Porównanie aparatów

Producent PanasonicPanasonicOlympusSamsungFujifilm
Model Lumix DMC-GH4Lumix DMC-GH3OM-D E-M1NX30X-T1
Data premiery 2014-02-07 2012-09-17 2013-09-10 2014-01-03 2014-01-28
Liczba pikseli 16.1 Mpix 16.1 Mpix 16 Mpix 20 Mpix 16 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4608 x 3456
• 3264 x 2448
• 2336 x 1752
• 1824 x 1368 (przy użyciu obiektywu 3D systemu Micro 4/3)
• 4608 x 3072 (3:2)
• 4608 x 2592 (16:9)
• 3456 x 3456 (1:1)
• Dostępne także inne rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1.
• 4608 x 3456
• 3264 x 2448
• 2336 x 1752
• 1824 x 1368 (przy użyciu obiektywu 3D systemu Micro 4/3)
• 4608 x 3072 (3:2)
• 4608 x 2592 (16:9)
• 3456 x 3456 (1:1)
• Dostępne także inne rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1.
• 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1280 x 980 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF)
• 5472x3648 (RAW, JPEG)
• 3888x2592 (JPEG)
• 2976x1984 (JPEG)
• 2736x1824 ((JPEG, tylko w trybie zdjęć seryjnych)
• 1728x1152 (JPEG)
• 5472x3080 (JPEG 16:9)
• 3648x3648 (JPEG 1:1)
• Dostępne także mniejsze rozmiary JPEG dla proporcji 16:9 i 1:1
• 4896 x 3264
• 4896 x 2760 (16:9)
• 3264 x 3264 (1:1)
• 3456 x 2304
• 3456 x 1944 (16:9)
• 2304 x 2304 (1:1)
• 2496 x 1664 
• 2496 x 1408 (16:9)
• 1664 x 1664 (1:1)
• Tryby panoramy
Matryca 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 17.2 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 17.2 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.8 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
23.5 mm x 15.7 mm (APS-C) CMOS, 3:2 23.6 x 15.6 mm (APS-C) X-Trans CMOS II, 3:2, Całkowita liczba pikseli 16.7 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
Procesor obrazu Venus Engine Venus Engine VII FHD TruePic VII DRIMe IV EXR II
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywu 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MOV, MP4, AVCHD
• Dźwięk: LPCM (MOV), LPCM/AAC stereo (MP4), Dolby Digital Stereo (AVCHD)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywu 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MPEG4-AVC (H.264). (MOV, MP4) / AVCHD (AVCHD Progressive)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF, DCF 2.0),
RAW (.SRW) skompresowany, JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Super Fine / Fine / Normal
Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MP4, H.264 (MPEG-4.AVC)
• Dźwięk: stereo (AAC)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MPEG4 (MOV, H.264)
• Dźwięk: PCM stereo
Zakres ISO Auto, Inteligentne ISO, 200 - 25600 ISO z krokiem co 1/3 lub 1 EV,
Tryby rozszerzone poniżej ISO 200: 100 ISO (tryb L)
W trybie filmowania do ISO 6400
Auto, Inteligentne ISO, 200 - 12800 ISO z krokiem co 1/3 lub 1 EV,
Tryby rozszerzone poniżej ISO 200: 125 ISO (tryb L) Tryby rozszerzone powyżej ISO 12800: 25600 ISO
Auto (od ISO L do 1600 ISO domyślnie, możliwość zdefiniowania górnej granicy w zakresie od 200 do 25600 ISO),
Tryb ręczny: ISO L, 200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
ISO L - ekwiwalent czułości ISO 100
• Bracketing dla ISO: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV
Auto, 100 - 25600 ISO z krokiem co 1 EV Auto, 200 - 6400 ISO
100, 12800, 25600, 51200 ISO (tryby rozszerzone)
• Bracketing ISO: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
Migawka 60s - 1/8000s, Bulb.
