Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe

Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
25 sierpnia
2017 13:49

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć przykładowych wykonanych obiektywem Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD podłączonym do aparatu Nikon D7000. Wszystkie zdjęcia to pliki JPEG prosto z aparatu z najniższym poziomem wyostrzania.

Zdjęcia przykładowe

Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 18 mm, f/3.5, exp. 1/1250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 5.84 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 185 mm, f/6.0, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 6.72 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 300 mm, f/8.0, exp. 1/800 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 5.77 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 200 mm, f/6.0, exp. 1/500 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 4.42 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 70 mm, f/4.8, exp. 1/800 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 6.06 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 400 mm, f/6.3, exp. 1/400 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 4.38 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 400 mm, f/8.0, exp. 1/800 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 5.46 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 400 mm, f/11.0, exp. 1/400 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 4.24 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 240 mm, f/6.3, exp. 1/640 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 6.91 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 18 mm, f/8.0, exp. 1/320 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 5.73 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 18 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 7.2 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 40 mm, f/4.2, exp. 1/1600 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 5.66 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 18 mm, f/4.0, exp. 1/1600 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 6.12 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 27 mm, f/5.6, exp. 1/4000 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 7.08 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 100 mm, f/5.3, exp. 1/1000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 5.15 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 250 mm, f/6.3, exp. 1/800 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 4.79 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 400 mm, f/8.0, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 4.7 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 18 mm, f/7.1, exp. 1/1600 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 7.27 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/1600 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 6.7 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 200 mm, f/8.0, exp. 1/1250 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 4.52 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 400 mm, f/8.0, exp. 1/500 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 4.55 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 400 mm, f/6.3, exp. 1/640 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 4.32 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 220 mm, f/6.3, exp. 1/800 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 4.42 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 400 mm, f/6.3, exp. 1/800 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 4.66 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 300 mm, f/6.3, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 4.13 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 400 mm, f/6.3, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 4.28 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 145 mm, f/5.6, exp. 1/800 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 4.5 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 145 mm, f/11.0, exp. 1/320 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 5.89 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 21 mm, f/8.0, exp. 1/320 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 5.7 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 18 mm, f/8.0, exp. 1/320 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 5.74 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 32 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 5.37 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 44 mm, f/5.6, exp. 1/800 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 5.45 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 18 mm, f/6.3, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 5.9 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/1600 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 5.23 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 44 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 6.76 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 70 mm, f/4.8, exp. 1/200 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 4.77 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 220 mm, f/6.0, exp. 1/160 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 4.46 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 200 mm, f/6.0, exp. 1/500 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 7.31 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 300 mm, f/6.3, exp. 1/500 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 7.08 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/500 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 4.51 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 200 mm, f/11.0, exp. 1/320 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 4.8 MB
Tamron 18-400 mm f/3.5-6.3 Di II VC HLD - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D7000
Parametry: 70 mm, f/4.8, exp. 1/125 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4928 x 3264 pix, 4.86 MB


Komentarze czytelników (39)
  1. Jonny
    Jonny 25 sierpnia 2017, 13:56

    Można się dowiedzieć, dlaczego z uporem godnym lepszej sprawy, ciągle podpinacie nowe szkła do Nikona D7000, a nie do innego korpusu Nikona ?

  2. 25 sierpnia 2017, 13:57

    Potężna winieta na 18 mm, mydełko na 400 mm... ale przy takim zakresie i cenie 3000 zł spodziewałem się znacznie słabszych wyników.

  3. Arek
    Arek 25 sierpnia 2017, 14:01

    Głównie dlatego żeby zachować możliwość porównywania wyników do siebie.

    Podpinanie każdego testowanego szkła, za każdym razem do najnowszego korpusu jest nie dość, że bez sensu, bo nie budujesz konsystentnej bazy testów, która daje Ci możliwość bezpośrednich porównań, to ekonomicznie niemożliwe, bo nie jesteśmy w stanie kupować każdego najnowszego korpusu, a pożyczanie go (szczególnie od Nikona) jest niemożliwe do zorganizowania.

    Co więcej, test poprowadzony na 16 Mpix matrycy D7000 powie Ci dokładnie to samo co test przeprowadzony na 20 Mpix matrycy D500 czy D7500. Jedyna różnica jaka może się pojawić dotyczy AF. Przy czym w przypadku producentów niezależnych takich jak Tamron czy Sigma ta różnica może być zarówno in plus jak in minus.

    W przypadku Canona niektóre szkła podpinamy do jeszcze starszego Canona 50D.

