Porównanie aparatów

Producent CanonCanonOlympusPanasonicSony
Model EOS M10EOS ME-PM2Lumix DMC-GF7A5100
Data premiery 2015-10-13 2012-07-23 2012-09-11 2015-01-20 2014-08-18
Liczba pikseli 18 Mpix 18 Mpix 16 Mpix 16 Mpix 24.3 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 5184 x 3456 (3:2, RAW, JPEG)
• 4608 x 3456 (4:3, RAW, JPEG)
• 5184 x 2912 (16:9, RAW, JPEG)
• 3456 x 3456 (1:1, RAW, JPEG)
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 3:2, 4:3, 16:9 i 1:1
• 5184 x 3456 (RAW, JPEG)
• 3888 x 2592 (mRAW)
• 3456 x 2304 (JPEG)
• 2592 x 1728 (sRAW, JPEG)
• 1920 x 1280 (JPEG)
• 720x480 (JPEG)
• 4608 x 3456 (4:3, JPEG)
• 5184 x 2912 (16:9, JPEG)
• 3456 x 3456 (1:1, JPEG)
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 4:3, 16:9 i 1:1
• 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• 640 x 480 (JPEG)
• Dostępne proporcje: 4:3 (domyślnie) / 3:2 / 16:9 / 1:1 / 3:4
• 4592 x 3448
• 4592 x 3064 (3:2)
• 4592 x 2584 (16:9)
• 3424 x 3424 (1:1)
• 3232 x 2424
• 2272 x 1704
• 1824 x 1368 (z obiektywem 3D)
• Dostępne także inne rozdzielczości dla trybów 4:3, 16:9, 3:2 i 1:1.
• 6000 x 4000
• 6000 x 3376
• 4240 x 2832
• 4240 x 2400
• 3008 x 2000
• 3008 x 1688
Matryca 22.3 x 14.9 mm (APS-C) CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 18.5 Mpix,
mechanizm samooczyszczania matrycy
22.3 x 14.9 mm (APS-C) CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 18.5 Mpix,
mechanizm samooczyszczania matrycy
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 17.2 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.84 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
APS-C (23.5 x 15.6 mm); Exmor™ CMOS
Procesor obrazu DIGIC 6 DIGIC 5 TruePic VI Venus Engine BIONZ X
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW (14bit, pliki .CR2), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: MOV MPEG-4 (AVC/H.264)
• Dźwięk: MPEG-4 AAC-LC (stereo)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW (14bit, pliki .CR2), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: MOV MPEG-4 (AVC/H.264)
• Dźwięk liniowy PCM stereo
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4AVC/H.264), AVI (Motion JPEG)
• Dźwięk: Wave (Stereo, linearny PCM/16-bit, częstotliwość próbkowania 48kHz)
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywy 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MP4 z dźwiękiem AAC stereo / AVCHD z dźwiękiem stereo Dolby Digital
• Zdjęcia: JPEG (DCF 2.0, Exif 2.3, zgodność z MPF Baseline), RAW (format Sony ARW 2.3)
• Filmy: XAVC S / zgodność z formatem AVCHD 2.0, MP4
Zakres ISO Auto (ISO 100-12800), 100-12800 ISO w skoku co 1 EV,
25600 ISO (tryb rozszerzony)
Filmowanie: Auto (ISO 100-6400), 100-6400 ISO (z przyrostem co 1/3 EV)
Auto (ISO 100-6400), 100-12800 ISO w skoku co 1 EV,
25600 ISO (tryb rozszerzony)
Auto (200–25600 ISO, przystosowalne, domyślnie 200-1600 ISO)
Ręcznie: 200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
Bracketing ISO, 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV
Auto, Inteligentne ISO, 200 - 25600 ISO z krokiem co 1/3 EV
Tryb rozszerzony: ISO 100.
