|
|
|
|
|
|
Producent |
Sony | Sony | Canon | Nikon | Panasonic |
Model |
A7S II | A7S | EOS 5D Mark III | Df | Lumix DMC-GH4 |
Data premiery |
2015-09-11 |
2014-04-07 |
2012-03-02 |
2013-11-05 |
2014-02-07 |
Liczba pikseli |
12 Mpix |
12 Mpix |
22.1 Mpix |
16 Mpix |
16.1 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• 4240 x 2832 (3:2)
• 2768 x 1848 (3:2)
• 2128 x 1416 (3:2)
• 2768 x 1848 (APS-C, 3:2)
• 2128 x 1416 (APS-C, 3:2)
• 1376 x 920 (APS-C, 3:2)
• 4240 x 2384 (16:9)
• 2768 x 1560 (16:9)
• 2128 x 1200 (16:9)
• 2768 x 1560 (APS-C 16:9)
• 2128 x 1200 (APS-C 16:9)
• 1376 x 776 (APS-C 16:9)
• Do 12416 x 1856 w trybie panoramy |
• 4240 x 2832 (3:2)
• 2768 x 1848 (3:2)
• 2128 x 1416 (3:2)
• 2768 x 1848 (APS-C, 3:2)
• 2128 x 1416 (APS-C, 3:2)
• 1376 x 920 (APS-C, 3:2)
• 4240 x 2384 (16:9)
• 2768 x 1560 (16:9)
• 2128 x 1200 (16:9)
• 2768 x 1560 (APS-C 16:9)
• 2128 x 1200 (APS-C 16:9)
• 1376 x 776 (APS-C 16:9)
• Do 12416 x 1856 w trybie panoramy |
• 5760 x 3840 (RAW,JPEG),
• 3960 x 2640 (M-RAW)
• 3840 x 2560 (JPEG)
• 2880 x 1920 (S-RAW, JPEG)
• 1920 x 1280 (JPEG)
• 720 x 480 (JPEG) |
Format FX:
• 4928 x 3280
• 3696 x 2456
• 2464 x 1640
Format DX:
• 3200 x 2128
• 2400 x 1592
• 1600 x 1064 |
• 4608 x 3456
• 3264 x 2448
• 2336 x 1752
• 1824 x 1368 (przy użyciu obiektywu 3D systemu Micro 4/3)
• 4608 x 3072 (3:2)
• 4608 x 2592 (16:9)
• 3456 x 3456 (1:1)
• Dostępne także inne rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1. |
Matryca |
35.6 x 23.8 mm (FF), Exmor APS HD CMOS, 3:2, 12.2 efektywnych megapikseli
• elektromagnetyczny mechanizm samooczyszczania matrycy |
35.6 x 23.8 mm (FF), Exmor APS HD CMOS, 3:2,
• elektromagnetyczny mechanizm samooczyszczania matrycy |
36 x 24 mm (Full-frame) CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 23.4 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
36.0 x 23.9 mm (FX) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.6 Mpix,
Czyszczenie matrycy, zbieranie danych porównawczych dla funkcji usuwania kurzu (wymaga opcjonalnego programu Capture NX 2) |
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 17.2 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
Procesor obrazu |
BIONZ X |
BIONZ X |
DIGIC 5+ |
EXPEED 3 |
Venus Engine |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW 14 bit (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Extra Fine/ Fine/ Standard
• Filmy: XAVC S 4K, XAVC S HD, zgodność z formatem AVCHD 2.0
Kompresja: MPEG-4 AVC / H.264
|
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW 14 bit (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Extra Fine/ Fine/ Standard
• Filmy: XAVC S, AVCHD 2.0, MP4
Kompresja: MPEG-4 AVC / H.264
• Dźwięk:
XAVC S: LPCM, stereo
AVCHD: Dolby Digital (AC-3), 2ch, Dolby Digital Stereo Creator
MP4: MPEG-4 AAC-LC, |
• Zdjęcia:
JPEG (EXIF 2.3, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW (14bit, pliki .CR2), M-RAW (10.5 Mix), S-RAW (5.5 Mpix),
JPEG+RAW, JPEG+M-RAW, JPEG+
S-RAW
• Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: MOV (H.264, MPEG-4)
