Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe

Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
2 października
2017 15:09

Podczas wyjazdu prasowego z Sony, mieliśmy okazję wykonać kilkadziesiąt zdjęć przykładowych także superzoom-em Cyber-shot RX10 IV. Zapraszamy do pobierania i oceny wizualnej.

W aparacie wyłączyliśmy jak zwykle odszumianie i ustawiliśmy najniższe dostępne wyostrzanie.

Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 52.8 mm f/4, exp. 1/250 s, ISO 100
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 14.9 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 16.9 mm f/3.2, exp. 1/250 s, ISO 100
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 12.4 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 139.5 mm f/4, exp. 1/320 s, ISO 100
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 11.8 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 31.3 mm f/3.5, exp. 1/100 s, ISO 400
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 13.2 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 28.1 mm f/4, exp. 1/60 s, ISO 12800
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 17.8 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 22.2 mm f/4, exp. 1/50 s, ISO 12800
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 17.7 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 58.3 mm f/4, exp. 1/500 s, ISO 100
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 17 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 42.1 mm f/4, exp. 1/320 s, ISO 100
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 9.9 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 14.2 mm f/3.2, exp. 1/40 s, ISO 5000
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 16.6 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 12.6 mm f/2.8, exp. 1/40 s, ISO 1250
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 16.8 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 30.5 mm f/3.5, exp. 1/100 s, ISO 5000
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 16.9 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 10.8 mm f/4, exp. 1/320 s, ISO 100
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 17.8 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 49.5 mm f/4, exp. 1/160 s, ISO 400
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 15.6 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 16.9 mm f/3.2, exp. 1/50 s, ISO 2500
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 15.9 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 220.0 mm f/5.6, exp. 1/250 s, ISO 125
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 15.8 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 117.3 mm f/5.6, exp. 1/400 s, ISO 100
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 12.6 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 46.4 mm f/5.6, exp. 1/160 s, ISO 400
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 16.9 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 220.0 mm f/5.6, exp. 1/250 s, ISO 160
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 11 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 19.7 mm f/3.2, exp. 1/1000 s, ISO 100
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 13.4 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 220.0 mm f/5.6, exp. 1/320 s, ISO 100
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 10.5 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 64.8 mm f/5.6, exp. 1/200 s, ISO 100
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 13.6 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 113.7 mm f/5.6, exp. 1/250 s, ISO 160
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 14.3 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 180.7 mm f/5.6, exp. 1/250 s, ISO 200
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 15.3 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 220.0 mm f/5.6, exp. 1/250 s, ISO 200
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 15.5 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 40.7 mm f/4, exp. 1/125 s, ISO 100
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 17.1 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 73.2 mm f/4, exp. 1/200 s, ISO 200
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 17.6 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 139.5 mm f/4, exp. 1/250 s, ISO 320
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 16.4 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 220.0 mm f/4, exp. 1/250 s, ISO 400
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 15.5 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 12.3 mm f/5.6, exp. 1/40 s, ISO 500
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 16.5 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 9.1 mm f/5.6, exp. 1/30 s, ISO 250
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 17.1 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 31.3 mm f/4, exp. 1/100 s, ISO 250
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 13 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 70.3 mm f/4, exp. 1/200 s, ISO 400
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 15.3 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 18.9 mm f/4, exp. 1/100 s, ISO 100
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 18 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 21.3 mm f/3.5, exp. 1/60 s, ISO 3200
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 18.5 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 51.1 mm f/4, exp. 1/125 s, ISO 12800
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 18 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 220.0 mm f/4, exp. 1/250 s, ISO 400
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 4 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 8.8 mm f/2.4, exp. 1/200 s, ISO 100
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 17.5 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 10.6 mm f/2.8, exp. 1/640 s, ISO 100
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 17.3 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 10.8 mm f/5.6, exp. 1/160 s, ISO 100
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 17.3 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 8.8 mm f/2.4, exp. 1/30 s, ISO 400
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 14.4 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 8.8 mm f/4, exp. 1/30 s, ISO 1000
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 16.1 MB
Sony Cyber-shot RX10 IV - zdjęcia przykładowe
Aparat: DSC-RX10M4,
Parametry: 8.8 mm f/5.6, exp. 1/30 s, ISO 2000
Plik: JPG, 5472×3648 pix, 16.6 MB