  4. fotoamator2
    fotoamator2 25 sierpnia 2017, 14:02

    Pierwszym moim "kliknięciem" było powiększenie lewego boku pierwszego zdjęcia. O żesz XXXXX... Zastanawiam się - czy osoby pokazujące swoje "dzieła" tylko w internecie w formacie 600 x 800 pixeli fotografują lustrzankami APS-C?

  5. Arek
    Arek 25 sierpnia 2017, 14:04

    Wydaje mi się, że konstruktorzy tego szkiełka skupili się na dłuższych ogniskowych kosztem krótszych. Zakres 100-400 mm wygląda w tym obiektywie całkiem przyjemnie.

  6. fotoamator2
    fotoamator2 25 sierpnia 2017, 14:16

    @Arek - owszem... mimo wszystko jednak ktoś kupuje chyba takie szkło również dla szerokiego kąta... No nie chcę się mądrzyć - po prostu mnie zaskoczyła niska jakość na 18 mm, zwłaszcza na pełnym otworze.

  7. 25 sierpnia 2017, 14:20

    No właśnie, jak patrzę na okna czy ks. Popiełuszko, to - uwzględniając parametry -
    jest zaskakująco ostro na dłuższych ogniskowych. Ale te 18 czy 27 mm... to już kitowe szkła lepiej wypadają.

    W ogóle czy jakiś producent daje obiektyw o tak dużej krotności zooma, czy jest rekord?

  8. xenon
    xenon 25 sierpnia 2017, 14:39

    Tak czy inaczej, już chyba najwyższy czas zrezygnować z D7000, do którego nie podepnie się żadnych szkieł z serii AF-P.
    Aż prosi się o przeprowadzanie testów na najlepszym body: D500.

    Zresztą już były problemy z AF np. na Nikkor 16-80 f/2.8-4, które w innych serwisach testujących na nowszych body nie występują

  9. jakubh
    jakubh 25 sierpnia 2017, 14:43

    18 mm ujdzie pamiętając, że dla tego obiektywu przysłona robocza to 8...

  10. KUBAG
    KUBAG 25 sierpnia 2017, 14:47

    Spora beczka na 18mm.

  11. wzrokowiec
    wzrokowiec 25 sierpnia 2017, 14:50

    Rzeczywiście 18 mm jest w tym obiektywie tragiczne!
    Nawet na f/8 szału nie ma :(

  12. PDamian
    PDamian 25 sierpnia 2017, 14:55


    Lustrzanka + Tamron 18-400mm vs. Sony RX10 II -?

    Największą zaletą pierwszej opcji jest to że można ten obiektyw zmienić na jakiś lepszy. : )

  13. sloma_p
    sloma_p 25 sierpnia 2017, 14:58

    400 DO II to to nie jest, ale biorąc pod uwagę zakres, tragedii nie ma. Krótszy koniec rzeczywiście chyba poświęcony dla akceptowalnych wyników na ogniskowych 200-400, ale ogólnie, jak ktoś lubi/musi mieć tego typu szkło, to ujdzie. Choć dla mnie ja już miałbym coś brać w tej klasie, to raczej 16-300.

  14. Rotpil
    Rotpil 25 sierpnia 2017, 15:58

    Jakos bez sensu to szklo - krotsze ogniskowe fatalne, dluzsze znosne, ale w zakresie 100-400 to jest nowa Sigma i to znacznie lepsza pod kazdym wzgledem. Coraz dziwacsnieszy Tamron uparcie szuka swojej niszy, ale czy nie lepiej jakby zrobili cos z zakresu 14-200 i w calosci uzyteczne ?

  15. Arek
    Arek 25 sierpnia 2017, 16:26

    Właśnie nie bez sensu. To nie jest szkło dla tych co zmieniają obiektywy, a tacy nawet nie pomyślą od Sigmie 100-400. Jeśli miałbym robić 18-400 i decydować się na kompromisy, to właśnie odpuściłbym 18-35 mm, gdzie można przymknąć do f/8, potem w kompie zmniejszyć do 4K i wyostrzyć. Na ekranie TV czy kompa będzie wyglądało bardzo dobrze.

    A jeśli chodzi o wymianę body, to właśnie ze względu na AF-P myślimy o tym już od dłuższego czasu. Dużo jednak zależy od tego, co pokaże w naszym teście D850, bo wariantów testowania szkieł na Nikonach jest kilka. Wydać kilkanaście tysięcy można, ale trzeba to zrobić mądrze.