ISO 100 - 25600
Migawka Migawka z elektroniczną pierwszą kurtyną i mechaniczną drugą kurtyną
30s - 1/4000s w krokach co 1/2 lub 1/3 EV, Bulb
Migawka z elektroniczną pierwszą kurtyną i mechaniczną drugą kurtyną
30s - 1/4000s w krokach co 1/2 lub 1/3 EV, Bulb
Skomputeryzowana migawka szczelinowa
60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Przy włączonej stabilizacji: 2–1/4000 s
Zdjęcia: 60s - 1/16000s, Filmy: 1/25s - 1/16000s
Funkcja wyzwolenia migawki dotykiem
• Fotografie: od 1/4000 do 30 s i B,
• Filmy: 1/4000 do 1/4 (co 1/3 stopnia)
• Do 1/60 w trybie AUTO (do 1/30 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki)
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Canon EF-M,
poprzez adapter EF-EOS M z bagnetem Canon EF i EF-S
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.6
Z bagnetem Canon EF-M,
poprzez adapter EF-EOS M z bagnetem Canon EF i EF-S
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.6
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Opcjonalnie adapter LA-EA2 - możliwość podłączenia obiektywów z mocowaniem Sony A.
Ogniskowa obiektywu n/a n/a n/a n/a W zależności od wybranego obiektywu
Światłosiła: n/a n/a n/a n/a W zależności od wybranego obiektywu
Zoom optyczny 0x 0x 0x 0x 0x
Zoom cyfrowy 0x 0x 2x 4x 4x
Stabilizacja obrazu Nie Nie Tak Nie Nie
Zapis wideo • 1920 x 1080 pix (HD 16:9 1080p) z szybkością 29.97, 25, 24 kl./s,
• 1280 x 720 pix (HD 720p) z szybkością 59.94 lub 50 kl./s,
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 29.97 lub 25 kl./s,
• Tryby filmowania: automatyczna ekspozycja, ręczna ekspozycja,
Maks. czas trwania 29 min 59 s; maks. rozmiar pliku 4 GB.
• 1920 x 1080 pix (HD 16:9 1080p) z szybkością 29.97, 25,
• 1280 x 720 pix (HD 720p) z szybkością 59.94 lub 50 kl./s,
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 29.97 lub 25 kl./s,
Maks. czas trwania 29 min 59 s; maks. rozmiar pliku 4 GB.
Wbudowany mikrofon stereo.
AF jak w trybie fotografowania (wykrywanie twarzy z funkcją śledzenia AF, FlexiZone wielostrefowy, FlexiZone pojedynczy) w tym ciągły tryb AF
Możliwość ręcznej ekspozycji
Możliwość ręcznej regulacji poziomu nagrywania
MOV:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 1080p 16:9) 20 lub 17 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) 13 lub 10 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
AVI Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Maksymalna wielkość pliku: 4 GB MOV, 2 GB Motion-JPEG
Wbudowany mikrofon stereo.
Kontrola ekspozycji dla filmów: P/ A/ S/ M/ Filtr artystyczny
Redukcja szumu wiatru,
Regulacja poziom nagrania dźwięku
AVCHD:
• 1920x1080 (Full HD, NTSC), 60i (FSH: 17 Mbit/s)
• 1920x1080 (Full HD, PAL), 50i (FSH: 17 Mbit/s)
MP4:
• 1920x1080 (Full HD) z szybkością 60, 30, 25 kl/s,
• 1280x720 (HD) z szybkością 30 lub 25 kl/s,
• 640x480 (VGA) z szybkością 30 lub 25 kl/s.
Wbudowany mikrofon stereo z 4 poziomowa regulacją wzmocnienia.
Funkcja wyciszania głosu wiatru (wył. lub auto).
• 1920 x 1080 (60p, 60i, 24p)
• 1440 x 1080 (30p, 25p)
• 1280 x 720 (120p)
• 640 x 480 (30p, 25p)
• Mikrofon stereo
Ogniskowanie Hybrydowy system AF wykorzystujący zarówno detekcję fazową jak i detekcję kontrastu TTL-CT-SIR lub MF. Piksele detekcji fazy wbudowane w matrycę. Hybrid CMOS AF II.
• Możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF z 49 dostępnych punktów AF,
• Wybór punktów AF: wybór automatyczny (twarz+śledzenie), wybór ręczny (1-punktowy AF), wskazanie na monitorze LCD
• Tryby AF: One-Shot AF, Servo AF
• Zakres detekcji: od 1 do 18 EV (ISO 100, obiektyw EF-M 22 mm f/2 STM),
• Asysta AF: dioda LED
Hybrydowy system AF wykorzystujący zarówno detekcję fazową jak i detekcję kontrastu TTL-CT-SIR lub MF. Piksele detekcji fazy wbudowane w matrycę.
• Możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF z 31 dostępnych punktów AF,
• Wybór punktów AF: wykrywanie twarzy z funkcją śledzenia AF, FlexiZone wielostrefowy (31 stref, AF na strefie wskazanej dotykiem), FlexiZone pojedynczy
• Tryby AF: One-Shot AF (pojedynczy), AI Servo (ciągły), Tryb Manualny (MF), AF + MF
• Zakres detekcji: od 1 do 18 EV (ISO 100),
• Asysta AF: dioda LED
35-polowy AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryb wyboru punktu ostrości: Wszystkie pola, Grupa pól (9 punktów), Pojedyncze pole (normalne), Pojedyncze pole (zmniejszone)
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)*
* C-AF + TR nie są dostępne z obiektywami innymi, niż mFTS. Pracują one jako S-AF w trybie C-AF.
• Funkcja wykrywania twarzy (do 8 twarzy)
• Funkcja wykrywania oka (Wył. / Priorytet bliższego oka / Priorytet prawego oka / Priorytet lewego oka)
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy, Śledzenie AF, 23 strefowy, 1 strefowy, punktowy (Pinpoint)
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), AF+MF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od -4 do 18 EV (ISO 100)
• Dotykowa asysta w trybie MF
• Asysta AF: wbudowana dioda
• Fast Hybrid AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu)
• Pola ostrości: 179 pól (AF z detekcją fazy) / 25 pól (AF z detekcją kontrastu)
• Zakres czułości: -1 do 20 EV (przy odpowiedniku ISO 100, z założonym obiektywem F2,0)
Pomiar światła Tryby pomiaru:
• matrycowy,
• centralnie ważony uśredniony,
• skupiony
• punktowy
Zakres pomiaru: od 1 do 20 EV (ISO100)
Tryby pomiaru:
• matrycowy,
• centralnie ważony uśredniony,
• skupiony (ok 11 % kadru)
• punktowy (ok 2.8 % kadru)
Zakres pomiaru: od 1 do 20 EV (dla 22 mm, f/2, ISO100)
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z kontrolą świateł,
• punktowy z kontrolą cieni.
