|
|
|
|
|
|
Producent |
Fujifilm | Canon | Olympus | Panasonic | Sony |
Model |
X-E2S | EOS M3 | OM-D E-M10 Mark II | Lumix DMC-G7 | A6000 |
Data premiery |
2016-01-15 |
2015-02-06 |
2015-08-25 |
2015-05-18 |
2014-02-12 |
Liczba pikseli |
16.3 Mpix |
24.2 Mpix |
16 Mpix |
16 Mpix |
24 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• 4896 x 3264
• 4896 x 2760 (16:9)
• 3264 x 3264 (1:1)
• 3456 x 2304
• 3456 x 1944 (16:9)
• 2304 x 2304 (1:1)
• 2496 x 1664
• 2496 x 1408 (16:9)
• 1664 x 1664 (1:1)
• Tryby panoramy |
RAW:
• 6000 × 4000
• 5328 × 4000
• 6000 × 3376
• 4000 × 4000
JPEG 3:2:
• 6000 × 4000
• 4320 × 2880
• 2880 × 1920
• 2304 × 1536
• 720 × 480
• Dostępne są także tryby 4:3, 16:9 i 1:1 |
• 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 3200 x 2400 (JPEG)
• 1280 x 960 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF) |
• 4592 x 3448
• 4592 x 3064 (3:2)
• 4592 x 2584 (16:9)
• 3424 x 3424 (1:1)
• 3232 x 2424
• 2272 x 1704
• 1824 x 1368
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 3:2, 16:9 i 1:1
|
• 6000 x 4000 (RAW, JPEG)
• 4240 x 2832 (JPEG)
• 3008 x 2000 (JPEG)
• 6000 x 3376 (JPEG, 16:9)
• 4240 x 2400 (JPEG, 16:9)
• 3008 x 1688 (JPEG, 16:9)
• Do 12416 x 1856 w trybie panoramy |
Matryca |
23.6 x 15.6 mm (APS-C) X-Trans II CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 16.7 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
22.3 × 14.9 mm (APS-C) CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 24.7 Mpix,
mechanizm samooczyszczania matrycy |
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 17.2 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.84 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
23.2 x 15.4 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 24.7 Mpix
• Powłoka antystatyczna na filtrze optycznym i ultradźwiękowy mechanizm wibrujący
|
Procesor obrazu |
EXR II |
DIGIC 6 |
TruePic VII |
Venus Engine |
BIONZ X |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MPEG4 (MOV, H.264)
• Dźwięk: Linearny PCM stereo
|
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW (14bit, pliki .CR2), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: MOV MPEG-4 (AVC/H.264)
• Dźwięk MPEG-4 AAC-LC (stereo) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.2, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DCF),
Zdjęcia 3D: MPO, MPO+JPEG
RAW, JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: AVCHD, MP4
• Dźwięk: Dolby Digital stereo (AVCHD), AAC stereo (MP4) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: AVCHD: Dolby Digital (AC-3), stereo; Dolby Digital Stereo Creator; MP4: MPEG-4 AAC-LC stereo
|
Zakres ISO |
Auto (do 6400 ISO), 200 - 6400 ISO
100, 12800, 25600, 51200 ISO (tryby rozszerzone)
• Bracketing ISO: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV |
Auto (100–12800), 100–12800 z przyrostem co 1/3 stopnia EV
Tryb rozszerzony H: 25600
Filmowanie: Auto (100–6400), 100–6400 (z przyrostem co 1/3 stopnia EV) |
Auto (od ISO L do 1600 ISO domyślnie, możliwość zdefiniowania górnej granicy w zakresie od 200 do 25600 ISO),
Tryb ręczny: ISO L, 200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
ISO L - ekwiwalent czułości ISO 100
• Bracketing dla ISO: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV |
Auto, 200 - 25600 ISO z krokiem co 1/3 EV, Inteligentne ISO
Tryb rozszerzony: 100 ISO |
Auto (100-25600 ISO z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy),
100-25600 ISO (z krokiem co 1/3 EV)
Filmy: 100-12800 ISO (z krokiem co 1/3 EV)
|
Migawka |
Migawka szczelinowa
30 s - 1/4000 s, Bulb (do 60 min.)
