Porównanie aparatów

Producent SonySonyCanonNikonPanasonic
Model A7S IIA7SEOS 5D Mark IIIDfLumix DMC-GH4
Data premiery 2015-09-11 2014-04-07 2012-03-02 2013-11-05 2014-02-07
Liczba pikseli 12 Mpix 12 Mpix 22.1 Mpix 16 Mpix 16.1 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4240 x 2832 (3:2)
• 2768 x 1848 (3:2)
• 2128 x 1416 (3:2)
• 2768 x 1848 (APS-C, 3:2)
• 2128 x 1416 (APS-C, 3:2)
• 1376 x 920 (APS-C, 3:2)
• 4240 x 2384 (16:9)
• 2768 x 1560 (16:9)
• 2128 x 1200 (16:9)
• 2768 x 1560 (APS-C 16:9)
• 2128 x 1200 (APS-C 16:9)
• 1376 x 776 (APS-C 16:9)
• Do 12416 x 1856 w trybie panoramy
• 4240 x 2832 (3:2)
• 2768 x 1848 (3:2)
• 2128 x 1416 (3:2)
• 2768 x 1848 (APS-C, 3:2)
• 2128 x 1416 (APS-C, 3:2)
• 1376 x 920 (APS-C, 3:2)
• 4240 x 2384 (16:9)
• 2768 x 1560 (16:9)
• 2128 x 1200 (16:9)
• 2768 x 1560 (APS-C 16:9)
• 2128 x 1200 (APS-C 16:9)
• 1376 x 776 (APS-C 16:9)
• Do 12416 x 1856 w trybie panoramy
• 5760 x 3840 (RAW,JPEG),
• 3960 x 2640 (M-RAW)
• 3840 x 2560 (JPEG)
• 2880 x 1920 (S-RAW, JPEG)
• 1920 x 1280 (JPEG)
• 720 x 480 (JPEG)
Format FX:
• 4928 x 3280
• 3696 x 2456
• 2464 x 1640
Format DX:
• 3200 x 2128
• 2400 x 1592
• 1600 x 1064
• 4608 x 3456
• 3264 x 2448
• 2336 x 1752
• 1824 x 1368 (przy użyciu obiektywu 3D systemu Micro 4/3)
• 4608 x 3072 (3:2)
• 4608 x 2592 (16:9)
• 3456 x 3456 (1:1)
• Dostępne także inne rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1.
Matryca 35.6 x 23.8 mm (FF), Exmor APS HD CMOS, 3:2, 12.2 efektywnych megapikseli
• elektromagnetyczny mechanizm samooczyszczania matrycy
35.6 x 23.8 mm (FF), Exmor APS HD CMOS, 3:2,
• elektromagnetyczny mechanizm samooczyszczania matrycy
36 x 24 mm (Full-frame) CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 23.4 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
36.0 x 23.9 mm (FX) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.6 Mpix,
Czyszczenie matrycy, zbieranie danych porównawczych dla funkcji usuwania kurzu (wymaga opcjonalnego programu Capture NX 2)
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 17.2 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
Procesor obrazu BIONZ X BIONZ X DIGIC 5+ EXPEED 3 Venus Engine
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW 14 bit (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Extra Fine/ Fine/ Standard
• Filmy: XAVC S 4K, XAVC S HD, zgodność z formatem AVCHD 2.0
Kompresja: MPEG-4 AVC / H.264
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW 14 bit (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Extra Fine/ Fine/ Standard
• Filmy: XAVC S, AVCHD 2.0, MP4
Kompresja: MPEG-4 AVC / H.264
• Dźwięk:
XAVC S: LPCM, stereo
AVCHD: Dolby Digital (AC-3), 2ch, Dolby Digital Stereo Creator
MP4: MPEG-4 AAC-LC,
• Zdjęcia:
JPEG (EXIF 2.3, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW (14bit, pliki .CR2), M-RAW (10.5 Mix), S-RAW (5.5 Mpix),
JPEG+RAW, JPEG+M-RAW, JPEG+ S-RAW
• Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: MOV (H.264, MPEG-4)
• Dźwięk: liniowy PCM