• Dźwięk: liniowy PCM |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez), NEF+JPEG, TIFF (RGB)
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywu 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MOV, MP4, AVCHD
• Dźwięk: LPCM (MOV), LPCM/AAC stereo (MP4), Dolby Digital Stereo (AVCHD) |
Zakres ISO |
Zdjęcia: 100-102.400 ISO
tryb rozszerzony ISO 50 poniżej ISO 100
tryb rozszerzony do ISO 409.600 poniżej ISO 102.400
Filmy: ISO 100-102.400 (rozszerzenie max. ISO 409.600) |
100-102.400 ISO
tryb rozszerzony ISO 50 poniżej ISO 100
tryb rozszerzony do ISO 409.600 poniżej ISO 102.400
|
Auto (100-12800 ISO), 100 - 25600 ISO w skoku co 1/3 EV,
Tryby rozszerzone poniżej ISO 100: 50 ISO (tryb L) Tryby rozszerzone powyżej ISO 25600: 51200 ISO (tryb H1), 102400 ISO (tryb H2)
Tryb Auto ISO z określeniem minimalnego czasu migawki |
Auto, 100 - 12.800 ISO w skoku 1/3 EV
• 3 tryby Lo poniżej ISO 100: 0.3/0.7/1 (ISO 50),
6 trybów Hi powyżej ISO 12.800: 0.3/0.7/1/2/3/4 (ISO 204.800)
|
Auto, Inteligentne ISO, 200 - 25600 ISO z krokiem co 1/3 lub 1 EV,
Tryby rozszerzone poniżej ISO 200: 100 ISO (tryb L)
W trybie filmowania do ISO 6400 |
Migawka |
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s - 1/8000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
Filmy: od 1/4 s do 1/8000 s |
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/8000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb |
Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości.
30 s - 1/8000 s w krokach co 1/2 lub 1/3 EV, Bulb
żywotność: 150 tys. zdjęć
tryb cichych zdjęć (pojedynczych i seryjnych) |
Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości.
• 30s - 1/4000s w krokach co 1/3 lub 1 EV, Bulb
• żywotność: ponad 150 tys. cykli wyzwoleń
|
60s - 1/8000s, Bulb.
Żywotność migawki: ok 200.000 zdjęć
Funkcja wyzwalania migawki dotykiem na ekranie LCD |
Konstrukcja obiektywu |
Z bagnetem Sony E |
Z bagnetem Sony E |
Z bagnetem Canon EF, (brak obsługi EF-S)
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 |
Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 w trybie FX lub x1.5 w trybie DX |
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
4x |
4x |
0x |
0x |
4x |
Stabilizacja obrazu |
Tak |
Nie |
Nie |
Nie |
Nie |
Zapis wideo |
• Rejestracja filmów 4K (QFHD: 3840x2160) - w trybie pełnoklatkowym możliwy jest równoczesny wewnętrzny zapis obrazu 4K oraz przez łącze HDMI
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 120 kl./s przy przepływności 100 Mb/s)
• Wyjście „czystego” sygnału HDMI: 3840 x 2160 (30p (25p) / 24p) / 1920 x 1080 (60p (50p) / 60i (50i) / 24p)
• Wbudowany mikrofon stereo
• Funkcja Gamma Display Assist
• „Zebra”
• Kod czasowy/bity użytkownika
• Sterowanie zapisem
• Automatyczne wydłużanie czasu otwarcia migawki
• Zapis filmu w dwóch formatach
• Wstawianie znaczników
• Przełączanie NTSC/PAL
|
• Rejestracja filmów 4K (QFHD: 3840x2160) przez łącze HDMI (aparat nie zapisuje filmów 4K na karcie pamięci, lecz na zewnętrznym urządzeniu nagrywającym zgodnym z 4K, podłączonym do portu HDMI).