Żywotność migawki: ok 200.000 zdjęć
Funkcja wyzwalania migawki dotykiem na ekranie LCD
60s - 1/4000s, Bulb.
Funkcja wyzwalania migawki dotykiem na ekranie LCD
szczelinowa sterowana elektronicznie,
1/8000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV)
Czas B: domyślne ustawienie 8 min. (możliwość wyboru 1/2/4/8/15/20/25/30 min.)
Elektroniczna sterowana, o przebiegu pionowym w płaszczyźnie ostrości
30 - 1/8000 s z krokiem co 1/3EV, Bulb (do 4 min.)
Wyzwolenie migawki dotykiem na ekranie LCD
30 s – 1/4000 s, Bulb (do 60 min.)
w trybie SR AUTO 1/4 s – 1/4000 s
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Z bagnetem Samsung NX
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5,
• Obsługa i-Function
Z bagnetem Fujifilm X
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Ogniskowa obiektywu n/a n/a n/a n/a n/a
Światłosiła: n/a n/a n/a n/a n/a
Zoom optyczny 0x 0x 0x 0x 0x
Zoom cyfrowy 4x 4x 2x 0x 0x
Stabilizacja obrazu Nie Nie Tak Nie Nie
Zapis wideo W trybie AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD), 50p, 59.94p (28Mbit./s, IPB)
• 1920x1080 (Full HD), 50i, 59.94i (24Mbit./s, 17Mbit./s, IPB)
• 1920x1080 (Full HD), 23.98p (24Mbit./s, IPB)
W trybie MOV:
• 4096x2160 (C4K), 24p (100Mbit./s, IPB)
• 3840x2160 (4K), 29.97p, 25p, 24p, 23.98p (100Mbit./s, IPB)
• 1920 x 1080 (Full HD), 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p (200Mbit/s ALL-Intra, 100/50Mbit/s IPB)
W trybie MP4
• 4096x2160 (C4K), 24p (100Mbit./s, IPB)
• 3840x2160 (4K), 29.97p, 25p, 24p, 23.98p (100Mbit./s, IPB)
• 1920 x 1080 (Full HD), 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p (200Mbit/s ALL-Intra, 100/50Mbit/s IPB)
• 1920 x 1080 (Full HD) 59.94p, 50p (28Mbit/s IPB)
• 1920 x 1080 (Full HD) 29.97p, 25p (20Mbit/s IPB)
• 1280 x 720 (HD) 29.97p, 25p (10Mbit/s IPB)
• 640 x 480 (VGA) 29.97p, 25p (4Mbps)
Funkcja zmiennej szybkości klatek (Variable Frame Rate, VFR).
Dostępne ustawienia korekcji Gamma — CINELIKE D i CINELIKE V
Funkcje kodów czasowych SMPTE w trybach Rec Run i Free Run
Wbudowany mikrofon stereo.
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo, w tym DMW-MS1 lub kierunkowy pistoletowy DMW-MS2
Funkcja wyciszania głosu wiatru.
W trybie PAL AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD), 50p (24Mbps)
• 1920x1080 (Full HD), 24p (24Mbps)
• 1920x1080 (Full HD), 50i (24Mbps, 17Mbps)
W trybie PAL MOV:
• 1920 x 1080, (Full HD), 25p (72Mbps; (ALL-Intra)
• 1920 x 1080, (Full HD) 24p (72Mbps; ALL-Intra)
• 1280 x 720, (HD), 50p (72Mbps; ALL-Intra)
• 1920 x 1080, (Full HD), 50p lub 25p (50Mbps; IPB)
• 1920 x 1080, (Full HD), 24p (50Mbps IPB)
W trybie PAL MP4
• 1920 x 1080, (Full HD), 25 kl/s (20Mbps)
• 1280 x 720, (HD), 25 kl/s (10Mbps)
• 640 x 480, (VGA), 25 kl/s (4Mbps)
Wbudowany mikrofon stereo.
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo, w tym DMW-MS1 lub kierunkowy pistoletowy DMW-MS2
Funkcja wyciszania głosu wiatru.
MOV:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 30p - 29.97 kl./s) 24 lub 16 Mbit/s
• 1280 x 720 pix (HD 16:9), zapis 30p - 29.97 kl./s) 12 lub 8 Mbit/s
AVI:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. rozmiar pliku 4 GB (MOV) lub 2 GB (Motion-JPEG),
maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Wbudowany mikrofon stereo,
Redukcja szumu wiatru,
Regulowana głośność nagrywania.
• 1920 x 1080 (Full HD 60p)
• 1920 x 810 (HD)
• 1280 x 720 (HD)
• 640 x 480 (VGA)
• 320 x 240 (QVGA)
Wbudowany mikrofon stereo
• 1920 x 1080 (Full HD 60p/30p)
• 1280 x 720 (HD 60p/30p)
Maksymalna długość: 14 min. w Full HD i 27 min. w HD
Ogniskowanie AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy/oka, Śledzenie AF, 49 strefowy, wielostrefowy użytkownika, 1 strefowy, punktowy (Pinpoint)
• Ustawienie AF po zbliżeniu oka
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Wskazanie punktu AF dotykiem na ekranie LCD, podczas korzystania z wizjera (funkcja Touch Pad AF)
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), Wspomaganie MF w trybie dotykowym, Focus Peaking
• Zakres detekcji od -4 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy (Pinpoint)
• Ustawienie AF po zbliżeniu oka
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Wskazanie punktu AF dotykiem na ekranie LCD, podczas korzystania z wizjera (funkcja Touch Pad AF)
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), AF+MF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od 0 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda
Hybrydowy AF oparty o detekcję kontrastu i detekcję fazową z systemem FAST AF, MF
• Strefy AF: 81-obszarowy wielopolowy AD (detekcja kontrastu), 37-obszarowy wielopolowy AF (detekcja fazowa), Wszystkie cele, Obszar grupy celów (9-obszarów), Pojedynczy cel
• Wielkość ramki AF: wybierana z 800 punktów AF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
• Wspomaganie AF - wbudowana dioda
AF hybrydowy oparty na detekcji fazy i kontrastu, MF
• 247 punktowy system detekcji kontrastu
• Strefy AF: wielostrefowy, centralny, wybrany punkt AF, śledzenie AF, dotykowy AF
• Wykrywanie twarzy
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda
AF Hybrydowy TTL oparty o detekcję kontrastu i detekcję fazową, MF
• Tryby pól AF: Strefa (49 stref EVF/LCD 7x7), Multi
• Zmienny rozmiar ramki AF (5 rodzajów)
• Tryb napędu AF: Pojedynczy , Ciągły, Ręczny MF
• Dioda wspomagająca AF
• Funkcja wykrywania twarzy
Pomiar światła System pomiaru 1728 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (f/2.0, ISO100)
System pomiaru 144 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100)
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100)
Tryby pomiaru:
• Matrycowy
• Centralnie ważony,
• Centralny punktowy
Pomiar TTL 256 segmentowy
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy,
• Uśredniony,
• Punktowy
Ostrość od zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 4 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) i bracketing balansu bieli (3 klatki)
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) i bracketing balansu bieli (3 klatki)
Auto, Słoneczny dzień, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
• 8 trybów predefiniowanych
• ustawienia własne wg wzorca,
• korekcja balansu bieli (w zakresie +/- 7, w 2 osiach niebieski/bursztynowy, magenta/zielony)
• bracketing balansu bieli
Auto, Światło dzienne, Cień, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca
• ustawienia temperatury barwowej w skali Kelvina,
• bracketing balansu bieli
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV (+/- 3.0 EV dla filmów)
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV (+/- 3.0 EV dla filmów)
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV
• Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3 lub 2/3 EV
• Regulacja standardowej wartości pomiaru ekspozycji: w krokach co 1/6 EV, w zakresie +/- 1EV
• Tryby HDR1 i HDR2 oraz bracketing HDR
Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki, +/- 3 EV z krokiem co 1/3 EV
• Kompensacja z zakresie +/- 3 EV z krokiem co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Bracketing dynamiki tonalnej: 100, 200, 400%
• Wielokrotna ekspozycja
Programy Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryby własne (C1-C3), Tryb filmowania kreatywnego
• Tryb Kreatywne sterowanie: Ekspresyjny, Retro, Dawne dni, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Czarno-białe, Dynamiczne czarno-białe, Ziarniste czarno-białe, Gładkie czarno-białe, Mocny obraz, Wysoka dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Zabawka pop, Pominięcie wybielania (filtr Bleach Bypass), Efekt miniatury, Miękka ostrość, Fantazja, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny, Słoneczny obraz
Inteligentne Auto (iA), iA+, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryby własne (C1-C3), Tryb filmowania kreatywnego
• Programy tematyczne (SCN): Czysty portret, Jedwabista cera, Miękkie podświetlenie, Czysty podświetlony, Nastrój zrelaksowania, Słodka twarzyczka dziecka, Wyrazista sceneria, Czyste błękitne niebo, Romantyczna zorza zachodu, Żywa poświata zachodu, Lśniąca woda, Pogodna noc, Chłodne nocne niebo, Ciepły krajobraz nocny, Nocny krajobraz artystyczny, Roziskrzone oświetlenie, Czysty portret nocny, Miękki obraz kwiatu, Apetyczne danie, Smakowity deser, Zatrzymaj zwierzę w ruchu, Czyste zdjęcie sportowe, Monochromatyczny
• Tryb Kreatywne sterowanie: Ekspresyjny, Retro, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Dynamiczne czarno-białe, Mocny obraz, Wysoka dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Efekt miniatury, Miękka ostrość, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny.
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Czas B, Filtry artystyczne (ART), Podwodne zdjęcia szerokokątne / makro
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Zdjęcia sportowe, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Tryb DIS, Makro, Makro przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter Makro, 3D (z obiektywem 3D)
• Filtry artystyczne: Pop Art, Zmiękczona ostrość, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Przetwarzanie Crossowe, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika "Key Line", Akwarela, Efekt zmiękczonej ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białych krawędzi, Efekt ramki, Efekt światła gwiazd, Efekt czarno-biały, Tonacja obrazu (sepia, niebieski, purpurowy, zielony)
Auto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Użytkownika (C1, C2), Priorytet obiektywu (i), Smart Jump Shot, Wi-Fi
• Programy tematyczne (SCN) : Upiększenie, Krajobraz, Makro, Zamrożenie akcji, Głęboka tonacja, Panorama, Wodospad, Sylwetka, Zachód Słońca, Noc, Sztuczne ognie, Smuga światła, Zdjęcie kreatywne, Najlepsza twarz, Wielokrotna ekspozycja, Zdjęcia 3D
Auto, Automatyka programowa (P), Ekspozycja Manualna (M), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S),
• Filtry artystyczne (Adv): Zabawkowy aparat, Miniatura, Kolorystyka Pop, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Dynamiczna tonacja, Zmiękczona ostrość, Częściowy kolor (Czerwony/ Pomarańczowy/ Żółty/ Zielony/ Niebieski/ Fioletowy)
Zdjęcia seryjne Migawka elektroniczna:
• Tryb super szybki (SH): szybkość 40, 20, 7.5 lub 2 kl./s,
maksymalnie 40 zdjęć w formacie RAW lub 120 zdjęć w formacie JPEG
Migawka mechaniczna:
• Tryb szybki (H): szybkość 12 kl./s (AFS) lub 7.5 kl./s (AFC),
• Tryb średni (M): szybkość 7.5 kl./s z LV,
• Tryb wolny (L): szybkość 2 kl./s z LV,
maksymalnie 40 zdjęć w formacie RAW lub 100 zdjęć w formacie JPEG
• Tryb super szybki (SH): szybkość 20 kl./s, rozdzielczość ograniczona do 4 Mpix.