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez), NEF+JPEG, TIFF (RGB)
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywu 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MOV, MP4, AVCHD
• Dźwięk: LPCM (MOV), LPCM/AAC stereo (MP4), Dolby Digital Stereo (AVCHD)
Zakres ISO Zdjęcia: 100-102.400 ISO
tryb rozszerzony ISO 50 poniżej ISO 100
tryb rozszerzony do ISO 409.600 poniżej ISO 102.400
Filmy: ISO 100-102.400 (rozszerzenie max. ISO 409.600)
100-102.400 ISO
tryb rozszerzony ISO 50 poniżej ISO 100
tryb rozszerzony do ISO 409.600 poniżej ISO 102.400
Auto (100-12800 ISO), 100 - 25600 ISO w skoku co 1/3 EV,
Tryby rozszerzone poniżej ISO 100: 50 ISO (tryb L)
Tryby rozszerzone powyżej ISO 25600: 51200 ISO (tryb H1), 102400 ISO (tryb H2)
Tryb Auto ISO z określeniem minimalnego czasu migawki
Auto, 100 - 12.800 ISO w skoku 1/3 EV
• 3 tryby Lo poniżej ISO 100: 0.3/0.7/1 (ISO 50),
6 trybów Hi powyżej ISO 12.800: 0.3/0.7/1/2/3/4 (ISO 204.800)
Auto, Inteligentne ISO, 200 - 25600 ISO z krokiem co 1/3 lub 1 EV,
Tryby rozszerzone poniżej ISO 200: 100 ISO (tryb L)
W trybie filmowania do ISO 6400
Migawka Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s - 1/8000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
Filmy: od 1/4 s do 1/8000 s
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/8000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości.
30 s - 1/8000 s w krokach co 1/2 lub 1/3 EV, Bulb
żywotność: 150 tys. zdjęć
tryb cichych zdjęć (pojedynczych i seryjnych)
Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości.
• 30s - 1/4000s w krokach co 1/3 lub 1 EV, Bulb
• żywotność: ponad 150 tys. cykli wyzwoleń
60s - 1/8000s, Bulb.
Żywotność migawki: ok 200.000 zdjęć
Funkcja wyzwalania migawki dotykiem na ekranie LCD
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Sony E Z bagnetem Sony E Z bagnetem Canon EF, (brak obsługi EF-S)
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0
Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 w trybie FX lub x1.5 w trybie DX
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Ogniskowa obiektywu n/a n/a n/a n/a n/a
Światłosiła: n/a n/a n/a n/a n/a
Zoom optyczny 0x 0x 0x 0x 0x
Zoom cyfrowy 4x 4x 0x 0x 4x
Stabilizacja obrazu Tak Nie Nie Nie Nie
Zapis wideo • Rejestracja filmów 4K (QFHD: 3840x2160) - w trybie pełnoklatkowym możliwy jest równoczesny wewnętrzny zapis obrazu 4K oraz przez łącze HDMI
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 120 kl./s przy przepływności 100 Mb/s)
• Wyjście „czystego” sygnału HDMI: 3840 x 2160 (30p (25p) / 24p) / 1920 x 1080 (60p (50p) / 60i (50i) / 24p)
• Wbudowany mikrofon stereo
• Funkcja Gamma Display Assist
• „Zebra”
• Kod czasowy/bity użytkownika
• Sterowanie zapisem
• Automatyczne wydłużanie czasu otwarcia migawki
• Zapis filmu w dwóch formatach
• Wstawianie znaczników
• Przełączanie NTSC/PAL
• Rejestracja filmów 4K (QFHD: 3840x2160) przez łącze HDMI (aparat nie zapisuje filmów 4K na karcie pamięci, lecz na zewnętrznym urządzeniu nagrywającym zgodnym z 4K, podłączonym do portu HDMI).