Komentarze czytelników (28)
  1. Vendeur
    Vendeur 2 października 2017, 15:58

    @Rafiki - zapomniałem o poprzedniej dyskusji i kwestii zooma. Ja wcale nie neguję, że zoom elektryczny w aparacie jest zły i nie ma racji bytu. Natomiast w Sony powinny być wystarczająco tęgie głowy, aby zauważyć, że wielu fotografów chciałoby mieć w pełni władzę nad ogniskową, w manualnej postaci. Nie wierzę, aby nie dało się umożliwić mechanicznej zmiany ogniskowej, nie pomijając tej obecnej. Po prostu jakiś przycisk, wajcha, która odłączałaby elektronikę i pozostawiała tylko mechanikę. Sprzęgiełko, cokolwiek. Wyślij im cynk, jeśli sami na to nie wpadli, a obiecuję, że kupię wtedy ten aparat. Bo na wycieczki to dla mnie nawet sama A77 z gripem + 16-50 i 70-300G jest już ciężka. Zakładając oczywiście, że chce się zwiedzać i przy okazji robić fotki, a nie głównie to drugie.

  2. Vendeur
    Vendeur 2 października 2017, 16:17

    PS. Czy nie moglibyście tych ogniskowych przeliczyć na normalne, aby można było to jakoś odnieść?

  3. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 2 października 2017, 16:24

    2,7x sobie pomnóż.

  4. Vendeur
    Vendeur 2 października 2017, 16:28

    @MaciekKwarciak - no co Ty... To nie jest rozwiązanie. Ogniskowe powinny być unormowane, a najlepiej przedstawione jako dwie wartości. Niewiele więcej pracy by im to zajęło, natomiast byłoby znacznie przystępniejsze dla czytelników.

  5. pgi
    pgi 2 października 2017, 17:23

    Całkiem przyzwoita jakość, jak na taki megazoom

  6. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 2 października 2017, 18:48

    Vendeur
    Podano przecież prawidłowe ogniskowe.
    Wymagasz ekwiwalentów dla małego obrazka? A czemu nie APS-c lub smartfona?

  7. android
    android 2 października 2017, 19:02

    Wszystko fajnie, niemniej jest to naprawdę wielki aparat - większy niż niejedna lustrzanka. A uniwersalność jednak ograniczona - dobrego makro nie zrobi, fiszajem też nie pofotografujesz, no i nie jest tani. Ja dla mnie - to tak sobie...

  8. ***s***
    ***s*** 2 października 2017, 19:41

    MaciekKwarciak 2 października 2017, 18:48....Wymagasz ekwiwalentów dla małego obrazka? A czemu nie APS-c lub smartfona?


    Puk Puk ???

  9. Jonny
    Jonny 2 października 2017, 19:55

    Na 220 x crop 2,7 straszne mydło, w moim mniemaniu kupując taki aparat trzeba iść na zbyt duży kompromis.

  10. PDamian
    PDamian 2 października 2017, 20:17

    Vendeur,
    a jaki chciałbyś mieć kąt obrotu między skrajnymi ogniskowymi -24mm" a "600mm"?

    -to 25-krotny zoom!
    Raptem 18,5-krotny Tamron 16-300 ma ~135 stopni.

  11. PDamian
    PDamian 2 października 2017, 20:29

    ...
    a przepraszam,
    nie ma nawet tyle link

    bardzo to "precyzyjne"
    i mechanicznie "eleganckie" i "trwałe".

  12. Soniak10
    Soniak10 2 października 2017, 21:04

    @Vendeur: nie musisz do tego angażować Rafiki; wystarczy, że się zalogujesz na Twitterze i sam zatwitujesz swoją propozycję do Sony.

  13. handlowiecupc
    handlowiecupc 3 października 2017, 07:34

    Widzę, że to nie była wyprawa do Puszczy Knyszyńskiej... Szacun dla ludzi w Sony, że przy takim podejściu do produktów jej firmy, jeszcze was zapraszają.

  14. Jonny
    Jonny 3 października 2017, 08:00

    @handlowiecupc - a co jest nie tak z podejściem do produktów firmy Sony ?
    Czyżbyś wiedział, że produkty tej firmy znajdują się na jakimś tajnym indeksie ? :)

  15. mate
    mate 3 października 2017, 08:13

    @Jonny
    "Na 220 x crop 2,7 straszne mydło"

    Tu masz Tamrona 16-300 @300 mm:
    link
    Uważasz, że jest jakoś lepiej? Jak na zakres ogniskowych tego Soniacza naprawdę nie jest źle. Oczywiście, że taka krotność obiektywu to jest jakiś kompromis jakości do uniwersalności i w ogóle nie ma co porównywać np. do stałek, ale bądźmy realistami, to nie jest zamiennik stałoogniskowych supertele.

  16. tadeusz69
    tadeusz69 3 października 2017, 09:31

    Jakość zdjęć jest bardzo dobra ( jak na premium mega zoom ) , ale to było już wiadome w przypadku rx10 iii .
    Szkoda że redaktorzy z optycznych zrobili tylko statyczne zdjęcia . Brakuje zdjęć uchwyconych w ruchu np. chociażby ptaków .
    W tej czwartej odsłonie RX10 chodzi przede wszystkim o nowy system AF ( pochodzący , jak reklamuje producent , z A9 )

    @android

    ten aparat nie jest wielki ! Już na pewno nie tak wielki jak ,, niejedna lustrzanka " do której musiałbyś jeszcze podłączyć odpowiednio duży , uniwersalny zoom ( np. Tamron 18-400 )

  17. mate
    mate 3 października 2017, 09:42

    @tadeusz69
    "W tej czwartej odsłonie RX10 chodzi przede wszystkim o nowy system AF ( pochodzący , jak reklamuje producent , z A9 )"

    No z A9 to z pewnością nie pochodzi, jak czujniki AF są zintegrowane na matrycy :) No i nie widziałem nigdzie, aby Sony tak go reklamowało.

  18. zentaurus
    zentaurus 3 października 2017, 11:05

    Dla mnie idealny sprzęt dla podróżnika. Jeżeli weżmiemy pod uwagę krotność obiektywu to jest to wręcz bardzo mały aparat. Załóżcie na jakąkolwiek lustrzankę obiektywy o podobnej ogniskowej to bez dużego plecaka się nie obejdzie. Dochodzi do tego filmowanie w 4K i mamy wszystko w niedużej obudowie.

  19. tadeusz69
    tadeusz69 3 października 2017, 12:24

    Tu można zobaczyć jak aparat radzi sobie z szybko poruszającymi się obiektami .

    link

  20. mate
    mate 3 października 2017, 12:31

    @tadeusz69
    Nie, tam nie można zobaczyć jak aparat sobie radzi ze śledzeniem obiektów. Nie ma jeszcze za wiele testów pokazujących af tracking.

  21. Vendeur
    Vendeur 3 października 2017, 13:28

    @ mate - czytanie ze zrozumieniem się kłania. @tadeusz69 nie pisał o śledzeniu obiektów, a o fotografowaniu szybko poruszających się. To nie do końca to samo...

  22. mate
    mate 3 października 2017, 13:42

    @Vendeur
    No a pisząc o radzeniu sobie z szybko poruszającymi się obiektami, to co miał na myśli jak nie sprawność AF w śledzeniu?

  23. 3 października 2017, 14:33

    A to nie widać efektów sprawności AF na tych zdjęciach? :)

  24. Vendeur
    Vendeur 3 października 2017, 23:40

    @mate - jeśli robisz zdjęcie np. szybko poruszającego się samolotu, 1 zdjęcie, to możesz je wykonać ustawiając raz ostrość, AF wcale nie musi być w trybie śledzenia.

    @YogS - dokładnie, może nie jest to najlepszy przykład, ale chyba wystarczający, w postaci biegającego psa.

  25. mate
    mate 4 października 2017, 08:13

    @Vendeur
    Przecież to można równie dobrze zrobić manualnie ustawiając ostrość, gdzie tu jest jakikolwiek dowód na "dawanie rady"?

  26. Jonny
    Jonny 4 października 2017, 10:25

    @Vendeur
    " dokładnie, może nie jest to najlepszy przykład, ale chyba wystarczający, w postaci biegającego psa."

    Znacznie lepszym testem dla trybu śledzenia AF jest wiele biegających psów w kadrze, można sprawdzić, czy wybrany punkt AF, czy grupa punktów AF, rzeczywiście śledzi zaznaczony obiekt, czy przeskakuje od obiektu, do obiektu.

  27. mate
    mate 4 października 2017, 10:41

    @Jonny
    "Znacznie lepszym testem dla trybu śledzenia AF jest wiele biegających psów w kadrze"

    Przede wszystkim jakimkolwiek testem byłoby pokazanie (w formie chociażby wideo) sprawności śledzenia AF, bo same zdjęcia bez pokazania jak były wykonywane nic nie mówią. I o to mi cały czas chodzi. Można zafiksować ostrość w danym miejscu i jechać serią, przy 24 kl/s nie ma opcji, aby nic nie weszło.

  28. tadeusz69
    tadeusz69 6 października 2017, 12:56

    Kolejny link pokazujący możliwości aparatu pod względem pracy AF

    link

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.