|
|
|
|
|
|
Producent |
Sony | Sony | Sony | Canon | Nikon |
Model |
A7 II | A7 | Alpha SLT-A99 | EOS 5D Mark III | D750 |
Data premiery |
2014-11-20 |
2013-10-16 |
2012-09-12 |
2012-03-02 |
2014-09-12 |
Liczba pikseli |
24.3 Mpix |
24 Mpix |
24 Mpix |
22.1 Mpix |
24.3 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
Format 35 mm:
• 6000 x 4000
• 3936 x 2624
• 3008 x 2000
• Do 12416 x 1856 w trybie panoramy
Format APS-C L:
• 3936 x 2624
• 3008 x 2000
• 1968 x 1312 |
• 6000 x 4000 (RAW, JPEG)
• 3936 x 2624 (JPEG)
• 3008 x 2000 (JPEG)
• Do 12416 x 1856 w trybie panoramy |
Format FF:
• 6000 x 4000 (RAW, JPEG)
• 3936 x 2624 (JPEG)
• 2640 x 1760 (JPEG)
Format APS-C:
• 3936 x 2624 (RAW, JPEG)
• 2640 x 1760 (JPEG)
• 1728 x 1152 (JPEG)
Format 16:9 FF:
• 6000 x 3376 (JPEG)
• 3936 x 2216 (JPEG)
• 2640 x 1488 (JPEG)
Format 16:9 APS-C
• Tryby sweep panoramy (max. 12416 x 1856 lub 5536 x 2160) |
• 5760 x 3840 (RAW,JPEG),
• 3960 x 2640 (M-RAW)
• 3840 x 2560 (JPEG)
• 2880 x 1920 (S-RAW, JPEG)
• 1920 x 1280 (JPEG)
• 720 x 480 (JPEG) |
Format FX (36x24):
• 6016 x 4016, 4512 x 3008, 3008 x 2008
• 1.2x (30x20) 5008 x 3336, 3752 x 2504, 2504 x 1664
Format DX (24x16):
• 3936 x 2624, 2944 x 1968, 1968 x 1312
Zdjęcia formatu FX wykonane w trybie podglądu filmu na żywo:
• 6016 x 3376, 4512 x 2528, 3008 x 1688
Zdjęcia formatu DX wykonane w trybie podglądu filmu na żywo:
• 3936 x 2224, 2944 x 1664, 1968 x 1112 |
Matryca |
35.8 x 23.9 mm (FF), Exmor CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli 24.7 MPix,
• elektromagnetyczny mechanizm samooczyszczania matrycy |
35.8 x 23.9 mm (FF), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli 24.7 MPix,
• elektromagnetyczny mechanizm samooczyszczania matrycy |
35.8 x 23.9 mm (FF), Exmor CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli 24.7 MPix,
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i elektromagnetyczny mechanizm wibracyjny) |
36 x 24 mm (Full-frame) CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 23.4 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
35.9 x 24.0 mm (FX) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 24.9 Mpix,
ultradźwiękowy mechanizm samooczyszczania matrycy |
Procesor obrazu |
BIONZ X |
BIONZ X |
BIONZ |
DIGIC 5+ |
EXPEED 4 |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Extra Fine/ Fine/ Standard
• Filmy: XAVC S: MPEG-4 AVC/H.264, AVCHD: MPEG-4 AVC/H.264, MP4: MPEG-4 AVC/H.264
• Dźwięk: XAVC S: LPCM, 2ch, AVCHD: Dolby Digital (AC-3), 2ch, Dolby Digital Stereo Creator, MP4: MPEG-4 AAC-LC, 2ch |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Extra Fine/ Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: Stereo Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC stereo |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (14 bit, pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Extra Fine / Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 Progressive (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC, 2 kanały |
• Zdjęcia:
JPEG (EXIF 2.3, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW (14bit, pliki .CR2), M-RAW (10.5 Mix), S-RAW (5.5 Mpix),
JPEG+RAW, JPEG+M-RAW, JPEG+
S-RAW
• Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: MOV (H.264, MPEG-4)
• Dźwięk: liniowy PCM |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez), NEF+JPEG,
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV, H.264/MPEG-4 AVC
• Dźwięk: Liniowy PCM |
Zakres ISO |
Auto (100-6400 - regulowany dolny i górny zakres),
ręcznie: 100-25600 ISO z krokiem co 1/3 EV
tryb rozszerzony ISO 50
FIlmy: ISO 200-25600
|
Auto (100-6400 - regulowany dolny i górny zakres),
ręcznie: 100-25600 ISO z krokiem co 1/3 EV
tryb rozszerzony ISO 50
|
Auto (ISO 100 – 6400, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy),
100-25600 ISO w skoku co 1/3 EV,
50 ISO zakres rozszerzony |
Auto (100-12800 ISO), 100 - 25600 ISO w skoku co 1/3 EV,
Tryby rozszerzone poniżej ISO 100: 50 ISO (tryb L) Tryby rozszerzone powyżej ISO 25600: 51200 ISO (tryb H1), 102400 ISO (tryb H2)
