|
|
|
|
|
|
Producent |
Canon | Canon | Sony | Samsung | Olympus |
Model |
EOS M3 | EOS M | A5100 | NX500 | E-PL7 |
Data premiery |
2015-02-06 |
2012-07-23 |
2014-08-18 |
2015-02-05 |
2014-08-28 |
Liczba pikseli |
24.2 Mpix |
18 Mpix |
24.3 Mpix |
28.2 Mpix |
16.1 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
RAW:
• 6000 × 4000
• 5328 × 4000
• 6000 × 3376
• 4000 × 4000
JPEG 3:2:
• 6000 × 4000
• 4320 × 2880
• 2880 × 1920
• 2304 × 1536
• 720 × 480
• Dostępne są także tryby 4:3, 16:9 i 1:1 |
• 5184 x 3456 (RAW, JPEG)
• 3888 x 2592 (mRAW)
• 3456 x 2304 (JPEG)
• 2592 x 1728 (sRAW, JPEG)
• 1920 x 1280 (JPEG)
• 720x480 (JPEG)
• 4608 x 3456 (4:3, JPEG)
• 5184 x 2912 (16:9, JPEG)
• 3456 x 3456 (1:1, JPEG)
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 4:3, 16:9 i 1:1 |
• 6000 x 4000
• 6000 x 3376
• 4240 x 2832
• 4240 x 2400
• 3008 x 2000
• 3008 x 1688 |
• 6480 x 4320 (3:2, RAW)
• 6480 x 3648 (16:9)
• 4320 x 4320 (1:1)
• 4560 x 3040
• 4608 x 2592
• 3088 x 3088
• 3264 x 2176
• 3328 x 1872
• 2160 x 2160
• 2112 x 1408
• 2048 x 1152
• 1408 x 1408 |
RAW:
• 4608 x 3456 skompresowany / 17 MB
• 4608 x 3456 Fine (kompresja: 1/4) / 7.5 MB
• 4608 x 3456 Normal (kompresja: 1/8) / 3.5 MB
• 3200 x 2400 (kompresja: 1/8) 1.7 MB
• 1280 x 960 (kompresja: 1/8) 0.4 MB |
Matryca |
22.3 × 14.9 mm (APS-C) CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 24.7 Mpix,
mechanizm samooczyszczania matrycy |
22.3 x 14.9 mm (APS-C) CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 18.5 Mpix,
mechanizm samooczyszczania matrycy |
APS-C (23.5 x 15.6 mm); Exmor™ CMOS
|
23.5 mm x 15.7 mm (APS-C) BSI CMOS, 3:2, efektywna liczba pikseli - 30.7 MPix |
• 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 17.2 MPix
• Mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
• Filtr barw podstawowych (RGB) |
Procesor obrazu |
DIGIC 6 |
DIGIC 5 |
BIONZ X |
DRIMe V |
n/a |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW (14bit, pliki .CR2), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: MOV MPEG-4 (AVC/H.264)
• Dźwięk MPEG-4 AAC-LC (stereo) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW (14bit, pliki .CR2), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: MOV MPEG-4 (AVC/H.264)
• Dźwięk liniowy PCM stereo |
• Zdjęcia: JPEG (DCF 2.0, Exif 2.3, zgodność z MPF Baseline), RAW (format Sony ARW 2.3)
• Filmy: XAVC S / zgodność z formatem AVCHD 2.0, MP4
|
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF, DCF 2.0),
RAW (.SRW) skompresowany, JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Super Fine / Fine / Normal
Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: HEVC /H.265 (MPEG-4)
• Dźwięk: stereo (AAC) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4AVC/H.264), AVI (Motion JPEG)
• Dźwięk: Wave (Stereo, linearny PCM/16-bit, częstotliwość próbkowania 48kHz) |
Zakres ISO |
Auto (100–12800), 100–12800 z przyrostem co 1/3 stopnia EV
Tryb rozszerzony H: 25600
Filmowanie: Auto (100–6400), 100–6400 (z przyrostem co 1/3 stopnia EV) |
Auto (ISO 100-6400), 100-12800 ISO w skoku co 1 EV,
25600 ISO (tryb rozszerzony) |
ISO 100 - 25600
|
Auto, 100 - 25600 ISO (rozszerzalne do 51200) z krokiem co 1 EV |
Auto (100-25600 ISO, przystosowalne, domyślnie 100-1600 ISO)
Ręcznie: 100, 200-25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
Bracketing ISO, 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV |
Migawka |
Migawka z elektroniczną pierwszą kurtyną i mechaniczną drugą kurtyną
30s - 1/4000s w krokach co 1/2 lub 1/3 EV, Bulb |
Migawka z elektroniczną pierwszą kurtyną i mechaniczną drugą kurtyną
30s - 1/4000s w krokach co 1/2 lub 1/3 EV, Bulb |
• Fotografie: od 1/4000 do 30 s i B,
• Filmy: 1/4000 do 1/4 (co 1/3 stopnia)
• Do 1/60 w trybie AUTO (do 1/30 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki) |
Elektroniczna sterowana, o przebiegu pionowym w płaszczyźnie ostrości
30 - 1/6000 s z krokiem co 1/3EV, Bulb (do 4 min.)
Wyzwolenie migawki dotykiem na ekranie LCD |
Skomputeryzowana migawka szczelinowa
60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
|
Konstrukcja obiektywu |
Z bagnetem Canon EF-M,
poprzez adapter EF-EOS M z bagnetem Canon EF i EF-S
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.6 |
Z bagnetem Canon EF-M,
poprzez adapter EF-EOS M z bagnetem Canon EF i EF-S
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.6 |
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Opcjonalnie adapter LA-EA2 - możliwość podłączenia obiektywów z mocowaniem Sony A. |
Z bagnetem Samsung NX
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5,
• Obsługa i-Function |
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x2.0 |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
W zależności od wybranego obiektywu |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
W zależności od wybranego obiektywu |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
0x |
0x |
4x |
0x |
2x |
Stabilizacja obrazu |
Nie |
Nie |
Nie |
Nie |
Tak |
Zapis wideo |
• Full HD - 1920 × 1080 (29,97, 25, 23,976 kl./s)
• HD - 1280 × 720 (59,94, 50 kl./s)
• VGA - 640 × 480 (29,97, 25 kl./s)
• Efekt miniatury - HD; VGA – (6, 3, 1,5 kl./s)
• Hybrydowa automatyka HD - (30 kl./s)
Maks. czas trwania 29 min 59 s; maks. rozmiar pliku 4 GB |
• 1920 x 1080 pix (HD 16:9 1080p) z szybkością 29.97, 25,
• 1280 x 720 pix (HD 720p) z szybkością 59.94 lub 50 kl./s,
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 29.97 lub 25 kl./s,
Maks. czas trwania 29 min 59 s; maks. rozmiar pliku 4 GB.
Wbudowany mikrofon stereo.
AF jak w trybie fotografowania (wykrywanie twarzy z funkcją śledzenia AF, FlexiZone wielostrefowy, FlexiZone pojedynczy) w tym ciągły tryb AF
Możliwość ręcznej ekspozycji
Możliwość ręcznej regulacji poziomu nagrywania |
• 1920 x 1080 (60p, 60i, 24p)
• 1440 x 1080 (30p, 25p)
• 1280 x 720 (120p)
• 640 x 480 (30p, 25p)
• Mikrofon stereo |
• 3840 x 2160 (UHD, 30p)
• 4096 x 2160 (4K, 24p)
• 1920 x 1080 (Full HD - 60p, 50p, 30p, 25p, 24p)
• 1280 x 720 (HD)
• 640 x 480 (VGA)
Wbudowany mikrofon stereo |
MOV:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 1080p 16:9) 24 lub 16 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) 12 lub 8 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
AVI Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Maksymalna wielkość pliku: 4 GB MOV, 2 GB Motion-JPEG
Wbudowany mikrofon stereo.
Kontrola ekspozycji dla filmów: P/ A/ S/ M/ Filtr artystyczny
Redukcja szumu wiatru,
Regulacja poziom nagrania dźwięku
Tryb interwału: AVI Motion JPEG 1280 × 720 (1 s. - 24 godz.) |
Ogniskowanie |
Hybrydowy system AF wykorzystujący zarówno detekcję fazową jak i detekcję kontrastu. Hybrid CMOS AF II.
• Możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF z 49 dostępnych punktów AF,
• Wybór automatyczny (twarz+śledzenie), wybór ręczny (1-punktowy AF)
• Tryby AF: One-Shot AF i Servo AF
• Zakres detekcji: 2-18 EV (przy 23°C, ISO 100, obiektyw EF-M22mm f/2 STM)
• Asysta AF: dioda LED |
Hybrydowy system AF wykorzystujący zarówno detekcję fazową jak i detekcję kontrastu TTL-CT-SIR lub MF. Piksele detekcji fazy wbudowane w matrycę.
• Możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF z 31 dostępnych punktów AF,
• Wybór punktów AF: wykrywanie twarzy z funkcją śledzenia AF, FlexiZone wielostrefowy (31 stref, AF na strefie wskazanej dotykiem), FlexiZone pojedynczy
• Tryby AF: One-Shot AF (pojedynczy), AI Servo (ciągły), Tryb Manualny (MF), AF + MF
• Zakres detekcji: od 1 do 18 EV (ISO 100),
• Asysta AF: dioda LED |
• Fast Hybrid AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu)
• Pola ostrości: 179 pól (AF z detekcją fazy) / 25 pól (AF z detekcją kontrastu)
• Zakres czułości: -1 do 20 EV (przy odpowiedniku ISO 100, z założonym obiektywem F2,0) |
NX Autofocus System III
AF hybrydowy oparty na detekcji fazy i kontrastu, MF
• 209 punktowy system AF
• Strefy AF: wielostrefowy, centralny, wybrany punkt AF, śledzenie AF, dotykowy AF
• Wykrywanie twarzy
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda
• Zasięg: -4-20 EV |
81-polowy AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryb wyboru punktu ostrości: Wszystkie pola, Grupa pól (9 punktów), Pojedyncze pole (normalne), Pojedyncze pole (zmniejszone)
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)*
* C-AF + TR nie są dostępne z obiektywami innymi, niż mFTS. Pracują one jako S-AF w trybie C-AF.
• Funkcja wykrywania twarzy
• Funkcja wykrywania oka (Wył. / Priorytet bliższego oka / Priorytet prawego oka / Priorytet lewego oka)
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda |
Pomiar światła |
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy (384 strefy)
• skupiony na środku (około 10%)
• punktowy (około 2%)
• centralnie ważony uśredniony
Zakres pomiaru: 1-20 EV (przy 23°C, ISO 100) |
Tryby pomiaru:
• matrycowy,
• centralnie ważony uśredniony,
• skupiony (ok 11 % kadru)
• punktowy (ok 2.8 % kadru)
Zakres pomiaru: od 1 do 20 EV (dla 22 mm, f/2, ISO100) |
Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony |
Tryby pomiaru:
• Matrycowy
• Centralnie ważony,
• Centralny punktowy |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z kontrolą świateł,
• punktowy z kontrolą cieni.
Zakres pomiaru: od 2 do 20 EV (dla 17 mm, f/2.8, ISO 100) |
Ostrość od |
w zależności od obiektywu |
w zależności od obiektywu |
W zależności od wybranego obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
Balans bieli |
Automatyczny balans bieli, światło dzienne, miejsca ocienione, pochmurny dzień, światło żarówek, białe światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, nastawa własna
• Korekcja balansu bieli: 1. niebieski/bursztynowy +/-9, 2. purpurowy/zielony +/-9
• Balans bieli wg wzorca: zapis 1 ustawienia
|
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Świt i zachód Słońca, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własny wg wzorca,
• Korekcja balansu bieli (w 2 skalach: niebieski/bursztynowy +/-9, purpurowy/zielony +/-9)
• Bracketing balansu bieli, 3 zdjęcia |
• Auto, Cień, Lampa błyskowa, Pod wodą, Wolfram, Własny, Zachmurzenie, Światło dzienne
• Mikrokorekty automatycznebo balansu bieli: G7 do M7 (15 stopni), A7 do B7 (15 stopni) |
• 7 trybów predefiniowanych
• ustawienia własne wg wzorca |
Auto, Światło słoneczne (5300K), Cień (7500K), Chmury (6000K), Światło żarówki (3000K), Światło jarzeniowe (4000K), Lampa błyskowa, Podwodny Balans Bieli (5500K)
• ustawienia własne wg wzorca
• ustawienia wg skali Kelvina
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M). |
Kompensacja ekspozycji |
• +/-3 EV z przyrostem co 1/3 stopnia (możliwość połączenia z sekwencją naświetlania).
• Bracketing: +/- 2EV w skoku co 1/2EV lub 1/3EV, 3 klatki
• Tryb priorytetu jasnych partii obrazu
• Automatyczny optymalizator jasności (4 ustawienia) |
• Kompensacja: +/- 3 EV w skoku co 1/2EV lub 1/3EV,
• Bracketing: +/- 2EV w skoku co 1/2EV lub 1/3EV, 3 klatki
• Tryb priorytetu jasnych partii obrazu
• Automatyczny optymalizator jasności (4 ustawienia) |
• ±3 (co 1/3 EV)
• ±3 (3, 5 klatem co 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 1 EV, 2 EV) |
Kompensacja: +/- 5 EV w krokach co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki, +/- 3 EV z krokiem co 1 EV |
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV lub 7 zdjęć w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
|
Programy |
• Programowa AE, preselekcja czasu, preselekcja przysłony, ręczny, niestandardowy
• Tryb Inteligentna scena auto (zdjęcia i film)
• Twórcze wspomaganie (zdjęcia i film)
• Hybrydowa automatyka
• SCN: portrety, krajobrazy, makro, sport, zdjęcia nocne z ręki, żywność
• Filtry twórcze: HDR, efekt rybiego oka, efekt pogrubienia artystycznego, efekt akwareli, efekt miniatury (zdjęcia i film), efekt aparatu zabawki, miękka ostrość, czarno-biały ziarnisty
• Tryby filmowania: automatyczna ekspozycja filmu, ręczna ekspozycja filmu |
Auto, Program AE P, Priorytet migawki Tv, Priorytet przysłony Av, Manualny M, Film, Kreatywne auto (CA),
• Programy tematyczne: Portret, Krajobraz, Makro, Sport, Nocny portret, Nocne zdjęcia bez statywu, Pod światło HDR
• Style obrazu: auto, standardowy, portret, krajobraz, neutralny, wierny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3)
• Filtry kreatywne (artystyczny uwydatniony, akwarela, czarno-biały ziarnisty, rozmycie ostrości, aparat-zabawka, efekt miniatury, rybie oko) |
• Programy: iAuto, Superior Auto, Programowalne AE, Priorytet przysłony, Priorytet migawki, Manualny
• Sceny: portret, sport, macro, krajobraz, zachód słońca, noc, północ, nocny portret, kompensacja rozmycia |
Auto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Użytkownika, Samsung Auto Shot (SAS), Smart |
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film,
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + portret, Sport, Nocne niebo z ręki, Scena nocna, Scena nocna i portret, Dzieci, High Key, Low Key, Tryb DIS, Makro, Makro przyrodnicze, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Fajerwerki, Plaża i śnieg, Konwerter Rybie-oko, Konwerter Szeroki kąt, Konwerter Makro, 3D
• Filtry artystyczne: PopArt, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Proscess, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika Key Line, Akwarela, Vintage, Selektywny kolor
• Efekty dodatkowe: Efekt zmiękczenia ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białej winiety, Efekt ramki, Efekt gwiezdnego nieba, Efekt czarno-biały, Tonowanie obrazu, Efekt nieostrości, Efekt cieniowania |
Zdjęcia seryjne |
około 4,2 kl./s dla około 1000 obrazów JPEG, 5 obrazów RAW |
Szybkość 4.3 kl./s (w trybie One Shot), maksymalnie 15 zdjęć w formacie JPEG Large/Fine (17 zdjęć z kartą pamięci zgodną z UHS-I) lub 6 zdjęć w formacie RAW lub 3 zdjęcia w formacie RAW + JPEG |
• Zdjęcia w trybie ciągłym: Hi: maks. 6 kl./s, Lo: maks. 3 kl./s (zależnie od warunków wykonywania zdjęć i używanych kart pamięci)
• JPEG Fine L: 56 klatek, JPEG Standard L: 75 klatek, RAW: 23 klatki, RAW&JPG: 22 klatki (w trybie zdjęć ciągłych (Hi). Zależnie od warunków wykonywania zdjęć i używanych kart pamięci) |
Z szybkością do 9 kl./s |
• Tryb seryjnych zdjęć H: z szybkością do 8 kl./s, przy wyłączonej stabilizacji i z ostrością i ekspozycją dla pierwszego zdjęcia w serii, do 16 zdjęć RAW lub 36 zdjęć JPEG
• Tryb seryjnych zdjęć L: z szybkością do 3.6 kl./s przy wyłączonej stabilizacji lub 3.0 kl./s przy włączonej stabilizacji, do 20 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci w JPEG |
Lampa błyskowa |
Wbudowana lampa: GN 5 (ISO 100, metry)
• Synchronizacja X-sync 1/200s
• Zgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi: E-TTL II z lampami błyskowymi Speedlite z serii EX.
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV |
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• Synchronizacja X-sync 1/200s
• Zgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi: E-TTL II z lampami błyskowymi Speedlite z serii EX.
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV |
• Typu pop-up
• Liczba przewodnia 4 (w metrach, przy ISO 100, kąt rozbłysku dostosowany do ogniskowej 16 mm) |
Brak wbudowanej, dołączana zewnętrzna o sile przewodniej GN8. |
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W zestawie zewnętrzna lampa błyskowa FL-LM1 o liczbie przewodniej 7 (ISO 100) / 10 (ISO 200)
• Tryb działania: Auto, Czerwone oczy, Wymuszenie, Wyłączony, Czerwone oczy w synchronizacji Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow ( na 2. kurtynę), Manualnie -1/1FULL, 1/64,
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 4 grupy),
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem znajdująca się w komplecie lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza,
• Synchronizacja do 1/250 s, 1/8000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV
• Bracketing błysku: 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV
• Kompatybilne zewnętrzne lampy błyskowe: FL-50R, FL-36R, FL-20, FL-14, FL-300R, FL-600R |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Nie |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
2 s,10 s + zdalne |
2 s,10 s + zdalne, 10 s + seria zdjęć 2–10 |
10s / 2s |
od 2 do 30 s ( z krokiem co 1 s) |
2 s lub 12 s, własne (czas oczekiwania 1-30 sek., interwał wyzwalania 0.5, 1, 2, 3 s., liczna zdjęć 1-10) |
Karta pamięci |
SD, SDHC, SDXC (zgodność z UHS-I) |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilne z UHS-I i Eye-Fi |
• Memory Stick PRO Duo, Memory Stick PRO-HG Duo, Memory Stick XC-HG Duo
• Karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS-I), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I) |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) z obsługą UHS-1 |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi, Flash Air |
LCD |
Odchylany ekran dotykowy LCD (TFT) sRGB ClearView II o przekątnej 7.5 cm (3 cale). Format obrazu 3:2. Około 1.040.000 punktów. Pojemnościowy, panelowy
|
Stały, 3.0 calowy, dotykowy, kolorowy TFT Clear View II LCD, 1 040 000 punktów, proporcje 3:2, pokrycie 100%, kąt patrzenia 170 stopni w pionie i poziomie
Jasność regulowana w 7 poziomach |
Odchylany (do góry o 180 stopni), 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo |
Uchylany, 3 calowy, dotykowy, kolorowy Super AMOLED, 1.036.000 punktów. |
Odchylany (w górę do 80 stopni, w dół do 180 stopni), 3 calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.037.000 punktów, proporcje 16:9
Jasność regulowana w 14 poziomach
Temp. barwowa regulowana 14 poziomach,
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru |
Wizjer |
brak
opcjonalny wizjer elektroniczny EVF-DC1 (0,48 cala), format obrazu 4:3, około 2 360 000 punktów, pokrycie 100% |
brak |
brak |
Brak |
Opcjonalnie zewnętrzne montowane w złączu hot-shoe:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47), dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 18 mm, powiększenie x1.15 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
• VF-3, elektroniczny, 922.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 17.4 mm, powiększenie x1.0 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni. |
Komunikacja i złącza |
• Hi-Speed USB (zgodność z Mini-B)
• Wi-Fi (IEEE802.11b/g/n; tylko 2,4 GHz), z obsługą dynamicznego NFC
• Wyjście HDMI (typ C/zgodność z Mini)
• Mikrofon zewnętrzny (gniazdo stereo mini jack 3,5 mm) |
USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B) / Wyjście wideo (PAL/ NTSC), wyjście mini HDMI typu C, gniazdo zewnętrznego mikrofonu stereo mini jack 3.5 mm
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą pilota RC-6
• opcjonalnie moduł GPS GP-E2
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
• Złącze Multi Terminal / Micro USB
• Złącze HDMI micro (typu D)
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi, IEEE 802.11b/g/n (pasmo 2,4 GHz)
• Obsługa NFC (Near Field Communication), Forum typu 3 |
Złącze USB 2.0 Hi-Speed (480 Mbit/s), wyjście HDMI 1.4a (PAL/NTSC),
• Wbudowana karta sieciowa Wi-Fi (IEEE 802.11 b/g/n)
• Obsługa Bluetooth
• NFC |
• Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście mikro HDMI typu-D, złącze akcesoriów AP2
• Wi-Fi (IEEE 802.11b/g/n)
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• Opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL. |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy LP-E17, wydajność około 250 zdjęć (temp. 23°C, AE 50%, FE 50%)
• opcjonalnie zasilacz prądu stałego: ACK-E17 |
Akumulator litowo-jonowy LP-E12 (wydajność ok. 230 zdjęć przy 23 stopniach Celsjusza)
• opcjonalnie zasilacz prądu stałego: ACK-E12 |
Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (wydajność ok 400 zdjęć). |
Akumulator litowo-jonowy BP1130 |
Akumulator litowo-jonowy BLS-50, wydajność ok. 350 zdjęć |
Akcesoria |
Akumulator, ładowarka, , pasek na ramie, kabel USB, instrukcja, oprogramowanie: Digital Photo Professional, Picture Style Editor, EOS Utility, Image Transfer Utility |
Akumulator LP-E12, ładowarka LC-E12, pasek na ramie, kabel USB, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie:
• ImageBrowser EX
• Digital Photo Professional
• PhotoStitch,
• EOS Utility (w tym program Remote Capture),
• Picture Style Editor |
Przewód zasilający, Akumulator NP-FW50, Zasilacz sieciowy (AC-UB10), Pasek na ramię, Przykrywka korpusu, Przewód Micro USB, Oprogramowanie PlayMemories |
Akumulator litowo-jonowy BP1130 , ładowarka, pasek, instrukcja, kabel USB, płyta z oprogramowaniem: iLauncher, Power Media Player, Samsung Movie Converter, Samsung Raw Converter, Samsung DNG converter. |
Korpus, lampa błyskowa FL-LM1, akumulator Li-ion BLS-50, ładowarka akumulatora Li-ion BCS-5, kabel USB, pasek na ramię, OLYMPUS Viewer 3 (CD-ROM), instrukcja obsługi, karta gwarancyjna
• Opcjonalnie obudowa do nurkowania PT-EP12 |
Waga |
366 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
262 g (bez akumulatora i karty pamięci)
ok. 298 g (z akumulatorem i kartą) |
224 g (sam korpus)
283 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
287 g (bez akumulatora) |
309 g (bez akumulatora)
ok. 357 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary |
110.9 × 68.0 × 44.4 mm |
108.6 x 66.5 x 32.3 mm |
109.6 x 62.8 x 35.7 mm |
119.5 x 63.6 x 42.5 mm |
114.9 x 67 x 38.4 mm (bez elementów wystających) |
Dodatkowe informacje |
• Konstrukcja korpusu: stal nierdzewna, stop magnezu, żywica poliwęglanowa
• Środowisko pracy: 0–40°C, wilgotność do 85% |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB,
25 wersji językowych menu w tym polskie,
Dostępny w kolorach: czarnym, białym, czerwonym i srebrnym.
Redukcja zakłóceń przy wysokiej czułości ISO (4 ustawienia) i przy długim naświetlaniu.
Automatyczna korekcja jasności brzegów obiektywu
i aberracji chromatycznej
Materiał korpusu: stal nierdzewna, stop magnezu i żywica poliwęglanowa z włóknem szklanym |
Efekty zdjęciowe: Akwarela, Częściowy kolor (R, G, B, Y), High-key: miękki, Ilustracja (silny, średni, słaby), Kolor pop. Malowidło HDR (silny, średni, słaby), Miniatura (automatyka, góra, środek (poziomo), dół, prawo, środek (pionowo), lewo), Miękka ostrość (silny, średni, słaby), Obraz czarno-biały o bogatej gradacji, Obraz czarno-biały o dużym kontraście, Posteryzacja (kolor, cz.-b.), Zabawkowy aparat (normalny, zimny, ciepły, zielony, purpuroworóżowy), Zdjęcie retro
Styl twórczy: Czarno-biały, Pejzaż, Portret, Sepia (Kontrast (-3 do +3), Nasycenie barw (-3 do +3), Ostrość (-3 do +3)), Standard, Zachód słońca, Żywy
Automatyka HDR (automatyczne zmiany ekspozycji, nastawianie zmian ekspozycji: od 1 EV do 6 EV z krokiem 1,0 EV) DRO (automatyka/poziom (1-5)) |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji (2 klatki).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Dostępny w kolorach: czarnym, srebrnym i białym.
Skuteczność stabilizacji wg producenta do 3.5 EV (stabilizacja 3-osiowa)
4 tryby stabilizacji obrazu |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
|
|
|
Test |
|
|
|
|
|