• Tryb szybki (H): szybkość 6 kl./s,
• Tryb średni (M): szybkość 4 kl./s z LV,
• Tryb wolny (L): szybkość 2 kl./s z LV, maksymalnie 18 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG
• Tryb H: z szybkością do 10 kl./s w serii do 41 zdjęć RAW lub 95 zdjęć JPEG (S-AF)
• Tryb L: z szybkością do 6 lub 6.5 kl./s (w zależności od obiektywu) w serii do 50 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci dla formatu JPEG (C-AF)
• Zdjęcia z interwałem czasowym 1s - 24h, od 1 do 999 zdjęć
Z szybkością do 9 kl./s • Z szybkością do 8 kl./s do 47 klatek JPEG
• Z szybkością 3 kl./s do zapełnienia karty pamięci dla JPEG
• Zdjęcia z interwałem czasowym w zakresie od 1 s do 24 godz. (maksymalnie do 999 klatek).
Lampa błyskowa Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 12.0 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk wymuszony, Błysk wymuszony wyłączony
• Zakres pokrycia błyskiem: jak dla obiektywu o ogniskowej 24 mm (dla ekwiwalentu klatki 35 mm)
• Sterowanie bezprzewodowe zewnętrznymi lampami błyskowymi (zintegrowany nadajnik zdalnego sterowania)
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 12.0 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk wymuszony, Błysk wymuszony wyłączony
• Zakres pokrycia błyskiem: jak dla obiektywu o ogniskowej 24 mm (dla ekwiwalentu klatki 35 mm)
• Sterowanie bezprzewodowe zewnętrznymi lampami błyskowymi (zintegrowany nadajnik zdalnego sterowania)
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W komplecie z aparatem lampa błyskowa TTL FL-LM2, o liczbie przewodniej 7 (dla ISO 100).
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne 4 grupy (3 grupy zewnętrznych lamp błyskowych + lampa znajdującą się w komplecie z aparatem). Wyzwalane i kontrolowane z lampy błyskowej FL-LM2.
• Synchronizacja do 1/320 s, od 1/125 s do 1/8000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV,
• Bracketing błysku: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Tryby pracy: Błysk automatyczny, Redukcja czerwonych oczu, Dopełniający, Wyłączenie błysku, Redukcja czerwonych oczu i synchronizacja z długimi czasami migawki (I kurtyna), synchronizacja z długimi czasami migawki (I lub II kurtyna ), Manualna regulacja:1/1(pełna moc) - 1/64
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 11 (ISO 100) Brak wbudowanej lampy błyskowej
• W komplecie z aparatem zewnętrzna lampa błyskowa EF-X8 (Super Intelligent Flash) o liczbie przewodniej 8 (ISO 100), 11 (ISO 200)
• Funkcje: Auto, Redukcja efektu czerwonych oczu, Błysk wymuszony, Synchronizacja z długim czasem ekspozycji, Synchronizacja na tylną kurtynę, Błysk stłumiony, Sterowanie
• Synchronizacja do 1/180s
Złącze hot-shoe Tak Tak Tak Tak Tak
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) 2 s lub 12 s lub użytkownika (w zakresie 1-30 s)
• Zdjęcia z interwałem czasowym 0.5, 1, 2 lub 3 s, od 1 do 10 zdjęć
od 2 do 30 s ( z krokiem co 1 s) 10 lub 2s
Karta pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) zgodne z UHS-I Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) zgodne z UHS-I Secure Digital (SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi,
Do filmowania zalecane karty Class 6
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) z obsługą UHS-1 Karty pamięci Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-II)
LCD odchylany i obrotowy, 3 calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy OLED, 1.036.000 punktów, 100% pokrycie kadru,
regulowana jasność, kontrast i kolorystyka (w 7 poziomach)
odchylany i obrotowy, 3 calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy OLED, 614 000 punktów, 100% pokrycie kadru,
regulowana jasność i kolorystyka (w 7 poziomach)
nachylany (do góry do 80 stopni / do dołu do 50 stopni), 3 calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.037.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo.
