Sony A7 V - test trybu filmowego
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Z góry dziękujemy za zrozumienie.
Kliknij tutaj aby zamknąć to okno.
Komunikat nie wyświetli się więcej podczas tej sesji (wymagana obsługa cookies).
...w kilku kwestiach mamy różne opinie.
W kwestii ceny problematykę przedstawię w następujący sposób.
Sam apart nie filmuje...więc porównywanie cen "body" jest "nieobrazowe".
Trzeba złożyć komplet z ...kartami CF express, bateriami, z nagrywaniem na dysk zewnętrzny i natywnym obiektywem..lub lepiej setem niezbędnych natywnych obiektywów do filmowania.
To jest minimalny kompletny zestaw dający odpowiedź, na temat ceny jaką trzeba zapłacić za firmowy zestaw zdolny do filmowania.
O ile A7 IV w specyfikacji wideo ustępował
brakiem 4K60p bez kropa tylko Canonowi R6 II
i trybami Panasonicowi S5 II,
to chyba przy projektowaniu A7 V skupili się na tych 60p z całej klatki
w 4K [3840×2160] - 8,3 Mpix
gdy konkurencja daje
Nikon Z6 III: 6K [6048×3402] -20.6 Mpix
Panasonic S1 II: 5.9K: 5888x3312] -19,5 Mpix
Canon R6 III: 7K: 6960x3672 - 25,6 Mpix
a Canon i Panasonic dodatkowo open gate kolejno 6960x4640 i 5952x3968
i R6 III: 4K120p bez kropa.
Nie dość że Sony nie dogoniło Canona
to dało się przegonić pozostałym.
W cenie 13tys wchodzi w tym wypadku do konkurencji także Nikon z8 kosztujący troszkę więcej... który ma więcej Mpix, całkowicie warstwową matrycę, brak migawki mechanicznej, filmowanie w 8K itd... w każdym aspekcie wypada lepiej niż a7v a jest body starszym.
"Tryb pełnoekranowy 4K 60p ma również pewne zastrzeżenie; Aby uzyskać nagrywanie w pełnej szerokości należy włączyć tryb Priorytetu Kąta Widzenia, który według Sony wyłącza redukcję szumów w kamerze. Firma twierdzi, że nie wpływa to na zakres dynamiczny ani nadpróbkowanie, ale będziemy musieli to dokładniej przetestować, gdy będziemy mieli egzemplarz produkcyjny." link
Moje uwagi na temat szumu i priorytetu kata widzenia 4K masz w teście, wystarczyło przeczytać przed wklejaniem linków ;)
Amadi
Ty jesteś profem więc zrobiłbyś to najlepiej, ja nawet nie wiem czy obiektyw 24-70/2.8 nadaje się do filmowania, ale
np taki zestaw:
Nikon Z6III - 8700 zł
Nikkor 24-70/2.8S II - 11000 zł
nagrywanie na zewnętrzny SSD- lub rekorder, a jak nie ma
no to karta CF Express typ B - 1Tb - 1200 zł
.....razem 20900zł
Lumix S1II -14000
Sigma 24-70/2.8 II -6000 zł
Dysk zewnętrzny Samsung 1Tb - 400 zł
..razem 20400 zł
itd ...to przykład dydaktyczny ale....
...moim zdaniem to bardziej miarodajne porównanie ceny filmowania w systemie ..niż porównanie tylko ceny "body", która może jednak prowadzić do niewłaściwych wniosków.
..potem można podyskutować o IQ, RS, DR i innych skrótach.
1. Ale czy sprawdziłeś różnic w jakości obrazów między
4K z wykorzystaniem całej szerokości przy 25 kl/s
a 50 kl/s po włączeniu funkcji „Priorytet Kąta Widzenia 4K”.
2. Te dwa tryby są dostępne w takich samych kodekach i takich samych kompresjach?
3. Przy Priorytecie Kąta Widzenia 4K jest kompresja All-Intra?
^
@Amadi
molon_labe - a jak ktoś używa tylko 35tki? ;)
Aparat, dla filmowców, póki co oznacza sen zimowy i brak chęci nawiązywania "walki". Trzymają wszystko dla serii S, która, jak już się kiedyś pojawi, to ciekawe ile tego "mięska" pokaże.
Wypadałoby pokazać sporo. Zaległości są.
mav
Sigma 35/1.2 - 6500
Nikkor 35/1.2 -12500
:)
Na japońskiej stronie jest napisane:
"[4K動画画角優先]をONにした場合、フルサイズ領域での動画撮影が可能ですが、暗所での画質が変化します
Jeśli włączysz opcję [Priorytet kąta wideo 4K], możesz nagrywać filmy w pełnym rozmiarze, ale jakość obrazu ulegnie pogorszeniu w ciemnych miejscach."
link
Przeczytaj test.