|
|
|
|
|
|
Producent |
Canon | Canon | Fujifilm | Nikon | Pentax |
Model |
EOS 77D | EOS 760D | X-T20 | D7200 | K-70 |
Data premiery |
2017-02-15 |
2015-02-06 |
2017-01-19 |
2015-03-02 |
2016-06-09 |
Liczba pikseli |
24.2 Mpix |
24.2 Mpix |
24.3 Mpix |
24.2 Mpix |
24 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• 6000 × 4000 (RAW, JPEG)
• 4500 × 3000 (M-RAW)
• 3000 × 2000 (S-RAW)
• 3984 × 2656 (JPEG)
• 2976 × 1984 (JPEG)
• 1920 × 1280 (JPEG)
• 720 × 480 (JPEG)
• 5328 × 4000 (4:3, JPEG)
• 6000 × 3368 (16:9, JPEG)
• 4000 × 4000 (1:1, JPEG)
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 4:3, 16:9 i 1:1 |
• 6000 × 4000 (RAW, JPEG)
• 3984 × 2656
• 2976 × 1984
• 1920 × 1280
• 720 × 480
• 5328 × 4000 (4:3, JPEG)
• 6000 × 3368 (16:9, JPEG)
• 4000 × 4000 (1:1, JPEG)
• Dostępne także mniejsze rozdzielczości dla trybów 4:3, 16:9 i 1:1 |
• 6000 x 4000 px
• 4240 x 2832 px
• 3008 x 2000 px
• 6000 x 3376 px (16:9)
• 4000 x 4000 px (1:1) |
• 6000 x 4000 (NEF, JPEG)
• 4494 x 3000 (JPEG)
• 2992 x 2000 (JPEG)
Obszar zdjęcia 1.3x:
• 4800 x 3200,
• 3600 x 2400,
• 2400 x 1600.
Zdjęcia DX wykonane w LV:
• 6000 x 3368,
• 4494 x 2528,
• 2992 x 1860.
Zdjęcia o obszarze 1.3x wykonane w LV:
• 4800 x 2696,
• 3600 x 2024,
• 2400 x 1344. |
• 6000x4000 (RAW, JPEG)
• 6000x4000 (JPEG)
• 4608x3072 (JPEG)
• 3072x2048 (JPEG)
• 1920x1280 (JPEG) |
Matryca |
22.3 × 14.9 mm(APS-C) Dual Pixel CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 25.8 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
22.3 x 14.9 mm (APS-C) CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 24.7 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
23.6 x 15.6 mm (APS-C) X-Trans CMOS III, 3:2 z filtrem barw podstawowych, bez filtra AA
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
23.5 x 15.6 mm (DX) CMOS, 3:2, bez filtra dolnoprzepustowego, całkowita liczba pikseli: 24.72 Mpix,
Czyszczenie matrycy, zbieranie danych porównawczych dla funkcji usuwania kurzu (wymaga programu Capture NX-D). |
23.5 mm x 15.6 mm (APS-C) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 24.78 Mpix,
ultradźwiękowy mechanizm samooczyszczania matrycy DR II
• Aparat z usunietym dolnoprzepustowym filtrem antyaliasingowym. Dzięki temu umożliwia on uzyskanie obrazów o jak największej rozdzielczości. Aparat obarczony większym ryzykiem wystąpienia efektu mory i zniekształceń kolorów. Możliwość włączenia funkcji symulującej działania filtru antyaliasingowego (poprzez mikro drgania matrycy). |
Procesor obrazu |
Procesor DIGIC 7 |
DIGIC 6 |
X-Processor PRO |
EXPEED 4 |
PRIME MIII |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.30, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW (14bit, pliki .CR2), S-RAW, M-RAW,
JPEG+RAW, JPEG+S-RAW, JPEG+M-RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: MOV (MPEG-4, H.264) z dźwiękiem liniowym PCM |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW (14bit, pliki .CR2), JPEG+RAW,
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: MOV MPEG-4 (AVC/H.264) z dźwiękiem liniowym PCM |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW, RAW+JPEG
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC / H.264), audio Linear PCM |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez), NEF+JPEG,
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV, H.264/MPEG-4 AVC
• Dźwięk: Liniowy PCM stereo |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0),
RAW (14bit), JPEG+RAW,
RAW PEF/DNG,
Rodzaje JPEG: Best/Better/Good
• Filmy: MPEG-4 AVC/H.264 (MOV) |
Zakres ISO |
Auto ISO (100-25600 ISO)
51200 ISO (tryb rozszerzony H) |
Auto (ISO 100-6400), 100-12800 ISO w skoku co 1 EV,
25600 ISO (tryb rozszerzony)
Podczas filmowania: automatycznie (100–6400), 100–6400 (przyrost o cały stopień). Czułość ISO można rozszerzyć do H: 12800 |
Auto, 200-12800 ISO
100, 25600, 51200 ISO (tryby rozszerzone) |
Auto, ISO 100-25600 w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
W trybach P, S, A i M czułość można też ustawić około 1 lub 2 EV (odpowiednik ISO 102400; tylko tryb monochromatyczny) powyżej wartości ISO 25600 |
Auto, 100 - 102 400 ISO w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV |
Migawka |
Szczelinowa sterowana elektronicznie o przebiegu pionowym,
30s - 1/4000s w krokach co 1/2 lub 1/3 EV, Bulb |
szczelinowa sterowana elektronicznie,
30s - 1/4000s w krokach co 1/2 lub 1/3 EV, Bulb |
30 s - 1/4000 s, Bulb (do 60 min.)
1 s - 1/32000 s - migawka elektroniczna
|
Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości
30s - 1/8000s w krokach co 1/2, 1/3 EV, Bulb |
Sterowana elektronicznie szczelinowa o pionowym przebiegu w płaszczyźnie ostrości,
30 s - 1/6000 s, z krokiem co 1/3 lub 1/2 EV, Bulb
|
Konstrukcja obiektywu |
Z bagnetem Canon EF, EF-S
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.6 |
Z bagnetem Canon EF, EF-S
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.6 |
Z bagnetem Fujifilm X
powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x1.5
|
Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5 |
Bagnet Pentax KAF 2,
Obsługiwane obiektywy z bagnetem Pentax KAF4, KAF3, KAF2, KAF, KA, obsługa obiektywów z silnikami SDM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5 |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
0x |
0x |
0x |
0x |
0x |
Stabilizacja obrazu |
Tak |
Nie |
Nie |
Nie |
Tak |
Zapis wideo |
• 1920 x 1080, 60, 30, 25 kl./s
• 1280 x 720, 60, 30, 25 kl./s
• 640 x 480, 30, 25 kl./s
• Wbudowany mikrofon stereo
• Dual Pixel CMOS AF
• Cyfrowa stabilizacja
• Nagrywanie timelapse |
• 1920 × 1080 (29,97, 25, 23,98 kl./s)
• 1280 × 720 (59,94, 50, 29,97 kl./s)
• 640 × 480 (29,97, 25 kl./s)
• Film HDR (29,97 kl./s, 25 kl./s, 1280 × 720)
• Maks. czas trwania: 29 min 59 s; maks. rozmiar pliku: 4 GB (jeżeli rozmiar pliku przekroczy 4 GB, automatycznie zostanie utworzony nowy plik)
|
• 4K 3840 x 2160p, 30, 25, 24 kl./s, 100 Mbps., do ok. 10 minut
• Full HD 1920 x 1080p, 60, 30, 25, 24 kl./s, 36 Mbps., do około 15
minut
• HD 1280 x 720p, 60, 30, 25, 24 kl./s, 18 Mbps., do około 30 minut |
• 1920 x 1080: 60p (progresywny), 50p, 30p, 25p, 24p
• 1280 x 720: 60p, 50p
• Rzeczywista liczba klatek na sekundę dla szybkości 60 kl./s, 50 kl./s, 30 kl./s, 25 kl./s i 24 kl./s to odpowiednio 59,94, 50, 29,97, 25 i 23,976 kl./s
• Obsługiwana wysoka, jak i normalna jakość obrazu
1920 x 1080: szybkości 60p i 50p są dostępne tylko po wybraniu ustawienia 1,3 x (18 x 12) dla opcji Obszar zdjęcia w menu nagrywania filmów |
• 1920 x 1080 pix (Full HD 60i/50i)
• 1920 x 1080 pix (Full HD 30p/25p/24p)
• 1280 x 720 pix (HD, 60p/50p/30p/25p/24p)
• Film poklatkowy (4K/FullHD/HD)
Długość filmów ograniczona do 25 min.
Wbudowany mikrofon stereo,
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo. |
Ogniskowanie |
• TTL-CT-SIR z użyciem matrycy CMOS
• 45 punktów AF (45 krzyżowych punktów AF f/5,6, 27 punktów f/8 - 9 krzyżowych, punkt centralny f/2,8 oraz podwójny punkt krzyżowy f/5,6)
• Wybór punktów AF: wybór automatyczny 45-punktowy, ręczny pojedynczy punkt AF, ręczny strefowy AF, ręczny wielostrefowy AF
• Tryby: AI Focus, One Shot, AI Servo (algorytm AI Servo II)
• Zakres pracy: od -3 do 18 EV (temp. 23°C, ISO 100) dla centralnego punktu AF (obiektywy z przysłoną f/2,8 lub jaśniejsze)
• AF w trybie Live View
• Tryb Dual Pixel CMOS AF
• Detekcja twarzy |
Detekcja fazowa TTL
• 19 punktowy AF (wszystkie czujniki krzyżowe),
• centralny punkt AF o zwiększonej czułości dla obiektywów o jasności f/2.8 (lub jaśniejszych),
• Możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF,
• Tryby AF: One-Shot AF (pojedynczy), AI Servo (ciągły), AI Focus (auto pojedynczy/ciągły), Tryb Manualny (MF)
• Zakres detekcji: od -0.5 do 18 EV (ISO 100),
• AF w trybie Live View: Hybrid CMOS AF III
• Asysta AF: lampa błyskowa,
• Podgląd głębi ostrości |
• Detekcja fazy i kontrastu (Intelligent Hybrid AF)
• 91-punktowy AF (3x3 / 5x5 / 7x7)
• Detekcja twarzy
• Live View |
Nikon Advanced Multi-CAM 3500 II z detekcją fazową TTL
• 51 pól AF (w tym 15 pól krzyżowych), 1 pole obsługuje przysłonę f/8), dioda wspomagająca AF (zasięg około 0,5–3 m).
możliwość wyboru jednego z 51 lub 11 pól AF)
• Punkty AF: Jednopolowy AF, 9-, 21- lub 51-polowy AF z dynamicznym wyborem pola, śledzenie 3D, automatyczny wybór pola AF; możliwość wyboru jednego z 51 lub 11 pól AF
• Tryby napędu AF: Pojedynczy AF (AF-S): Ciągły AF (AF-C); automatyczny wybór AF-S/AF-C (AF-A), wyprzedzające śledzenie ostrości włączane automatycznie przy zmianie stanu fotografowanego obiektu; ręczne ustawianie ostrości (M): można korzystać ze wskaźnika ustawienia ostrości
• Zakres detekcji: Od –3 do +19 EV (ISO 100, 20°C)
• AF w podglądzie na żywo: Autofokus (AF): pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF (AF-F), ręczne ustawianie ostrości (M); AF z detekcją kontrastu w dowolnej części kadru (aparat automatycznie wybiera pole AF po włączeniu opcji AF z priorytetem twarzy lub AF ze śledzeniem obiektu)
• Tryby pól AF w podglądzie na żywo: AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, AF ze śledzeniem obiektu |
Detekcja fazowa TTL, system SAFOX X,
11-punktowy (9 punktów krzyżowych)
• Obszary AF: automatyczny wybór z 11 punktów, automatyczny wybór z 5 punktów, wybór strefy, poszerzony obszar (S, M, L), ręczny wybór, punktowy
• Tryby AF: Auto (AF-A), Pojedynczy (AF-S), Ciągły (AF-C), Manualny (MF)
• Zakres detekcji: od -3 do 18 EV (ISO 100 i obiektywu f/1.4)
• Asysta AF: wbudowana dioda LED
• Dostrajanie AF (korekcja FF/BF) w zakresie +/-10 kroków, z pamięcią dla 20 obiektywów,
• Hybrydowy system AF (jednoczesna detekcja fazy i kontrastu) w trybie podglądu na żywo i filmowania. |
Pomiar światła |
• RGB+IR, 7560 px
• Wielosegmentowy
• Skupiony
• Punktowy
• Centralnie ważony uśredniony
|
Czujnik pomiarowy RGB+IR, 7560 pikseli
Pomiar na obszarze podzielonym na 63 części (9×7)
• wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF)
• skupiony (około. 6,0% wizjera)
• punktowy (około 3,5% wizjera)
• centralnie ważony uśredniony
Zakres pomiaru: od 1 do 20 EV (dla 50mm, F1.4, ISO100) |
TTL, 256-strefowy
• Wielosegmentowy
• Centralnie ważony
• Uśredniony
• Punktowy. |
2016-pikselowy czujnik RGB, TTL,
Tryby pomiaru:
• matrycowy 3D Colour Matrix II (2016 punktowy) - obiektywy Nikkor typu G/E/D
• matrycowy Color Matrix II - pozostałe obiektywy z procesorem
• punktowy w kole o średnicy 3,5 mm (2.5% kadru),
• centralnie ważony (75% czułości czujnika skupione na obszarze o średnicy 6, 8, 10, lub 13 mm w centrum kadru) lub pomiar na podstawie uśrednienia całego kadru,
Zakres pomiaru: matrycowy lub centralnie ważony od 0 do 20 EV, pomiar punktowy od 2 do 20 EV (F1.4, ISO100, +20°C)
Funkcja Active D-Lighting (poziomy: auto, bardzo wysoki, wysoki, normalny, niski, wyłączony) |
TTL, 77-segmentowy
Tryby pomiaru:
• matrycowy,
• centralnie ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od -0 do 20 EV (dla ISO100, 50mm f/1.4) |
Ostrość od |
Zależne od obiektywu |
w zależności od obiektywu |
Zależne od obiektywu
|
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
Balans bieli |
Auto (priorytet atmosfery/bieli), światło dzienne, miejsca ocienione, pochmurny dzień, światło żarówki, światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, nastawa własna, ustawienie temperatury barwowej |
Automatyczny balans bieli, światło dzienne, miejsca ocienione, pochmurny dzień, światło żarówek, białe światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, nastawa własna
Korekcja balansu bieli:
• niebieski/bursztynowy +/-9
• purpurowy/zielony +/-9
Balans bieli wg wzorca: możliwy zapis 1 ustawienia
• Bracketing balansu bieli (3 klatki) |
Auto, własne, ustawienia temperatury barwowej, dzień, cień, światło fluorescencyjne (3 ustawienia), światło żarowe, podwodne |
• Automatyczny (2 rodzaje), światło żarowe, światło jarzeniowe (7 rodzajów), światło słoneczne, lampa błyskowa, pochmurno, cień, pomiar manualny (można zapisać maks. 6 wartości; punktowy pomiar balansu bieli dostępny w trybie podglądu na żywo) i wybór temperatury barwowej (od 2500 do 10 000 K)
• wszystkie tryby z dokładną regulacją |
Auto, Multi Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (4 tryby), Lampa błyskowa, CTE
• Ustawienia własne wg wzorca (do 3 ustawień),
• Ręczne ustawienie temperatury w Kelvinach (pamięć 3 ustawień),
• Korekcja balansu bieli (w 2 osiach A-B / G-M w zakresie +/-7 kroków) |
Kompensacja ekspozycji |
• Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV |
Kompensacja: +/- 5 EV w skoku co 1/2EV lub 1/3EV,
Bracketing: +/- 2EV w skoku co 1/2EV lub 1/3EV, 3 klatki
• Tryb priorytetu jasnych partii obrazu
• Automatyczna optymalizacja oświetlenia (4 ustawienia) |
• Zdjęcia: +/-5EV
• Wideo: +/-2EV |
Regulacja w zakresie od –5 do +5 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV w trybach P, S, A, M, SCENE i noktowizora |
Kompensacja: +/- 5.0 EV z krokiem co 1/2 lub 1/3 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek
Tryby HDR (High Dynamic Range)
Możliwość wielokrotnej ekspozycji (od 2 do 2000 zdjęć) |
Programy |
• Programowa AE, preselekcja czasu, preselekcja przysłony, ręczny (zdjęcia i filmy), tryb Bulb, niestandardowy
• Auto (zdjęcia i filmy), bez lampy błyskowej, twórcze auto, filtry twórcze
• Sceny: portrety, krajobrazy, makro, sport, nocne portrety, zdjęcia nocne z ręki, regulacja podświetlenia HDR, żywność, dzieci, światło świec |
Inteligentne Auto, Program AE P, Priorytet migawki Tv, Priorytet przysłony Av, Manualny M (zdjęcia i filmy)
• Programy tematyczne: bez lampy błyskowej, twórcze auto, portrety, krajobrazy, makro, sport, SCN (dzieci, żywność, światło świec, nocne portrety, zdjęcia nocne z ręki, kontrola podświetlenia HDR)
• Style obrazu: automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, neutralny, dokładny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3) |
Automatyka programowa, Ekspozycja Manualna, Priorytet przysłony, Priorytet migawki |
• Automatyka programowa z fleksją programu (P), automatyka z preselekcją czasu (S), automatyka z preselekcją przysłony (A), manualny (M); U1 (ustawienia użytkownika 1); U2 (ustawienia użytkownika 2)
• Tryby automatyczne: automatyczny, automatyczny bez błysku
• Programy tematyczne: portret, krajobraz, dziecko, zdjęcia sportowe, makro, portret nocny, krajobraz nocny, przyjęcie/wnętrza, plaża/śnieg, zachód słońca, zmierzch/świt, portret zwierzaka, blask świec, kwiaty, barwy jesieni, żywność
• Tryby efektów specjalnych: noktowizor, szkic kolorowy, efekt miniatury, kolor selektywny, sylwetka, rozjaśnienie, przyciemnienie
|
Auto (Green), Program (P), Priorytet czułości (Sv), Priorytet przysłony (Av), Priorytet migawki (Tv), Priorytet migawki i przysłony (TAv), Manualny (M), Bulb (B), Własny użytkownika (USER 1-3)
• Filtry cyfrowe: Wybrany kolor, Aparat zabawka, Retro, Wysoki kontrast, Cieniowanie, Odwrócony kolor, Jednobarwny pogrubiony, Czarno-biały pogrubiony |
Zdjęcia seryjne |
• Szybkość do 6 kl./s (190 klatek JPEG, 21 klatek RAW)
|
około 5 kl./s dla około (szybkość utrzymywana w przypadku około 940 obrazów (JPEG), 8 obrazów (RAW) |
Do 14 kl./s (z elektroniczną migawką) - 42 klatki JPEG, 23 klatki RAW |
• Szybkość 6 kl./s (tryb szybki CH), 1-6 kl./s (tryb wolny CL) - zdjęcia w formacie JPEG i 12-bitowym formacie NEF z użyciem obszaru zdjęcia DX
• Szybkość 7 kl./s (tryb szybki CH), 1-6 kl./s (tryb wolny CL) - zdjęcia w formacie JPEG i 12-bitowym formacie NEF z użyciem obszaru zdjęcia x1.3
• Szybkość 5 kl./s (tryb szybki CH), 1-5 kl./s (tryb wolny CL) - zdjęcia w 14-bitowym formacie NEF z użyciem obszaru zdjęcia DX
• Szybkość 6 kl./s (tryb szybki CH), 1-6 kl./s (tryb wolny CL) - zdjęcia w 14-bitowym formacie NEF z użyciem obszaru zdjęcia x1.3 |
• Tryb szybki zdjęć seryjnych (H) - szybkość 6 kl./s,
maksymalnie 10 zdjęcia w formacie RAW lub 40 zdjęć w formacie JPEG
• Tryb wolnych zdjęć seryjnych (L) - szybkość 3.0 kl./s
maksymalnie 16 zdjęcia w formacie RAW lub 100 zdjęć w formacie JPEG
• Tryb zdjęć z interwałem czasowym (od 2s do 24 godz.), od 2 do 2000 zdjęć |
Lampa błyskowa |
• Typu pop-up, E-TTL II, zasięg do 12 m (ISO 100)
• Synchronizacja do 1/250 s |
Typu pop-up, E-TTL II, liczba przewodnia 12 (ISO 100)
• Pokrycie błyskiem: kąt widzenia obiektywu o ogniskowej 17mm,
• Synchronizacja do 1/200 s,
• Czas ładowania ok. 3 s,
• Korekcja siły błysku +/- 2EV w krokach co 1/2EV lub 1/3EV,
• Sterowanie bezprzewodowe zewnętrznymi lampami błyskowymi (zintegrowany nadajnik zdalnego sterowania)
• Tryby pracy: automatyczny, błysk ręczny, wbudowany wyzwalacz lamp Speedlite, synchronizacja błysku z drugą kurtyną
• Zgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi: E-TTL II z lampą błyskową Speedlite z serii EX, bezprzewodowa obsługa wielu lamp |
• Liczba przewodnia GN7 (ISO 200)
• TTL (Auto, Standard, Synchronizacja z długimi czasami), ręczny, zdalny, 1 kurtyna, 2 kurtyna
• Czas synchronizacji 1/180 s |
Typu pop-up, i-TTL, liczba przewodnia 12 (ISO 100, 20˚C).
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku od - 3 EV do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Obsługa kreatywnego systemu oświetlenia firmy Nikon (CLS)
• Tryby pracy lampy: automatyczny, automatyczny z redukcją efektu czerwonych oczu, automatyczna synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, automatyczna synchronizacja z długimi czasami ekspozycji i redukcją efektu czerwonych oczu, błysk wypełniający, redukcja efektu czerwonych oczu, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji i redukcją efektu czerwonych oczu oraz synchronizacja na tylną kurtynkę migawki i synchronizacja na tylną kurtynkę migawki z długimi czasami ekspozycji, wyłączony; obsługiwana automatyczna synchronizacja z krótkimi czasami migawki. |
Typu pop-up, P-TTL, liczba przewodnia 12 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/180s
• Korekcja siły błysku od -2 do +1 EV
• Kąt pokrycia błyskiem: ok. 28 stopni
• Tryby pracy: Auto, Ręczny (wł./wył.), Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami migawki, Synchronizacja z drugą kurtyną migawki, Tryb błysku bezprzewodowego, Ręczna moc błysku
|
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
2 s lub 10 s |
2 s, 10 s + zdalne, 10 s + seria zdjęć 2-10 |
10 lub 2 s |
2, 5, 10, 20 s
od 1 do 9 ekspozycji przy interwałach 0.5, 1, 2 lub 3 s |
2s lub 12s |
Karta pamięci |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), UHS-I
|
SD, SDHC lub SDXC (UHS-I) |
Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-I) |
2 gniazda Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Z gniazda 2 można korzystać do zapisywania zdjęć w przypadku zapełnienia karty w pierwszym gnieździe, w celu tworzenia kopii zapasowych lub w celu osobnego zapisywania zdjęć w formatach NEF i JPEG. Zdjęcia można kopiować między kartami. |
Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) Zgodne z USH-1 |
LCD |
• Główny: odchylany i obrotowy, 3 calowy, dotykowy, kolorowy TFT Clear View II, rozdzielczość 1.040.000 punktów (proporcje 3:2)
• Ekran pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny |
Odchylany i obrotowy, 3.0 calowy, dotykowy, kolorowy TFT Clear View II LCD, 1 040 000 punktów, proporcje 3:2, pokrycie 100%, kąt patrzenia 170 stopni w pionie i poziomie
Jasność regulowana w 7 poziomach
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo |
3.0-calowy, odchylany, proporcje obrazu 3:2, około 1.040 tys. punktów, niemal 100% pokrycie pola kadru |
• Główny: stały, 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 1.228.800 punktów (VGA), kąt widzenia 170 stopni
Regulowana jasność LCD
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo,
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
|
Uchylny/obrotowy, 3-calowy, kolorowy TFT LCD, 921.000 punktów
powłoki AR, regulacja jasności, nasycenia i kolorów
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
• Przedni panel z hartowanego szkła
|
Wizjer |
Pentagonalny, powiększenie 0.82x, pokrycie kadru ok. 95%, korekcja dioptrii -3 do +1 m-1 |
Lustrzany, powiększenie: 0.82x, pokrycie: ok. 95%, korekcja dioptrii: od -3.0 do +1.0, punkt oczny: 19 mm (od środka soczewki okularu), matówka stała. |
Elektroniczny, kolorowy, OLED, 0.39-calowy, rozdzielczość 2.360.000 punktów, pokrycie 100% kadru, punkt oczny 17.5 mm, powiększenie x0.62, korekcja dioptrii od -4 do +2, kąty widzenia: 30 stopni (diagonalnie), 25 stopni (horyzontalnie), wbudowany czujnik zbliżenia oka |
Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.94, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -2.0 do +1.0, punkt oczny: 19.5 mm (od centralnego punktu soczewki okularu wizjera), matówka BriteView Clear Matte Mark II typu B z ramkami pól AF (można wyświetlić siatkę kadrowania) |
Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.95, pokrycie: ok. 100% kadru, korekcja dioptrii: od -2.5 do +1.5, punkt oczny: 22.3 mm od środka soczewki, matówka wymienna Natural-Brite-Matte III |
Komunikacja i złącza |
• USB 2.0
• HDMI
• Wejście mikrofonowe
• Wi-Fi
• NFC
• Blutetooth LE |
• Hi-Speed USB
• Wyjście wideo PAL/ NTSC (zintegrowane ze złączem USB)
• Wyjście HDMI mini (zgodne z HDMI-CEC)
• Mikrofon zewnętrzny (mini jack 3,5 mm stereo)
• Wi-Fi 802.11b/g/n z NFC |
• Złącze USB 2.0
• microHDMI typu D
• Wi-Fi IEEE 802.11b / g / n
• Gniazdo 2.5 mm (mikrofon) |
USB 2.0 Hi-Speed, wyjście HDMI (typu C), złącze akcesoriów, wejście audio stereo (mini jack 3.5 mm), wyjście audio stereo (mini jack 3.5 mm)
• Wi-Fi - IEEE 802.11b, IEEE 802.11g
• Obsługiwane: bezprzewodowe piloty zdalnego sterowania WR-1, WR-R10 (sprzedawany oddzielnie), przewód zdalnego sterowania MC-DC2 (sprzedawany oddzielnie), moduł GPS GP-1/GP-1A (sprzedawane oddzielnie) |
• Uniwersalne złącze USB 2.0 (mikro-B),
• Wyjście HDMI typu D,
• gniazdo mikrofonu/wężyka spustowego (3.5 mm),
• Wi-Fi
• opcjonalnie zewnętrzny moduł GPS O-GPS1
|
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy LP-E17, wydajność: do 600 zdjęć |
Akumulator litowo-jonowy LP-E17 (wydajność ok. 440 zdjęć wg. testów CIPA, AE 50%, FE 50%, 23 stopnie Celsjusza)
• opcjonalnie zasilacz prądu stałego: ACK-E18 |
Akumulator NP-W126S (1260 mAh), możliwość wykonania do 350 zdjęć, gdy zamocowany jest obiektyw XF 35 mm f/1.4R, z fotografowaniem w trybie Normal |
Akumulator litowo-jonowy EN-EL15 (pojemność 1900 mAh),
• opcjonalny uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) MB-D15 z jednym akumulatorem litowo-jonowym EN-EL15 lub z sześcioma bateriami alkalicznymi, niklowo-wodorkowymi, lub litowymi typu R6/AA
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: EH-5b, wymagane złącze zasilacza EP-5B (dostępne oddzielnie) |
Akumulator litowo-jonowy D-LI190P (wydajność ok. 480 zdjęć - bez lampy błyskowej)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy
|
Akcesoria |
Akumulator, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, instrukcja, zaślepka mocowania obiektywu i in. |
Akumulatot, ładowarka, pasek na ramie, kabel USB, kabel wideo, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie: Digital Photo Professional, EOS Utility, Picture Style Editor. |
Bateria litowo-jonowa NP-W126S, ładowarka baterii BC-W126, pasek na ramię, zakrywka otworu mocowania obiektywu w korpusie, metalowy zaczep paska, pokrywa ochronna, narzędzie mocowania zaczepu, instrukcja obsługi, karta gwarancyjna |
Gumowa muszla oczna DK-23, pokrywka bagnetu korpusu BF-1B, akumulator jonowo-litowy EN-EL15 z pokrywką styków, ładowarka MH-25a (dostarczana z adapterem wtyczki lub kablem zasilającym typu odpowiedniego dla kraju lub regionu sprzedaży), pokrywka okularu DK-5, kabel USB UC-E17, pasek na szyję AN-DC1 BK |
Akumulator litowo-jonowy D-LI190P, ładowarka, kabel AC, pasek, zaślepka wizjera, zaślepka złącza hot-shoe, zaślepka bagnetu |
Waga |
540 g (z akumulatorem) |
565 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
• Około 383 g (z baterią i kartą pamięci)
• Około 333 g (bez baterii i karty pamięci)) |
675 g (bez akumulatora)
ok. 765 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
628 g (bez akumulatora i karty pamięci)
ok. 688 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
|
Wymiary |
131 x 100 x 76 mm
|
131.9 × 100.9 × 77.8 mm |
118.4 mm x 82.8 x 41.4 mm |
135.5 x 106.5 x 76 mm |
125.5 x 93.0 x 74.0 mm |
Dodatkowe informacje |
• Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
• 5-osiowa wewnętrzna cyfrowa stabilizacja obrazu (filmy)
• Polskie menu
• Głośnik mono
|
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB,
Monochromatyczny ekran na górnym panelu korpusu
25 wersji językowych menu w tym polskie
Redukcja zakłóceń (długi czas)
Redukcja zakłóceń przy wysokiej czułości ISO (4 ustawienia)
Redukcja szumów zdjęć seryjnych
Automatyczna korekcja jasności brzegów obiektywu i aberracji chromatycznej
Basic+ (zdjęcia wg wyboru otoczenia, zdjęcia wg rodzaju oświetlenia lub scenerii)
Filtry kreatywne (artystyczny olejny, akwarela, ziarnisty czarno-biały, rozmycie ostrości, efekt aparatu-zabawki, efekt miniatury, rybie oko)
Oznaczenie na innych rynkach: EOS Rebel T6i. |
• Cyfrowe filtry symulujące efekt klisz fotograficznych (15 ustawień)
• Opcjonalny uchwyt MHG-XT10 |
Polskie menu.
Korpus z pokrywami ze stopu magnezu został zabezpieczony przed działaniem pyłu, czynników pogodowych i uderzeniami. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Korpus uszczelniony, odporny na pył i trudne warunki atmosferyczne oraz temperaturę do -10 stopni C.
Polskie menu.
Skuteczność stabilizacji wg producenta: do 4.5 EV.
Technologia Pixel Shift Resolution System (polega na wykonaniu czterech ekspozycji, składanych potem w jedno zdjęcie. Każdy piksel zawiera pełne dane kolorów RGB, bez konieczności interpolacji, jak ma to miejsce w klasycznej siatce Bayera)
Funkcja korekcji dystorsji, wzdłużnej aberracji chromatycznej i winietowania.
Funkcja elektronicznej poziomicy.
|
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
|
|
|
Test |
|
|
|
|
|