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60p/50p, AVCHD, 28 Mbit/s)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60i/50i, AVCHD, 24/17 Mbit/s, PS/FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p/24p, AVCHD, 17 lub 24 Mbit/s, FX/FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s) z szybkością 30 lub 25 kl./s
• 640 x 480 (VGA, MP4, 3 Mbit/s) z szybkością 30 lub 25 kl./s
Wbudowany mikrofon stereo
Regulacja poziomu nagrywania dźwięku
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon ECM-XYST1M / adapter XLR-K1M |
• 1920 x 1080 pix (HD 16:9 1080p) z szybkością 29.97, 25, 23.976 kl./s,
• 1280 x 720 pix (HD 720p) z szybkością 59.94, 50 kl./s,
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 29.97, 25 kl./s,
Kompresja: ALL-I, IPB
Maks. długość filmów do 4 GB lub 29 min. 59
Sterowanie ekspozycją: Auto, Priorytet przysłony, Priorytet migawki, Ręczna ekspozycja
Obsługa kodów czasowych do synchronizacji wielu aparatów podczas filmowania
Wbudowany mikrofon mono |
brak |
W trybie AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD), 50p, 59.94p (28Mbit./s, IPB)
• 1920x1080 (Full HD), 50i, 59.94i (24Mbit./s, 17Mbit./s, IPB)
• 1920x1080 (Full HD), 23.98p (24Mbit./s, IPB)
W trybie MOV:
• 4096x2160 (C4K), 24p (100Mbit./s, IPB)
• 3840x2160 (4K), 29.97p, 25p, 24p, 23.98p (100Mbit./s, IPB)
• 1920 x 1080 (Full HD), 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p (200Mbit/s ALL-Intra, 100/50Mbit/s IPB)
W trybie MP4
• 4096x2160 (C4K), 24p (100Mbit./s, IPB)
• 3840x2160 (4K), 29.97p, 25p, 24p, 23.98p (100Mbit./s, IPB)
• 1920 x 1080 (Full HD), 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p (200Mbit/s ALL-Intra, 100/50Mbit/s IPB)
• 1920 x 1080 (Full HD) 59.94p, 50p (28Mbit/s IPB)
• 1920 x 1080 (Full HD) 29.97p, 25p (20Mbit/s IPB)
• 1280 x 720 (HD) 29.97p, 25p (10Mbit/s IPB)
• 640 x 480 (VGA) 29.97p, 25p (4Mbps)
Funkcja zmiennej szybkości klatek (Variable Frame Rate, VFR).
Dostępne ustawienia korekcji Gamma — CINELIKE D i CINELIKE V
Funkcje kodów czasowych SMPTE w trybach Rec Run i Free Run
Wbudowany mikrofon stereo.
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo, w tym DMW-MS1 lub kierunkowy pistoletowy DMW-MS2
Funkcja wyciszania głosu wiatru. |
Ogniskowanie |
AF z wykrywaniem kontrastu
• Pola ostrości: 169 punktów
• Zakres detekcji od -4 do 20 EV (ISO 100 i obiektyw f/2.0).
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED |
AF z wykrywaniem kontrastu
• Pola ostrości: 25 punktów
• Strefa AF: szeroka (25 pól), centralnie ważona, punktowa z wyborem czujnika (mały/średni/duży), strefowa
• Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Ciągły AF-C , DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od -4 do 20 EV (ISO 100 i obiektyw f/2.0).