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100)
System pomiaru 1728 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (dla F2.0, ISO 100)
Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Ostrość od w zależności od obiektywu w zależności od obiektywu zależne od obiektywu zależne od obiektywu W zależności od wybranego obiektywu
Balans bieli Auto, światło dzienne, miejsca ocienione, pochmurny dzień, światło żarówek, białe światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, nastawa własna
• Korekcja balansu bieli: 1. niebieski/bursztynowy +/-9, 2. purpurowy/zielony +/-9
• Balans bieli wg wzorca: zapis 1 ustawienia
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Świt i zachód Słońca, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własny wg wzorca,
• Korekcja balansu bieli (w 2 skalach: niebieski/bursztynowy +/-9, purpurowy/zielony +/-9)
• Bracketing balansu bieli, 3 zdjęcia
Auto, Światło słoneczne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Podwodny Balans Bieli
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) balansu bieli
• Bracketing WB (3 klatki)
• Auto, Cień, Lampa błyskowa, Pod wodą, Wolfram, Własny, Zachmurzenie, Światło dzienne
• Mikrokorekty automatycznebo balansu bieli: G7 do M7 (15 stopni), A7 do B7 (15 stopni)
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/- 3 EV w skoku co 1/2EV lub 1/3EV
• Automatyczny optymalizator jasności (4 ustawienia)
• Kompensacja: +/- 3 EV w skoku co 1/2EV lub 1/3EV,
• Bracketing: +/- 2EV w skoku co 1/2EV lub 1/3EV, 3 klatki
• Tryb priorytetu jasnych partii obrazu
• Automatyczny optymalizator jasności (4 ustawienia)
Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV lub 7 zdjęć w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV (+/- 3.0 EV dla filmów)
Bracketing: 3, 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 EV lub 1 EV , w zakresie +/- 3 EV
• ±3 (co 1/3 EV)
• ±3 (3, 5 klatem co 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 1 EV, 2 EV)
Programy Auto, Program AE P, Priorytet migawki Tv, Priorytet przysłony Av, Manualny M
• Tryby: Inteligentna Scena Auto (zdjęcia i filmy), twórcze wspomaganie (zdjęcia i filmy), hybrydowa automatyka, autoportret, portrety, krajobraz, małe odległości, sport, zdjęcia nocne z ręki, żywność, HDR, efekt rybiego oka, efekt pogrubienia artystycznego, efekt akwareli, efekt miniatury (zdjęcia i filmy), efekt aparatu-zabawki, miękka ostrość, ziarnisty cz.-b.
• Style obrazów: automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, neutralny, dokładny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3)
Auto, Program AE P, Priorytet migawki Tv, Priorytet przysłony Av, Manualny M, Film, Kreatywne auto (CA),
• Programy tematyczne: Portret, Krajobraz, Makro, Sport, Nocny portret, Nocne zdjęcia bez statywu, Pod światło HDR
• Style obrazu: auto, standardowy, portret, krajobraz, neutralny, wierny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3)
• Filtry kreatywne (artystyczny uwydatniony, akwarela, czarno-biały ziarnisty, rozmycie ostrości, aparat-zabawka, efekt miniatury, rybie oko)
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film,
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + portret, Sport, Scena nocna, Scena nocna i portret, Dzieci, High Key, Low Key, Tryb DIS, Makro, Makro przyrodnicze, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Fajerwerki, Plaża i śnieg, Konwerter Rybie-oko, Konwerter Szeroki kąt, Konwerter Makro, 3D
• Filtry artystyczne: PopArt, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Proscess, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika Key Line, Akwarela
• Efekty dodatkowe: Efekt zmiękczenia ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białej winiety, Efekt ramki, Efekt gwiezdnego nieba, Efekt czarno-biały, Tonowanie obrazu
Inteligentne Auto (iA), Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Własny (C1 i C2), Panorama, Tryb filmowania kreatywnego