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60p/50p, AVCHD, 28 Mbit/s)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60i/50i, AVCHD, 24/17 Mbit/s, PS/FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p/24p, AVCHD, 17 lub 24 Mbit/s, FX/FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s) z szybkością 30 lub 25 kl./s
• 640 x 480 (VGA, MP4, 3 Mbit/s) z szybkością 30 lub 25 kl./s
Wbudowany mikrofon stereo
Regulacja poziomu nagrywania dźwięku
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon ECM-XYST1M / adapter XLR-K1M
• 1920 x 1080 pix (HD 16:9 1080p) z szybkością 29.97, 25, 23.976 kl./s,
• 1280 x 720 pix (HD 720p) z szybkością 59.94, 50 kl./s,
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 29.97, 25 kl./s,
Kompresja: ALL-I, IPB
Maks. długość filmów do 4 GB lub 29 min. 59
Sterowanie ekspozycją: Auto, Priorytet przysłony, Priorytet migawki, Ręczna ekspozycja
Obsługa kodów czasowych do synchronizacji wielu aparatów podczas filmowania
Wbudowany mikrofon mono
brak W trybie AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD), 50p, 59.94p (28Mbit./s, IPB)
• 1920x1080 (Full HD), 50i, 59.94i (24Mbit./s, 17Mbit./s, IPB)
• 1920x1080 (Full HD), 23.98p (24Mbit./s, IPB)
W trybie MOV:
• 4096x2160 (C4K), 24p (100Mbit./s, IPB)
• 3840x2160 (4K), 29.97p, 25p, 24p, 23.98p (100Mbit./s, IPB)
• 1920 x 1080 (Full HD), 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p (200Mbit/s ALL-Intra, 100/50Mbit/s IPB)
W trybie MP4
• 4096x2160 (C4K), 24p (100Mbit./s, IPB)
• 3840x2160 (4K), 29.97p, 25p, 24p, 23.98p (100Mbit./s, IPB)
• 1920 x 1080 (Full HD), 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p (200Mbit/s ALL-Intra, 100/50Mbit/s IPB)
• 1920 x 1080 (Full HD) 59.94p, 50p (28Mbit/s IPB)
• 1920 x 1080 (Full HD) 29.97p, 25p (20Mbit/s IPB)
• 1280 x 720 (HD) 29.97p, 25p (10Mbit/s IPB)
• 640 x 480 (VGA) 29.97p, 25p (4Mbps)
Funkcja zmiennej szybkości klatek (Variable Frame Rate, VFR).
Dostępne ustawienia korekcji Gamma — CINELIKE D i CINELIKE V
Funkcje kodów czasowych SMPTE w trybach Rec Run i Free Run
Wbudowany mikrofon stereo.
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo, w tym DMW-MS1 lub kierunkowy pistoletowy DMW-MS2
Funkcja wyciszania głosu wiatru.
Ogniskowanie AF z wykrywaniem kontrastu
• Pola ostrości: 169 punktów
• Zakres detekcji od -4 do 20 EV (ISO 100 i obiektyw f/2.0).
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED
AF z wykrywaniem kontrastu
• Pola ostrości: 25 punktów
• Strefa AF: szeroka (25 pól), centralnie ważona, punktowa z wyborem czujnika (mały/średni/duży), strefowa
• Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Ciągły AF-C , DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od -4 do 20 EV (ISO 100 i obiektyw f/2.0).
