Porównanie aparatów

Producent OlympusOlympusFujifilmPanasonicPanasonic
Model OM-D E-M1OM-D E-M5X-Pro1Lumix DMC-GH3Lumix DMC-GX7
Data premiery 2013-09-10 2012-02-08 2012-01-09 2012-09-17 2013-08-01
Liczba pikseli 16 Mpix 16 Mpix 16 Mpix 16.1 Mpix 15.8 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1280 x 980 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
• 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
• 4896 x 3264
• 4896 x 2760 (16:9)
• 3264 x 3264 (1:1)
• 3456 x 2304
• 3456 x 1944 (16:9)
• 2304 x 2304 (1:1)
• 2496 x 1664 
• 2496 x 1408 (16:9)
• 1664 x 1664 (1:1)
• Tryby panoramy
• 4608 x 3456
• 3264 x 2448
• 2336 x 1752
• 1824 x 1368 (przy użyciu obiektywu 3D systemu Micro 4/3)
• 4608 x 3072 (3:2)
• 4608 x 2592 (16:9)
• 3456 x 3456 (1:1)
• Dostępne także inne rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1.
• 4592 x 3448
• 4592 x 3064 (3:2)
• 4592 x 2584 (16:9)
• 3424 x 3424 (1:1)
• 3232 x 2424
• 2272 x 1704
• 1824 x 1368
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1
Matryca 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.8 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.9 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
23.6 x 15.6 mm (APS-C) X-Trans CMOS, 3:2
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 17.2 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.84 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
Procesor obrazu TruePic VII TruePic VI EXR Pro Venus Engine VII FHD Venus Engine
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MPEG4 (MOV, H.264)
• Dźwięk: stereo
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywu 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MPEG4-AVC (H.264). (MOV, MP4) / AVCHD (AVCHD Progressive)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
Zdjęcia 3D: MPO, MPO+JPEG
RAW, JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: AVCHD, MP4
• Dźwięk: Dolby Digital stereo (AVCHD), AAC stereo (MP4)
Zakres ISO Auto (od ISO L do 1600 ISO domyślnie, możliwość zdefiniowania górnej granicy w zakresie od 200 do 25600 ISO),
Tryb ręczny: ISO L, 200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
ISO L - ekwiwalent czułości ISO 100
• Bracketing dla ISO: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV
Auto (200–25600 ISO, możliwość dostosowania),
200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
• Bracketing dla ISO: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV
Auto (400, 800, 1600, 3200 ISO), 200 - 6400 ISO
100, 12800, 25600 ISO (tryby rozszerzone)
• Bracketing ISO: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
Auto, Inteligentne ISO, 200 - 12800 ISO z krokiem co 1/3 lub 1 EV,
Tryby rozszerzone poniżej ISO 200: 125 ISO (tryb L) Tryby rozszerzone powyżej ISO 12800: 25600 ISO
Auto, 200 - 25600 ISO z krokiem co 1/3 EV, Inteligentne ISO
Tryb rozszerzony: 125 ISO
Migawka szczelinowa sterowana elektronicznie,
1/8000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV)
Czas B: domyślne ustawienie 8 min. (możliwość wyboru 1/2/4/8/15/20/25/30 min.)
szczelinowa sterowana elektronicznie,
1/4000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV)
Czas B: domyślne ustawienie 8 min. (możliwość wyboru 1/2/4/8/15/20/25/30 min.)
30 s – 1/4000 s, Bulb (do 60 min.)
w trybie P 1/4 s – 1/4000 s
60s - 1/4000s, Bulb.
Funkcja wyzwalania migawki dotykiem na ekranie LCD
60 s - 1/8000 s, Bulb (do 2 min.)
• Funkcja wyzwalania migawki dotykiem
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Z bagnetem Fujifilm X
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.00
Ogniskowa obiektywu n/a n/a n/a n/a n/a
Światłosiła: n/a n/a n/a n/a n/a
Zoom optyczny 0x 0x 0x 0x 0x
Zoom cyfrowy 2x 2x 0x 4x 4x
Stabilizacja obrazu Tak Tak Nie Nie Tak
Zapis wideo MOV:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 30p - 29.97 kl./s) 24 lub 16 Mbit/s
• 1280 x 720 pix (HD 16:9), zapis 30p - 29.97 kl./s) 12 lub 8 Mbit/s
AVI:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. rozmiar pliku 4 GB (MOV) lub 2 GB (Motion-JPEG),
maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Wbudowany mikrofon stereo,
Redukcja szumu wiatru,
Regulowana głośność nagrywania.