Uchylany i obrotowy, 3 calowy, dotykowy, kolorowy Super AMOLED, 1.037.000 punktów (FVGA 720x480), odchylany w górę i w dół, 3 calowy, kolorowy, TFT LCD, 1.040.000 punktów, proporcje 3:2, pokrycie 100% kadru, powłoka ze szkła hartowanego
Wizjer elektroniczny, kolorowy OLED, 2.359.000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: x 1.34, korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0, punkt oczny: 21 mm, czujnik zbliżenia oka elektroniczny, kolorowy OLED, 1 744 000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: x 1.34, korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0, punkt oczny: 21 mm, czujnik zbliżenia oka Elektroniczny, 2.360.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie 1.3x (w stylach 1, 2 celownika) lub 1.48x (w stylu 3 celownika), punkt oczny 21 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +2, kontrola jasności i temperatury barwowej, 3 style celownika
• Opcjonalna muszla oczna EP-13.
Elektroniczny, podnoszony (do góry o kąt do 80 stopni) 2.359.000 punktów (1024x768), 100% pola widzenia, powiększenie x 1.0, korekcja dioptrii Elektroniczny, kolorowy, OLED, 0.5 calowy, rozdzielczość 2.360.000 punktów, pokrycie 100% kadru, punkt oczny 23 mm, powiększenie x0.77, korekcja dioptrii od -4 do +2, kąty widzenia: 38 stopni (diagonalnie), 31 stopni (horyzontalnie), wbudowany czujnik zbliżenia oka
Komunikacja i złącza Złącze USB 2.0 Hi Speed, wyjście Mikro HDMI (Typu D) , wejście mikrofonu stereo mini jack o średnicy 3.5 mm, wejście na wężyk spustowy o średnicy 2.5 mm, wyjście słuchawek stereo mini jack o średnicy 3.5 mm, Gniazdo synchronizacji lampy błyskowej
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11 b/g/n
• Obsługa NFC-F (Near Field Communication) ISO/IEC 18092
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1,
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście audio-wideo (NTSC/PAL), wyjście Mini HDMI (Typu C) , wejście mikrofonu stereo mini jack o średnicy 3.5 mm, wejście na wężyk spustowy o średnicy 2.5 mm, wyjście słuchawek stereo mini jack o średnicy 3.5 mm, Gniazdo synchronizacji lampy błyskowej
• Wbudowana bezprzewodowa karta sieciowa Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1,
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Micro HDMI typu-D, złącze X-synch, wejście mikrofonu, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• wbudowany modułu sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
• Obsługa GPS poprzez telefon smartfone połączony siecią Wi-Fi
• Funkcjonalności Wi-Fi: Zdalne wyzwalanie migawki, podgląd Live View, sterowanie P, A, S, M, podgląd Live Bulb i możliwość udostępniania zdjęć za pomocą ekranu dotykowego kompatybilnego smartfonu.
Złącze USB 2.0 Hi-Speed, wyjście HDMI 1.4a (PAL/NTSC),
• Wbudowana karta sieciowa Wi-Fi (IEEE 802.11 b/g/n), złącze 3.5 mm dla zewnętrznego mikrofonu
• Obsługa NFC (Near Field Communication)
• Opcjonalnie odbiornik GPS WGS84
Złącze USB 2.0 Hi-speed, wyjście mini HDMI typu C, wejście mikrofonu stereo / wężyka zdalnego sterowania o średnicy 2.5 mm, złącze synchronizacji zewnętrznych lamp błyskowych
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11 b/g/n
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RR-90
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy DMW-BLF19 (7.2 V, pojemność 1860 mAh, wydajność ok. 500 zdjęć),
• opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) DMW-BGGH3
Akumulator litowo-jonowy DMW-BLF19 (7.2 V, pojemność 1860 mAh, wydajność ok. 540 zdjęć),
• opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) DMW-BGGH3
Akumulator litowo-jonowy BLN-1 (wydajność ok 330 zdjęć)
• opcjonalny uchwyt pionowy HLD-7 umożliwiający dodatkowe zasilanie drugim akumulatorem BLN-1
• opcjonalny zasilacza sieciowy AC-3.
Akumulator litowo-jonowy BP1410 Akumulator litowo-jonowy NP-W126 (7.2V, pojemność 1260 mAh, wydajność ok 350 zdjęć)
• Opcjonalny pionowy uchwyt na baterie VG-XT1
Akcesoria Akumulator litowo-jonowy DMW-BLF19, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, instrukcja, zaślepka złącza hot-shoe, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 9.5 PE,
• SILKYPIX Developer Studio 4.1 SE,
• LoiloScope (wersja testowa),
• sterowniki
Akumulator litowo-jonowy DMW-BLF19, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, kabel audio-wideo, instrukcja, sterowniki, rysik, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 8.5 PE,
• SILKYPIX Developer Studio 3.1 SE,
• LoiloScope (wersja testowa),
• sterowniki
Akumulator BLN-1, ładowarka BCN-1, lampa błyskowa FL-LM1/2, kabel USB/wideo, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2, instrukcja obsługi. Akumulator litowo-jonowy BP1410, ładowarka, pasek, instrukcja, kabel USB, płyta z oprogramowaniem:
• iLauncher
• Adobe Photoshop Lightroom 5
Akumulator litowo-jonowy NP-W126, ładowarka BC-W126, pasek, zaślepki, CD-ROM, instrukcja, lampa błyskowa EF-X8
Waga 480 g (bez akumulatora i karty pamięci)
560 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
470 g (bez akumulatora i karty pamięci)
550 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
855 g (z akumulatorem, karta pamięci i obiektywem 12-35mm f/2.8)
1010 g (z akumulatorem, karta pamięci i o
443 g (bez akumulatora)
ok. 497 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
375 g (bez akumulatora) 390 g (bez akumulatora i karty pamięci)
440 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 132.9 x 93.4 x 83.9 mm 132.9 x 93.4 x 82.0 mm 130.4 x 93.5 x 63 mm (bez elementów wystających) 127 x 95.5 x 41.7 mm 129 x 89.8 x 46.7 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Elektroniczna poziomica (w 3 osiach).
Opcjonalny interfejs DMW-YAGH
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią.
Magnezowy korpus.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Elektroniczna poziomica (w 3 osiach).
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią.
Magnezowy korpus.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
5-osiowa stabilizacja obrazu (przechylanie na boki/ kołysanie przód /tył /przesuniecie w pionie/przesunięcie w poziomie/obracanie) o wydajności wg producenta 4 EV.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Odporność na kurz, zachlapania i mróz do -10 stopni C (uszczelnienia).
Magnezowy korpus.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB. Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych (10 rodzajów) w tym Provia, Astia, Velvia oraz tryby zdjęć czarno-białych z filtrami kolorów, PRO Neg Hi, PRO Neg. Std., Sepia
Funkcja elektronicznej poziomicy
Odporność na mróz do -10 stopni C
Konstrukcja uszczelniona, odporna na kurz i wodę (może pracować w zakurzonym i wilgotnym otoczeniu).
Magnezowy korpus
Opcjonalny uchwyt MHG-XT
Przestrzenie kolorów sRGB i Adobe RGB
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
Brak ocen
3.60 (1)
4.70 (8)
4.80 (1)
4.80 (12)
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu