Canon zaprasza na wystawę Ryszarda Horowitza
Po 35 latach od otrzymania prestiżowej nagrody Gold Caddy za kampanię reklamową dla Forda, Ryszard Horowitz znów podjął współpracę z marką Canon. Nowe zdjęcia artysty, a także legendarne fotografie z nagrodzonej kampanii będzie można zobaczyć podczas wyjątkowej wystawy „Horowitz Ford Vignale” w Warszawie. Firma Canon, która dostarczyła sprzęt fotograficzny i odpowiada za wydruk wystawy, jest partnerem technologicznym tego wydarzenia.
informacja prasowa
Canon partnerem technologicznym wystawy Ryszarda HorowitzaWarszawa, 13 września 2017 r. – Po 35 latach od otrzymania prestiżowej nagrody Gold Caddy za kampanię reklamową dla Forda, Ryszard Horowitz znów podjął współpracę z marką. Nowe zdjęcia artysty, a także legendarne fotografie z nagrodzonej kampanii, będzie można zobaczyć podczas wyjątkowej wystawy „Horowitz Ford Vignale” w Warszawie. Firma Canon, która dostarczyła sprzęt fotograficzny i odpowiada za wydruk wystawy, jest partnerem technologicznym tego wydarzenia.
Wizja wyprzedziła epokę W erze, kiedy w fotografii niepodzielnie panowała błona światłoczuła, retusze wykonywano ołówkiem na negatywie, a do uzyskania oczekiwanego efektu konieczna była znajomość fotochemii, Ryszardowi Horowitzowi udało się przekroczyć ograniczenia epoki i osiągnąć rezultaty – jak na lata 80. – niezwykłe. Dosłownie, fotografie mistrza z kultowej kampanii dla Forda Vignale wyglądały jak żywo wyjęte z programu graficznego. Sęk w tym, że fotografia lat 80. ubiegłego wieku nie znała pojęcia cyfrowej obróbki zdjęć (pierwsza wersja oprogramowania Adobe zadebiutowała dopiero w 1988 r.), a fotografie do sesji Vignale powstały bez użycia komputera. Fotografie Horovitza nie utrwalały zastanej rzeczywistości, ale kreowały nową, stanowiąc ekspresję surrealistycznych wizji, niczym z obrazów Salvadora Dali. Można się o tym przekonać, oglądając choćby wspomnianą kampanię reklamową samochodów dla koncernu Ford USA. To jedna z ważniejszych realizacji w dorobku artysty, która przyniosła mu prestiżową nagrodę Gold Caddy, koncernowi Ford zaś duży sukces komercyjny.
Dwie rocznice i nagroda Mija 50 lat od otwarcia własnego studia fotograficznego w Nowym Yorku przez Horowitza i 35 lat od otrzymania przez niego nagrody Gold Caddy. W październiku tego roku zaś artysta zostanie uroczyście wprowadzony do International Photography Hall of Fame w USA. To szczególne wyróżnienie, doceniające twórców za ich znaczący wkład w rozwój fotografii.
Wydarzenia te zainspirowały Ford Polska do zaproszenia Ryszarda Horowitza do współpracy przy nowej sesji zdjęciowej swoich aut, stanowiącej kontynuację kampanii z lat 80. Zostały na niej utrwalone cztery modele pojazdów marki Ford z ekskluzywnej linii Vignale – Mondeo, Kuga, S-Max i Edge. Podczas projektu, fotograf pracował na sprzęcie firmy Canon, która jest partnerem technologicznym projektu.
Wystawa trojga nazwisk Efekty tej współpracy, razem ze zdjęciami z nagrodzonej kampanii z ubiegłego wieku, złożą się na wyjątkową wystawę prac Ryszarda Horowitza pod nazwą „Horowitz Ford Vignale”. Będzie ją można oglądać w galerii Rabbithole art room w Warszawie od 29 września.
„Jestem przekonana, że wystawa stanie się znaczącym i komentowanym wydarzeniem artystycznym. Tym bardziej, że obok prac nowych, będzie można na niej obejrzeć nigdy w Polsce nie prezentowane fotografie artysty z kultowej już kampanii dla Forda” – mówi Joanna Stankiewicz, Corporate & Marketing Communications Manager, Canon Polska. „Horowitz to nie tylko nazwisko wybitnego fotografa, ale dziś to przede wszystkim światowej klasy marka. Jednocześnie wiemy, że artysta od lat pracuje na sprzęcie Canon i dlatego tytuł partnera technologicznego całego przedsięwzięcia był dla nas kwestią niemal naturalną. Jesteśmy dumni, że Ryszard Horowitz kontynuację działań dla Forda przygotował przy użyciu sprzętu naszej marki” – dodaje Joanna Stankiewicz.
Wystawa będzie dostępna dla zwiedzających od 29 września do 15 października w galerii Rabbithole art room, przy ul. Poznańskiej 15 w Warszawie. Zdjęcia wystawowe zostały wydrukowane na ploterze graficznym Canon imagePROGRAF.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Co to za model? link
;)
Do obejrzenia link
link
PDamian, jeśli pytasz o ptaka, to Ci nie odpowiem na pewno, raczej nie bocian i nie papuga - te dwa odróżniam :)
A co do aparatu, to jest to Nikon F2 Photomic (lub Photomic A, AS) z motorem MD-1 lub MD-2. To lokowałoby moment wykonania zdjęcia między rokiem 1971 a gdzieś może 1980 (bo wówczas wszedł F3 i zakładam, że Mistrz także go używał.
A co do samej osoby R.Horowitza: bardzo miło wspominam spotkanie z Nim w Tomaszowie Mazowieckim, Daawno dawno temu, jesień 1997!
Spotkanie było poświęcone albumowi prac Mistrza, który wówczas ukazał się w Polsce. Dla mnie to była i nadal jest jedna z ważniejszych pozycji w mojej foto-biblioteczce.
link
A ja z zapartym tchem przeczytałem jego biografię. Świetna lektura. Polecam.
link
link
Geniusz!
PDamian
Model to Harpia wielka.
Harpia wielka? Nie było takiej lustrzanki :)