• Programy tematyczne - zdjęcia: Portret (pokrętło trybu), Dziecko (pokrętło trybu), Sceneria (pokrętło trybu), Gładka skóra, Miękkie podświetlenie, Relaks, Błękitne niebo, Romantyczny zachód słońca, Jaskrawy zachód słońca, Połyskująca woda, Ostry nocny pejzaż, Chłodne nocne niebo, Ciepła noc, Artystyczny nocny pejzaż, Iluminacje, Zdjęcie nocne z ręki, Ostry nocny portret, Rozmyty kwiat, Apetyczne jedzenie, Deser, Zatrzymany ruch zwierzęcia, Ostre zdjęcie sportowe, Monochromatyczne
• Tryb Kreatywne sterowanie: Ekspresyjny, Retro, Nostalgia, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Dynamiczne czarno-białe, Mocny obraz, Wysoka dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Zabawka pop, Pominięcie wybielania (filtr Bleach Bypass), Efekt miniatury, Fantazja, Miękka ostrość, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny, Światło słoneczne
• Programy tematyczne - filmy: Portret (pokrętło trybu), Dziecko (pokrętło trybu), Sceneria (pokrętło trybu), Gładka skóra, Miękkie podświetlenie, Relaks, Błękitne niebo, Romantyczny zachód słońca, Jaskrawy zachód słońca, Ostry nocny pejzaż, Chłodne nocne niebo, Ciepła noc, Artystyczny nocny pejzaż, Zdjęcie nocne z ręki, Ostry nocny portret, Apetyczne jedzenie, Deser, Zatrzymany ruch zwierzęcia, Ostre zdjęcie sportowe, Monochromatyczne
• Programy: iAuto, Superior Auto, Programowalne AE, Priorytet przysłony, Priorytet migawki, Manualny
• Sceny: portret, sport, macro, krajobraz, zachód słońca, noc, północ, nocny portret, kompensacja rozmycia
Zdjęcia seryjne Maks. około 4.6 kl./s (około 1000 zdjęć JPEG, 7 zdjęć RAW) Szybkość 4.3 kl./s (w trybie One Shot), maksymalnie 15 zdjęć w formacie JPEG Large/Fine (17 zdjęć z kartą pamięci zgodną z UHS-I) lub 6 zdjęć w formacie RAW lub 3 zdjęcia w formacie RAW + JPEG • Tryb seryjnych zdjęć H: z szybkością do 8 kl./s, przy wyłączonej stabilizacji i z ostrością i ekspozycją dla pierwszego zdjęcia w serii, do 15 zdjęć RAW lub 19 zdjęć JPEG
• Tryb seryjnych zdjęć L: z szybkością do 3.6 kl./s przy wyłączonej stabilizacji lub 3.0 kl./s przy włączonej stabilizacji, do 27 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci w JPEG
Szybkość zdjęć seryjnych

• Migawka mechaniczna: H: 5,8 kl./s (z funkcją AFS), 5 kl./s (z funkcją AFC, w trybie 1-obszarowym AF), M: 4 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 klatki/sekundę (z funkcją Live View)
• Migawka elektroniczna: SH: 40 kl./s, H: 10 kl./s, M: 4 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 klatki/sekundę (z funkcją Live View)
• Zdjęcia w trybie ciągłym: Hi: maks. 6 kl./s, Lo: maks. 3 kl./s (zależnie od warunków wykonywania zdjęć i używanych kart pamięci)
• JPEG Fine L: 56 klatek, JPEG Standard L: 75 klatek, RAW: 23 klatki, RAW&JPG: 22 klatki (w trybie zdjęć ciągłych (Hi). Zależnie od warunków wykonywania zdjęć i używanych kart pamięci)
Lampa błyskowa Wbudowana, GN 5 (ISO 100)
• Pokrycie ogniskowej: do 15 mm (odpowiednik dla 35 mm - 24 mm)
• Czas ładowania: ok. 3 s.
• Tryby: Wł. (autom. ekspozycja lampy), wł. (ręcznie), synchr. z długim czasem, wył., redukcja czerwonych oczu
• Synchronizacja X-sync 1/200s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• Synchronizacja X-sync 1/200s
• Zgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi: E-TTL II z lampami błyskowymi Speedlite z serii EX.
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W zestawie zewnętrzna lampa błyskowa FL-LM1 o liczbie przewodniej 7 (ISO 100) / 10 (ISO 200)
• Tryb działania: Auto, Czerwone oczy, Wymuszenie, Wyłączony, Czerwone oczy w synchronizacji Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow ( na 2. kurtynę), Manualnie -1/1FULL, 1/64,
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 4 grupy),
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem znajdująca się w komplecie lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza,
• Synchronizacja do 1/250 s, 1/4000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV
• Bracketing błysku: 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV
• Kompatybilne zewnętrzne lampy błyskowe: FL-50R, FL-36R, FL-20, FL-14, FL-300R, FL-600R
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 5.6 (ISO 200).