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED |
Detekcja fazowa TTL-CT-SIR,
• 61 punktowy AF (w tym 41 punktów krzyżowych f/4 i 5 punktów podwójnie krzyżowych f/2.8),
Ilość punktów krzyżowych AF zależy od zastosowanego obiektywu
• Wybór punktu AF: automatyczny: 61-punktowy, ręczny pojedynczy punkt AF (do wyboru 61, 41 krzyżowych, 15 lub 9 punktów), ręczny punktowy AF, ręczny rozszerzenie punktowego AF do 4 punktów (góra, dół, lewo, prawo), ręczny rozszerzenie punktowego AF do otaczających 8 punktów, ręczny strefowy AF,
• Niezależny wybór punktów systemu AF w przypadku ujęć w pionie i w poziomie
• Tryby AF: One-Shot (pojedynczy), AI Servo (ciągły), AI Focus (automatyczny wybór pojedynczy lub ciągły), Tryb Manualny (MF)
• Zakres detekcji: od -2 do 18 EV (przy temp. 23°C i czułości ISO 100, dla centralnego punktu AF f/2.8),
• Asysta AF: zewnętrzna lampa błyskowa
• Podgląd głębi ostrości
• Dostrajanie AF (korekcja FF/BF +/- 20 stopni) dla 40 obiektywów (ustawienia szerokokątne i telefoto dla obiektywów zmiennoogniskowych). Zapamiętywanie regulacji dla obiektywu wg numeru seryjnego
• AF w trybie Live View (LV): Tryb szybki (detekcja fazowa), Tryb czasu rzeczywistego (detekcja kontrastu), Tryb wykrywania twarzy (detekcja kontrastu), MF (powiększenie obrazu 5x lub 10x w dowolnym punkcje ekranu)
• Dostępne proporcje w LV: 3:2, 4:3, 16:9, 1:1 |
Detekcja fazowa TTL, Nikon Multi-CAM 4800,
39 punktowy AF (w tym 9 punktów krzyżowych), możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru jednego z 39 lub 11 pól AF,
• Strefy AF: Jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (9, 21 lub 39 punktów), śledzenie 3D, automatyczny wybór pola AF.
• Tryby napędu AF: Pojedynczy AF (AF-S), Ciągły AF (AF-C), Ręczne ustawianie ostrości (MF),
• Zakres detekcji: od -1 do +19 EV (ISO 100, 20°C),
• Pomiar w trybie Live View: detekcja kontrastu w dowolnej części kadru,
• Tryb pola AF (Live View): AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, śledzenie obiektów w ruchu AF.
• Podgląd głębi ostrości |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy/oka, Śledzenie AF, 49 strefowy, wielostrefowy użytkownika, 1 strefowy, punktowy (Pinpoint)
• Ustawienie AF po zbliżeniu oka
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Wskazanie punktu AF dotykiem na ekranie LCD, podczas korzystania z wizjera (funkcja Touch Pad AF)
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), Wspomaganie MF w trybie dotykowym, Focus Peaking
• Zakres detekcji od -4 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda |
Pomiar światła |
Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony |
Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres czułości: od -3 do 20 EV (dla ISO 100 i f/2.0) |
iFCL (Focus Colour Luminance) 63-strefowy, dwuwarstwowy fotoelement krzemowy (SPC) TTL,
Tryby pomiaru:
• matrycowy 63-strefowy ,
• centralnie ważony uśredniony,
• skupiony (ok 6.2% kadru)
• punktowy (ok 1.5% kadru)
Zakres pomiaru: od 1 do 20 EV (dla 50mm, f/1.4, ISO100) |
TTL korzystający z czujnika RGB o rozdzielczości 2016 pikseli.
Tryby pomiaru:
• matrycowy 3D Colour Matrix II - obiektywy typu D/G
• matrycowy Colour Matrix II - pozostałe obiektywy z procesorem
• matrycowy Colour Matrix - pozostałe obiektywy bez procesora, jeśli użytkownik wprowadzi ich dane.