  16. zgred37
    zgred37 25 sierpnia 2017, 18:00

    o Arku! to macie już d850 do testów? fajnie :) Widać nie tylko Olympus i Fuji potrafią dostarczać świeżynki

    --
    Co do obiektywu - to w pełni zgadzam się Arkiem. Ktoś kto zapina do aparatu szkło 18-400 wie po co to robi i jaką cenę za to zapłaci. No chyba że nie wie, a obiektyw wcisnęli mu sklepie czarując krotnością zooma... ale to już wina "Janusza" a nie producenta.

  17. Soniak10
    Soniak10 25 sierpnia 2017, 18:07

    @Arek, fotoamator2 & TS: to tylko dowodzi słuszności mojej wcześniejszej tezy, że kupowanie "jednego, uniwersalnego (czytaj: niezmienialnego) szkła" do aparatu ZE ZMIENNYM OBIEKTYWEM jest jak najbardziej bez sensu. Przeczy samej istocie tworzenia aparatów wymienno-obiektywowych. Jak już by mi miało coś takiego wystarczyć, to po stokroć wolałbym przyzwoitej klasy kompakt superzoom.
    Pomysł Tamrona to trochę tak, jakby kupić auto, a potem kombinować, jak z niego na siłę zrobić jednoślada. Nawet jeśli się uda - to PO CO?

  18. Arek
    Arek 25 sierpnia 2017, 18:22

    zgred37 - nie mamy. Ale kiedyś będziemy mieli :)

  19. fotoamator2
    fotoamator2 25 sierpnia 2017, 18:34

    @Soniak10: No, jednak takie obiektywy mają sens. Wyobraź sobie panią - pasjonatkę portretu. Ma aparat Fuji X-T1. Co kupuje? Obiektyw 1.2/56. Ale przecież nie tylko portretem żyje. By nie rujnować się na komplet szkieł, kupuje "na pozostałe okazje" 3.5-5.6/18-135. Masz racje o tyle, ze jeden obiektyw jej nie wystarczy. Nie masz o tyle, że "spacerzoomy" mają sens.

  20. PDamian
    PDamian 25 sierpnia 2017, 19:05

    Ten Tamron waży 710 gramów
    Sony RX10 II 770 g,

  21. PDamian
    PDamian 25 sierpnia 2017, 19:11
  22. tripper
    tripper 25 sierpnia 2017, 19:32

    Tamron widzę nie odpuszcza i po raz kolejny popycha super zoomy do przodu.

    A to jest na pewno ciekawa propozycja. Zaskakuje zupełnie przyzwoita jakość na długich ogniskowych. Osoby które chcą się "pobawić" w fotografię przyrodniczą i przy okazji mieć możliwość pstryknięcia bardziej przyziemnych kadrów powinny być zadowolone. W sam raz na wycieczkę na łono natury.

  23. Rotpil
    Rotpil 25 sierpnia 2017, 21:13

    @Arek - tylko po co komus kto nie zmienia obiektywow aparat z wymienna optyka? Mozna szukac uzasadnienia dla tego obiektywu, ale bedzie ono slabe. Chyba ze to ma byc lep na zupelnie niedoswiadczononych i naiwnych nabywcow. W pakiecie dostana problemy z autofocusem (bf, ff) ktorych kalibracja przy takim zoomie nie ogarnie. Takze uwazam, ze dla osob korzystajacych z jednego obiektywu na rynku sa znacznie lepsze aparaty zintegowane.

  24. 25 sierpnia 2017, 22:04

    Szkło jest bardzo fajne jak ktoś ma lustro i chce łatwym (choć może mało efektownym) sposobem zrobić fotki z jakiejś wycieczki czy urlopu. Po co mu polecać kupowanie superzooma, skoro dobrze rozpoznany aparat już ma? A wożenie na wakacje kompletu stałek czy topowych zoomów to często przerost formy... Bo nie ma czasu na zmienianie obiektywów, a sytuacje fotograficzne sprzyjają uszkodzeniu sprzętu.

  25. Soniak10
    Soniak10 26 sierpnia 2017, 00:03

    @fotoamator2: nawet jeżeli masz rację, to musisz przyznać, że jest to baaaaardzo wyteoretyzowana sytuacja. W praktyce "TAKICH ZWIERIEJ NIE BYWAJET" SKAZAŁ MUŻIK, UWIDIEW' ŻYRAFU...*)

    *) Na wszelki wypadek przetłumaczę: "takie zwierzęta nie istnieją, powiedział chłop, zobaczywszy żyrafę"

  26. Arek
    Arek 26 sierpnia 2017, 07:29

    Rotpil - megazoomy do lustrzanek zawsze znajdowały nabywców niezależnie od tego czy uważamy, że to ma sens czy nie.