w trybie P 4 s - 1/4000 s
elektroniczna 1 s - 1/32000 |
Migawka z elektroniczną pierwszą kurtyną i mechaniczną drugą kurtyną
30s - 1/4000s w krokach co 1/2 lub 1/3 EV, Bulb |
szczelinowa sterowana elektronicznie,
1/4000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV)
Elektroniczna migawka: 1/16000 - 60 s
Czas B: domyślne ustawienie 8 min. (możliwość wyboru 1/2/4/8/15/20/25/30 min.) |
• 60 s - 1/4000 s, Bulb (do 2 min.)
• 1/16000 - migawka elektroniczna
• 1/16000 - 1/25 - tryb filmowy
• Funkcja wyzwalania migawki dotykiem |
szczelinowa sterowana elektronicznie, 30-1/4000 s w krokach co 1/3 EV, Bulb |
Konstrukcja obiektywu |
Z bagnetem Fujifilm X
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
|
Z bagnetem Canon EF-M,
poprzez adapter EF-EOS M z bagnetem Canon EF i EF-S
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.6 |
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.00 |
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Opcjonalnie adapter LA-EA2 - możliwość podłączenia obiektywów z mocowaniem Sony A. |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
0x |
0x |
0x |
4x |
4x |
Stabilizacja obrazu |
Nie |
Nie |
Tak |
Nie |
Nie |
Zapis wideo |
• 1920 x 1080 (Full HD 60p / 50p / 30p / 25p / 24p)
• 1280 x 720 (HD 60p / 50p / 30p / 25p / 24p)
Maksymalna długość:14 min. Full HD lub 27 min. HD |
• Full HD - 1920 × 1080 (29,97, 25, 23,976 kl./s)
• HD - 1280 × 720 (59,94, 50 kl./s)
• VGA - 640 × 480 (29,97, 25 kl./s)
• Efekt miniatury - HD; VGA – (6, 3, 1,5 kl./s)
• Hybrydowa automatyka HD - (30 kl./s)
Maks. czas trwania 29 min 59 s; maks. rozmiar pliku 4 GB |
MOV:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 60p, 50p, 30p, 25p, 24p)
• 1280 x 720 pix (HD 16:9, zapis 60p, 50p, 30p, 25p, 24p)
AVI:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. rozmiar pliku 4 GB (MOV) lub 2 GB (Motion-JPEG),
maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
• Film poklatkowy: 4k, 1080p, 720p (AVI Motion JPEG®)
• Szybki zapis obrazu: VGA / 120 klatek na sekundę
Wbudowany mikrofon stereo,
Redukcja szumu wiatru,
Regulowana głośność nagrywania. |
• 3840 x 2160p / 30 kl./s (MP4, 100 Mbps)
• 3840 x 2160p / 24 kl./s (MP4, 100 Mbps)
• 1920 x 1080p / 60 kl./s (MP4, 28 Mbps)
• 1920 x 1080p / 30 kl./s (MP4, 20 Mbps)
• 1280 x 720p / 30 kl./s (MP4, 10 Mbps)
• 640 x 480p / 30 kl./s (MP4, 4 Mbps)
• 1920 x 1080p / 60 kl./s (AVCHD, 28 Mbps)
• 1920 x 1080p / 30 kl./s (AVCHD, 24 Mbps)
• 1920 x 1080p / 24 kl./s (AVCHD, 24 Mbps)
• 1920 x 1080i / 60 kl./s (AVCHD, 17 Mbps) |
• 1920x1080 (Full HD, 60p/50p, 60i/50i lub 24p/25p)
Wbudowany mikrofon stereo |
Ogniskowanie |
AF Hybrydowy TTL oparty o detekcję kontrastu i detekcję fazową, MF
• Tryby pól AF: Pojedynczy jednopunktowy AF - 49 obszarów na siatce 7x7 (zmiana rozmiaru ramki AF spośród 5 typów); Strefowy AF - możliwość wyboru 3x3 / 5x3 / 5x5 obszarów spośród 77 obszarów na siatce 11x7; Szeroki/Śledzący AF - automatyczny wybór spośród 77 obszarów na siatce 11x7
• Tryb napędu AF: Pojedynczy AF / Ciągły AF / MF Wskaźnik odległości / AF+MF
• Dioda wspomagająca AF |
Hybrydowy system AF wykorzystujący zarówno detekcję fazową jak i detekcję kontrastu. Hybrid CMOS AF II.
• Możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF z 49 dostępnych punktów AF,
• Wybór automatyczny (twarz+śledzenie), wybór ręczny (1-punktowy AF)
• Tryby AF: One-Shot AF i Servo AF
• Zakres detekcji: 2-18 EV (przy 23°C, ISO 100, obiektyw EF-M22mm f/2 STM)
• Asysta AF: dioda LED |
AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF
• Strefy AF: 81-obszarowy wielopolowy AD (detekcja kontrastu), Wszystkie cele, Obszar grupy celów (9-obszarów), Pojedyncze pole (normalne/małe)
• Wielkość ramki AF: wybierana z 800 punktów AF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Funkcja peaking
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
• Wspomaganie AF - wbudowana dioda |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Technologia DFD
• 49 punktów AF
• Wskazanie punktu lub strefy AF dotykiem
• Wskazanie punktu AF dotykiem na ekranie LCD, podczas korzystania z wizjera (funkcja Touch Pad AF)
• Inne funkcje AF: Szybki AF, Ciągły AF (w trybie rejestracji filmów), AF+MF, Wspomaganie MF w trybie dotykowym
• Zakres detekcji od -4 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda |
Fast Hybrid AF (AF z wykrywaniem fazy / AF z wykrywaniem kontrastu), MF
• Obszary AF: 179 pól (AF z detekcją fazy) / 25 pól (AF z detekcją kontrastu)
• Zakres czułości: 0-20 EV (ISO 100, f/2.8)
• Tryby AF: Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny (MF)
• Funkcja rozpoznawania twarzy i uśmiechu
• Dioda LED wspomagająca AF (zasięg od 0.3 do 3 m) |
Pomiar światła |
Pomiar TTL 256 segmentowy
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy,
• Uśredniony,
• Punktowy |
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy (384 strefy)
• skupiony na środku (około 10%)
• punktowy (około 2%)
• centralnie ważony uśredniony
Zakres pomiaru: 1-20 EV (przy 23°C, ISO 100) |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100) |
System pomiaru 1728 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• inteligentny matrycowy,
• centralnie-ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV |
Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres czułości: 0-20 EV (ISO 100, f/2.8) |
Ostrość od |
zależne od obiektywu
|
w zależności od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależnie od obiektywu |
Balans bieli |
Automatyczne rozpoznawanie sceny, tryb użytkownika, wybór temperatury barwowej
Zaprogramowane ustawienia: Ładna pogoda, Cień, Światło jarzeniowe (Dzienne), Światło jarzeniowe (białe ciepłe), Światło jarzeniowe (Białe zimne), Światło żarowe, Zdjęcia podwodne |
Automatyczny balans bieli, światło dzienne, miejsca ocienione, pochmurny dzień, światło żarówek, białe światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, nastawa własna
• Korekcja balansu bieli: 1. niebieski/bursztynowy +/-9, 2. purpurowy/zielony +/-9
• Balans bieli wg wzorca: zapis 1 ustawienia
|
Auto, Słoneczny dzień, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca (4 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K)
• Korekcja (+/- 7 kroków)
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M). |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 4 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10 000 K z krokiem co 100K),
• Korekcja i bracketing balansu bieli |
Automatyczny, światło dzienne, cień, chmury, światło żarowe, światło jarzeniowe(4 rodzaje), lampa błyskowa, pod wodą,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 9900 K)
• Korekcja balansu bieli w dwóch osiach (GM-AB)
• Bracketing balansu bieli (3 klatki) |
Kompensacja ekspozycji |
• Kompensacja z zakresie +/- 3 EV z krokiem co 1/3 EV
• Bracketing: 3 klatki, +/- 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Bracketing dynamiki tonalnej: 100, 200, 400%
• Wielokrotna ekspozycja |
• +/-3 EV z przyrostem co 1/3 stopnia (możliwość połączenia z sekwencją naświetlania).
• Bracketing: +/- 2EV w skoku co 1/2EV lub 1/3EV, 3 klatki
• Tryb priorytetu jasnych partii obrazu
• Automatyczny optymalizator jasności (4 ustawienia) |
• Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3 lub 2/3 EV
• Funkcja Bracketing dla HDR 3, 5 klatek (+/- 2 / 3 kroki EV), 7 klatek (+/- 2 kroki EV)
|
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV (+/- 3.0 EV film)
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3 lub 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV |
• Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV (1, 2 i 3 EV tylko dla 3 klatek)
• Funkcja D-Range Optimizer (automatyka/poziom (1-5))
• Automatyka HDR (automatyczne zmiany ekspozycji, nastawianie zmian ekspozycji: od 1 EV do 6 EV z krokiem 1,0 EV)
< |
Programy |
Automatyka programowa (P), Ekspozycja Manualna (M), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S)
• Tryb symulacji filmu światłoczułego: PROVIA/STANDARD, Velvia/VIVID, ASTIA/SOFT, CLASSIC CHROME, PRO Neg Hi, PRO Neg. Std, MONOCHROME, MONOCHROME+Ye FILTER, MONOCHROME+R FILTER, MONOCHROME+G FILTER, SEPIA
• Filtry cyfrowe: Zabawkowy aparat, Miniatura, Kolorystyka Pop, Jasna Tonacja, Ciemna tonacja, Zakres dynamiczny, Zmiękczona ostrość, Częściowy kolor (czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, fioletowy) |
• Programowa AE, preselekcja czasu, preselekcja przysłony, ręczny, niestandardowy
• Tryb Inteligentna scena auto (zdjęcia i film)
• Twórcze wspomaganie (zdjęcia i film)
• Hybrydowa automatyka
• SCN: portrety, krajobrazy, makro, sport, zdjęcia nocne z ręki, żywność
• Filtry twórcze: HDR, efekt rybiego oka, efekt pogrubienia artystycznego, efekt akwareli, efekt miniatury (zdjęcia i film), efekt aparatu zabawki, miękka ostrość, czarno-biały ziarnisty
• Tryby filmowania: automatyczna ekspozycja filmu, ręczna ekspozycja filmu |
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Czas B, Czas, Programy tematyczne, Filtr Artystyczny, Fotostory, Film, HDR, Mój tryb
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-portret, Krajobraz, Portret na tle krajobrazu, Makro, Zdjęcia sportowe, Sceny nocne, Portret na tle sceny nocnej, Dzieci, Tryb jasnej tonacji, Tryb ciemnej tonacji, Cyfrowa stabilizacja obrazu, Makrofotografia - przyroda, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter "Rybie oko", Konwerter makro, 3D, Konwerter szerokokątny, Tryb fotografowania z ręki przy świetle gwiazd
• Filtr artystyczny: Pop Art, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Process, Dramatyczna tonacja, Delikatna Sepia, Podkreślone krawędzie. Akwarela, Kolorowe elementy, Vintage
|
Inteligentne Auto (iA), iA+, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Tryby własne (C1, C2),
• Programy tematyczne (SCN): Czysty portret, Jedwabista cera, Miękkie podświetlenie, Czysty podświetlony, Nastrój zrelaksowania, Słodka twarzyczka dziecka, Wyrazista sceneria, Czyste błękitne niebo, Romantyczna zorza zachodu, Żywa poświata zachodu, Lśniąca woda, Pogodna noc, Chłodne nocne niebo, Ciepły krajobraz nocny, Nocny krajobraz artystyczny, Roziskrzone oświetlenie, Czysty portret nocny, Miękki obraz kwiatu, Apetyczne danie, Smakowity deser, Zatrzymaj zwierzę w ruchu, Czyste zdjęcie sportowe, Monochromatyczny
• Tryb Kreatywne sterowanie: Ekspresyjny, Retro, Nostalgia, Wysoka tonacja, Niska tonacja, Sepia, Dynamiczne czarno-białe, Mocny obraz, Wysoka dynamika, Efekt krosowania, Efekt zabawki, Zabawka pop, Pominięcie wybielania (filtr Bleach Bypass), Efekt miniatury, Fantazja, Miękka ostrość, Filtr gwiezdny, Obraz jednobarwny, Światło słoneczne. |
iAUTO, lepsza automatyka, zaprogramowana automatyka ekspozycji, preselekcja przysłony, preselekcja czasu migawki, ręczny, film (zaprogramowana automatyka ekspozycji, preselekcja przysłony, preselekcja czasu migawki, ręczny) panorama,
• Tryby tematyczne: portret, sport, makro, krajobraz, zachód słońca, scena nocna, zdjęcia z ręki o zmierzchu, portret nocą, wyraźny ruch
• Efekty cyfrowe: Posteryzacja (kolor), posteryzacja (cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, zabawkowy aparat (normalny, zimny, ciepły, zielony, purpurowo-różowy), high-key: miękki, miękka ostrość (silny, średni, słaby), malowidło HDR (silny, średni, słaby), obraz czarno-biały o bogatej gradacji, miniatura (automatyka, góra, środek (poziomo), dół, prawo, środek (pionowo), lewo), akwarela, ilustracja (silny, średni, słaby) |
Zdjęcia seryjne |
• Z szybkością 7.0 kl./s (JPEG: maks. 18 zdjęć)
• Z szybkością 3.0 kl./s (JPEG: do pojemności karty pamięci) |
około 4,2 kl./s dla około 1000 obrazów JPEG, 5 obrazów RAW |
• Tryb H: z szybkością do 8.5 kl./s w serii do 22 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci dla formatu JPEG (S-AF)
• Tryb L: z szybkością 4 kl./s w serii do 22 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci dla formatu JPEG (C-AF) |
• Mechaniczna migawka: tryb H 8 kl./s (AFS), 6 kl./s (AFC), tryb M: 6 kl./s (Live View), tryb L: 2 kl./s (Live View)
• Elektroniczna migawka: tryb SH 40 kl./s, tryb H 10 kl./s, tryb M 6 kl./s (Live View), tryb L 2 kl./s (Live View)
• Zapis w serii do 13 zdjęć (RAW), do 100 zdjęć JPEG
• Tryb 4K Pre-Burst: 30 kl./s (przez 2 s.)
• Tryb 4K Burst: 30 kl./s (max. 29 minut 59 sekund)
• 4K Burst (S/S): 30 kl./s, (max. 29 minut 59 sekund)
|
• Szybkość do 11.5 kl./s ze śledzeniem ostrości |
Lampa błyskowa |
Wbudowana typu pop-up
• Liczba przewodnia 7 (ISO 200)
• Funkcje: Auto, Błysk dopełniający, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Wyłączenie błysku, Synchronizacja błysku na drugą kurtynę migawki, Funkcja sterowania lampami; Redukcja efektu czerwonych oczu dla ww. trybów
• Synchronizacja do 1/180s
|
Wbudowana lampa: GN 5 (ISO 100, metry)
• Synchronizacja X-sync 1/200s
• Zgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi: E-TTL II z lampami błyskowymi Speedlite z serii EX.
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV |
Wbudowana lampa błyskowa TTL o liczbie przewodniej 8.2 (dla ISO 200).
• Tryby sterowania dla wbudowanej lampy błyskowej: TTL Auto, Manualny,
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, Super FP (FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL)
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne 4 grupy (3 grupy zewnętrznych lamp błyskowych + lampa wbudowana). Wyzwalane i kontrolowane z wbudowanej lampy błyskowej.
• Synchronizacja do 1/250 s dla lampy wbudowanej lub od 1/250 s do 1/4000 s (Tryb Super FP) dla lampy zewnętrznej
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV
• Tryby pracy: AUTO, Manualny, Manualny (Pełna, 1/4, 1/16, 1/64), Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami, naświetlania, z redukcją efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy błyskowej (Brak błysku) |
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia GN9.3 (ISO 200) / GN6.6 (ISO 100)
• Synchronizacja do 1/160s
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z pierwszą i drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy. |
Typu pop-up, TTL
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 EV
• Tryby pracy: Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji, sterowanie bezprzewodowe |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
10 lub 2s |
2 s,10 s + zdalne |
2 s / 12 s / Definiowalne |
2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) |
10 lub 2 s |
Karta pamięci |
Karty pamięci Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-I) |
SD, SDHC, SDXC (zgodność z UHS-I) |
SD (SDHC, SDXC, UHS-I/II) |
Karty pamięci: Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Zgodne z UHS-I / UHS-II UHS Speed Class 3 (U3) |
• Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo, XC-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
LCD |
stały, 3.0 calowy, kolorowy, TFT LCD, 1.040.000 punktów,
pokrycie 100% kadru |
Odchylany ekran dotykowy LCD (TFT) sRGB ClearView II o przekątnej 7.5 cm (3 cale). Format obrazu 3:2. Około 1.040.000 punktów. Pojemnościowy, panelowy
|
Uchylny. 3 calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.037.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo. |
odchylany i obrotowy, dotykowy, 3 calowy, kolorowy TFT LCD,
1040 tys. punktów, proporcje 3:2, 100% pokrycie kadru, regulacja jasności, kontrastu i kolorystyki |
odchylany (około 90 stopni w górę, 45 stopni w dół), 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%, regulacja jasności w 5 poziomach
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo |
Wizjer |
Elektroniczny, kolorowy, OLED, 0.5 calowy, powiększenie 0.62x (z obiektywem 50 mm), rozdzielczość 2.360.000 punktów, pokrycie 100% kadru, punkt oczny 23 mm, korekcja dioptrii od -4 do +2, wbudowany czujnik zbliżenia oka |
brak
opcjonalny wizjer elektroniczny EVF-DC1 (0,48 cala), format obrazu 4:3, około 2 360 000 punktów, pokrycie 100% |
Elektroniczny, 2.360.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie maks. 1,23 x z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii (zależnie od wybranego stylu wizjera), punkt oczny 19.2 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +2, kontrola jasności |
elektroniczny, kolorowy OLED, 2 360 000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: x 1.4, korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0, punkt oczny: 17.5 mm, czujnik zbliżenia oka |
Wizjer elektroniczny 0.39 cala, OLED Tru-Finder, kolorowy, 1.440.000 punktów, regulacja jasności i kolorystyki w 5 poziomach, 100% pokrycie kadru, powiększenie x1.07, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny 23 mm od soczewki wizjera (21.4 mm od ramki wizjera) |
Komunikacja i złącza |
Złącze USB 2.0 Hi-speed, wyjście Mini HDMI typu C
• Wbudowany moduł sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
• Opcjonalnie zdalne wyzwolenie migawki przy zastosowaniu pilota RR-90
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
• Hi-Speed USB (zgodność z Mini-B)
• Wi-Fi (IEEE802.11b/g/n; tylko 2,4 GHz), z obsługą dynamicznego NFC
• Wyjście HDMI (typ C/zgodność z Mini)
• Mikrofon zewnętrzny (gniazdo stereo mini jack 3,5 mm) |
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Micro HDMI typu D,
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• wbudowany modułu sieci bezprzewodowej Wi-Fi |
Złącze USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście Mini HDMI (Typu D) , złącze mini jack ø2.5 mm wężyka zdalnego sterowania, złącze mini jack ø3.5 mm zewnętrznego mikrofonu
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1,
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11 b/g/n
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
USB 2.0 Hi-Speed miniB (MTP), wyjście mikro HDMI (typu D), stopka Multi Interface (stopka akcesoriów z automatyczną blokadą)
• Opcjonalnie zdalne sterowanie pilotem
• Obsługa Print Image Matching III
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi
• Obsługa NFC (Near Field Communication) |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy NP-W126 (7.2V, pojemność 1260 mAh, wydajność ok. 350 zdjęć) |
Akumulator litowo-jonowy LP-E17, wydajność około 250 zdjęć (temp. 23°C, AE 50%, FE 50%)
• opcjonalnie zasilacz prądu stałego: ACK-E17 |
Akumulator litowo-jonowy BLS-50, wydajność ok. 320 zdjęć
|
Akumulator litowo-jonowy (7.2 V, pojemność 1200 mAh, wydajność ok. 360 zdjęć z obiektywem H-FS1442A)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy DMW-AC8 poprzez adapter DMW-DCC8 |
Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (wydajność ok 360 zdjęć z LCD).
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-PW20 |
Akcesoria |
Bateria litowo-jonowa NP-W126, Ładowarka baterii BC-W126, Pasek na ramię, Zakrywka otworu obiektywu w korpusie, Metalowe zaczepy paska, Zakrywka ochronna, Narzędzie dołączania zaczepów, Instrukcja obsługi |
Akumulator, ładowarka, , pasek na ramie, kabel USB, instrukcja, oprogramowanie: Digital Photo Professional, Picture Style Editor, EOS Utility, Image Transfer Utility |
Korpus, bateria BLS‑50, ładowarka BCS-5, zakrywka mocowania obiektywu w korpusie Mikro Cztery Trzecie (BC-2), pasek na ramię, kabel USB CB-USB6, oprogramowanie Olympus Viewer, instrukcje obsługi, karta gwarancyjna |
Akumulator litowo-jonowy, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, zaślepka bagnetu, zaślepka gniazda gorącej stopki, oprogramowanie:
• PHOTOfunSTUDIO 9.7 PE
• SILKYPIX® Developer Studio 4.3 SE
• LoiLoScope |
Przewód zasilający, zasilacz sieciowy (AC-UB10), akumulator (NP-FW50), pasek na ramię, przykrywka korpusu, muszla oczna, przewód Micro USB |
Waga |
300 g (bez akumulatora i karty pamięci)
350 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
366 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
342 g (bez akumulatora)
ok. 390 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
360 g (bez akumulatora)
410 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
285 g (sam korpus)
344 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary |
129 x 74.9 x 37.2 mm |
110.9 × 68.0 × 44.4 mm |
119.5 x 83.1 x 46.7 mm (bez elementów wystających) |
124.9 x 86.2 x 77.4 mm |
120 x 66.9 x 45.1 mm |
Dodatkowe informacje |
Tryb Motion Panorama: 180 stopni - pionowo 2160 x 9600, poziomo 9600 x 1440; 120 stopni - pionowo 2160 x 6400, poziomo 6400 x 1440
Funkcja elektronicznej poziomicy
Funkcje bezprzewodowe: Geotagowanie, Komunikacja bezprzewodowa (Transfer zdjęć), Podgląd i pobieranie zdjęć, Zdalne fotografowanie, Automatyczny zapis do PC, wydruk na drukarce instax
|
• Konstrukcja korpusu: stal nierdzewna, stop magnezu, żywica poliwęglanowa
• Środowisko pracy: 0–40°C, wilgotność do 85% |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
5-osiowa stabilizacja obrazu o wydajności wg producenta 4 EV.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Magnezowy korpus.
Dostępne wersje kolorystyczne: czarny, srebrny |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Elektroniczna poziomica |
Dostępny w kolorze srebrnym i czarnym.
Korekcja winietowania, aberracji chromatycznej i dystorsji obiektywów |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
Brak ocen |
|
|
|
|
Test |
|
|
|
|
|