AVCHD:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 59.94i) 20 lub 17 Mbps
• 1280 x 720 pix (HD 16:9), zapis 59.94i ) 13 lub 10 Mbps
Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. rozmiar pliku 4 GB (AVCHD) lub 2 GB (Motion-JPEG),
maks. czas nagrania: 29 min. (AVCHD), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Wbudowany mikrofon stereo,
Redukcja szumu wiatru,
Regulowana głośność nagrywania.
• 1920 x 1080 (Full HD) z szybkością 24 kl./s
• 1280 x 720 (HD) z szybkością 24 kl./s
Maksymalna długość: 29 minut.
W trybie PAL AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD), 50p (24Mbps)
• 1920x1080 (Full HD), 24p (24Mbps)
• 1920x1080 (Full HD), 50i (24Mbps, 17Mbps)
W trybie PAL MOV:
• 1920 x 1080, (Full HD), 25p (72Mbps; (ALL-Intra)
• 1920 x 1080, (Full HD) 24p (72Mbps; ALL-Intra)
• 1280 x 720, (HD), 50p (72Mbps; ALL-Intra)
• 1920 x 1080, (Full HD), 50p lub 25p (50Mbps; IPB)
• 1920 x 1080, (Full HD), 24p (50Mbps IPB)
W trybie PAL MP4
• 1920 x 1080, (Full HD), 25 kl/s (20Mbps)
• 1280 x 720, (HD), 25 kl/s (10Mbps)
• 640 x 480, (VGA), 25 kl/s (4Mbps)
Wbudowany mikrofon stereo.
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo, w tym DMW-MS1 lub kierunkowy pistoletowy DMW-MS2
Funkcja wyciszania głosu wiatru.
Dla systemu PAL:
• 1920 x 1080 pix. 50p (Full HD, AVCHD) z jakością 28 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. 50i (Full HD, AVCHD) z jakością 24 lub 17 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. 24p (Full HD, AVCHD) z jakością 24 Mbit/s
• 1280 x 720 pix. 50p (HD, AVCHD) z jakością 17 Mbit/s
• 1920 x 1080 pix. z szybkością 50 lub 25 kl./s (Full HD, MP4)
• 1280 x 720 pix. z szybkością 25 kl./s (HD, MP4)
• 640 x 480 pix. z szybkością 25 kl./s (VGA, MP4)
Wbudowany mikrofon stereo
Funkcja redukcji migotania (4 częstotliwości)
Ogniskowanie Hybrydowy AF oparty o detekcję kontrastu i detekcję fazową z systemem FAST AF, MF
• Strefy AF: 81-obszarowy wielopolowy AD (detekcja kontrastu), 37-obszarowy wielopolowy AF (detekcja fazowa), Wszystkie cele, Obszar grupy celów (9-obszarów), Pojedynczy cel
• Wielkość ramki AF: wybierana z 800 punktów AF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
• Wspomaganie AF - wbudowana dioda
Zaawansowany AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF
• Strefy AF: 35-obszarowy wielopolowy AF / Wszystkie cele, Obszar grupy celów (9-obszarów), Pojedynczy cel
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
AF TTL oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryby pól AF: Strefa (49 stref EVF/LCD 7x7, 25 stref OVF 5x5), Multi
• Zmienny rozmiar ramki AF (5 rodzajów)
• Tryb napędu AF: Pojedynczy , Ciągły, Ręczny MF
• Dioda wspomagająca AF
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy (Pinpoint)
• Ustawienie AF po zbliżeniu oka
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Wskazanie punktu AF dotykiem na ekranie LCD, podczas korzystania z wizjera (funkcja Touch Pad AF)
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), AF+MF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od 0 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy (Pinpoint)
• Ustawienie AF po zbliżeniu oka
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Wskazanie punktu AF dotykiem na ekranie LCD, podczas korzystania z wizjera (funkcja Touch Pad AF)
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), AF+MF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od -4 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda
Pomiar światła 324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100)
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100)
Pomiar TTL 256 segmentowy
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy,
• Uśredniony,
• Punktowy (ok 2% kadru)
System pomiaru 144 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100)
System pomiaru 1728 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV
Ostrość od zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Słoneczny dzień, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Auto, Słoneczny dzień, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Auto, Światło dzienne, Cień, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Pod wodą
• ustawienia temperatury barwowej w skali Kelvina,
• ustawienia własne wg wzorca.
