Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Canon EOS 5D Mark IV

Canon EOS 5D Mark IV
25 sierpnia
2016 06:30

W ofercie firmy Canon pojawił się wyczekiwany od dłuższego czasu model EOS 5D Mark IV. Aparat wyposażony został m.in. w matrycę o rozdzielczości 30.4 Mpix, tryb seryjny 7 kl./s. oraz możliwość nagrywania wideo w 4K.

Specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:

Informacja prasowa

Canon EOS 5D Mark IV: w dążeniu do idealnego ujęcia.

Warszawa, 25 sierpnia 2016 r. - Firma Canon prezentuje najnowszą lustrzankę z legendarnej już serii EOS 5D - EOS 5D Mark IV. Aparaty z tej linii od lat pomagają fotoreporterom przekazywać obraz najważniejszych światowych wydarzeń i dokumentować niezwykle ważne momenty w historii. EOS 5D Mark IV to najbardziej wszechstronna lustrzanka serii EOS. Została zaprojektowana w oparciu o opinie i doświadczenia użytkowników poprzedniego modelu EOS 5D Mark III.

Canon EOS 5D Mark IV

EOS 5D Mark IV został wyposażony w 30,4-megapikselową matrycę CMOS z szerokim zakresem ekspozycji, umożliwia fotografowanie z szybkością 7 klatek na sekundę i nagrywanie wideo 4K. Oferuje także wbudowany moduł Wi-Fi i GPS. Lustrzanka łączy wysoką rozdzielczość i szybkość, bardzo dobrze radzi sobie podczas pracy w słabych warunkach oświetleniowych i oferuje rozbudowane możliwości wideo. Jest to pierwszy aparat serii EOS, który wprowadza innowacyjny format zapisu plików Dual Pixel RAW. Użytkownicy będą mogli wykorzystać dane Dual Pixel do wykonania mikroustawień pozycji ostrości i rozdzielczości. Można będzie również zmienić punkt widzenia lub przedni bokeh i zredukować występowanie tzw. duchów w obrazie.

Canon zaprezentował również dwa nowe profesjonalne obiektywy EF 24-105mm f/4L IS II USM i EF 16-35mm f/2.8L III USM, które pozwolą w pełni wykorzystać możliwości nowego aparatu.

Canon EOS 5D Mark IV

Zaplecze technologiczne

EOS 5D Mark IV został wyposażony w nową pełnoklatkową matrycę CMOS o rozdzielczości 30,4 MP, która zapewnia szczegółowe zdjęcia nawet podczas fotografowania obiektów w bardzo jasnym lub zaciemnionym otoczeniu. Zakres czułości ISO 100-32000 z możliwością rozszerzenia od 50 do 102400 ułatwia pracę w wymagających warunkach. Ulepszony algorytm przetwarzania i redukcji szumów dodatkowo zwiększa możliwości podczas fotografowania w warunkach słabego oświetlenia, co daje fotoreporterom komfort pracy niezależenie od sytuacji.

Canon EOS 5D Mark IV

61-punktowy system AF umożliwia śledzenie twarzy czy kolorów szybko poruszających się obiektów. 61-punktowy system AF z 41-punktami krzyżowymi pokrywa szeroki obszar kadru i pozwala złapać ostrość nawet przy słabym świetle – do -3 EV podczas fotografowania z użyciem wizjera lub do -4 EV w trybie podglądu na żywo.

EOS 5D Mark IV oferuje wsparcie dla przysłony f/8 podczas fotografowania z użyciem teleobiektywów i konwertera, zachowując funkcjonalność AF (61 punktów w tym 21 krzyżowych). Dotykowy ekran LCD o przekątnej 3,2” umożliwia dostęp do pełnego menu i jest połączony z nowym przyciskiem wyboru obszaru AF, co pozwala na szybką zmianę ustawień. Dodatkowym wsparciem jest matryca pomiarowa 150K RGB+IR i procesor DIGIC 6+, które zapewniają precyzyjną ekspozycję oraz ulepszone wykrywanie i śledzenie obiektu.

Szybkość działania

Technologie wspierające szybkie przetwarzanie danych i procesor DIGIC 6+ umożliwiają fotografowanie w pełnej rozdzielczości z szybkością 7 kl./s z pełnym śledzeniem AF/AE. W ramach jednej serii można zapisać do 21 plików RAW lub nieograniczoną ilość JPEG’ów. W sytuacjach, które wymagają wyjątkowej dyskrecji, takich jak np. fotografowanie dzikiej przyrody, można skorzystać z jednego z trybów wyciszających pracę - „Silent single” i „Silent Continuous”.

Canon EOS 5D Mark IV

Filmowanie 4K

Użytkownikom, którzy chcą wykorzystać potencjał wysokiej jakości obrazu EOS 5D Mark IV umożliwia filmowanie w rozdzielczości 4K. Lustrzanka nagrywa w standardzie DCI 4K (4096 x 2160) z szybkością zapisu 30/25/24 klatek na sekundę. Co ważne, z materiału zarejestrowanego w 4K można uzyskać pojedyncze zdjęcia o rozdzielczości 8,8 MP.

Canon EOS 5D Mark IV

Wysoka jakość materiałów wideo tworzonych z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych jest coraz bardziej pożądana. EOS 5D Mark IV wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom oferując m.in. standard 4K, 120p, Dual Pixel CMOS AF, możliwość tworzenia filmów poklatkowych i tryb filmowania HDR.

Wygodna obsługa, więcej opcji łączności

EOS 5D Mark IV oferuje wiele nowych i ulepszonych opcji w zakresie łączności, które stanowią odpowiedź na oczekiwania profesjonalnych użytkowników. Wbudowane Wi-Fi pozwala na zdalną obsługę i bezpieczny transfer plików (FTPS/FTP) za pośrednictwem aplikacji Canon Camera Connect, a NFC zapewnia natychmiastowe połącznie z kompatybilnymi urządzeniami. GPS dodaje współrzędne geograficzne do danych EXIF z automatycznym oznaczeniem czasu, co ułatwia zarządzanie zdjęciami. Po raz pierwszy metadane IPCT, takie jak parametry zdjęcia, są dodawane domyślnie. Zwiększona odporność na wodę i pył zapewnia komfort pracy w trudnych warunkach.

Canon EOS 5D Mark IV

EOS 5D Mark IV - kluczowe cechy:

  • 30,4 MP matryca CMOS sensor z szerokim zakresem ekspozycji
  • Dual Pixel CMOS AF i Dual Pixel RAW
  • Nagrywanie w rozdzielczości 4K; DCI 4K z szybkością 30p
  • Rozbudowane opcje łączności: Wi-Fi, NFC i GPS

Canon EOS 5D Mark IV


Komentarze czytelników (116)
  1. sloma_p
    sloma_p 25 sierpnia 2016, 06:47

    Ciekawy ten DPRaw - nawet jeśli to tylko mała korekta, często właśnie niewiele potrzeba, żeby trafić idealnie e oko na przykład.

    Zobaczymy jak DR ale ostatnio juz jest nieźle wiec pewnie i tu będzie OK

  2. cedrys
    cedrys 25 sierpnia 2016, 07:08

    Wkrótce będzie mój, będzie co testować.

  3. roniek2
    roniek2 25 sierpnia 2016, 07:13

    Nareszcie ! :-)

  4. Cichy
    Cichy 25 sierpnia 2016, 07:58

    Fajny, ale 5 k za drogo.

  5. Cichy
    Cichy 25 sierpnia 2016, 08:00

    Ps. Mówię o cenie 16000 zł na rynek Pl

  6. janqseven
    janqseven 25 sierpnia 2016, 08:11

    Dobra cena!

  7. aspon
    aspon 25 sierpnia 2016, 08:19

    martwi ta cena niedostępna dla zwykłych śmiertelników

  8. Wurcel
    Wurcel 25 sierpnia 2016, 08:25

    No to czekamy na testy :)

  9. tadeusz69
    tadeusz69 25 sierpnia 2016, 08:27

    No to za rok powinien pojawić się 6d Mark II . Ciekawe ile nowości odziedziczy po 5d 4 ? ( oby dodali jeszcze obracany wyświetlacz )

  10. dziobakx
    dziobakx 25 sierpnia 2016, 08:28

    Oczywiście cena z kosmosu. Dual Pixel Raw fajny. Reszta w porównaniu z poprzednikiem bez znaczenia jak dla mnie.

  11. dziobakx
    dziobakx 25 sierpnia 2016, 08:29

    @tadeusz69
    "No to za rok powinien pojawić się 6d Mark II . Ciekawe ile nowości odziedziczy po 5d 4 ? ( oby dodali jeszcze obracany wyświetlacz ) "

    Mam nadzieję, że jednak nie dodadzą.

  12. deel77
    deel77 25 sierpnia 2016, 08:31

    Cena jest wysoka, ale w dolarach taka sama jak przy premierze mk3 (3500$) tylko dziś kurs jest o 80gr wyższy. Mam nadzieję że w sklepach zobaczymy go w nieco niższej cenie.

    PS. Jak zwykle w informacji prasowej zapomniano o cenie.

  13. karolt
    karolt 25 sierpnia 2016, 09:04

    Zapomnieli napisać o bandingu - może tym razem go nie będzie? :-)

  14. MatthiasWro
    MatthiasWro 25 sierpnia 2016, 09:50

    No proszę, pierwszy raz od bardzo długiego czasu Canon "sztucznie" nie okaleczył nowego modelu (vide np. brak touch AF w 7Dii, który wyszedł po 70D). Wygląda na to, że mamy tutaj wszystko, zwłaszcza w obszarze video (pod względem foto rewolucji chyba nie ma): jest dual pixel AF drugiej generacji (jak tylko będzie współpracował ze szkłami firm trzecich lepiej niż ten z 70D to będzie rewelacja), touch AF, 4k, 60FPS w 1080p... Jeżeli tylko nie ma tu jakiegoś dziwnego cropa na 4k, a z pierwszych newsów można wnioskować że raczej nie, to Canon, po wielu wielu latach może w obszarze filmowania odzyskać prymat. Pytanie jeszcze co z kodekiem i profilami kolorystycznymi, ale te można sobie w ostateczności zrobić samemu.

  15. kurdeniewiemco
    kurdeniewiemco 25 sierpnia 2016, 09:53

    mogliby wrzucić jakiś filmik pkazujący możliwości wykorzystania tego DPraw. To chyba jedyna rzecz wyróżniająca 5d4 od 5d3, jesli oczywiście będzie to tak skuteczne jak sobie wyobrażamy...Hm może właśnie dlatego nie dali takiego filmiku? :P

  16. mate
    mate 25 sierpnia 2016, 09:59

    @MatthiasWro
    " to Canon, po wielu wielu latach może w obszarze filmowania odzyskać prymat."

    Odzyskać prymat? Raczej zniwelować dystans, który go dzielił, do prymatu jeszcze daleko.

  17. dziobakx
    dziobakx 25 sierpnia 2016, 10:02

    @mate
    "Odzyskać prymat? Raczej zniwelować dystans, który go dzielił, do prymatu jeszcze daleko. "

    Do filmowania są kamery. Aparat się kupuje do robienia zdjęć ;)

  18. Cichy
    Cichy 25 sierpnia 2016, 10:03

    @ kurdeniewiemco

    Proszę bardzo, dual pixel od 1.30 link

  19. Manio
    Manio 25 sierpnia 2016, 10:06

    Do cedrys. Słuchaj, jak chcesz się chwalić tym czego nie masz i może nie będziesz miał to idź do piaskownicy i powiedz o tym swoim koleżankom. Może je "wyrwiesz" dodatkowo budując babkę z piasku :-)

  20. Wacław Ś.
    Wacław Ś. 25 sierpnia 2016, 10:07

    @MatthiasWro
    Dziwi mnie to parcie na funkcje wideo w lustrzankach. BMPCC kosztuje 1/3 ceny 5DIII, a przewyższa go pod każdym względem mimo mikroskopijnej (w porównaniu z FF) matrycy.
    link
    Do amatorskiego i "prosumer" filmowania najlepsze są bezlusterkowce - z szybkim AF i wizjerami elektronicznymi. Zawodowców stać chyba na coś lepszego, niż lustro udające kamerę.
    5DIV w najlepszym razie pokaże poziom A6300, może przy wysokim ISO będzie jakaś niewielka przewaga.

  21. MatthiasWro
    MatthiasWro 25 sierpnia 2016, 10:09

    @mate
    dla jasności, myślałem stricte o aparatach foto z funkcją filmowania. Dla mnie Canonowym killerem jest dual pixel AF w połączeniu z touch AF. Żaden inny producent nie oferuje tej technologii z taką pracyzją jak Canon. W przyp. 70D, w którym ta funkcjonalność zadebiutowała, działało to świetnie z natywnymi obiektywami, druga generacja DP AF jest wg wszystkich testów jakie czytałem jeszcze lepsza. 4k mają teraz wszyscy, kwestia porówniania kodeków, ale myślę że tym DP AF Canon naprawdę wygrywa.

