|
|
|
|
|
|
Producent |
Sony | Sony | Canon | Nikon | Pentax |
Model |
Alpha SLT-A99 II | Alpha SLT-A99 | EOS 5Ds R | D810 | K-1 |
Data premiery |
2016-09-19 |
2012-09-12 |
2015-02-06 |
2014-06-26 |
2016-02-18 |
Liczba pikseli |
42.4 Mpix |
24 Mpix |
50.6 Mpix |
36.3 Mpix |
36.4 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
Format FF:
• 7952 x 5304
• 5168 x 3448
• 3984 x 2656
Format APS-C:
• 5168 x 3448
• 3984 x 2656
• 2592 x 1728
Format 16:9 FF:
• 7952 x 4472
• 5168 x 2912
• 3984 x 2240
Format 16:9 APS-C
• Tryby sweep panoramy (max. 12416 x 1856 lub 5536 x 2160) |
Format FF:
• 6000 x 4000 (RAW, JPEG)
• 3936 x 2624 (JPEG)
• 2640 x 1760 (JPEG)
Format APS-C:
• 3936 x 2624 (RAW, JPEG)
• 2640 x 1760 (JPEG)
• 1728 x 1152 (JPEG)
Format 16:9 FF:
• 6000 x 3376 (JPEG)
• 3936 x 2216 (JPEG)
• 2640 x 1488 (JPEG)
Format 16:9 APS-C
• Tryby sweep panoramy (max. 12416 x 1856 lub 5536 x 2160) |
Pełnoklatkowa matryca:
• 8688 × 5792
• 7680 × 5120
• 5760 × 3840
• 4320 × 2880
• 1920 × 1280
• 720 × 480
Kadr 1,3x:
• 6768 × 4512 (dostępne też opcje M1, M2, S1, S2, S3)
Kadr 1,6x:
• 5424 × 3616 (dostępne też opcje M1, M2, S1, S2, S3)
Kadr 1:1:
• 5792 × 5792 (dostępne też opcje M1, M2, S1, S2, S3)
RAW:
• 8688 × 5792
• 6480 × 4320
• 4320 × 2880 |
• FX (36 x 24) obszar zdjęcia: (L) 7360 x 4912, (M) 5520 x 3680, (S) 3680 x 2456.
• 1,2X (30 x 20) obszar zdjęcia: (L) 6144 x 4080, (M) 4608 x 3056, (S) 3072 x 2040.
• DX (24 x 16) obszar zdjęcia: (L) 4800 x 3200, (M) 3600 x 2400, (S) 2400 x 1600.
• 5 : 4 (30 x 24) obszar zdjęcia: (L) 6144 x 4912, (M) 4608 x 3680, (S) 3072 x 2456.
• Zdjęcia w formacie FX zrobione podczas filmowania z podglądem na żywo: (L) 6720 x 3776, (M) 5040 x 2832, (S) 3360 x 1888.
• Zdjęcia w formacie DX zrobione podczas filmowania z podglądem na żywo: (L) 4800 x 2704, (M) 3600 x 2024, (S) 2400 x 1352. |
Format 35 mm:
• 7360x4912 (RAW, JPEG)
• 5760x3840 (JPEG)
• 4224x2816 (JPEG)
• 1920x1280 (JPEG)
Format APS-C:
• 4800x3200 (RAW, JPEG)
• 4224x2816 (JPEG)
• 3456x2304 (JPEG)
• 1920x1280 (JPEG) |
Matryca |
35.9 x 24 mm (FF), Exmor R CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli 43.6 Mpix,
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i elektromagnetyczny mechanizm wibracyjny) |
35.8 x 23.9 mm (FF), Exmor CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli 24.7 MPix,
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna i elektromagnetyczny mechanizm wibracyjny) |
CMOS 36 × 24 mm (Full-frame) CMOS, 3:2, brak filtra AA, całkowita liczba pikseli: 53 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
CMOS, 35.9 mm × 24.0 mm (bez optycznego filtra dolnoprzepustowego) |
35.9 x 24.0 (FF) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 36.77 Mpix,
ultradźwiękowy mechanizm samooczyszczania matrycy DR II
• Aparat z usuniętym dolnoprzepustowym filtrem antyaliasingowym. Dzięki temu umożliwia on uzyskanie obrazów o jak największej rozdzielczości. Aparat obarczony większym ryzykiem wystąpienia efektu mory i zniekształceń kolorów. Możliwość włączenia funkcji symulującej działania filtru antyaliasingowego (poprzez mikro drgania matrycy). |
Procesor obrazu |
BIONZ X |
BIONZ |
DIGIC 6 |
EXPEED 4 |
PRIME IV |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (14 bit, pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Extra Fine / Fine / Standard
• Filmy: XAVCS, AVCHD format Ver. 2.0 compliant, MP4
• Dźwięk: XAVCS: LPCM 2 kanały, AVCHD: Dolby Digital (AC-3) 2 kanały, Dolby Digital Stereo Creator, MP4: MPEG-4 AAC-LC 2 kanały |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (14 bit, pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Extra Fine / Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 Progressive (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC, 2 kanały |
• Zdjęcia:
JPEG (EXIF 2.3, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW, M-RAW, S-RAW (14-bitowy, oryginalny RAW firmy Canon wersja 2),
JPEG+RAW, JPEG+M-RAW, JPEG+
S-RAW
• Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: MOV (H.264, MPEG-4)
• Dźwięk: liniowy PCM |
• NEF (RAW): 12- lub 14-bitowe z kompresją bezstratną, skompresowane lub nieskompresowane; dostępny mały rozmiar (tylko w trybie nieskompresowanym 12-bitowym) • TIFF (RGB)
• JPEG: zgodność z podstawowym formatem JPEG z kompresją fine (ok. 1 : 4), normal (ok. 1 : 8) lub basic (ok. 1:16) (Priorytet wielkości); Dostępna opcja kompresji - optymalna jakość
• NEF (RAW)+JPEG: jedno zdjęcie zapisane zarówno w formacie NEF (RAW), jak i JPEG |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0),
RAW (14bit), JPEG+RAW,
RAW skompresowany - pliki .PEF,
RAW nieskompresowany - pliki .DNG,
Rodzaje JPEG: Best/Better/Good
• Filmy: MPEG-4 AVC/H.264 (MOV) |
Zakres ISO |
Auto (ISO 100-6400, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy)
100-25600 ISO w skoku co 1/3 EV
ISO 50 lub 102400 - zakres rozszerzony
Filmy: ISO 100-25600 |
Auto (ISO 100 – 6400, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy),
100-25600 ISO w skoku co 1/3 EV,
50 ISO zakres rozszerzony |
Auto, 100-6400 w skoku co 1/3 EV,
Tryby rozszerzone: L: 50 lub H1: 12800 |
• ISO 64–12 800 z krokiem 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Rozszerzenie do wartości ISO 32-51 200)
• Tryb Auto ISO |
Auto, 100 - 204800 ISO w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV |
Migawka |
Szczelinowa sterowana elektronicznie, 30-1/8000 s w krokach co 1/3 lub 1/2 EV, Bulb |
szczelinowa sterowana elektronicznie, 30-1/8000 s w krokach co 1/3 lub 1/2 EV, Bulb
• Żywotność: 200 tys. cykli |
30-1/8000 s (z dokładnością do 1/2 lub 1/3 stopnia), tryb Bulb (Pełny zakres czasów otwarcia migawki. dostępny zakres zależy od trybu fotografowania)
Miękki spust elektromagnetyczny |
• Mechaniczna migawka, sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości
• Elektroniczna przednia kurtynka migawki dostępna w trybie podniesienia lustra
• Czas otwarcia migawki: od 1/8000 do 30 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV czas B |
Sterowana elektronicznie szczelinowa o pionowym przebiegu w płaszczyźnie ostrości,
30 s - 1/8000 s, z krokiem co 1/3 lub 1/2 EV, Bulb
żywotności 300.000 wyzwoleń |
Konstrukcja obiektywu |
Z bagnetem Sony Alpha (Minolta A) w tym obiektywy DT w trybie APS-C,
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 lub x1.5 w trybie APS-C |
Z bagnetem Sony Alpha (Minolta A) w tym obiektywy DT w trybie APS-C,
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 lub x1.5 w trybie APS-C |
Z bagnetem Canon EF, (brak obsługi EF-S / EF-M)
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 |
W zależności od wybranego modelu. |
Bagnet Pentax KAF 2,
Obsługiwane obiektywy z bagnetem Pentax KAF 3, KAF2, KAF, KA oraz K (z ograniczeniami), obsługa obiektywów z silnikami SDM |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
W zależności od wybranego modelu. |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
W zależności od wybranego modelu. |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
4x |
4x |
0x |
0x |
0x |
Stabilizacja obrazu |
Tak |
Tak |
Nie |
Nie |
Tak |
Zapis wideo |
W trybie PAL:
• XAVC S 4K: 3840 x 2160 px, 25p
• XAVC S HD: 1920 x 1080 px, 100p, 50p, 25p
• AVCHD: 1920 x 1080 px, 50p, 50i, 25p
• AVC MP4: 1920 x 1080 px, 50p, 25p; 1280 x 720 px, 25p
• Wyjście czystego sygnału HDMI |
W trybie PAL:
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60p/50p, AVCHD, 28 Mbit/s, PS)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60i/50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60i/50i, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p/24p, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p/24p, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s, 30 lub 25 kl./s)
• 640 x 480 pix (VGA), MP4, 3 Mbit/s, 30 lub 25 kl./s)
Wbudowany mikrofon stereo lub mikrofon ECM-ALST1 (z użyciem dostarczonego adaptera stopki) / ECM-CG50/XLR-K1M |
• 1920 × 1080 (29,97; 25; 23,976 kl./s), kompresja wewnątrz- i międzyklatkowa
• 1280 × 720 (59,94, 50 kl./s), kompresja wewnątrz- i międzyklatkowa
• 640 × 480 (29,97; 25 kl./s), tylko kompresja międzyklatkowa
Maks. długość filmów do 4 GB lub 29 min. 59
Film poklatkowy: interwał fotografowania można ustawić w zakresie od 1 s do 99 godz. 59 min i 59 s. Sekwencja obrazów może obejmować od 2 do 3600 zdjęć; maks. długość to 2 min i 24 s (PAL). Format MOV, Full HD (1920 × 1080), 25p (ALL-I) |
• 1920 x 1080; 60 p (progresywnie) 50 p, 30 p, 25 p, 24 p 1280 x 720; 60p, 50p. Rzeczywista liczba klatek na sekundę dla szybkości 60p, 50p, 30p, 25p i 24p to odpowiednio 59,94, 50, 29,97, 25 i 23,976 kl./s. W każdym przypadku obsługiwana jest zarówno wysoka, jak i normalna jakość obrazu.
• Pomiar ekspozycji: pomiar ekspozycji TTL za pomocą matrycy
• Sposób pomiaru ekspozycji: pomiar matrycowy, centralnie ważony lub pomiar ekspozycji chroniący jasne obszary przed prześwietleniem
• Format plików: MOV
• Fompresja wideo: H.264/MPEG-4 AVC (Advanced Video Coding)
• Format zapisu dźwięku: liniowy PCM
• Czułość ISO: tryby ekspozycji P, S i A: automatyczny dobór czułości ISO (od ISO 64 do Hi 2) z możliwością wyboru maksymalnej wartości, Tryb ekspozycji M: automatyczny dobór czułości ISO (od ISO 64 do Hi 2), z możliwością wyboru maksymalnej wartości; wybór ręczny (od ISO 64 do 12800 z krokiem 1/3, 1/2 i 1 EV) z możliwością zwiększenia o około 0,3, 0,5, 0,7, 1 lub 2 EV (odpowiednik ISO 51200) powyżej wartości ISO 12800. |
• 1920 x 1080 pix (Full HD 60i/50i)
• 1920 x 1080 pix (Full HD 30p/25p/24p)
• 1280 x 720 pix (HD, 60p/50p)
• Film poklatkowy (z funkcją HDR, 4K/FullHD/HD)
Długość filmów ograniczona do 25 min
Wbudowany mikrofon stereo
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo
Sterowanie poziomem nagrywanego dźwięku
Opcja niwelowania hałasu wywołanego przez wiatr |
Ogniskowanie |
Autofokus z wykrywaniem fazy TTL
• Czujnik 1: czujniki liniowe CCD, Czujnik 2: czujniki wykrywania fazy w płaszczyźnie ogniskowej
• Pola AF czujnika 1: 79-punktów AF (79 punktów krzyżowych),
• Pola AF czujnika 2: 399 pól wspomagających
• Zakres czujnika 1: -4 do 18 (dla ISO 100 i obiektywu f/2.8)
• Tryby AF: Pojedynczy (AF-S), Automatyczny (AF-A), Ciągły (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF |
Autofokus z wykrywaniem fazy TTL, system Dual AF
• Czujnik 1: czujniki liniowe CCD, Czujnik 2: czujniki wykrywania fazy w płaszczyźnie ogniskowej
• Pola AF czujnika 1: 11-punktów AF (11 punktów krzyżowych),
• Pola AF czujnika 2: 102 pola wspomagające
• Zakres czujnika 1: -1 EV do 18 EV (dla ISO 100 i obiektywu f/2.8)
• Tryby AF: Pojedynczy (AF-S), Automatyczny (AF-A), Ciągły (AF-C), Ciągły ze wspomaganiem mapą głębi (AF-D), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF
• Strefa wyznaczania ostrości: Szeroka (automatyczna, 19 pól), strefowa, punktowa, lokalna
• Funkcja śledzenia obiektu
• Funkcja wykrywania i rejestracji twarzy (do 8)
• Dostrajanie AF (korekcja FF/BF)
• Asysta AF: wbudowana dioda LED o zasięgu od 1 do 7 m
• Podgląd głębi ostrości |
TTL-CT-SIR ze specjalną matrycą CMOS
• 61 punktów / 41 punktów krzyżowych (f/4), w tym 5 podwójnie krzyżowych (f/2,8) i 1 krzyżowy (f/8)¹
• Liczba punktów krzyżowych AF zależy od obiektywu.
Tryby AF:
• AI Focus
• One Shot
• Tryb AI Servo z funkcją przewidywania
Wybór punktu AF:
• Wybór automatyczny: 61-punktowy system AF
• Wybór ręczny: pojedynczy punkt AF (do wyboru 61, 15 lub 9 punktów albo tylko punkty krzyżowe)
• Wybór ręczny: punktowy AF
• Wybór ręczny: rozszerzenie punktowego AF (4 punkty w górę, w dół, w lewo, w prawo lub 8 otaczających punktów)
• Wybór ręczny: rozszerzenie punktowego AF do otaczających 8 punktów
• Wybór ręczny: strefowy AF
• Wybór ręczny: wielkostrefowy AF
• Niezależny wybór punktów systemu AF w przypadku ujęć w pionie i w poziomie |
• Tryby ustawiania ostrości: pojedynczy AF (AF-S); tryb ciągłego AF (AF-C); wyprzedzające śledzenie ostrości włączane automatycznie przy zmianie stanu fotografowanego obiektu, Ręczne ustawianie ostrości (M): możliwość korzystania ze wskaźnika ustawienia ostrości
• Pola AF: możliwość wyboru jednego z 51 lub 11 pól AF
• Tryb pól AF: jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (9, 21 lub 51 pól), śledzenie 3D, wybór pola AF z grupy, automatyczny wybór pola AF
• Blokada AF: ustawienie ostrości można zablokować, naciskając spust migawki do połowy (w trybie pojedynczego AF) lub naciskając przycisk AE-L/AF-L |
Detekcja fazowa TTL, system SAFOX 12
33-punktowy (25 punktów krzyżowych)
• Obszary AF: automatyczny wybór z 33 punktów, wybór strefy, poszerzony obszar (S, M, L), ręczny wybór, punktowy
• Tryby AF: Pojedynczy (AF-S), Ciągły (AF-C), Manualny (MF)
• Zakres detekcji: od -3 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda LED |
Pomiar światła |
Pomiar 1200 strefowy,
Zakres: -2 EV do 17 EV (dla odpowiednika ISO 100 i obiektywu F1.4)
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony |
Pomiar 1200 strefowy,
Zakres: -2 EV do 17 EV (dla odpowiednika ISO 100 i obiektywu F1.4)
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony |
• Czujnik pomiarowy RGB+IR, 150 000 pikseli
• System EOS iSA z funkcją pomiaru z użyciem 252 stref:
• (1) Pomiar wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF)
• (2) Pomiar skupiony (około. 6,1% wizjera na środku)
• (3) Pomiar punktowy (około 1,3% wizjera na środku)
* Pomiar połączony z polem AF jest niedostępny
(4) Pomiar centralnie ważony uśredniony
Zakres pomiaru: EV 0-20 (przy temp. 23°C w przypadku obiektywu 50 mm f/1,4, ISO 100) |
• Pomiar ekspozycji TTL za pomocą czujnika RGB o rozdzielczości około 91 000 pikseli
• Sposób pomiaru ekspozycji: pomiar matrycowy: matrycowy pomiar ekspozycji 3D Color Matrix III (obiektywy typu G, E i D); matrycowy pomiar ekspozycji Color Matrix III (inne obiektywy z procesorem); pomiar matrycowy Color Matrix dostępny w przypadku obiektywów bez procesora, jeśli użytkownik wprowadzi dane obiektywu. Pomiar centralnie ważony: przypisanie około 75% wagi pomiaru okręgowi o średnicy 12 mm na środku kadru. Można wybrać średnicę koła 8, 15 albo 20 mm lub ważenie w oparciu o średnią całego kadru (w przypadku obiektywów bez procesora używane jest koło o średnicy 12 mm). Punktowy: pomiar w kole o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF (w centralnym polu AF, gdy jest używany obiektyw bez procesora). Pomiar ekspozycji chroniący jasne obszary przed prześwietleniem: dostępny z obiektywami typu G, E i D, równoważnik pomiaru centralnie ważonego w przypadku używania innych obiektywów.
• Zakres pomiaru ekspozycji (ISO 100, obiektyw f/1,4): omiar matrycowy, centralnie ważony lub pomiar chroniący jasne obszary przed prześwietleniem: od 0 do 20 EV Pomiar punktowy: od 2 do 20 EV |
TTL, w oparciu o czujnik RGB 86.000 pikseli
Tryby pomiaru:
• matrycowy,
• centralnie ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od -3 do 20 EV (dla ISO100, 50mm f/1.4) |
Ostrość od |
Zależnie od obiektywu |
Zależnie od obiektywu |
W zależności od obiektywu |
W zależności od obiektywu. |
zależne od obiektywu |
Balans bieli |
Auto, Dzień słoneczny, Cień, Dzień pochmurny, Żarówka, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• 3 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 9900 K)
• Korekcja i bracketing balansu bieli |
Auto, Dzień słoneczny, Cień, Dzień pochmurny, Żarówka, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• 3 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 9900 K)
• Korekcja i bracketing balansu bieli |
Auto (dostosowanie do otoczenia/punktu w kolorze białym), światło dzienne, miejsca ocienione, pochmurny dzień, żarówki, biel
światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, nastawa własna, ustawienie temperatury barwowej
Korekcja balansu bieli:
• niebieski/bursztynowy +/-9
• purpurowy/zielony +/-9 |
• Automatyczny (2 rodzaje), światło żarowe, światło jarzeniowe (7 rodzajów), światło słoneczne, lampa błyskowa, pochmurno, cień, pomiar manualny (można zapisać maks. 6 wartości; punktowy balans bieli dostępny w trybie podglądu na żywo) i wybór temperatury barwowej (od 2500 do 10 000 K)
• Wszystkie tryby z dokładną regulacją |
Auto, Multi Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (4 tryby), Lampa błyskowa, CTE
• Ustawienia własne wg wzorca (do 3 ustawień),
• Ręczne ustawienie temperatury w Kelvinach (pamięć 3 ustawień),
• Korekcja balansu bieli (w 2 osiach A-B / G-M w zakresie +/-7 kroków) |
Kompensacja ekspozycji |
• Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: 3 lub 5 klatek w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV, 9 klatek w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1 EV
|
• Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV (2 i 3 EV tylko dla 3 klatek)
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range)
• Funkcja D-Range Optimizer
|
• Kompensacja: +/-5 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 (można powiązać za automatycznym bracketingiem ekspozycji).
• Bracketing: 2,3,5 lub 7 klatek, +/- 3 EV, w krokach co 1/2 lub 1/3 EV
• Tryb priorytetu jasnych partii obrazu
• Wielokrotne naświetlanie
• Obrazy HDR, 5 ustawień |
• Od -5 do +5 EV z krokiem 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Od 2 do 9 klatek z krokiem 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV; od 2 do 5 klatek z krokiem 2 lub 3 EV
• Blokada ekspozycji: blokada zmierzonej wartości natężenia światła przyciskiem AE-L/AF-L Czułość ISO (Indeks zalecanych ekspozycji) ISO 64 |
Kompensacja: +/- 5.0 EV z krokiem co 1/2 lub 1/3 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek
Tryby HDR (High Dynamic Range)
Możliwość wielokrotnej ekspozycji (od 2 do 2000 zdjęć) |
Programy |
Auto (iAUTO, zaawansowana automatyka), Zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), Preselekcja czasu (S), Preselekcja przysłony (A), Ręczny (M), Panorama, Film |
Auto (iAUTO, zaawansowana automatyka), Zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), Preselekcja czasu (S), Preselekcja przysłony (A), Ręczny (M), Wybór sceny, Panorama, Tele-zoom, Priorytet zdjęć seryjnych, Film
• Programy tematyczne: Portret, krajobraz, makrofotografia, sport, zachód słońca, portret nocą, scena nocna, zdjęcia z ręki o zmierzchu,
• Style kreatywne: Standardowy, żywy, neutralny, czysty, głęboki, jasny, portret, krajobraz, zachód słońca, scena nocna, jesienne liście, czarno-biały, sepia, kontrast (–3 do +3), nasycenie barw (–3 do +3), ostrość (–3 do +3)
• Efekty cyfrowe: 11 trybów (15 efektów): posteryzacja (kolor, cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, aparat-zabawka, miękki high-key, miękka ostrość, HDR, obraz czarno-biały z bogatymi przejściami tonalnymi, miniatura |
Inteligentna scena auto, programowa AE, preselekcja czasu, preselekcja przysłony, ręczny (zdjęcia i filmy), Bulb, własny (x3)
• Style obrazu: Automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, neutralny, dokładny, monochromatyczny, szczegółowy, zdefiniowany przez użytkownika (x3) |
Automatyka programowa z fleksją programu (P); automatyka z preselekcją czasu (S); automatyka z preselekcją przysłony (A); manualny (M) |
Auto, Program (P), Priorytet czułości (Sv), Priorytet przysłony (Av), Priorytet migawki (Tv), Priorytet migawki i przysłony (TAv), Manualny (M), Bulb (B), Flash X-Sync, Własny użytkownika (USER 1-5)
• Filtry cyfrowe: Wybrany kolor, Zastąpiony kolor, Aparat zabawka, Retro, Wysoki kontrast, Cieniowanie, Odwrócony kolor, Jednobarwny pogrubiony, Czarno-biały pogrubiony |
Zdjęcia seryjne |
• Hi+: 12 kl./s
• Hi: 8 kl./s
• Mid: 6 kl./s
• Lo: 4 kl./s |
Szybkość zdjęć seryjnych:
• Hi: maks. około 6 kl./s dla FF i 7 kl./s dla APS-C,
• Lo: około 2.5 kl./s dla FF i APS-C
• Tryb priorytetu zdjęć seryjnych Tele-zoom: do wyboru maksymalnie ok. 10/8 kl./s
• Maksymalna ilość zdjęć w serii: RAW: 15, RAW+JPEG: 12, JPEG Extra fine: 15, JPEG Fine: 24, JPEG Standard: 29 (Przy korzystaniu z karty pamięci SD zgodnej z UHS-I) |
około 5 kl./s (szybkość utrzymywana dla 510 obrazów JPEG lub 14 obrazów RAW) w przypadku kart UDMA7. |
Około 5 kl./s, z akumulatorem EN-EL15:
• Obszar zdjęcia: FX/5 : 4 CL: 1–5 kl./s CH: 5 kl./s QC: 3 kl./s
• Obszar zdjęć: DX/1,2X CL: 1–6 kl./s CH: 6 kl./s QC: 3 kl./s.
Inne źródła zasilania:
• Obszar zdjęć: FX/5 : 4 CL: 1–5 kl./s CH: 5 kl./s QC: 3 kl./s • Obszar zdjęć: DX CL: 1–6 kl./s CH: 7 kl./s QC: 3 kl./s • Obszar zdjęć: 1,2X CL: 1–6 kl./s CH: 6 kl./s QC: 3 kl./s |
Format 35 mm:
• 4.4 kl.s, (H) JPEG 70 zdjęć, RAW 17 zdjęć
• 3.0 kl.s, (M) JPEG 100 zdjęć, RAW: 20 zdjęć
• 0.7 kl.s, (L) JPEG 100 zdjęć, RAW 100 zdjęć
APS-C:
• 6.5 kl.s, (H) JPEG 100 zdjęć, RAW 50 zdjęć
• 3.0 kl.s, (M) JPEG 100 zdjęć, RAW 70 zdjęć
• 1.0 kl.s, (L) JPEG 100 zdjęć, RAW 100 zdjęć |
Lampa błyskowa |
Brak lampy wbudowanej,
• Sterowanie: ADI, przedbłysk TTL
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 EV
• Bracketing błysku: 3 lub 5 klatek w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV, 9 klatek w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1.0 EV
• Tryby pracy: Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkim czasem ekspozycji , tryb bezprzewodowy
• Zewnętrzna lampa błyskowa: lampa błyskowa do systemu Sony Alpha zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą |
Brak lampy wbudowanej,
• Sterowanie: ADI, przedbłysk TTL
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 EV
• Bracketing błysku: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 2, 3 EV (2 i 3 EV tylko dla 3 klatek)
• Tryby pracy: Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkim czasem ekspozycji , tryb bezprzewodowy
• Zewnętrzna lampa błyskowa: lampa błyskowa do systemu Sony Alpha zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą |
Tylko zewnętrzne lampy błyskowe. Obsługa E-TTL II z lampami błyskowymi serii EX.
• Kompensacja błysku: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Synchronizacja do 1/200s
• Sterowanie lampą z poziomu menu aparatu |
• Wbudowana lampa błyskowa: manualne podnoszenie lampy za pomocą przycisku; liczba przewodnia 12 (m, ISO 100, 20°C)
• Sterowanie błyskiem - TTL: sterowanie lampą w trybie i-TTL za pomocą czujnika RGB o rozdzielczości około 91 000 pikseli możliwe z wbudowaną lampą błyskową
• Zrównoważony błysk wypełniający i-TTL z pomiarem matrycowym centralnie ważonym i pomiarem ekspozycji chroniącym jasne obszary przed prześwietleniem
• Standardowy błysk i-TTL z pomiarem punktowym |
Brak wbudowanej, obsługa zewnętrznej lampy
• Synchronizacja do 1/200s
• Korekcja siły błysku od -2 do +1 EV
• Tryby pracy: Auto Flash wył., Auto Flash + Redukcja efektu czerwonych oczu, Flash wł., Flash wł. + Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami migawki, Synchronizacja z długimi czasami migawki + Redukcja efektu czerwonych oczu, P-TTL, Synchronizacja contrast-control, Tryb High-speed, Tryb błysku bezprzewodowego |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
2s lub 10s |
2s lub 10s |
2 s lub 10 s |
• 2 s, 5 s, 10 s, 20 s
• Od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0,5, 1, 2 lub 3 s |
2s lub 12s |
Karta pamięci |
Podwójne gniazdo kart pamięci:
• Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilność z UHS-1
Jedno gniazdo obsługujące oba typy kart, drugie tylko karty SD |
Podwójne gniazdo kart pamięci:
• Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo,
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilność z UHS-1
Jedno gniazdo obsługujące oba typy kart, drugie tylko karty SD.
Tryb zapisu na dwóch kartach pamięci: Zapis równoczesny (fotografie), zapis równoczesny (filmy), zapis równoczesny (fotografie/filmy), sortowanie (JPEG/RAW), sortowanie (fotografie/filmy), kopiowanie.
Zgodność z Eye-Fi |
Dwa gniazda: CompactFlash typ I (zgodne z UDMA 7), karta SD, SDHC lub SDXC. Obsługa szybkiego zapisu na kartach SD typu UHS-I |
CompactFlash (CF) (Typ I, zgodna z UDMA), SD, SDHC (zgodna z UHS-I), SDXC (zgodna z UHS-I) |
Dwa gniazda dla kart typu Secure Digital SDXC UHS-1 |
LCD |
• Główny: Odchylany i obrotowy (kąt nachylenia: 134° w górę / 180° w dół, kąt obrotu: 180° zgodnie z ruchem wskazówek zegara / 90° przeciwnie do ruchu wskazówek zegara), 3-calowy, kolorowy Xtra Fine TFT LCD, 1 228 800 punktów,
Regulowana jasność w 5 poziomach
• Pomocniczy: monochromatyczny, podświetlany |
• Główny: Odchylany i obrotowy (kąt nachylenia: 140° w górę / 180° w dół, kąt obrotu: 180° zgodnie z ruchem wskazówek zegara / 90° przeciwnie do ruchu wskazówek zegara), 3-calowy, kolorowy Xtra Fine TFT LCD, 1 228 800 punktów,
Regulowana jasność w 5 poziomach
• Pomocniczy: monochromatyczny, podświetlany |
• Główny: TFT Clear View II o przekątnej 8,11 cm (3,2 cala) i rozdzielczości około 1,04 mln punktów, kąt widzenia (poziomo/pionowo) około 170°
Jasność regulowana w 7-miu poziomach.
Powłoki przeciwodblaskowe.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 30 kl./s
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny |
• Przekątna 3,2 cala; TFT z kątem oglądania 170°, ok. 100% pokrycia kadru i regulacja jasności; • Rozdzielczość: ok.1 229 000 punktów (VGA; 640 x RGBW x 480 = 1 228 800 punktów) |
• Główny: uchylny, 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 1.037.000 punktów
powłoki AR, regulacja jasności, nasycenia i kolorów
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
• Pomocniczy: monochromatyczny.
|
Wizjer |
EVF (elektroniczny) XGA OLED Tru-Finder, 0.5 cala, 2.359.296 punktów,
powiększenie: x0.78, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny: 27 mm (od soczewki wizjera)
• Technologia półprzezroczystego lustra
|
EVF (elektroniczny) XGA OLED Tru-Finder, 0.5 cala, 2.359.296 punktów,
powiększenie: x0.71, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -4.0 do +3.0, punkt oczny: 27 mm (od soczewki wizjera)
czujnik zbliżenia oka Eye-start AF
• Technologia półprzezroczystego lustra
|
Pentapryzmatyczny, powiększenie ok. 0.71x, pokrycie ok. 100%, korekcja dioptrii: -3 do +1 m-1, punkt oczny: ok. 21 mm (od środka soczewki okularu), matówka stała (przepuszczalny ekran LCD) |
• Wizjer z pryzmatem pentagonalnym z poziomu oka
• Matówka BriteView Clear Matte Mark VIII typu B z ramkami pól AF (można wyświetlić linie kadrowania) |
Pentapryzmatyczny, powiększenie: 0.70x, pokrycie: ok. 100% kadru, korekcja dioptrii: od -3.5 do +1.2, punkt oczny: 21.7 mm od środka soczewki, matówka wymienna Natural-Brite-Matte III |
Komunikacja i złącza |
USB (MTP, pamięć masowa, PC), wyjście mini HDMI (typu D), stopka Multi Interface (stopka akcesoriów z automatyczną blokadą), wejście zasilania DC, gniazdo mikrofonowe mini jack stereo 3.5 mm, gniazdo słuchawkowe mini jack stereo 3.5 mm, gniazdo synchro, Wi-Fi z NFC, Bluetooth |
USB 2.0 Hi-Speed miniB (MTP), wyjście mini HDMI (typu C), stopka Multi Interface (stopka akcesoriów z automatyczną blokadą), wejście zasilania DC, gniazdo mikrofonowe mini jack stereo 3.5 mm, gniazdo słuchawkowe mini jack stereo 3.5 mm, gniazdo synchro
• Wbudowany odbiornik GPS
• obsługa Print Image Matching III
• Opcjonalnie zdalne sterowanie pilotem RMT-DSLR2 |
• USB 3.0 Hi-Speed (PTP)
• Złącze HDMI typu C
• Mikrofon zewnętrzny (stereofoniczne gniazdo minijack) |
• USB SuperSpeed (złącze mikro-B USB 3.0)
• HDMI typ C
• Wejście audio mini-jack 3.5 mm
• Wyjście audiostereo mini-jack 3,5 mm)\
• Złącze akcesoriów: do podłączania opcjonalnego modułu zdalnego sterowania, opcjonalnego bezprzewodowego pilota zdalnego sterowania WR-R10 lub WR-1, odbiornika GPS GP-1/GP-1A lub innego w standardzie NMEA 0183 w wersji 2.01 lub 3.01 |
Uniwersalne złącze USB 2.0 (mikro-B), wyjście zdalnego sterowania, wejście zasilania DC, złącze X-synch, wyjście HDMI typu D, wejście mikrofonu stereo, wyjście słuchawek
• Moduł GPS
• Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy NP-FM500H (pojemność 1650 mAh),
czas pracy akumulatora: ok. 490 klatek (przy pracy z LCD),
• opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-PW10AM
• opcjonalnie uchwyt pionowy/pojemnik na baterie (grip) |
Akumulator litowo-jonowy NP-FM500H (pojemność 1650 mAh),
czas pracy akumulatora: ok. 500 klatek (przy pracy z LCD),
• opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-PW10AM
• opcjonalnie uchwyt pionowy/pojemnik na baterie (grip) VG-C99AM |
• Akumulator litowo-jonowy LP-E6N (dostarczony)/LP-E6
• Żywotność akumulatora: około 700 zdjęć (temp. 23°C)¹
• Około 660 zdjęć (temp. 0°C)
• Zasilanie i ładowarki: zestaw zasilający ACK-E6, ładowarka LC-E6, ładowarka samochodowa CBC-E6 |
• Akumulator jonowo-litowy EN-EL15
• Opcjonalny wielofunkcyjny pojemnik na baterie MB-D12 |
Akumulator litowo-jonowy D-LI90P (wydajność ok. 760 zdjęć)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy K-AC132
• Opcjonalnie uszczelniony uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) D-BG6 |
Akcesoria |
Bateria, ładowarka, kabel USB, osłona na wizjer, osłona na gniazdo gorącej stopki, osłona na mocowanie obiektywu, pasek na ramię |
brak danych |
Akumulator litowo-jonowy LP-E6N, ładowarka, pasek na ramię, kabel USB, instrukcja, oprogramowanie: Digital Photo Professional 4 (obróbka obrazów RAW), PhotoStitch, EOS Utility 3 (w tym program Remote Capture, narzędzie WFT*), Picture Style Editor |
Dostarczane akcesoria: osłona monitora BM-12, pokrywka bagnetu korpusu BF-1B, akumulator jonowo-litowy EN-EL15 z osłoną styków, ładowarka MH-25a (dostarczana z adapterem do gniazda elektrycznego lub kablem zasilającym z wtyczką odpowiednią dla danego kraju lub regionu sprzedaży), zacisk kabla USB, zacisk kabla HDMI, kabel USB UC-E22, pasek AN-DC12, płyta CD z instalatorem programu ViewNX 2 |
Akumulator litowo-jonowy D-LI90P, ładowarka D-BC90, kabel AC, pasek O-ST162, zaślepka wizjera, zaślepka złącza hot-shoe, zaślepka bagnetu, zaślepka gniazda gripa, oprogramowanie (CD-ROM) Digital Camera Utility 5 |
Waga |
849 g (z akumulatorem) |
733 g (bez akumulatora),
812 g (z akumulatorem) |
845 g (bez akumulatora) |
• Około 980 g z akumulatorem i kartą pamięci SD, bez pokrywki bagnetu korpusu
• Około 880 g (sam korpus) |
925 g (bez akumulatora i karty pamięci)
ok. 1010 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
|
Wymiary |
142.6 x 104.2 x 76.1 mm |
147 × 111.2 × 78.4 mm |
152 × 116.4 × 76.4 mm |
146 x 123 x 81,5 mm |
136.5 x 110 x 85.5 mm |
Dodatkowe informacje |
• Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
• 5-osiowa stabilizacja matrycy o wydajności do 4.5 EV
• Korpus ze stopu magnezu
|
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Redukcja szumów przy długiej ekspozycji oraz przy wysokiej czułości ISO
Wieloklatkowa redukcja szumu (Auto/ISO 100-51200)
Wydajność stabilizacji wg producenta: 2.5-4.5 EV
Szkielet korpusu wykonany ze stopów magnezu
Uszczelnienia chroniące przed złymi warunkami atmosferycznymi
System obsługi Quick Navi Pro |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
25 wersji językowych menu w tym polskie.
Elektroniczna poziomica.
Korpus wykonany ze stopów magnezu.
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią.
Redukcja szumów przy długiej ekspozycji i przy wysokiej czułości ISO (4 nastawy).
Automatyczna korekcja winietowania.
Korekcja dystorsji i aberracji chromatycznej obiektywów.
Możliwość obróbki plików RAW z poziomu menu aparatu. |
Współpracujące obiektywy: współpraca z obiektywami AF NIKKOR, w tym obiektywami typu G, E i D (pewne ograniczenia dotyczą obiektywów PC), obiektywami DX (z użyciem obszaru zdjęcia DX 24 x 16 1,5x), obiektywami NIKKOR AI-P oraz obiektywami AI bez procesora (tylko tryby ekspozycji A i M). Nie można używać obiektywów IX NIKKOR, obiektywów do aparatu F3AF ani obiektywów non-AI / pre-AI. Wskaźnik ustawienia ostrości może być używany z obiektywami o jasności f/8 lub większej (11 pól ostrości działa z obiektywami o jasności f/8 lub większej). |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Korpus wykonany ze stopów magnezu i stali nierdzewnej, uszczelniony (87 uszczelnień), odporny na pył i trudne warunki atmosferyczne oraz temperaturę do -10 stopni C.
Polskie menu.
Technologia Pixel Shift Resolution System (polega na wykonaniu czterech ekspozycji, składanych potem w jedno zdjęcie. Każdy piksel zawiera pełne dane kolorów RGB, bez konieczności interpolacji, jak ma to miejsce w klasycznej siatce Bayera)
Funkcja elektronicznej poziomicy.
|
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
|
|
|
Test |
|
|
|
|
|