O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
W ostatnich dniach doświadczyliśmy wysypu nowych obiektywów. Jednak producenci nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa, bo w najnowszych plotkach znaleźć można kilka ciekawych informacji o nadchodzących nowościach.
Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.
Canon
Canon EOS 77D
Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych dniach czeka nas premiera lustrzanki Canon EOS 77D. Do sieci wyciekły bowiem zdjęcia rzekomo przedstawiające nowy produkt, a także jego domniemana specyfikacja. Oto one:- matryca o efektywnej rozdzielczości 24.2 Mpix,
- procesor DIGIC 7,
- technologia Dual Pixel CMOS AF,
- 45 punktów AF,
- tryb zdjęć seryjnych do 6 kl/s,
- zakres czułości ISO 100-25600,
- 3-calowy, dotykowy, odchylany ekran LCD,
- wbudowane interfejsy WiFi i Bluetooth,
- wymiary: 131.0 × 99.9 × 76.2 mm,
- waga: 540 g.
Canon EOS 800D
Kolejną nadchodzącą nowością od firmy Canon, której zdjęcia oraz specyfikację znaleźć już można w internecie, jest lustrzanka EOS 800D. Podstawowe parametry nowego modelu wyglądają następująco:- matryca o efektywnej rozdzielczości 24.2 Mpix,
- procesor DIGIC 7,
- technologia Dual Pixel CMOS AF,
- tryb wideo Full HD z 5-osiową, elektroniczną stabilizacją,
- tryb zdjęć seryjnych do 6 kl/s,
- zakres czułości ISO 100-25600,
- 3-calowy, dotykowy, odchylany ekran LCD,
- wbudowane interfejsy WiFi i Bluetooth,
- wymiary: 131.0 × 99.9 × 76.2 mm (być może jest to błąd, gdyż wartości te są identyczne jak w modelu EOS 77D),
- waga: 532 g.
Canon EOS M6
Również system bezlusterkowców Canon ma niebawem powiększyć się o nowy model oznaczony symbolem EOS M6. W sieci pojawiły się bowiem pierwsze zdjęcia tego produktu oraz jego podstawowa specyfikacja. Oto one:- matryca o efektywnej rozdzielczości 24.2 Mpix,
- procesor DIGIC 7,
- technologia Dual Pixel CMOS AF,
- 45 punktów AF,
- zakres czasów migawki: 1/4000 - 30 sek.,
- tryb zdjęć seryjnych do 7 kl/s (9 kl/s przy zablokowanym AF),
- zakres czułości ISO 100-25600,
- 3-calowy, dotykowy, odchylany ekran LCD,
- wbudowane interfejsy WiFi i Bluetooth,
- tryby wideo: Full HD, HD, VGA,
- wymiary: 112.0 × 68.0 × 44.5 mm,
- obsługa kart SD / SDHC / SDXC,
- opcjonalny wizjer elektroniczny.
Canon EF-S 18-55 mm f/4-5.6-EF IS STM
Listę nadchodzących nowości firmy Canon zamyka obiektyw EF-S 18-55 mm f/4-5.6-EF IS STM, który ma być zaprezentowany wraz z opisywanymi wyżej lustrzankami. Na jego konstrukcję optyczną ma składać się 12 soczewek ułożonych w 10 grupach. Obiektyw ma ostrzyć z odległości 25 cm i zostanie wyposażony w gwint dla filtrów o średnicy 58 mm. Jego tubus będzie posiadać wymiary 66.5 × 61.8 mm przy wadze 215 gramów.Fujifilm
Fujinon XF 18 mm f/2 R II
Od premiery obiektywu Fujinon XF 18 mm f/2 R minęło już ponad 5 lat, więc nie dziwi fakt, iż pojawiły się pierwsze doniesienia dotyczące planów wprowadzenia na rynek ulepszonej wersji tego modelu. Niestety na razie brak jest jakichkolwiek szczegółów dotyczących jego specyfikacji oraz możliwej daty premiery.Nikon
Nikon D820
Plotki głoszą, że Nikon szykuje się do targów CP+ rozpoczynających się niedługo w Jokohamie. Oprócz nowego stoiska producent szykuje również premierę nowej lustrzanki. Będzie to podobno pełnoklatkowy model D820, który zostanie wyposażony w matrycę o rozdzielczości 46 Mpix.Olympus
Nowe obiektywy M.Zuiko PRO
Mówi się, że w tym roku czeka nas premiera jednego, albo nawet dwóch obiektywów stałoogniskowych M.Zuiko PRO o świetle f/1.2. Bardzo prawdopodobne wydaje się, iż jeden z nich będzie mieć ogniskową 17 mm, a pierwszy prototyp zobaczymy już podczas targów CP+.Sony
Sony A9
Kolejne źródła potwierdzają, że Sony przygotowuje premierę pełnoklatkowego bezlusterkowca, który w ofercie ma być spozycjonowany jeszcze wyżej niż A7RII. Podobno produkt poznamy jeszcze w tym roku.Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
5-osiowa stabilizacja w Canonie w trybie Video?
espresso - ale elektroniczna, czyli przypuszczam ze taka jak na Youtube :-)
Ale tylko elektronicznie 😕
widać Nikon miał dość ochów i achów nad obrazkiem A7rII i przeskakuje level wyżej, na 46 mpx jako oblatywacz najnowszego wafelka Sony Semiconductor :)
O premierach nowych obiektywów Pentax FA cisza.
:p
Olaboga!
"który w ofercie ma być spozycjonowany jeszcze wyżej"
-to tak się da?