Tryb Auto ISO z określeniem minimalnego czasu migawki |
Auto, 100 - 12800 ISO w skoku 1/3 lub 1/2 EV
• 4 tryby Lo poniżej ISO 100: 0.3/0.5/0.7/1 (ISO 50),
5 trybów Hi powyżej ISO 6400: 0.3/0.5/0.7/1/2 (ISO 51200)
|
Migawka |
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/8000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb |
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/8000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb |
szczelinowa sterowana elektronicznie, 30-1/8000 s w krokach co 1/3 lub 1/2 EV, Bulb
• Żywotność: 200 tys. cykli |
Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości.
30 s - 1/8000 s w krokach co 1/2 lub 1/3 EV, Bulb
żywotność: 150 tys. zdjęć
tryb cichych zdjęć (pojedynczych i seryjnych) |
Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości.
• 30s - 1/4000s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb, X200
|
Konstrukcja obiektywu |
Z bagnetem Sony E |
Z bagnetem Sony E |
Z bagnetem Sony Alpha (Minolta A) w tym obiektywy DT w trybie APS-C,
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 lub x1.5 w trybie APS-C |
Z bagnetem Canon EF, (brak obsługi EF-S)
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 |
Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 w trybie FX lub x1.5 w trybie DX |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
4x |
4x |
4x |
0x |
0x |
Stabilizacja obrazu |
Tak |
Nie |
Tak |
Nie |
Nie |
Zapis wideo |
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60p/50p/30p//25p/24p, XAVC S, 50 Mbit/s)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60p/50p, AVCHD, 28 Mbit/s)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60i/50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p/24p, AVCHD, 17 lub 24 Mbit/s, FX/FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s) z szybkością 30 lub 25 kl./s
• 640 x 480 (VGA, MP4, 3 Mbit/s) z szybkością 30 lub 25 kl./s
Wbudowany mikrofon stereo
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon ECM-CG50/ XLR-K1M |
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60p/50p, AVCHD, 28 Mbit/s)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60i/50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p/24p, AVCHD, 17 lub 24 Mbit/s, FX/FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s) z szybkością 30 lub 25 kl./s
• 640 x 480 (VGA, MP4, 3 Mbit/s) z szybkością 30 lub 25 kl./s
Wbudowany mikrofon stereo
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon ECM-CG50/ XLR-K1M
|
W trybie PAL:
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60p/50p, AVCHD, 28 Mbit/s, PS)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60i/50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60i/50i, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p/24p, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p/24p, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s, 30 lub 25 kl./s)
• 640 x 480 pix (VGA), MP4, 3 Mbit/s, 30 lub 25 kl./s)
Wbudowany mikrofon stereo lub mikrofon ECM-ALST1 (z użyciem dostarczonego adaptera stopki) / ECM-CG50/XLR-K1M |
• 1920 x 1080 pix (HD 16:9 1080p) z szybkością 29.97, 25, 23.976 kl./s,
• 1280 x 720 pix (HD 720p) z szybkością 59.94, 50 kl./s,
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 29.97, 25 kl./s,
Kompresja: ALL-I, IPB
Maks. długość filmów do 4 GB lub 29 min. 59
Sterowanie ekspozycją: Auto, Priorytet przysłony, Priorytet migawki, Ręczna ekspozycja
Obsługa kodów czasowych do synchronizacji wielu aparatów podczas filmowania
Wbudowany mikrofon mono |
• 1920x1080 (Full HD 1080p) z szybkością 59.94 kl/s (progresywne), 50 kl/s, 30 kl/s, 25 kl/s, 24 kl/s
• 1280x720 (HD) z szybkością 60 (59.94) kl./s, 50 kl/s
Wbudowany mikrofon monofoniczny lub opcjonalny zewnętrzny mikrofon stereofoniczny, możliwość regulowania czułości
Filmy poklatkowe |
Ogniskowanie |
AF hybrydowy z wykrywaniem kontrastu i detekcją fazową (Fast Hybrid AF)
• Obszary AF w trybie detekcji kontrastu: Wielopolowy (wybór automatyczny z 25 punktów AF), Centralnie ważony, Nastawianie ostrości na wybrany punkt.