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED
Detekcja fazowa TTL-CT-SIR,
• 61 punktowy AF (w tym 41 punktów krzyżowych f/4 i 5 punktów podwójnie krzyżowych f/2.8),
Ilość punktów krzyżowych AF zależy od zastosowanego obiektywu
• Wybór punktu AF: automatyczny: 61-punktowy, ręczny pojedynczy punkt AF (do wyboru 61, 41 krzyżowych, 15 lub 9 punktów), ręczny punktowy AF, ręczny rozszerzenie punktowego AF do 4 punktów (góra, dół, lewo, prawo), ręczny rozszerzenie punktowego AF do otaczających 8 punktów, ręczny strefowy AF,
• Niezależny wybór punktów systemu AF w przypadku ujęć w pionie i w poziomie
• Tryby AF: One-Shot (pojedynczy), AI Servo (ciągły), AI Focus (automatyczny wybór pojedynczy lub ciągły), Tryb Manualny (MF)
• Zakres detekcji: od -2 do 18 EV (przy temp. 23°C i czułości ISO 100, dla centralnego punktu AF f/2.8),
• Asysta AF: zewnętrzna lampa błyskowa
• Podgląd głębi ostrości
• Dostrajanie AF (korekcja FF/BF +/- 20 stopni) dla 40 obiektywów (ustawienia szerokokątne i telefoto dla obiektywów zmiennoogniskowych). Zapamiętywanie regulacji dla obiektywu wg numeru seryjnego
• AF w trybie Live View (LV): Tryb szybki (detekcja fazowa), Tryb czasu rzeczywistego (detekcja kontrastu), Tryb wykrywania twarzy (detekcja kontrastu), MF (powiększenie obrazu 5x lub 10x w dowolnym punkcje ekranu)
• Dostępne proporcje w LV: 3:2, 4:3, 16:9, 1:1
Detekcja fazowa TTL, Nikon Multi-CAM 4800,
39 punktowy AF (w tym 9 punktów krzyżowych), możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru jednego z 39 lub 11 pól AF,
• Strefy AF: Jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (9, 21 lub 39 punktów), śledzenie 3D, automatyczny wybór pola AF.
• Tryby napędu AF: Pojedynczy AF (AF-S), Ciągły AF (AF-C), Ręczne ustawianie ostrości (MF),
• Zakres detekcji: od -1 do +19 EV (ISO 100, 20°C),
• Pomiar w trybie Live View: detekcja kontrastu w dowolnej części kadru,
• Tryb pola AF (Live View): AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, śledzenie obiektów w ruchu AF.
• Podgląd głębi ostrości
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy/oka, Śledzenie AF, 49 strefowy, wielostrefowy użytkownika, 1 strefowy, punktowy (Pinpoint)
• Ustawienie AF po zbliżeniu oka
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Wskazanie punktu AF dotykiem na ekranie LCD, podczas korzystania z wizjera (funkcja Touch Pad AF)
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), Wspomaganie MF w trybie dotykowym, Focus Peaking
• Zakres detekcji od -4 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda
Pomiar światła Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres czułości: od -3 do 20 EV (dla ISO 100 i f/2.0)
iFCL (Focus Colour Luminance) 63-strefowy, dwuwarstwowy fotoelement krzemowy (SPC) TTL,
Tryby pomiaru:
• matrycowy 63-strefowy ,
• centralnie ważony uśredniony,
• skupiony (ok 6.2% kadru)
• punktowy (ok 1.5% kadru)
Zakres pomiaru: od 1 do 20 EV (dla 50mm, f/1.4, ISO100)
TTL korzystający z czujnika RGB o rozdzielczości 2016 pikseli.
Tryby pomiaru:
• matrycowy 3D Colour Matrix II - obiektywy typu D/G
• matrycowy Colour Matrix II - pozostałe obiektywy z procesorem
• matrycowy Colour Matrix - pozostałe obiektywy bez procesora, jeśli użytkownik wprowadzi ich dane.
• punktowy: pomiar w kole o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF (w centralnym polu AF, gdy jest używany obiektyw bez procesora),
• centralnie ważony: 75% wagi pomiaru do obszaru o średnicy 12 mm (lub 8, 15 i 20 mm) na środku kadru. Możliwy pomiar na podstawie uśrednienia całego kadru (w przypadku obiektywu bez procesora używana jest średnica 12 mm lub cały kadr). ,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV lub od 2 do 20 EV w trybie pomiaru punktowego (dla f/1.4, ISO100, 20°C)
System pomiaru 1728 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (f/2.0, ISO100)
Ostrość od zależnie od obiektywu zależnie od obiektywu W zależności od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Ustawienia definiowane Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (4 rodzaje), Lampa błyskowa, Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (15-stopniowa purpura / zieleń)
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K ze skokiem 100 K)
• Korekcja balansu bieli w 2 osiach B/A i M/G w +/- 9 krokach
• Braketing balansu bieli: 3 zdjęcia z krokiem 1, 2 lub 3.
Auto (2 rodzaje), Światło żarowe, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Światło słoneczne, Lampa błyskowa, Chmury, Cień,
• 4 ustawień własnych wg wzorca lub na podstawie wykonanego zdjęcia,
• punktowy balans bieli dostępny w trybie podglądu na żywo
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K)
• Korekcja balansu bieli
• Braketing balansu bieli: od 2 do 3 zdjęć z krokiem 1, 2 lub 3.
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 4 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) i bracketing balansu bieli (3 klatki)
Kompensacja ekspozycji Brak danych Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 i 3 EV (2 i 3 EV - tylko 3 klatki)
• Kompensacja: +/-5 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 (można powiązać za automatycznym bracketingiem ekspozycji).
Priorytet jasnych tonów
Automatyczna optymalizacja oświetlenia (4 nastawy)
• Bracketing: 2,3,5 lub 7 klatek, +/- 3 EV, w krokach co 1/2 lub 1/3 EV
• Wielokrotna ekspozycja (2-9 ekspozycji)
• Tryb HDR (wysoki zakres dynamiki tonalnej): Auto, +/- 1, 2 lub 3 EV, 5 rodzajów efektów HDR
• Kompensacja: +/-3 EV w skoku co 1/3 EV
• Bracketing: od 2 do 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 lub 3 EV.
• Funkcja Active D-Lighting: Auto, 4 poziomy, Wyłączona.
• Braketing funkcji Active D-Lighting: 2 zdjęcia przy użyciu wybranej wartości dla jednego zdjęcia lub 3–5 zdjęć przy użyciu wstępnie ustawionych wartości dla wszystkich zdjęć
• Funkcja HDR (wysoka rozpiętość tonalna)
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV (+/- 3.0 EV dla filmów)
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV
Programy Auto, PASM, Scena, Panorama, Wideo, 2x ustawienia własne Automatyka (iAUTO, lepsza automatyka), zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), tryby tematyczne (wybór sceny), panorama, film Własne (1,2) Auto+, Program AE (P), Priorytet przysłony (Av), Priorytet migawki (Tv), Manualny (M), Bulb (B), 3 tryby użytkownika (C1-C3),
• Style obrazu: Standardowy, Portret, Krajobraz, Neutralny, Wierny, Monochromatyczny, Własny (x3)
Automatyka programowa z fleksją programu (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M),
• System Picture Control: Standardowy, Neutralny, Żywy, Monochromatyczny, Portret i Krajobraz, ustawienia osobiste.
Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryby własne (C1-C3), Tryb filmowania kreatywnego
• Tryb Kreatywne sterowanie: Ekspresyjny, Retro, Dawne dni, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Czarno-białe, Dynamiczne czarno-białe, Ziarniste czarno-białe, Gładkie czarno-białe, Mocny obraz, Wysoka dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Zabawka pop, Pominięcie wybielania (filtr Bleach Bypass), Efekt miniatury, Miękka ostrość, Fantazja, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny, Słoneczny obraz
Zdjęcia seryjne • Z szybkością do 2.5 kl./s
• W trybie ciągłym z priorytetem szybkości do 5.0 kl./s
• Liczba rejestrowanych klatek (w przybliżeniu) w trybie zdjęć seryjnych:
w trybie ciągłym z priorytetem szybkości: 64 klatki (JPEG Extra Fine L), 200 klatek (JPEG Fine L), 200 klatek (JPEG Standard L), 31 klatek (RAW), 26 klatek (RAW + JPEG)
tryb zdjęć seryjnych: 100 klatek (JPEG Extra Fine L), 200 klatek (JPEG Fine L), 200 klatek (JPEG Standard L), 59 klatek (RAW), 34 klatki (RAW + JPEG)
• Z szybkością do 2.5 kl./s
• W trybie ciągłym z priorytetem szybkości do 5.0 kl./s
• Tryb Hi z szybkością do 6 kl./s
• Tryb Lo z szybkością do 3 kl./s
• Tryb cichych zdjęć seryjnych z szybkością do 3 kl./s
maksymalnie 16270 zdjęć w formacie JPEG (Large, Fine) lub 18 zdjęć w formacie RAW lub 7 zdjęć w formacie RAW+JPEG (Large, Fine) - przy zapisie na kartę UDMA 7
• Szybkość 5.5 kl./s (tryb szybki - CH), 1-5 kl./s (tryb wolny -CL) Migawka elektroniczna:
• Tryb super szybki (SH): szybkość 40, 20, 7.5 lub 2 kl./s,
maksymalnie 40 zdjęć w formacie RAW lub 120 zdjęć w formacie JPEG
Migawka mechaniczna:
• Tryb szybki (H): szybkość 12 kl./s (AFS) lub 7.5 kl./s (AFC),
• Tryb średni (M): szybkość 7.5 kl./s z LV,
• Tryb wolny (L): szybkość 2 kl./s z LV,
maksymalnie 40 zdjęć w formacie RAW lub 100 zdjęć w formacie JPEG
Lampa błyskowa Brak wbudowanej lampy Brak wbudowanej lampy Tylko zewnętrzne lampy błyskowe. Obsługa E-TTL II z lampami błyskowymi serii EX.
• Kompensacja błysku: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Synchronizacja do 1/200s
• Sterowanie lampą z poziomu menu aparatu
Brak wbudowanej lampy błyskowej
• Czas synchronizacji 1/200 s
• Korekcja siły błysku od - 3 EV do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Tryby pracy: Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji; synchronizacja z długimi czasami ekspozycji na tylną kurtynkę migawki, obsługa automatycznej synchronizacji z krótkimi czasami migawki
• Obsługa kreatywnego systemu oświetlenia firmy Nikon (CLS)
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 12.0 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk wymuszony, Błysk wymuszony wyłączony
• Zakres pokrycia błyskiem: jak dla obiektywu o ogniskowej 24 mm (dla ekwiwalentu klatki 35 mm)
• Sterowanie bezprzewodowe zewnętrznymi lampami błyskowymi (zintegrowany nadajnik zdalnego sterowania)
Złącze hot-shoe Tak Tak Tak Tak Tak
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 2s lub 10s 2s lub 10s 2 s lub 10 s 2, 5, 10, 20 s, od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0.5, 1, 2 lub 3 s. 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia)
Karta pamięci Memory Stick PRO Duo, Memory Stick PRO-HG Duo, Memory Stick Micro (M2), karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS‑I), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I), karta pamięci microSD, karta pamięci microSDHC, karta pamięci microSDXC • Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo, XC-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilne z UHS-I
Dwa gniazda:
• Secure Digital (SD/SDHX/SDXC) zgodne z UHS-I
• CompactFlash typu I zgodne ze standardem UDMA 7
Wybór karty: Standardowy, Automatyczna zmiana karty, Zapis na wybraną kartę, zapis na obu kartach.
Kompatybilność z kartami Eye-Fi
Secure Digital (SDHX/SDXC) zgodne z UHS-I i Eye-Fi Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) zgodne z UHS-I
LCD Odchylany - maksymalnie około 107 stopni w górę, około 41 stopni w dół, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 1.228.800 punktów, pokrycie kadru 100%
regulowana jasność
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
odchylany o 90 stopni w górę lub 45 stopni w dół, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%
regulowana jasność
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
• Główny: stały, 3.2-calowy, kolorowy TFT Clear View II, 1.040.000 punktów, pokrycie 100%, kąt widzenia ok 170 stopni,
Jasność regulowana w 7-miu poziomach.
Powłoki przeciwodblaskowe.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 30 kl./s
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
• Główny: stały, 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 921 000 punktów, kąt widzenia 170 stopni, pokrycie 100% pola widzenia
regulacja jasności LCD
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo,
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
odchylany i obrotowy, 3 calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy OLED, 1.036.000 punktów, 100% pokrycie kadru,
regulowana jasność, kontrast i kolorystyka (w 7 poziomach)
Wizjer EVF (elektroniczny) OLED Tru-Finder, powiększenie: x0.78, pokrycie: 100%
rozdzielczość 2.359.296 punktów (XGA)
EVF (elektroniczny) 0.5 calowy OLED Tru-Finder, powiększenie: x0.71, pokrycie: 100%, punkt oczny 22 mm od ramki okularu
rozdzielczość 2.359.296 punktów (XGA)
korekcja dioptrii od -4.0 do +3.0
Pentapryzmatyczny, powiększenie ok. 0.71x, pokrycie ok. 100%, korekcja dioptrii: -3 do +1 m-1, punkt oczny: ok. 21 mm (od środka soczewki okularu), matówka stała (przepuszczalny ekran LCD) Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.7, pokrycie: ok. 100% (w pionie i poziomie dla formatu FX), korekcja dioptrii: od -3.0 do +1.0, punkt oczny: 15 mm (–1.0 dptr., licząc od okularu wizjera), matówka BriteView Clear Matte Mark VIII z ramkami pól AF i liniami kadrowania. elektroniczny, kolorowy OLED, 2.359.000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: x 1.34, korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0, punkt oczny: 21 mm, czujnik zbliżenia oka
Komunikacja i złącza • Stopka Multi Interface
• Złącze HDMI micro (typu D)
• Gniazdo mikrofonowe (3,5 mm, mini jack stereo)
• Gniazdo słuchawkowe (3,5 mm, mini jack stereo)
• Złącze Multi Terminal/Micro USB
• Wi-Fi
• NFC
USB 2.0 Hi-Speed / wejście zasilania, wyjście HDMI micro typu D (4K do 3840x2160 30p/25p/24p), wyjście słuchawkowe 3.5 mm stereo minijack, wejście mikrofonu 3.5 mm stereo minijack
• Wbudowana obsługa sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE802.11b/g/n (2.4 GHz)
• Obsługa NFC (Near Field Communication)
Złącze USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B) / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC), wyjście HDMI mini typu C, wejście mikrofonu stereo (mini jack 3.5 mm), wyjście słuchawek stereo (mini jack 3.5 mm), gniazdo akcesoriów, złącze PC do lamp zewnętrznych,
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka spustowego RS-80N3 lub TC-80N3, pilota LC-5 lub RC6,
• opcjonalny transmiter WiFi WFT-E7
• opcjonalnie odbiornik GPS GP-E2
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
USB 2.0 Hi-Speed, wyjście mini HDMI (typu C), gniazdo synchronizacji lampy ISO 519 z gwintem blokującym
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka MC-DC2
• opcjonalnie modułu GPS GP-1 lub GP-1A
• opcjonalnie bezprzewodowe piloty zdalnego sterowania WR-R10 i WR-1
• Zgodność z PictBridge
Złącze USB 2.0 Hi Speed, wyjście Mikro HDMI (Typu D) , wejście mikrofonu stereo mini jack o średnicy 3.5 mm, wejście na wężyk spustowy o średnicy 2.5 mm, wyjście słuchawek stereo mini jack o średnicy 3.5 mm, Gniazdo synchronizacji lampy błyskowej
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11 b/g/n
• Obsługa NFC-F (Near Field Communication) ISO/IEC 18092
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1,
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh) Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 380 zdjęć z ekranem LCD).
