160).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy
• Opcjonalnie zewnętrzne lampy błyskowe |
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 10.5 (ISO 160).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy
• Opcjonalnie zewnętrzne lampy błyskowe FL220 / FL360 / FL500 w trybie TTL Auto |
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W komplecie z aparatem lampa błyskowa TTL FL-LM2, o liczbie przewodniej 7 (dla ISO 100).
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne 4 grupy (3 grupy zewnętrznych lamp błyskowych + lampa znajdującą się w komplecie z aparatem). Wyzwalane i kontrolowane z lampy błyskowej FL-LM2.
• Synchronizacja do 1/250 s, od 1/125 s do 1/4000 s (Super FP Mode), z lampa FL-50R do 1/180 s.
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV,
• Bracketing błysku: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Tryby pracy: Błysk automatyczny, Redukcja czerwonych oczu, Dopełniający, Wyłączenie błysku, Redukcja czerwonych oczu i synchronizacja z długimi czasami migawki (I kurtyna), synchronizacja z długimi czasami migawki (I lub II kurtyna ), Manualna regulacja:1/1(pełna moc) - 1/64 |
Wbudowana lampa błyskowa
• Liczba przewodnia 6 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 4 s
• Tryby pracy: Lampa wyłączona, lampa automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, tryb bezprzewodowy (z zewnętrzną lampą błyskową sprzedawaną oddzielnie), redukcja efektu czerwonych oczu |
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 11 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/180s
• Kąt błysku: ok 75 stopni
• Korekcja siły błysku od +/-2 EV w krokach co 1/2 EV
• Tryby pracy: Prosty błysk, Auto, Auto+Redukcja efektu czerwonych oczu, Brak błysku, Błysk wypełniający, Błysk wypełniający+Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja na pierwszą i druga kurtynę
• Współpraca z zewnętrznymi lampami błyskowymi tj Samsung SEF42A i SEF220A. |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) |
2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) |
2 s lub 12 s |
2 s lub 10 s |
od 2 do 30 s ( z krokiem co 1 s) |
Karta pamięci |
Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
Secure Digital (SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi,
Do filmowania zalecane karty Class 6 |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Memory Stick (PRO Duo, PRO-HG Duo) |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
LCD |
odchylany i obrotowy, dotykowy, 3 calowy, kolorowy TFT LCD, 920 000 punktów, proporcje 3:2, 100% pokrycie kadru, regulacja jasności, kontrastu i kolorystyki w 7 poziomach |
odchylany i obrotowy, dotykowy, 3 calowy, kolorowy TFT LCD, 460 000 punktów, proporcje 3:2, 100% pokrycie kadru, regulacja jasności, kontrastu i kolorystyki w 7 poziomach |
nachylany (do góry do 80 stopni / do dołu do 50 stopni), 3 calowy, dotykowy, kolorowy OLED, 610.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 5 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 7 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo. |
odchylany (regulacja kąta 90° w górę / 45° w dół), dotykowy,
3-calowy, kolorowy Xtra Fine LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, panoramiczny, |
Uchylany i obrotowy (180 stopni w poziomie, 270 stopni w pionie), 3 calowy, kolorowy AMOLED, 614.000 punktów (4:3, VGA 640x480, PenTile), 100% pokrycie kadru |
Wizjer |
elektroniczny, kolorowy LCD, 1 440 000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: x 1.4, korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0, punkt oczny: 17.5 mm, czujnik zbliżenia oka |
elektroniczny, kolorowy LCD, 1 440 000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: x 1.4, korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0, punkt oczny: 17.5mm |
Elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie 0.92x (w stylach 1, 2 celownika) lub 1.15x (w stylu 3 celownika), punkt oczny 18 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +1, kontrola jasności i temperatury barwowej w 15 poziomach, 3 style celownika
• Opcjonalna muszla oczna EP-11.
Opcjonalnie zewnętrzne:
• Opcjonalnie zewnętrzne wizjery VF-1 lub VF-2 przez złącze AP2 |
EVF (elektroniczny) XGA OLED Tru-Finder, 0.5 cala, 2.359.296 punktów,
powiększenie: x1.09, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -4.0 do +1.0, punkt oczny: 23 mm (od soczewki wizjera)
• wyświetlenie siatki linii i poziomicy cyfrowej |
Elektroniczny, 1.440.000 punktów (800x600), 100% pola widzenia, powiększenie x 1.04, korekcja dioptrii od -4 do +4, punkt oczny: 18 mm. |
Komunikacja i złącza |
Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście Mini HDMI (Typu C) , złącze mini jack ø2.5 mm wężyka zdalnego sterowania,
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1,
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście Mini HDMI (Typu C) , złącze mini jack ø2.5 mm wężyka zdalnego sterowania,
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1,
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Micro HDMI typu-D, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL PP-1.
|
Złącze USB 2.0 Hi-Speed (MTP), złącze HDMI (typu C), złącze akcesoriów
• Wbudowany moduł bezprzewodowej sieci Wi-Fi
• Zgodność z PIM III
• Opcjonalnie zdalne sterowanie bezprzewodowe pilotem RMT-DSLR2 |
Złącze micro USB 2.0 Hi-Speed, wyjście HDMI 1.4a (PAL/NTSC), wyjście wężyka spustowego, wejście zewnętrznego mikrofonu
• Wbudowana karta sieciowa Wi-Fi (IEEE 802.11n)
• sterowanie zdalne za pomocą opcjonalnego wężyka spustowego SR2NX02 (poprzez port Micro USB)
• Opcjonalnie odbiornik GPS WGS84
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy DMW-BLC12 (7.2 V, pojemność 1200 mAh, wydajność ok 320 zdjęć z obiektywem H-PS14042)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy DMW-AC8 poprzez adapter DMW-DCC8 |
Akumulator litowo-jonowy (7.2 V, pojemność 1010 mAh, wydajność ok 270 zdjęć) |
Akumulator litowo-jonowy BLN-1
• opcjonalny uchwyt pionowy HLD-6 umożliwiający dodatkowe zasilanie drugim akumulatorem BLN-1 (wydajność na 2 akumulatorach ok 650 zdjęć)
• opcjonalny zasilacza sieciowy AC-3. |
Akumulator litowo jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 360 zdjęć przy użyciu ekranu LCD)
• Ładowanie przez USB |
Akumulator litowo-jonowy BP1310 (7.4 V, pojemność 1300 mAh, wydajność ok 360 zdjęć) |
Akcesoria |
Akumulator litowo-jonowy DMW-BLC12, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 8.2 PE
• SILKYPIX Developer Studio 3.1 SE,
• sterowniki |
Akumulator litowo-jonowy, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, kabel wideo, rysik do ekranu, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 6.2 HD Edition
• SILKYPIX Developer Studio 3.1 SE,
• sterowniki |
Akumulator BLN-1, ładowarka BCN-1, lampa błyskowa FL-LM2, kabel USB/wideo, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2/ib, instrukcja obsługi. |
Oprogramowanie PlayMemories Home |
Akumulator litowo-jonowy BP1310, ładowarka BC1310, pasek, instrukcja, kabel USB, płyta z oprogramowaniem:
• Intelli-studio 3.0
• Samsung RAW Converter 4
• PC Auto Backup |
Waga |
346 g (bez akumulatora)
396 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
561 g (z akumulatorem i obiektywem H-FS014042) |
336 g (bez akumulatora)
544 g (z akumulatorem i obiektywem 14-42 mm) |
373 g (bez akumulatora)
ok. 425 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
287 g (sam aparat)
345 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
341 g (bez akumulatora)
487 g (z akumulatorem, kartą pamięci i obiektywem 30 mm f/2.0) |
Wymiary |
119.9 x 83.2 x 70.8 mm |
115.2 x 83.6 x 46.7 mm (głębokość samego korpusu bez uwzględnienia wizjera) |
121.0 x 89.6 x 41.9 mm (bez elementów wystających) |
119.9 × 66.9 × 42.6 mm (bez wystających elementów) |
122 x 89.6 x 39.5 mm |
Dodatkowe informacje |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Elektroniczna poziomica (w 3 osiach).
Metalowa przednia ścianka korpusu. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Dostępny w kolorze czarnym, brązowym, białym i czerwonym. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
5-osiowa stabilizacja obrazu (przechylanie na boki/ kołysanie przód /tył /przesuniecie w pionie/przesunięcie w poziomie/obracanie) o wydajności wg producenta 5 EV.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Odporność na kurz i zachlapania (uszczelnienia).
Magnezowy korpus.
Dostępny w kolorze czarnym i srebrno-czarnym. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
Redukcja szumów przy długich czasach ekspozycji (włączona/wyłączona)
Redukcja szumów przy dużych czułościach ISO
System Quick Navi zapewniające intuicyjną obsługę |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Funkcja elektronicznej poziomicy.
Polskie menu. |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
|
|
|
Test |
|
|
|
|
|