• Obszary AF w trybie detekcji fazowej: 117 punktowy,
• Tryb APS-C: 99 punktów (detekcja AF) / 25 punktów (detekcja kontrastu)
• Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Ciągły AF-C , DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od -1 do 20 EV (ISO 100 i obiektyw f/2.8).
• Funkcja śledzenia ostrości.
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED o zasięgu do 3 m |
AF hybrydowy z wykrywaniem kontrastu i detekcją fazową (Fast Hybrid AF)
• Obszary AF w trybie detekcji kontrastu: Wielopolowy (wybór automatyczny z 25 punktów AF), Centralnie ważony, Nastawianie ostrości na wybrany punkt.
• Obszary AF w trybie detekcji fazowej: 117 punktowy
• Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Ciągły AF-C , DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100 i obiektyw f/2.8).
• Funkcja śledzenia ostrości.
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED o zasięgu do 3 m |
Autofokus z wykrywaniem fazy TTL, system Dual AF
• Czujnik 1: czujniki liniowe CCD, Czujnik 2: czujniki wykrywania fazy w płaszczyźnie ogniskowej
• Pola AF czujnika 1: 11-punktów AF (11 punktów krzyżowych),
• Pola AF czujnika 2: 102 pola wspomagające
• Zakres czujnika 1: -1 EV do 18 EV (dla ISO 100 i obiektywu f/2.8)
• Tryby AF: Pojedynczy (AF-S), Automatyczny (AF-A), Ciągły (AF-C), Ciągły ze wspomaganiem mapą głębi (AF-D), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF
• Strefa wyznaczania ostrości: Szeroka (automatyczna, 19 pól), strefowa, punktowa, lokalna
• Funkcja śledzenia obiektu
• Funkcja wykrywania i rejestracji twarzy (do 8)
• Dostrajanie AF (korekcja FF/BF)
• Asysta AF: wbudowana dioda LED o zasięgu od 1 do 7 m
• Podgląd głębi ostrości |
Detekcja fazowa TTL-CT-SIR,
• 61 punktowy AF (w tym 41 punktów krzyżowych f/4 i 5 punktów podwójnie krzyżowych f/2.8),
Ilość punktów krzyżowych AF zależy od zastosowanego obiektywu
• Wybór punktu AF: automatyczny: 61-punktowy, ręczny pojedynczy punkt AF (do wyboru 61, 41 krzyżowych, 15 lub 9 punktów), ręczny punktowy AF, ręczny rozszerzenie punktowego AF do 4 punktów (góra, dół, lewo, prawo), ręczny rozszerzenie punktowego AF do otaczających 8 punktów, ręczny strefowy AF,
• Niezależny wybór punktów systemu AF w przypadku ujęć w pionie i w poziomie
• Tryby AF: One-Shot (pojedynczy), AI Servo (ciągły), AI Focus (automatyczny wybór pojedynczy lub ciągły), Tryb Manualny (MF)
• Zakres detekcji: od -2 do 18 EV (przy temp. 23°C i czułości ISO 100, dla centralnego punktu AF f/2.8),
• Asysta AF: zewnętrzna lampa błyskowa
• Podgląd głębi ostrości
• Dostrajanie AF (korekcja FF/BF +/- 20 stopni) dla 40 obiektywów (ustawienia szerokokątne i telefoto dla obiektywów zmiennoogniskowych). Zapamiętywanie regulacji dla obiektywu wg numeru seryjnego
• AF w trybie Live View (LV): Tryb szybki (detekcja fazowa), Tryb czasu rzeczywistego (detekcja kontrastu), Tryb wykrywania twarzy (detekcja kontrastu), MF (powiększenie obrazu 5x lub 10x w dowolnym punkcje ekranu)
• Dostępne proporcje w LV: 3:2, 4:3, 16:9, 1:1 |
Detekcja fazowa TTL, Nikon Multi-CAM 3500 II,
51 punktowy AF (w tym 15 punktów krzyżowych), możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru jednego z 51 lub 11 pól AF,
• Strefy AF: Jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (9, 21 lub 51 punktów), śledzenie 3D, automatyczny wybór pola AF.