  27. PDamian
    PDamian 26 sierpnia 2017, 09:35

    A o których obiektywach można napisać, że nie znajdowały nabywców?
    : )

    Tamron znalazł sobie jakąś tam niszę. Najpierw 16-300mm. Teraz to.

    Wydaje mi się, że na 400mm z jednej strony jest mniej ostro.
    Z czasem ostrość na maksymalnym wysuwie będzie coraz gorsza.
    Podwójny wysuw nie wystarczył link !

  28. Rafiki
    Rafiki 26 sierpnia 2017, 17:23

    Która firma na rynku Niemieckim sprzedaje najwięcej obiektywów??
    Zgadliście Tamron.
    Zresztą jestem pewien że jakość tego obiektywu wystarczy do wykonania arcydzieł i zdobywania nagród :)

  29. szperacze
    szperacze 26 sierpnia 2017, 17:54

    Wróbelki i Gołąbki mówią że znajdzie nabywców, ze wszelką pewnością, prawdopodobnie o to chodziło producentowi.

  30. sloma_p
    sloma_p 26 sierpnia 2017, 17:55

    Po co sis niektorzy tak spinaja? Na wakacje taki Tami + 35DX + D3400 i jest fajny zestaw uniwersalny. No OK lepiej wziąć E-M10 + 12-100 i 17/1.8 ale jak ktos juz ma Najkona...

  31. Rotpil
    Rotpil 26 sierpnia 2017, 18:27

    @Arek - tak i dlatego profesjonalne testy powinny wskazywać alternatywę dla różnego rodzaju rozwiązań. Jeśli nie zaś same testy to pojawiające się w tym samym miejscu artykuły pomagające w podjęciu decyzji. Ile osób wie o istnieniu takiego RX10 ? Przecież napisanie takiego tekstu to jeden - dwa dni a wielu naprawdę by się przydał i pomógł.

  32. PDamian
    PDamian 26 sierpnia 2017, 18:49

    Testy porównawcze u blogerów cieszą się dużym zainteresowaniem.

    Można by było zrobić
    -Olympus E-M5 II + 12-100/4 versus Sony A7 II + 24-240mm
    -Panasonic FZ2000 vs. Canon np. 200D + Tamron 16-300mm

  33. Chris62
    Chris62 27 sierpnia 2017, 09:51

    Po co taki obiektyw jako wymienna optyka?
    To zalozmy ze kupujemy SonyvR X10 mk3.
    Mamy 24-600 2.4 -4 i jakosc obiektywu jest najwyzszej klasy.
    Pewnego dnia niestety korpus sie psuje naprawa nie jest mozliwa lub oplacalna i xco zrobimy z tym wspanislym obiektywem? Wyrzucimy do smieci?
    Nie szkoda?
    Poza tym nawet tskie szklo nie umozliwia wszystkiego.
    Ktos moze potrzebowac przypisc rybie oko. albo ultra wide albo portretowke.
    Kiedy sceneria zmienia sie ze slonecznej na nocna tski obiektyw powinien isc na odpoczynek i zostac zastapiony jasna stalka lub zoomem.
    Jedna kluczowa sprawa to czy jakia korpus canikona potrafi dostarczyc z tym szklem celny AF.

  34. mkol
    mkol 27 sierpnia 2017, 11:13

    Szkoda pisaniny, Rotpilowi nie wytłumaczycie ani nie przekonacie. On jest z założenia "na nie i na be".

  35. Rotpil
    Rotpil 27 sierpnia 2017, 13:34

    Może w takim razie trzymajcie się jakiejś wersji a nie całkowicie zmieniacie filozofię zależnie od tego co komu na daną chwilę pasuje? Albo to obiektyw dla kogoś kto szkieł nie zmienia i wówczas można wskazać doskonałe alternatywy wśród aparatów z niewymienną optyką, albo jednak będzie się chciało zmieniać i wówczas można wskazać znacznie lepsze rozwiązania łączone.
    Tamron nie jest w stanie rywalizować z Sigmą czy szkłami systemowymi więc szuka sobie jakichś luk w rynku. Kłopot w tym, że to luki dla naiwnych, którzy po jakimś czasie zorientują się, że mogli wybrać znacznie lepiej. Pewnie to strategia niezła bo jak widać z wielu wpisów, głupota i brak wyobraźni to obecnie cnoty, ale i tak nie zmieni się faktu, że coś jest rozwiązaniem bezsensownym. To tak jak pisać o zakładaniu terenowych opon do sportowego samochodu - znajdą się osoby krzyczące "o jak wspaniale" tyle, że jedno zaprzeczy drugiemu, tak samo jak tego typu zoom w aparacie z wymienną optyką.

