|
|
|
|
|
|
Producent |
Canon | Canon | Nikon | Pentax | Sony |
Model |
EOS 6D Mark II | EOS 6D | D750 | K-1 | A7 II |
Data premiery |
2017-06-29 |
2012-09-17 |
2014-09-12 |
2016-02-18 |
2014-11-20 |
Liczba pikseli |
26.2 Mpix |
20 Mpix |
24.3 Mpix |
36.4 Mpix |
24.3 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• JPEG 3:2: (L) 6240 x 4160, (M) 4160 x 2768, (S1) 3120 x 2080 (S2) 2400 x 1600
• JPEG 4:3: (L) 5536 x 4160, (M) 3680 x 2768, (S1) 2768 x 2080, (S2) 2112 x 1600
• JPEG 16:9: (L) 6240 x 3504, (M) 4160 x 2336, (S1) 3120 x 1752, (S2) 2400 x 1344
• JPEG 1:1: (L) 4160 x 4160, (M) 2768 x 2768, (S1) 2080 x 2080, (S2) 1600 x 1600
• RAW: (RAW) 6240 x 4160, (M-RAW) 4680 x 3120, (S-RAW) 3120 x 2080"
|
• 5472 x 3648 (RAW, JPEG)
• 4104 x 2736 (MRAW)
• 3648 x 2432 (JPEG)
• 2736 x 1824 (SRAW, JPEG)
• 1920 x 1280 (JPEG)
• 720 x 480 (JPEG) |
Format FX (36x24):
• 6016 x 4016, 4512 x 3008, 3008 x 2008
• 1.2x (30x20) 5008 x 3336, 3752 x 2504, 2504 x 1664
Format DX (24x16):
• 3936 x 2624, 2944 x 1968, 1968 x 1312
Zdjęcia formatu FX wykonane w trybie podglądu filmu na żywo:
• 6016 x 3376, 4512 x 2528, 3008 x 1688
Zdjęcia formatu DX wykonane w trybie podglądu filmu na żywo:
• 3936 x 2224, 2944 x 1664, 1968 x 1112 |
Format 35 mm:
• 7360x4912 (RAW, JPEG)
• 5760x3840 (JPEG)
• 4224x2816 (JPEG)
• 1920x1280 (JPEG)
Format APS-C:
• 4800x3200 (RAW, JPEG)
• 4224x2816 (JPEG)
• 3456x2304 (JPEG)
• 1920x1280 (JPEG) |
Format 35 mm:
• 6000 x 4000
• 3936 x 2624
• 3008 x 2000
• Do 12416 x 1856 w trybie panoramy
Format APS-C L:
• 3936 x 2624
• 3008 x 2000
• 1968 x 1312 |
Matryca |
• 35.9 x 24.0 mm (Full-frame) CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 27.1 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy |
36 x 24 mm (Full-frame) CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 20.6 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
35.9 x 24.0 mm (FX) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 24.9 Mpix,
ultradźwiękowy mechanizm samooczyszczania matrycy |
35.9 x 24.0 (FF) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 36.77 Mpix,
ultradźwiękowy mechanizm samooczyszczania matrycy DR II
• Aparat z usuniętym dolnoprzepustowym filtrem antyaliasingowym. Dzięki temu umożliwia on uzyskanie obrazów o jak największej rozdzielczości. Aparat obarczony większym ryzykiem wystąpienia efektu mory i zniekształceń kolorów. Możliwość włączenia funkcji symulującej działania filtru antyaliasingowego (poprzez mikro drgania matrycy). |
35.8 x 23.9 mm (FF), Exmor CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli 24.7 MPix,
• elektromagnetyczny mechanizm samooczyszczania matrycy |
Procesor obrazu |
DIGIC 7 |
DIGIC 5+ |
EXPEED 4 |
PRIME IV |
BIONZ X |
Format zapisu |
• JPEG: Fine, Normal (Exif 2.30)
• RAW: RAW, M-RAW, S-RAW (14bit, Canon original RAW 2 edycja),
• MP4:
Film: MPEG4 AVC / H.264 (Video: H.264)
Dźwięk: Liniowy PCM / AAC, regulowany poziom rejestracji dźwięku)
• MOV:
Motion JPEG (4K 29.97/25.00, tylko filmy time-lapse)
ALL-I (FHD 29.97/25.00, tylko filmy time-lapse)
|
• Zdjęcia:
JPEG (EXIF 2.3, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW (14bit, pliki .CR2), M-RAW (11.2 Mix), S-RAW (5.0 Mpix),
JPEG+RAW, JPEG+M-RAW, JPEG+
S-RAW
• Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: MOV (H.264, MPEG-4)
• Dźwięk: liniowy PCM |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez), NEF+JPEG,
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV, H.264/MPEG-4 AVC
• Dźwięk: Liniowy PCM |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0),
RAW (14bit), JPEG+RAW,
RAW skompresowany - pliki .PEF,
RAW nieskompresowany - pliki .DNG,
Rodzaje JPEG: Best/Better/Good
• Filmy: MPEG-4 AVC/H.264 (MOV) |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Extra Fine/ Fine/ Standard
• Filmy: XAVC S: MPEG-4 AVC/H.264, AVCHD: MPEG-4 AVC/H.264, MP4: MPEG-4 AVC/H.264
• Dźwięk: XAVC S: LPCM, 2ch, AVCHD: Dolby Digital (AC-3), 2ch, Dolby Digital Stereo Creator, MP4: MPEG-4 AAC-LC, 2ch |
Zakres ISO |
• Zdjęcia: Auto (100 - 40000), 100 - 40000 (w skoku co 1/3 lub 1 EV), rozszerzalne o wartości L: 50, H1: 51200, H2: 102400
• Filmy: Auto (100 - 25600), 100 - 25600 (w skoku co 1/3 lub 1 EV), Auto ISO/ Manual ISO rozszerzalne do H1: 51200. H2: 102400
|
Auto (100-12800 ISO), 100 - 25600 ISO w skoku co 1/3 EV,
Tryby rozszerzone poniżej ISO 100: 50 ISO (tryb L) Tryby rozszerzone powyżej ISO 25600: 51200 ISO (tryb H1), 102400 ISO (tryb H2) |
Auto, 100 - 12800 ISO w skoku 1/3 lub 1/2 EV
• 4 tryby Lo poniżej ISO 100: 0.3/0.5/0.7/1 (ISO 50),
5 trybów Hi powyżej ISO 6400: 0.3/0.5/0.7/1/2 (ISO 51200)
|
Auto, 100 - 204800 ISO w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV |
Auto (100-6400 - regulowany dolny i górny zakres),
ręcznie: 100-25600 ISO z krokiem co 1/3 EV
tryb rozszerzony ISO 50
FIlmy: ISO 200-25600
|
Migawka |
Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości.
30 s - 1/4000 s, Bulb
|
Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości.
30 s - 1/4000 s, Bulb
tryb cichych zdjęć (pojedynczych i seryjnych
żywotność: 100 tys. zdjęć |
Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości.
• 30s - 1/4000s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb, X200
|
Sterowana elektronicznie szczelinowa o pionowym przebiegu w płaszczyźnie ostrości,
30 s - 1/8000 s, z krokiem co 1/3 lub 1/2 EV, Bulb
żywotności 300.000 wyzwoleń |
Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/8000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb |
Konstrukcja obiektywu |
Z bagnetem Canon EF, (brak obsługi EF-S i EF-M)
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 |
Z bagnetem Canon EF, (brak obsługi EF-S)
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 |
Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 w trybie FX lub x1.5 w trybie DX |
Bagnet Pentax KAF 2,
Obsługiwane obiektywy z bagnetem Pentax KAF 3, KAF2, KAF, KA oraz K (z ograniczeniami), obsługa obiektywów z silnikami SDM |
Z bagnetem Sony E |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
0x |
0x |
0x |
0x |
4x |
Stabilizacja obrazu |
Nie |
Nie |
Nie |
Tak |
Tak |
Zapis wideo |
• 1920 x 1080 (59.94, 50, 29.97, 25, 23.976 kl/s)
• 1280 x 720 (59.94, 50, 29.97, 25 kl/s)
• Filmy HDR 1920 x 1080 (59.94, 50, 29.97, 25, 23.976 kl/s)
• Filmy poklatkowe: 3840 x 2160 ( 29.97, 25 kl/s) Motion JPEG, 1920 x 1080 ( 29.97, 25 kl/s)
• Maks. długość filmów do 4 GB lub 29 min. 59
|
• 1920 x 1080 pix (HD 16:9 1080p) z szybkością 29.97, 25, 23.976 kl./s,
• 1280 x 720 pix (HD 720p) z szybkością 59.94, 50 kl./s,
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 29.97, 25 kl./s,
Kompresja: ALL-I, IPB
Maks. długość filmów do 4 GB lub 29 min. 59
Sterowanie ekspozycją: Program AE, Ręczna ekspozycja, kompensacja ekspozycji +/-3 EV w krokach co 1/3 EV
Wbudowany mikrofon mono |
• 1920x1080 (Full HD 1080p) z szybkością 59.94 kl/s (progresywne), 50 kl/s, 30 kl/s, 25 kl/s, 24 kl/s
• 1280x720 (HD) z szybkością 60 (59.94) kl./s, 50 kl/s
Wbudowany mikrofon monofoniczny lub opcjonalny zewnętrzny mikrofon stereofoniczny, możliwość regulowania czułości
Filmy poklatkowe |
• 1920 x 1080 pix (Full HD 60i/50i)
• 1920 x 1080 pix (Full HD 30p/25p/24p)
• 1280 x 720 pix (HD, 60p/50p)
• Film poklatkowy (z funkcją HDR, 4K/FullHD/HD)
Długość filmów ograniczona do 25 min
Wbudowany mikrofon stereo
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo
Sterowanie poziomem nagrywanego dźwięku
Opcja niwelowania hałasu wywołanego przez wiatr |
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60p/50p/30p//25p/24p, XAVC S, 50 Mbit/s)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60p/50p, AVCHD, 28 Mbit/s)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 60i/50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p/24p, AVCHD, 17 lub 24 Mbit/s, FX/FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s) z szybkością 30 lub 25 kl./s
• 640 x 480 (VGA, MP4, 3 Mbit/s) z szybkością 30 lub 25 kl./s
Wbudowany mikrofon stereo
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon ECM-CG50/ XLR-K1M |
Ogniskowanie |
Detekcja fazowa TTL
• Przez wizjer: 45 punktowy AF (w tym: wszystkie krzyżowe krzyżowy od f/5.6,
• W trybie Live View: maksymalnie 63 punkty (siatka 9x7 punktów)
• Automatyczny lub ręczny wybór punktów AF spośród 45 punktów
• Tryby AF: One-Shot (pojedynczy), AI Servo (ciągły), AI Focus (automatyczny wybór pojedynczy lub ciągły), Tryb Manualny (MF)
• Zakres detekcji przez wizjer: od -3 do 18 EV (przy temp. 23°C i czułości ISO 100, dla centralnego punktu AF f/2.8),
• Zakres detekcji w trybie Live View: od -2.5 do 18 EV (przy temp. 23°C i czułości ISO 100, dla pozostałych punktów AF),
• Kalibracja AF dla 40 obiektywów w zakresie +/-20 kroków
|
Detekcja fazowa TTL
• 11 punktowy AF (w tym: centralny czujnik krzyżowy od f/5.6, pionowe linie czułe od f/2.8; górny i dolny czujnik - pionowe linie czułe od f/5.6; pozostałe czujniki - poziome linie czułe od f/5.6),
• Automatyczny lub ręczny wybór punktów AF spośród 11 punktów
• Tryby AF: One-Shot (pojedynczy), AI Servo (ciągły), AI Focus (automatyczny wybór pojedynczy lub ciągły), Tryb Manualny (MF)
• Zakres detekcji: od -3 do 18 EV (przy temp. 23°C i czułości ISO 100, dla centralnego punktu AF f/2.8),
• Zakres detekcji: od 0.5 do 18 EV (przy temp. 23°C i czułości ISO 100, dla pozostałych punktów AF),
• Asysta AF: zewnętrzna lampa błyskowa
• Podgląd głębi ostrości
• AF w trybie Live View (LV): Tryb szybki (detekcja fazowa z 11 punktów AF), FlexiZone (1-punktowa detekcja kontrastu), Tryb wykrywania twarzy (detekcja kontrastu), MF (powiększenie obrazu 5x lub 10x w dowolnym punkcje ekranu) |
Detekcja fazowa TTL, Nikon Multi-CAM 3500 II,
51 punktowy AF (w tym 15 punktów krzyżowych), możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru jednego z 51 lub 11 pól AF,
• Strefy AF: Jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (9, 21 lub 51 punktów), śledzenie 3D, automatyczny wybór pola AF.
• Tryby napędu AF: Pojedynczy AF (AF-S), Ciągły AF (AF-C), Ręczne ustawianie ostrości (MF), Tryb cichej migawki (Q)
• Zakres detekcji: od -3 do +19 EV (ISO 100, 20°C),
• Pomiar w trybie Live View: detekcja kontrastu w dowolnej części kadru,
• Tryb pola AF (Live View): AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, śledzenie obiektów w ruchu AF.
• Asysta AF: dioda o zasięgu do 3m
• Podgląd głębi ostrości |
Detekcja fazowa TTL, system SAFOX 12
33-punktowy (25 punktów krzyżowych)
• Obszary AF: automatyczny wybór z 33 punktów, wybór strefy, poszerzony obszar (S, M, L), ręczny wybór, punktowy
• Tryby AF: Pojedynczy (AF-S), Ciągły (AF-C), Manualny (MF)
• Zakres detekcji: od -3 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda LED |
AF hybrydowy z wykrywaniem kontrastu i detekcją fazową (Fast Hybrid AF)
• Obszary AF w trybie detekcji kontrastu: Wielopolowy (wybór automatyczny z 25 punktów AF), Centralnie ważony, Nastawianie ostrości na wybrany punkt.
• Obszary AF w trybie detekcji fazowej: 117 punktowy,
• Tryb APS-C: 99 punktów (detekcja AF) / 25 punktów (detekcja kontrastu)
• Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Ciągły AF-C , DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), MF.
• Zakres detekcji od -1 do 20 EV (ISO 100 i obiektyw f/2.8).
• Funkcja śledzenia ostrości.
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED o zasięgu do 3 m |
Pomiar światła |
7560-punktowy czujnik RGB+IR
Tryby pomiaru:
• matrycowy 63-strefowy ,
• centralnie ważony uśredniony,
• skupiony (ok 6.5% kadru)
• punktowy (ok 3.2% kadru)
Zakres pomiaru: od 1 do 20 EV (przy temp. 23°C, dla 50mm, f/1.8 II, ISO100)
Tryby pomiaru światła w trybie LV:
• wielostrefowy 315-strefowy ,
• centralnie ważony uśredniony,
• skupiony (ok 6.3% kadru LV)
• punktowy (ok 2.7% kadru LV)
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (przy temp. 23°C, dla 50mm, f/1.4, ISO100) |
iFCL (Focus Colour Luminance) 63-strefowy, dwuwarstwowy fotoelement krzemowy (SPC) TTL,
Tryby pomiaru:
• matrycowy 63-strefowy ,
• centralnie ważony uśredniony,
• skupiony (ok 8% kadru)
• punktowy (ok 3.5% kadru)
Zakres pomiaru: od 1 do 20 EV (przy temp. 23°C, dla 50mm, f/1.8 II, ISO100)
Tryby pomiaru światła w trybie LV:
• wielostrefowy 315-strefowy ,
• centralnie ważony uśredniony,
• skupiony (ok 11% kadru LV)
• punktowy (ok 3% kadru LV)
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (przy temp. 23°C, dla 50mm, f/1.4, ISO100) |
TTL korzystający z czujnika RGB o rozdzielczości 91000 pikseli.
Tryby pomiaru:
• matrycowy 3D Colour Matrix III - obiektywy typu D/G/E
• matrycowy Colour Matrix III - pozostałe obiektywy z procesorem
• matrycowy Colour Matrix - pozostałe obiektywy bez procesora, jeśli użytkownik wprowadzi ich dane.
• punktowy: pomiar w kole o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF (w centralnym polu AF, gdy jest używany obiektyw bez procesora),
• centralnie ważony: 75% wagi pomiaru do obszaru o średnicy 12 mm (lub 8, 15 i 20 mm) na środku kadru. Możliwy pomiar na podstawie uśrednienia całego kadru (w przypadku obiektywu bez procesora używana jest średnica 12 mm lub cały kadr). ,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV lub od 2 do 20 EV w trybie pomiaru punktowego (dla f/1.4, ISO100, 20°C) |
TTL, w oparciu o czujnik RGB 86.000 pikseli
Tryby pomiaru:
• matrycowy,
• centralnie ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od -3 do 20 EV (dla ISO100, 50mm f/1.4) |
Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony |
Ostrość od |
W zależności od obiektywu |
W zależności od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależnie od obiektywu |
Balans bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K )
• Korekcja balansu bieli w 2 osiach B/A i M/G w +/- 9 krokach
• Braketing balansu bieli: 3 zdjęcia z krokiem 2, 3, 5 lub 7. |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K ze skokiem 100 K)
• Korekcja balansu bieli w 2 osiach B/A i M/G w +/- 9 krokach
• Braketing balansu bieli: 3 zdjęcia z krokiem 1, 2 lub 3. |
Auto (2 rodzaje), Światło żarowe, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Światło słoneczne, Lampa błyskowa, Chmury, Cień,
• 6 ustawień własnych wg wzorca lub na podstawie wykonanego zdjęcia,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K)
• Korekcja balansu bieli
• Braketing balansu bieli: od 2 do 3 zdjęć z krokiem 1, 2 lub 3. |
Auto, Multi Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (4 tryby), Lampa błyskowa, CTE
• Ustawienia własne wg wzorca (do 3 ustawień),
• Ręczne ustawienie temperatury w Kelvinach (pamięć 3 ustawień),
• Korekcja balansu bieli (w 2 osiach A-B / G-M w zakresie +/-7 kroków) |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (4 rodzaje), Pod wodą
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (15-stopniowa purpura / zieleń)
• bracketing balansu bieli (3 klatki) |
Kompensacja ekspozycji |
• Kompensacja: +/-5 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV.
• Bracketing: 2,3,5 lub 7 klatek, +/- 3 EV, w krokach co 1/2 lub 1/3 EV |
• Kompensacja: +/-5 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV.
• Bracketing: 2,3,5 lub 7 klatek, +/- 3 EV, w krokach co 1/2 lub 1/3 EV |
• Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing: od 2 do 9 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 lub 3 EV.
• Funkcja Active D-Lighting: Auto, 5 poziomów, Wyłączona.
• Braketing funkcji Active D-Lighting: 2, 3 lub klatek |
Kompensacja: +/- 5.0 EV z krokiem co 1/2 lub 1/3 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek
Tryby HDR (High Dynamic Range)
Możliwość wielokrotnej ekspozycji (od 2 do 2000 zdjęć) |
Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Bracketing: 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 i 3 EV (2 i 3 EV - tylko 3 klatki)
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range)
• Optymalizacja zakresu dynamiki (DRO), bracketing DRO |
Programy |
Scene Intelligent Auto, Special Scene, Program AE (P), Priorytet przysłony (Av), Priorytet migawki (Tv), Manualny (M), Bulb (B), 2 tryby użytkownika (C1-C2), Tryb kreatywny (CA)
• Programy tematyczne (SCN): Portret, Zdjęcie grupowe, Krajobraz, Sport, Dzieci, Panning, Zbliżenie, Jedzenie, Światło świec, nocny portret, Scena nocna z ręki, HDR pod światło
• Style obrazu: Auto, Standardowy, Portret, Krajobraz, Fine Detail, Neutralny, Wierny, Monochromatyczny, Własny (x3) |
Auto+, Program AE (P), Priorytet przysłony (Av), Priorytet migawki (Tv), Manualny (M), Bulb (B), 2 tryby użytkownika (C1-C2), Tryb kreatywny (CA)
• Programy tematyczne (SCN): Portret, Krajobraz, Makro, Sport, nocny portret, Scena nocna z ręki, HDR pod światło
• Style obrazu: Auto, Standardowy, Portret, Krajobraz, Neutralny, Wierny, Monochromatyczny, Własny (x3) |
Auto (zielony), Automatyka programowa z fleksją programu (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Użytkownika (U1, U2), Bez lampy,
• Programy tematyczne (SCN): portret, krajobraz, dzieci, sport; makro; nocny portret; nocny krajobraz, impreza, plaża/śnieg, zachód słońca, świt, portret zwierzaka, przy świecach, kwiaty, kolory jesieni, jedzenie, zarys, high key, low key.
• System Picture Control 2: Standardowy, Neutralny, Żywy, Monochromatyczny, Portret i Krajobraz, ustawienia osobiste. |
Auto, Program (P), Priorytet czułości (Sv), Priorytet przysłony (Av), Priorytet migawki (Tv), Priorytet migawki i przysłony (TAv), Manualny (M), Bulb (B), Flash X-Sync, Własny użytkownika (USER 1-5)
• Filtry cyfrowe: Wybrany kolor, Zastąpiony kolor, Aparat zabawka, Retro, Wysoki kontrast, Cieniowanie, Odwrócony kolor, Jednobarwny pogrubiony, Czarno-biały pogrubiony |
iAuto, iAuto+ (Superior Auto), Program (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Sweep Panorama, Film, Własne (1,2) |
Zdjęcia seryjne |
• Tryb zdjęć seryjnych z szybkością do 6.5 kl./s (do 150 zdjęć JPG, 21 RAW)
• Tryb cichych zdjęć seryjnych z szybkością do 3 kl./s
|
• Tryb zdjęć seryjnych z szybkością do 4.5 kl./s
• Tryb cichych zdjęć seryjnych z szybkością do 3 kl./s
maksymalnie 1250 zdjęć w formacie JPEG (Large, Fine) lub 17 zdjęć w formacie RAW lub 8 zdjęć w formacie RAW+JPEG (Large, Fine) - przy zapisie na kartę 8GB UHS-I |
• Szybkość 6.5 kl./s (tryb szybki - CH), 1-6 kl./s (tryb wolny -CL)
• Szybkość 3 kl./s (cicha migawka w trybie zdjęć seryjnych) |
Format 35 mm:
• 4.4 kl.s, (H) JPEG 70 zdjęć, RAW 17 zdjęć
• 3.0 kl.s, (M) JPEG 100 zdjęć, RAW: 20 zdjęć
• 0.7 kl.s, (L) JPEG 100 zdjęć, RAW 100 zdjęć
APS-C:
• 6.5 kl.s, (H) JPEG 100 zdjęć, RAW 50 zdjęć
• 3.0 kl.s, (M) JPEG 100 zdjęć, RAW 70 zdjęć
• 1.0 kl.s, (L) JPEG 100 zdjęć, RAW 100 zdjęć |
5 lub 2.5 kl./s |
Lampa błyskowa |
Tylko zewnętrzne lampy błyskowe. Obsługa E-TTL II z lampami błyskowymi serii EX.
• Kompensacja błysku: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Synchronizacja do 1/180s
• Sterowanie lampą z poziomu menu aparatu |
Tylko zewnętrzne lampy błyskowe. Obsługa E-TTL II z lampami błyskowymi serii EX.
• Kompensacja błysku: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
• Synchronizacja do 1/180s
• Sterowanie lampą z poziomu menu aparatu |
Lampa wbudowana manualnie podnoszona za pomocą przycisku, i-TTL, liczba przewodnia 12/39 (ISO 100).
• Czas synchronizacji 1/200-1/250 s
• Korekcja siły błysku od - 3 EV do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Bracketing błysku: od 2 do 9 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3, 1, 2 lub 3 EV.
• Tryby pracy: Auto, Auto z redukcją efektu czerwonych oczu, Auto z synchronizacją z długimi czasami ekspozycji, Auto z synchronizacją z długimi czasami ekspozycji i redukcją efektu czerwonych oczu, Błysk wypełniający, Redukcja czerwonych oczu, Synchronizacją z długimi czasami ekspozycji, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji i redukcją efektu czerwonych oczu, Synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, Synchronizacja na tylną kurtynkę migawki z długimi czasami ekspozycji, Lampa wyłączona, obsługa trybu synchronizacji z krótkimi czasami Auto FP High-Speed Sync
• Obsługa kreatywnego systemu oświetlenia firmy Nikon (CLS) |
Brak wbudowanej, obsługa zewnętrznej lampy
• Synchronizacja do 1/200s
• Korekcja siły błysku od -2 do +1 EV
• Tryby pracy: Auto Flash wył., Auto Flash + Redukcja efektu czerwonych oczu, Flash wł., Flash wł. + Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami migawki, Synchronizacja z długimi czasami migawki + Redukcja efektu czerwonych oczu, P-TTL, Synchronizacja contrast-control, Tryb High-speed, Tryb błysku bezprzewodowego |
Brak wbudowanej lampy, gniazdo Multi Interface
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Czas synchronizacji: 1/250 s
• Tryby pracy: AUTO, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
2 s lub 10 s |
2 s lub 10 s |
2, 5, 10, 20 s, od 1 do 9 ekspozycji z interwałem 0.5, 1, 2 lub 3 s. |
2s lub 12s |
2s lub 10s |
Karta pamięci |
Secure Digital (SD/SDHX/SDXC) zgodne z UHS-I |
Secure Digital (SD/SDHX/SDXC) zgodne z UHS-I |
Podwójne gniazdo kart pamięci
• Secure Digital (SDHX/SDXC) zgodne z UHS-I
Dowolna karta może pełnić rolę podstawowej lub zapasowej albo służyć do osobnego zapisywania zdjęć NEF (RAW) i JPEG; zdjęcia można kopiować między kartami. |
Dwa gniazda dla kart typu Secure Digital SDXC UHS-1 |
• Memory Stick PRO Duo, PRO-HG Duo, XC-HG Duo
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), kompatybilne z UHS-I |
LCD |
• Główny: odchylany, 3.0-calowy, kolorowy TFT Clear View, 1.040.000 punktów, pokrycie 100%, kąt widzenia 170 stopni
Jasność regulowana w 7-miu poziomach.
Powłoki przeciwodblaskowe.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny |
• Główny: stały, 3.0-calowy, kolorowy TFT Clear View, 1.040.000 punktów, pokrycie 100%, kąt widzenia 160 stopni
Jasność regulowana w 7-miu poziomach.
Powłoki przeciwodblaskowe.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny |
• Główny: uchylny (90 stopni w górę, 75 stopni w dół, na boki), 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 1.229.000 punktów, kąt widzenia 170 stopni, pokrycie 100% pola widzenia
automatyczną regulacją jasności LCD
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo,
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
|
• Główny: uchylny, 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 1.037.000 punktów
powłoki AR, regulacja jasności, nasycenia i kolorów
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
• Pomocniczy: monochromatyczny.
|
odchylany o 107 stopni w górę lub 41 stopni w dół, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 1.228.800 punktów, pokrycie kadru 100%
regulowana jasność
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo |
Wizjer |
Pentapryzmatyczny, powiększenie ok. 0.71x, pokrycie ok. 98%, korekcja dioptrii: -3 do +1 m-1, punkt oczny: ok. 21 mm (od środka soczewki okularu), matówka wymienna - w komplecie Eg-A II |
Pentapryzmatyczny, powiększenie ok. 0.71x, pokrycie ok. 97%, korekcja dioptrii: -3 do +1 m-1, punkt oczny: ok. 21 mm (od środka soczewki okularu), matówka wymienna - w komplecie Eg-A II |
Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.7, pokrycie: ok. 100% (w pionie i poziomie dla formatu FX), korekcja dioptrii: od -3.0 do +1.0, punkt oczny: 21 mm (–1.0 dptr., licząc od wizjera), matówka BriteView Clear Matte Mark III z ramkami pól AF i liniami kadrowania. |
Pentapryzmatyczny, powiększenie: 0.70x, pokrycie: ok. 100% kadru, korekcja dioptrii: od -3.5 do +1.2, punkt oczny: 21.7 mm od środka soczewki, matówka wymienna Natural-Brite-Matte III |
EVF (elektroniczny) 0.5 calowy OLED Tru-Finder, powiększenie: x0.71, pokrycie: 100%, punkt oczny 22 mm od ramki okularu
rozdzielczość 2.359.296 punktów
korekcja dioptrii od -4.0 do +3.0 |
Komunikacja i złącza |
Złącze USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B) / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC), wyjście HDMI mini typu C, wejście mikrofonu stereo (mini jack 3.5 mm), gniazdo akcesoriów (wężyka spustowego),
• wbudowany transmiter sieci bezprzewodowej Wi-Fi z NFC
• wbudowany odbiornik GPS
• Interfejs Bluetooth
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka spustowego RS-80N3 lub TC-80N3, pilota RC6 lub bezprzewodowego pilota BR-E1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
Złącze USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B) / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC), wyjście HDMI mini typu C, wejście mikrofonu stereo (mini jack 3.5 mm), gniazdo akcesoriów (wężyka spustowego),
• wbudowany transmiter sieci bezprzewodowej Wi-Fi
• wbudowany odbiornik GPS
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka spustowego RS-80N3 lub TC-80N3, pilota LC-5 lub RC6,
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) |
USB 2.0 Hi-Speed, wyjście mini HDMI (typu C), złącze modułu GPS, gniazdo mikrofonowe, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm, z zasilaniem), gniazdo słuchawek, stereofoniczne typu minijack (średnica 3.5 mm),
• Wi-Fi IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, 2412 to 2462 MHz (kanały 1 do 11), zasięg ok 30 m.
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą kontrolera WR-1, WR-R10
• opcjonalnie modułu GPS GP-1
• Zgodność z PictBridge |
Uniwersalne złącze USB 2.0 (mikro-B), wyjście zdalnego sterowania, wejście zasilania DC, złącze X-synch, wyjście HDMI typu D, wejście mikrofonu stereo, wyjście słuchawek
• Moduł GPS
• Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n |
USB / wejście zasilania, wyjście HDMI, wyjście słuchawkowe 3.5 mm stereo minijack
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-VPR1
• Wbudowana obsługa sieci bezprzewodowej Wi-Fi
• Obsługa NFC (Near Field Communication)
• Obsługa PIM III |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy LP-E6N,
czas pracy akumulatora: ok. 1200 klatek (w temp. 23°C), ok. 1100 klatek (w temp 0°C)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: AC-E6(N)
• opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) BG-E21 |
Akumulator litowo-jonowy LP-E6 (7.2 V, pojemność 1800mAh),
czas pracy akumulatora: ok. 1090 klatek (w temp. 23°C), ok. 980 klatek (w temp 0°C)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: ACK-E6
• opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) BG-E13 (na 2 akumulatory LP-E6 lub 6 baterii AA) |
Akumulator litowo-jonowy EN-EL15 (pojemność 1900 mAh),
• opcjonalny uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) MB-D16 z jednym akumulatorem litowo-jonowym EN-EL15, albo z sześcioma bateriami R6/AA
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: EH-5b (wymaga adaptera EP-5B)
|
Akumulator litowo-jonowy D-LI90P (wydajność ok. 760 zdjęć)
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy K-AC132
• Opcjonalnie uszczelniony uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) D-BG6 |
Akumulator litowo-jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 270 zdjęć).
• Ładowanie przez USB
• Opcjonalnie zasilanie sieciowe |
Akcesoria |
Akumulator litowo-jonowy LP-E6N, ładowarka LC-E6E, pasek na ramię, kabel USB, kabel AV, instrukcja, oprogramowanie:
• Digital Photo Professional 4
• EOS Utility
• EOS Lens Registration Tool
• EOS Web Service Registration Tool
• EOS Sample Music
• Picture Style Editor
• Map Utility
|
Akumulator litowo-jonowy LP-E6, ładowarka LC-E6, pasek na ramię, kabel USB, kabel AV, instrukcja, oprogramowanie:
• EOS Utility
• ImageBrowser EX
• Remote Capture
• WFT utility
• PhotoStitch
• Picture Style Editor
• Digital Photo Professional |
Gumowa muszla oczna DK-21, pokrywka bagnetu korpusu BF-1B, akumulator jonowo-litowy EN-EL15 z pokrywką styków, ładowarka MH-25a (z adapterem wtyczki lub kablem zasilającym z wtyczką odpowiednią dla kraju lub regionu sprzedaży), pokrywka okularu DK-5, kabel USB UC-E17, pasek AN-DC14, płyta CD z programem ViewNX 2 |
Akumulator litowo-jonowy D-LI90P, ładowarka D-BC90, kabel AC, pasek O-ST162, zaślepka wizjera, zaślepka złącza hot-shoe, zaślepka bagnetu, zaślepka gniazda gripa, oprogramowanie (CD-ROM) Digital Camera Utility 5 |
Akumulator litowo-jonowy NP-FW50, pasek, kabel USB, zaślepka bagnetu, sterowniki, instrukcja, oprogramowanie PlayMemories Camera |
Waga |
ok. 765 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
680 g (bez akumulatora)
ok. 755 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
750 g (bez akumulatora)
ok. 840 g (z akumulatorem i kartą pamięci SD) |
925 g (bez akumulatora i karty pamięci)
ok. 1010 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
|
556 g (sam korpus)
599 g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary |
144.0 x 110.5 x 74.8 mm
|
144.5 x 110.5 x 71.2 mm |
140.5 x 113 x 78 mm |
136.5 x 110 x 85.5 mm |
126.9 x 95.7 x 59.7 mm |
Dodatkowe informacje |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
28 wersji językowych menu w tym polskie.
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią.
|
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
25 wersji językowych menu w tym polskie.
Elektroniczna poziomica.
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią.
|
Polskie menu,
Zakres dozwolonych temperatur: 0°C–40°C
Zakres dozwolonej wilgotności: do 85% (bez kondensacji) |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Korpus wykonany ze stopów magnezu i stali nierdzewnej, uszczelniony (87 uszczelnień), odporny na pył i trudne warunki atmosferyczne oraz temperaturę do -10 stopni C.
Polskie menu.
Technologia Pixel Shift Resolution System (polega na wykonaniu czterech ekspozycji, składanych potem w jedno zdjęcie. Każdy piksel zawiera pełne dane kolorów RGB, bez konieczności interpolacji, jak ma to miejsce w klasycznej siatce Bayera)
Funkcja elektronicznej poziomicy.
|
Wbudowana 5-osiowa stabilizacja matrycy o wydajności 4.5 EV (tryb zdjęć)
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
Polskie menu
Technologia Triluminos Colour. |
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
|
|
|
Test |
|
|
|
|
|