• Tryby napędu AF: Pojedynczy AF (AF-S), Ciągły AF (AF-C), Ręczne ustawianie ostrości (MF), Tryb cichej migawki (Q)
• Zakres detekcji: od -3 do +19 EV (ISO 100, 20°C),
• Pomiar w trybie Live View: detekcja kontrastu w dowolnej części kadru,
• Tryb pola AF (Live View): AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, śledzenie obiektów w ruchu AF.
• Asysta AF: dioda o zasięgu do 3m
• Podgląd głębi ostrości |
Pomiar światła |
Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony |
Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony |
Pomiar 1200 strefowy,
Zakres: -2 EV do 17 EV (dla odpowiednika ISO 100 i obiektywu F1.4)
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony |
iFCL (Focus Colour Luminance) 63-strefowy, dwuwarstwowy fotoelement krzemowy (SPC) TTL,
Tryby pomiaru:
• matrycowy 63-strefowy ,
• centralnie ważony uśredniony,
• skupiony (ok 6.2% kadru)
• punktowy (ok 1.5% kadru)
Zakres pomiaru: od 1 do 20 EV (dla 50mm, f/1.4, ISO100) |
TTL korzystający z czujnika RGB o rozdzielczości 91000 pikseli.
Tryby pomiaru:
• matrycowy 3D Colour Matrix III - obiektywy typu D/G/E
• matrycowy Colour Matrix III - pozostałe obiektywy z procesorem
• matrycowy Colour Matrix - pozostałe obiektywy bez procesora, jeśli użytkownik wprowadzi ich dane.
• punktowy: pomiar w kole o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF (w centralnym polu AF, gdy jest używany obiektyw bez procesora),
• centralnie ważony: 75% wagi pomiaru do obszaru o średnicy 12 mm (lub 8, 15 i 20 mm) na środku kadru. Możliwy pomiar na podstawie uśrednienia całego kadru (w przypadku obiektywu bez procesora używana jest średnica 12 mm lub cały kadr). ,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV lub od 2 do 20 EV w trybie pomiaru punktowego (dla f/1.4, ISO100, 20°C) |
Ostrość od |
zależnie od obiektywu |
zależnie od obiektywu |
Zależnie od obiektywu |
W zależności od obiektywu |
zależne od obiektywu |
Balans bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (4 rodzaje), Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (15-stopniowa purpura / zieleń)
• bracketing balansu bieli (3 klatki) |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (4 rodzaje), Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (15-stopniowa purpura / zieleń)
• bracketing balansu bieli (3 klatki) |
Auto, Dzień słoneczny, Cień, Dzień pochmurny, Żarówka, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• 3 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 9900 K)
• Korekcja i bracketing balansu bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K ze skokiem 100 K)
• Korekcja balansu bieli w 2 osiach B/A i M/G w +/- 9 krokach
• Braketing balansu bieli: 3 zdjęcia z krokiem 1, 2 lub 3. |
Auto (2 rodzaje), Światło żarowe, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Światło słoneczne, Lampa błyskowa, Chmury, Cień,
• 6 ustawień własnych wg wzorca lub na podstawie wykonanego zdjęcia,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K)
• Korekcja balansu bieli
• Braketing balansu bieli: od 2 do 3 zdjęć z krokiem 1, 2 lub 3. |
Kompensacja ekspozycji |
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 i 3 EV (2 i 3 EV - tylko 3 klatki)
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range)
• Optymalizacja zakresu dynamiki (DRO), bracketing DRO |
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 i 3 EV (2 i 3 EV - tylko 3 klatki)
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range)
• Optymalizacja zakresu dynamiki (DRO), bracketing DRO |
• Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV (2 i 3 EV tylko dla 3 klatek)
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range)
• Funkcja D-Range Optimizer
|
• Kompensacja: +/-5 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 (można powiązać za automatycznym bracketingiem ekspozycji).
Priorytet jasnych tonów
Automatyczna optymalizacja oświetlenia (4 nastawy)
• Bracketing: 2,3,5 lub 7 klatek, +/- 3 EV, w krokach co 1/2 lub 1/3 EV
• Wielokrotna ekspozycja (2-9 ekspozycji)
• Tryb HDR (wysoki zakres dynamiki tonalnej): Auto, +/- 1, 2 lub 3 EV, 5 rodzajów efektów HDR |
• Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: od 2 do 9 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 lub 3 EV.
• Funkcja Active D-Lighting: Auto, 5 poziomów, Wyłączona.
• Braketing funkcji Active D-Lighting: 2, 3 lub klatek |
Programy |
iAuto, iAuto+ (Superior Auto), Program (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Sweep Panorama, Film, Własne (1,2) |
iAuto, iAuto+ (Superior Auto), Program (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Sweep Panorama, Film, Własne (1,2) |
Auto (iAUTO, zaawansowana automatyka), Zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), Preselekcja czasu (S), Preselekcja przysłony (A), Ręczny (M), Wybór sceny, Panorama, Tele-zoom, Priorytet zdjęć seryjnych, Film
• Programy tematyczne: Portret, krajobraz, makrofotografia, sport, zachód słońca, portret nocą, scena nocna, zdjęcia z ręki o zmierzchu,
• Style kreatywne: Standardowy, żywy, neutralny, czysty, głęboki, jasny, portret, krajobraz, zachód słońca, scena nocna, jesienne liście, czarno-biały, sepia, kontrast (–3 do +3), nasycenie barw (–3 do +3), ostrość (–3 do +3)
• Efekty cyfrowe: 11 trybów (15 efektów): posteryzacja (kolor, cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, aparat-zabawka, miękki high-key, miękka ostrość, HDR, obraz czarno-biały z bogatymi przejściami tonalnymi, miniatura |
Auto+, Program AE (P), Priorytet przysłony (Av), Priorytet migawki (Tv), Manualny (M), Bulb (B), 3 tryby użytkownika (C1-C3),
• Style obrazu: Standardowy, Portret, Krajobraz, Neutralny, Wierny, Monochromatyczny, Własny (x3) |
Auto (zielony), Automatyka programowa z fleksją programu (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Użytkownika (U1, U2), Bez lampy,
• Programy tematyczne (SCN): portret, krajobraz, dzieci, sport; makro; nocny portret; nocny krajobraz, impreza, plaża/śnieg, zachód słońca, świt, portret zwierzaka, przy świecach, kwiaty, kolory jesieni, jedzenie, zarys, high key, low key.
• System Picture Control 2: Standardowy, Neutralny, Żywy, Monochromatyczny, Portret i Krajobraz, ustawienia osobiste. |
Zdjęcia seryjne |
5 lub 2.5 kl./s |
• Szybkość w trybie ciągłym do 2.5 kl./s |
Szybkość zdjęć seryjnych:
• Hi: maks. około 6 kl./s dla FF i 7 kl./s dla APS-C,
• Lo: około 2.5 kl./s dla FF i APS-C
• Tryb priorytetu zdjęć seryjnych Tele-zoom: do wyboru maksymalnie ok. 10/8 kl./s
• Maksymalna ilość zdjęć w serii: RAW: 15, RAW+JPEG: 12, JPEG Extra fine: 15, JPEG Fine: 24, JPEG Standard: 29 (Przy korzystaniu z karty pamięci SD zgodnej z UHS-I) |
• Tryb Hi z szybkością do 6 kl./s
• Tryb Lo z szybkością do 3 kl./s
• Tryb cichych zdjęć seryjnych z szybkością do 3 kl./s
maksymalnie 16270 zdjęć w formacie JPEG (Large, Fine) lub 18 zdjęć w formacie RAW lub 7 zdjęć w formacie RAW+JPEG (Large, Fine) - przy zapisie na kartę UDMA 7 |
• Szybkość 6.5 kl./s (tryb szybki - CH), 1-6 kl./s (tryb wolny -CL)
• Szybkość 3 kl./s (cicha migawka w trybie zdjęć seryjnych) |
Lampa błyskowa |
Brak wbudowanej lampy, gniazdo Multi Interface
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Czas synchronizacji: 1/250 s
• Tryby pracy: AUTO, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu |
Brak wbudowanej lampy
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Czas synchronizacji: 1/250 s
• Tryby pracy: AUTO, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu |
Brak lampy wbudowanej,
• Sterowanie: ADI, przedbłysk TTL
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 EV
• Bracketing błysku: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV (2 i 3 EV tylko dla 3 klatek)
• Tryby pracy: Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkim czasem ekspozycji , tryb bezprzewodowy
• Zewnętrzna lampa błyskowa: lampa błyskowa do systemu Sony Alpha zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą |
Tylko zewnętrzne lampy błyskowe. Obsługa E-TTL II z lampami błyskowymi serii EX.