• Ładowanie przez USB
• Opcjonalnie zasilanie sieciowe AC-PW20
Akumulator litowo-jonowy LP-E6 (7.2 V, pojemność 1800mAh),
czas pracy akumulatora: ok. 950 klatek (w temp. 23°C), ok. 850 klatek (w temp 0°C)
wskaźnik naładowania: 6 poziomów + wartość procentowa
• jedna bateria litowa CR1616 (podtrzymywanie zegara i ustawień)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: ACK-E6
• opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) BG-E11 (na 2 akumulatory LP-E6 lub 6 baterii AA)
Akumulator litowo-jonowy EN-EL14a (wydajność ok 1400 zdjęć)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: EH-5b (wymaga adaptera EP-5A)
Akumulator litowo-jonowy DMW-BLF19 (7.2 V, pojemność 1860 mAh, wydajność ok. 500 zdjęć),
• opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) DMW-BGGH3
Akcesoria Akumulator litowo-jonowy NP-FW50, pasek, kabel USB, zaślepka bagnetu, sterowniki, instrukcja, oprogramowanie PlayMemories Camera Akumulator litowo-jonowy NP-FW50, pasek, kabel USB, zaślepka bagnetu, sterowniki, instrukcja, oprogramowanie PlayMemories Camera Akumulator litowo-jonowy LP-E6, ładowarka LC-E6, pasek na ramię, kabel USB, kabel AV, instrukcja, oprogramowanie:
• EOS Utility
• ImageBrowser EX
• Remote Capture
• WFT utility
• PhotoStitch
• Picture Style Editor
• Digital Photo Professional
Pokrywka sanek mocujących BS-1, pokrywka bagnetu korpusu BF-1B, akumulator jonowo-litowy EN-EL14a, ładowarka MH-24, pokrywka okularu DK-26, pasek aparatu AN-DC9, kabel USB UC-E6, sznurek do pokrywki okularu, płyta CD-ROM z oprogramowaniem ViewNX 2 Akumulator litowo-jonowy DMW-BLF19, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, instrukcja, zaślepka złącza hot-shoe, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 9.5 PE,
• SILKYPIX Developer Studio 4.1 SE,
• LoiloScope (wersja testowa),
• sterowniki
Waga 584 g (sam korpus)
627 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
446 g (sam korpus)
489 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
860 g (bez akumulatora)
ok. 950 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
710 g (bez akumulatora)
ok. 765 g (z akumulatorem i kartą pamięci SD)
480 g (bez akumulatora i karty pamięci)
560 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 126.9 x 95.7 x 60.3 mm 126.9 x 94.4 x 48.2 mm 152.0 x 116.4 x 76.4 mm 143.5 x 110 x 66.5 mm 132.9 x 93.4 x 83.9 mm
Dodatkowe informacje 5-osiowa stabilizacja obrazu o wydajności 4.5 EV
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
Polskie menu
Obudowa ze stopu magnezu
Kompensacja winietowania, aberracji chromatycznej i dystorsji
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
Polskie menu
Obudowa ze stopu magnezu
Kompensacja winietowania, aberracji chromatycznej i dystorsji
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
25 wersji językowych menu w tym polskie.
Elektroniczna poziomica.
Korpus wykonany ze stopów magnezu.
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią.
Redukcja szumów przy długiej ekspozycji i przy wysokiej czułości ISO (4 nastawy).
Automatyczna korekcja winietowania.
Korekcja dystorsji i aberracji chromatycznej obiektywów.
Możliwość obróbki plików RAW z poziomu menu aparatu.
Polskie menu,
Pokrywy górna, dolna i tylna korpusu są wykonane z wytrzymałego odlewu magnezu
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią
Elektroniczny, dwuosiowy wirtualny horyzont
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Elektroniczna poziomica (w 3 osiach).
Opcjonalny interfejs DMW-YAGH
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią.
Magnezowy korpus.
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
Brak ocen
4.50 (2)
4.72 (42)
Brak ocen Brak ocen
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu