|
|
|
|
|
|
Producent |
Olympus | Olympus | Fujifilm | Sony | Panasonic |
Model |
OM-D E-M1 Mark II | OM-D E-M1 | X-T2 | A6500 | Lumix DC-GH5 |
Data premiery |
2016-09-19 |
2013-09-10 |
2016-07-07 |
2016-10-06 |
2017-01-04 |
Liczba pikseli |
20.4 Mpix |
16 Mpix |
24.3 Mpix |
24.2 Mpix |
20.3 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• RAW: 5184 x 3888 - skompresowany, Fine (kompresja: 1/4)
• 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1280 x 980 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF) |
• 4608 x 3456 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1280 x 980 (JPEG)
• Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4
(w trybie RAW zapisywane w EXIF) |
• 6000 x 4000 px
• 4240 x 2832 px
• 3008 x 2000 px
• 6000 x 3376 px (16:9)
• 4000 x 4000 px (1:1) |
• 6000 x 4000 (RAW, JPEG)
• 4240 x 2832 (JPEG)
• 3008 x 2000 (JPEG)
• 6000 x 3376 (JPEG, 16:9)
• 4240 x 2400 (JPEG, 16:9)
• 3008 x 1688 (JPEG, 16:9)
• Dostępny też tryb 3:2 |
• 5184 x 3888 px
• 3712 x 2784 px
• 2624 x 1968 px
• 4992 x 3744 px (6K PHOTO)
• 3328 x 2496 px (4K PHOTO)
• 5184 x 3456 px (3:2)
• 5184 x 2920 px (16:9)
• 3888 x 3888 px (1:1)
• Dostępne są też inne rozdzielczości dla proporcji 3:2, 16:9, 1:1 |
Matryca |
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli 21.8 Mpix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.8 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF) |
23.6 x 15.6 mm (APS-C) X-Trans CMOS III, 3:2 z filtrem barw podstawowych, bez filtra AA
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 25 Mpix
• Powłoka antystatyczna na filtrze optycznym i ultradźwiękowy mechanizm wibrujący
|
17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 21.77 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
Procesor obrazu |
TruePic VIII |
TruePic VII |
X-Processor PRO |
BIONZ X |
Venus Engine |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG)
• Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MPEG-4, H.264
|
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, 14 bit, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264), XAVC S
• Dźwięk: AAC LC, AC3, Dolby Digital 2 CH, Linear PCM (stereo)
|
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywu 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MOV, MP4, AVCHD
• Dźwięk: LPCM (MOV), Dolby Audio 2 kanały (MP4, AVCHD) |
Zakres ISO |
• Auto (możliwość dostosowania, domyślna niska wartość ISO - 6400)
• Manualny: ISO LOW - 25600
• Zmiana co 1/3 EV oraz co 1 EV
|
Auto (od ISO L do 1600 ISO domyślnie, możliwość zdefiniowania górnej granicy w zakresie od 200 do 25600 ISO),
Tryb ręczny: ISO L, 200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
ISO L - ekwiwalent czułości ISO 100
• Bracketing dla ISO: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV |
Auto, 200-12800 ISO
100, 12800, 25600, 51200 ISO (tryby rozszerzone) |
Auto (100-25600 ISO z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy),
Rozszerzone do ISO 51200 |
Auto, Inteligentne ISO, 200 - 25600 ISO z krokiem co 1/3 lub 1 EV,
Tryb rozszerzony ISO 100
W trybie filmowania: do ISO 12800 |
Migawka |
• Szczelinowa sterowana elektronicznie,
1/8000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV)
Elektroniczna migawka: 1/32000 - 60 s
• Wytrzymałość do 200 tys. zdjęć |
szczelinowa sterowana elektronicznie,
1/8000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV)
Czas B: domyślne ustawienie 8 min. (możliwość wyboru 1/2/4/8/15/20/25/30 min.) |
30 s - 1/8000 s, Bulb (do 60 min.)