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) i bracketing balansu bieli (3 klatki)
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100K),
• Korekcja i bracketing balansu bieli
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3 lub 2/3 EV
• Regulacja standardowej wartości pomiaru ekspozycji: w krokach co 1/6 EV, w zakresie +/- 1EV
• Tryby HDR1 i HDR2 oraz bracketing HDR
• Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3 lub 2/3 EV
• Regulacja standardowej wartości pomiaru ekspozycji: w krokach co 1/6 EV, w zakresie +/- 1EV
• Kompensacja z zakresie +/- 2 EV z krokiem co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Bracketing dynamiki tonalnej: 100, 200, 400%
• Wielokrotna ekspozycja.
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV (+/- 3.0 EV dla filmów)
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV
Programy iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Czas B, Filtry artystyczne (ART), Podwodne zdjęcia szerokokątne / makro
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Zdjęcia sportowe, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Tryb DIS, Makro, Makro przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter Makro, 3D (z obiektywem 3D)
• Filtry artystyczne: Pop Art, Zmiękczona ostrość, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Przetwarzanie Crossowe, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika "Key Line", Akwarela, Efekt zmiękczonej ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białych krawędzi, Efekt ramki, Efekt światła gwiazd, Efekt czarno-biały, Tonacja obrazu (sepia, niebieski, purpurowy, zielony)
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Czas B, Filtry artystyczne (ART), Podwodne zdjęcia szerokokątne / makro
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Zdjęcia sportowe, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Tryb DIS, Makro, Makro przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter Makro, 3D
• Filtry artystyczne: Pop Art, Zmiękczona ostrość, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Przetwarzanie Crossowe, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika "Key Line", Efekt zmiękczonej ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białych krawędzi, Efekt ramki, Efekt światła gwiazd.
Automatyka programowa (P), Ekspozycja Manualna (M), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S) Inteligentne Auto (iA), iA+, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryby własne (C1-C3), Tryb filmowania kreatywnego
• Programy tematyczne (SCN): Czysty portret, Jedwabista cera, Miękkie podświetlenie, Czysty podświetlony, Nastrój zrelaksowania, Słodka twarzyczka dziecka, Wyrazista sceneria, Czyste błękitne niebo, Romantyczna zorza zachodu, Żywa poświata zachodu, Lśniąca woda, Pogodna noc, Chłodne nocne niebo, Ciepły krajobraz nocny, Nocny krajobraz artystyczny, Roziskrzone oświetlenie, Czysty portret nocny, Miękki obraz kwiatu, Apetyczne danie, Smakowity deser, Zatrzymaj zwierzę w ruchu, Czyste zdjęcie sportowe, Monochromatyczny
• Tryb Kreatywne sterowanie: Ekspresyjny, Retro, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Dynamiczne czarno-białe, Mocny obraz, Wysoka dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Efekt miniatury, Miękka ostrość, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny.
Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryby własne (C1, C2, C3), Film
• Programy tematyczne (SCN): Czysty portret, Jedwabista cera, Miękkie podświetlenie, Czysty podświetlony, Nastrój zrelaksowania, Słodka twarzyczka dziecka, Wyrazista sceneria, Czyste błękitne niebo, Romantyczna zorza zachodu, Żywa poświata zachodu, Lśniąca woda, Pogodna noc, Chłodne nocne niebo, Ciepły krajobraz nocny, Nocny krajobraz artystyczny, Roziskrzone oświetlenie, Czysty portret nocny, Miękki obraz kwiatu, Apetyczne danie, Smakowity deser, Zatrzymaj zwierzę w ruchu, Czyste zdjęcie sportowe, Monochromatyczny, Panorama
• Tryb Kreatywne sterowanie: Ekspresyjny, Retro, Nostalgia, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Monochromatyczny, Dynamiczne czarno-białe, Gruboziarnisty monochromatyczny, Gładki monochromatyczny, Mocny obraz, Wysoka dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Zabawka pop, Pominięcie wybielania (filtr Bleach Bypass), Efekt miniatury, Fantazja, Miękka ostrość, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny, Światło słoneczne.