  36. 27 sierpnia 2017, 16:29

    ,,całkowicie zmieniacie filozofię zależnie od tego co komu na daną chwilę pasuje''

    Rotpil - taka jest właśnie filozofia: zmieniać szkła po to, żeby ich nie zmieniać :) Ja już nie pamiętam kiedy zabierałem ze sobą wszystkie obiektywy jakie mam. Biorę góra trzy, a nierzadko jeden czy dwa w zależności od spodziewanego rodzaju zdjęć. Czy w związku z tym mam kupić kilka kompaktów i między nimi wybierać?

  37. Chris62
    Chris62 27 sierpnia 2017, 18:00

    Rorpil nie spotkale sie z sytacja kiedy chciales zroic zdjecie ale miales niedpowiedni do niego obiektyw?
    Mi czesto sie zdarzalo ze albo cos bylo za daleko albo bylo tak blisko ze nie moglem objac w kadrze.
    Kiedy nie ma czasu na zmiane szkla to taki obiektyw jest najlepszy nawet jak to kosztuje utrate ilys tam mtf.
    Ja aobie planuje zakup nastepcy rx10 mk3 bo ma swietny zakres swietny obiektyw i celny AF.
    Wolalbym jednak system z wymienna optyka np nikon 1 z takim zeissem jak ma sony. niestety nie ma niczego takiego a lustrzanka z tym tamrobem bedzie wielgachna no i z wadami lustrzanki brakiem 4k brakuem sprawnego lv i problemami ff/bf wpakiecie.
    Rx 10 jako uzupelnienie potrzeb ma sens.

  38. bebesky
    bebesky 28 sierpnia 2017, 09:09

    Gdyby tylko jakość była lepsza. Takie konstrukcje mają sens bo:
    Pokazy lotnicze - występy grup akrobacyjnych, a na palniki zmieniam na 500, 100-400, 150-600 czy co kto ma i lubi.
    Turystyka górska - noszenie wielu obiektywów bywa uciążliwe a i zmiana obiektywu na szlaku często nie jest możliwa by "uchwycić chwilę".
    Nawet wyjazdy wakacyjne - szczególnie krótkie gdzie nie mam możliwości zabrania normalnych obiektywów - szczególnie do bagażu podręcznego.
    Kupowanie kompaktu mając 3-4 body i worek obiektywów to dla mnie głupota.

  39. baron13
    baron13 28 sierpnia 2017, 09:54

    Bardzo banalna uwaga do dyskusji o sensowności takiego obiektywu: potrzebne są różne szkła. Dobrze jest mieć także różne szkła. Może mniej trywialne spostrzeżenie, że polepszanie jakości, zwłaszcza dla tak zwanego zwykłego widza bardzo szybko przestaje i mieć znaczenie i przestaje on to zauważać. Dobrze jest mieć jak najlepsze szkło, ale są parametry których nie sposób nie zauważyć i takie które trudno zauważyć. Na przykład zwiększanie rozdzielczości ponad 30 linii na milimetr dla fufu, czasem widać, czasem ani trochę. Zmiana ogniskowej bije po twarzy i to prawie ślepy zauważy. Byle tylko zdjęcie zmacał. Oczywiście, że chciałbym mieć na stanie stałkę 400 mm f/4.0, ale z doświadczenia wiem, że znacznie więcej zdjęć zrobiłbym tym obiektywem i zastanawiam się, czy sobie nie sprawić takiego szkiełka, pomimo tego, ze mam już 18-135 Cwanona. To nie tylko prędkość zmiany ogniskowej, ale to, że nie da się chodzić z wieloma obiektywami. Dobrze jest móc dopasować zestaw do okazji. Zaplanuję sobie detale architektoniczne, to stałka. Na imprezę, zoom. Nie ma sensu na imieniny targać obiektywu z zakresem do 400 mm. Dlatego zabiorę krótszy, lżejszy, lepszy optycznie. I tak dalej. Jedyny problem jest taki, jak najsprytniej wydać pieniądze na szklarnię, by za jak najmniejszą kasę wyciągnąć możliwie najwięcej zdjęć. Oczywiście, że obiektyw może okazać się potrzebny i to bardzo.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.