1/32000 - migawka elektroniczna
|
• Szczelinowa sterowana elektronicznie, 30-1/4000 s w krokach co 1/3 EV, Bulb
• Migawka elektroniczna 1/32000 s
|
Szczelinowa
• 60 s - 1/8000 s, Bulb
• Elektroniczna do 1/16000 s
• Żywotność migawki: ok. 200.000 zdjęć |
Konstrukcja obiektywu |
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Z bagnetem Fujifilm X
powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x1.5
|
Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x1.5 |
Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
2x |
2x |
0x |
4x |
4x |
Stabilizacja obrazu |
Tak |
Tak |
Nie |
Tak |
Tak |
Zapis wideo |
• Ultra HD 4K, 3840 x 2160 px, 30, 25, 24 kl./s, transfer 102 Mbps
• C4K, 4096 x 2160, 24 kl./s, transfer 237 Mbps
• Full HD, 1920 x 1080 px, 16:9, 30p, 25p, 24p
• HD, 1280 x 720 px (16:9), 60p, 50p, 30p, 25p, 24p
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 px, 30p
• Maks. rozmiar pliku 4 GB (AVCHD) lub 2 GB (Motion-JPEG)
• Maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG)
• Wbudowany mikrofon stereo
• Redukcja szumu wiatru
• Regulowana głośność nagrywania
• Stabilizacja
• Klipy filmowe 1, 2, 4, 8 s |
MOV:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9, zapis 30p - 29.97 kl./s) 24 lub 16 Mbit/s
• 1280 x 720 pix (HD 16:9), zapis 30p - 29.97 kl./s) 12 lub 8 Mbit/s
AVI:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. rozmiar pliku 4 GB (MOV) lub 2 GB (Motion-JPEG),
maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Wbudowany mikrofon stereo,
Redukcja szumu wiatru,
Regulowana głośność nagrywania. |
• 4K 3840 x 2160p, 30, 25, 24 kl./s, 100 Mbps., do ok. 10 minut
• Full HD 1920 x 1080p, 60, 30, 25, 24 kl./s, 100 Mbps., do około 15
minut
• HD 1280 x 720p, 60, 30, 25, 24 kl./s, do około 29 minut |
• 4K (3840 x 2160), 30p, 25p, 24p
• Full HD (1920 x 1080), 120p, 60p, 60i, 30p, 24p
• HD (1280 x 720), 25p
• XAVC S 100 Mbps, ACHD 28 Mbps |
• C4K: 4096 x 2160 px, 24 kl./s
• 4K: 3840 x 2160 px, 60, 50, 30, 25, 24 kl./s
• Full HD: 1920 x 1080 px, 60, 50, 30, 25, 24 kl./s
• Funkcje 6K PHOTO i 4K PHOTO, MP4 (H.265/HEVC, format audio: AAC / H.264/MPEG-4 AVC, format audio: AAC (2 kan.))
• Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon DMW-XLR1
• Czas nagrywania: m.in. AVCHD (FHD/60p) około 75 min (wyświetlacz tylny), MP4 (4K/60p) około 50 min (wyświetlacz tylny)
• Poziom funkcji Master Pedestal: 31 kroków
• Styl fotograficzny (filmy): Cinelike D / Cinelike V / Like709 / V-LogL
• Wybór czasu nagrania, pozostałego czasu nagrywania, tryb znacznika czasu (pomijanie klatek, bez pomijania klatek)
• Funkcja skanowania synchronizacji
• Można nagrywać bez przerywania, gdy rozmiar pliku przekroczy 4 GB lub 30 minut (plik z filmem zostanie podzielony na nagrywane i odtwarzane osobno części)
|
Ogniskowanie |
Hybrydowy AF oparty o detekcję kontrastu i detekcję fazową
• AF: 121 punktów krzyżowych
• Wszystkie cele, grupowe cele (w 9 lub 5 obszarach), pojedynczy cel
800 punktów
• Manualny wybór w trybie Powiększonego podglądu
• Tryby AF: Manualne, Wstępne ustawienia MF, Pojedynczy AF, Ciągły AF, Pojedynczy AF + MF, Śledzenie AF
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Wspomaganie AF - wbudowana dioda
• Focus Peaking |
Hybrydowy AF oparty o detekcję kontrastu i detekcję fazową z systemem FAST AF, MF
• Strefy AF: 81-obszarowy wielopolowy AD (detekcja kontrastu), 37-obszarowy wielopolowy AF (detekcja fazowa), Wszystkie cele, Obszar grupy celów (9-obszarów), Pojedynczy cel
• Wielkość ramki AF: wybierana z 800 punktów AF
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)
• Funkcja wykrywania twarzy i oka
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
• Wspomaganie AF - wbudowana dioda |
• Detekcja fazy i kontrastu
• 91-punktowy AF (do 325 pkt.)
• Detekcja twarzy
• Live View
• Dioda wspomagająca AF |
Fast Hybrid AF (AF z wykrywaniem fazy / AF z wykrywaniem kontrastu), MF, 4D Focus
• Obszary AF: 425 pól (AF z detekcją fazy) / 169 pól (AF z detekcją kontrastu)
• Tryby AF: Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny (MF)
• Funkcja rozpoznawania twarzy i uśmiechu
• Dioda LED wspomagająca AF |
AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF, 225 punktów
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy/oczu, Śledzenie, 225-obszarowy, tryb Custom Multi, 1-obszarowy, funkcja Pinpoint
• One Shot AF, Shutter AF, zwolnienie migawki po wciśnięciu przycisku do połowy, Quick AF, stale mierzony AF (podczas nagrywania filmów), Eye Sensor AF, AF+MF, MF Assist, Touch MF Assist, Focus Peaking, funkcja Touch AF/AE, Touch Pad AF, migawka dotykowa
• Blokada AF: przycisk AF/AE LOCK
• Technologia DFD
• Post Focus
• Focus Stacking
• Zakres detekcji od -4 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda |
Pomiar światła |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100) |
324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, F2.8, ISO 100) |
• Wielosegmentowy
• Centralnie ważony
• Uśredniony
• Punktowy. |
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Zakres czułości: -2-20 EV |
System pomiaru 1728 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• Wielopunktowy
• Centralny ważony
• Punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (f/2.0, ISO100) |
Ostrość od |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
Zależne od obiektywu
|
Zależnie od obiektywu |
Zależne od obiektywu |
Balans bieli |
Auto, Światło żarówek, Światło jarzeniowe 1, Słoneczny dzień, Lampa błyskowa, Zachmurzone niebo, Cień, Tryb podwodny
• Ustawienia własne wg wzorca (4 ustawienia)
• Ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K)
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M) |
Auto, Słoneczny dzień, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca (2 ustawienia),
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M). |
7 ustawień zdefiniowanych + ustawienia własne (3x) |
Automatyczny, światło dzienne, cień, chmury, światło żarowe, światło jarzeniowe (4 rodzaje), lampa błyskowa, pod wodą, ustawienia wg skali Kelvina, własne |
Auto / AWBc, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 4 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) i bracketing balansu bieli (3 klatki) |
Kompensacja ekspozycji |
• Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3, 1/2 lub 2/3 EV |
• Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3 lub 2/3 EV
• Regulacja standardowej wartości pomiaru ekspozycji: w krokach co 1/6 EV, w zakresie +/- 1EV
• Tryby HDR1 i HDR2 oraz bracketing HDR
|
• +/-5EV
• Braketing: +/-5EV (3 klatki co 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 1 EV, 2 EV) |
• Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV, 9 klatek w skoku 1/3, 1/2, 2/3 EV |
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV (+/- 3.0 EV dla filmów)
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV |
Programy |
• Program auto, Priorytet przysłony, Priorytet czasu migawki, Manualny, Czas B, Czas, Film, HDR, Mój tryb, Fotografowanie wg ustawień własnych, Tryb użytkownika 1, Tryb użytkownika 2
• Filtr artystyczny: Pop Art, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Process, Dramatyczna tonacja, Delikatna Sepia, Podkreślone krawędzie, Akwarela, Vintage, Kolorowe elementy |
iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Czas B, Filtry artystyczne (ART), Podwodne zdjęcia szerokokątne / makro
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Zdjęcia sportowe, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Tryb DIS, Makro, Makro przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter Makro, 3D (z obiektywem 3D)
• Filtry artystyczne: Pop Art, Zmiękczona ostrość, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Przetwarzanie Crossowe, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika "Key Line", Akwarela, Efekt zmiękczonej ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białych krawędzi, Efekt ramki, Efekt światła gwiazd, Efekt czarno-biały, Tonacja obrazu (sepia, niebieski, purpurowy, zielony) |
Automatyka programowa, Ekspozycja Manualna, Priorytet przysłony, Priorytet migawki, Filtry artystyczne |
Automatyka (iAuto/Superior Auto), P, A, S, M, film, panorama, scena |
Program AE, Priorytet przysłony AE, Priorytet migawki AE, Manualny
• Tryb Kreatywne: Ekspresja, Retro, Stara fotografia, Wysokie tony, Niskie tony, Sepia, Czarno-białe, Dynamiczne czarno-białe, Impresja, Dynamika, Filtr filmowy, Aparat zabawkowy, Toy Pop, Wybielanie, Efekt miniatury, Rozmycie, Fantazja, Gwiazdki, Jeden kolor, Słońce
• Style zdjęć: Standard, Żywy, Naturalny, Monochromatyczny, L. monochromatyczny, Sceneria, Portret, Niestandardowy 1, 2, 3, 4, Cinelike D, Cinelike V, Like709, V-LogL (w niektórych przypadkach wymagany jest klucz aktualizacji oprogramowania - sprzedawany oddzielnie) |
Zdjęcia seryjne |
• Tryb H: z szybkością do 15 kl./s
• Tryb L: z szybkością do 10 kl./s
• Tryb Cichy: (H) - ok. 60 kl./s, (L) - ok. 18 kl./s |
• Tryb H: z szybkością do 10 kl./s w serii do 41 zdjęć RAW lub 95 zdjęć JPEG (S-AF)
• Tryb L: z szybkością do 6 lub 6.5 kl./s (w zależności od obiektywu) w serii do 50 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci dla formatu JPEG (C-AF)
• Zdjęcia z interwałem czasowym 1s - 24h, od 1 do 999 zdjęć |
• 14 kl./s - z elektroniczną migawką
• 8 kl./s - z mechaniczną migawką
• 11 kl./s - z mechaniczną migawką, gdy dołączony jest uchwyt zasilający VPB-XT2 |
• Szybkość do 11 kl./s (do 307 zdjęć)
• W Live View 8 kl./s |
Migawka mechaniczna:
• AFS/MF: H: 12 kl./s, M: 7 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
• AFF/AFC: H: 9 kl./s, M: 7 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
Migawka elektroniczna:
• AFS/MF: H: 12 kl.k/s, M: 7 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
• AFF/AFC: H: 9 kl./s, M: 7 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View) |
Lampa błyskowa |
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• Dołączana lampa błyskowa z możliwością odbicia światła (w zestawie)
• Liczba przewodnia: 12.9 (ISO 200)
• Tryby: AUTO, Manualny, Manualny (Pełna, 1/4, 1/16, 1/64), Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, z redukcją efektu czerwonych oczu, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Wyłączenie lampy błyskowej (Brak błysku), TTL-Auto, FP Manualny, FP TTL Auto
• Synchronizacja:1/250 s, 1/8000 s (Tryb Super FP)
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV |
Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W komplecie z aparatem lampa błyskowa TTL FL-LM2, o liczbie przewodniej 7 (dla ISO 100).
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne 4 grupy (3 grupy zewnętrznych lamp błyskowych + lampa znajdującą się w komplecie z aparatem). Wyzwalane i kontrolowane z lampy błyskowej FL-LM2.
• Synchronizacja do 1/320 s, od 1/125 s do 1/8000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV,
• Bracketing błysku: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV
• Tryby pracy: Błysk automatyczny, Redukcja czerwonych oczu, Dopełniający, Wyłączenie błysku, Redukcja czerwonych oczu i synchronizacja z długimi czasami migawki (I kurtyna), synchronizacja z długimi czasami migawki (I lub II kurtyna ), Manualna regulacja:1/1(pełna moc) - 1/64 |
Brak wbudowanej lampy błyskowej, obsługa lamp zewnętrznych |
Typu pop-up, TTL, GN6
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 EV
• Tryby pracy: Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji, sterowanie bezprzewodowe |
Zewnętrzna
• Synchronizacja do 1/250 s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: Auto, auto/redukcja czerwonych oczu, wł. wymuszenie, wł. wymuszenie/redukcja czerwonych oczu, powolna synchronizacja, powolna synchronizacja/redukcja czerwonych oczu, wył. wymuszenie
• Synchronizacja na 1. kurtynę migawki, Synchronizacja na 2. kurtynę migawki
• Sterowanie bezprzewodowe zewnętrznymi lampami błyskowymi |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
2 s lub 12 s lub użytkownika |
2 s lub 12 s lub użytkownika (w zakresie 1-30 s)
• Zdjęcia z interwałem czasowym 0.5, 1, 2 lub 3 s, od 1 do 10 zdjęć |
10 lub 2s |
10, 5 lub 2 s |
2s, 10s, 10s (3 zdjęcia) |
Karta pamięci |
Podwójne gniazdo kart SD (jedno kompatybilne z UHS-II) |
Secure Digital (SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi,
Do filmowania zalecane karty Class 6 |
Dwa sloty, karty pamięci Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-II) |
• Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
Podwójny slot, Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) zgodne z UHS-II |
LCD |
Odchylany pod wieloma kątami, 3-calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.037.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo. |
nachylany (do góry do 80 stopni / do dołu do 50 stopni), 3 calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.037.000 punktów, proporcje 3:2
Jasność regulowana w 15 poziomach
Temp. barwowa regulowana w 15 poziomach,
Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo. |
3.0-calowy, odchyalny, proporcje obrazu 3:2, około 1,040 tys. punktów, niemal 100% pokrycie pola kadru |
Odchylany, 3.0 calowy, dotykowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 921.600 punktów, pokrycie kadru 100%, regulacja jasności w 5 poziomach
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo |
Odchylany i obrotowy, 3.2-calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy TFT LCD, 1.620.000 punktów, 100% pokrycie kadru, regulowana jasność, kontrast i kolorystyka (w 7 poziomach) |
Wizjer |
Elektroniczny, 2.360.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie maks. 1.48x, punkt oczny 21 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +2 |
Elektroniczny, 2.360.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie 1.3x (w stylach 1, 2 celownika) lub 1.48x (w stylu 3 celownika), punkt oczny 21 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +2, kontrola jasności i temperatury barwowej, 3 style celownika
• Opcjonalna muszla oczna EP-13. |
Elektroniczny, kolorowy, LCD, 0.48-calowy, rozdzielczość 2.360.000 punktów, pokrycie 100% kadru, punkt oczny 23 mm, powiększenie x0.77, korekcja dioptrii od -4 do +2, kąty widzenia: 38 stopni (diagonalnie), 31 stopni (horyzontalnie), wbudowany czujnik zbliżenia oka |
Wizjer elektroniczny 0.39 cala, OLED Tru-Finder, kolorowy, 2.359.296 punktów, regulacja jasności i kolorystyki w 5 poziomach, 100% pokrycie kadru, powiększenie x1.07, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny 23 mm od soczewki wizjera (21.4 mm od ramki wizjera) |
Elektroniczny, kolorowy OLED, 3.680.000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: x0.76 (ekwiwalent dla formatu 35 mm), korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0, punkt oczny: 21 mm, czujnik zbliżenia oka |
Komunikacja i złącza |
Uniwersalne złącze USB 3.0 typu C, wyjście HDMI, wejście mikrofonu, wyjście słuchawkowe
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• Wbudowany modułu sieci bezprzewodowej Wi-Fi |
Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Micro HDMI typu-D, złącze X-synch, wejście mikrofonu, złącze akcesoriów AP2
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• wbudowany modułu sieci bezprzewodowej Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
• Obsługa GPS poprzez telefon smartfone połączony siecią Wi-Fi
• Funkcjonalności Wi-Fi: Zdalne wyzwalanie migawki, podgląd Live View, sterowanie P, A, S, M, podgląd Live Bulb i możliwość udostępniania zdjęć za pomocą ekranu dotykowego kompatybilnego smartfonu. |
• Złącze USB 3.0
• mini HDMI
• Wi-Fi
• gniazdo mikrofonowe 3.5 mm
• gniazdo wężyka spustowego 2.5 mm |
USB 2.0 Hi-Speed miniB (MTP), wyjście microHDMI (typu D), stopka Multi Interface (stopka akcesoriów z automatyczną blokadą), wejście mikrofonowe 3.5 mm
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi
• Obsługa NFC (Near Field Communication) |
Złącze USB 3.1 typu C, wyjście HDMI, wejście mikrofonu stereo mini jack o średnicy 3.5 mm, wejście na wężyk spustowy o średnicy 2.5 mm, wyjście słuchawek stereo mini jack o średnicy 3.5 mm, Gniazdo synchronizacji lampy błyskowej
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi 802.11a/b/g/n/ac
• Obsługa NFC-F (Near Field Communication) ISO/IEC 18092
• Bluetooth 4.2
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1,
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy BLH-1 |
Akumulator litowo-jonowy BLN-1 (wydajność ok 330 zdjęć)
• opcjonalny uchwyt pionowy HLD-7 umożliwiający dodatkowe zasilanie drugim akumulatorem BLN-1
• opcjonalny zasilacza sieciowy AC-3. |
Akumulator NP-W126S (1260 mAh), możliwość wykonania do 340 zdjęć, gdy zamocowany jest obiektyw XF 35 mm f/1.4R, z fotografowaniem w trybie Normal |
• Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (1080 mAh)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-PW20 |
• Akumulator litowo-jonowy 7.2 V, pojemność 1860 mAh, wydajność ok. 410 zdjęć (monitor tylny)
• Opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) DMW-BGGH5 |
Akcesoria |
Akumulator, ładowarka, lampa błyskowa, kabel USB, pasek na ramię, instrukcja obsługi |
Akumulator BLN-1, ładowarka BCN-1, lampa błyskowa FL-LM1/2, kabel USB/wideo, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2, instrukcja obsługi. |
Bateria litowo-jonowa NP-W126S, ładowarka baterii BC-W126, pasek na ramię, zakrywka otworu mocowania obiektywu w korpusie, Metalowy zaczep paska, pokrywa ochronna, narzędzie mocowania zaczepu, zakrywka "gorącej stopki", zakrywka terminala synchronizacyjnego, instrukcja obsługi, karta gwarancyjna |
Brak danych |
Ładowarka, akumulator, osłona korpusu, osłona gorącej stopki, muszla oczna, osłona gniazda synchronizacji lampy błyskowej, osłona złącza uchwytu z akumulatorem, kabel USB, pasek na ramię, uchwyt na kabel |
Waga |
Ok. 574 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
443 g (bez akumulatora)
ok. 497 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
• Około 507 g (z baterią i kartą pamięci)
• Około 457 g (bez baterii i karty pamięci)) |
453 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
645 g (bez akumulatora i karty pamięci)
725 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary |
134.1 x 90.9 x 68.9 mm (bez elementów wystających) |
130.4 x 93.5 x 63 mm (bez elementów wystających) |
132.5 x 91.8 x 49.2 mm |
120.0 x 66.9 x 53.3 mm |
138,5 x 98,1 x 87,4 mm |
Dodatkowe informacje |
• Live Composite
• Wersje językowe menu: angielski, francuski, niemiecki, hiszpański, włoski, rosyjski, czeski, niderlandzki, duński, polski, portugalski, szwedzki, norweski, fiński, chorwacki, słoweński, węgierski, grecki, słowacki, turecki, łotewski, estoński, litewski, ukraiński, serbski
• Edycja RAW
• Stabilizacja o wydajności do 5.5 EV
• Korpus wykonany ze stopów magnezu
• Kolor obudowy: czarny |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
5-osiowa stabilizacja obrazu (przechylanie na boki/ kołysanie przód /tył /przesuniecie w pionie/przesunięcie w poziomie/obracanie) o wydajności wg producenta 4 EV.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji.
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Odporność na kurz, zachlapania i mróz do -10 stopni C (uszczelnienia).
Magnezowy korpus. |
Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych (16 ustawień)
Funkcja elektronicznej poziomicy
Odporność na mróz do -10 stopni C
Konstrukcja uszczelniona, odporna na kurz i wodę (może pracować w zakurzonym i wilgotnym otoczeniu).
Magnezowy korpus
Opcjonalny uchwyt MHG-XT2 |
5-osiowa stabilizacja matrycy o wydajności 5EV (wg producenta)
Obudowa magnezowa (magnesium alloy)
Obsługa PlayMemories Camera Apps
Funkcja Dynamic Range Optimizer (DRO) |
• Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
• Języki: Japoński, angielski, niemiecki, francuski, włoski, hiszpański, polski, czeski, węgierski, rumuński, holenderski, turecki, portugalski, fiński, duński, szwedzki, grecki
• Stabilizacja: 5-osi, Dual I.S. (zgodność z systemem Dual I.S. 2) |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
|
|
|
Test |
|
|
|
|
|