• punktowy: pomiar w kole o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF (w centralnym polu AF, gdy jest używany obiektyw bez procesora),
• centralnie ważony: 75% wagi pomiaru do obszaru o średnicy 12 mm (lub 8, 15 i 20 mm) na środku kadru. Możliwy pomiar na podstawie uśrednienia całego kadru (w przypadku obiektywu bez procesora używana jest średnica 12 mm lub cały kadr). ,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV lub od 2 do 20 EV w trybie pomiaru punktowego (dla f/1.4, ISO100, 20°C) |
System pomiaru 1728 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (f/2.0, ISO100) |
Ostrość od |
zależnie od obiektywu |
zależnie od obiektywu |
W zależności od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
Balans bieli |
Auto, Ustawienia definiowane |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (4 rodzaje), Lampa błyskowa, Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (15-stopniowa purpura / zieleń) |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K ze skokiem 100 K)
• Korekcja balansu bieli w 2 osiach B/A i M/G w +/- 9 krokach
• Braketing balansu bieli: 3 zdjęcia z krokiem 1, 2 lub 3. |
Auto (2 rodzaje), Światło żarowe, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Światło słoneczne, Lampa błyskowa, Chmury, Cień,
• 4 ustawień własnych wg wzorca lub na podstawie wykonanego zdjęcia,
• punktowy balans bieli dostępny w trybie podglądu na żywo
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K)
• Korekcja balansu bieli
• Braketing balansu bieli: od 2 do 3 zdjęć z krokiem 1, 2 lub 3. |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 4 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) i bracketing balansu bieli (3 klatki) |
Kompensacja ekspozycji |
Brak danych |
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 i 3 EV (2 i 3 EV - tylko 3 klatki) |
• Kompensacja: +/-5 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 (można powiązać za automatycznym bracketingiem ekspozycji).
Priorytet jasnych tonów
Automatyczna optymalizacja oświetlenia (4 nastawy)
• Bracketing: 2,3,5 lub 7 klatek, +/- 3 EV, w krokach co 1/2 lub 1/3 EV
• Wielokrotna ekspozycja (2-9 ekspozycji)
• Tryb HDR (wysoki zakres dynamiki tonalnej): Auto, +/- 1, 2 lub 3 EV, 5 rodzajów efektów HDR |
• Kompensacja: +/-3 EV w skoku co 1/3 EV
• Bracketing: od 2 do 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 lub 3 EV.
• Funkcja Active D-Lighting: Auto, 4 poziomy, Wyłączona.
• Braketing funkcji Active D-Lighting: 2 zdjęcia przy użyciu wybranej wartości dla jednego zdjęcia lub 3–5 zdjęć przy użyciu wstępnie ustawionych wartości dla wszystkich zdjęć
• Funkcja HDR (wysoka rozpiętość tonalna) |
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV (+/- 3.0 EV dla filmów)
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV |
Programy |
Auto, PASM, Scena, Panorama, Wideo, 2x ustawienia własne |
Automatyka (iAUTO, lepsza automatyka), zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), tryby tematyczne (wybór sceny), panorama, film Własne (1,2) |
Auto+, Program AE (P), Priorytet przysłony (Av), Priorytet migawki (Tv), Manualny (M), Bulb (B), 3 tryby użytkownika (C1-C3),
• Style obrazu: Standardowy, Portret, Krajobraz, Neutralny, Wierny, Monochromatyczny, Własny (x3) |
Automatyka programowa z fleksją programu (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M),
• System Picture Control: Standardowy, Neutralny, Żywy, Monochromatyczny, Portret i Krajobraz, ustawienia osobiste. |
Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryby własne (C1-C3), Tryb filmowania kreatywnego
• Tryb Kreatywne sterowanie: Ekspresyjny, Retro, Dawne dni, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Czarno-białe, Dynamiczne czarno-białe, Ziarniste czarno-białe, Gładkie czarno-białe, Mocny obraz, Wysoka dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Zabawka pop, Pominięcie wybielania (filtr Bleach Bypass), Efekt miniatury, Miękka ostrość, Fantazja, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny, Słoneczny obraz |
