Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Canon zaprasza na wystawę Ryszarda Horowitza

Canon zaprasza na wystawę Ryszarda Horowitza
13 września
2017 15:52

Po 35 latach od otrzymania prestiżowej nagrody Gold Caddy za kampanię reklamową dla Forda, Ryszard Horowitz znów podjął współpracę z marką Canon. Nowe zdjęcia artysty, a także legendarne fotografie z nagrodzonej kampanii będzie można zobaczyć podczas wyjątkowej wystawy „Horowitz Ford Vignale” w Warszawie. Firma Canon, która dostarczyła sprzęt fotograficzny i odpowiada za wydruk wystawy, jest partnerem technologicznym tego wydarzenia.

informacja prasowa

Canon partnerem technologicznym wystawy Ryszarda Horowitza

Warszawa, 13 września 2017 r. – Po 35 latach od otrzymania prestiżowej nagrody Gold Caddy za kampanię reklamową dla Forda, Ryszard Horowitz znów podjął współpracę z marką. Nowe zdjęcia artysty, a także legendarne fotografie z nagrodzonej kampanii, będzie można zobaczyć podczas wyjątkowej wystawy „Horowitz Ford Vignale” w Warszawie. Firma Canon, która dostarczyła sprzęt fotograficzny i odpowiada za wydruk wystawy, jest partnerem technologicznym tego wydarzenia.

Wizja wyprzedziła epokę W erze, kiedy w fotografii niepodzielnie panowała błona światłoczuła, retusze wykonywano ołówkiem na negatywie, a do uzyskania oczekiwanego efektu konieczna była znajomość fotochemii, Ryszardowi Horowitzowi udało się przekroczyć ograniczenia epoki i osiągnąć rezultaty – jak na lata 80. – niezwykłe. Dosłownie, fotografie mistrza z kultowej kampanii dla Forda Vignale wyglądały jak żywo wyjęte z programu graficznego. Sęk w tym, że fotografia lat 80. ubiegłego wieku nie znała pojęcia cyfrowej obróbki zdjęć (pierwsza wersja oprogramowania Adobe zadebiutowała dopiero w 1988 r.), a fotografie do sesji Vignale powstały bez użycia komputera. Fotografie Horovitza nie utrwalały zastanej rzeczywistości, ale kreowały nową, stanowiąc ekspresję surrealistycznych wizji, niczym z obrazów Salvadora Dali. Można się o tym przekonać, oglądając choćby wspomnianą kampanię reklamową samochodów dla koncernu Ford USA. To jedna z ważniejszych realizacji w dorobku artysty, która przyniosła mu prestiżową nagrodę Gold Caddy, koncernowi Ford zaś duży sukces komercyjny.

Dwie rocznice i nagroda Mija 50 lat od otwarcia własnego studia fotograficznego w Nowym Yorku przez Horowitza i 35 lat od otrzymania przez niego nagrody Gold Caddy. W październiku tego roku zaś artysta zostanie uroczyście wprowadzony do International Photography Hall of Fame w USA. To szczególne wyróżnienie, doceniające twórców za ich znaczący wkład w rozwój fotografii.

Wydarzenia te zainspirowały Ford Polska do zaproszenia Ryszarda Horowitza do współpracy przy nowej sesji zdjęciowej swoich aut, stanowiącej kontynuację kampanii z lat 80. Zostały na niej utrwalone cztery modele pojazdów marki Ford z ekskluzywnej linii Vignale – Mondeo, Kuga, S-Max i Edge. Podczas projektu, fotograf pracował na sprzęcie firmy Canon, która jest partnerem technologicznym projektu.

Wystawa trojga nazwisk Efekty tej współpracy, razem ze zdjęciami z nagrodzonej kampanii z ubiegłego wieku, złożą się na wyjątkową wystawę prac Ryszarda Horowitza pod nazwą „Horowitz Ford Vignale”. Będzie ją można oglądać w galerii Rabbithole art room w Warszawie od 29 września.

„Jestem przekonana, że wystawa stanie się znaczącym i komentowanym wydarzeniem artystycznym. Tym bardziej, że obok prac nowych, będzie można na niej obejrzeć nigdy w Polsce nie prezentowane fotografie artysty z kultowej już kampanii dla Forda” – mówi Joanna Stankiewicz, Corporate & Marketing Communications Manager, Canon Polska. „Horowitz to nie tylko nazwisko wybitnego fotografa, ale dziś to przede wszystkim światowej klasy marka. Jednocześnie wiemy, że artysta od lat pracuje na sprzęcie Canon i dlatego tytuł partnera technologicznego całego przedsięwzięcia był dla nas kwestią niemal naturalną. Jesteśmy dumni, że Ryszard Horowitz kontynuację działań dla Forda przygotował przy użyciu sprzętu naszej marki” – dodaje Joanna Stankiewicz.

Wystawa będzie dostępna dla zwiedzających od 29 września do 15 października w galerii Rabbithole art room, przy ul. Poznańskiej 15 w Warszawie. Zdjęcia wystawowe zostały wydrukowane na ploterze graficznym Canon imagePROGRAF.


Komentarze czytelników (9)
  1. PDamian
    PDamian 13 września 2017, 16:16

    Co to za model? link
    ;)
    Do obejrzenia link

  2. PDamian
    PDamian 13 września 2017, 16:17
  3. goornik
    goornik 13 września 2017, 19:24

    PDamian, jeśli pytasz o ptaka, to Ci nie odpowiem na pewno, raczej nie bocian i nie papuga - te dwa odróżniam :)
    A co do aparatu, to jest to Nikon F2 Photomic (lub Photomic A, AS) z motorem MD-1 lub MD-2. To lokowałoby moment wykonania zdjęcia między rokiem 1971 a gdzieś może 1980 (bo wówczas wszedł F3 i zakładam, że Mistrz także go używał.

    A co do samej osoby R.Horowitza: bardzo miło wspominam spotkanie z Nim w Tomaszowie Mazowieckim, Daawno dawno temu, jesień 1997!
    Spotkanie było poświęcone albumowi prac Mistrza, który wówczas ukazał się w Polsce. Dla mnie to była i nadal jest jedna z ważniejszych pozycji w mojej foto-biblioteczce.
    link

  4. Arek
    Arek 13 września 2017, 19:32

    A ja z zapartym tchem przeczytałem jego biografię. Świetna lektura. Polecam.

  5. PDamian
    PDamian 13 września 2017, 21:02
  6. PDamian
    PDamian 13 września 2017, 21:05
  7. wzrokowiec
    wzrokowiec 14 września 2017, 00:09

    Geniusz!

  8. elicom
    elicom 14 września 2017, 14:24

    PDamian
    Model to Harpia wielka.

  9. goornik
    goornik 14 września 2017, 16:52

    Harpia wielka? Nie było takiej lustrzanki :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.