• Synchronizacja do 1/50s
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy
• Typu pop-up
• Liczba przewodnia 4 (w metrach, przy ISO 100, kąt rozbłysku dostosowany do ogniskowej 16 mm)
Złącze hot-shoe Nie Tak Tak Nie Nie
Wyjscie statywowe Tak Tak Tak Tak Tak
Samowyzwalacz 2 s.,10 s., własne 2 s,10 s + zdalne, 10 s + seria zdjęć 2–10 2 s lub 12 s, własne (czas oczekiwania 1-30sek., interwał wyzwalania 0.5, 1, 2, 3sec., liczna zdjęć 1-10) 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) 10s / 2s
Karta pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilne z UHS-I
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilne z UHS-I i Eye-Fi
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi, Flash Air
Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilność z UHS-I • Memory Stick PRO Duo, Memory Stick PRO-HG Duo, Memory Stick XC-HG Duo
• Karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS-I), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I)
LCD Odchylany, dotykowy, przekątna 3 cale, format obrazu 3:2, rozdzielczość ok. 1.040.000 punktów, pokrycie ok. 100%, podgląd głębi ostrości, regulacja jasności - 5 poziomów Stały, 3.0 calowy, dotykowy, kolorowy TFT Clear View II LCD, 1 040 000 punktów, proporcje 3:2, pokrycie 100%, kąt patrzenia 170 stopni w pionie i poziomie
Jasność regulowana w 7 poziomach
stały, 3 calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 460.000 punktów, proporcje 16:9
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru
odchylany (do 180 stopni), 3 calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy TFT LCD, 1.040.000 punktów, 100% pokrycie kadru,
regulowana jasność, kontrast i kolorystyka
Odchylany (do góry o 180 stopni), 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
Wizjer brak brak Opcjonalnie zewnętrzne montowane w złączu hot-shoe:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47), dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 18 mm, powiększenie x1.15 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
• VF-3, elektroniczny, 922.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 17.4 mm, powiększenie x1.0 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
brak brak
Komunikacja i złącza • USB Hi-Speed (Mini-B),
• mini HDMI typu C
• Moduł Wi-Fi (IEEE802.11b/g/n, 2.4 GHz)
• NFC
• Obsługa PictBridge
USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B) / Wyjście wideo (PAL/ NTSC), wyjście mini HDMI typu C, gniazdo zewnętrznego mikrofonu stereo mini jack 3.5 mm
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą pilota RC-6
• opcjonalnie moduł GPS GP-E2
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście mikro HDMI typu-D, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL.
Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście audio-wideo (NTSC/PAL), wyjście mini HDMI (Typu C),
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
• Złącze Multi Terminal / Micro USB
• Złącze HDMI micro (typu D)
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi, IEEE 802.11b/g/n (pasmo 2,4 GHz)
• Obsługa NFC (Near Field Communication), Forum typu 3
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy LP-E12 (wydajność ok. 255 zdjęć przy 23 stopniach Celsjusza)
• opcjonalnie zasilacz prądu stałego: ACK-E12
Akumulator litowo-jonowy LP-E12 (wydajność ok. 230 zdjęć przy 23 stopniach Celsjusza)
• opcjonalnie zasilacz prądu stałego: ACK-E12
Akumulator litowo-jonowy BLS-5 (7.2V, pojemności 1150 mAh, wydajność ok 360 zdjęć) Akumulator litowo-jonowy (7.2 V, pojemność 680 mAh, wydajność ok. 230 zdjęć z obiektywem H-FS12032) Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (wydajność ok 400 zdjęć).