    @dziobakx
    telefon komórkowy jest do dzwonienia i wysyłania SMSów! Do internetu to się kupuje palmtopa, albo jak chcesz być jeszcze większym purystą: idzie do KAFEJKI INTERNETOWEJ ;-)

  22. zgred37
    zgred37 25 sierpnia 2016, 10:18

    trochę się dziwię... mówi się w ekonomii że w miarę nasycania się rynku towary powinny tanieć. W przypadku sprzętu foto jest wręcz odwrotnie. Chyba nie wszystko da się kursami walut wytłumaczyć...

    Tak sobie myślę, czy aby nie naruszenie przywołanej na wstępie zasady nie jest przyczyną że C.I.P.A wciąż raportuje o spadającej produkcji i sprzedaży

  23. ad1216
    ad1216 25 sierpnia 2016, 10:18

    MatthiasWro:
    Racjonalnymi argumentami nie przekonasz fanów innych systemów. Oni i tak wiedzą swoje ! :)

  24. fanfar
    fanfar 25 sierpnia 2016, 10:18

    AF jakby poprawiony, lepsza czułość i AF przy f/8 dostępny niemalże dla wszystkich punktów.
    Pomiar światła też inny. Ale pytanie czy da się w końcu powiązać punkt pomiaru światła w trybie punktowym z wybranym punktem AF?

  25. ad1216
    ad1216 25 sierpnia 2016, 10:22

    zgred37: sprawdź ile kosztowała pierwsza amatorska lustrzanka Canon 300D kilkanaście lat temu a przekonasz się, że ceny spadają i zasady ekonomii są prawdziwe :)

  26. Szabla
    Szabla 25 sierpnia 2016, 10:22

    4K, ale z cropem 1,74x...

  27. Szabla
    Szabla 25 sierpnia 2016, 10:24

    ...przyrodnicy się ucieszą :)

  28. MatthiasWro
    MatthiasWro 25 sierpnia 2016, 10:26

    @Wacław
    Canona 5Diii pod względem jakości materiału video to przewyższało praktycznie wszystko co było na rynku, nawet Nikon d3300 :-) To u nas w PL się utarło, że Canon do filmowania jest super. No był, na samym początku implementacji funkcji video w lustrzankach, potem przegonili go praktycznie wszyscy producenci (oprócz Fuji i Olympusa, chociaż np. taki XT2 to obecnie oprócz Sony A6300 chyba najlepszy aparat filmujący z cropem).

    BMPCC wypada blado przy takim Panasonicu G7, nie mówiąc o GH4. Ergonomicznie i funkcjonalnie ma tyle problemów, że szkoda o tym pisać.

    Zawodowcy to używają sprzętu klasy Sony FS5/FS7 tylko że to wydatek 25k/35k PLN - dla amatora/"prosumera" lub zawodowego fotografa który dodaje video jako bonus to często za dużo, nawet na tzw. zachodzie (tak, tak, tam też potrafią liczyć pieniądze). Stąd naturalna chęć realizowania dobrego foto i dobrego video w jednym sprzęcie, o ile to oczywiście możliwe. 5D mark IV wydaje się być takim właśnie sprzętem.

    W bezlustrowcach, nawet w tych które mają AF fazowy na matrycy, ciągły AF jednak nie działa tak jak się to reklamuje - nie ma tej precyzji i niezawodności co DP AF Canona. A amator, w mojej skromnej opinii, będzie się skłaniał jednak ku niezawodnemu (to warunek konieczny) AF a nie manualnemu ostrzeniu, zwłaszcza w dynamicznych scenach.

  29. MatthiasWro
    MatthiasWro 25 sierpnia 2016, 10:29

    @ad1216
    Ba, mogę podnieść swoją wiarygodność: ja nie jestem FANEM systemu Canona, uciekłem od jego FF do FF Nikona, a poza tym bardzo lubię Olympusa - tak tak, człowiek z FF może także lubić tę malutką matryczkę :-D
    Powyższe nie przesłania mi tego, że jak Canon przez lata był do tyłu w obszarze video, tak tym 5D IV naprawdę przeskoczył konkurencję.

  30. Józef Szwejk
    Józef Szwejk 25 sierpnia 2016, 10:38


    Przełomowym designem nowego 5D Canon wprawił świat w zdumienie, a konkurencję w zakłopotanie.

  31. romeczek
    romeczek 25 sierpnia 2016, 10:41

    MatthiasWro: niestety jest crop w 4K, który sprawia, że 5dmkIV zamienia się w kamerę Super35. A więc nic ponad to co ma już A6300 w kwestii głębii ostrości. Co do AF są sytuacje, w których lepiej wypadnie A6300 (np. śledzenie twarzy). Niestety Canon schrzanił kodek, bo otrzymujemy MJPEG.

  32. zgred37
    zgred37 25 sierpnia 2016, 10:42

    @ ad1216

    masz rację, od kilkunastu lat ceny spadały... wiem to dobrze, bo mój pierwszy cyfrowy kompakt kupiony w 2005 kosztował tyle że dziś bym miał za to prostą lustrzankę...
    Tyle, że niedawno ten trend jakby się odwrócił. Jeszcze jakiś czas temu, kolejne generacje aparatów wnosiły istotną poprawę parametrów więc i wzrost cen był jakoś uzasadniony. Teraz trudno o takie uzasadnienie. Owszem, aparaty są lepsze, ale trudno mówić że wprowadzane nowinki są przełomowe. Może ten Dual-pixel-RAW coś nowego wniesie i zobaczymy dzięki temu zdjęcia których starszymi aparatami nie dałoby się wykonać, ale jakoś nie sądzę.

    Dlatego uważam, (tak mi się wydawało) że ceny sprzętu powinny lekko ale jednak spadać, by zachęcać fotoamatorów do inwestowania w lepszy, bardziej zaawansowany sprzęt. Coś na kształt tego co stało się w motoryzacji - kiedyś marzeniem były jakiekolwiek 4 koła. Dziś wiele osób kupuje samochody które kiedyś uważane by były za limuzyny.

  33. zgred37
    zgred37 25 sierpnia 2016, 10:45

    @ romeczek - ale jakie szkła chcesz podpiąć do A6300? W Canonie wybór jest z 10 razy większy

  34. robertskc7
    robertskc7 25 sierpnia 2016, 10:46

    Józef trzymałeś 5dmkIII w rękach przez kilka godzin? Po co zmieniać design skoro obecny ( poprawiony chwyt względem mkII na prośbę fotografów) jest bardzo dobry. Wolałbyś krowę typu D800 czy malucha typu Sony?

  35. MatthiasWro
    MatthiasWro 25 sierpnia 2016, 10:50

    @zgred37
    o ekonomii: pamiętaj, ekonomia to nie nauka, tylko paranauka (albo dosadniej: szarlataneria albo mambo-dżambo). Wszystkie tzw. prawa tzw. wolnego rynku mają absurdalne założenia typu: każdy uczestnik wolnego rynku ma PEŁNĄ wiedzę o CAŁEJ OFERCIE rynkowej. Taaaa ;-) Albo "prawo" elastyczności cenowej popytu: im wyższa cena tym popyt niższy. No chyba że w przypadku danego produktu jest akurat odwrotnie, to nazwiemy to "dobrem veblena" :-) Porównując do prawa powszechnego ciążenia: wszystkie owoce spadają z drzewa bo działa na nie siła grawitacji proporcjonalna do(...) chyba że jakieś odlatują do niego, to wtedy "pipsztok" :-)

    Żarty na bok, przy powstawaniu nowej kategorii produktu (smartfony, aparaty cyfrowe) zawsze jest tak, że cena spada na początku mocno z uwagi na szybki rozwój technologiczny i efekt skali. Po osiągnięciu dojrzałości skoki pomiędzy generacjami są jednak mniejsze niż na początku, cena się stabilizuje. Druga sprawa to jednak kursy walut mają gigantyczne znaczenie. Taki przykładowy Nikon d700 debiutował w drugiej połowie 2008 roku, wtedy dolar kosztował 2,60 PLN. W styczniu 2016, kiedy USD > 4 PLN byłby u nas droższy o ok. 50%.

  36. 25 sierpnia 2016, 10:50

    Sporo czasu minęło od premiery mkIII, a postępu jakoś szczególnego nie widać.

    Nie mam bladego pojęcia po co miałbym przepłacać x2 i wybrać ten aparat przed D750.

    4K crop. LOOOOL.

  37. deel77
    deel77 25 sierpnia 2016, 10:51

    @Józef Szwejk
    Przełomowym designem zniszczono już wiele produktów.

  38. MatthiasWro
    MatthiasWro 25 sierpnia 2016, 10:51

    @"odlatują do niego": odlatują do nieba miało być :-)

  39. ad1216
    ad1216 25 sierpnia 2016, 10:52

    MatthiasWro:
    Nie każdy posiadacz Canona czy Nikona jest fanem swojego systemu. Niektórzy na tym portalu są po prostu użytkownikami i widzą wady oraz zalety swojego sprzętu bez zbędnej fascynacji czy nienawiści do innych marek. A swoją drogą to np. bardzo drogi Nikon D500 robi w 4k crop z cropa i nie widzę rozczarowania wśród użytkowników tej lustrzanki :)

  40. jaad75
    jaad75 25 sierpnia 2016, 10:55

    @romeczek - akurat MJPG, to niekoniecznie jest "schrzanienie" kodeka. Zwłaszcza, że to ma kręcić materiał do edycji raczej, niż gotowy filmik z wakacji do wrzucenia na facebooka.

  41. MatthiasWro
    MatthiasWro 25 sierpnia 2016, 10:59

    @romeczek
    no widzisz, więc słusznie zrobiłem zastrzeżenie "Jeżeli tylko nie ma tu jakiegoś dziwnego cropa na 4k" i o kodeku. Motion JPEG to faktycznie minus. Co do kropa zaś - jeżeli jest 1,5x to jeszcze można przeżyć, Sony A6300 nie jest zły, ale ma swoje wady, np. przegrzewanie. Obejrzałem wiele testów i wygląda na to, że ciągły AF i śledzenie nie jest wcale taki niezawodny jak DP AF - używasz tego aparatu i masz inne doświadczenia?

  42. ad1216
    ad1216 25 sierpnia 2016, 11:00

    mizu: Rozumiem, że ciągle dzwonią do Ciebie przedstawiciele Canona i błagają na kolanach o przejście do ich systemu :) ale Ty jesteś twardy i nie dasz się namówić!!! Tak trzymać !!! :)

  43. MatthiasWro
    MatthiasWro 25 sierpnia 2016, 11:01

    @ad1216
    "Nie każdy posiadacz Canona czy Nikona jest fanem swojego systemu. Niektórzy na tym portalu są po prostu użytkownikami i widzą wady oraz zalety swojego sprzętu bez zbędnej fascynacji czy nienawiści do innych marek"
    WIem, że tacy są, jednak nie da ukryć się, że jest także dużo takich, którzy demonstrują postawę dokładnie odwrotną :-)

  44. Józef Szwejk
    Józef Szwejk 25 sierpnia 2016, 11:02


    @robertskc7

    Nie bądź Pewexem i nie mieszaj myślowo dwóch systemów walutowych.

    Konkretnie mieszasz design z ergonomią. A ta druga, przynajmniej w 5DII i 5DIII (używałem), była dobra. Design mogliby w końcu odświeżyć.

  45. MatthiasWro
    MatthiasWro 25 sierpnia 2016, 11:03

    @ad1216
    "A swoją drogą to np. bardzo drogi Nikon D500 robi w 4k crop z cropa i nie widzę rozczarowania wśród użytkowników tej lustrzanki :)"
    ja póki co nie widzę jeszcze użytkowników tej lustrzanki :-)

  46. jaad75
    jaad75 25 sierpnia 2016, 11:03

    Ten DP RAW wygląda na naprawdę fajną i przydatną funkcję.

  47. kurdeniewiemco
    kurdeniewiemco 25 sierpnia 2016, 11:08

    @Cichy - dzięki.

  48. darekbo
    darekbo 25 sierpnia 2016, 11:17

    Crop video to dla mnie katastrofa. To powinna być opcja, a nie przymus. Nie ma szerokiego kąta w filmowaniu :( Specyfikacja i tak goni Sony i inne marki szkoda, że znowu Canoniarze nie przyłożyli się do pracy :(

  49. dziobakx
    dziobakx 25 sierpnia 2016, 11:18

    @MatthiasWro
    "telefon komórkowy jest do dzwonienia i wysyłania SMSów! "

    Myślałem, że to oczywiste.

  50. ad1216
    ad1216 25 sierpnia 2016, 11:25

    MatthiasWro:
    Ja znam kilku posiadaczy Nikona D500 ale nie korzystają z trybu filmowania i z chęcią zapłaciliby o te kilka tysięcy mniej gdyby go nie było. Najbardziej zależało im, żeby mieć w końcu szybki tryb seryjny i duży bufor w systemie Nikona bez konieczności kupowania aparatu z najwyższej półki, czyli D4 lub D3. Czekali na to ładnych kilka lat od premiery starego D300 ! :)

  51. mateuszkt
    mateuszkt 25 sierpnia 2016, 11:30

    @fanfar
    na fredmiranda znalazłem info, że powiązanie spot metering z punktem AF nie będzie dostępne w 5D4.

  52. mateuszkt
    mateuszkt 25 sierpnia 2016, 11:34

    ale i tak, dla mnie aparat-marzenie :)
    Szczególnie AF z 1Dx2 wykorzystujący dane z układu pomiaru światła może być znakomity.

  53. zgred37
    zgred37 25 sierpnia 2016, 11:35

    hahahaha

    dostałem spam z jednego sklepu internetowego z zachętą do zamówienia w przedsprzedaży mk4

    cena niezwykle atrakcyjna jedyne 17599 PLN... no kurka wodna... chyba sobie nie odmówię tej przyjemności i...

  54. ad1216
    ad1216 25 sierpnia 2016, 11:35

    darekbo: Nikon ciągle nie ma jeszcze następców D810 i D750 z 4k nawet z cropem. Czyż nie jest to jeszcze większa katastrofa? Czyżby zarząd innowacyjnego Nikona zaspał? :)

  55. qbic
    qbic 25 sierpnia 2016, 11:39

    Dual pixel sraka RAW, zaraz będzie specjalna wołarka która źle działa itp.
    Najważniejsze pytanie - will it band?

  56. MatthiasWro
    MatthiasWro 25 sierpnia 2016, 11:47

    @dziobakx
    Aaa, i nie zapominaj o nawigacji - tylko fabryczna wbudowana w deskę rozdzielczą, aktualizowana z PŁYT CD!!!111oneoneone! ;-)

  57. MatthiasWro
    MatthiasWro 25 sierpnia 2016, 11:50

    ....i muzyka, w żadnym wypadku ze smartfona, tylko walkman, z AUTOREWERSEM!

    (to już ostatni, obiecuję)

  58. fanfar
    fanfar 25 sierpnia 2016, 11:53


    Brak powiązania spot metering z punktem AF to dla mnie poważna wada.
    1Dx ma taką funkcję, poza tym zdaje się żaden Canon nie ma.

  59. mateuszkt
    mateuszkt 25 sierpnia 2016, 11:58

    @fanfar
    przykre ograniczenie, szczególnie że czysto software'owe...
    Ja ze spota przy zdjęciach osób w ruchu korzystam sporadycznie, więc nie jest to dealbreaker.
    Cena za to w tym momencie nie do zaakceptowania. Ale to akurat się z pewnością zmieni.

  60. dziobakx
    dziobakx 25 sierpnia 2016, 12:06

    @MatthiasWro
    "Aaa, i nie zapominaj o nawigacji - tylko fabryczna wbudowana w deskę rozdzielczą, aktualizowana z PŁYT CD!!!111oneoneone! ;-) "

    Akurat nawigacji używam w telefonie. Jakoś nie pomyślałem, że można do tego użyć aparatu choć mam w nim GPS ;)

    "...i muzyka, w żadnym wypadku ze smartfona, tylko walkman, z AUTOREWERSEM! "

    Oczywiście, że nie ze smartfona. Muzyki słucham z płyt kompaktowych, wzmacniacza i kolumn :) IMO słuchanie muzyki ze smartfona to porażka.

  61. focjusz
    focjusz 25 sierpnia 2016, 12:41

    Ciekawe czy optyczni potraktują powaznie tryb Dual Pixel. Wczesniej HiRes i Pixel Shift okazały sie nic nie warte.
    No ale tym razem to przecież Canon ...

  62. maggotsic
    maggotsic 25 sierpnia 2016, 12:55

    17500 zł za kastrata 1DX II... Teraz lepiej kupić flagowca i ma się puszkę na długie lata (jeśli kogoś oczywiście stać) lub jego poprzednika, także używanego, ew. 5D III.

  63. slaweko
    slaweko 25 sierpnia 2016, 13:02

    16-35 11.000 zł brutto a 24-15 5.500 zł brutto, nowa pucha 18.069 zł brutto to oficjalne ceny Canona w Polsze.

  64. cedrys
    cedrys 25 sierpnia 2016, 13:12

    No to trzeba brać, bo w przyszłym roku rząd chce wydać 33 mld PLN na 500+. Ciekawe jaki wtedy będzie kurs euro..

  65. ad1216
    ad1216 25 sierpnia 2016, 13:16

    darekbo: Nikon ciągle nie ma jeszcze następców D810 i D750 z 4k nawet z cropem. Czyż nie jest to jeszcze większa katastrofa? Czyżby zarząd innowacyjnego Nikona zaspał? :)

  66. sloma_p
    sloma_p 25 sierpnia 2016, 13:37

    Hehe ja za mniej De czy kupowałem :)

  67. 25 sierpnia 2016, 13:38

    @ad1216

    Grube pudło, jestem użytkownikiem systemu Canon, i rozglądam się za aparatem z lepszym AF od 6D.

  68. espresso
    espresso 25 sierpnia 2016, 13:44

    Nikt specjalnie nie rozpacza z powodu braku gibanego ekraniku?

  69. focjusz
    focjusz 25 sierpnia 2016, 13:55

    @cedrys
    link
    (5 lat lub 10 )

    Ps. Znacznie więcej wydajemy od lat na wcześniejsze emerytury i renty. to jest dopiero zajeb... inwestycja

  70. Nissin
    Nissin 25 sierpnia 2016, 14:12

    Nowy modej Canona z serii 5, zawsze interesuje zwolennikow posiadajacych optyke Canona. To stabilny system bez wiekszych problemow, doceniany na swiecie przez zawodowych fotografow i zaawansowanych entuzjastow. Z niecierpliwoscia czekam na TEST i zdjecia w formacie RAW.

  71. ad1216
    ad1216 25 sierpnia 2016, 14:15

    mizu:
    w czym problem? lepszy od 6D AF ma 7DII, 80D a jeśli chcesz FF i nie odpowiada Ci 5D IV to kup 5D III, 1DX lub poczekaj na 6DII, za kilka miesięcy powinien być

  72. cedrys
    cedrys 25 sierpnia 2016, 14:19

    @espresso,
    Nie rozpaczam, ale przydałby się. Przyzwyczaiłem się do 70D i bardzo lubię to rozwiązanie, choć trochę czasu zabiera odgięcie. Za to daje większe możliwości, no i dotykowy ekran jest chroniony.
    Nie wiem jak tutaj będzie chroniony.

  73. ok99
    ok99 25 sierpnia 2016, 14:43

    BTW trochę bawi mnie dyskusja i narzekanie na takie a nie inne możliwości filmowania 4K w nowym modelu. Od filmowania macie kamery. Ewentualnie telefony komórkowe.

    Niedługo usłyszymy narzekania, że "luszczanka za 20 tysięcy a nawet selfie się nie da wizjerem zrobić (bo w nim powinien być drugi obiektyw do selfie) tylko cza odwracać luszczankę... :((("

    Bardzo chętnie zobaczyłbym tego Canona bez możliwości filmowania, za to z ceną 20% niższą.

  74. mate
    mate 25 sierpnia 2016, 15:02

    @ok99
    "Od filmowania macie kamery. Ewentualnie telefony komórkowe."

    Acha, czyli najpierw krytykujesz filmowanie w aparacie, czyli urządzeniu działającym na niemal identycznej zasadzie co kamera, w końcu film to zestaw pojedynczych zdjęć, a za chwilę wciskasz to filmowanie do telefonu, czyli urządzenia stworzonego do zupełnie czegoś innego, nie widzisz tu pewnej sprzeczności?

  75. cedrys
    cedrys 25 sierpnia 2016, 15:07

    @ok99,
    Gdyby wycięli filmowanie, spadłby drastycznie popyt i zamiast taniej zapłaciłbyś 20% drożej. Pamiętasz jak było z tymi modelami bez filtra A-A?
    A z drugiej strony to akurat dzięki filmowaniu Canon zastosował DPAF, to zaś z kolei zmusiło ich (chyba niechętnie) do wejścia w technologię matryc BSI, żeby spłycić fotocele. Efekt jest taki, że masz 50% większą rozdzielczość niż w 6D a natywne ISO max 32000 a nie jedynie 12800. Przez to ISO odpuściłem sobie 6D2.

  76. darekbo
    darekbo 25 sierpnia 2016, 15:15

    @ad1216
    Nikon mnie nie interesuje bo nie mam do niego stada obiektywów. Czy ludzie tego chcą czy nie praca fotografa będzie się łączyć z filmowcem i wygodnie jest mieć do tego jeden uniwersalny sprzęt. Da się to zrobić ale canon tego nie chce bo myśli, że mu się to nie opłaca albo ma nadzieje, że kupimy nowe obiektywy do cropa do filmowania i pełnoklatkowe do zdjęć ...... bezsens.

  77. ad1216
    ad1216 25 sierpnia 2016, 15:28

    darekbo:
    Nie proponowałem Ci kupienia Nikona. Wszystkie aparaty które wymieniłem są Canona. Do filmowania 4k w 5D IV nie musisz kupować oddzielnych obiektywów. Możesz filmować tymi które już masz tylko ich ogniskowa w trybie 4K będzie dłuższa x1,7. Wielu filmowców przyrody będzie z tego bardzo zadowolonych bo im dłuższa ogniskowa tym lepsze zbliżenia dzikiej przyrody. Wszystkich jednym aparatem nie da zadowolić :)

  78. Beginner
    Beginner 25 sierpnia 2016, 15:38

    W B&H cena tego Canona jest niemal identyczna jak cena Canona EOS 5DS R. W Polsce zapewne cena zostanie wyżyłowana do granic wyobraźni, a dystrybutorzy i handel będą to uzasadniali bełkocząc bezsensy o kursach walut. Jeżeli ceny są równe w B&H, to i u nas powinny być równe. Kursy walut w przypadku takiego porównania nie mają żadnego znaczenia. Można się spodziewać, że odbędzie się brutalne strzyżenie napalonych frajerów.

  79. ad1216
    ad1216 25 sierpnia 2016, 16:06

    Strzyżenie frajerów zawsze odbywa się na początku sprzedaży każdego interesującego produktu. Takie są prawa rynku, nie ma się co obrażać, wystarczy poczekać. Canon 5DIII jest obecnie o kilka tysięcy tańszy niż na początku sprzedaży. Cena 5D IV też spadnie z czasem :)

  80. Moriarty
    Moriarty 25 sierpnia 2016, 16:34

    Nie mam pewności, czy już było, chyba nie - ceny za sąsiednim portalem:

    Canon EOS 5D Mark IV (korpus) - 18 069 zł

    EF 24–105mm f/4L IS II USM - 5500 zł

    EF 16–35mm f/2.8L III USM - 11 659 zł

    To nie mój system, ale jakoś tak gorzko mi się zrobiło. Współczuję, koleżanki i koledzy.

  81. Szabla
    Szabla 25 sierpnia 2016, 16:40

    Świat przyjął premierę spokojnie, a nawet z humorem link

  82. Moriarty
    Moriarty 25 sierpnia 2016, 16:53

    Dobre! A tu też na wesoło, o poprzednich przygodach Canona z wideo! :)
    link

  83. focjusz
    focjusz 25 sierpnia 2016, 16:59

    faktycznie nowa wersja Odysej powala :P

    Wygląda na to że to aparat dla nikogo ...

  84. dziobakx
    dziobakx 25 sierpnia 2016, 17:27

    @cedrys
    "masz 50% większą rozdzielczość niż w 6D a natywne ISO max 32000 a nie jedynie 12800. Przez to ISO odpuściłem sobie 6D2."

    Ja sobie odpuściłem nawet 6D3. A co tam.

  85. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 25 sierpnia 2016, 17:47

    cedrys
    "..., no i dotykowy ekran jest chroniony.
    Nie wiem jak tutaj będzie chroniony."

    Specjalnym zaklęciem i wiarą wyznawców.

  86. mateuszkt
    mateuszkt 25 sierpnia 2016, 17:56

    jeśli to aparat dla nikogo to "call me nobody" :)

  87. Beginner
    Beginner 25 sierpnia 2016, 18:20

    @ad1216
    Staraj się czytać tylko to co zostało napisane.
    1. Nikt się nie obraża. Twoja uwaga o spadku cen jest nieco nie na temat. Ja napisałem, że na innych rynkach (przykład B&H) ten nowy aparat jest cenowo pozycjonowany porównywalnie z 5DS R. Przecież tam również jest on nowością i cena jego z czasem tam również spadnie.
    2. Z tym spadaniem cen u nas, to tylko częściowa prawda, bo EOS 5D MkIII od lat stoi na jednym poziomie.

  88. DonYoorando
    DonYoorando 25 sierpnia 2016, 18:35

    .... ta premiera to bardzo dobra wiadomość:
    1. cena jest taka sama jak 5DIII przy premierze
    2. cena świetnego 5DIII spadnie
    3. widać poprawę w każdym prawie elemencie plus nowe funkcje
    4. nie jest to produkt typu: "mój pierwszy aparat" i w rękach profi to doskonałe narzędzie do robienia zdjęć i filmów
    5. ...nadchodzi powoli nowa era i totalna zmiana w sposobie fotografowania akcji. ten 4Kmjpeg.... link ....... nie wiem co o tym sądzić...serio... ale lepsze jest wrogiem dobrego a generalnie to fps rządzi w sporcie a nie rozdzielczość.... chyba trzeba będzie się uczyć czegoś nowego.....
    6... teraz jeszcze tylko błędy wieku dziecięcego :) oby jak_naj_mniej_proszę....

  89. Beginner
    Beginner 25 sierpnia 2016, 18:50

    @DonYoorando
    " cena świetnego 5DIII spadnie"
    Otóż niekoniecznie. Canon szybciuteńko wycofa z rynku poprzednią wersję, zakończy produkcję. W opisanej sytuacji nieużywane 5DMkIII stana się trudno dostępne i ich cena nie spadnie.

  90. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 25 sierpnia 2016, 18:52

    "...i w rękach profi to doskonałe narzędzie do robienia zdjęć i filmów"

    Filmów, to jak uda się podpiąć obiektywy u4/3

  91. ad1216
    ad1216 25 sierpnia 2016, 19:04

    Beginner: Jeśli prawdziwa jest informacja Cichego że 5d IV będzie kosztował u nas 16 tys. to będzie to cena bardzo podobna do 5dsr który na Skapiec.pl kosztuje 15-16 tys. zł. Nie doszukuj się tu spiskowych teorii.

  92. 25 sierpnia 2016, 19:08

    @MatthiasWro
    Zawodowcy to używają sprzętu klasy Sony FS5/FS7 tylko że to wydatek 25k/35k PLN - dla amatora/"prosumera" lub zawodowego fotografa który dodaje video jako bonus to często za dużo, nawet na tzw. zachodzie (tak, tak, tam też potrafią liczyć pieniądze).


    Koszt wypożyczenia takiej kamery to w granicach 300 zł za dobę i nawet zawodowi filmowcy ich nie kupują bo musieliby filmować codziennie żeby ta kamera w ogóle się zwróciła.

  93. ciszy
    ciszy 25 sierpnia 2016, 19:14

    Bardzo ciekawe, tak jak wiele osób mówiło. Gdy pojawił się sony a7r2 zjechano go za cenę link
    Gdy pojawił się canon ledwie kilka komentarzy, że przegieli z ceną ktora jest o 1k wyższa od sony a7r2. Jak mówiono tylko canon może serwować swoim klientom takie ceny a oni i tak to łykną bez oporów. Brawo canon...brawo klienci...

  94. Rotpil
    Rotpil 25 sierpnia 2016, 19:29

    @ciszy - bo Canon to marka w fotografii z ogromnym doświadczeniem, dziesięcioleciami wspaniałej historii i zbudowanym na tym prestiżem za którym może iść cena a Sony to nowicjusz z manią wielkości muszący podpierać się prestiżem innych (Carl Zeiss) żeby choć kulawo uzasadnić swoje niedorzeczne ceny.

  95. mav
    mav 25 sierpnia 2016, 19:33

    Do filmu z Odysei zapomnieli jeszcze Rolling shuttera dodać :D

  96. Beginner
    Beginner 25 sierpnia 2016, 19:38

    @ ad1216
    Żadne spiskowe teorie.
    Zechciej łaskawie spojrzeć tu:
    link
    Jak sam napisałeś według danych Skąpiec.pl 5dsr kosztuje 15-16.
    I gdzie tu dostrzegasz teorie spiskowe ??? Pozdrawiam :-) !

  97. tarapa
    tarapa 25 sierpnia 2016, 19:42

    18.000 zł - no tak, widzę więc że mój poczciwy poobijany 5D3 będzie ze mną jeszcze baaardzo długo....

  98. ciszy
    ciszy 25 sierpnia 2016, 20:33

    Sory 3 tys wyższa...Co to tam dla canoniera.
    @Rotpil
    Marka to nie wszystko...Gadasz jak typowy canonier. No wiesz to canon to prestiż użytkowania wiesz obiektywy ,,L" najlepsze na świecie (co z tego że 14mm canona za 8tys zł idzie łeb w łeb z samyangiem za 1tys przecie to elka).
    Może kiedyś canon był czymś... teraz?
    Teraz zachłysną się dumą. Nie powiem canon ma dobry sprzęt ale pod pewnymi względami jest przed konkurencją a pod innymi za...Każdy kto zna się trochę na fotografii potrafi wyciągnąć wnioski...
    Canon nie jest tym czym był kiedyś... Liderem?

  99. ad1216
    ad1216 25 sierpnia 2016, 21:07

    Beginner: Skąd wiesz, że Cichy nie ma racji i w praktyce 5DIV bedzie kosztował 16-17 a nie 18. 18 to być może jest tzw. ceną zalecaną przez Canona a w praktyce w różnych sklepach będzie 16-17 i każdy będzie się cieszył że tak tanio kupił ? Nie słyszałeś co to są sztuczki marketingowe? Poza tym wszystko zależy od tego czy 1 lub 2 tysiące dla Ciebie jest duża różnica czy nie? Ale dla świętego spokoju jestem gotów przyznać Ci rację. Tak Canon Polska zawiązał spisek na polskich fotografów i z sobie tylko wiadomych powodów będzie łupił ich najwyższymi cenami na Świecie i podstępnie bardzo szybko wycofa 5D III ze sprzedaży aby nikt nie mógł go już kupić po obecnych cenach !!! Żeby dokuczyć polskim fotografom Canon wycofa też 5DIII z produkcji. To też jest chyba Twoja teoria? Taki Canon jest wredny!!! :)

  100. focjusz
    focjusz 25 sierpnia 2016, 21:23

    Tak swoją drogą - to ciekawe czy zbliży się obrazkiem do Pentaxa K-1 za połowę ceny ...

  101. Beginner
    Beginner 25 sierpnia 2016, 21:32

    @ ad1216
    Konfabulujesz Waść na potęgę.
    1. Nie wiem na czym opiera swoją wiedzę Cichy, natomiast ja pokazałem Ci skąd zaczerpnąłem podaną przeze mnie cenę.
    2. O żadnym spisku Canona niczego nie sugerowałem. Niewątpliwie jednak ceny sprzętu foto w Polsce należą do górnego pułapu w Europie, o USA nie wspominając. Możesz to sam sprawdzić w necie.
    3. Prawdą jest to, że w B&H (USA) ceny Canon 5DSR i 5D MkIV są niemal identyczne, a u nas nowa piątka wyraźnie droższa. To nie jest mój wymysł.
    4. Jeżeli chodzi o przypuszczalne zakończenie produkcji i dostaw 5DMkIII, to moje domniemanie oparte jest na doświadczeniu z przeszłości. W Canonie pojawienie się nowszego modelu piątki zawsze szybko kończyło dostawy poprzedniego modelu. Równoległej produkcji i dostaw nie było.
    5.Twoje rozważania o podstępnych wrednych działaniach spiskowych pozostawię bez komentarza, bo polemizowanie z taką argumentacją jest według mnie strata czasu.
    Jeszcze raz pozdrawiam :-) !

  102. 25 sierpnia 2016, 22:03

    @Rotpil

    Kodak to też była marka w fotografii z ogromnym doświadczeniem, dziesięcioleciami wspaniałej historii i zbudowanym na tym prestiżem... Jak widać na przykładzie Kodaka na marce i prestiżu nie da się jechać bez końca jak nie wprowadza się innowacji.

    Zresztą Sony to nie jest firma krzak bo to koncern z dużym doświadczeniem w produkcji sprzętu do rejestracji obrazu. Dzisiaj 2/3 sprzętu foto i wideo ma matryce produkowane przez Sony. Spora cześć telewizji i wytwórni filmowych korzysta ze sprzętu filmowego tej firmy.

  103. darekbo
    darekbo 26 sierpnia 2016, 07:16

    Hej crop jest 1.74 czy 1.64 ???

  104. 26 sierpnia 2016, 08:26

    Szkoda że znów w FF Canona zabrakło uchylnego LCD.
    Nikon, Pentax,Sony jakoś mogą dodać bez problemu a Canon wciąż swoje.
    Może będzie w 6D2?
    I dlaczego nie dali bardzo dobrego kodeka H.265?

  105. ad1216
    ad1216 26 sierpnia 2016, 11:36

    Beginner: nie udawaj że nie rozumiesz ironii w moich wypowiedziach na temat Twoich spiskowych teorii. Nie udawaj też, że nie wiesz, że jak firma produkcyjna wypuszcza nowy model (obojętnie jakiego produktu) to zwykle wycofuje się z produkcji starego. Naprawdę nie rozumiesz tego czy tylko udajesz? Robienie firmie zarzutu z zastąpienia nowym modelem starego jest absurdalne !

  106. dziobakx
    dziobakx 26 sierpnia 2016, 11:39

    @vulkanwawa
    "Szkoda że znów w FF Canona zabrakło uchylnego LCD. "

    Teraz wyobraź sobie, że dla niektórych użytkowników uchylny ekran LCD jest minusem. Dasz radę?

  107. Szabla
    Szabla 26 sierpnia 2016, 12:17

    W kraju dobrej zmiany nic już nie zdziwi :P

  108. Beginner
    Beginner 26 sierpnia 2016, 13:13

    @ ad1216
    Cieszy mnie, że zaczynasz dostrzegać brak sensu we własnych wcześniejszych wypowiedziach i usiłujesz tłumaczyć to teraz ironią. Tak czy inaczej powtarzam raz jeszcze wszystko co napisałem wcześniej oparte jest na realnych faktach. Z przykrością jednak zauważam, że masz trudności ze zrozumieniem podstawowych faktów. Moja wypowiedź na temat zakończenia produkcji 5D MkIII nie była zarzutem, ale odpowiedzią na stwierdzenie DonYoorando (25.08 godz. 18.35), jakoby cena 5DMkIII miała spadać. Rzekome teorie spiskowe będące wytworem twojej wyobraźni pozostawiam bez komentarza, bo jak już wcześnie napisałem polemizowanie z taką argumentacją jest według mnie stratą czasu.
    Jeszcze raz pozdrawiam :-) !

  109. cedrys
    cedrys 26 sierpnia 2016, 14:11

    @Beginner,
    Polemizowanie z jakąkolwiek argumentacją jest stratą czasu. Nie zauważyłeś?
    A co my tutaj robimy? Tracimy czas, z którym nie mamy co zrobić.
    To tylko mój pogląd, nie polemizuj ze mną :)

  110. ad1216
    ad1216 26 sierpnia 2016, 14:23

    Beginner: Gratuluję świetnego samopoczucia, ale widzę że czytanie "miedzy wierszami", poczucie humoru, wyczuwanie ironii w wypowiedziach innych nie jest Twoją mocną stroną. A swoją drogą to zgodnie z zasadami logiki fakty są zawsze realne, to tak jakbyś napisał że masło jest maślane :) pozdrawiam

  111. Beginner
    Beginner 26 sierpnia 2016, 15:11

    @ad1216
    Masz rację czytanie między wierszami nie jest moją mocną stroną. Pozwolę sobie nawet doprecyzować. Ja w ogóle nie czytam między wierszami. Czytanie miedzy wierszami, to wygodna praktyka pozwalająca każdej wypowiedzi adwersarza przypisać dowolne wygodne znaczenie. Zawsze można uciekając od konkretów popłynąć w mgliste imaginacje (vide, twoje teorie spiskowe) Fakty będące wytworem nadmiernie wybujałej wyobraźni wcale nie są realne. Uporczywe tłumaczenie swoich niespójnych wcześniejszych wypowiedzi wyraźnie potwierdza brak rzeczowych argumentów. Nieprzerwanie pozdrawiam i niecierpliwie oczekuję jaką woltę teraz wykonasz. :-) !

  112. Janusz.Z
    Janusz.Z 27 sierpnia 2016, 21:49

    Canon (Nikon zresztą też) konsekwentnie produkuje i unowocześnia przyrządy rejestrujące dla ślubów i wesel (największa grupa tzw. zawodowców) oraz zawodów sportowych.
    Może kiedyś zrobią aparat fotograficzny dla świadomego fotografa.
    Czytając jakie to nowoczesne technologie, ułatwienia i inne pierdy...czuję, że producenci traktują klientów jako coraz większych idiotów.

  113. kubsztal
    kubsztal 27 sierpnia 2016, 23:32

    @cedrys
    Gorzej... Ja tu tracę czas, z którym definitywnie mam co zrobić ;)

    @Beginner
    "Fakty będące wytworem nadmiernie wybujałej wyobraźni" - to są fantazje, a nie fakty...

    @Janusz.Z
    Świadome fotografy od dawna mają MF :) No a że to nie działka canikona, to nie zrobią :)

  114. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 28 sierpnia 2016, 01:30

    Sigma wypuscila 24-105 art. I co sie okazalo? Ze zrobci szklo lepsze niz 24-105 L canona nie jest latwo. a to przeciez budzetowy model, dodawany w zestawie do kilku generacji aparatow.

  115. kubsztal
    kubsztal 28 sierpnia 2016, 01:56

    @komisarz_ryba

    Sigma pokazała, że wiele innych szkieł da się zrobić lepiej, niż Canon. Z optyką wystrzelili ostro, nie wiedzieć czemu dalej z AF nie dają sobie rady. Przecież to jest zwykły szeregowy nieszyfrowany protokół. Nie ogarniam... Z drugiej strony czujnik AF w puszce też musi być nieźle kiepski, uznając obraz totalnie nie ostry za ostry...

  116. Beginner
    Beginner 28 sierpnia 2016, 12:08

    @kubsztal
    Zgadzam się z Tobą całkowicie, absolutnie tak.
    Problem jednak polega na tym, że adwersarz (ad1216) wytwory własnej wyobraźni uważa za fakty i jako argumentów używa ich w dyskusji. W jego ocenie to są fakty.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.