Zdjęcia seryjne • Tryb H: z szybkością do 10 kl./s w serii do 41 zdjęć RAW lub 95 zdjęć JPEG (S-AF)
• Tryb L: z szybkością do 6 lub 6.5 kl./s (w zależności od obiektywu) w serii do 50 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci dla formatu JPEG (C-AF)
• Zdjęcia z interwałem czasowym 1s - 24h, od 1 do 999 zdjęć
• Tryb H: z szybkością do 9 kl./s w serii do 11 zdjęć RAW lub 17 zdjęć JPEG
• Tryb L: z szybkością do 3.5 lub 4.2 kl./s z włączoną stabilizacją w serii do 17 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci dla formatu JPEG
Z szybkością 6 lub 3 kl./s • Tryb super szybki (SH): szybkość 20 kl./s, rozdzielczość ograniczona do 4 Mpix.
• Tryb szybki (H): szybkość 6 kl./s,
• Tryb średni (M): szybkość 4 kl./s z LV,
• Tryb wolny (L): szybkość 2 kl./s z LV, maksymalnie 18 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG
• Tryb super szybki (SH): szybkość 40, 10, 4, 2 kl./s, z ograniczoną rozdzielczością i elektroniczną migawką
• Tryb szybki (H): szybkość 5 kl./s (z AF AFS), z pełną rozdzielczością
• Tryb szybki (H): szybkość 4.3 kl./s (z AF AFC, 1-punktowy AF), z pełną rozdzielczością
• Tryb średni (M): szybkość 4.0 kl./s z LV,
• Tryb wolny (L): szybkość 2.0 kl./s z LV,
maksymalnie 9 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG
Lampa błyskowa Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W komplecie z aparatem lampa błyskowa TTL FL-LM2, o liczbie przewodniej 7 (dla ISO 100).
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne 4 grupy (3 grupy zewnętrznych lamp błyskowych + lampa znajdującą się w komplecie z aparatem). Wyzwalane i kontrolowane z lampy błyskowej FL-LM2.
• Synchronizacja do 1/320 s, od 1/125 s do 1/8000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV,
• Bracketing błysku: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Tryby pracy: Błysk automatyczny, Redukcja czerwonych oczu, Dopełniający, Wyłączenie błysku, Redukcja czerwonych oczu i synchronizacja z długimi czasami migawki (I kurtyna), synchronizacja z długimi czasami migawki (I lub II kurtyna ), Manualna regulacja:1/1(pełna moc) - 1/64
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W komplecie z aparatem lampa błyskowa TTL FL-LM2, o liczbie przewodniej 7 (dla ISO 100).
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne 4 grupy (3 grupy zewnętrznych lamp błyskowych + lampa znajdującą się w komplecie z aparatem). Wyzwalane i kontrolowane z lampy błyskowej FL-LM2.
• Synchronizacja do 1/250 s, od 1/125 s do 1/4000 s (Super FP Mode), z lampa FL-50R do 1/180 s.
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV,
• Bracketing błysku: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Tryby pracy: Błysk automatyczny, Redukcja czerwonych oczu, Dopełniający, Wyłączenie błysku, Redukcja czerwonych oczu i synchronizacja z długimi czasami migawki (I kurtyna), synchronizacja z długimi czasami migawki (I lub II kurtyna ), Manualna regulacja:1/1(pełna moc) - 1/64
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• Funkcje dostępne dla lamp zewnętrznych: Auto, Auto+Redukcja efektu czerwonych oczu, Błysk wymuszony, Synchronizacja z długim czasem ekspozycji, Błysk przytłumiony, Synchronizacja na tylną kurtynę
• Synchronizacja do 1/180s
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 12.0 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk wymuszony, Błysk wymuszony wyłączony
• Zakres pokrycia błyskiem: jak dla obiektywu o ogniskowej 24 mm (dla ekwiwalentu klatki 35 mm)
• Sterowanie bezprzewodowe zewnętrznymi lampami błyskowymi (zintegrowany nadajnik zdalnego sterowania)
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 7.0 (ISO 200), 5.0 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/320s z lampą wbudowaną
• Synchronizacja do 1/250s z lampą zewnętrzną
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy
Złącze hot-shoe Tak Tak Tak Tak Tak
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 2 s lub 12 s lub użytkownika (w zakresie 1-30 s)
• Zdjęcia z interwałem czasowym 0.5, 1, 2 lub 3 s, od 1 do 10 zdjęć
2 s lub 12 s 10 lub 2s, 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia)
Karta pamięci Secure Digital (SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi,
Do filmowania zalecane karty Class 6
Secure Digital (SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi,
Do filmowania zalecane karty Class 6
Karty pamięci Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-I) Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) zgodne z UHS-I Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Zgodne z UHS-I
LCD nachylany (do góry do 80 stopni / do dołu do 50 stopni), 3 calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.037.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo.
nachylany (do góry do 80 stopni / do dołu do 50 stopni), 3 calowy, dotykowy, kolorowy OLED, 610.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 5 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 7 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo.
stały, 3.0 calowy, kolorowy RGBW (White) LCD, 1.230.000 punktów,
pokrycie ok. 100% kadru
odchylany i obrotowy, 3 calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy OLED, 614 000 punktów, 100% pokrycie kadru,
regulowana jasność i kolorystyka (w 7 poziomach)
odchylany w zakresie 80 stopni w górę i 45 stopni w dół, dotykowy, 3 calowy, kolorowy TFT LCD, o rozdzielczości 1040 tys. punktów, proporcje 3:2, 100% pokrycie kadru, regulacja jasności, kontrastu i kolorystyki
Wizjer Elektroniczny, 2.360.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie 1.3x (w stylach 1, 2 celownika) lub 1.48x (w stylu 3 celownika), punkt oczny 21 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +2, kontrola jasności i temperatury barwowej, 3 style celownika
• Opcjonalna muszla oczna EP-13.
Elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie 0.92x (w stylach 1, 2 celownika) lub 1.15x (w stylu 3 celownika), punkt oczny 18 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +1, kontrola jasności i temperatury barwowej w 15 poziomach, 3 style celownika
• Opcjonalna muszla oczna EP-11. Opcjonalnie zewnętrzne:
• Opcjonalnie zewnętrzne wizjery VF-1 lub VF-2 przez złącze AP2
Hybrydowy, optyczno-elektroniczny, pentapryzmatyczny, punk oczny 14 mm,
• W trybie EVF (elektronicznym): 0.47 cala, rozdzielczość 1.440.000 punktów, pole widzenia 100% kadru
• W trybie OVF (optycznym): powiększenie x0.37 / x0.6, pokrycie 90% kadru z możliwością wyświetlania informacji z wbudowanego ekranu LCD
elektroniczny, kolorowy OLED, 1 744 000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: x 1.34, korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0, punkt oczny: 21 mm, czujnik zbliżenia oka elektroniczny, kolorowy, 2 764 800 punktów, pole widzenia: 100%, proporcje 16:9, powiększenie: x 1.39, punkt oczny: 17.5 mm, czujnik zbliżenia oka, możliwość odchylenia w górę o 90 stopni, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0
Komunikacja i złącza Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Micro HDMI typu-D, złącze X-synch, wejście mikrofonu, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• wbudowany modułu sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
• Obsługa GPS poprzez telefon smartfone połączony siecią Wi-Fi
• Funkcjonalności Wi-Fi: Zdalne wyzwalanie migawki, podgląd Live View, sterowanie P, A, S, M, podgląd Live Bulb i możliwość udostępniania zdjęć za pomocą ekranu dotykowego kompatybilnego smartfonu.
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Micro HDMI typu-D, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL PP-1.