• Kompensacja błysku: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Synchronizacja do 1/200s
• Sterowanie lampą z poziomu menu aparatu |
Lampa wbudowana manualnie podnoszona za pomocą przycisku, i-TTL, liczba przewodnia 12/39 (ISO 100).
• Czas synchronizacji 1/200-1/250 s
• Korekcja siły błysku od - 3 EV do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing błysku: od 2 do 9 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 lub 3 EV.
• Tryby pracy: Auto, Auto z redukcją efektu czerwonych oczu, Auto z synchronizacją z długimi czasami ekspozycji, Auto z synchronizacją z długimi czasami ekspozycji i redukcją efektu czerwonych oczu, Błysk wypełniający, Redukcja czerwonych oczu, Synchronizacją z długimi czasami ekspozycji, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji i redukcją efektu czerwonych oczu, Synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, Synchronizacja na tylną kurtynkę migawki z długimi czasami ekspozycji, Lampa wyłączona, obsługa trybu synchronizacji z krótkimi czasami Auto FP High-Speed Sync
• Obsługa kreatywnego systemu oświetlenia firmy Nikon (CLS) |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
2s lub 10s |
2s lub 10s |
2s lub 10s |
2 s lub 10 s |
2, 5, 10, 20 s, od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0.5, 1, 2 lub 3 s. |
Karta pamięci |
• Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo, XC-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilne z UHS-I |
• Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo, XC-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilne z UHS-I |
Podwójne gniazdo kart pamięci:
• Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo,
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilność z UHS-1
Jedno gniazdo obsługujące oba typy kart, drugie tylko karty SD.
Tryb zapisu na dwóch kartach pamięci: Zapis równoczesny (fotografie), zapis równoczesny (filmy), zapis równoczesny (fotografie/filmy), sortowanie (JPEG/RAW), sortowanie (fotografie/filmy), kopiowanie.
Zgodność z Eye-Fi |
Dwa gniazda:
• Secure Digital (SD/SDHX/SDXC) zgodne z UHS-I
• CompactFlash typu I zgodne ze standardem UDMA 7
Wybór karty: Standardowy, Automatyczna zmiana karty, Zapis na wybraną kartę, zapis na obu kartach.
Kompatybilność z kartami Eye-Fi |
Podwójne gniazdo kart pamięci
• Secure Digital (SDHX/SDXC) zgodne z UHS-I
Dowolna karta może pełnić rolę podstawowej lub zapasowej albo służyć do osobnego zapisywania zdjęć NEF (RAW) i JPEG; zdjęcia można kopiować między kartami. |
LCD |
odchylany o 107 stopni w górę lub 41 stopni w dół, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 1.228.800 punktów, pokrycie kadru 100%
regulowana jasność
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo |
odchylany o 90 stopni w górę lub 45 stopni w dół, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%
regulowana jasność
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo |
• Główny: Odchylany i obrotowy (kąt nachylenia: 140° w górę / 180° w dół, kąt obrotu: 180° zgodnie z ruchem wskazówek zegara / 90° przeciwnie do ruchu wskazówek zegara), 3-calowy, kolorowy Xtra Fine TFT LCD, 1 228 800 punktów,
Regulowana jasność w 5 poziomach
• Pomocniczy: monochromatyczny, podświetlany |
• Główny: stały, 3.2-calowy, kolorowy TFT Clear View II, 1.040.000 punktów, pokrycie 100%, kąt widzenia ok 170 stopni,
Jasność regulowana w 7-miu poziomach.
Powłoki przeciwodblaskowe.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 30 kl./s
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny |
• Główny: uchylny (90 stopni w górę, 75 stopni w dół, na boki), 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 1.229.000 punktów, kąt widzenia 170 stopni, pokrycie 100% pola widzenia
automatyczną regulacją jasności LCD
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo,
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
|
Wizjer |
EVF (elektroniczny) 0.5 calowy OLED Tru-Finder, powiększenie: x0.71, pokrycie: 100%, punkt oczny 22 mm od ramki okularu
rozdzielczość 2.359.296 punktów
korekcja dioptrii od -4.0 do +3.0 |
EVF (elektroniczny) 0.5 calowy OLED Tru-Finder, powiększenie: x0.71, pokrycie: 100%, punkt oczny 22 mm od ramki okularu
rozdzielczość 2.359.296 punktów
korekcja dioptrii od -4.0 do +3.0 |
EVF (elektroniczny) XGA OLED Tru-Finder, 0.5 cala, 2.359.296 punktów,
powiększenie: x0.71, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny: 27 mm (od soczewki wizjera)
czujnik zbliżenia oka Eye-start AF
• Technologia półprzezroczystego lustra
|
Pentapryzmatyczny, powiększenie ok. 0.71x, pokrycie ok. 100%, korekcja dioptrii: -3 do +1 m-1, punkt oczny: ok. 21 mm (od środka soczewki okularu), matówka stała (przepuszczalny ekran LCD) |
Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.7, pokrycie: ok. 100% (w pionie i poziomie dla formatu FX), korekcja dioptrii: od -3.0 do +1.0, punkt oczny: 21 mm (–1.0 dptr., licząc od wizjera), matówka BriteView Clear Matte Mark III z ramkami pól AF i liniami kadrowania. |
Komunikacja i złącza |
USB / wejście zasilania, wyjście HDMI, wyjście słuchawkowe 3.5 mm stereo minijack
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-VPR1
• Wbudowana obsługa sieci bezprzewodowej Wi-Fi
• Obsługa NFC (Near Field Communication)
• Obsługa PIM III |
USB 2.0 Hi-Speed / wejście zasilania, wyjście HDMI, wyjście słuchawkowe 3.5 mm stereo minijack
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-VPR1
• Wbudowana obsługa sieci bezprzewodowej Wi-Fi
• Obsługa NFC (Near Field Communication)
• Obsługa PIM III |
USB 2.0 Hi-Speed miniB (MTP), wyjście mini HDMI (typu C), stopka Multi Interface (stopka akcesoriów z automatyczną blokadą), wejście zasilania DC, gniazdo mikrofonowe mini jack stereo 3.5 mm, gniazdo słuchawkowe mini jack stereo 3.5 mm, gniazdo synchro
• Wbudowany odbiornik GPS
• obsługa Print Image Matching III
• Opcjonalnie zdalne sterowanie pilotem RMT-DSLR2 |
Złącze USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B) / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC), wyjście HDMI mini typu C, wejście mikrofonu stereo (mini jack 3.5 mm), wyjście słuchawek stereo (mini jack 3.5 mm), gniazdo akcesoriów, złącze PC do lamp zewnętrznych,
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka spustowego RS-80N3 lub TC-80N3, pilota LC-5 lub RC6,
• opcjonalny transmiter WiFi WFT-E7
• opcjonalnie odbiornik GPS GP-E2
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
USB 2.0 Hi-Speed, wyjście mini HDMI (typu C), złącze modułu GPS, gniazdo mikrofonowe, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm, z zasilaniem), gniazdo słuchawek, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm),
• Wi-Fi IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, 2412 to 2462 MHz (kanały 1 do 11), zasięg ok 30 m.
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą kontrolera WR-1, WR-R10
• opcjonalnie modułu GPS GP-1
• Zgodność z PictBridge |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 270 zdjęć).
• Ładowanie przez USB
• Opcjonalnie zasilanie sieciowe |
Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 270 zdjęć).
• Ładowanie przez USB
• Opcjonalnie zasilanie sieciowe |
Akumulator litowo-jonowy NP-FM500H (pojemność 1650 mAh),
czas pracy akumulatora: ok. 500 klatek (przy pracy z LCD),
• opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-PW10AM
• opcjonalnie uchwyt pionowy/pojemnik na baterie (grip) VG-C99AM |
Akumulator litowo-jonowy LP-E6 (7.2 V, pojemność 1800mAh),
czas pracy akumulatora: ok. 950 klatek (w temp. 23°C), ok. 850 klatek (w temp 0°C)
wskaźnik naładowania: 6 poziomów + wartość procentowa
• jedna bateria litowa CR1616 (podtrzymywanie zegara i ustawień)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: ACK-E6
• opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) BG-E11 (na 2 akumulatory LP-E6 lub 6 baterii AA) |
Akumulator litowo-jonowy EN-EL15 (pojemność 1900 mAh),
• opcjonalny uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) MB-D16 z jednym akumulatorem litowo-jonowym EN-EL15, albo z sześcioma bateriami R6/AA
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: EH-5b (wymaga adaptera EP-5B)
|
Akcesoria |
Akumulator litowo-jonowy NP-FW50, pasek, kabel USB, zaślepka bagnetu, sterowniki, instrukcja, oprogramowanie PlayMemories Camera |
Akumulator litowo-jonowy NP-FW50, pasek, kabel USB, zaślepka bagnetu, sterowniki, instrukcja, oprogramowanie PlayMemories Camera |
brak danych |
Akumulator litowo-jonowy LP-E6, ładowarka LC-E6, pasek na ramię, kabel USB, kabel AV, instrukcja, oprogramowanie:
• EOS Utility
• ImageBrowser EX
• Remote Capture
• WFT utility
• PhotoStitch
• Picture Style Editor
• Digital Photo Professional |
Gumowa muszla oczna DK-21, pokrywka bagnetu korpusu BF-1B, akumulator jonowo-litowy EN-EL15 z pokrywką styków, ładowarka MH-25a (z adapterem wtyczki lub kablem zasilającym z wtyczką odpowiednią dla kraju lub regionu sprzedaży), pokrywka okularu DK-5, kabel USB UC-E17, pasek AN-DC14, płyta CD z programem ViewNX 2 |
Waga |
556 g (sam korpus)
599 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
416 g (sam korpus)
474 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
733 g (bez akumulatora),
812 g (z akumulatorem) |
860 g (bez akumulatora)
ok. 950 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
750 g (bez akumulatora)
ok. 840 g (z akumulatorem i kartą pamięci SD) |
Wymiary |
126.9 x 95.7 x 59.7 mm |
126.9 x 94.4 x 48.2 mm |
147 × 111.2 × 78.4 mm |
152.0 x 116.4 x 76.4 mm |
140.5 x 113 x 78 mm |
Dodatkowe informacje |
Wbudowana 5-osiowa stabilizacja matrycy o wydajności 4.5 EV (tryb zdjęć)
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
Polskie menu
Technologia Triluminos Colour. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
Polskie menu
Technologia Triluminos Colour. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Redukcja szumów przy długiej ekspozycji oraz przy wysokiej czułości ISO
Wieloklatkowa redukcja szumu (Auto/ISO 100-51200)
Wydajność stabilizacji wg producenta: 2.5-4.5 EV
Szkielet korpusu wykonany ze stopów magnezu
Uszczelnienia chroniące przed złymi warunkami atmosferycznymi
System obsługi Quick Navi Pro |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
25 wersji językowych menu w tym polskie.
Elektroniczna poziomica.
Korpus wykonany ze stopów magnezu.
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią.
Redukcja szumów przy długiej ekspozycji i przy wysokiej czułości ISO (4 nastawy).
Automatyczna korekcja winietowania.
Korekcja dystorsji i aberracji chromatycznej obiektywów.
Możliwość obróbki plików RAW z poziomu menu aparatu. |
Polskie menu,
Zakres dozwolonych temperatur: 0°C–40°C
Zakres dozwolonej wilgotności: do 85% (bez kondensacji) |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
|
|
|
Test |
|
|
|
|
|