Zdjęcia seryjne |
• Z szybkością do 2.5 kl./s
• W trybie ciągłym z priorytetem szybkości do 5.0 kl./s
• Liczba rejestrowanych klatek (w przybliżeniu) w trybie zdjęć seryjnych:
w trybie ciągłym z priorytetem szybkości: 64 klatki (JPEG Extra Fine L), 200 klatek (JPEG Fine L), 200 klatek (JPEG Standard L), 31 klatek (RAW), 26 klatek (RAW + JPEG)
tryb zdjęć seryjnych: 100 klatek (JPEG Extra Fine L), 200 klatek (JPEG Fine L), 200 klatek (JPEG Standard L), 59 klatek (RAW), 34 klatki (RAW + JPEG) |
• Z szybkością do 2.5 kl./s
• W trybie ciągłym z priorytetem szybkości do 5.0 kl./s |
• Tryb Hi z szybkością do 6 kl./s
• Tryb Lo z szybkością do 3 kl./s
• Tryb cichych zdjęć seryjnych z szybkością do 3 kl./s
maksymalnie 16270 zdjęć w formacie JPEG (Large, Fine) lub 18 zdjęć w formacie RAW lub 7 zdjęć w formacie RAW+JPEG (Large, Fine) - przy zapisie na kartę UDMA 7 |
• Szybkość 5.5 kl./s (tryb szybki - CH), 1-5 kl./s (tryb wolny -CL) |
Migawka elektroniczna:
• Tryb super szybki (SH): szybkość 40, 20, 7.5 lub 2 kl./s,
maksymalnie 40 zdjęć w formacie RAW lub 120 zdjęć w formacie JPEG
Migawka mechaniczna:
• Tryb szybki (H): szybkość 12 kl./s (AFS) lub 7.5 kl./s (AFC),
• Tryb średni (M): szybkość 7.5 kl./s z LV,
• Tryb wolny (L): szybkość 2 kl./s z LV,
maksymalnie 40 zdjęć w formacie RAW lub 100 zdjęć w formacie JPEG |
Lampa błyskowa |
Brak wbudowanej lampy |
Brak wbudowanej lampy |
Tylko zewnętrzne lampy błyskowe. Obsługa E-TTL II z lampami błyskowymi serii EX.
• Kompensacja błysku: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Synchronizacja do 1/200s
• Sterowanie lampą z poziomu menu aparatu |
Brak wbudowanej lampy błyskowej
• Czas synchronizacji 1/200 s
• Korekcja siły błysku od - 3 EV do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Tryby pracy: Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji; synchronizacja z długimi czasami ekspozycji na tylną kurtynkę migawki, obsługa automatycznej synchronizacji z krótkimi czasami migawki
• Obsługa kreatywnego systemu oświetlenia firmy Nikon (CLS) |
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 12.0 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk wymuszony, Błysk wymuszony wyłączony
• Zakres pokrycia błyskiem: jak dla obiektywu o ogniskowej 24 mm (dla ekwiwalentu klatki 35 mm)
• Sterowanie bezprzewodowe zewnętrznymi lampami błyskowymi (zintegrowany nadajnik zdalnego sterowania) |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
2s lub 10s |
2s lub 10s |
2 s lub 10 s |
2, 5, 10, 20 s, od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0.5, 1, 2 lub 3 s. |
2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) |
Karta pamięci |
Memory Stick PRO Duo, Memory Stick PRO-HG Duo, Memory Stick Micro (M2), karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS‑I), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I), karta pamięci microSD, karta pamięci microSDHC, karta pamięci microSDXC |
• Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo, XC-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilne z UHS-I |
Dwa gniazda:
• Secure Digital (SD/SDHX/SDXC) zgodne z UHS-I
• CompactFlash typu I zgodne ze standardem UDMA 7
Wybór karty: Standardowy, Automatyczna zmiana karty, Zapis na wybraną kartę, zapis na obu kartach.
Kompatybilność z kartami Eye-Fi |
Secure Digital (SDHX/SDXC) zgodne z UHS-I i Eye-Fi
|
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) zgodne z UHS-I |
LCD |
Odchylany - maksymalnie około 107 stopni w górę, około 41 stopni w dół, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 1.228.800 punktów, pokrycie kadru 100%
regulowana jasność
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo |
odchylany o 90 stopni w górę lub 45 stopni w dół, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%
regulowana jasność
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo |
• Główny: stały, 3.2-calowy, kolorowy TFT Clear View II, 1.040.000 punktów, pokrycie 100%, kąt widzenia ok 170 stopni,
Jasność regulowana w 7-miu poziomach.
Powłoki przeciwodblaskowe.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 30 kl./s
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny |
• Główny: stały, 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 921 000 punktów, kąt widzenia 170 stopni, pokrycie 100% pola widzenia
regulacja jasności LCD
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo,
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
|
odchylany i obrotowy, 3 calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy OLED, 1.036.000 punktów, 100% pokrycie kadru, regulowana jasność, kontrast i kolorystyka (w 7 poziomach) |
Wizjer |
EVF (elektroniczny) OLED Tru-Finder, powiększenie: x0.78, pokrycie: 100%
rozdzielczość 2.359.296 punktów (XGA) |
EVF (elektroniczny) 0.5 calowy OLED Tru-Finder, powiększenie: x0.71, pokrycie: 100%, punkt oczny 22 mm od ramki okularu
rozdzielczość 2.359.296 punktów (XGA)
korekcja dioptrii od -4.0 do +3.0 |
Pentapryzmatyczny, powiększenie ok. 0.71x, pokrycie ok. 100%, korekcja dioptrii: -3 do +1 m-1, punkt oczny: ok. 21 mm (od środka soczewki okularu), matówka stała (przepuszczalny ekran LCD) |
Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.7, pokrycie: ok. 100% (w pionie i poziomie dla formatu FX), korekcja dioptrii: od -3.0 do +1.0, punkt oczny: 15 mm (–1.0 dptr., licząc od okularu wizjera), matówka BriteView Clear Matte Mark VIII z ramkami pól AF i liniami kadrowania. |
elektroniczny, kolorowy OLED, 2.359.000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: x 1.34, korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0, punkt oczny: 21 mm, czujnik zbliżenia oka |
Komunikacja i złącza |
• Stopka Multi Interface
• Złącze HDMI micro (typu D)
• Gniazdo mikrofonowe (3,5 mm, mini jack stereo)
• Gniazdo słuchawkowe (3,5 mm, mini jack stereo)
• Złącze Multi Terminal/Micro USB
• Wi-Fi
• NFC |
USB 2.0 Hi-Speed / wejście zasilania, wyjście HDMI micro typu D (4K do 3840x2160 30p/25p/24p), wyjście słuchawkowe 3.5 mm stereo minijack, wejście mikrofonu 3.5 mm stereo minijack
• Wbudowana obsługa sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE802.11b/g/n (2.4 GHz)
• Obsługa NFC (Near Field Communication) |
Złącze USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B) / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC), wyjście HDMI mini typu C, wejście mikrofonu stereo (mini jack 3.5 mm), wyjście słuchawek stereo (mini jack 3.5 mm), gniazdo akcesoriów, złącze PC do lamp zewnętrznych,
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka spustowego RS-80N3 lub TC-80N3, pilota LC-5 lub RC6,
• opcjonalny transmiter WiFi WFT-E7
• opcjonalnie odbiornik GPS GP-E2
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
USB 2.0 Hi-Speed, wyjście mini HDMI (typu C), gniazdo synchronizacji lampy ISO 519 z gwintem blokującym
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka MC-DC2
• opcjonalnie modułu GPS GP-1 lub GP-1A
• opcjonalnie bezprzewodowe piloty zdalnego sterowania WR-R10 i WR-1
• Zgodność z PictBridge |
Złącze USB 2.0 Hi Speed, wyjście Mikro HDMI (Typu D) , wejście mikrofonu stereo mini jack o średnicy 3.5 mm, wejście na wężyk spustowy o średnicy 2.5 mm, wyjście słuchawek stereo mini jack o średnicy 3.5 mm, Gniazdo synchronizacji lampy błyskowej
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11 b/g/n
• Obsługa NFC-F (Near Field Communication) ISO/IEC 18092
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1,
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh) |
Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 380 zdjęć z ekranem LCD).
• Ładowanie przez USB
• Opcjonalnie zasilanie sieciowe AC-PW20 |
Akumulator litowo-jonowy LP-E6 (7.2 V, pojemność 1800mAh),
czas pracy akumulatora: ok. 950 klatek (w temp. 23°C), ok. 850 klatek (w temp 0°C)
wskaźnik naładowania: 6 poziomów + wartość procentowa
• jedna bateria litowa CR1616 (podtrzymywanie zegara i ustawień)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: ACK-E6
• opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) BG-E11 (na 2 akumulatory LP-E6 lub 6 baterii AA) |
Akumulator litowo-jonowy EN-EL14a (wydajność ok 1400 zdjęć)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: EH-5b (wymaga adaptera EP-5A)
|
Akumulator litowo-jonowy DMW-BLF19 (7.2 V, pojemność 1860 mAh, wydajność ok. 500 zdjęć),
• opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) DMW-BGGH3
|
Akcesoria |
Akumulator litowo-jonowy NP-FW50, pasek, kabel USB, zaślepka bagnetu, sterowniki, instrukcja, oprogramowanie PlayMemories Camera |
Akumulator litowo-jonowy NP-FW50, pasek, kabel USB, zaślepka bagnetu, sterowniki, instrukcja, oprogramowanie PlayMemories Camera |
Akumulator litowo-jonowy LP-E6, ładowarka LC-E6, pasek na ramię, kabel USB, kabel AV, instrukcja, oprogramowanie:
• EOS Utility
• ImageBrowser EX
• Remote Capture
• WFT utility
• PhotoStitch
• Picture Style Editor
• Digital Photo Professional |
Pokrywka sanek mocujących BS-1, pokrywka bagnetu korpusu BF-1B, akumulator jonowo-litowy EN-EL14a, ładowarka MH-24, pokrywka okularu DK-26, pasek aparatu AN-DC9, kabel USB UC-E6, sznurek do pokrywki okularu, płyta CD-ROM z oprogramowaniem ViewNX 2 |
Akumulator litowo-jonowy DMW-BLF19, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, instrukcja, zaślepka złącza hot-shoe, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 9.5 PE,
• SILKYPIX Developer Studio 4.1 SE,
• LoiloScope (wersja testowa),
• sterowniki |
Waga |
584 g (sam korpus)
627 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
446 g (sam korpus)
489 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
860 g (bez akumulatora)
ok. 950 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
710 g (bez akumulatora)
ok. 765 g (z akumulatorem i kartą pamięci SD) |
480 g (bez akumulatora i karty pamięci)
560 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary |
126.9 x 95.7 x 60.3 mm |
126.9 x 94.4 x 48.2 mm |
152.0 x 116.4 x 76.4 mm |
143.5 x 110 x 66.5 mm |
132.9 x 93.4 x 83.9 mm |
Dodatkowe informacje |
5-osiowa stabilizacja obrazu o wydajności 4.5 EV
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
Polskie menu
Obudowa ze stopu magnezu
Kompensacja winietowania, aberracji chromatycznej i dystorsji |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
Polskie menu
Obudowa ze stopu magnezu
Kompensacja winietowania, aberracji chromatycznej i dystorsji |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
25 wersji językowych menu w tym polskie.
Elektroniczna poziomica.
Korpus wykonany ze stopów magnezu.
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią.
Redukcja szumów przy długiej ekspozycji i przy wysokiej czułości ISO (4 nastawy).
Automatyczna korekcja winietowania.
Korekcja dystorsji i aberracji chromatycznej obiektywów.
Możliwość obróbki plików RAW z poziomu menu aparatu. |
Polskie menu,
Pokrywy górna, dolna i tylna korpusu są wykonane z wytrzymałego odlewu magnezu
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią
Elektroniczny, dwuosiowy wirtualny horyzont
|
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Elektroniczna poziomica (w 3 osiach).
Opcjonalny interfejs DMW-YAGH
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią.
Magnezowy korpus.
|
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
Brak ocen |
|
|
Brak ocen |
Brak ocen |
Test |
|
|
|
|
|