M.Zuiko PRO 17 mm f/1.2?
-7500 PLN
@staytuned
Wszystko wskazuje na to, że te 46 Mpix będą produkcji Nikona.
Matryca z D500 powiększona do rozmiaru FF to dokładnie 46 Mpix. Przypadek? Nie sądze.
"Matryca z D500 powiększona do rozmiaru FF to dokładnie 46 Mpix."
Nie. To 48mpix
Matryca produkcji nikona? Aż się wierzy nie chce...A czemu nie sony a8? Cyfrowa stabilizacja 5-cio osiowa chwila chwila lewo, prawo, obroty, a pochył jak zrealizują piksele będą wychodzić z matrycy? Poza tym ktoś tu nie tak dawno mówił że stabilizacja w matrycy to badziewie a cyfrowa?Czyżby canon aż tak nisko upadł? eos m6 cena 8k zł? A gdzie słoiki czyżby te canon twierdził że te kilka obiektywów na krzyż to wszystko co potrzeba systemowi? Sony w ciagu roku wypuściło więcej obiektywów niż canon przez te kilka lat a mimo to sony wciąż jest ganiane o brak szklarni...
@Posłaniecprawdy
@PDamian
Jak Wy to liczycie?
D500 ma matrycę 21,56 Mpx, która ma wymiary 23,5x15,7 mm.
Mamy zatem proporcję:
23,5*15,7/21,56=36*24/x stąd: x=36*24*21,56/(23,5*15,7)=50,49.
Kolejna wersja 18-55 od canona, a jakiejkolwiek konkurencji dla N 16-80 albo S 17-70 nadal brak.
@Posłaniecprawdy
Zupełnie nieprawdopodobna hipoteza. Natomiast nie zdziwię się, jak zapowiadany topowy Sony A? będzie wyposażony w czujnik o tej samej ilości megapikseli co Nikon D820
@wzrokowiec
Przyznam, że przyjąłem że D500 ma matrycę 24x16. Wtedy pod względem rozdzielczości wychodzi 46.35 Mpix.
wzrokowiec
2,34 x 5568 x 3712
Do A9 pewnie wsadzą matrycę (+ szybkostrzelność) z A99 II.
Podstawowe pytanie: Czy 77D będzie miał mikroregulację AF.
Kolejna matryca nikona? Starsi użytkownicy internetu pamiętają, jak wyznawcy nikona zarzekali się że nie kupuje on matryc od sony.
Ciekawe, czy w nowych lustrzankach Canon włączy dotykowy AF również dla tych wszystkich 45 pól w trybie OVF?
Oby a9 miał lepszy bufor od a99ii a matryca wystarczyła by 24Mpix
Druid,
70D i 80D mają. Więc, w sumie, nic z tego nie wynika... ;)
imaging-resource Pentax KP vs. Pentax K3 II vs. Canon 80D vs. Nikon D500 link
ciszy,
a co ty masz do bufora A99 II?
link
Brawo Canon, f/3.5 było nienaturalną jednostką, taki ni to pies ni wydra, coś na kształt świdra. Teraz jest prawidłowo: f/4. Sprzedaż w Japonii wzrośnie.
@ciszy "Oby a9 miał lepszy bufor od a99ii a matryca wystarczyła by 24Mpix"
Od 24Mpix masz chyba zdaje się inne modele? Zatem proszę się odstosunkować od A9.
@PDamian
"wzrokowiec
2,34 x 5568 x 3712"
to ta matryca jest w 3D
@aszgil - chciałeś zabłysnąć, a niestety nie wyszło. To po prostu działanie matematyczne, a nie 3 wymiary.
@Bahrd
Wynika tyle, że 70D i 80D są pozycjonowane wyżej. 77D to będzie prawdopodobnie następca 760D co zresztą widać po wyglądzie korpusu, a ten nie miał mikroregulacji.
@ciszy
"Oby a9 miał lepszy bufor od a99ii a matryca wystarczyła by 24Mpix"
Bufor większy niż akumulator, to jest cel!
@ wzrokowiec
Jak Wy to liczycie?
D500 ma matrycę 21,56 Mpx, która ma wymiary 23,5x15,7 mm.
Mamy zatem proporcję:
23,5*15,7/21,56=36*24/x stąd: x=36*24*21,56/(23,5*15,7)=50,49.
Pewnie tak:
21,56*(crop)^2
gdzie crop~1,5
(crop)^2~2,25
21,56*2,25=48,51
'@w_w
Kolejna wersja 18-55 od canona, a jakiejkolwiek konkurencji dla N 16-80 albo S 17-70 nadal brak.
'
W sumie, to bredzisz? Od lat był 17-85 a obecnie masz 15-85. 18-55 to po prostu najtańszy kit, bo z 15-85 też są zestawy.
Sam kiedyś miałem 17-85 z zestawu z bodajże 20D.
link - od 2004 roku je tłukli.
Ogaru życzę.
Jak widać, w Canonie zamiatali magazyny i z podłogi pozbierali jakieś resztki, które postanowili poskładać w całość i sprzedać :-) Robią to konsekwentnie od jakiegoś czasu, widać podnieśli im opłaty za wywóz śmieci.
Miałem 2 egz. 17-85 IS USM. To znacznie lepszy obiektyw, niż opinia o nim. Znakomity AF i bardzo dobra stabilizacja. Na szerokim beka i aberracja ale w dobie obróbki to marginalny problem. Długi koniec bardzo dobry od pełnej dziury. znakomita stabilizacja pozwala wejść do lasu i nie wychodzić poza ISO 800 przy f/8. Ogólnie to mocno niedoceniane szkło. Natomiast nigdy kundli. Niby dobrze, a zawsze coś nie pasuje, a to krzywy, a to pudłuje etc. Naprzerabiałem w życiu kundli i mogę wiele negatywnych rzeczy o tym napisać.
@sektoid. Potwierdzam. Też mam dobrą opinię o 17-85. Szczególnie przy obecnych cenach (c.a. 400 zł). 15-85 to oczywiście szkło lepsze, ale też zdecydowanie droższe.
odn. kundli natomiast mam opinię mocno odmienną. Sigma 17-50 os hsm 2.8 i tamron 70-300 vc usd to był mój podstawowy zestaw z 7d. Oba szkła super, szczególnie tamron.
Sigma w sumie zastąpiła canona 17-85. W tamtych czasach była obiektywem tańszym na rynku wtórnym. Dziś jest 2x droższa od xanona.
Dziś z 6d używam raczej canonowych zoom'ów, ale Laowa 105 stf i extendery Yongnuo 1.4x i 2x bardzo lubię.
@Vendeur
no działanie tak, ale tak samo liczy się objętość, jak dodasz jednostki :) taki żarcik, ale chyba za późno było :P A jak już jesteś taki spięty byś wyjaśnił dlaczego każdemu wyszyła inna wartość, mimo, że wszyscy dobrze policzyli, przecież jesteś doskonałym matematykiem :)
Nikon D820
- jeszcze nie wyszedł a już hejterzy na podstawie domniemanej specyfikacji dorabiają teorie spiskowe to się nazywa szybkość działania, a może to będzie matryca z D70s razy coś tam w nowej puszce?! Ręce opadają na takie gderania (spiskowanie) i od razu szukanie dziury w całym i deprecjonowanie czegoś co jeszcze się nawet nie ukazało.
Nikon D820 a może 850?
link
Teoria kundla moim zdaniem w przypadku canona sprawdza się bardzo średnio. Firma ma sporo obiektywów świetnych wiele lat temu i jak się je porówna z konkurencyjnymi "kundlami" to wychodzi właśnie tu dobrze, tam krzywo i często w najważniejszych parametrach po prostu znacznie gorzej. Może pokrętny przykład 85 mm f/1,8 . Mam też Samyanaga 85mm f/1,4 jednego z pierwszych kupionego za jakieś ~850 pln. Na różne sposoby porównywałem transmisję i wychodzi, że jest jaśniejszy o jakieś 1/3 EV. Po prostu, na przestrzeni lat zmieniły się powłoki, prawdopodobny powód.
Seria obiektywów Sigmy art. Można się drapać w głowę nad ceną ale zwyczajnie przy 50 mm f/1,4 Sigmy, 50-ka Canona to staroć godna swej ceny jak herbata gruzińska. Po mojemu, to nie ma zmiłuj się, trzeba się wszystkiemu przyglądać sprawdzać i nie ma reguły, że co drogie i firmowe, będzie lepsze. Przykład z innej półki, lampy błyskowe. Można założyć, że firmowa 580EXII ma pełną zgodność z systemem Canona. Rzecz w tym, że jeśli porównam obsługę z Nissin Di866 m2 to jak bym się znalazł w innej epoce technicznej. Lampy Canona, jak trzeba zrobić coś nietypowego, nie ma co wyjmować, jak się nie ma ze sobą instrukcji obsługi. Część funkcji się uruchamia, jak się któryś przycisk przytrzyma i za ChRL nie wpadnie się, że chodzi o przycisk zoom. Podobnie na głowę bije Canona w ergonomii obsługi Yongnuo. Pomimo, że obsługę skopiowano z Canona, to ktoś pomyślał nad tym menu. To się da ogarnąć, bo wycięto zawiłe funkcje, choć lampa faktycznie może więcej bo da się ją przestawić w tryb sterowania np lampą studyjną (pojedynczym błyskiem). Moim zdaniem, system Canona "nie dla idiotów" bo nie dość, że obedrą ze skóry, to za tę zdartą skórę wetkną różne starocie albo źle wymyślone klamoty. Zaleta jest taka, że jak się to ogarnie, to jakoś działa, ale bynajmniej nie wolno wierzyć w jedno słowo marketingu. Raz zrobią dobrze raz do kitu i jak się nie sprawdzi, to się dostanie firmowego kundla.
@PDamian
W linku który zamieściłeś o porównaniu szumów Pentax KP prezentuje się naprawdę dobrze.
Edit: Ten Samyang oczywiście jaśniejszy na takiej samej przesłonie jak Canon.
@sektoid
"...znakomita stabilizacja pozwala wejść do lasu i nie wychodzić poza ISO 800 przy f/8. Ogólnie to mocno niedoceniane szkło. Natomiast nigdy kundli. Niby dobrze, a zawsze coś nie pasuje, a to krzywy, a to pudłuje etc"
Nigdy kundli pisze człowiek który chwali się, że fotografuje na f8 szkłem w zakresie 178-5 :D
Na takiej przysłonie to nawet każdy kit będzie dobry, a i ciężko spudłować z AF nawet mając lekki FF/BF.
Zresztą myślałem, że takie teksty w czasach gdy prawie każdy niesystemowy producent robi szkła równe a często nawet lepsze (np. Sigma) od systemówek nie przystoją ;)
" gdy prawie każdy niesystemowy producent robi szkła równe a często nawet lepsze (np. Sigma) od systemówek nie przystoją "
itd i itp takie wpisy najbardziej mnie śmieszą Dla jednych lepsze dla drugich gorsze taki jest świat
" Nikon D820
- jeszcze nie wyszedł a już hejterzy na podstawie domniemanej specyfikacji dorabiają teorie spiskowe to się nazywa szybkość działania,
Paranoja powiązana z kompleksem Edypa .
Nic dodać nic ująć
Coś Canon namieszał z nazewnictwem. 800D to następca 750D, a 77D - następca 760D czy coś pomiędzy 760D i 80D?
@ciszy
"Poza tym ktoś tu nie tak dawno mówił że stabilizacja w matrycy to badziewie" - to chyba baron13, więc jest dokładnie odwrotnie. 5-osiowa stabilizacja matrycy ma skuteczność ok. 5EV, a ta w obiektywie rzadko wychodzi ponad 3,5EV. Do tego stabilizacja w obiektywie przeważnie idzie w parze z lustrem, którego drgania tłumi w bardzo ograniczonym zakresie. W zasadzie jedyne zastosowania, gdzie stabilizacja w obiektywie może dorównać tej matrycowej to długie tele.
@ druid
''Podstawowe pytanie: Czy 77D będzie miał mikroregulację AF.''
Smutne że to są podstawowe pytania przy lustrzankach i nie jest oczywistością że każda lustrzanka MUSI ją mieć...
@ eMGie
''Brawo Canon, f/3.5 było nienaturalną jednostką, taki ni to pies ni wydra, coś na kształt świdra. Teraz jest prawidłowo: f/4. Sprzedaż w Japonii wzrośnie''
Niekoniecznie, oni są dość przesądni a cyfra 4 brzmi u nich jak 'śmierć', często nie mają tam pięter oznaczonych cyfrą 4, a niektóre firmy unikają cyfry 4 w nazwach produktów (w tym aparatów) aby nie drażnić Japończyków (i chyba też części innych Azjatów)...
Niedługo w systemie EOS-M liczba aparatów przekroczy ilość dostępnych do niego obiektywów :)
ikit,
widocznie nawet w Japonii nie wszyscy rodzą się kamikadze czy szogunami (choć ci śmiałkowie się śmierci nie bali: 1D Mk IV, 5D Mk IV, D4, D4s, F4... ;)
PS
W Wiki jest np. takie zdjęcie z chińskiej windy: link
PPS
Jeśli Canonowi wyszło z analiz rynku i sprzętu, że większość klientów xxxD (ze standardowymi zoomami) problemu z AF nie zauważa, to po co im dawać AFMA?
Z podobnego powodu "zabrali" też pewnie trochę światłosiły w 18-55. Nikt nie zauważy, a obiektyw mniejszy.
czy wreszcie ktos zrobi lustrzanke FF, ktora bedzie mala?
w czasach analogowych robili male lustrzanki, teraz sony potrafi upchnac elektronike FF do malego A7, wiec technicznie jest to mozliwe wiec dlacego te aparaty sa takie bulwiaste?
Brawa dla Pentaxa za wyglad nowego KP! Gdyby tylko to byloy FF to byloby cudo.
@gamma
istotnie mniejszej od np. 6d to się chyba nie da...
Matryca link jest grubsza niż film z płytką dociskową, a za nią znajduje się jeszcze płytka elektroniczna link link link
w 6D jest ona nawet wycięta w miejscu matrycy link żeby nie pogrubiać.
Canon 5Ds link
5D III link
6D link
@ Bahrd
''widocznie nawet w Japonii nie wszyscy rodzą się kamikadze czy szogunami (choć ci śmiałkowie się śmierci nie bali: 1D Mk IV, 5D Mk IV, D4, D4s, F4... ;) ''
Nie no trochę żartowałem z tym f4 ale np. w sonym nie było A400, nie było A4000, nie ma A4, nie było nexa 4.... Zawsze trójki i potem piątki, była nawet A350 między A300 i A500... Były nexy 3, 5, 6, 7, a3000, a5000...
Jakkolwiek są te fobie uzasadnione, to z pewnością rozsądnie jest - przynajmniej z marketingowego punktu widzenia - ich nie lekceważyć.
W 2004 roku Minolta wprowadziła model Dynax 40 i w 2006 przejęło ją Sony.
Przypadek?
W Nikonie też nie są przesądni.
ikit masz rację:)
No a nie ma sony a8 tylko będzie a9 bo 8/2=4:)
baron13
czy mi się wydaje czy ty negatywnie wypowiedziałeś się o canonie, aż się wierzyć nie chce.
A co do mikroregulacji a dokładnie jej braku w niektórych lustrzakach to śmiech na sali. Nie po to się kupuje nowy obiektyw aby go zaraz wysyłać do kalibracji bo ma BF lub FF. A już nie mówię o sytuacji kiedy to obiektyw się troszkę rozjedzie po 3 latach i musisz jeszcze płacić za kalibracje, ba wysyłać obiektyw razem z body i czekać tygodniami na powrót...
Trochę śmieszne te lustrzanki jak się na to patrzy...
Aż strach pomyśleć, co sobie Azjaci myślą na widok systemu 4/3?
Prawie jak trzy ćwierci od niechybnej śmierci? ;)
@ikit: jest kompakt Sony HX400. Nie wiem, czy nie zburzyłem Ci teorii :P
Cholera, zapomniałem o A450. :D
playstation 4
Same lightowe przyklady :). A wzmacniacz Sony TA-F444ES II ?! Nie dosc , ze nie spowodowal upadku firmy to do dzis, po kilkidziesieciu latach , uwazany jest za jeden z najladniej grajacych, najbardziej muzykalnych w historii.
@ikit - akurat w przypadku Canona i jego dualpixel TEORETYCZNIE mikoregulacja nie jest konieczna bo mogłaby się odbywać automatycznie - jako funkcja w menu.
Ale oczywiście producnet zapewne będzie chciał wziac dodatkową kasę za usunięcie tej genetycznej wady ( nie jedynej) lustrzanek
A co do Nikona to następca D810 jest już dawno potrzebny - tylko ciekawe na ile go wycenią. Bo jeśli zechcą wyceniać jak 5D mkIV to w tym przypadku będzie to jeszcze mniej uzasadione. No chyba że będzie równie szybkostrzelny co A99 ( tylko po co wtedy D5 )
Kurde zastanawia mnie czemu sony nie wprowadzi star tracking jak ma pentax. Nawet jako dodatkowa aplikacja za 40zł. Przydało by sie ehh
@śwacław
"W zasadzie jedyne zastosowania, gdzie stabilizacja w obiektywie może dorównać tej matrycowej to długie tele."
I tak i nie. Po pierwsze zależy, czy mówimy o stabilizacji matrycy w lustrzance czy bezlustrze, to ma znaczenie. Stabilizacja matrycy w lustrzance nie stabilizuje obrazu w wizjerze i dla czujników af w przeciwieństwie do stabilizacji w obiektywie czy stabilizacji matrycy w bezlustrze.
Po drugie stabilizacja optyczna ma jednak swoje zalety, czego dowodem jest fakt produkowania stabilizowanych szkieł w systemach ze stabilizacją matrycy, gdzie oba systemy stabilizacji gadają ze sobą i taki Olympus E-M1 MkII z nowymi stabilizowanymi szkłami wyciąga w granicach 6 EV skuteczności.
@ciszy - może chodzi o patenciki ?
Rok 2017 i wciaz zydza z BSI CMOS?
Jak dlugo ta matryczka 24 MP bedzie w uzyciu?
Generalnie nuda. napiszcie lepiej
kiedy bedzie Sony RX10 mk4 albo od razu 5 :)
@mateuszkt
"istotnie mniejszej od np. 6d to się chyba nie da..."
Gdyż? Co stoi na przeszkodzie, aby w korpus takiego Canona 750D (czy nawet 100D), Nikona D5xxx lub Pentaksa K-70 włożyć matrycę ff?
Wiesz zawsze mogli by sie dogadać zapłacili by pare zł richo a swoje by i tak zarobili. Wystarczy chcieć...
@dcs
"Matryca jest grubsza niż film z płytką dociskową, a za nią znajduje się jeszcze płytka elektroniczna"
No i? Czy matryca ff jest jakoś wyraźnie grubsza niż aps-c? Bo jak nie, to nie jest żaden argument i IMO nie ma żadnych technicznych przeciwwskazań, aby zrobić lustro ff w korpusie któregoś z obecnych entry level aps-c.
@mate
inny rozmiar komory lustra, inny rozmiar pryzmatu...
najlepszym sposobem na miniaturyzację jest pożegnanie się z lustrem i pryzmatem. Ostatnio zdaje się, że wiąźe się z tym coraz mniej wyrzeczeń.
@ciszi i Szabla:
w tym Sony Japan to chyba liczyć nie umjom (albo nawet: nie umiejom), bo gdyby umieli, to by dawno wiedzieli, że 9-5= no, właśnie, ile? Tak-tak: CZTERY! A więc seria z dziewiątką w nazwie może okazać się tragiczna dla losów tego potentata!
Muszę to chyba jak najszybciej przesłać mailem do centrali Sony, żeby ich od nieszczęścia uratować
:-)
@mate
Nie wiem jak w innych systemach, ale w N puszek z serii 5XXX i 3XXX nie da się używać z powodu ich ergonomii, a D7xxx to już rozmiar D610/D750.
@mateuszkt: OK, tylko jaki cel miałaby ta miniaturyzacja? Śp Minolta, bodaj przez cała dekadę lat 90-tych, reklamowała swoje lustrzanki jako najmniejsze w swojej klasie. I do czego to Minoltę doprowadziło?
Aparat to nie smartfon i swoje wymiary mieć musi, żeby się go wygodnie obsługiwało. O ile np. Olympusy mają sporo plusów, to właśnie wielkość postawiła je na granicy ergonomii. Uważam, że gdyby były nieco większe, to tylko mogłyby na tym zyskać.
Dalsza miniaturyzacja to ślepa uliczka dla producentów.
@ mate - w pelni popieram, wladowac FF do korpusu APSC - wg mnie by sie dalo!
@mateuszkt
"inny rozmiar komory lustra, inny rozmiar pryzmatu...
bagnet canona jest jeden dla apsc/ff i flange ten sam 44mm, wiec komora lustra jest identyczna. samo lustro by musialo byc wieksze, ale w komorze lustra sie zmesci, pryzmat tylko bylby wiekszy, ale sama puszka moglbya byc mniejsza, a nie bulwiasta.
z tego wzgledu wlasnie b mi sie podba pentax kp, mimo ze wymiary zewnetrze ma identyczne jak apsc canona. ale wyglada zgrabniej inaczej.
No i gdzie ten Pentax KP jest poza gripem bardziej pękaty od 6D?
link
Komorę lustra ma mniejszą link
dużo węższą link
link
Gzie tu link czy tu link jest nadmiar powietrza zamknięty w obudowie?
Dla postulujących zmniejszenie FF - macie przecież już alternatywe.
Ja od dawna pisałem tutaj że jedną z zalet bezluster jest to że mogą być mniejsze a ZNACZNIE łatwiej jest powiększyć małe (np poprzez grip i nakładki ) małe body niż zmniejszyć duże.
A ze zmniejszeniem DSLR wiąże się więcej problemów - już obecnie pokrycie wizjera w większości lustrzanek jest dramatycznie słabe i obawiam się że próba zmniejszenia body FF skutkować może jeszcze jego pogorszeniem.
Na pewno chodzi ci o pokrycie
a nie o powiększenie?
@ciszy
A jak często kupujesz nowy obiektyw?
Bo mówisz tak jakbyś kupował 4-5 obiektywów rocznie...
Mikroregulacja trwa tydzień, a nie tygodnie.
Nie musisz wysyłać.
Idziesz do sklepu, w którym kupiłeś obiektyw i oni sami zapakują i wyślą.
Nie musisz się bawić w pakowanie, adresowanie itp. NIc.
Oddajesz i za tydzień odbierasz.
nawet jak kupujesz obiektyw co rok - to chyba tydzień bez aparatu to nie jest tragedia, co nie?
@gamma
Wydaje mi się, że powód jest marketingowy.
Ludzie dzielą się troche na dwie grupy:
-pros - którzy chcą jakośći, chcą FF i chcą ergonomi - duże body
-zaawansowani amatorzy - wystarczy im APS-C i ergonomia np Canona 760D.
Oczywiście uprościłem z tymi dwiema grupami, ale wiesz o co chodzi.
Naprawdę większe body się lepiej trzyma jak możesz je trzymać jedną ręką, którą CAŁA mieści się na gripie.
Mniejszy aparat wcale nie jest lepszy.
A ten Pentax co pokazałeś to tragiczne ma dla mnie body - brak wygodnego uchwytu na rękę powoduje, że wcale wygodnie się nie go nie trzyma.
Mam parę starych Zenitów - wtedy jeszcze nikt nie stosował tego uchwytu i tragicznie się je trzyma.
@mateuszkt
"inny rozmiar komory lustra, inny rozmiar pryzmatu..."
Że jak? Rozmiar komory lustra jest ten sam zarówno w małych lustrach aps-c jak i ich większych braciach ff. Przecież mają ten sam bagnet wraz z odległością rejestrową. Co do pryzmatu i wizjera, to zobacz sobie na chociażby takiego Pentaksa ME Super, który miał większy wizjer niż jakiekolwiek współczesne lustro (tutaj już nie ma tłumaczenia, że matryca grubsza itd.).
@Zelber
"Nie wiem jak w innych systemach, ale w N puszek z serii 5XXX i 3XXX nie da się używać z powodu ich ergonomii, a D7xxx to już rozmiar D610/D750."
To, że Nikon i canon kroją segment entry level jak się da to jedno, ale nie ma żadnych przeciwwskazań aby mały korpus był w pełni ergonomiczny. Tutaj ponownie należałoby się posłużyć Pentaksem, który chociażby w małym K-70 daje 2 kółka sterujące i pryzmat pentagonalny, a fotografia to nie tylko reporterka sportowa z obiektywami 200 mm i dłuższymi. Praktycznie każdy producent ma trochę małych stałek, które by pasowały jak ulał do niewielkich korpusów.
@ mgkiler
ale nie kazdy korzysta z 70-200 2.8. mogliby zrobic male body FF dla ludzi ktorzy podlaczaja male stalki np 35mm, 50 czy 85 wszystkie 1.8.
a zenita zle sie nie trzymalo wcale, tylko byla inna technika. lewa reka sie trzymalo pod obiektywem, bo lewa reka sie ostrzylo, a prawa sluzyla do poziomowania i naciskania migawki, i grip nie byl wcale potrzebny
@mate
Tylko, że K-70 to już praktycznie wielkość D7200.
Wagowo:
D5500 420g.
K-70 688g.
D7200 765g.
KP z największym gripem i 50-135mm link
A K-70 ma obudowę z plastiku jak i D5500.
link
@dcs
"Tylko, że K-70 to już praktycznie wielkość D7200. "
Nie żartuj:
link
To nie ja napisałem.
Srebrne wyszczupla ;)
link
@mate
No nie żartuje:
link
Zresztą wysokość gripów Pentax nie dla każdego pasuje. link
No i taki szczegół, że K-70 nie ma górnego wyświetlacza,
ani miejsca na górnej pokrywie też nie ma żeby go umieścić link
@rotnem
Serio nie widzisz różnicy w świetle pomiędzy C17-85 lub 15-85 a N16-80 lub S17-70?
Nikon oficjalnie wycofał się z całej serii DL - link
Nikon ostatnio duzo spapral, d5, radio, teraz dl.
zrobil tez duzo dobrego.
@gamma
"a zenita zle sie nie trzymalo wcale, tylko byla inna technika. lewa reka sie trzymalo pod obiektywem, bo lewa reka sie ostrzylo, a prawa sluzyla do poziomowania i naciskania migawki, i grip nie byl wcale potrzebny "
No i ja dalej tak trzymam cyfrowe lustrzanki.
Ale zrozum:
Naprawdę lepiej się trzyma body, na którym cała ręka wygodnie mieści się na gripię. I wtedy możesz nawet wygodnie jedną ręką trzymać.
Nie trzymałeś nigdy chyba jakiejś większej lustrzanki.
Jakbyś porównał jak się trzyma 550D a np 50D to różnica jest kolosalna na korzyść 50D.
Aparat jest stabilny, bezpieczny.
Nie wypadnie Ci z rąk nawet jak jedną ręką trzymasz.
Po za tym ręka odpoczywa jak leży na gripie, a w Zenicie nie było gripa wyprofilowanego pod rękę i nie odpoczywała.
Jak ktoś robił dużo zdjęć to miał taki fuerał specjalny...
Po co nam powrót do tamtych czasów?
Dziś nawet małe lustrzanki mają grip - tyle, że czasem ten grip jest za mały i mały palec się nie mieści.
W 760D już mieści się, ale grip i tak jest za mały, bo jest tak wyprofilowany, że duży nacisk idzie na środkowy palec - grip kończy się gwałtowanie.
Pobaw się trochę aparatami z dużym wygodnym gripem, a zobaczysz, że większe się o niebo lepiej trzyma niż małe.
@zelber
Tylko, że k-70 (125.5 x 93.0 x 74.0 mm) rozmiarami jest praktycznie identyczny z D5500 (124 x 97 x 70 mm) i są to aparaty zdecydowanie mniejsze od D7200 (135.5 x 106.5 x 76 mm). A waga, no cóż... pryzmat i magnezowy szkielet k-70 są cięższe od kilku lusterek i plastiku w D5500.
@gamma
A i jeszcze jedno.
Im aparat cięższy i im ma więcej punktów podparcia i większe te "punkty" (większy grip) tym łatwiej zrobić zdjęcie z długim czasem naświetlania z ręki.
Małym kompakcikiem czy malutkim bezlustrem to nie wykonalne by zrobić zdjęcie z takim czasem jak można osiągnąć z wygodną większą, cięższą lustrzanką.
Oczywiście nie ma co przesadzać z wagą. Uważam, że aparat z obiektywem jak waży tak 1kg to jest to optimum.
Niektóre FF rzeczywiście dla mnie ważą za dużo.
A waga przeszkadza tylko i wyłącznie jak idziemy na wycieczkę pieszą np w góry. Ale też nie ma co przesadzać i walczyć o każde 100 gram.
Inny powód by posiadać mały aparat to by go mieć w kieszeni zawsze.
Ale to bardziej chodzi o to by mieć taki aparat jako drugi. A nie główny aparat.
@mgkiler
Moja partnerka ma takie samo zdanie.
@kojut,
"A waga, no cóż... pryzmat i magnezowy szkielet k-70 są cięższe od kilku lusterek i plastiku w D5500."
Mechanizm stabilizacji matrycy w k-70 też swoje waży. Za to jest jeden i obiektywy już nie muszą go mieć.
@zdebik
Jak Nikon mógł spaprać D5 jak obecnie to zdecydowanie najlepsza reporterska puszka na rynku?
@kojut
Nie wiem jak k-70, ale D5500 nie da się już komfortowo trzymać.
kojut
"pryzmat i magnezowy szkielet k-70 są cięższe od kilku lusterek i plastiku w D5500."
-Pentax K-70 nie ma magnezowego szkieletu.
Ma korpus z plastiku (poliwęglanu) i metalowy szkielecik link
To zdjęcie szkieletu K-30.
PDamian - drugi wyświetalcz na górze jest zbędny pod jednym warunkiem - że posiadamy te informacje w wizjerze. ..
@PDamian:
"-Pentax K-70 nie ma magnezowego szkieletu.
Ma korpus z plastiku (poliwęglanu) i metalowy szkielecik link"
A magnez to nie metal?
focjusz,
jak nie ma pokrętła na korpusie na którym widać ustawiony czas migawki i nie ma pierścienia na obiektywie z wartościami przysłon -to brak wyświetlacza jest mocno dyskusyjny.
Grzenio,
a widziałeś gdzieś giętą magnezową blachę?
To stal.
WueN,
wiem, że to K-30, ale K-70 ma taki sam mirror box jak wszyscy tani poprzednicy, więc...
dcs, tak jak WueN pisał, to co pokazałeś, to k-30, a nie k-70 link i faktycznie, jest ona zrobiona z nierdzewki a nie z magnezu. W k-70 może być podobnie. I jest to element, który jednak podnosi wagę w stosunku do plastiku w D5500
Plastik, to bardziej w K-70 (Polikarbon)
W Nikonach stosuje się od jakiegoś czasu kompozyt z włóknem węglowym.
"Adoption of a monocoque structure made of a carbon-fiber composite material*2, and a completely new layout for the internal structure have achieved a smaller, lighter, and slimmer camera while preserving great strength and durability.
*2Teijin Limited's Sereebo® has been adopted. This new material, which utilizes carbon fibers, is very lightweight, yet strong and durable. As it also has an attractive look and feel, it is a material well suited to use with external covers that make up the monocoque structure." link
monocoque z kompozytu wyeliminował szkielet -ramę link
@PDamian:
"a widziałeś gdzieś giętą magnezową blachę? "
Tak widziałem. Np tutaj: link
@dcs
"Plastik, to bardziej w K-70 (Polikarbon)"
Nie ma takiego materiału jak plastik (to potoczna nazwa na tworzywa sztuczne), a z poliwęglanu również się nie wykonuje poszycia aparatów.
The K-70 isn’t a flagship like the K-3 II, so it doesn’t enjoy that camera’s full magnesium-alloy build. Nevertheless, it’s still a very solid camera, and the plastic body may actually stand up to more abuse over time. ...
instead, the K-70 has a seamless, subtly textured matte polycarbonate across the entire upper surface.
link
In other respects, the K-70's plastic body ... link
link
No popatrz, dcs odkrył Amerykę twierdząc, że obudowa k-70 jest wykonana z tworzyw sztucznych :-P Ciekawe, czy ktokolwiek kiedykolwiek pisał, iż jest inaczej?
W plotkach nie było nic o firmie Pentax ,więc o co chodzi w tej wymianie zdań?
Ku pamięci.
Ożywają mity o wzmacniających właściwościach korpusów magnezowych :D
Jeśli o wzmacniających właściwościach magnezowych korpusów to można pogadać jeszcze np. o Sony A77II i Sony A7
link
Nie poznaję kolegi.
Szabla, skąd masz takie mądre rzeczy?
Z Internetu :)
idzi
14 lutego 2017, 16:00
Jeśli o wzmacniających właściwościach magnezowych korpusów to można pogadać jeszcze np. o Sony A77II i Sony A7
----------------------------------------------------------------------------------------------
stopow magnezowych.
sam magnez jest niezwykle aktywnym metalem. W stanie czystam do celow transportowych owija sie kazdy bloczek tzw Ingot nasaczonym w oleju papierem, aby nie reagowal z otoczeniem .
Grzenio
13 lutego 2017, 15:04
@PDamian:
"a widziałeś gdzieś giętą magnezową blachę? "
Tak widziałem. Np tutaj: link
--------------------------------------------------
przeciez to nie jest magnez a stop magnezu ponad 80% Mg glownie z Aluminium i cynkiem oraz innych dodatkow . Potoczna nazwa to Elektron.
Stosowany na obudowy np elektronarzedzi, , w lotnictwie itp
No tak użyłem skrótu myślowego i słusznie mi to wytknięto.Oczywiście,że chodzi o stopy magnezowe , podobnie jak aluminium, które w czystej postaci średnio się nadaje do zastosowania z uwagi na słabą wytrzymałość.
Na nikoniarzach jest pokazana korozja tych super magnezowych korpusów po zalaniu słoną wodą link
link
4 lata temu robiłem w Chorwacji(Adriatyk bardziej słone może trudno sobie wyobrazić)zdjęcia z długim czasem naświetlania.Niestety fala zmyła mi aparat do wody.W apartamencie przepłukałem słodka wodą -działa do dzisiaj. Nie napiszę jaki to aparat, bo wywołam falę następnych komentarzy
Proszę napisz, że to T9
@PDamian,
Świetne te przykłady korozji stopów Mg-Al. Ja bym już takiego aparatu nie oddawał do naprawy tylko wrzucił w pokrzywy (sorry - do ekoportu). Przy okazji widać co warte są te uszczelnienia widoczne na zdjęciach. Aparat wcale nie musi wpaść do wody, wystarczy że jest sztorm i w powietrzu unosi się słony aerozol. Zoom wciąga go do wnętrza i za jakiś czas zaczyna się dziać coś dziwnego.
Zresztą po co w ogóle fotografować jakiś Adriatyk na długich czasach, skoro na Flickrze są miliony zdjęć tych "atrakcji".
co ciekawe stopy Al z dodatkiem niewielkiej ilosci Mg sa odporne na korozje wody morskiej , wskutek nasilenia pasywacji. Dodatek rzedu paru % Mg zwieksza odpornosc stopu . Sa stosowane np przy budowie okretow , albo w przemysle samochodowym.
Zresztą po co w ogóle fotografować jakiś Adriatyk na długich czasach, skoro na Flickrze są miliony zdjęć tych "atrakcji".
Może do rodzinnego albumu?
@idzi,
Teraz rolę albumu spełnia Facebook i YT. Wrzucasz focie z smarfona lub filmik oraz linki do nich i nie musisz stawiać flaszki by rodzinka zechciała je oglądać. Tak jest od kilkunastu lat, więc musisz być baardzo starej daty.
cedrys
Teraz rolę albumu spełnia Facebook i YT. Wrzucasz focie z smarfona lub filmik oraz linki do nich i nie musisz stawiać flaszki by rodzinka zechciała je oglądać. Tak jest od kilkunastu lat, więc musisz być baardzo starej daty.
Zrozumiem Pana, w ogóle po co jest robić zdjęcia , po co to całe zamieszanie sprzętowe, po co w ogóle kupować cokolwiek jak już wszystkie możliwe zdjęcia są na FB i YT Flick, Fotoferii, 35photo itp.
No cóż ja swoje zdjęcia przelewam na papier i pod tym względem pewnie jestem starej daty.
Zresztą po co w ogóle fotografować jakiś Adriatyk na długich czasach, skoro na Flickrze są miliony zdjęć tych "atrakcji".
---------------------------------------------------------------------------------------------------
coz mozna chciec wiecej od adrii :
link
czyz nie ladniejsza niz np.
link
???
Bardzo ładne zdjęcia Pan robi gratuluję, ja takich nie umię. Jest Pan jedynym który może trzymać aparat w ręku i oczywiście tematy które Pan fotografuje są jedynie słuszne.Gratuluję samopoczucia.
a jednak to nie T9
idzi
15 lutego 2017, 22:33
Bardzo ładne zdjęcia Pan robi gratuluję, ja takich nie umię. Jest Pan jedynym który może trzymać aparat w ręku i oczywiście tematy które Pan fotografuje są jedynie słuszne.
-------------------------------------------
ja nie o tym czy jedynie sluszne czy nie - gdyz tego nie wiem - tylko, ze adria jest na ryle ladna , iz zasluguje na wyzwolenie migawki, nawet jesli to zrobiono wczesniej miliard razy..