Złącze USB 2.0 Hi-speed, wyjście Mini HDMI
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście audio-wideo (NTSC/PAL), wyjście Mini HDMI (Typu C) , wejście mikrofonu stereo mini jack o średnicy 3.5 mm, wejście na wężyk spustowy o średnicy 2.5 mm, wyjście słuchawek stereo mini jack o średnicy 3.5 mm, Gniazdo synchronizacji lampy błyskowej
• Wbudowana bezprzewodowa karta sieciowa Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1,
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście Mini HDMI (Typu C) , złącze mini jack ø2.5 mm wężyka zdalnego sterowania,
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1,
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11 b/g/n
• Obsługa NFC-F (Near Field Communication) ISO/IEC 18092
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy BLN-1 (wydajność ok 330 zdjęć)
• opcjonalny uchwyt pionowy HLD-7 umożliwiający dodatkowe zasilanie drugim akumulatorem BLN-1
• opcjonalny zasilacza sieciowy AC-3.
Akumulator litowo-jonowy BLN-1
• opcjonalny uchwyt pionowy HLD-6 umożliwiający dodatkowe zasilanie drugim akumulatorem BLN-1 (wydajność na 2 akumulatorach ok 650 zdjęć)
• opcjonalny zasilacza sieciowy AC-3.
Akumulator litowo-jonowy NP-W126 (7.2V, pojemność 1260 mAh, wydajność ok 300 zdjęć) Akumulator litowo-jonowy DMW-BLF19 (7.2 V, pojemność 1860 mAh, wydajność ok. 540 zdjęć),
• opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) DMW-BGGH3
Akumulator litowo-jonowy (7.2 V, pojemność 1025 mAh, wydajność ok 350 zdjęć z obiektywem H-FS1442A)
Akcesoria Akumulator BLN-1, ładowarka BCN-1, lampa błyskowa FL-LM1/2, kabel USB/wideo, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2, instrukcja obsługi. Akumulator BLN-1, ładowarka BCN-1, lampa błyskowa FL-LM2, kabel USB/wideo, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2/ib, instrukcja obsługi. Akumulator litowo-jonowy NP-W126, ładowarka BC-W126, pasek, kabel USB, zaślepka korpusu, CD-ROM, instrukcja Akumulator litowo-jonowy DMW-BLF19, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, kabel audio-wideo, instrukcja, sterowniki, rysik, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 8.5 PE,
• SILKYPIX Developer Studio 3.1 SE,
• LoiloScope (wersja testowa),
• sterowniki
Akumulator litowo-jonowy, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, zaślepka bagnetu, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 9.2 PE
• SILKYPIX Developer Studio 3.1 SE,
• sterowniki
Waga 443 g (bez akumulatora)
ok. 497 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
373 g (bez akumulatora)
ok. 425 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
400 g (bez akumulatora i karty pamięci)
450 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
470 g (bez akumulatora i karty pamięci)
550 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
855 g (z akumulatorem, karta pamięci i obiektywem 12-35mm f/2.8)
1010 g (z akumulatorem, karta pamięci i o
360 g (bez akumulatora)
402 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 130.4 x 93.5 x 63 mm (bez elementów wystających) 121.0 x 89.6 x 41.9 mm (bez elementów wystających) 139.5 x 81.8 x 42.5 mm 132.9 x 93.4 x 82.0 mm 122.6 x 70.7 x 54.6 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
5-osiowa stabilizacja obrazu (przechylanie na boki/ kołysanie przód /tył /przesuniecie w pionie/przesunięcie w poziomie/obracanie) o wydajności wg producenta 4 EV.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Odporność na kurz, zachlapania i mróz do -10 stopni C (uszczelnienia).
Magnezowy korpus.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
5-osiowa stabilizacja obrazu (przechylanie na boki/ kołysanie przód /tył /przesuniecie w pionie/przesunięcie w poziomie/obracanie) o wydajności wg producenta 5 EV.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Odporność na kurz i zachlapania (uszczelnienia).
Magnezowy korpus.
Dostępny w kolorze czarnym i srebrno-czarnym.
Funkcja elektronicznej poziomicy.
Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych Provia, Astia, Velvia oraz tryb zdjęć czarno-białych z filtrami kolorów.
Motion Panorama (do 7680 x 2160 pix w pionie lub 7680 x 1440 pix w poziomie).
Przestrzenie kolorów: sRGB, Adobe RGB.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Elektroniczna poziomica (w 3 osiach).
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią.
Magnezowy korpus.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Dostępny w kolorze czarnym i srebrno-czarnym
Polskie menu.
Elektroniczna poziomica
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
4.70 (8)
4.45 (12)
4.60 (3)
3.60 (1)
4.80 (5)
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu