Porównanie aparatów

Producent SonySonyCanonOlympusPanasonic
Model NEX-3NNEX-F3 EOS ME-PM2Lumix DMC-GF6
Data premiery 2013-02-20 2012-05-17 2012-07-23 2012-09-11 2013-04-09
Liczba pikseli 16 Mpix 16 Mpix 18 Mpix 16 Mpix 16 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4912 x 3264
• 3568 x 2368
• 2448 x 1624
• Tryby panoramy (max. 12416 x 1856)
• 4912x3264 (RAW, JPEG)
• 3568x2368 (JPEG)
• 2448x1624 (JPEG)
• 4912x2760 (JPEG, 16:9)
• 3568x2000 (JPEG, 16:9)
• 2448x1376 (JPEG, 16:9)
• Tryby panoramy 2D i 3D
• 5184 x 3456 (RAW, JPEG)
• 3888 x 2592 (mRAW)
• 3456 x 2304 (JPEG)
• 2592 x 1728 (sRAW, JPEG)
• 1920 x 1280 (JPEG)
• 720x480 (JPEG)
• 4608 x 3456 (4:3, JPEG)
• 5184 x 2912 (16:9, JPEG)
• 3456 x 3456 (1:1, JPEG)
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 4:3, 16:9 i 1:1
• 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• 640 x 480 (JPEG)
• Dostępne proporcje: 4:3 (domyślnie) / 3:2 / 16:9 / 1:1 / 3:4
• 4592 x 3448
• 4592 x 3064 (3:2)
• 4592 x 2584 (16:9)
• 3424 x 3424 (1:1)
• 3232 x 2424
• 2272 x 1704
• 1824 x 1368 (z obiektywem 3D)
• Dostępne także inne rozdzielczości dla trybów 4:3, 16:9, 3:2 i 1:1.
Matryca 23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.5 Mpix 23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.5 Mpix
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i elektromagnetyczny mechanizm wibracyjny)
22.3 x 14.9 mm (APS-C) CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 18.5 Mpix,
mechanizm samooczyszczania matrycy
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 17.2 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.68 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
Procesor obrazu BIONZ BIONZ DIGIC 5 TruePic VI Venus Engine
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: Stereo Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC stereo
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Zdjęcia 3D zgodne z formatem MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: MPEG-4 AAC-LC stereo
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW (14bit, pliki .CR2), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: MOV MPEG-4 (AVC/H.264)
• Dźwięk liniowy PCM stereo
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4AVC/H.264), AVI (Motion JPEG)
• Dźwięk: Wave (Stereo, linearny PCM/16-bit, częstotliwość próbkowania 48kHz)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywy 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MP4 z dźwiękiem AAC stereo / AVCHD z dźwiękiem stereo Dolby Digital
Zakres ISO Auto, 200 - 16000 ISO Auto (200-1600 ISO)
Ręcznie 200-12800 ISO z krokiem co 1 EV
Auto (ISO 100-6400), 100-12800 ISO w skoku co 1 EV,
25600 ISO (tryb rozszerzony)
Auto (200–25600 ISO, przystosowalne, domyślnie 200-1600 ISO)
Ręcznie: 200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
Bracketing ISO, 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV
Auto, Inteligentne ISO, 160 - 12800 ISO z krokiem co 1/3 EV
Tryb rozszerzony: ISO 25600.
Migawka Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
Migawka z elektroniczną pierwszą kurtyną i mechaniczną drugą kurtyną
30s - 1/4000s w krokach co 1/2 lub 1/3 EV, Bulb
Skomputeryzowana migawka szczelinowa
60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Przy włączonej stabilizacji: 2–1/4000 s
60s - 1/4000s,
Funkcja wyzwolenia migawki dotykiem
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
(Możliwość użycia obiektywów z mocowaniem Sony Alpha / Minolta A poprzez opcjonalny adapter. Dla takich obiektywów dostępny tylko tryb MF).
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
(Możliwość użycia obiektywów z mocowaniem Sony Alpha / Minolta A poprzez opcjonalny adapter).
Z bagnetem Canon EF-M,
poprzez adapter EF-EOS M z bagnetem Canon EF i EF-S
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.6
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Ogniskowa obiektywu n/a n/a n/a n/a n/a
Światłosiła: n/a n/a n/a n/a n/a
Zoom optyczny 0x 0x 0x 0x 0x
Zoom cyfrowy 0x 4x 0x 2x 4x
Stabilizacja obrazu Nie Nie Nie Tak Nie
Zapis wideo W trybie PAL:
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s, 25 kl./s)
• 640 x 480 pix (VGA, MP4, 3 Mbit/s, 25 kl./s)
W trybie PAL:
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s, 25 kl./s)
• 640 x 480 pix (VGA), MP4, 3 Mbit/s, 25 kl./s)
Wbudowany mikrofon stereo lub opcjonalnie zewnętrzny mikrofon np ECM-SST1
Długość zapisu do 29 minut
• 1920 x 1080 pix (HD 16:9 1080p) z szybkością 29.97, 25,
• 1280 x 720 pix (HD 720p) z szybkością 59.94 lub 50 kl./s,
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 29.97 lub 25 kl./s,
Maks. czas trwania 29 min 59 s; maks. rozmiar pliku 4 GB.
Wbudowany mikrofon stereo.
AF jak w trybie fotografowania (wykrywanie twarzy z funkcją śledzenia AF, FlexiZone wielostrefowy, FlexiZone pojedynczy) w tym ciągły tryb AF
Możliwość ręcznej ekspozycji
Możliwość ręcznej regulacji poziomu nagrywania
MOV:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 1080p 16:9) 20 lub 17 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) 13 lub 10 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
AVI Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Maksymalna wielkość pliku: 4 GB MOV, 2 GB Motion-JPEG
Wbudowany mikrofon stereo.
Kontrola ekspozycji dla filmów: P/ A/ S/ M/ Filtr artystyczny
Redukcja szumu wiatru,
Regulacja poziom nagrania dźwięku
AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD, NTSC), 60i (FSH: 17 Mbit/s)
• 1920x1080 (Full HD, PAL), 50i (FSH: 17 Mbit/s)
• 1280 x 720 (HD, NTSC), 60p (SH: 17 Mbit/s)
• 1280 x 720 (HD, PAL), 50p (SH: 17 Mbit/s)
MP4:
• 1920x1080 (Full HD) z szybkością 30 lub 25 kl/s,
• 1280x720 (HD) z szybkością 30 lub 25 kl/s,
• 640x480 (VGA) z szybkością 30 lub 25 kl/s.
Wbudowany mikrofon stereo z 4 poziomowa regulacją wzmocnienia.
Funkcja wyciszania głosu wiatru (wył. lub auto).
Ogniskowanie AF z wykrywaniem kontrastu
• Obszary AF: Wielopolowy (wybór automatyczny z 25 punktów AF), Centralnie ważony, Nastawianie ostrości na wybrany punkt (Flexible Spot).
• Tryby AF: Pojedynczy, Ciągły, Śledzenie ostrości (Predictive Focus Control), MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100).
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED (zasięg do 3 m dla obiektywu E PZ 16 - 50 mm f/3.5-5.6 OSS).
AF z wykrywaniem kontrastu
• Obszary AF: Wielopolowy (wybór automatyczny z 25 punktów AF), Centralny, Nastawianie ostrości na wybrany punkt.
• Tryby AF: Pojedynczy, Ciągły, DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100).
• Funkcja śledzenia ostrości.
• Funkcja wykrywania twarzy i uśmiechu.
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED (zasięg do 4 m dla obiektywu E16 mm).
Hybrydowy system AF wykorzystujący zarówno detekcję fazową jak i detekcję kontrastu TTL-CT-SIR lub MF. Piksele detekcji fazy wbudowane w matrycę.
• Możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF z 31 dostępnych punktów AF,
• Wybór punktów AF: wykrywanie twarzy z funkcją śledzenia AF, FlexiZone wielostrefowy (31 stref, AF na strefie wskazanej dotykiem), FlexiZone pojedynczy
• Tryby AF: One-Shot AF (pojedynczy), AI Servo (ciągły), Tryb Manualny (MF), AF + MF
• Zakres detekcji: od 1 do 18 EV (ISO 100),
• Asysta AF: dioda LED
35-polowy AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryb wyboru punktu ostrości: Wszystkie pola, Grupa pól (9 punktów), Pojedyncze pole (normalne), Pojedyncze pole (zmniejszone)
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)*
* C-AF + TR nie są dostępne z obiektywami innymi, niż mFTS. Pracują one jako S-AF w trybie C-AF.
• Funkcja wykrywania twarzy (do 8 twarzy)
• Funkcja wykrywania oka (Wył. / Priorytet bliższego oka / Priorytet prawego oka / Priorytet lewego oka)
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy (Pinpoint)
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), AF+MF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od -3 do 18 EV (ISO 100)
• Dotykowa asysta w trybie MF
• Asysta AF: wbudowana dioda
Pomiar światła Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref przetwornika CMOS
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy,
• Punktowy,
• Centralnie ważony.
Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100, obiektyw f/2.8).
Tryby pomiaru:
• matrycowy,
• centralnie ważony uśredniony,
• skupiony (ok 11 % kadru)
• punktowy (ok 2.8 % kadru)
Zakres pomiaru: od 1 do 20 EV (dla 22 mm, f/2, ISO100)
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z kontrolą świateł,
• punktowy z kontrolą cieni.
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100)
System pomiaru 1728 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100)
Ostrość od w zależności od obiektywu w zależności od obiektywu w zależności od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (15-stopniowa purpura / zieleń, bursztyn/niebieski)
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (purpura / zieleń)
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Świt i zachód Słońca, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własny wg wzorca,
• Korekcja balansu bieli (w 2 skalach: niebieski/bursztynowy +/-9, purpurowy/zielony +/-9)
• Bracketing balansu bieli, 3 zdjęcia
Auto, Światło słoneczne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Podwodny Balans Bieli
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) balansu bieli
• Bracketing WB (3 klatki)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3, 2/3, 1, 2, 3 EV
• Optymalizacja zakresu dynamicznego (DRO)
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range), wł. auto/wył.
• Tryb DRO (Dynamik Range Optimizer), wył/auto/ręcznie
• Kompensacja: +/- 3 EV w skoku co 1/2EV lub 1/3EV,
• Bracketing: +/- 2EV w skoku co 1/2EV lub 1/3EV, 3 klatki
• Tryb priorytetu jasnych partii obrazu
• Automatyczny optymalizator jasności (4 ustawienia)
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV lub 7 zdjęć w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 EV , w zakresie +/- 4/3 EV
Programy iAuto, Program AE (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Tryb Sweep Panorama, Tryb wyraźnego ruchu
• Programy tematyczne
• Filtry cyfrowe: 11 trybów (15 efektów)
iAuto, iAuto+, Program AE (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Sweep Panorama (2D, 3D), Korekcja drgań,
• Programy tematyczne (SCN): Portret, Makro, Krajobraz, Sporty, Zachód słońca, Nocny widok, Nocny portret, Z ręki o zmierzchu.
• Filtry cyfrowe: 11 rodzajów (15 odmian): posteryzacja (kolor, cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, aparat-zabawka, high-key, miękka ostrość, HDR, obraz czarno-biały z bogatymi przejściami tonalnymi, miniatura
Auto, Program AE P, Priorytet migawki Tv, Priorytet przysłony Av, Manualny M, Film, Kreatywne auto (CA),
• Programy tematyczne: Portret, Krajobraz, Makro, Sport, Nocny portret, Nocne zdjęcia bez statywu, Pod światło HDR
• Style obrazu: auto, standardowy, portret, krajobraz, neutralny, wierny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3)
• Filtry kreatywne (artystyczny uwydatniony, akwarela, czarno-biały ziarnisty, rozmycie ostrości, aparat-zabawka, efekt miniatury, rybie oko)
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film,
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + portret, Sport, Scena nocna, Scena nocna i portret, Dzieci, High Key, Low Key, Tryb DIS, Makro, Makro przyrodnicze, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Fajerwerki, Plaża i śnieg, Konwerter Rybie-oko, Konwerter Szeroki kąt, Konwerter Makro, 3D
• Filtry artystyczne: PopArt, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Proscess, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika Key Line, Akwarela
• Efekty dodatkowe: Efekt zmiękczenia ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białej winiety, Efekt ramki, Efekt gwiezdnego nieba, Efekt czarno-biały, Tonowanie obrazu
Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Własny (C1 i C2), Panorama, Tryb filmowania kreatywnego
• Programy tematyczne: Czysty portret, Jedwabista cera, Miękkie podświetlenie, Czysty podświetlony, Nastrój zrelaksowania, Słodka twarzyczka dziecka, Wyrazista sceneria, Czyste błękitne niebo, Romantyczna zorza zachodu, Żywa poświata zachodu, Lśniąca woda, Pogodna noc, Chłodne nocne niebo, Ciepły krajobraz nocny, Nocny krajobraz artystyczny, Roziskrzone oświetlenie, Czysty portret nocny, Miękki obraz kwiatu, Apetyczne danie, Smakowity deser, Zatrzymaj zwierzę w ruchu, Czyste zdjęcie sportowe, Monochromatyczny
• Tryb Kreatywne sterowanie: Ekspresyjny, Retro, Nostalgia, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Dynamiczne czarno-białe, Mocny obraz, Wysoka dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Zabawka pop, Pominięcie wybielania (filtr Bleach Bypass), Efekt miniatury, Fantazja, Miękka ostrość, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny, Światło słoneczne
Zdjęcia seryjne • Z szybkością do 2.5 kl./s, do 9 zdjęć JPEG (rozmiar L, Fine), do 5 zdjęć RAW lub 4 zdjęć RAW+JPEG
• Z szybkością do 4 kl.s w trybie z priorytetem szybkości (ostrość i ekspozycja blokowana na pierwszej klatce)
• Szybkość w trybie ciągłym do 2.5 kl/s lub 5.5 kl./s z priorytetem szybkości, seria do 18 zdjęć JPEG Fine lub 30 zdjęć JPEG Standard lub 7 zdjęć RAW lub 6 zdjęć RAW + JPEG Szybkość 4.3 kl./s (w trybie One Shot), maksymalnie 15 zdjęć w formacie JPEG Large/Fine (17 zdjęć z kartą pamięci zgodną z UHS-I) lub 6 zdjęć w formacie RAW lub 3 zdjęcia w formacie RAW + JPEG • Tryb seryjnych zdjęć H: z szybkością do 8 kl./s, przy wyłączonej stabilizacji i z ostrością i ekspozycją dla pierwszego zdjęcia w serii, do 15 zdjęć RAW lub 19 zdjęć JPEG
• Tryb seryjnych zdjęć L: z szybkością do 3.6 kl./s przy wyłączonej stabilizacji lub 3.0 kl./s przy włączonej stabilizacji, do 27 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci w JPEG
• Tryb super szybki (SH): szybkość 20 kl./s, rozdzielczość ograniczona do 4 Mpix,
• Tryb szybki: szybkość 4.2 kl./s (w trybie AF AFS),
• Tryb średni: szybkość 3 kl./s (z Live view),
• Tryb wolny: szybkość 2 kl./s (z Live view),
maksymalnie 7 zdjęcia w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG
Lampa błyskowa Wbudowana lampa błyskowa TTL
• Liczba przewodnia 6 (ISO 200).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 3 s
• Tryby pracy: Lampa wyłączona, Lampa automatyczna, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, Synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny.
Wbudowana lampa błyskowa TTL,
• Liczba przewodnia 6 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s
• Kąt pokrycia błyskiem: dla ogniskowej 16 mm
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 3 s
• Tryby pracy: Lampa automatyczna, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, Synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, Osłabianie efektu czerwonych oczu.
• Opcjonalnie zewnętrzna lampa błyskowa HVL-F20S
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• Synchronizacja X-sync 1/200s
• Zgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi: E-TTL II z lampami błyskowymi Speedlite z serii EX.
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W zestawie zewnętrzna lampa błyskowa FL-LM1 o liczbie przewodniej 7 (ISO 100) / 10 (ISO 200)
• Tryb działania: Auto, Czerwone oczy, Wymuszenie, Wyłączony, Czerwone oczy w synchronizacji Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow ( na 2. kurtynę), Manualnie -1/1FULL, 1/64,
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 4 grupy),
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem znajdująca się w komplecie lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza,
• Synchronizacja do 1/250 s, 1/4000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV
• Bracketing błysku: 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV
• Kompatybilne zewnętrzne lampy błyskowe: FL-50R, FL-36R, FL-20, FL-14, FL-300R, FL-600R
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 6.3 (ISO 160).
• Synchronizacja do 1/160s
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy
Złącze hot-shoe Nie Nie Tak Tak Nie
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 2 s lub 10 s 3 s lub 10 s 2 s,10 s + zdalne, 10 s + seria zdjęć 2–10 2 s lub 12 s, własne (czas oczekiwania 1-30sek., interwał wyzwalania 0.5, 1, 2, 3sec., liczna zdjęć 1-10) 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia)
Karta pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Memory Stick (PRO Duo, PRO-HG Duo)
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), Mikro Secure Digital (SD/SDHC) poprzez adapter
Memory Stick (PRO Duo, PRO-HG Duo)
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilne z UHS-I i Eye-Fi
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi, Flash Air
Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilność z UHS-I
LCD odchylany (do 180 stopni), 3-calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 460.800 punktów,
regulowana jasność
odchylany (regulacja kąta 180 stopni w górę / 13 stopni w dół),
3-calowy, kolorowy Xtra Fine TruBlack LCD, rozdzielczość 921.600 punktów (640x480), pole widzenia 100%
regulowana jasność (Auto / Ręcznie (5 stopni) / Słońce)
Stały, 3.0 calowy, dotykowy, kolorowy TFT Clear View II LCD, 1 040 000 punktów, proporcje 3:2, pokrycie 100%, kąt patrzenia 170 stopni w pionie i poziomie
Jasność regulowana w 7 poziomach
stały, 3 calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 460.000 punktów, proporcje 16:9
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru
odchylany (do 180 stopni), 3 calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy TFT LCD, 1.040.000 punktów, 100% pokrycie kadru,
regulowana jasność, kontrast i kolorystyka
Wizjer brak Opcjonalny zewnętrzny wizjer optyczny FDA-SV1, podłączany do stopki akcesoriów, konstrukcja optyczna: 5 elementów w 4 grupach. brak Opcjonalnie zewnętrzne montowane w złączu hot-shoe:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47), dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 18 mm, powiększenie x1.15 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
• VF-3, elektroniczny, 922.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 17.4 mm, powiększenie x1.0 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
brak
Komunikacja i złącza Złącze USB 2.0 Hi-Speed, złącze HDMI (typu D)
• Obsługa PIM III
Złącze USB 2.0 Hi-Speed (mini B), złącze HDMI (typu C), złącze akcesoriów
• Obsługa PIM III, BRAVIA Sync, PhotoTV HD
USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B) / Wyjście wideo (PAL/ NTSC), wyjście mini HDMI typu C, gniazdo zewnętrznego mikrofonu stereo mini jack 3.5 mm
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą pilota RC-6
• opcjonalnie moduł GPS GP-E2
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście mikro HDMI typu-D, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL.
Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście audio-wideo (NTSC/PAL), wyjście mini HDMI (Typu C),
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
• Obsługa NFC (Near Field Communication)
Zasilanie Akumulator litowo jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 480 zdjęć). Akumulator litowo jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność 470 zdjęć).
Ładowanie przez USB
• Zgodność z PIM III
• Opcjonalny zasilacz sieciowy AC-PW20
Akumulator litowo-jonowy LP-E12 (wydajność ok. 230 zdjęć przy 23 stopniach Celsjusza)
• opcjonalnie zasilacz prądu stałego: ACK-E12
Akumulator litowo-jonowy BLS-5 (7.2V, pojemności 1150 mAh, wydajność ok 360 zdjęć) Akumulator litowo-jonowy (7.2 V, pojemność 1025 mAh, wydajność ok 330 zdjęć z obiektywem H-PS14042)
Akcesoria Akumulator litowo jonowy NP-FW50, ładowarka BC-VW1 z kablem zasilającym, pasek na ramię, przewód USB, CD‑ROM, zaślepka bagnetu obiektywu, instrukcja. Akumulator litowo jonowy NP-FW50, adapter zasilający, pasek na ramię, przewód USB, instrukcja, CD-ROM z oprogramowaniem (Image Data Converter 4, Play Memories Home) Akumulator LP-E12, ładowarka LC-E12, pasek na ramie, kabel USB, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie:
• ImageBrowser EX
• Digital Photo Professional
• PhotoStitch,
• EOS Utility (w tym program Remote Capture),
• Picture Style Editor
Korpus, lampa błyskowa FL-LM1, akumulator Li-ion BLS-5, ładowarka akumulatora Li-ion BCS-5, kabel USB, kabel AV, pasek na ramię, OLYMPUS Viewer 2 (CD-ROM), instrukcja obsługi, karta gwarancyjna. Akumulator litowo-jonowy, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, zakrywka bagnetu obiektywów, płyta CD z oprogramowaniem:
• PHOTOfunSTUDIO 9.2 AE,
• SILKYPIX Developer Studio 3.1 SE
• LoiloScope (wersja testowa)
• sterowniki
Waga 210 g (sam aparat)
269 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
255 g (sam aparat)
314 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
262 g (bez akumulatora i karty pamięci)
ok. 298 g (z akumulatorem i kartą)
223 g (bez akumulatora)
ok. 269 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
280 g (bez akumulatora i obiektywu)
323 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
432 g (z akumulatorem i obiektywem H-FS1442A)
Wymiary 109.9 x 62.0 x 34.6 mm 117.3 x 66.6 x 41.3 mm 108.6 x 66.5 x 32.3 mm 109.8 x 64.2 x 33.8 mm (bez elementów wystających) 111.2 x 64.8 x 38.4 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu,
Dostępny w kolorach: czarnym i białym.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB,
Polskie menu,
Model NEX-F3KB - sprzedawany w komplecie z obiektywem E18-55 mm w wersji czarnej,
Model NEX-F3KS - sprzedawany w komplecie z obiektywem E18-55 mm w wersji srebrnej,
Model NEX-F3DB - sprzedawany w komplecie z obiektywem E18-55 mm i E 16 mm w wersji czarnej.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB,
25 wersji językowych menu w tym polskie,
Dostępny w kolorach: czarnym, białym, czerwonym i srebrnym.
Redukcja zakłóceń przy wysokiej czułości ISO (4 ustawienia) i przy długim naświetlaniu.
Automatyczna korekcja jasności brzegów obiektywu i aberracji chromatycznej
Materiał korpusu: stal nierdzewna, stop magnezu i żywica poliwęglanowa z włóknem szklanym
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji (2 klatki).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Dostępny w kolorach: czarnym, srebrnym, białym i czerwonym.
Skuteczność stabilizacji wg producenta do 3 EV (stabilizacja 2-osiowa)
3 tryby stabilizacji obrazu
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Dostępny w kolorach: czarnym, białym, złotym, czerwonym i brązowym.
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
4.60 (3)
4.90 (2)
4.00 (4)
4.80 (3)
5.00 (2)
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu