|
|
|
|
|
|
Producent |
Pentax | Pentax | Canon | Nikon | Sony |
Model |
K-3 | K-5 IIs | EOS 70D | D7100 | Alpha SLT-A77 |
Data premiery |
2013-10-07 |
2012-09-11 |
2013-07-02 |
2013-02-21 |
2011-08-24 |
Liczba pikseli |
24 Mpix |
16.1 Mpix |
20 Mpix |
24 Mpix |
24 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• 6016x4000 (RAW, JPEG)
• 6016x4000 (JPEG)
• 3072x2048 (JPEG)
• 1920x1280 (JPEG) |
• 4928 x 3264 (RAW, JPEG)
• 3936 x 2624 (JPEG)
• 3072 x 2048 (JPEG)
• 1728 x 1152 (JPEG) |
• 5472 x 3648 (RAW, JPEG)
• 4104 x 2736(M-RAW)
• 2736 x 1824(S-RAW)
• 3468 x 2432 (JPEG)
• 2736 x 1824 (JPEG)
• 1920 x 1280 (JPEG)
• 720 x 480 (JPEG)
• 4864 x 3648 (4:3, JPEG)
• 5472 x 3072 (16:9, JPEG)
• 3648 x 3648 (1:1, JPEG)
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 4:3, 16:9 i 1:1 |
• 6000 x 4000 (NEF, JPEG)
• 4494 x 3000 (JPEG)
• 2992 x 2000 (JPEG)
Obszar zdjęcia 1.3x:
• 4800 x 3200,
• 3600 x 2400,
• 2400 x 1600.
Zdjęcia DX wykonane w LV:
• 6000 x 3368,
• 4494 x 2528,
• 2992 x 1860.
Zdjęcia o obszarze 1.3x wykonane w LV:
• 4800 x 2696,
• 3600 x 2024,
• 2400 x 1344. |
• 6000 x 4000
• 4240 x 2832
• 3008 x 2000
• 6000 x 3376 (16:9)
• 4240 x 2400 (16:9)
• 3008 x 1688 (16:9)
• Tryby panoramy |
Matryca |
23.5 mm x 15.6 mm (APS-C) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 24.71 Mpix,
ultradźwiękowy mechanizm samooczyszczania matrycy DR II
• Aparat z usunietym dolnoprzepustowym filtrem antyaliasingowym. Dzięki temu umożliwia on uzyskanie obrazów o jak największej rozdzielczości. Aparat obarczony większym ryzykiem wystąpienia efektu mory i zniekształceń kolorów. Możliwość włączenia funkcji symulującej działania filtru antyaliasingowego (poprzez mikro drgania matrycy). |
23.7 mm x 15.7 mm (APS-C) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.93 Mpix,
ultradźwiękowy mechanizm samooczyszczania matrycy DR II
• Aparat z usunietym dolnoprzepustowym filtrem antyaliasingowym. Dzięki temu umożliwia on uzyskanie obrazów o jak największej rozdzielczości. Aparat obarczony większym ryzykiem wystąpienia efektu mory i zniekształceń kolorów w porównaniu z aparatem K-5 II. |
22.5 x 15 mm (APS-C) Dual Pixel CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 20.9 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków,
filtr dolnoprzepustowy pokryty powłoką fluorową |
23.5 x 15.6 mm (DX) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 24.71 Mpix,
Matryca bez optycznego filtra dolnoprzepustowego (OLPF)
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków,
zbieranie danych porównawczych dla funkcji usuwania kurzu (wymaga opcjonalnego programu Capture NX 2) |
23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 24.7 Mpix
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i elektromagnetyczny mechanizm wibracyjny)
|
Procesor obrazu |
PRIME III |
PRIME II |
Procesor DIGIC 5+ |
EXPEED 3 |
BIONZ |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0),
RAW (14bit), JPEG+RAW,
RAW skompresowany - pliki .PEF,
RAW nieskompresowany - pliki .DNG,
Rodzaje JPEG: Best/Better/Good
• Filmy: MPEG-4 AVC/H.264 (MOV), AVI (Motion JPEG) dla trybów 60i/50i |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0),
RAW (14bit), JPEG+RAW,
RAW skompresowany - pliki .PEF,
RAW nieskompresowany - pliki .DNG,
Rodzaje JPEG: Premium/Best/Better/Good
• Filmy: AVI (Motion JPEG) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW (14bit, pliki .CR2), S-RAW, M-RAW,
JPEG+RAW, JPEG+S-RAW, JPEG+M-RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC, H.264) z dźwiękiem liniowym PCM |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez), NEF+JPEG,
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV, H.264/MPEG-4 AVC
• Dźwięk: Liniowy PCM stereo |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Zdjęcia 3D: MPO
Rodzaje JPEG: Extra Fine / Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC |
Zakres ISO |
Auto, 100 - 51200 ISO w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV |
Auto, 100 - 12800 ISO w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV,
80 ISO, do 51200 ISO (tryby rozszerzone)
W trybie Bulb do 1600 ISO |
Auto ISO (100-12800 ISO)
ręcznie: 100 - 12800 ISO w skoku co 1/3 lub 1 EV,
25600 ISO (tryb rozszerzony H) |
Auto, 100 - 6400 ISO w skoku 1/3 lub 1/2 EV,
Tryby rozszerzone powyżej ISO 6400: 1/3, 1/2, 2/3, 1 lub 2 EV (odpowiednik ISO 25 600).
|
Auto (100-1600 ISO, rozszerzone: 100-12800 ISO)
Ręcznie 100-16000 ISO (rozszerzony do 50 ISO) z krokiem co 1/3 lub 1 EV
W trybie wieloklatkowej redukcji szumów do ISO 25600 (tylko JPEG) |
Migawka |
Sterowana elektronicznie szczelinowa o pionowym przebiegu w płaszczyźnie ostrości,
30 s - 1/8000 s, z krokiem co 1/3 lub 1/2 EV, Bulb
żywotności 200.000 wyzwoleń |
Sterowana elektronicznie szczelinowa o pionowym przebiegu w płaszczyźnie ostrości,
30 s - 1/8000 s, Bulb
żywotność 100.000 klatek
|
Szczelinowa sterowana elektronicznie o przebiegu pionowym,
30s - 1/8000s w krokach co 1/2 lub 1/3 EV, Bulb |
Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości
30s - 1/8000s w krokach co 1/2, 1/3 EV, Bulb |
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/8000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
żywotność: 150 tys. zdjęć |
Konstrukcja obiektywu |
Bagnet Pentax KAF 2,
Obsługiwane obiektywy z bagnetem Pentax KAF 3, KAF2, KAF, KA oraz K (z ograniczeniami), obsługa obiektywów z silnikami SDM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5 |
Bagnet Pentax KAF 2,
Obsługiwane obiektywy z bagnetem Pentax KAF 3, KAF2, KAF, KA oraz K (z ograniczeniami), obsługa obiektywów z silnikami SDM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5 |
Z bagnetem Canon EF, EF-S
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.6 |
Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5 |
Z bagnetem Sony Alpha (Minolta A), powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5 |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
0x |
0x |
0x |
0x |
0x |
Stabilizacja obrazu |
Tak |
Tak |
Nie |
Nie |
Tak |
Zapis wideo |
• 1920 x 1080 pix (Full HD 60i/50i)
• 1920 x 1080 pix (Full HD 30p/25p/24p)
• 1280 x 720 pix (HD, 60p/50p/30p/25p/24p)
Długość filmów ograniczona do 25 min.
Wbudowany mikrofon mono,
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo. |
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 16:9) z szybkością 25 kl./s,
• 1280 x 720 pix (HD, 16:9) z szybkością 25 lub 30 kl./s,
• 640 x 480 pix (VGA, 4:3) z szybkością 25 lub 30 kl./s,
Długość filmów ograniczona do 25 min.
Wbudowany mikrofon mono,
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo. |
• 1920 x 1080 pix (Full HD) z szybkością 29.97, 25 lub 23.976 kl./s, kodowanie wewnątrz- i międzyklatkowe (ALL-I/IPB)
• 1280 x 720 pix (HD) z szybkością 59.94 lub 50 kl./s, kodowanie wewnątrz- i międzyklatkowe (ALL-I/IPB)
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 59.94 lub 50 kl./s, kodowanie międzyklatkowe (IPB)
Maks. długość filmów do 29 min. 59 s lub 4 GB
Wbudowany mikrofon stereo
Opcjonalny zewnętrzny mikrofon stereo
Regulacja siły rejestracji dźwięku, filtr głosu wiatru
W trakcie filmowania dostępny Dual Pixel CMOS AF |
• 1920x1080 (Full HD 1080i) 60i (59.94 kl./s) NTSC lub 50i (50 kl./s) PAL,
• 1920x1080 (Full HD 1080p) z szybkością 30 (29.97) kl./s, 25 kl./s, 24 (23.976) kl./s
• 1280x720 (HD) z szybkością 60 (59.94) kl./s. lub 50 kl./s
Wbudowany mikrofon stereo lub opcjonalny mikrofon stereo; możliwość regulowania czułości |
W trybie PAL:
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50p, AVCHD, 28 Mbit/s, PS)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s, 25 kl./s)
• 640 x 480 pix (VGA), MP4, 3 Mbit/s, 25 kl./s)
Autofokus przy kręceniu filmów.
Opcjonalnie dostępny zewnętrzny mikrofon stereo ECM-ALST1 lub ECM-CG50. |
Ogniskowanie |
Detekcja fazowa TTL, system SAFOX 11,
27-punktowy (25 punktów krzyżowych)
• Obszary AF: automatyczny wybór z 27 punktów, wybór strefy, poszerzony obszar (S, M, L), ręczny wybór, punktowy
• Tryby AF: Auto (AF-A), Pojedynczy (AF-S), Ciągły (AF-C), Manualny (MF)
• Zakres detekcji: od -3 do 18 EV (ISO 100 i obiektywu f/1.4)
• Asysta AF: wbudowana dioda LED
• Dostrajanie AF (korekcja FF/BF) w zakresie +/-10 kroków, z pamięcią dla 20 obiektywów. |
Detekcja fazowa TTL, system SAFOX X,
11-punktowy TTL (9 punktów krzyżowych)
• Obszary AF: automatyczny wybór z 5 punktów, automatyczny wybór z 11 punktów, ręczny wybór jednego z 11 punktów, centralny punk AF
• Tryby AF: Auto (AF-A), Pojedynczy (AF-S), Ciągły (AF-C), Manualny (MF)
• Zakres detekcji: od -3 do 18 EV (ISO 100 i obiektywu f/1.4)
• Asysta AF: wbudowana dioda LED
• Podgląd głębi ostrości (optyczny i cyfrowy)
• Dostrajanie AF (korekcja FF/BF) w zakresie +/-10 kroków, z pamięcią dla 20 obiektywów,
• Tryby AF w Live View: Detekcja kontrastu, Detekcja kontrastu z funkcją wykrywania twarzy, Detekcja fazowa
• Powiększenie w LV: (tryb AF: 2x, 4x, 6x / tryb MF:2x, 4x, 6x, 8x, 10x ). |
Detekcja fazowa TTL-CT-SIR,
19-sto punktowy AF (wszystkie czujniki krzyżowe),
centralny punkt AF o zwiększonej czułości dla obiektywów o jasności f/2.8 (lub jaśniejszych),
Wybór punktów AF: ręczny wybór jednego z 19 punktów AF, automatyczny wybór z 19 punktów AF, ręczny wybór strefy AF,
Niezależny wybór punktów systemu AF w przypadku ujęć w pionie i w poziomie
• Tryby AF: One-Shot AF (pojedynczy), AI Servo (ciągły), AI Focus (auto pojedynczy/ciągły), Tryb Manualny (MF)
• Dobiegaczka do 8 m
• Zakres detekcji punkt centralny AF: od -0.5 do 18 EV (ISO 100)
• Zakres detekcji pozostałe punkty AF: od 0 do 18 EV (ISO 100)
• Podgląd głębi ostrości
• Asysta AF: wbudowana lub zewnętrzna lampa błyskowa
• Dostrajanie AF (korekcja FF/BF) dla 40 obiektywów w zakresie +/- 20 kroków.
• AF w trybie Live View:
Tryb szybki - detekcja fazowa z wykorzystaniem 19 pól AF,
Tryb Dual Pixel CMOS AF - detekcja fazowa z wykorzystaniem podwójnych fotodiod matrycy, z funkcją śledzenia i wykrywania twarzy, pola FlexiZone pojedyncze i wielostrefowe (31 stref, strefa wskazana dotykiem),
MF (możliwe powiększenie 5x/10x)
• Zakres detekcji AF w LV: od 1 do 18 EV (ISO 100) |
Detekcja fazowa TTL, Nikon Multi-CAM 3500DX z dokładną korektą,
• 51 pól AF (w tym 15 pól krzyżowych), pole na środku kadru jest dostępne przy otworze względnym od f/5.6 do f/8 włącznie
• Punkty AF: Jednopolowy AF, 9-, 21- lub 51-polowy AF z dynamicznym wyborem pola, śledzenie 3D, automatyczny wybór pola AF, Możliwość wyboru jednego z 51 lub 11 pól AF
• Tryby napędu AF: pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF (AF-C), automatyczny dobór AF-S/AF-C (AF-A), wyprzedzające śledzenie ostrości włączane automatycznie przy zmianie stanu fotografowanego obiektu, Tryb Manualny (M), Tryb cichej migawki (Q)
• Zakres detekcji: od -2 do +19 EV (ISO 100, +20°C),
• Asysta AF: wbudowana dioda o zasięgu do 3m
• Podgląd głębi ostrości
• AF w trybie Live-view: wykrywanie kontrastu w dowolnej części kadru,
• Tryby pół AF w LV i w trybie rejestracji filmów: AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, AF ze śledzeniem obiektu
• Tryby AF w LV i w trybie rejestracji filmów: pojedynczy (AF-S) lub ciągły (AF-F), ręczne ustawianie ostrości (M) |
Detekcja fazowa TTL,
19-punktowy AF (11 czujników krzyżowych)
• Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Automatyczny AF-A, Ciągły AF-C, MF, DMF (Direct Manual Focus)
• Zakres detekcji od -1 do 18 EV (ISO 100)
• Nastawianie ostrości w momencie zbliżenia oka (wł./wył.)
• Wspomaganie AF: dedykowana dioda LED o zasięgu 1-7 m
• Funkcja śledzenia AF
• Funkcja rozpoznawania twarzy
• Dostrajanie AF (korekcja FF/BF) |
Pomiar światła |
TTL, w oparciu o czujnik RGB 84.000 pikseli
Tryby pomiaru:
• matrycowy,
• centralnie ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od -3 do 20 EV (dla ISO100, 50mm f/1.4) |
77-segmentowy TTL,
Tryby pomiaru:
• matrycowy 77-segmentowy,
• centralnie ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od -3 do 18 EV (dla ISO100) |
iFCL (Focus Colour Luminance) 63-strefowy, dwuwarstwowy fotoelement krzemowy (SPC) TTL,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF),
• centralnie ważony uśredniony,
• skupiony (ok 7.7 % kadru)
• punktowy (ok 3.0 % kadru)
Zakres pomiaru: od 1 do 20 EV (dla 50mm, F1.4, ISO100) |
2016-pikselowy czujnik RGB, TTL,
Tryby pomiaru:
• matrycowy 3D Colour Matrix II (2016 punktowy)- obiektywy Nikkor typu D/G
• matrycowy Color Matrix II- pozostałe obiektywy z procesorem
• punktowy w kole o średnicy 3,5 mm (2.5% kadru),
• centralnie ważony (75% czułości czujnika skupione na obszarze o średnicy 6, 8, 10, lub 13 mm w centrum kadru) lub pomiar na podstawie uśrednienia całego kadru,
Zakres pomiaru: matrycowy lub centralnie ważony od 0 do 20 EV, pomiar punktowy od 2 do 20 EV (F1.4, ISO100, +20°C)
Funkcja Active D-Lighting (poziomy: auto, bardzo wysoki, wysoki, normalny, niski, wyłączony)
Braketing ADL: 2 zdjęcia przy użyciu wybranej wartości dla jednego zdjęcia lub 3–5 zdjęć przy użyciu wstępnie ustawionych wartości dla wszystkich zdjęć |
Pomiar 1200 strefowy,
Zakres: -2 EV do 17 EV (dla odpowiednika ISO 100 i obiektywu F1.4)
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony |
Ostrość od |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależnie od obiektywu |
Balans bieli |
Auto, Multi Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (4 tryby), Lampa błyskowa, CTE
• Ustawienia własne wg wzorca (do 3 ustawień),
• Ręczne ustawienie temperatury w Kelvinach (pamięć 3 ustawień),
• Korekcja balansu bieli (w 2 osiach A-B / G-M w zakresie +/-7 kroków) |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (4 tryby), Lampa błyskowa, CTE
• Ustawienia własne wg wzorca,
• Ustawiane poprzez wyświetlacz (pamięć 3 ustawień),
• Ręczne ustawienie temperatury w Kelvinach w zakresie od 2500 do 10000 K ze skokiem co 100 K (pamięć 3 ustawień),
• Korekcja balansu bieli (w 2 osiach A-B / G-M w zakresie +/-7 kroków) i bracketing balansu bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K ze skokiem 100 K)
• Korekcja balansu bieli (w 2 skalach: niebieski/bursztynowy +/-9, purpurowy/zielony +/-9)
• Bracketing balansu bieli (3 klatki) |
Auto (2 rodzaje), Światło słoneczne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Lampa błyskowa,
• 6 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K)
• Korekcja i bracketing balansu bieli (od 2 do 5 klatek w krokach co 1, 2 lub 3) |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500– 9900 K z krokiem co 100K)
• korekcja (w 15-stopniowej skali purpura / zieleń) i bracketing balansu bieli (3 klatki, 2 poziomy do wyboru) |
Kompensacja ekspozycji |
Kompensacja: +/- 5.0 EV z krokiem co 1/2 lub 1/3 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek
Tryby HDR (High Dynamic Range)
Możliwość wielokrotnej ekspozycji (od 2 do 2000 zdjęć) |
Kompensacja: +/- 5.0 EV z krokiem co 1/2 lub 1/3 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3 lub 1/2 EV, w zakresie +/- 2.0 EV
Kompensacja zakresu tonalnego DRE (korekcja świateł, korekcja cieni),
Tryb HDR (High Dynamic Range)
Możliwość wielokrotnej ekspozycji (od 2 do 9 zdjęć) |
• Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Tryb priorytetu jasnych partii obrazu
• Automatyczna optymalizacja oświetlenia (4 ustawienia)
• Bracketing: 2, 3, 5 lub 7 klatek, +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
|
• Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV w tym w trybie ustawienia ekspozycji M
• Bracketing: od 2 do 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 lub 3 EV
• Funkcja Active D-Lighting: auto, 5 poziomów ręcznych, bracketing
• Tryb HDR (High Dynamic Range) |
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2.0, 3.0 EV (2.0, 3.0 EV tylko 3 klatki)
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range) |
Programy |
Auto (Green), Program (P), Priorytet czułości (Sv), Priorytet przysłony (Av), Priorytet migawki (Tv), Priorytet migawki i przysłony (TAv), Manualny (M), Bulb (B), Flash X-Sync – blokada czasu synchronizacji lampy błyskowej na 1/180 sek (X) , Własny użytkownika (USER 1-3), Rejestracja filmów
• Filtry cyfrowe: Wybrany kolor, Aparat zabawka, Retro, Wysoki kontrast, Cieniowanie, Odwrócony kolor, Jednobarwny pogrubiony, Czarno-biały pogrubiony |
Auto (Green), Program (P), Priorytet czułości (Sv), Priorytet przysłony (Av), Priorytet migawki (Tv), Priorytet migawki i przysłony (TAv), Manualny (M), Bulb (B), Flash X-Sync – blokada czasu synchronizacji lampy błyskowej na 1/180 sek (X) , Własny użytkownika (USER), Rejestracja filmów |
Inteligentne auto (A+), Bez lampy błyskowej, Program AE (P), Priorytet przysłony (Av), Priorytet migawki (Tv), Manualny (M), Bulb (B), Tryb własny użytkownika (C), Kreatywne auto (CA),
• Programy tematyczne (SCN): Portrety, Krajobrazy, Zbliżenie, Sport, Nocny portret, Nocna scena z ręki, Pod światło HDR
• Style obrazu: standardowy, portret, krajobraz, neutralny, wierny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3)
• Filtry kreatywne: pogrubienie artystyczne, akwarela, czarno-biały ziarnisty, rozmycie ostrości, aparat zabawka, efekt miniatury, rybie oko |
Automatyczny (automatyczny, automatyczny — bez błysku), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Ustawienia użytkownika (U1,U2)
• Programy tematyczne: portret, krajobraz, dziecko, zdjęcia sportowe, makro, portret nocny, krajobraz nocny, przyjęcie/wnętrza, plaża/śnieg, zachód słońca, zmierzch/świt, portret zwierzaka, blask świec, kwiaty, barwy jesieni, żywność
• Tryby efektów specjalnych: noktowizor, szkic kolorowy, efekt miniatury, kolor selektywny, sylwetka, rozjaśnienie, przyciemnienie.
• System Picture Control: Standardowe, Neutralne, Żywe, Monochromatyczne, Portret i Krajobraz, możliwość zmiany wybranych ustawień, własne ustawienia |
Automatyczny, zaawansowany AUTO (AUTO+), wybór sceny, panorama, panorama 3D, priorytet zdjęć seryjnych, film, zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu migawki (S), ręczny (M), Ustawienia użytkownika (MR)
• Programy tematyczne (SCN): Portret, Krajobraz, Makro, Sport / Akcja, Zachód słońca, Nocny widok, Portret nocny, Z ręki o zmierzchu
• Efekty cyfrowe: 11 trybów (15 efektów): posteryzacja (kolor, cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, aparat-zabawka, high-key, miękka ostrość, HDR, obraz czarno-biały z bogatymi przejściami tonalnymi, miniatura |
Zdjęcia seryjne |
• Tryb szybki zdjęć seryjnych (H) - szybkość 8.3 kl./s,
maksymalnie 23 zdjęcia w formacie RAW lub 60 zdjęć w formacie JPEG
• Tryb średnich zdjęć seryjnych (M) - szybkość 4.5 kl./s
maksymalnie 32 zdjęcia w formacie RAW lub 100 zdjęć w formacie JPEG
• Tryb wolnych zdjęć seryjnych (L) - szybkość 3.0 kl./s
maksymalnie 52 zdjęcia w formacie RAW lub 200 zdjęć w formacie JPEG
• Tryb zdjęć z interwałem czasowym (od 2s do 24 godz.), od 2 do 2000 zdjęć |
• Tryb szybki zdjęć seryjnych (Hi) - szybkość 7 kl./s,
maksymalnie 20 zdjęć w formacie RAW lub 30 zdjęć w formacie JPEG (przy ISO 100)
• Tryb wolnych zdjęć seryjnych (Lo) - szybkość 1.6 kl./s,
maksymalnie 40 zdjęcia w formacie RAW, w formacie JPEG bez ograniczeń do zapełnienia karty pamięci,
• Tryb zdjęć z interwałem czasowym (od 1 s do 24 godz., do 999 zdjęć, wyzwolenie natychmiastowe lub w wyznaczonym czasie). |
Szybkość do 7 kl./s (tryb szybki H), 3 kl./s (tryb wolny L), cichy tryb seryjny do 3 kl./s
maksymalnie 16 zdjęć w formacie RAW, 65 zdjęć w formacie JPEG, 8 zdjęć RAW+JPEG
|
• Szybkość 6 kl./s (tryb szybki CH), 1-6 kl./s (tryb wolny CL) - zdjęcia w formacie JPEG i 12-bitowym formacie NEF z użyciem obszaru zdjęcia DX
• Szybkość 7 kl./s (tryb szybki CH), 1-6 kl./s (tryb wolny CL) - zdjęcia w formacie JPEG i 12-bitowym formacie NEF z użyciem obszaru zdjęcia x1.3
• Szybkość 5 kl./s (tryb szybki CH), 1-5 kl./s (tryb wolny CL) - zdjęcia w 14-bitowym formacie NEF z użyciem obszaru zdjęcia DX
• Fotografowanie z interwalometrem |
• Szybkość w trybie ciągłym do 8 kl./s (tryb Hi) lub do 3 kl./s (tryb Lo)
maks.13 zdjęć w formacie RAW lub 11 zdjęć RAW+JPEG lub 13 zdjęć w formacie JPEG Extra Fine lub 17 zdjęć w formacie JPEG Fine / Standard
• W trybie priorytetu zdjęć seryjnych do 12 kl./s
maks.13 zdjęć w formacie RAW lub 11 zdjęć RAW+JPEG lub 13 zdjęć w formacie JPEG Extra Fine lub 18 zdjęć w formacie JPEG Fine / Standard |
Lampa błyskowa |
Typu pop-up, P-TTL, liczba przewodnia 13 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/180s
• Korekcja siły błysku od -2 do +1 EV
• Kąt pokrycia błyskiem: ok 75 stopni
• Tryby pracy: Auto, Ręczny (wł./wył.), Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami migawki, Synchronizacja z drugą kurtyną migawki, Tryb błysku bezprzewodowego, Ręczna moc błysku (Pełny-1/128) |
Typu pop-up, P-TTL, liczba przewodnia 13 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/180s
• Korekcja siły błysku od -2 do +1 EV w krokach co 1/2 EV
• Kąt pokrycia błyskiem: ok 75 stopni
• Tryby pracy: Auto, Ręczny (wł./wył.), Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami migawki, Synchronizacja z drugą kurtyną migawki, Tryb błysku bezprzewodowego |
Typu pop-up, E-TTL II, liczba przewodnia 12 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Zakres pokrycia błyskiem: jak dla obiektywu o ogniskowej 28 mm (dla ekwiwalentu klatki 35 mm)
• Czas ładowania wbudowanej lampy: ok. 3 s
• Zewnętrzne lampy błyskowe E-TTL II (synchronizacja błysku w trybie HSS (FP) z krótkimi czasami migawki)
• Sterowanie bezprzewodowe zewnętrznymi lampami błyskowymi (zintegrowany nadajnik zdalnego sterowania)
• Obsługiwane tryby: Automatyczny, ręczny, synchronizacja błysku z drugą kurtyną, redukcja efektu czerwonych oczu, blokada ekspozycji lampy błyskowej, sterowanie zewnętrzną lampą błyskową przez ekran menu aparatu. |
Typu pop-up, i-TTL, liczba przewodnia 12 (ISO 100, 20˚C).
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku od - 3 EV do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing błysku od 2 do 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 lub 3 EV
• Obsługa kreatywnego systemu oświetlenia firmy Nikon (CLS)
• Tryby pracy lampy: Auto, redukcja efektu czerwonych oczu, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, błysk wypełniający, synchronizacja na tylną kurtynę migawki, wyłączony, obsługiwana automatyczna synchronizacja z krótkimi czasami migawki. |
Typu pop-up, ADI/TTL, liczba przewodnia 12 (ISO 100)
• Synchronizacja do 1/250s (stabilizacja wył/wył)
• Kąt pokrycia błyskiem: dla ogniskowej 16 mm
• Czas ładowania: ok 3 s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami migawki, Synchronizacja na drugą kurtynę migawki, Synchronizacja z krótkimi czasami migawki HSS*, Sterowanie bezprzewodowe*
* - z zewnętrzną lampą błyskową |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
2s lub 12s |
2s lub 12s |
2s lub 10 s |
2, 5, 10, 20 s
od 1 do 9 ekspozycji przy interwałach 0.5, 1, 2 lub 3 s |
2s lub 10s |
Karta pamięci |
Dwa gniazda dla kart typu Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), Zgodne z USH-1, Eye-Fi, FLU |
Secure Digital (SD/SDHC) |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
|
2 gniazda Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Z gniazda 2 można korzystać do zapisywania zdjęć w przypadku przepełnienia karty w pierwszym gnieździe, w celu tworzenia kopii zapasowych lub w celu oddzielnego zapisywania zdjęć w formatach NEF i JPEG; zdjęcia można kopiować między kartami. |
Podwójne gniazdo kart pamięci:
• Memory Stick Duo, PRO Duo, PRO-HG Duo,
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilność z UHS-1 |
LCD |
• Główny: stały, 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 1.037.000 punktów
powłoki AR, regulacja jasności, nasycenia i kolorów
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
• Pomocniczy: monochromatyczny.
|
• Główny: stały, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, 921 000 punktów (640x480 pix.),
kąt widzenia do 170 stopni, powłoki AR
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
• Pomocniczy: monochromatyczny.
|
• Główny: odchylany i obrotowy, 3 calowy, dotykowy, kolorowy TFT Clear View II, 1 040 000 punktów (proporcje 3:2), pokrycie 100%, kąt widzenia ok 170 stopni w pionie i poziomie
Jasność regulowana w 7-miu poziomach.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo,
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny |
• Główny: stały, 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 1.228.800 punktów (VGA), kąt widzenia 170 stopni
Regulowana jasność LCD
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo,
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
|
• Główny: Odchylany i obrotowy (regulowany w trzech punktach), 3-calowy, kolorowy Xtra Fine TruBlack LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, panoramiczny
regulowana jasność (Auto / Ręcznie (5 stopni) / Słońce)
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
|
Wizjer |
Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.95, pokrycie: ok. 100% kadru, korekcja dioptrii: od -2.5 do +1.5, punkt oczny: 22.3 mm od środka soczewki, matówka wymienna Natural-Brite-Matte III |
Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.92, pokrycie: ok. 100% kadru, korekcja dioptrii: od -2.5 do +1.5, punkt oczny: 24.5 mm od środka soczewki, matówka wymienna Natural-Brite-Matte III |
Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.95, pokrycie: ok. 98%, korekcja dioptrii: od -3.0 do +1.0, punkt oczny: 22 mm, matówka stała (przepuszczalny ekran LCD) |
Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.94, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -2.0 do +1.0, punkt oczny: 19.5 mm (od centralnego punktu soczewki okularu wizjera), matówka BriteView Clear Matte Mark II typu B z ramkami pól AF (można wyświetlić siatkę kadrowania) |
EVF (elektroniczny) XGA OLED Tru-Finder, 0.5 cala, 2.359.296 punktów,
powiększenie: x1.09, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny: 27 mm (od soczewki wizjera)
• Technologia półprzezroczystego lustra |
Komunikacja i złącza |
Uniwersalne złącze USB 3.0 (mikro-B), wyjście zdalnego sterowania, wejście zasilania DC, złącze X-synch, wyjście HDMI typu D, wejście mikrofonu stereo, wyjście słuchawek
• opcjonalnie zewnętrzny moduł GPS O-GPS1
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wodoodpornego pilota O-RC1 lub wężyka spustowego CS-205 |
Uniwersalne złącze USB 2.0 Hi-Speed (mini-B), wyjście zdalnego sterowania, wejście zasilania DC, złącze X-synch, wyjście mini HDMI (kompatybilne z NTSC/PAL), wejście mikrofonu stereo
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wodoodpornego pilota O-RC1, pilota F lub wężyka spustowego CS-205
• opcjonalnie zewnętrzny moduł GPS O-GPS1 |
USB 2.0 Hi-Speed / wyjście wideo (PAL/NTSC), wyjście HDMI mini typu C (zgodne z HDMI-CEC), wejście stereo mikrofonu zewnętrznego (3.5 mm typu mini-jack), wyjście opcjonalnego wężyka spustowego RS-60E3
• wbudowany moduł sieci bezprzewodowej Wi-Fi
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą pilota RC-6
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
USB 2.0 Hi-Speed, wyjście HDMI (typu C), złącze akcesoriów, wejście audio stereo (mini jack 3.5 mm), wyjście audio stereo (mini jack 3.5 mm)
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka MC-DC2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą pilota na podczerwień ML-L3 lub pilotów WR-1 i WR-R10
• opcjonalnie moduł GPS GP-1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• opcjonalnie moduł sieci bezprzewodowej WU-1a |
USB 2.0 Hi-Speed, wyjście HDMI typu C, wejście zewnętrznego mikrofonu stereo minijack o średnicy 3.5 mm, wejście wężyka zdalnego sterowania, wejście zasilacza sieciowego, złącze sync do lamp zewnętrznych
• opcjonalnie zdalne sterowanie bezprzewodowe pilotem RMT-DSLR1 lub za pomocą wężyka RMS1AM
• Wbudowany GPS (wersja z GPS posiada symbol SLT-A77V)
• obsługa PIM III |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy D-LI90P (wydajność ok. 720 zdjęć - bez lampy błyskowej)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy K-AC132
• opcjonalnie uszczelniony uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) D-BG5 |
Akumulator litowo-jonowy D-LI90 (7.4V, pojemność 1900mAh, wydajność ok. 980 zdjęć - bez lampy błyskowej)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy K-AC50E
• opcjonalnie uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) D-BG4 |
Akumulator litowo-jonowy LP-E6 (7.2 V, pojemność 1800mAh, wydajność do 920 zdjęć, bez lampy, 23 st.C, przy użyciu wizjera),
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: ACK-E6
• opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) BG-E14 |
Akumulator litowo-jonowy EN-EL15 (pojemność 1900 mAh),
• opcjonalny uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) MB-D15 z jednym akumulatorem litowo-jonowym EN-EL15 lub z sześcioma bateriami alkalicznymi, niklowo-wodorkowymi, lub litowymi typu R6/AA
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: EH-5b, wymagane złącze zasilacza EP-5B (dostępne oddzielnie) |
Akumulator litowo jonowy NP-FM500H (7.2V, pojemność 1650 mAh, wydajność ok 470 zdjęć z wizjerem lub 530 zdjęć w LV).
• Opcjonalny zasilacz sieciowy AC-PW10AM
• Opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) VG-C77AM |
Akcesoria |
Akumulator litowo-jonowy D-LI90P, ładowarka D-BC90, kabel AC, pasek, zaślepka wizjera, zaślepka złącza hot-shoe, zaślepka bagnetu, oprogramowanie Digital Camera Utility 5 |
Akumulator litowo-jonowy D-LI90, ładowarka D-BC90E, pasek na ramie, kabel USB, kabel audio-wideo, instrukcja, zaślepka złącza hot-shoe, zaślepka wizjera, sterowniki, oprogramowanie |
Akumulator LP-E6, ładowarka LC-E6, pasek na ramie, kabel USB, kabel audio-wideo, instrukcja, sterowniki, zaślepka mocowania obiektywu, oprogramowanie:
• ImageBrowser
• Digital Photo Professional
• PhotoStitch
• EOS Utility
• Picture Style Editor |
Akumulator jonowo-litowy EN-EL15 (z pokrywką styków), ładowarka MH-25, pokrywka okularu, pasek do aparatu, kabel USB, pokrywka sanek mocujących, gumowa muszla oczna, pokrywka bagnetu korpusu, płyta CD z oprogramowaniem ViewNX 2, instrukcja obsługi |
Akumulator NP-FM500H, ładowarka, pasek, kabel USB, zaślepka bagnetu, sterowniki, instrukcja, oprogramowanie |
Waga |
715 g (bez akumulatora i karty pamięci)
ok. 800 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
|
680 g (bez akumulatora i karty pamięci)
ok. 760 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
|
675 g (bez akumulatora)
ok. 755 g (z akumulatorem) |
675 g (bez akumulatora)
ok. 765 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
653 g (bez akumulatora i karty pamięci)
ok. 732 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary |
131.5 x 100 x 77.5 mm |
131 x 97 x 72.5 mm |
139.0 x 104.3 x 78.5 mm |
135.5 x 106.5 x 76 mm |
142.6 × 104.0 × 80.9 mm |
Dodatkowe informacje |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Korpus wykonany ze stopów magnezu i stali nierdzewnej, uszczelniony (92 uszczelnienia), odporny na pył i trudne warunki atmosferyczne oraz temperaturę do -10 stopni C.
Polskie menu.
Skuteczność stabilizacji wg producenta: do 3.5 EV.
Funkcja korekcji dystorsji, wzdłużnej aberracji chromatycznej i winietowania.
Funkcja elektronicznej poziomicy.
|
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Korpus wykonany ze stopów magnezu i stali nierdzewnej, uszczelniony (77 uszczelnień), odporny na niskie temperatury (do -10°C), pył i trudne warunki atmosferyczne.
Polskie menu.
Skuteczność stabilizacji wg producenta: do 3 EV.
Funkcja automatycznej korekcji dystorsji i wzdłużnej aberracji chromatycznej.
18 filtrów cyfrowych.
Funkcja elektronicznej poziomicy, z pomiarem pochylenia.
|
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
25 wersji językowych menu w tym polskie.
Funkcja redukcji szumów przy długim czasie naświetlania i wysokiej czułości ISO.
Redukcja szumów zdjęć seryjnych
Automatyczna korekcja winietowania.
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią klapki karty pamięci i akumulatora.
Inteligentny czujnik orientacji.
Materiał korpusu: aluminium i żywica poliwęglanowa z włóknem szklanym. |
Polskie menu.
Korpus z pokrywami ze stopu magnezu został zabezpieczony przed działaniem pyłu, czynników pogodowych i uderzeniami. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
Polskie menu
Skuteczność stabilizacji wg producenta: 2.5-4.5 EV
Funkcja D-Range Optimizer (DRO)
Korpus wykonany ze stopów magnezu
Kompensacja winietowania i aberracji |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
|
|
|
Test |
|
|
|
|
|