Akcesoria Akumulator LP-E12, ładowarka LC-E12, pasek na ramie, kabel USB, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie: Digital Photo Professional, Picture Style Editor, EOS Utility, Image Transfer Utility Akumulator LP-E12, ładowarka LC-E12, pasek na ramie, kabel USB, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie:
• ImageBrowser EX
• Digital Photo Professional
• PhotoStitch,
• EOS Utility (w tym program Remote Capture),
• Picture Style Editor
Korpus, lampa błyskowa FL-LM1, akumulator Li-ion BLS-5, ładowarka akumulatora Li-ion BCS-5, kabel USB, kabel AV, pasek na ramię, OLYMPUS Viewer 2 (CD-ROM), instrukcja obsługi, karta gwarancyjna. Zestaw DMC-GF7K, Akumulator, ładowarka, kabel połączeniowy USB, pasek na ramię, DVD-ROM, kabel zasilający, pokrywka obiektywu, oprogramowanie PHOTOfunSTUDIO 9.6 PE i SILKYPIX Developer Studio 4.2 SE. Przewód zasilający, Akumulator NP-FW50, Zasilacz sieciowy (AC-UB10), Pasek na ramię, Przykrywka korpusu, Przewód Micro USB, Oprogramowanie PlayMemories
Waga 301 g (z akumulatorem i kartą) 262 g (bez akumulatora i karty pamięci)
ok. 298 g (z akumulatorem i kartą)
223 g (bez akumulatora)
ok. 269 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
236 g (bez akumulatora i obiektywu)
266 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
336 g (z akumulatorem i obiektywem H-FS12032)
224 g (sam korpus)
283 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 108 x 66.6 x 35 mm 108.6 x 66.5 x 32.3 mm 109.8 x 64.2 x 33.8 mm (bez elementów wystających) 106.5 x 64.6 x 33.3 mm 109.6 x 62.8 x 35.7 mm
Dodatkowe informacje • Funkcje indywidualne: 5 funkcji indywidualnych z 13 ustawieniami, w tym 3 przyciski/elementy z możliwością regulacji
• Inteligentny czujnik orientacji
• Języki obsługi menu: 25 języków (w tym polskie)
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB,
25 wersji językowych menu w tym polskie,
Dostępny w kolorach: czarnym, białym, czerwonym i srebrnym.
Redukcja zakłóceń przy wysokiej czułości ISO (4 ustawienia) i przy długim naświetlaniu.
Automatyczna korekcja jasności brzegów obiektywu i aberracji chromatycznej
Materiał korpusu: stal nierdzewna, stop magnezu i żywica poliwęglanowa z włóknem szklanym
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji (2 klatki).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Dostępny w kolorach: czarnym, srebrnym, białym i czerwonym.
Skuteczność stabilizacji wg producenta do 3 EV (stabilizacja 2-osiowa)
3 tryby stabilizacji obrazu
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Efekty zdjęciowe: Akwarela, Częściowy kolor (R, G, B, Y), High-key: miękki, Ilustracja (silny, średni, słaby), Kolor pop. Malowidło HDR (silny, średni, słaby), Miniatura (automatyka, góra, środek (poziomo), dół, prawo, środek (pionowo), lewo), Miękka ostrość (silny, średni, słaby), Obraz czarno-biały o bogatej gradacji, Obraz czarno-biały o dużym kontraście, Posteryzacja (kolor, cz.-b.), Zabawkowy aparat (normalny, zimny, ciepły, zielony, purpuroworóżowy), Zdjęcie retro
Styl twórczy: Czarno-biały, Pejzaż, Portret, Sepia (Kontrast (-3 do +3), Nasycenie barw (-3 do +3), Ostrość (-3 do +3)), Standard, Zachód słońca, Żywy
Automatyka HDR (automatyczne zmiany ekspozycji, nastawianie zmian ekspozycji: od 1 EV do 6 EV z krokiem 1,0 EV) DRO (automatyka/poziom (1-5))
Ocena użytkowników
[max. 5.00]
4.80 (1)
4.00 (4)
4.80 (3)
Brak ocen
4.40 (2)
Test
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu
Test aparatu